رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم هجوم ربایندگان جسم ساخته فیلیپ کافمن

رها ماهرو : خوانندگان عزیز لطفا نظراتتان را درباره ی فیلم ترسناک و علمی تخیلی هجوم ربایندگان جسم ساخته فیلیپ کافمن برایمان بفرستید

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6d/Film1956-InvasionOfTheBodySnatchers-OriginalPoster.jpg/220px-Film1956-InvasionOfTheBodySnatchers-OriginalPoster.jpg

هجوم ربایندگان جسم

1956 آمریکا
Invasion of the Body Snatchers
کارگردان:Don Siege

کشور تولیدکننده     آمریکا
آهنگساز(موسیقی متن)     دنی زایتلین.
سال تولید     ۱۹۷۸
محصول     یونایتد آرتیستس
کارگردان     فیلیپ کافمن
فیلمنامه‌نویس     و. د. ریکتر، برمبنای رمانی نوشته جک فینی.
فیلمبردار     مایکل چاپمن.
هنرپیشگان     دانلد ساترلند. بروک آدامز، لنرد نیموی، ورونیکا کارترایت، آرت هیندل للیا گُلدونی، کوین مکارتی، جف گُلدبلوم و دان سیگل.
نوع فیلم     رنگی، 115 دقیقه.

http://www.focusfilm.co.uk/wp-content/uploads/2013/12/3423_8.jpg

 حمله ربایندگان جسم | Invasion Of The Body Snatchers

«ماتیو بنِل» (ساترلند)، بازرس بهداشت عمومی در سن فرانسیسکو، وقتی از دستیارش، «الیزابت» (آدامز) می‌شنود که دوستش، «جفری» (هیندل) دیگر آن آدم سابق نیست، می‌کوشد تا آرامش کند. «بِنِل»، «الیزابت» را به مهمانی‌ای می‌برد که به افتخار روان‌شناس مشهور، «دیوید کیبنر» (نیموی) برپا شده است. در آنجا آنان دوست «بِنِل»، «جک» (گُلدبلوم)، شاعری را که منتقد افراطی آثار «کیبنر» است ملاقت می‌کنند. وقتی «الیزابت» مشکلش را به «کیبنر» می‌گوید، او این مسئله را هذیان ذهن هیستریائیِ کسی ارزیابی می‌کند که از روابط عاطفی گریزان است. کمی بعد «جک» و همسرش، «نانسی» (کارترایت) با مشاهده خروج انسان‌نمائی از پیله‌ای عظیم می‌گریزند. «بِنِل» برای نجات «الیزابت» که شاهد تسخیر جسم «جفری» توسط انسان‌نمائی مثل او است، خانه‌اش می‌رود. انسان نماها آرام آرام شهر را تسخیر می‌کنند. «جک»، «نانسی»، «بِنِل» و «الیزابت» می‌گریزند اما این‌بار به دام «کیبنر»، «جک» (که تسخیر شده) و «جفری» که به آنان نوید شکل تازه‌ای از زندگی بدون احساسات مشکل‌آفرین را می‌دهد، می‌افتند. آن دو بار دیگر موفق به فرار می‌شوند. سرانجام «الیزابت» تسخیر می‌شود و «بِنِل» کارخانه‌ای مملو از پیله‌ها را نابود می‌کند. اما وقتی چندی بعد «نانسی» او را در خیابان می‌بیند، در می‌یابد که جسم او نیز تسخیر شده است.
* بازسازی کافمن از فیلم کلاسیک دان سیگل (1956)، اگرچه در اندازه‌های نسخه اصلی نیست، اما در انطباق مضمون اصلیِ داستان با فضای اصلیِ داستان با فضای خاص و تنش‌های سیاسی / اجتماعی زمان ساخت فیلم (دهه 1970) و همچنین دربه کارگیری تمهیدات صوتی و تصویری جدید برای نمایش صحنه‌های تسخیر جسم موفق می‌نماید. مضمون محوری مثل دیگر آثار کافمن (جنس مناسب، 1983 و هنری و جون، 1990) تأکید بر اهمیت «گروه» در موقعیت‌های مختلف است. جسم هر «فرد» تنها وقتی تسخیر می‌شود که از «جمع» دور افتاده باشد. سیگل و ستاره فیلمش، مکارتی به ترتیب در نقش‌های کوتاه یک راننده تاکسی و مرد کریزانی که در خیابان از «هجوم» خبر می‌دهد، حضوری به یک اندازه طنزآمیز و خاطره‌انگیز دارند.
http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2014/10/29/1414609262697/bodysnatchers-1956-review-019.jpg
پزشکی در یک شهر کوچک حومه لوس آنجلس زندگی آرام و منظمی دارد و همه شهر با او به احترام رفتار می کنند نامزدش نیز بعد از مدتها نزدش باز می گردد وآنها تصمیم به آغاز زندگی جدیدی می گیرند . اتفاقات عجیبی در شهرمی افتد و یک زن بیمار ادعا می کند عموی او عموی واقعی او نیست و فرق کرده است. یک پسر بچه نیز مادر خود را مادر واقعی خود نمی داند و از دست او فراری است
https://litreactor.com/sites/default/files/images/column/2015/05/invasion-of-the-body-snatchers-15.jpg
هجوم غارتگران بدن (به انگلیسی: Invasion of the Body Snatchers)‏ فیلمی ۸۰ دقیقه‌ای به کارگردانی دان سیگل با بازی کوین مک‌کارتی (بازیگر) است.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/93/Invasion_of_the_body_snatchers_movie_poster_1978.jpg

کوین مک کارتی در 96 سالگی درگذشت

کوین مک کارتی، بازیگر کهنه‌کار سینمای آمریکا در 96 سالگی در گذشت. مک کارتی با ایفای نقش در آثاری چون هجوم ربایندگان جسم به شهرت رسیده بود.

مک کارتی روز شنبه در بیمارستان کپ کود با عالم هنر وداع گفته است.
بنابراین گزارش داو ریلی یکی از منابع اعلام این خبر درباره علت مرگ به ارائه هیچ‌گونه توضیحاتی نپرداخته است. مک کارتی در سال 1938 با حضور در برادوی وارد حیطه هنر بازیگری شد. از جمله مطرح‌ترین نقش‌آفرینی‌های او در عالم سینما می‌توان به عقاب‌ها، بهترین مرد، سراب ، هتل، آقایان برجسته‌، ناحیه گرگ و میش، فضای درون، برج تاریک و سرقت بزرگ سرقت کوچک اشاره کرد. مک کارتی در سال 1961 به عنوان همسر مرلین مونرو در فیلم (ناجورها) به عنوان آخرین نقش‌آفرینی‌اش در سینما بازی کرده است. کوین مک کارتی در دهه اول قرن بیست و یکم در چند فیلم تلویزیونی هم نقش‌آفرینی کرده است.

________________________


سالهای اولیه حضور موجودات فضایی به شکل یک هیولای نابودگر در سینما و همزمانی آن با جنگ سرد
تقریبا در تمام فیلم های آن سال ها موجود فضایی نمادی بود از شوروی و یا بمب اتم که در آن دوران اولین و بزرگترین تهدید برای نابودی آمریکا از سوی بنگاه‌های خبری و تبلیغاتی غرب بیان می شدند. از آن جمله می توان به فیلمهای "جنگ دنیاها"، "آنها!" و "هجوم ربایندگان جسم" اشاره کرد که در این فیلم ها وجود مسئله‌ ای چون نابودی آمریکا به شکل بیگانگان نشان داده می شد. البته این مسئله تنها به فیلم ها علمی تخیلی و موجودات فضایی مربوط نبوده و بسیاری از فیلم های دلهره آور در همین راستا حرکت می کردند.

http://s2.dmcdn.net/AZc55/x240-smj.jpg

«حملۀ جسددزدها» (انگلیسی: Invasion of the Body Snatchers) یک فیلم در سبک علمی–تخیلی به کارگردانی فیلیپ کافمن است که در سال ۱۹۷۸ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به دونالد ساترلند، لنارد نیموی، جف گلدبلام، بروک آدامز، و ورونیکا کارترایت اشاره کرد.
http://www.standbyformindcontrol.com/wp-content/uploads/2014/01/invasion-of-the-body-snatchers-the-township-chase1.jpg
کارگردان : فیلیپ کافمن
تهیه‌کننده : Robert H. Solo
فیلمنامه‌نویس : W. D. Richter
بر پایه : The Body Snatchers by جک فینی
بازیگران :
دونالد ساترلند
لنارد نیموی
جف گلدبلام
بروک آدامز
ورونیکا کارترایت
موسیقی : Denny Zeitlin
تدوین : Douglas Stewart
شرکت تولید : Allied Artists Pictures
توزیع‌کننده : یونایتد آرتیستز
تاریخ‌های انتشار : ۲۰ دسامبر ۱۹۷۸
مدت : ۱۱۵ دقیقه
کشور     آمریکا
بودجه     $۳.۵ میلیون
گیشه     $۲۴,۹۴۶,۵۳۳ (North America)
________________________

فیلیپ کافمن
http://cdn1.thr.com/sites/default/files/imagecache/675x380/2014/10/philip_kaufman.jpg
فیلیپ کافمن یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۶۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.
تولد: ۲۳ اکتبر ۱۹۳۶ م. (سن ۷۹)، شیکاگو، ایلینوی، آمریکا
همسر: رز کافمن (ازدواج ۱۹۵۸ م.–۲۰۰۹ م.)
فرزندان: پیتر کافمن
والدین: الیزابت کافمن، ناتان کافمن
تحصیلات: دانشگاه شیکاگو، مدرسه حقوق هاروارد

__________________

___________________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد