رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

درباره نقد سریال شمعدونی . نوشته ایی از یکی از خوانندگان

درباره نقد سریال شمعدونی . نوشته ایی از یکی از خوانندگان وبلاگ رها ماهرو را با هم بخوانیم :

: حمیدرضا

جالبه. یه مدت اون اولا آقایون به سریال اعتراض میکردند که چرا اینقدر مردای فیلم زن ذلیلن و خانوما از فیلم دفاع میکردند. حالا خانوما با دیدن شخصیت زیبا مخالف فیلم شده اند و به آن خرده میگیرند. ول کنید این صحبت های بچگانه رو. سریال طنز یعنی همین دیگه. چقدر کم جنبه شدیم بعضیامون. سریال طنز باید بخندونه که الحمدلله میخندوند. شما باهاش نمی خندیدید؟ خب هیچ اشکالی نداشت میزدید یه کانال دیگه. اصلا میزدید شبکه آموزش که کلی هم بار آموزشی داشت براتون(!).ضمنا اگر سریال باعث ایجاد حالت تهوع در شما شد نباید صفت تهوع آور رو به اون نسبت بدین.ممکنه یه غذایی هم واسه شما حالت تهوع به وجود بیاره دلیل نمیشه بگید اون غذا تهوع آوره. نخیر با شما سازگار نیست. من و خیلیای دیگه سریال رو دیدیم و نه تنها حالت تهوع نگرفتیم بلکه کلی هم لذت بردیم و خندیدم. به بازی بسار خوب آقای ایزدی و آقای معجونی و آقای نادری، به تیپ بسیار بامزه و بانمک آقای نعمتیان، به تنبلی و خونسردی سعید، حتی به کار های آقای مشیری کلی خندیدیم و این یعنی سریال به عنوان یه سریال کمدی کاملا موفق بوده.


http://media.isna.ir/content/SHAMDUNI%20%288%29.jpg/4


آخرین واژه های سرچ شده در وبلاگ رها ماهرو : ساحل بکرانی , عکس ساحل بکرانی , نظرات درمورد پایتخت ۴ , ساحل بکرانی , نقدسریال دردسرهای عظیم ۲ , پدر و مادر ساحل بکرانی , عکس بازیگرساحل بکرایی , نقد سریال پایتخت 4 , عکس های ساحل بکرانی , رمان ماهرو , عکس پدر مادر واقعیی ساحل بکرانی , انتقاد دردسرهای عظیم 2 , نقدی برپایتخت 4 , بیوگرافی ساحل بکرانی , سآحل بکرانی , بچه در فیلم دردسرهای عظیم 2 , دردردسرهای عظیم ایا مادر بزرگ بهار مر یا نع  , در سریال دردسر های عظیم چه مثدار پول به ساحل بکرانی دادند , دردسرهای عظیم 2 نقد , رمضان 94 دردسرهای عظیم بچه مال لطیف است , داستان فیلم اسب حیوان نجیبی است , ایا فیلم پایتخت خانم چوچانگ زنده است , نقد سریال شمعدونی , بیوگرافیساحل بکرانی , عکس ساحل بکرانى , صاحل بکرانی , سریال آقا و خانم سنگی کی پخش میشود , عکس ساحل درسریال دردسرعظیم  , نقدفیلم شمعدونی , نقد سریال پایتخت , امیرحسین صدیق در دردسر های عظیم2 , اسم بچه در دردسر های عظیم 2 , سایت نظر سنجی دردسرهای عظیم , آیا در پایتخت٤چوچانگ زنده می ماند؟ , چوچانگ پایتخت 4 زنده است؟ , نقد پایتخت 4 , سریال شمعدانی وغفوریان , عکسهای ساحل بکرانی , نقد دردسرهای عظیم , ساحل بکرایی , سریال جدید سعید سلطانی سال 94 ساعت صفر , ساحل بکران


مطالب مرتبط :

نقد سریال شمعدونی

نقد سریال شمعدونی , نقد شمعدونی , انتقاد از سریال شمعدونی

اعتراض به سریال شمعدونی همچنان ادامه دارد

نقدی بر سریال شمعدونی از طرف یکی از خوانندگان رها ماهرو

نقد سریال شمعدونی همچنان مهمترین دلیل بازدید از وبلاگ رها ماهرو

انتقادات گسترده نسبت به سریال شمعدونی

سریال شمعدونی

نقد سریال شمعدونی

نقد سریال شمعدونی به کارگردانی سروش صحت



نقد فیلم سنتوری، مرد پائیزی ساخته داریوش مهرجویی


رها ماهرو : داریوش مهرجویی بزرگترین کارگردان ایرانی قصد دارد سری دوم فیلم سنتوری را بسازد بدون حضور محسن چاووشی .

لطفا نقد ها و نظراتتان را درباره فیلم " سنتوری ، مرد پاییزی " برایم بفرستید تا در وبلاگ نمایش داده شود و یا در نظرسنجی وبلاگ رها ماهرو نمره خودتان را به این فیلم بدهید .


https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRMhlDaSZjt9x0QS_CZETyMM2c8jjvBKhhBKlmu5Gt3CX9kdBrt


 نُه سال از ساخت و سپس توقیف «سنتوری» می گذرد اما حواشی آن همچنان باقی است. از داستان لزوم اجازه گرفتن مهرجویی از خانواده فرامرز فرازمند تهیه کننده قسمت اول گرفته تا تجدید دادرسی شکایت مهرجویی در اعتراض به توقیف فیلمش. حال تازه ترین خبرها حاکی از آن است که محسن چاووشی به علت تقاضای دستمزد بالا در این فیلم حضور نخواهد داشت.

فعالیت داریوش مهرجویی تا به امروز آنچنان هم بی حاشیه نبوده است. اما شاید فیلم سنتوری و حواشی اش یکی از مهم ترین اتفاق های فضای کاری او تا به امروز بود. «سنتوری» در جشنواره فجر سال 85 نمایش داده شد و به عنوان بهترین فیلم از نگاه مردم انتخاب شد. همان دوره ای که «اخراجی ها» ی ده نمکی هم در جشنواره حضور داشت و به صورت مشترک جایزه را با «سنتوری» دریافت کرد.

آغاز حواشی سنتوری
در تابستان سال 86 هم بیلبوردهای شهری خبر از اکران سنتوری می دادند اما تنها چند روز مانده به اکران و با وجود داشتن پروانه نمایش جلوی اکران فیلم گرفته شد.
صفارهرندی وزیر وقت ارشاد فیلم را توقیف کرد. البته مدتی کوتاه بعد از توقیف نسخه قاچاق فیلم در سراسر ایران توزیع شد. آن هم با کیفیت خوب و به یک باره همه آرزوهایی که تهیه کننده و کارگردان فیلم برای فروش بالای آن و حضور در جشنواره های مختلف داشتند هم نقش بر آب شد. در این میان پرداخت بدهی ها و هزینه هایی هم که برای ساخت آن شده بود در طرف دیگر ماجرا ایستاده بود.
مرداد ۸۹ فرازمند تهیه کننده کار از دنیا رفت و به دنبال آن تنها امتیازی که به فیلم تعلق گرفت مجوز پخش در شبکه خانگی بود. هرچند که این توزیع هم سودی برای دست اندرکاران فیلم به همراه نداشت. زیرا نسخه قاچاقی آن سه سال پیش به بازار آماده و دست به دست چرخیده بود و کمتر کسی از دوستداران سینما بودند که آن را هنوز ندیده بودند.
اینجا بود که دیگر تحمل این ضرر برای مهرجویی سخت شد و تصمیم گرفت به لحاظ حقوقی هم که شده از فیلم خود و حقوقش دفاع کند. دادخواستی در دیوان عدالت اداری علیه وزارت ارشاد تنظیم شد؛ حرف اصلی مهرجویی هم در این دادخواست آن بود که چون فیلمش مجوز نمایش وزارت ارشاد را داشته و ارشاد اجازه نمایش به آن نداده خسارت این توقیف باید به وی پرداخت شود.
دو سال قبل نتیجه دادگاه بدوی ناشی از این شکایت به نفع مهرجویی صادر شد. در آن زمان و طبق شنیده ها ارشاد موظف شده بود که بابت خسارات مادی و معنوی وارده به مهرجویی مبلغی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی را به وی پرداخت کند.
اما وزارت ارشاد به این حکم اعتراض کرد و همین اعتراض باعث شد پرونده به دادگاه تجدیدنظر برود. هنوز پرونده «سنتوری» در مرحله تجدید دادرسی است که اگر حکم باز هم به نفع مهرجویی صادر شود این بار علاوه بر رقم غرامت قبلی مبلغی بابت تاخیر در پرداخت مبلغ اول هم به وی پرداخته خواهد شد.
اما تمام این حواشی برای سنتوری کافی نبود. مهرجویی از ساخت فیلم «سنتوری 2» خبر داد و گفت که می خواهد با ساخت این اثر خاطره و تجربه تلخ دیده نشدن «سنتوری» را از ذهن و روحش پاک کند. همین خبر کافی بود تا دوباره حواشی گریبان سنتوری ساخته نشده را هم بگیرد.
اعلام شد که طبق قوانین و مقررات اگر فیلمی قرار باشد قسمت‌های بعدی آن با همان نام ساخته شود و از برند فیلم قبلی استفاده شود اگر تهیه کننده فیلم تغییر کند، باید نظر تهیه کننده اول فیلم که صاحب اثر به شمار می‌آید جلب شود. با توجه به آن که  فرامرز فرازمند تهیه کننده فیلم سینمایی «سنتوری» سالها است که دار فانی را وداع گفته، اگر داریوش مهرجویی قصد داشت فیلم اخیرش را با عنوان «سنتوری 2» جلوی دوربین ببرد باید نظر خانواده و وراث فرازمند را جلب کند.
منتقدان گفتند بعید به نظر می‌ رسد که مهرجویی بتواند با نام «سنتوری2» فیلمش را جلوی دوربین ببرد و احتمالاً باید نام فیلم را تغییر دهد.
هرچند که او در جواب به این شایعه ها گفت: «سنتوری» را خودم نوشته ام و فیلم با هزینه خودم ساخته شد، نام زنده یاد فرازمند تنها به عنوان تهیه کننده در فیلم آمده بود. بی شک برای ساخت «سنتوری ۲» نیز خودم اقدام می کنم و هیچ مشکلی برای ساخت آن وجود ندارد و نیاز به اجازه گرفتن از کسی برای ساخت این فیلم ندارم.»

البته او بعدها هرجا که از «سنتوری 2» صحبت می کرد بر این نکته تاکید داشت که آن را با نام «سنتوری: مرد پاییزی» بخوانند.

صدای «سنتوری» قطع شد!

سنتوری بی چاووشی
هرچند سنتوری برای صاحبان خود منفعت مالی چندانی نداشت اما مسیر حرفه ای دو نفر را به طور کامل عوض کرد. یکی بهرام رادان و دیگری محسن چاووشی که به جای او در فیلم می خواند.
بهرام رادان توانست برای بازی اش در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره بیست و پنجم فجر را دریافت کند و بعد از آن تجربه کار با کارگردانانی همچون محمد بزرگ نیا، واروژ کریم‌مسیحی و تهمینه میلانی را داشته باشد.
محسن چاووشی هم که پیش از این به صورت غیر رسمی ترانه هایش را به بازار داده بود توانست بعد از همکاری اش با مهرجویی، از طریق مرکز موسیقی حوزه هنری اولین آلبوم مجازش با نام «یه شاخه نیلوفر» را به بازار داده و پس از آن در سالهای بعد هم یکی از محبوب ترین خوانندگان پاپ شود.
حال خبرها حاکی از آن است که قرار است بهرام رادان در سری دوم سنتوری هم حضور داشته باشد. او گفته: «من به عهدى که با آقاى مهرجویى بستم، وفادارم.»
اما گویا این اتفاق برای چاووشی صادق نبوده است. خبرها حاکی از آن است که این خواننده برای حضور در قسمت دوم این فیلم با مهرجویی به توافق نرسیده است. بنا به گفته های مهرجویی گویا چاووشی برای برای آوازخوانی و ساخت قطعات «سنتوری۲» رقمی نیم میلیاردی را به مهرجویی پیشنهاد داده و او نیز این پیشنهاد را نپذیرفته است.
داریوش مهرجویی در گفتگویش با سایت موسیقی ما گفته که از دست چاووشی گله دارد و او قطعا در این فیلم جایی نخواهد داشت.
مهرجویی گفته: «ایشان به خاطر حضور در «سنتوری» موفق به اخذ مجوز شدند و فعالیتهای رسمی شان را در کشور آغاز کردند ولی برای پروژه «سنتوری، مرد پائیزی» رقمی که ایشان تقاضا کردند، رقمی بود که دو سه برابر رقم کارگردان فیلم بود و همین باعث شد من خیلی از دست ایشان رنجیده خاطر شوم. ایشان به جای اینکه یک تشکر خشک و خالی از ما بابت فعالیت های رسمی شان داشته باشند اینگونه جواب ما را داد.»
به گفته مهرجویی بهرام رادان به عنوان نماینده رسمی فیلم با چاووشی وارد مذاکره شده است و  ظاهرا چاوشی هم رقم عجیبی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان را به بهرام رادان گفته است و تنها با این میزان دستمزد حاضر به همکاری در این فیلم است. مهرجویی هم بعد از این درخواست بلافاصله خواستار کنار گذاشتن او شده است.
به این ترتیب دیگر خبری از صدای چاووشی در سری دوم سنتوری نیست بلکه قرار است تا یک خواننده جدید و جوان به جای چاووشی در فیلم «سنتوری؛ مرد پاییزی» حاضر شود که به گفته کارگردان  هم از لحاظ صدا و خواندن و هم از لحاظ رفتارهای حرفه ای بهتر از خواننده قبلی  است.
«سنتوری» ساخته داریوش مهرجویی در سال ۱۳۸۵ است، این فیلم داستان علی، نوازنده چیره ‌دست سنتور و خواننده محبوب جوانان ناگهان در اوج شهرت و موفقیت افسار زندگی را از دست می‌ دهد و به بیراهه می‌ رود. او می‌ گوید همه بدبختی‌ ها از وقتی شروع شد که عشق بزرگ زندگی ام، هانیه مرا ترک کرد، اما هانیه زمانی می‌ رود که علی مدت هاست در بند اعتیاد خانمان سوز خود گرفتار است.
«سنتوری؛ مرد پاییزی» هم ادامه همان داستان است. حال علی از آسایشگاه مرخص شده است. هانیه سال هاست از ایران رفته، زندگى خانواده بلورچى دگرگون شده، ولى على با عشق طرفداران میلیونى اش، شروع به ضبط آلبومش می کند و همزمان مهیاى برگزارى تور کنسرت هایش می شود که اتفاقات تازه اى برایش رقم می خورد.
به گفته دست اندرکاران این بار شخص ایوبى در جریان پروژه «سنتوری؛ مرد پاییزی» قرار دارد و شاید این بار مردم بتوانند «علی سنتوری» را بر روی پرده سینما ببینند.

داریوش مهرجویی در حال ساخت «سنتوری ٢» است، اسمش را هم گذاشته است «سنتوری، مرد پاییزی» در حالی که همین روزها تمرینات نمایشش با عنوان «غرب واقعی» را هم آغاز کرده است تا دومین تئاتر زندگی‌ حرفه‌ای‌اش را روی صحنه ببرد.
سنتوری مرد پاییزی در راه است
به گزارش باشگاه شبانه (باشگاه خبرنگاران)، داریوش مهرجویی در حال ساخت «سنتوری ٢» است، اسمش را هم گذاشته است «سنتوری، مرد پاییزی» در حالی که همین روزها تمرینات نمایشش با عنوان «غرب واقعی» را هم آغاز کرده است تا دومین تئاتر زندگی‌ حرفه‌ای‌اش را روی صحنه ببرد، اما خبر ساخت فیلم سنتوری، می‌تواند خبر هیجان‌انگیزی برای دوستداران این کارگردان کهنه‌کار باشد.
فیلمی که هنوز، بخش اولش توقیف است و هیچگاه بخت آن را پیدا نکرد تا بتواند به اکران عمومی در سینماها درآید. حالا اما «سنتوری ٢» لابد تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت، بازیگر نقش اول زن آن نه تنها در ایران ممنوع‌الکار است که حتی شاید بردن نامش هم امکان‌پذیر نباشد؛ اما تا اینجای کار مشخص است که همچنان «بهرام رادان» قرار است این نقش را بازی کند.
اما از همه اینها مهم‌تر این است که «محسن چاوشی» در این اثر نخواهد خواند و مهرجویی در گفت‌وگویی به این مساله اشاره کرده است که به علت دستمزد بالایی که این خواننده طلب کرده است، او در این اثر نخواهد خواند و خواننده جوانی که فعلا نامش اعلام نخواهد شد، در این اثر به جای چاوشی قطعات را می‌خواند، خواننده‌ای که روزی مهرجویی درباره‌اش گفته بود: «بیشتر خانواده‌های ایرانی اگر نان هم سرسفره شان نباشد، یک سی‌دی محسن چاوشی دارند...»

سنتوری و چاوشی
سنتوری از همان ابتدا فیلم پرحاشیه‌ای بود. از همان زمانی که با اما و اگرهای بسیار در بدترین ساعت ممکن در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، می‌شد حدس زد که این اثر با مشکل اکران مواجه شود؛ اما و اگرها، هر بار ادامه پیدا می‌کرد تا سرانجام هم فیلم «توقیف» شد.
این تجربه‌ای خاص برای خواننده‌ای بوده که حالا به عنوان «آقای خاص» شناخته می‌شود. چاوشی می‌گوید که در آن زمان حتی پول این را نداشته که به خانه مهرجویی برود: «چاره‌ای نداشتم و از یکی از دوستانم خواستم که من را با ماشینش برساند.
بعد از سلام و احوالپرسی و آشنایی، آقای مهرجویی صحبت هایش را شروع کرد: «بعضی از کارهایت را شنیده‌ام و فضایی که تو می‌خوانی خیلی به فضای فیلم جدید من نزدیک است. با احترام گفتم آقای مهرجویی، من تا به حال کار موسیقی فیلم نکرده‌ام و هیچ شناختی هم در این باره ندارم  ولی ایشان توضیح دادند که قرار نیست موسیقی فیلم را بسازم و از من چند قطعه برای این فیلم می‌خواهند که بسازم و بخوانم.
بعد فیلمنامه‌ای را به من دادند و گفتند برو این را بخوان و شروع کن.» او به کمک مادرش، یک پتو را با میخ به جلوی پنجره می‌زند و دیوارها را هم با پتو می‌پوشاند تا صدا نپیچد: «مادرم از اتاق بیرون رفت و با یک پتو از بیرون، در اتاق را پوشاند. خودم هم از این طرف در یک پتو آویزان کردم تا بتوانم در نهایت فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن بشود وکال گرفت. بعد از همه این ماجراها، پتو را کشیدم روی سرم و در همان شرایط خواندم و همه وکال را ضبط کردم. از زیر پتو که بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود. همان نسخه هم نهایی شد و پخش شد.»
فیلم البته همان زمان توقیف شد و هیچگاه جز چند سانس محدود به نمایش عمومی در نیامد؛ در این سال‌ها، درباره دلایل توقیف این اثر به اندازه کافی گفته شده است؛ اما در تمام گفت‌وگوهایی که درباره این اثر می‌شد، «داریوش مهرجویی» درباره این اثر و همچنین رضایتش از خواننده‌ای که البته آن زمان تا این اندازه شناخته شده نبود و هنوز هم نتوانسته بود، مجوز رسمی فعالیت‌هایش را به دست بیاورد، می‌گفت.
او در گفت‌وگویش با «مانی حقیقی» درباره بررسی کارنامه ٤٠ ساله‌اش درباره این خواننده گفته است: «به «سنتوری» که رسیدیم یکی از نکته‌های مهم و اصلی این بود که از چه موسیقی و صدایی برای آهنگ‌های علی استفاده کنیم.
یک روز خانم محمدی‌فر در تاکسی چند ترانه از همان اولین سی‌دی قاچاق چاوشی شنیده بود و همان جا سی‌دی را از راننده خریده بود و آورده بود که بشنویم. خیلی کار قشنگی بود. نمی‌دانم شنیده‌ای یا نه. ترانه «نفرین» که هر بار گوش می‌کردم گریه‌ام می‌گرفت! یعنی چه که من، مرتیکه‌ گنده با این سن و سال و عقل و شعور با یک آهنگ پاپ گریه کنم؟ اما نمی‌دانم چه حس و حال و سوزی داشت که مرا هر دفعه به گریه می‌انداخت.
افتادیم دنبال اینکه محسن چاوشی کیست و کجاست؟ هر کس یک چیزی می‌گفت، می‌گفتند فرار کرده، رفته دوبی و نمی‌گذارند برگردد و از این حرف‌ها. تا اینکه آقای پارسیان که نقش رییس تشریفات عروسی فیلم را با آن کت فراک بازی کرده، بالاخره پیدایش کرد. تماس گرفتیم و آمد خانه ما و دیدم بچه صاف و ساده و بااستعدادی است و دو سه تا ترانه‌سرا هم باهاش کار می‌کنند.
فیلمنامه را بهش دادم و گفتم از صدا و ملودی کارهایت خوش‌مان آمده و بیا ببین در این فیلم چه کار می‌توانی بکنی؟ فیلمنامه را گرفت و رفت و هفته بعد آمد و دو تا ترانه کامل ضبط شده را تالاپ گذاشت جلوی ما، یکی از یکی بهتر! من با این همه سابقه و سلیقه موسیقی هر کار کردم ازش ایراد بگیرم، نتوانستم، شعر خوب، ملودی قشنگ، اجرای عالی و تنظیم و خلاصه همه‌چیزش خوب بود... خلاصه این محسن چاوشی پنج شش قطعه برای ما نوشت و زد و خواند و هر بار هم می‌گفت اگر می‌خواهید باز هم برای‌تان بسازم و بخوانم و بیاورم. هر چه می‌خواستیم، یک هفته بعد درجه یکش را می‌گذاشت جلومان! می‌گفتیم پاپ باحال و پر شور و حال بده، می‌داد.
می‌گفتیم خالتور بیار، می‌آورد، می‌گفتیم پر سوز و گداز بساز، تلق می‌گذاشت جلومان! خیلی بچه با استعداد و ماهی است این چاوشی! خلاصه کیف کردیم دیگر. ما هم ترانه‌ها را گرفتیم و کلی خواهش و تمنا کردیم که آقا یک کاری کن که این آهنگ‌هات مثل بقیه لو نره، که البته بعد به لطف آقای... و... قاچاقچیان ماهر، خود فیلم در داخل و خارج کشور لو رفت و همه‌چیز نابود شد.»حالا اما حدود یک دهه از آن زمان می‌گذرد.
مهرجویی به اندازه یک دهه فرق کرده است، این را می‌شود از فیلم‌هایش هم متوجه شد و البته «محسن چاوشی». برای همین هم هست که نظر کارگردان پیشکسوت و قدیمی درباره خواننده‌ای که روزی از او با «ماه و با استعداد» یاد می‌کند، به اندازه‌ای عوض شده است که در گفت‌وگویی با سایت «موسیقی ما» درباره‌اش می‌گوید:«ایشان دیگر قطعا جایی در این فیلم نخواهند داشت و من از دست ایشان به‌شدت رنجیده‌ام.
ایشان به‌خاطر حضور در «سنتوری» موفق به اخذ مجوز شدند و فعالیت‌های رسمی‌شان را در کشور آغاز کردند ولی برای پروژه «سنتوری، مرد پاییزی» رقمی که  ایشان  تقاضا کردند، رقمی بود که دو سه برابر رقم کارگردان فیلم بود و همین باعث شد من خیلی از دست شان رنجیده خاطر شوم. ایشان به جای اینکه یک تشکر خشک و خالی از ما بابت فعالیت‌های رسمی شان داشته باشند این‌گونه جواب ما را داد.»آن‌طور که این کارگردان پرسابقه‌ می‌گوید، آقای «بهرام رادان» نماینده رسمی این فیلم بود که از طرف فیلم با ایشان رسما وارد مذاکره شده است و ظاهرا آقای چاوشی هم رقم عجیبی در حدود ٥٠٠ میلیون تومان را به «بهرام رادان» گفته است که تنها با این میزان دستمزد حاضر به همکاری در این فیلم هستند.
این با واکنش شدید مهرجویی روبه‌رو شده است؛ برای همین می‌گوید: «آقای چاوشی خواستار این پول شدند که من هم به محض اینکه این موضوع را شنیدم بلافاصله خواستار کنار گذاشتن ایشان شدم. حالا هم یک خواننده جدید و جوان را برای این فیلم در نظر گرفته‌ایم که هم از لحاظ صدا و خواندن و هم از لحاظ رفتارهای حرفه‌ای بهتر از خواننده قبلی هستند.» او البته خواننده را هنوز معرفی نکرده  است.
_____________________________

رقم پیشنهادی محسن چاوشی به داریوش مهرجویی برای حضور در «سنتوری2»
داریوش مهرجویی در گفتگویی اختصاصی با سایت «موسیقی ما»، درباره کنارگذاشتن «محسن چاوشی» از فیلم «سنتوری 2» (که جدیدا به «سنتوری، مرد پائیزی» تغییر نام داده است)، برای اولین بار توضیحات مفصل و تندی را ارائه کرد. این گفت‌و‌گو به شرح زیر است:
هیچ کدام ازعوامل فیلم «سنتوری 2» حاضر به اظهار نظر رسمی درباره ماجراهای این فیلم و «محسن چاوشی» نشدند. خواستیم خود شما در این باره رسما اظهار نظر بفرمائید و اینکه چرا محسن چاوشی از «سنتوری 2» کنارکشید؟
من در ابتدا توضیحی را به شما بدهم و آن هم اینکه اسم این فیلم تغییر کرده و این فیلم عنوان اش «سنتوری، مرد پائیزی» است.
 حضور «محسن چاوشی» در «سنتوری، مرد پائیزی» قطعا اتفاق نخواهد افتاد؟
بله ایشان دیگر قطعا جایی در این فیلم نخواهند داشت و من از دست ایشان به شدت رنجیده ام. ایشان بخاطر حضور در «سنتوری» موفق به اخذ مجوز شدند و فعالیتهای رسمی شان را در کشور آغاز کردند ولی برای پروژه «سنتوری، مرد پائیزی» رقمی که ایشان تقاضا کردند، رقمی بود که دو سه برابر رقم کارگردان فیلم بود و همین باعث شد من خیلی از دست ایشان رنجیده خاطر شوم. ایشان به جای اینکه یک تشکر خشک و خالی از ما بابت فعالیت های رسمی شان داشته باشند اینگونه جواب ما را داد.
 گفته می شود که هیچ کدام از عوامل فیلم به صورت رسمی با ایشان در تماس نبوده و این خواننده هم به خاطر همین موضوع که کسی رسما با ایشان وارد مذاکره نشده، کمی دلخور است. این ماجرا صحت دارد؟آیا کسی از عوامل فیلم با ایشان رسما وارد مذاکره شده است؟
این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. آقای بهرام رادان نماینده رسمی این فیلم بود که از طرف ما با ایشان رسما وارد مذاکره شده است و ظاهرا آقای چاوشی هم رقم عجیبی در حدود 500 میلیون تومان را به بهرام رادان گفته است که تنها با این میزان دستمزد حاضر به همکاری در این فیلم هستند.
 این رقم را محسن چاوشی به بهرام رادان گفته است؟
بله آقای چاوشی خواستار این پول شدند که من هم به محض اینکه این موضوع را شنیدم بلافاصله خواستار کنار گذاشتن ایشان شدم.
 خواننده‌ای مد نظر شماهست که به جای محسن چاوشی در فیلم جدیدتان بخواند؟
به یک خواننده جدید و جوان را برای این فیلم در نظر گرفته‌ایم که هم از لحاظ صدا و خواندن و هم از لحاظ رفتارهای حرفه ای بهتر از خواننده قبلی هستند.
 فعلا برنامه‌ای برای انتشار نام این خواننده جوان در رسانه ها ندارید؟

فعلا نه. بهتر است این موضوع هنوز عنوان نشود و به زودی این خواننده رسما به جامعه رسانه ای معرفی خواهد شد.




نقد فیلم دختر شاه پریون ساخته کامران قدکچیان

رها ماهرو : فیلم دختر شاه پریون به کارگردانی کامران قدکچیان یک فیلم کمدی رمانتیک است.

داستان فیلم درباره یک دختر دزد است که با فقر زندگی می کند و کلی مشکلات دارد اما آقای ارژنگ که در آستانه جدایی از همسرش است و شرکت بیمه کلی نقشه برایش کشیده است یک آدم پولدار است که بر حسب "تصادف" با دختر فقیر قصه ما آشنا می شود و آن دو عاشق هم می شوند و ...

از نظر کارگردانی باید بگویم عالی بود و بازیگران بازی متوسطی از خودشان ارائه داده بودند . فیلمبرداری و تدوین آن هم عالی بود ولی موضوع فیلمنامه بدیع و نو نبود و اقتباسی از داستان های کلاسیک دخترانه یک فیلم یک عوام پسند است با این حال جزو سینمای بدنه حساب نمی شود . این فیلم شاخص نیست . ولی در عین حال مانند فیلم هایی که جدیدا به آن ها شاخص می گویند و به روح و روان بیننده ضربه می زنند نیست و تماشاگر پس از پایان احساس راحتی می کند که کارگردان به بهانه رئال کردن فیلمش سکانس پایانی را غم انگیز تمام نکرده است .

در کل نمره ی من به این فیلم 17 از 20 است .

___________________________________


فیلم سینمایی «دختر شاه‌پریون» به کارگردانی کامران قدکچیان و به تهیه‌کنندگی مؤسسه پویا فیلم در گروه عصر جدید به نمایش درخواهد آمد. 



فیلم سینمایی «دختر شاه‌پریون» به کارگردانی کامران قدکچیان اواخر خردادماه در گروه سینمایی عصر جدید اکران خواهد شد. 



آنونس فیلم توسط کارگردان ساخته شده و هم‌اینک در سینماهای تهران به نمایش گذاشته شده است. 


«دختر شاه پریون» در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآمد. 


«دختر شاه‌پریون» داستان مرد ثروتمندی به نام ارژنگ را روایت می‌کند که بعد از افسردگی با دختر شاه پریون آشنا می‌شود... 

در این فیلم بازیگرانی چون رامبد جوان، نیوشا ضیغمی، علیرضا خمسه، مریم سلطانی ، مهران رجبی ، سعید چنگیزیان ، نازنین کریمی به ایفای نقش می‌پردازند.



موضوع : طنز، اجتماعی

مدت زمان: 90 دقیقه

محصول : ایران

سال ساخت : 1389

کارگردان : کامران قدکچیان

 

بازیگران : رامبد جوان، نیوشا ضیغمی، مریم سلطانی، مهران رجبی، علیرضا خمسه و…


این فیلم با مضمونی اجتماعی با بازی رامبد جوان، نیوشا ضیغمی، علیرضا خمسه، نازنین کریمی، مهران رجبی، سعید چنگیزیان، مریم سلطانی، فرناز احمدی، شاه علی سرخانی درباره مرد ثروتمندی است که در یک تصادف به جای دزد و جیب بر، وارد خانواده دختر شاه پریون میشود و گرفتاری هایی برایش پیش میآید.



سایر عوامل این فیلم عبارتند از:

تهیه کنندگان: عبدالله علیخانی، حسین فرح بخش / نویسنده فیلمنامه: احمد رفیع زاده / مدیر فیلمبرداریک کامیار فاروقی / طراحی چهره پردازی: عبدالله اسکندری / تدوین: مستانه مهاجر / صدابردار همزمان: بابک اخوان / صداگذاری و میکس: حسین ابوالصدق / طراح صحنه و لباس: نازی پرتوزاده / برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: علی افشین راد / اجرای چهره پردازی: مسعود افشار، سارا نوری جاه / عکاس: سیامک قدکچیان / مدیر تدارکات: حمید پرهیز / جانشین تولید: پیمان حمیدی / مدیر تولید: حسین فرح بخش.محصول: موسسه سینمایی پویا فیلم


g7uud3kno69o7gc0wb.jpg


حسین فرح بخش از جمله تهیه کنندگان فعال و خوب سینمای بدنه می باشد. کسی که اغلب کارهایش با فروش خوب مواجه شده و نام او در تیتراژ می تواند تضمین خوب بودن فیلم باشد. داستان فیلم می توان گفت در سینمای حال حاضر عامه پسند داستان جدیدی است.و برعکس اغلب فیلم های این نوع سینما در سال های اخیر سوژه تکراری ندارد. بازی بازیگزان نیز بد نیست هرچند رامبد جوان می توانست بهتر بازی کند و از شیطنت های خاص خود در این فیلم بیشتر استفاده کند . شاید نخواسته یا نظر کارگردان این فیلم نبوده ولی بازی نیوشا ضیغمی در این فیلم تحسین برانگیز است. جدید بودن داستان فیلم را نمی توان موجب دلچسب بودن زیاد یا کامل فیلم دانست.داستان با معیار های سلیقه ای جامعه امروز کمی فاصله دارد . اگر بین دو شخصیت اصلی فیلم یعنی افسانه و ارژنگ دیالوگ های بیشتر عاشقانه گفته می شد اگر فیلم موزیک زنده شاد مثلاً در یک رستوران را داشت قطعاً به دل بیشتر می نشست. به هر حال بیننده امروز شادی می خواهد و می خواهد دقدقه ها و گرفتاری های خود را ساعتی با دیدن فیلم هایی از این قبیل فراموش کند و آرامش را بیشتر در دل خود میهمان کند.به هر حال من نسبت به این فیلم گرایش بیشتری داشتم تا فیلم های عامه پسند دیگر همزمانش.





نظرات خوانندگان وبلاگ رها ماهرو درباره سریال دردسرهای عظیم 2

 نظر یکی از خوانندگان وبلاگ رها ماهرو درباره سریال درد سرهای عظیم دو به کارگردانی برزو نیک نژاد تقدیم می گردد :


نوشته: n!k

+اول اینکه داستان و کلا فیلم بین این موضوع که میخواد طنز باشه یا غیره طنز هنوز سرگردونه .. تکلیفش مشخص نیس .. تیریپ طنز میگیره بعد قصه رو جدی میبره جلو یعد یهوو یه اتفاق دیگه میفته ..

+به نظرم داستان از دستشون در رفته
+ارتباط این خونواده ها باهم
+اینکه این دختره چقد راحا و چقد احمقانه باور میکنه که لطبف زن و بچه داشته (اگه سریال طنز باشه میگیم خب طنزه جهت خندس ولی توو قصه ی جدی افراد دیگه اینقد گاگول نیستن که )
+حال داشتن بازم میگم


ساحل بکرانی , بیوگرافی ساحل بکرانی , عکس ساحل بکرانی , در فیلم پایتخت زن ارسطو پیدا میشود , نقد پایتخت 4 , نظرسنجی دردسرهای عظیم , نظرسنجی دردسرهای. عظیم  , مادر و پدر ساحل بکرانی , عکس های ساحل بکرانی , عکس ساحل بکرانی وپدرش , نقد فیلم درد سرهای عظیم , ساحل بکرانی در سریال دردسر های عظیم 2 بچه کیست ؟ , اسم دختربچه ای که درفیلم دردسرهای عزیز بچه لطیف است چیست؟ , عکس نوزاد بهروز در سریال پایتخت رها ماهرو , نقد سریال خط قرمز , رها ماهرو ، پایتخت 4نقد , رابطه ی لطیف,وبچه دردردسرهای عظیم , آیا چوچانگ در پایتخت ۴ وجود دارد , عکس هاى ساحل بکرانى بازیگر خردسال , اسم بچه چشم آبی دردردسرهای عظیم  , ساحل بکرانی بچه ی کیست , دردسرهای عظیم 2 چه میشود داستان , نقد فیلم شمعدونی , ساحل دردسرعظیم , عکس فیلم پایتخت ناپلئونی رو بیا ره , ساحل بکرانی , ساساحل بکرانی بچه کیست , نمایش ضعیف پایتخت ۴ , نقد دردسرهای عظیم , خاله تو فیلم پایتخت 4 , ساحل در دردسرهای عظیم2 , بازیگ خردسال ساحل بکرانی , نظرسنجی درسایت دردسرهای عظیم , گالری عکس های ساحل بکرانی , نقد سریال پایتخت 4 , نقد پایتخت ۴ , سعید سلطانی+ الهام نامی , عکس ساحل در دردسرهای عظیم  , بازیگران نقش زن سریال پایتخت 4 , نقدها درباره پایتخت 4 , نقد بر سزیال شمعدونی , عسل ساحل دردردسرهای عظیم , نظر سنجی دربار پایتخت چهار  , سریال شمعدونی نقد , کلاه قرمزی و خانوادش , نقد سریال پایتخت ۴  , نقد یریال دردسر های , اتقادات به شمعدونی , انتقاد به سریال دردسرهای عظیم , عکس هایی ازساحل بکرانی در سریال دردسر های عظیم 2 , ایا بچه واقعا در سریال دردسرهای عظیم دو ماله لطیفه , نتیجه سریال دردسرهای عظیم 2 , پدر مادر ساحل بکرانی , جوجانک یا راحله در بایتخت ٤ هست؟ , قسمت آخر آیا چوچانگ زنده است


مطالب مرتبط :

نقد سریال دردسرهای عظیم 2 - توسط یک خانوم

نقد سریال دردسرهای عظیم 2 - توسط یکی از خوانندگان وبلاگ رها ماهرو

ساحل بکرانی بیشترین کلمه سرچ شده در وبلاگ رها ماهرو

نظرات خوانندگان وبلاگ رها ماهرو درباره سریال دردسرهای عظیم 2


کلمات سرچ شده در وبلاگ رها ماهرو : ساحل بکرانی , بیوگرافی ساحل بکرانی , عکس ساحل بکرانی , در فیلم پایتخت زن ارسطو پیدا میشود , نقد پایتخت 4 , نظرسنجی دردسرهای عظیم , نظرسنجی دردسرهای. عظیم  , مادر و پدر ساحل بکرانی , عکس های ساحل بکرانی , عکس ساحل بکرانی وپدرش , نقد فیلم درد سرهای عظیم , ساحل بکرانی در سریال دردسر های عظیم 2 بچه کیست ؟ , اسم دختربچه ای که درفیلم دردسرهای عزیز بچه لطیف است چیست؟ , عکس نوزاد بهروز در سریال پایتخت رها ماهرو , نقد سریال خط قرمز , رها ماهرو ، پایتخت 4نقد , رابطه ی لطیف,وبچه دردردسرهای عظیم , آیا چوچانگ در پایتخت ۴ وجود دارد , عکس هاى ساحل بکرانى بازیگر خردسال , اسم بچه چشم آبی دردردسرهای عظیم  , ساحل بکرانی بچه ی کیست , دردسرهای عظیم 2 چه میشود داستان , نقد فیلم شمعدونی , ساحل دردسرعظیم , عکس فیلم پایتخت ناپلئونی رو بیا ره , ساحل بکرانی , ساساحل بکرانی بچه کیست , نمایش ضعیف پایتخت ۴ , نقد دردسرهای عظیم , خاله تو فیلم پایتخت 4 , ساحل در دردسرهای عظیم2 , بازیگ خردسال ساحل بکرانی , نظرسنجی درسایت دردسرهای عظیم , گالری عکس های ساحل بکرانی , نقد سریال پایتخت 4 , نقد پایتخت ۴ , سعید سلطانی+ الهام نامی , عکس ساحل در دردسرهای عظیم  , بازیگران نقش زن سریال پایتخت 4 , نقدها درباره پایتخت 4 , نقد بر سزیال شمعدونی , عسل ساحل دردردسرهای عظیم , نظر سنجی دربار پایتخت چهار  , سریال شمعدونی نقد , کلاه قرمزی و خانوادش , نقد سریال پایتخت ۴  , نقد یریال دردسر های , اتقادات به شمعدونی , انتقاد به سریال دردسرهای عظیم , عکس هایی ازساحل بکرانی در سریال دردسر های عظیم 2 , ایا بچه واقعا در سریال دردسرهای عظیم دو ماله لطیفه , نتیجه سریال دردسرهای عظیم 2 , پدر مادر ساحل بکرانی , جوجانک یا راحله در بایتخت ٤ هست؟ , قسمت آخر آیا چوچانگ زنده است

نقد فیلم داستان عوضی ساخته فریدون جیرانی

رها ماهرو : داستان عوضی یک فیلم فانتزی است ولی کودکانه نیست . فریدون جیرانی که عمری را در فیلمنامه نویسی و آموزش آن گذرانده و به سینمای قصه گو علاقه دارد یک داستان عوضی بدون اکران به تلویزیون می فرستد و در پایان راهی شبکه نمایش خانگی می کند . ضرباهنگ فیلم آرام است با این حال هیچ نکته ای جا نمیماند . پنج بازیگر اصلی هر کدام به طوری در نقش های مختلف ظاهر شده اند که ابدا ضربه ای به بازیهایشان نمیخورد و مخاطب هم آن ها را باور می کند . میزانسن های جالبی که خلق شده اند و تکرار نیستند . اگر بخش مراجعه نویسنده به ناشر که او هیچ اهمیتی به اثرش نمی دهد اما پس از خلق داستان آخرش طرفدار او شده و به هیجان می آید که کپی از فیلم شارلاتان از آرش معیریان است را نادیده بگیریم یک اثر بدیع با پیامی است که کمتر مورد توجه سینماگران بوده که به آن بپردازند " دنیا را قشنگ دیدن و به افکاری که به آن می اندیشیم دقت کردن "


______________________


"داستان عوضی" پس از "من مادر هستم" جدیدترین ساخته سینمایی فریدون جیرانی در مقام کارگردان است.
جیرانی تا به حال فیلم های سینمایی "صعود" (1366)، "قرمز (1377)، "آب و آتش" (1379)، "شام آخر" (1380)، "صورتی" (1381)، "سالاد فصل" (1383)، "سه گانه ستاره ها" (1386)، "پارک وی" (1385)، "قصه پریا" (1388) و "من مادر هستم" (1389) را کارگردانی کرده است.
جیرانی همچنین سریال "مرگ تدریجی یک رویا" را نیز در کارنامه دارد.


______________________


ژانر: کمدی
سال تولید : 1391
محصول کشور : ایران
مدت زمان : 93 دقیقه
کیفیت : خیلی خوب
مخاطب : همه رده سنی
کارگردان : فریدون جیرانی
بازیگران : اکبر عبدی/علیرضا خمسه/نادر سلیمانی/داریوش کاردان
خلاصه: در داستان عوضی نویسنده ای را میبینیم که خودش در داستان کمدی ای که دارد مینویسد درگیر میشود و خود را در ان تصور میکند و اتفاقاتی طنزی را برایش رقم میزند که...


______________________


انتشار فهرست فیلمهایی که برای شرکت در جشنواره متقاضی شده اند مخاطبان را با عنوان فیلم جدیدی از فریدون جیرانی هم مواجه کرد.
فیلمی به نام «داستان عوضی» به کارگردانی جیرانی! از آنجا که جیرانی طی ماههای اخیر هیچ کار سینمایی جدیدی را کلید نزده بود مشاهده نام این فیلم در فهرست متقاضیان جشنواره سبب ساز آن شد که به سراغ جیرانی رفته و از وی درباره این فیلم بپرسیم.
جیرانی با بیان اینکه این فیلم ویدیویی است نه سینمایی از این مساله سخن گفت که آن را برای نوروز تلویزیون ساخته است. جیرانی افزود:«این فیلم را به سفارش سیمافیلم و برای پخش نوروزی در تلویزیون ساخته بودم اما تهیه کننده کار تصمیم گرفته است قبل از پخش در تلویزیون آن را در سینماها هم اکران کند.»
جیرانی درباره مضمون «داستان عوضی» اظهار می دارد:«مضمون کار کمدی-فانتزی است و بازیگران اصلی کار هم اکبر عبدی، هدایت هاشمی، نگار عابدی و نادر سلیمانی هستند. تهیه کنندگی کار برعهده تینا پاکروان بوده و احتمالا اگر فیلم در سینماها اکران شود هم مخاطب خاص خود را خواهد داشت.»
فریدون جیرانی در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم در بخش ویدیویی جشنواره به نمایش در می آید یا بخش سینمایی گفت:«درصدد هستیم نسخه سینمایی فیلم را هم تهیه کنیم چون فیلم این قابلیت را دارد که هم در بخش سینمایی جشنواره به نمایش درآید و هم بعد از جشنواره در سینماها اکران شود. البته فیلم باید در جشنواره به نمایش درآمده و بازخوردهای آن را بسنجیم تا بعد برای اکران آن تصمیم گیری شود.»
وقتی به جیرانی می گوییم بسیاری از فیملها بدون نمایش در جشنواره اکران عمومی شده اند و «داستان عوضی» هم می تواند یکی از آنها باشد وی پاسخ می دهد:«نه، برای من و تهیه کننده فیلم نمایش در جشنواره مهم است. به هر حال جشنواره یک نمونه کوچک از مخاطبان کل سینما است و براساس آن می توان درباره چگونگی اکران فیلم تصمیم گرفت.»
جیرانی کسب اطلاعات بیشتر درباره فیلم را به فرامرز روشنایی مدیر روابط عمومی «داستان عوضی» مربوط دانست. روشنایی هم اطلاعات زیر را درباره این فیلم در اختیار شبکه ایران قرار داد:

داستان عوضی
شروع فیلمبرداری: هشتم شهریور نود و یک
پایان فیلمبرداری: دوازدهم مهر نود و یک
مکان های فیلمبرداری: دربند/شهرک غرب/ملا صدرا/ نیایش/شریعتی/ایرانشهر
مضمون: فانتری
خلاصه داستان: نویسنده  داستان های تلخ تصمیم می گیرد یک داستان بامزه و خنده دار بنویسد که خودش درگیر این داستان می شود و...
بازیگران: اکبر عبدی.علیرضا خمسه.هدایت هاشمی.نگار عابدی،نادر سلیمانی، داریوش کاردان،گیتی ساعتچی، احمد ایراندوست
کارگردان:فریدون جیرانی/تهیه کننده:تینا پاکروان/طرح فیلمنامه:جمال امید/نویسنده  فیلمنامه:آرش قادری/مدیر فیلمبرداری:فرشاد بشیرزاده/تدوین:بهزاد مصلح/طرح و اجرای کمیک استریپ:سیمین آل علی/جلوه های ویژه بصری:حسن پیله ور/طراح چهره پردازی:ایمان امیدواری/صدابردار همزمان:امین میرشکاری/صداگذاری ومیکس:علیرضا علویان/موسیقی متن:رضا مرتضوی/طراح صحنه و لباس:حجت اشتری/عکاس:احمد رضا شجاعی/برنامه ریز و دستیار اول کارگردان:آلاله هاشمی/دستیار دوم کارگردان:نیما فلاحی منشی صحنه:سحر عقیقی/دستیار اول فیلمبرداری:پویان کفیلی/گروه فیلمبرداری:وحید عرب گری.پویا اقبالی.سینا علیپور/دستیار تدوین:فرشته هوشمند/اجرای چهره پردازی:محمد سیه پوش.سمانه مرادیان/دستیار چهره پردازان:میلاد خدا رحم/دستیار صدا:امیر عاشق


______________________


 نویسنده فیلمنامه: آرش قادری
طرح فیلمنامه: جمال امید
تهیه کننده: تینا پاکروان
مدیر فیلمبرداری: فرشاد بشیرزاده
تدوین: بهزاد مصلح
موسیقی متن: رضا مرتضوی
طراح صحنه و لباس: حجت اشتری
طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری
صدابردار همزمان: امین میرشکاری
مدیر تولید: مهدی چراغی
عکاس: احمد رضا شجاعی
محصول: سیما فیلم


______________________


فیلمنامه که به قلم آرش قادری است درباره نویسنده‌ای است که با همسرش مشکل پیدا می‌کند و میان این قهر و آشتی شروع به نوشتن داستانی می‌کند که شخصیت‌های آن جان می‌گیرند و وارد دنیای واقعی می‌شوند که البته این دنیا هم چندان واقعی نیست چرا که در آن نویسنده با تخیل خود که به صورت یک انسان کامل است و فقط وی او را می بیند صحبت می‌کند. در این میان اتفاقاتی به وقوع می‌پیوندد که نویسنده و زنش را دوباره به هم پیوند می‌دهد و پایان خوشی را برای فیلم رقم می‌زند که شتابزده و خلاف گفته مینا در فیلم که باید تحول یک روزه نباشد تا قابل قبول باشد یکباره اتفاق می‌افتد و البته با توجه به فضای فیلم چندان دیده نمی‌شود و خیلی مخاطب به آن توجه نمی‌کند.
فیلم شخصیت‌های متعدد اما بازیگرانی محدود دارد. برای مثال اکبر عبدی چهار نقش متفاوت و هدایت هاشمی در سه نقش و نگار عابدی نیز دو نقش متفاوت دارد که به دلیل بازی خوب بازیگران قابل قبول و متناسب با فضای فیلم هستند. با این حال کارگردان به صورت خیلی خوبی از فضای سوررئال فیلم برای خلق صحنه‌های کمیک استفاده نمی‌کند و غیر از صحنه‌ای که عمه – گیتی ساعتچی – با مشت مینا – نگار عابدی – را چند متر آنطرفتر پرت می‌کند کار خاص دیگری از جیرانی در فضای فیلم دیده نمی‌شود در حالی که در فیلمی چون مومیایی هنرمند صحنه‌های زیادی- از اسلحه تبهکاران گرفته تا زره پوشی که تاشده و باز می‌شود – دیده می‌شود.
داستان عوضی فیلم متفاوتی در سینمای کمدی ایران است اما وجه مشترکی با آثار دیگر این ژانر دارد و آن رها شدن قصه در یک سوم پایانی فیلم است اتفاقی که برای فیلم‌های دیگری نظیر «خوابم میاد» عطاران یا حتی «تهران 1500» عظیمی هم افتاده است
فیلم در رده آثار کمدی مبتنی بر موقعیت قرار می‌گیرد و از بزن و بکوب‌های – اسلپ استیک – رایج در سینمای کمدی ایران در آن خبری نیست. از سویی با این که نگاه آشکاری به کمدی نوین سینمای جهان و گوشه چشمی هم به کمدی‌های سیاه برادران کوئن دارد سعی فیلمنامه‌نویس بر آن بوده که پایانی خوش و امیدبخش برای قصه رقم بزند و این موضوع چهاربار از زبان مینا –با بازی نگار عابدی- به صورت مستقیم عنوان می‌شود.
«داستان عوضی» فیلم متفاوتی در سینمای کمدی ایران است اما وجه مشترکی با آثار دیگر این ژانر دارد و آن رها شدن قصه در یک سوم پایانی فیلم است اتفاقی که برای فیلم‌های دیگری نظیر «خوابم میاد» عطاران یا حتی «تهران 1500» عظیمی هم افتاده است. در حالی‌که فیلم‌های متفاوت کمدی در تاریخ سینمای ایران نظیر اجاره نشین‌ها، مارمولک، لیلی با من است یا مومیایی در همه لحظات فیلم موفقند و نیمه پایانی آنها به قوت نیمه اول و بدون رها شدن شخصیت‌ها ادامه پیدا می‌کند.
از منظری دیگر این فیلم در کارنامه جیرانی نیز فیلم متفاوتی به شمار می‌رود و تجربه جدیدی برای وی در کنار آثار تلخ قبلی اوست به ویژه آن که از انیمیشن برای نمایش قصه به صورت کمیک استریپ استفاده می‌کند.
 همانطور که ذکر آن رفت شخصیت‌های فیلم در یک سوم پایانی رها می‌شوند و این موضوع به ویژه درباره نقش‌هایی که علیرضا خمسه و گیتی ساعتچی و نگار عابدی – در نقش دختر خمسه – بازی می کنند جلوه بارزتری دارند. از طرفی پلیس قصه یکباره ناپدید می‌شود و دیگر پا به داستان نمی‌گذارد بدون آن که دلیل نبود وی مشخص شود.
در فصلی هم که هاشمی وارد خانه خمسه شده است افسر پلیس وی را می‌بیند و دنبال می‌کند اما نما همین جا کات شده و فصل بعدی در حالی آغاز می‌شود که هاشمی و عبدی و عابدی در بخش دیگری از داستان حضور دارند و تا آخر فیلم هیچ توضیح و حتی توجیهی درباره انجام فصل مذکور داده نمی‌شود. در واقع اگر فصل ورود هاشمی و عبدی به منزل خمسه حذف شود نه تنها اختلالی در روند داستان نمی‌افتد بلکه داستان سیر معقول و منطقی‌تری پیدا می‌کند.
ویژگی مثبت فیلم امیدبخشی و دوری از خشونت معمول در این نوع از کمدی‌هاست که آن را مناسب برای مخاطبان مختلف سنی و نیز پخش از تلویزیون می‌کند. در شرایطی که مردم به امید و شعف و اوقات فراغت مفرح نیاز دارند پخش این فیلم‌ها می تواند مایه مسرت و شعف عمومی شود.


______________________


فیلمی شلخته و با پایانی سرهم بندی شده !

هارمونی - پرهام موسوی : داستان عوضی آخرین ساخته فریدون جیرانی که قرار بود در جشنواره فیلم فجر سال گذشته حاضر شود ولی حاضر نشد و در آخر هم اکران نشد و حق پخشش را تلویزیون خرید و چند بار در شبکه های صدا و سیما پخش شد . این فیلم دومین فیلم کمدی فریدون جیرانی محسوب می شود و اگر بخواهیم فیلم صورتی که آن فیلم هم یک کمدی فانتزی بود با این فیلم مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که داستان عوضی فانتزی تر و البته ضعیف تر است چون فیلم نامه داستان عوضی ننگ می زند و پایه اساس واحدی ندارد . البته داستان عوضی به طور کل یک داستان کاملا سورئال (غیر واقعی ) است . و همین نکته متمایزش می کند و اینکه فانتزی ترش هم می کند . فیلم نامه روند بسیار کندی دارد و اینکه نیمه دوم فیلم قوی تر از نیمه اول فیلم می شود اما اگر شخصیت های داستان خیالی نویسنده قصه ما که همان حمید مشرقی نام دارد ، بازیگران دیگری بودند به روند فیلم خیلی بهتر کمک می کرد و مخاطب را می توانست همراه کند با تمام شخصیت های قصه .
در این فیلم هم مثل تمام فیلم های فریدون جیرانی یک مشرقی وجود دارد مشرقی که نقش اول و شخصیت اصلی فیلم است و نکات مشترک زیادی با شخصیت های مشرقی فیلم های قبلی فریدون جیرانی دارد . جالب است که فریدون جیرانی تمام فیلم هایش یک مشرقی با نکات مشترک موجود است . مشرقی های فیلم های فریدون جیرانی آدم های شکست خورده و تحقیر شده ای هستند که کسی به آن ها اهمیت نمی دهند و بسیار مظلوم واقع شده اند . این چند نکته مشترکی بود بین مشرقی های فیلم های فریدون جیرانی !
البته این فیلم در حد یک تله است و به همین دلیل مناسب اکران شدن نبود اما این نکته را هم نباید فراموش کنیم که اکثر فیلم هایی که در سینمای ایران اکران می شوند در حد تله فیلم های شانه تخم مرغی هستند که در شبکه نمایش خانگی عرضه می شوند . اما در کل با توجه به اینکه که تله فیلم های تلویزیونی هم اکران می شوند این فیلم هم تا حدودی پتانسیل اکران شدن را داشت ! و اینکه می توانست یک فیلم تجاری محسوب شود به سینمای بدنه کمک اساسی کند .
موسیقی این فیلم بسیار ضعیف عمل کرده است نه اینکه اساس موسیقی این فیلم بد است نه نه اصلا اینطور نیست بلکه این موسیقی به این فیلم نمی خورد .
پایان فیلم بسیار سرهم بندی شده بود و شخصیت رضوی موشکافی نشد به طور کامل ! و باید گفت که کمیک استریپ هم در ماهیت خود فیلم کمکی به روند داستان نکرد اتفاقا ریتم داستان را هم کند می کرد شاید به این دلیل از کمیک استریپ استفاده شده بود که تهیه کننده نمی توانست لوکیشن های مورد نظرش را تهیه کرد و شاید هزینه تهیه آن لوکیشن ها را نداشت و با کمیک استریپ کار خودش را راحت کرد .
هدایت هاشمی  و نگارعابدی بهترین انتخاب برای شخصیت های اصلی این فیلم بوده اند . در مورد فیلم نامه قصه هم باید گفت که آرش قادری با توجه به فیلم نامه هایی که نوشته است می توان گفت فیلم نامه نویس ضعیفی است در نوشتن فیلم نامه های طنز و حتی در نوشتن فیلم نامه های پلیسی و اجتماعی هم موفق نبوده است به طور مثال سریال ساخت ایران که از قسمت ده به بعد تا قسمت پایانی اش را آرش قادری نوشت خیلی خیلی سریال ضعیفی شد در کل فیلم نامه نویسی قوی نیست و هر چقدر هم کارگردان قوی پشت این فیلم باشد وقتی فیلم نامه به این شکل نامرتب نوشته شده باشد قطعا فیلم خوبی از آب در نمیاد .
در پایان باید گفت که این فیلم یک فیلم شلخته ای است که می توانست خیلی بهتر شروع شود و خیلی بهتر هم تمام شود اما حیف که این فیلم از این نکات برخورد دار نبود و حیف و حیف که فریدون جیرانی دست به دامن کارهای سفارشی می شود ای کاش هیچ کارگردانی سفارشی ساز نشود چون خروجی های خوبی نمی شود فیلم های تجاری .

___________________








نظرات خوانندگان وبلاگ رها ماهرو درباره سریال دردسرهای عظیم 2

: حمید

سلام سریال درد سر عظیم ٢ در حال پخشه و سریال قابل توجه ودر خور تقدیر اکثار بازیگراتش دوست داشتنی و مناسبند ولی حضور خانوم سپاه منصور دراین نقش اصلا مناسب نیست و واقعا نقطه ضغف سریاله اصلا این تقش بعش نمیاد همون نقش ننه مریم در مهمان مامان براشون خوب بود



: محمد مهرانی

درد سر عظیم رو بهتر بود برای شبکه پویا می ساختن تو یک باغ خونه پنجاه تا خانواده زندگی میکنند ارتباط افراد معلوم نیست هنرور ها بنظر من جز خانم فکور بقیه هنرورند


http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/03/26/139403260935164425501574.jpg


مطالب مرتبط :

انتقاد به سریال پایتخت 4
نقد سریال پایتخت چهار

نقد سریال دردسرهای عظیم 2 - توسط یک خانوم

نقد سریال دردسرهای عظیم 2 - توسط یکی از خوانندگان وبلاگ رها ماهرو

ساحل بکرانی بیشترین کلمه سرچ شده در وبلاگ رها ماهرو


کلمات سرچ شده در وبلاگ رها ماهرو : ساحل بکرانی , بیوگرافی ساحل بکرانی , عکس هایی از ساحل بکرانی , ماجراهای ساخت فیلم پدرخوانده  , اقای بکرانی پدر ساحل بکرانی , نقش نوید در سریال دردسر های عظیم , عکس ساحل بکرانی , نقد مردم درباره ی سریال پایتخت4  , عکس از ساحل بکرانی , بچه در دردسر های عظیم برای کیست , پدر و مادر واقعی ساحل بکرانی , بچه لطیف در سریال دردسرهای عظیم بچه وافعی کیست , ساحل بکرانی بازیگر خردسال و زیبا  , بیوگرافی ساحل بکرانی , عکس های ساحل بکرانی , نقد پایتخت چهار  , مجموعه+تلویزیونیِ+توهین+آمیز+«شمعدونی»در+این+رابطه+بیشتر+بخوانید , عکس های ساحل بکرانی , فیلم گورو  , نقد پایتخت ۴  , نقد سریال شمعدونی ساخته سروش صحت , انتقاد درباره فیلم دردسرهای عظیم  , متن فیلمنامه دردسر های عظیم 2  , بیوگرافی ساحل بکرایی دردردسرهای عظیم  , عکسهای ساحل بکرانی , چوچانگ در پایتخت 4 زنده میشود یا نه , دلیل بچه گذاشتن توی ماشین لطیف در سریال دردسر های عظیم , عکس ساحل بکرانی پدرومادرش , نقد پایتخت ۴  , نتیجه پایتخت ۴  , خلاصه درد سر های عظیم 2  , آیا راحله زنده است در سریال پایتخت 4  , نقد پایتخت4  , ماجرای پایتخت چهار  , آیا عموی بهار دردردسرهای عظیم میمیرد  , عکس های ساحل دردردسرهای عظیم  , ایا راحله در پایتخت ۴زنده است , پذیرایی خیلی بزرگ وساده , ساحل بکرانی بیوگرافی , پایتخت 4 چوچانگ زنده تست , نقد سریال دردسر های عظیم 2  , عکس ساحل بکرانی بازیگر کوچک , عکس ها ی جدیدساحل بکرانی , عکس دختره نوزاد درفیلم دردسرعظیم  , حسین شهابی تبریز , آیا زن ارسطو در سریال پایتخت زنده است , سلولی لوسی فیلم  , ایا منگ هان ژانگ در پایتخت 4 بازی میکند , داستان سریال پایتخت 4 در مورد راحله چوچانگ , آیا چوچانگ به فیلم پایتخت4 برمیگردد؟  , فیلم راز حسین شهابی , منتقدان سریال دردسر عظیم ۲  , رها ماهرو کیست ؟ , raha mahro  , فیلم راز کارگردان حسین شهابی  , در پایتخت 4 چوچانگ زنده آواست , داستان پایتخت چیست زن ارسطو زنده است , نظرات درباره بازی علیمردانی در پایتخت , ایا چوچانگ در فیلم پایتخت 4 زنده است؟ , پایان داستان دردسرهای عظیم 2  , موفقیت سریال پایتخت 4 , زنده بودن راحله در پایتخت 4