رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال پشت بام تهران ساخته بهرنگ توفیقی

سریال پشت بام تهران از شبکه یک
داستان و بازیگران سریال “پشت بام تهران” + تصاویر



 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به مجموعه پشت بام تهران به کارگردانی بهرنگ توفیقی برای ما بنویسید و بفرستید.



پشت بام تهران ، پشت صحنه پشت بام تهران
سریال “پشت بام تهران” که این روزها محله نیاوران پذیرای عوامل این سریال است یکی از پرمخاطب ترین سریالهای سالهای اخیر خواهد بود. این مجموعه از بازیگران تا عوامل پشت صحنه بسیار حساب شده و دارای کارنامه پربار می باشند.
بازدید : 4,580 نفر

سریال پشت بام تهران در دامنه های البرز

برای اینکه مجموعه تلویزیونی دیده شده و موفق به جذب مخاطب بسیاری شود ، فقط حضور بازیگران مطرح نمی تواند تضمینی برای آن باشد.بلکه داستان سریال ، کارگردانی و درون مایه قصه فیلم و خیلی از مسایل پشت صحنه در موفقیت آن دخیل می باشند و به نوعی به هنگام پخش آن سریال مردم با اشتیاق تماشا کرده و خیابانها را بتواند خلوت کند.
http://pririb.ir/sitepics/newspics/771386067llkl.jpg
سریال تلویزیونی پشت بام تهران به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی زینب تقوایی به سفارش شبکه یک سیما مراحل تصویربرداری را پشت سر می گذارد. مضمون این سریال اجتماعی و به قلم سعید نعمت الله است. این سریال با درونمایه اجتماعی و با داشتن قصه ای بروز،بازیگرانی حساب شده و روندی تند، یکی از سریال های پربیننده این شب های تلویزیون است.
پشت صحنه سریال پشت بام تهران ، پشت صحنه پشت بام تهران ، نویسنده پشت بام تهران
 «پشت بام تهران»؛ نه صرفا در پشت بام

وقتی نام سریالی عبارت «پشت بام» را در خود داشته باشد، ممکن است ناخودآگاه این موضوع را به ذهن متبادر کند که قطعا لوکیشن اصلی سریال باید در «بام تهران» و یا فضاهایی بلند و بام مانند باشد، این ذهنیت تا حدودی درست است، چراکه در قسمت های ابتدایی سریال مخاطب با اطلاعاتی که از شخصیت کاراکتر غیاث بدست می آورد، شغل او را با انتخاب این نام مرتبط می داند.

لیست پر و پیمان در گروه بازیگران

اگر به لیست بازیگران سریال «پشت بام تهران» نگاهی اجمالی بیندازیم، به سادگی متوجه می شویم که بهرنگ توفیقی و سعید نعمت اله در انتخاب بازیگران کم فروشی نکرده اند. ثریا قاسمی،بهزاد فراهانی،لعیا زنگنه،کامبیز دیرباز و ... از جمله بازیگرانی هستند که در این سالها در تلویزیون گزیده کار بوده اند و کمتر آنها را در قاب تصویر دیده ایم. اما باید دید که سریال «پشت بام تهران» چه ویژگی در ساخت و محتوایش دارد که این افراد حضور در این سریال را پذیرفته اند.

پشت صحنه سریال پشت بام تهران ، نویسنده پشت بام تهران ، سعید نعمت الله

بهرنگ توفیقی و ساخت سریالی اجتماعی

توفیقی تا به امروز در مدیوم تلویزیون ساخت سریال هایی چون: «مسیر انحرافی»، «انقلاب زیبا» و «آمین» که در ژانر پلیسی و معمایی است، را در کارنامه خود داشته است. تکنیک ساخت سریال های توفیقی شاید تفاوتی بین او و سایر کارگردان ها باشد که امضای وی را پای آثارش محکم تر کرده است. اما در «پشت بام تهرن» برخلاف آثار قبلی اش از تکنیک فلش فوروارد استفاده نکرده و تکنیک های جدیدی را به پرداخت داستان اضافه کرده است.

بهرنگ توفیقی: قصه «پشت بام تهران» را به سرعت باور کردم

در همین اثنی به سمت بهرنگ توفیقی می روم و با او درباره این سریال صحبت می کنم. او درباره علاقه اش به متن این سریال می گوید:این سریال قصه متفاوتی برایم دارد و انگار فضایی که همیشه دلم می خواست تجربه کنم، در این سریال محقق شده است و معتقدم به نسبت سایر سریال هایی که تا به حال کارگردانی کردم،بعد از خواندن متن،به سرعت قصه را باور کردم.

سرمای هوای روزهای زمستان،پشت بام تهران را هم سرد می کند

از آنجایی که بخشی از این سریال در روزهای پایانی تابستان ضبط شده این احتمال می رفت که بخش هایی از آن هم به پاییز و زمستان برسد. گروه تولید که این روزها هنوز مشغول ضبط هستند با هوای سرد تهران و –چند روزی شمال- می بایست کار تولید را طوری پیش ببرند که هیچ خللی در روند تولید و احتمالا حفظ راکوردها پیش نیاید.
پشت صحنه سریال پشت بام تهران ، سعید نعمت الله ، بازیگران پشت بام تهران
http://saten.ir/wp-content/uploads/2016/01/matin.jpg
حوالی امام زاده قاسم؛ لوکیشن امروز گروه

لوکیشینی که امروز گروه «پشت بام تهران» در آن مشغول به کار هستند، خانه باغی است در حوالی نیاوران و امامزاده قاسم،البته در آدرسی که دارم نوشته شده نرسیده به امام زاده قاسم و من نیز طبق همان تا رسیدن به محل مورد نظر، سربالایی طولانی را طی می کنم و آنقدر این سربالایی پر پیچ و خم است که برای پیدا کردن ادامه آدرس،پیاده روی را به سواره بودن ترجیح می دهم.

 
پشت صحنه سریال پشت بام تهران ، بازیگران پشت بام تهران ، پربیننده ترین سریال های ایرانی

این ملک شخصی است!

بعد از بالا و پایین رفتن از این سربالایی و به محض دیدن چندین نفر در مقابل در خانه ای به سمت آنجا می روم و مطمئن هستم که آدرس را درست آمده ام. در انتهای این کوچه یک در بزرگ قرار دارد که بالای آن نوشته شده: این ملک شخصی است. همین یک جمله برای اطمینان از آدرسی که آمده ام کافی است.

خانه باغی در محله نیاوران

اینجا یک خانه باغ است، خانه ای با حیاطی سرسبز که یک راهرو باریک مرا به انتهای این بخش از حیاط خانه می رساند که در تمام این مسیر باغچه ای در سمت راست و چپ دیده می شود. در انتهای باغ گروه تصویربرداری مشغول ضبط سریال هستند. کامبیز دیرباز به همراه ثریا قاسمی از بازیگران حاضر در این سکانس هستند و سعید نعمت اله و بهرنگ توفیقی پشت مونیتور قرار دارند.
پشت صحنه سریال پشت بام تهران ، پربیننده ترین سریال های ایرانی ، سعید نمت الله

اتاق های ایوان بهترین جا برای تسلط بر باغ

همین مسیری که آمدم را برمی گردم تا باغ را دقیق تر ببینم. از پشتِ گروه تصویربرداری به پله هایی رسیده و از پله ها بالا می روم که به ایوان باغ می رسم. سمت راست این ایوان، چند اتاق دیده می شود که اولین اتاق متعلق به وسایل اضافه گروه تدارکات است. اتاق دوم مخصوص استراحت بازیگران و تمرین های دورخوانی است که در آن چندین مبل راحتی به همراه یک میز چیده شده است. سومین اتاق بیشتر شبیه آشپزخانه می ماند که آبدارچی گروه در آن مشغول ریختن چای است. روشویی،اجاق گاز،یخچال و ... از وسایلی هستند که در این اتاق قرار دارند.بهترین مکانی که می توان در آن ایستاد و از این بالا به اتفاقاتی که در صحنه می افتد،مسلط بود، همین ایوان است. گوشه ای از ایوان را انتخاب کرده و در همانجا می ایستم.
http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2015/11/tehran-amazing-ir-13.jpg
سرمای هوا و سرما خوردن!

این سکانس مربوط به قسمتی از سریال است که قرار بوده در شمال کشور تصویربرداری شود. سرمای هوا به حدی است که اگر در یک جای مشخص ایستاده باشید، به طور قطع و به معنای کامل کلمه یخ می زنید! اما گروه بدون توجه به این سرما مشتاقانه مشغول کار است.

دورخوانی با حضور کارگردان و نویسنده

بعد از ضبط سکانس حاضر، به دلیل سرمای بیش از حد هوا و برای تمرین های نهایی سکانس بعدی، بازیگران به همراه کارگردان و سعید نعمت اله به اتاق مورد نظر می روند و دقایقی را به تمرین و دورخوانی مشغول می شوند تا مقدمات سکانس بعدی فراهم شود.
پشت صحنه سریال پشت بام تهران ، سعید نمت الله ، کامبیز دیرباز

در فرصت بدست آمده ترجیح می دهم تا در فضای باغ قدم بزنم. کمی که از اتاق بازیگران فاصله می گیرم همان راهرو را ادامه می دهم، این راهرو تا به انتها دو راه پله دارد که به باغ وصل می شود و برخی از عوامل گروه و تدارکات از این پله ها به ایوان می آیند. انتهای این راهرو نیز دو اتاق دیگر واقع شده که متعلق به صاحب خانه است. از پله های انتهای این راهرو در ایوان پایین می روم و به باغچه ای می رسم که پس از گذشتن از کنار آن، استخر بزرگی را وسط حیاط می بینم. کنار استخر یک تاب توسط صاحب خانه به درخت بسته شده است که برخی از عوامل گروه روی آن نشسته و عکس یادگاری می گیرند.

کمی آن طرف تر و درست در جایی که فکر می‎ کنم باغ به اتمام رسیده، تعداد زیادی پله را می بینم که حیاط باغ را به سمت حیاط پایینی دیگری متصل می کند.به سمت گروه می روم که سکانسی را با حضور ثریا قاسمی و کامبیز دیرباز ضبط می کنند.قاسمی که در این سریال نقش مامان طاهره را بازی می کند، مادربزرگ غیاث با بازی کامبیز دیرباز است.

مامان طاهره می گوید: وقتی کاسه کاسه نجاستی رو سر می کشیدی به فکر این روزات نبودی؟! و غیاث با ندامت به او پاسخ می دهد!

دیرباز؛بهترین گزینه برای نقش غیاث

کامبیز دیرباز این بار بر خلاف آخرین سریالی که بازی کرده است، در اینجا نقش ضدقهرمانی را بازی می کند که اتفاقا شاید به عقیده بسیاری بیشتر از نقش میکائیل روی چهره اش نشسته است و با ادبیات و نوع صحبت کردن این بازیگر با توجه به نقش های قبلی اش همخوانی بیشتری دارد.
پشت صحنه سریال پشت بام تهران ، کامبیز دیرباز ، سام درخشانی

روایتی اجتماعی، اما تلخ/دیالوگ نویسی نعمت اله برگ برنده سریال

اگر بگوییم سعید نعمت اله یکی از معدود ملودرام نویسان موفق دهه اخیر سریال های تلویزیونی است، بی راه نگفته ایم. یادآوری سریال هایی چون: میکائیل، مدینه، زیرهشت، شیدایی، جراحت و ... همگی مصداق بارز این موضوع است که اتفاقا هرکدام در زمان پخش خود توانست بسیاری از مخاطبان را با خود همراه کند.بسیاری از منتقدان معتقدند که اغلب قصه هایی که نعمت اله به تصویر می کشد، فضایی سیاه و تلخ دارد. حال اینکه هر نویسنده ای معتقد است می بایست بازتاب وقایع جامعه خود را در آثارش منعکس کند و در اصل این موضوع برای یک نویسنده امری طبیعی است. از طرفی یکی از اصولی که همیشه در آثار نعمت اله به کثرت دیده می شود،سبک دیالوگ نویسی است که دیگر بعد از این ده سریال،یک فیلم سینمایی و در طول این شش سال که از فعالیت های نعمت اله می گذرد، تبدیل به یک امضا در کارهای او شده است و مخاطب به راحتی حتی با ندیدن تیتراژ، می تواند حدس بزند که این متن متعلق به وی است. دیالوگ های آهنگین و موزون که کنایه تم اصلی آن است و در جهت قصه کمک بسیاری به ارتباطش با مخاطب می کند.

دیرباز: غیاث از لحاظ طبقه اجتماعی با شخصیت های قبلی ام یکی است

نعمت اله و توفیقی هر دو پشت مونیتور نشسته اند و پلان به پلان را با دقت و وسواس خاصی آن هم در سرمای شدید هوا که سوز برف دارد،رصد می کنند. بعد از اتمام ضبط این سکانس که چندین بار توسط کارگردان تکرار می شود، به سمت کامبیز دیرباز می روم که با عوامل مشغول صحبت است.او یک کاپشن سبز رنگ بر تن دارد. گریم او کاملا با گریم های قبلی اش تفاوت دارد،سبیل و موهای فر او را در قالب شخصیت غیاث قابل باور کرده است.چهره رنگین غیاث برای بازی در این سکانس تا حدودی این موضوع را به ذهن متبادر می کند که او نیز یک جوکر ایرانی است،اما کمی که می گذرد متوجه می شوم او به دلیل پنهان کردن زخم صورتش و حضور در این مهمانی مجبور شده تا صورتش را بدین طریق بپوشاند.سکانس موجود مربوط به تولد دختر بچه ای است که هنوز مشخص نیست دختر دیرباز است یا خیر و او با به همراه داشتن کیک تولدی که طرح کفشدوزک دارد، از حیاط به داخل ساختمان می رود.

دیرباز در حالیکه از سرما به سختی صحبت می کند و باید حس خود را برای صحنه بگذارد، درباره نقش غیاث در این سریال می گوید: شاید غیاث، خاطرات حضورم در نقش های قبل از سریال «میکائیل» را برای مخاطب زنده کند که تنها وجه تشابه آن یکسان بودن طبقه اجتماعی این کاراکترها است. چراکه طبقه اجتماعی غیاث با کاراکترهای قبلی ام یکی است و من تا به حال حضور در آن طبقه را با بازی در سریال «تب سرد» و ... تجربه کرده بودم،اما باید بگویم تا به حال شبیه به کاراکتر غیاث را بازی نکرده بودم.
پشت صحنه سریال پشت بام تهران ، سام درخشانی ، تصاویر سریال پشت بام تهران

 بازیگر سریال «میکائیل» ادامه می دهد:درست است دومین تجربه همکاری با بهرنگ توفیقی را سپری می کنم،اما از دوستان قدیمی یکدیگر هستیم.

بازیگری؛ سخت ترین شغل دنیا

قصد غلو ندارم،اما زمانیکه همه افراد که پا به این لوکیشن می گذارند، از سردی بیش از حد آن می گویند به هر ترتیب باید آن را باور کرد. طبق شنیده هایم درست است این مکان در شمالی ترین نقطه تهران قرار دارد،اما در مونتاژ و زمانیکه مخاطب سریال را تماشا می کند، در اصل این سکانس را در فضای شهر شمال می بیند. به همین خاطر و به این دلیل که روایت قصه در این سکانس، مربوط به فصل تابستان است،بازیگران نباید لباس گرم زمستانی بر تن کنند که حس صحنه و راکوردها حفظ شود و برای همین موضوع هر از گاهی به درون اتاق بازیگران رفته و خود را گرم می کنند.

صرف نهار در ایوان خانه باغ

سکانس حاضر با سه برداشت به برداشت اصلی که مدنظر کارگردان است، نزدیک می شود و گروه و عوامل برای استراحتی کوتاه و صرف نهار به ایوان این خانه باغ می روند. در ایوان، میز بزرگی برای صرف نهار عوامل قرار داده اند و گروه تدارکات مدام در رفت و آمد هستند تا وسیله های مورد نیاز را روی میز قرار دهند.

کم کم هوا تاریک می شود و البته سردتر و ترجیح می دهم تا از این محل راهی خانه شوم.مجید واشقانی و نوید خداشناس را نیز می بینم که به تازگی به گروه پیوستند.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
نام سریال : پشت بام تهران

تهیه کننده : زینب تقوایی

کارگردان : بهرنگ توفیقی

نویسنده سریال پشت بام تهران : سعید نعمت الله

زمان پخش : آذر ماه ۹۴

شبکه پخش کننده : شبکه اول سیما

تعداد قسمت ها : ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای

سریال پشت بام تهران , داستان سریال پشت بام تهران , عکس بازیگران سریال پشت بام تهران
داستان سریال پشت بام تهران

پشت بام تهران کار دیگری از سعید نعمت الله نویسنده موفق کشورمان است که با مضمونی اجتماعی بر تاثیرات منفی و مثبت فضای خانواده بر فرزندان می‌ پردازد؛ تاثیراتی که ممکن است باعث سرخوردگی، آشفتگی یا رستگاری فرزندان شود. کنش و واکنش ‌های روابط خانوادگی در این سریال زیاد است و داستان‌ های دیگری نیز در کنار این محور اصلی روایت می شود. تهیه کننده سریال از حضور کارشناسان حوزه های مختلف در اتاق فکر این سریال خبر می دهد، تا این سریال به اثری باور پذیر و تاثیر گذار تبدیل شود .
اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران

در پشت بام تهران بازیگران زیادی به ایفای نقش می پردازند از جمله : کامبیز دیرباز بازیگر نقش جهان، لعیا زنگنه ، ثریا قاسمی بازیگر نقش طاهره ، اندیشه فولادوند، شهین تسلیمی در نقش مادر آهی ،لیندا کیانی، زهره حمیدی، آزاده صمدی در نقش اختر،خسرو شهراز،سام درخشانی در نقش آهی ،بهزاد فراهانی در نقش آقا ولی ،کریم اکبری مبارکه، مهنوش صادقی، علیرضا آرا،مجید واشقانی و نوید خداشناس بازیگر نقش غیاث
زمان پخش سریال پشت بام تهران

سریال پشت بام تهران کاری است از گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما، که قرار است از اواخر آذر ۹۴ از آنتن شبکه ی سیما یک سیما پخش شود . این سریال در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ایی تولید می شود و به احتمال فراوان هر شب به جز جمعه ها ساعت ۲۲ پخش خواهد شد.
@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
سریال پشت بام تهران سریالی خانوادگی و با فضای اجتماعی است که قرار است موضوعات و دغدغه هایی نظیر پذیرفتن مسئولیت کارهای فردی برای رقم زدن آینده ای روشن را را بیان کند تا فرد تمامی مسائل و مشکلات فردی خود را تقصیر جامعه و افراد دیگر نیاندازد و مسئول مستقیم انتخاب های خود باشد. در سریال پشت بام تهران روابط بین کاراکتر ها زیاد است و سریال یک محور اصلی دارد که در کنار آن داستان های پیرامونی شکل می گیرد که سبب می شود که شخصیت ها و بازیگر های با یکدیگر روابطی در هم تنیده و داستان ها و لحظات جالبی را رقم می زنند.
در سریال ” پشت بام تهران ” داستان از چه قرار است؟

تهیه کننده سریال با بیان اینکه مخاطب معمولا با اثری که از جنس رئال و واقعیت باشد و با زندگی روزمره خودش شباهت زیادی داشته باشد ارتباط بهتری می گیرد، و همین موضوع سبب می شود که ما در سریال بخشی از زندگی اجتماع را به نمایش بگذاریم چون زندگی عادی ترکیبی از شادی و غم است و نشان دادن هر کدام به صورت مجزا موضوعیت ندارد و ما هم در سریال پشت بام تهران به همه موضوعات اجتماعی از اعتیاد گرفته تا عشق و ازدواج پرداخته ایم اینها رویداد هایی است که در زندگی اکثر افراد رخ می دهد و نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.

تهیه کننده سریال در ادامه به حضور کارشناسان حوزه های مختلف من جمله حوزه حقوقی و قوه قضاییه، مواد مخدر، مباحث درمانی، پزشکی و کارشناس پلیسی اشاره کرد که کار علمی و تخصصی بررسی شود و به یک اثر باور پذیر و تاثیر گذار تبدیل شود. تعدد لوکیشن ها در این مجموعه از موارد قابل اشاره است و لوکشین ها شهرک چشمه،میدان قزوین،زعفرانیه و یوسف آباد بخشی از لوکیشن های فیلمبرداری هستند.
اسامی بازیگران سریال پشت بام تهران

این مجموعه جزو سریال های پر بازیگر صدا و سیما است و تعداد ۱۵ بازیگر اصلی دارد که اسامی و نقش های آنها عبارت است از : بهزاد فراهانی در نقش آقا ولی ، ثریا قاسمی بازیگر نقش طاهره ، کامبیز دیرباز بازیگر نقش جهان، لعیا زنگنه ، آزاده صمدی در نقش اختر،خسرو شهراز،سام درخشانی در نقش آهی ، اندیشه فولادوند،شهین تسلیمی در نقش مادر آهی،لیندا کیانی، زهره حمیدی، کریم اکبری مبارکه، مهنوش صادقی، علیرضا آرا، نوید خداشناس بازیگر نقش غیاث و مجید واشقانیسریال پشت بام تهران,بازیگران سریال پشت بام تهران,داستان سریال پشت بام تهرانعکس دورخوانی فیلمنامه سریال
زمان دقیق پخش سریال پشت بام تهران

پشت بام تهران سریالی اجتماعی است که در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای برای پخش در اواخر ماه صفر و آذر ماه ۹۴ از شبکه اول سیما تهیه شده است، این سریال به احتمال زیاد بعد از سریال نفس گرم در کنداکتور پخش شبکه اول قرار خواهد گرفت و هر شب به غیر از جمعه ها ساعت ۲۲ پخش خواهد شد.

 
عوامل ساخت و تولید سریال پشت بام تهران

سعید نعمت ا… (نویسنده) ، زینب تقوایی ( تهیه کننده ) ، بهرنگ توفیقی (کارگردان)،حسین دیردار، امیرکهکشان و نویدکریم زاده (گروه کارگردانی)،امیرشیبان خاقانی (تدوین)،هدی بدرلو (مدیر تولید)، خسرو دادگر مرام (مدیر تصویربرداری)، مهری شیرازی (طراح گریم)، هادی افشار (صدابردار)، مهرداد جلوخانی (صداگذار)، امیرحسین حداد (طراح صحنه)، محمد صادقی (طراح لباس)، فرزاد رحمانی (برنامه ریز)، محمدنبی تقوایی (دستیار تهیه)، بیتا ارسطویی (منشی صحنه)، هادی داداشی (مشاور رسانه ای)
http://www.tazeno.ir/wp-content/uploads/2015/11/Serial_bame_tehran_tazeno_ir-10.jpg
تصویربرداری «پشت بام تهران» ۱۰ روز دیگر پایان می‌یابد

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی پشت بام تهران از اتمام تصویربرداری این سریال تا ۱۰ روز آینده سخن گفت و احتمال داد که تعداد قسمت های این سریال بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، زینب تقوایی تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» ساخته بهرنگ توفیقی که هر شب از شبکه یک سیما روی آنتن می رود درباره روند فعلی تولید این سریال گفت: در حال حاضر گروه در شیفت شب کار می کنند و پارک چیتگر و کلینیک درمانی از لوکیشن هایی هستند که کار در آنجا به اتمام رسیده و صحنه های خیابانی و ماشین هم ضبط شده و ادامه دارد.

وی با اشاره به این که کلیت داستان تصویربرداری شده است، گفت: بسیاری از سکانس های پایانی سریال قبلا گرفته شده است و اکنون در حال تصویربرداری سکانس های میانی هستیم و به جز بهزاد فراهانی و کریم اکبری مبارکه که بازی آنها به اتمام رسیده است بقیه بازیگران تا پایان کار مقابل دوربین قرار خواهند گرفت.

تقوایی صبر، توکل به خدا، احترام به خانواده و معرفت انسان به خدا را از مهمترین پیام های اخلاقی سریال «پشت بام تهران» دانست و تصریح کرد: در این کار ما پیام های اخلاقی را گل درشت و اغراق آمیز به مخاطب نشان ندادیم بلکه سعی کردیم آن را در قالب داستان و به شکل واقعی به مخاطب منتقل کنیم و شما تا پایان سریال خواهید دید که این مجموعه حاوی پیام های اخلاقی دیگری نیز هست.

تهیه کننده سریال «دودکش» درباره تناسب بازیگران این سریال با کاراکترهای انتخابی یادآور شد: سعید نعمت الله در امر فیلمنامه نویسی ذکاوت ویژه ای دارد، او از قبل می دانست که کاراکتر غیاث صفا برای شخص کامبیز دیرباز مناسب است. او حتی در حین تصویربرداری از آنجایی که دوش به دوش کارگردان، پشت دوربین می نشیند با توجه به توانمندی خاصی که دارد، فیلمنامه را براساس شرایط و توانمندی بازیگران، تغییر می دهد.

تقوایی ادامه داد: سریال «پشت بام تهران» کار پاکیزه ای است و وقتی سریالی پاک باشد، پیام های خوبی را به مخاطب منتقل می کند.

این تهیه کننده درباره شباهت های موسیقی متن «پشت بام تهران» با سریال «مدینه» هم گفت: فرزین قره گوزلو با انگیزه و وسواس زیادی آهنگسازی این کار را انجام داد و از آنجایی که «مدینه» هم یک ملودرام اجتماعی بود و نویسندگی را هم سعید نعمت الله بر عهده داشت، موسیقی مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» هم رگه هایی از موسیقی متن سریال «مدینه» را به خود گرفته است.

تقوایی با اشاره به این که «پشت بام تهران» تا الان خوب دیده شده و فیدبک های مردمی مثبت بوده است، عنوان کرد: بازخوردها بیشتر از سطح توقع ما بوده است و ممکن است تعداد قسمت های این سریال افزایش یابد.

مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۳۳ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید می شود.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@

نوید خداشناس در گفتگو با مهر:
«پشت بام تهران» به خط قرمزها نزدیک می‌شود/ طرد شدن به دلیل اعتیاد
پشت بام تهران
شناسهٔ خبر: 3021875 - دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
هنر > رادیو و تلویزیون
نوید خداشناس بازیگر سریال «پشت بام تهران» با اشاره به ویژگی های این سریال بیان کرد که به مرور سر و صدای بسیاری خواهد کرد چراکه در قسمت هایی به خط قرمزها نزدیک می‌شود.

نوید خداشناس بازیگر سریال «پشت بام تهران» ساخته بهرنگ توفیقی که هر شب از شبکه یک سیما نمایش داده می شود درباره نقش خود به خبرنگار مهر گفت: من در این سریال نقش جهان را دارم که صمیمی ترین دوست غیاث با بازی کامبیز دیرباز است و خواهری به نام اختر دارد که نقشش را آزاده صمدی بازی می کند.

وی ادامه داد: جهان به دلیل رابطه صمیمی که با غیاث دارد او را ناخواسته وارد یک دزدی می کند و بعد از آن عواقب دزدی بیشتر دامن غیاث را می گیرد. اصلی ترین مشکلی هم که برایش بوجود می آید اختلافش با ناپدری اش آقا ولی است که نقشش را بهزاد فراهانی بازی می کند. این اختلافات باعث طرد شدن وی از خانه می شود و گرایشی که بیشتر به جهان و خواهر او پیدا می کند و ماجراهایی که برایشان پیش می آید در ادامه داستان دیده می شود.

خداشناس با اشاره به تعدادی از قسمت های این مجموعه که بدون غیاث می گذرد، عنوان کرد: او چند روزی هم در طول داستان به خارج از کشور می رود و در داستان حضور ندارد که باید دلیل خارج شدنش از کشور را در طول داستان دید.

بازیگر سریال «پشت بام تهران» درباره قصه این مجموعه توضیح داد: «پشت بام تهران» درامی است که ماجراهای زیادی دارد و از ساختارهای مختلفی هم برای بیان محتوای خود کمک گرفته است. این سریال هم در قسمت هایی اکشن می شود و ما تصادف، درگیری و حضور شخصیت ها را در بیمارستان خواهیم داشت و هم در قسمت هایی از عشق و یا حتی ازدواجی دوباره سخن می گوید و به نظر من این سریال به مرور جزو کارهای تلویزیونی می شود که سر و صدای بسیاری خواهد کرد چراکه در قسمت هایی به خط قرمزها نزدیک می شود.

وی در پایان درباره نمایش اعتیاد در این سریال یادآور شد: مساله اعتیاد در جامعه امروز ما وجود دارد و باعث طرد شدن افراد از خانواده ها می شود این یکی از عواقب اعتیاد است که ما هم در این سریال آن را نمایش می دهیم.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
رضا صادقی خواننده تیتراژ سریال «پشت بام تهران» شد
کنسرت موسیقی رضا صادقی
شناسهٔ خبر: 3020178 - شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
هنر > رادیو و تلویزیون
تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» از حضور رضا صادقی به عنوان خواننده تیتراژ این سریال که از امشب ۱۹ دی ماه در شبکه یک پخش می شود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زینب تقوایی تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» درباره این اثر که به کارگردانی بهرنگ توفیقی برای شبکه یک ساخته شده است و از امشب پخش آن آغاز می شود، گفت: این سریال از مجموعه های پر لوکیشن است و در روزهای آتی نیز در حال تغییر لوکیشن خواهیم بود، بنابراین تا پایان کار مکان ثابتی نخواهیم داشت.

تهیه کننده سریال «مدینه» ادامه داد: تمام اعضای تیم تولید و بازیگران هم با انگیزه هستند و هم از تجربه بالایی برخوردارند بنابراین در حین کار نیز انرژی خیلی خوبی می گذارند و امیدوارم حاصل این پشتکار و دلسوزی همکارانم در «پشت بام تهران» بر دل مخاطبان خوب ایرانی بنشیند.

تقوایی با اشاره به دقت و نکته سنجی بالای مخاطبان امروز تلویزیون تاکید کرد: بیننده امروز ما با هوش است، دکوپاژ و میزانسن را می شناسد و به تک تک دیالوگ هایی که بازیگران رد و بدل می کنند، توجه دارد بنابراین همین بیننده هنگام تماشا به سریال نمره و امتیاز می دهد و از همه مهمتر آن را نقد می کند پس برای چنین مخاطبانی باید هنگام تولید از جان و دل مایه گذاشت تا بتوان آنها را علاوه بر جذب اثر به دنبال کردن سریال تشویق کرد.

وی تصریح کرد: این پروژه از بازیگران قوی و خوبی برخوردار است و همه اعضای این سریال چه پشت دوربین و چه بازیگران مقابل دوربین تلاش کردند تا کم فروشی نکنند و من امیدوارم «پشت بام تهران» بتواند در جذب بیننده و جلب نظر مشکل پسند آنان، موفق باشد.

تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» درباره تصویربرداری این سریال توضیح داد: تصویربرداری «پشت بام تهران» همچنان با قوت ادامه دارد، همچنین کار موسیقی، صداگذاری، تدوین و تیتراژ نیز در حال انجام است و تاکنون بیش از ۹۰ درصد کار ضبط شده است و به احتمال زیاد تصویربرداری مجموعه تا دو هفته پس از شروع پخش سریال یعنی تا اوایل بهمن ماه، ادامه داشته باشد.

وی در پایان درباره خواننده تیتراژ این سریال گفت: تیتراز پایانی سریال «پشت بام تهران» را رضا صادقی از خوانندگان خوب کشورمان خوانده است.

پخش اولین قسمت از مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» از امشب ۱۹ دی آغاز خواهد شد. این سریال مضمونی اجتماعی دارد و به تصمیم گیری درست و غلط انسان‌ها مربوط می‌شود و اینکه اگر تصمیم اشتباهی بگیرند، هزینه و عواقب آن دامنگیر خودشان می‌شود. مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است که در ۳۳ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید می شود. این مجموعه از ۱۹ دی به غیر از پنجشنبه ها و جمعه ها هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک و بطور همزمان از شبکه تهران روی آنتن می رود.

کامبیز دیرباز، آزاده صمدی، ثریا قاسمی، لیندا کیانی، بهزاد فراهانی، اندیشه فولادوند، سام درخشانی، لعیا زنگنه، کریم اکبری مبارکه، مهنوش صادقی، زهره حمیدی، شهین تسلیمی، خسرو شهراز، علیرضا آرا، نوید خداشناس، علی صالحی و مجید واشقانی از بازیگران این سریال هستند.

سایر عوامل سریال عبارتند از مهدی بدرلو مدیرتولید، خسرو دادگر مرام مدیرتصویربرداری، مهری شیرازی طراح گریم، هادی افشار صدابردار، مهرداد جلوخانی صداگذار، فرزین قره گزلو آهنگساز، امیرحسین حداد طراح صحنه، محمد صادقی طراح لباس، بیتا ارسطویی منشی صحنه، فرزاد رحمانی برنامه ریز، حسین دیردار، امیر کهکشان و نویدکریم زاده گروه کارگردانی، محمدنبی تقوایی دستیار تهیه، بهرنگ دزفولی زاده عکاس و هادی داداشی مشاور رسانه ای.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@

مجید واشقانی در گفتگو با مهر:
«پشت بام تهران» قصه آدم‌هایی است که هر روز در جامعه می‌بینیم
سریال پشت بام تهران
شناسهٔ خبر: 3019525 - جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
هنر > رادیو و تلویزیون
مجید واشقانی بازیگر سریال «پشت بام تهران» بیان کرد که این اثر روایتگر زندگی افرادی است که هر روز آنها را در جامعه می بینیم و به همین دلیل مخاطب می‌تواند با آنها همذات پنداری کند.

مجید واشقانی بازیگر سریال «پشت بام تهران» ساخته بهرنگ توفیقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این سریال که از شنبه ۱۹ دی ماه پخش آن از شبکه یک آغاز می شود، گفت: قصه این سریال درباره چند خانواده است که در قسمت های ابتدایی معرفی می شوند و بیننده ابتدا با تک تک این شخصیت ها آشنا می‌شود و بار قصه بین این شخصیت ها تقسیم می شود.

وی ادامه داد: وقایع در این قصه به شکل اتفاقی از نگاه بیننده پیش می رود درحالیکه از طرف نویسنده این خانواده ها به نوعی به یکدیگر گره می خورند. داستان «پشت بام تهران» با تمی اجتماعی روایتگر آدم هایی است که هر روز بسیاری از آنها را در جامعه می بینیم. افرادی در قشرهای مختلف که اتفاقا یکی از دلایل انتخاب این اقشار مختلف هم این بوده که به راحتی بتوان با آنها همذات پنداری و ارتباط برقرار کرد و مخاطبان نمونه ای از کسانی را که در جامعه دیده اند در این اثر هم ببینند.

بازیگر سریال «پشت بام تهران» با اشاره به ویژگی های این مجوعه بیان کرد: بار قصه در این سریال تنها روی دوش یک بازیگر نیست، به طور مثال در سریال «میکاییل» به کارگردانی سیروس مقدم که نویسندگی آن را هم سعید نعمت الله بر عهده داشت، قهرمان کار میکاییل بود اما در اینجا داستان ها بین همه خانواده ها تقسیم می شود. این سریال اثری پر بازیگر است و به نظر خودم این به جذابیت کار افزوده است.

بازیگر سریال «آمین» با اشاره به همکاری های قبلی خود با نویسنده و کارگردان اثر «پشت بام تهران» توضیح داد: این سومین تجربه همکاری من با نعمت الله نویسنده این سریال و پنج یا ششمین تجربه همکاری ام با بهرنگ توفیقی کارگردان سریال است و فکر می کنم این کارگردان و نویسنده مکمل های خوبی برای یکدیگر هستند. حضور سعید نعمت الله در کار در کنار کارگردان به عنوان کسی که خط به خط دیالوگ هایش را حفظ است و می داند که چه نوشته است و چه می خواهد باعث می شود که تکلیف بازیگر هم مشخص باشد.

واشقانی اضافه کرد: من امیدوارم این سریال بتواند نظر مردم را جلب کند چون کار پر زحمت، پر لوکیشن و پر بازیگری بوده است و این زحمات زمانی مفید واقع می شود که سریال با اقبال عمومی مواجه شود و البته فکر می کند که «پشت بام تهران» از این جنس سریال ها باشد.

بازیگر سریال «پشت بام تهران» در پایان درباره نقش خود در این اثر عنوان کرد: من در این سریال نقش بهادر را دارم که شاید تصور شود نقشی منفی دارد اما من چنین ذهنیتی نسبت به نقشم ندارم. من این نقش را خاکستری می بینم که شاید بنا به اجبار منفی می شود. بهادر نقش موثری در قصه دارد و با چالش های زیادی مواجه می شود و حتی خودش هم چالش هایی را ایجاد می کند.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
تصویربرداری «پشت بام تهران» تا آخر دی/ تدوین ادامه دارد
پشت بام تهران
شناسهٔ خبر: 3010419 - دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
هنر > رادیو و تلویزیون
تصویربرداری سریال «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی تا پایان دی ماه به پایان می رسد و مراحل تدوین و آهنگسازی آن همزمان انجام می شود تا برای پخش از شبکه یک سیما آماده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تاکنون بیشتر از ۸۰ درصد از تصویربرداری سریال «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی انجام شده است و گروه سازنده این سریال در مراحل پایانی کار هستند.

کار تدوین و آهنگسازی این سریال که تهیه‌کنندگی آن را زینب تقوایی بر عهده دارد همزمان انجام می شود و قرار است بعد از مجموعه «چک برگشتی» این سریال روی آنتن شبکه یک سیما برود.

بیمارستانی در ولنجک، یک اداره، چند خیابان در تهران، شمال کشور، شهرک چشمه، شهرک راه آهن و... از جمله لوکیشن‌های اخیر سریال بوده‌اند.

تصویربرداری این سریال که نویسندگی آن را سعید نعمت الله بر عهده داشته است تا آخر دی ماه به پایان می رسد.

کامبیز دیرباز، آزاده صمدی، ثریا قاسمی، لیندا کیانی، بهزاد فراهانی، اندیشه فولادوند، سام درخشانی، لعیا زنگنه، کریم اکبری مبارکه، مهنوش صادقی، زهره حمیدی، شهین تسلیمی، خسرو شهراز، علیرضا آرا، نوید خداشناس، علی صالحی و مجید واشقانی از بازیگران این سریال هستند.

به گفته توفیقی کارگردان این سریال، «پشت بام تهران» ساختار جدیدی دارد و بیشتر ترکیبی از فضاهای متفاوت است و تلاش سازندگان هم بر این است از زمانیکه مخاطب کنترل تلویزیون را بدست می گیرد و سریال را انتخاب می کند تا انتها آن را ببیند و شبکه تلویزیون را تغییر ندهد.

«پشت بام تهران» کاری پرلوکیشن و پر بازیگر است که دلیل آن تعدد قصه های مجموعه بوده ست. قصه این سریال مضمونی اجتماعی دارد و به تصمیم گیری درست و غلط انسان‌ها مربوط می‌شود و اینکه اگر تصمیم اشتباهی بگیرند، هزینه و عواقب آن دامن‌گیر خودشان می‌شود. در خلاصه قصه این سریال آمده است: آدم‌هایی از همین سرزمین در شرایط و روابط دشوار، در سر راه هم قرار گرفته‌اند و این برخورد، زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می‌کند.

این سریال محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است که در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید می شود.

سایر عوامل سریال عبارتند از مهدی بدرلو مدیر تولید، خسرو دادگر مرام مدیر تصویربرداری، مهری شیرازی طراح گریم، هادی افشار صدابردار، مهرداد جلوخانی صداگذار، امیرحسین حداد طراح صحنه، محمد صادقی طراح لباس، بیتا ارسطویی منشی صحنه، برنامه ریز فرزاد رحمانی، گروه کارگردانی حسین دیردار، امیرکهکشان و نویدکریم زاده، دستیار تهیه محمدنبی تقوایی، عکاس بهرنگ دزفولی زاده و مشاور رسانه ای: هادی داداشی.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
تصویربرداری «پشت بام تهران» تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد
پشت بام تهران
شناسهٔ خبر: 3004452 - یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
هنر > رادیو و تلویزیون
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد و قرار است این مجموعه بعد از سریال «چک برگشتی» روی آنتن شبکه یک سیما برود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سریال «پشت بام تهران» برای پخش در ایام زمستان، آخرین مراحل تصویربرداری خود را سپری می‌کند و این روزها ضبط تصاویر در شهرک چشمه و شهرک راه آهن ادامه دارد.

مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، نویسندگی سعید نعمت‌ الله و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی که از اواسط تابستان امسال کلید خورده است و کمتر از یک ماه دیگر تصویربرداری آن به پایان می رسد.

بیمارستانی در ولنجک، یک اداره، چند خیابان در تهران، شمال کشور و... از جمله لوکیشن‌های اخیر سریال بوده‌اند. تاکنون نیز بیش از ۸۰ درصد سریال ضبط شده است.

قصه این سریال مضمونی اجتماعی دارد و به تصمیم گیری درست و غلط انسان‌ها مربوط می‌شود و اینکه اگر تصمیم اشتباهی بگیرند، هزینه و عواقب آن دامن‌گیر خودشان می‌شود. در خلاصه قصه این سریال آمده است: آدم‌هایی از همین سرزمین در شرایط و روابط دشوار، در سر راه هم قرار گرفته‌اند و این برخورد، زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می‌کند. این سریال محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است که در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید می شود.

کامبیز دیرباز، آزاده صمدی، ثریا قاسمی، لیندا کیانی، بهزاد فراهانی، اندیشه فولادوند، سام درخشانی، لعیا زنگنه، کریم اکبری مبارکه، مهنوش صادقی، زهره حمیدی، شهین تسلیمی، خسرو شهراز، علیرضا آرا، نوید خداشناس، علی صالحی و مجید واشقانی از بازیگران این سریال هستند.

سایر عوامل سریال عبارتند از مهدی بدرلو مدیر تولید، خسرو دادگر مرام مدیر تصویربرداری، مهری شیرازی طراح گریم، هادی افشار صدابردار، مهرداد جلوخانی صداگذار، امیرحسین حداد طراح صحنه، محمد صادقی طراح لباس، بیتا ارسطویی منشی صحنه، برنامه ریز فرزاد رحمانی، گروه کارگردانی حسین دیردار، امیرکهکشان و نویدکریم زاده، دستیار تهیه محمدنبی تقوایی، عکاس بهرنگ دزفولی زاده و مشاور رسانه ای: هادی داداشی.

http://media.mehrnews.com/d/2016/01/30/3/1982417.jpg?ts=1454275397645
بهرنگ توفیقی در گفتگو با مهر:
قصه‌های «پشت بام تهران» نمی‌گذارد مخاطب شبکه را تغییر دهد
سریال پشت بام تهران
شناسهٔ خبر: 2978332 - جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
هنر > رادیو و تلویزیون
بهرنگ توفیقی کارگردان سریال «پشت بام تهران» با اشاره به قصه های متعدد این سریال و ساختار آن بیان کرد که این قصه ها به مخاطب اجازه نمی دهد که حین دیدن مجموعه، شبکه را تغییر دهد.

بهرنگ توفیقی درباره سریال «پشت بام تهران» که این روزها مراحل ساخت خود را برای پخش از شبکه یک سپری می کند، به خبرنگار مهر گفت: این سریال به لحاظ ساختاری فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی من دارد و این فضا را هم فیلمنامه تعیین کرده است که کار را متفاوت ببینم و دربیاورم.

وی ادامه داد: در این سریال، فیلمنامه ترکیبی از فضاهای مدرن و کلاسیک است و فکر می کنم شکل نویی داشته باشد. «پشت بام تهران» کاری پرلوکیشن و پر بازیگر است که دلیل آن هم تعدد قصه های ماست. ما در این کار تنها با یک قصه مواجه نیستیم در واقع هر کسی قصه خود را دارد.

قصه‌های «پشت بام تهران» اجازه نمی دهد مخاطب حین دیدنش شبکه را تغییر دهد

کارگردان سریال «انقلاب زیبا» به کارهای قبلی خود اشاره و بیان کرد: من پیش از این «آمین» را داشتم که اگرچه کارگردانی آن به صورت مشترک انجام شد اما بیشتر سکانس های اکشن آن را من کارگردانی کردم و آنچه برایم جذابیت داشت بخش تکنیکال کار بود. «انقلاب زیبا» هم کار دیگری بود و فرم دیگری داشت و سعی کردم قصه را با شکل جدیدی ارایه دهم.

وی اضافه کرد: سریال «پشت بام تهران» هم ساختار جدیدی دارد و بیشتر ترکیبی از فضاهای متفاوت است. تکلیف ما در این سریال با مخاطب روشن است و می دانیم برای چه کسانی اثر را تولید می کنیم. تلاشمان هم این است از زمانیکه مخاطب کنترل تلویزیون را بدست می گیرد و سریال را انتخاب می کند تا انتها آن را ببیند و شبکه تلویزیون را تغییر ندهد.

توفیقی با اشاره به ویژگی های قصه هایی که در سریال «پشت بام تهران» به تصویر کشیده می شوند، تصریح کرد: قصه هایی که در این سریال وجود دارد، این اجازه را به مخاطب نمی دهد که بخواهد شبکه های تلویزیون را تغییر دهد و از همان قسمت اول درگیر سریال می شود.

حضور سعید نعمت الله یک نقطه قوت در سریال است

کارگردان سریال «آمین» با اشاره به همکاری سعید نعمت الله که نویسندگی فیلمنامه «پشت بام تهران» را بر عهده داشته است، گفت: من در این کار از نعمت الله کمک های زیادی گرفتم. او در دیالوگ ها و حتی بازی گرفتن ها بسیار موثر یود و فکر می کنم حضور او یکی از نقاط قوت کار ماست.

سریال «پشت بام تهران» مضمونی اجتماعی دارد که قصه آن به تصمیم گیری درست و غلط انسان ها مربوط می شود و اینکه هزینه و عواقب تصمیم اشتباه دامنگیر خود انسان ها می شود. تیم سازنده این سریال اخیرا برای ضبط قسمت هایی از اثر به شمال کشور رفته بود.

در خلاصه این سریال آمده است: آدم هایی از همین سرزمین در شرایط و روابط دشوار، در سر راه هم قرار گرفته‌اند و این قرارگیری، زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می‌کند.

این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای برای پخش از شبکه یک سیما تولید می شود.

ثریا قاسمی، بهزاد فراهانی، اندیشه فولادوند، سام درخشانی، لعیا زنگنه، کامبیز دیرباز، آزاده صمدی، لیندا کیانی، زهره حمیدی، کریم اکبری مبارکه، مهنوش صادقی، خسرو شهراز، علیرضا آرا، نوید خداشناس و مجید واشقانی از بازیگران این سریال هستند.

سایر عوامل سریال عبارتند از زینب تقوایی تهیه کننده، سعید نعمت الله نویسنده، مهدی بدرلو مدیر تولید، خسرو دادگر مرام مدیر تصویربرداری، مهری شیرازی طراح گریم، هادی افشار صدابردار، مهرداد جلوخانی صداگذار، امیرحسین حداد طراح صحنه، محمد صادقی طراح لباس، بیتا ارسطویی منشی صحنه، فرزاد رحمانی برنامه ریز، حسین دیردار، امیرکهکشان و نویدکریم زاده گروه کارگردانی و محمدنبی تقوایی دستیار تهیه، مشاور رسانه ای هادی داداشی.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
عوامل «پشت بام تهران» در شمال/ ۱۱ قسمت از سریال آماده شد
پشت بام تهران
شناسهٔ خبر: 2972456 - شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
هنر > رادیو و تلویزیون
تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» با اشاره به روند پیشروی این سریال و صداگذاری و تدین همزمان آن بیان کرد که تا کنون حدود ۷۰ درصد از کار تصویربرداری و ۱۱ قسمت هم تدوین شده است.

زینب تقوایی تهیه کننده «پشت بام تهران» درباره روند تولید این سریال که بهرنگ توفیقی کارگردانی اش را بر عهده دارد و برای شبکه یک سیما ساخته می شود به خبرنگار مهر گفت: هم اکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از کار را پیش برده ایم و سریال مسیر خود را پیدا کرده است و امیدواریم از این به بعد هم اتفاقات خوبی رخ داده و کار به خوبی ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر این که لوکیشن های سریال بسیار متفاوت بود و تقریبا هر چند روز یک بار تغییر لوکیشن داشتند، بیان کرد: موضوع سریال این تنوع را می طلبید و به همین دلیل لوکیشن‌ها هیچ گاه ثابت نبوده است. داستان «پشت بام تهران» درواقع به دلیل شخصیت ها و قصه هایی متعدد می طلبید که در نقاط گوناگون تصویربرداری شود.

حضور عوامل «پشت بام تهران» در شمال کشور

تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» با اشاره به یکی از لوکیشن های این سریال در شمال شهر تهران و آنچه که در آن اتفاق می افتد، بیان کرد: این لوکیشن باغی است که محل تلاقی اکثر شخصیت هاست و حدود یک هفته پیش بازیگران سریال در آنجا حضور داشتند و در سریال به عنوان باغی در شمال کشور از آن یاد می شود.

تقوایی با اشاره به حضور عوامل سریال در شمال کشور عنوان کرد: در شمال کشور نیز صحنه های شهری و جاده ای را تصویربرداری می کنیم که این صحنه ها بیشتر با شخصیت غیاث در ارتباط است او بعد از اتفاقاتی همراه با همسر و فرزندش از محیط زندگی خود دور می شود و در شمال کشور زندگی می کند.

۱۱ قسمت آماده شد

تهیه کننده سریال «مدینه» در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت بودجه در کار تصریح کرد: بودجه یک امر اساسی در پروژه های ماست چراکه این آثار روزانه کنتور می اندازند و هزینه های قابل توجهی دارند. هزینه های عادی زندگی این روزها افزایش زیادی داشته است و یک پروزه برای آفیش کردن بازیگران نیاز به هزینه ها و دستمزدهای زیادی دارد. البته اکنون مدیریت خوبی از طرف محمودرضا تخشید مدیرکل امور نمایش سیما و علی اصغر پورمحمدی معاون سیما وجود دارد، هزینه ها به خوبی تقسیط می شود و آنها به ما کمک می کنند.

«پشت بام تهران» می تواند رضایت درصد زیادی از مخاطبان را به همراه دارد

این تهیه کننده درباره روند فعلی کار در «پشت بام تهران» توضیح داد: کار همزمان تدوین و صداگذاری و آهنگسازی می شود و تاکنون حدود ۱۱ قست آماده شده است،

تقوایی درباره این سریال و توانایی آن برای جذب مخاطب بیان کرد: ابتدای هر کاری با توجه به عوامل و بازیگران و همچنین فیلمنامه و نقشه راهی که وجود دارد، می توان فهمید که مسیر شما به کدام سمت می رود اما من نمی توانستم با قطعیت فکر کنم که به چه نتیجه ای خواهیم رسید اما اکنون بعد از روند این چند ماهه می توان گفت سریال «پشت بام تهران» می تواند رضایت درصد زیادی از مخاطبان را به همراه داشته باشد.

ثریا قاسمی، بهزاد فراهانی، اندیشه فولادوند، سام درخشانی، لعیا زنگنه، کامبیز دیرباز، آزاده صمدی، لیندا کیانی، زهره حمیدی، کریم اکبری مبارکه، مهنوش صادقی، خسرو شهراز، علیرضاآرا، نوید خداشناس و مجید واشقانی از بازیگران این سریال هستند.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
معاون سیما به «پشت بام تهران» رفت/ شوخی درباره پرداخت دستمزدها
پشت صحنه سریال پشت بام تهران
شناسهٔ خبر: 2964673 - چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
هنر > رادیو و تلویزیون
معاون سیما با حضور در پشت صحنه سریال «پشت بام تهران» در جریان جزئیات این سریال قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر پورمحمدی معاون سیما، محمود رضا تخشید مدیر مرکز امور نمایشی سیما، محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما، رحمان سیفی آزاد مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک امروز چهاشنبه ۲۰ آبان از پشت صحنه سریال «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی بازدید کردند.

ثریا قاسمی، کامبیز دیرباز و سام درخشانی از جمله بازیگران حاضر در صحنه بودند. همچنین سعید نعمت الله نویسنده و زینب تقوایی تهیه کننده این سریال نیز در جمع عوامل سریال «پشت بام تهران» حضور داشتند.

پورمحمدی قبل از ضبط صحنه هایی از سریال به اثر قبلی بهرنگ توفیقی با عنوان «آمین» اشاره کرد که به طور مشترک توسط توفیقی و منوچهر هادی ساخته شده بود.

پورمحمدی همچنین با اشاره به حضور ثریا قاسمی، از زمان همکاری خود با او یاد کرد و گفت: من سال ۶۲ با خانم قاسمی آشنا شدم و آن زمان در رادیو همکاری هایی با هم داشتیم.

ثریا قاسمی نیز با تایید سخنان پورمحمدی بیان کرد که در آن سال ها بسیاری از هنرمندان کار خود را از رادیو شروع کردند.

وی همچنین در واکنش به سخن پورمحمدی درباره نقش خود در سریال «معمای شاه» که جمعه گذشته روی آنتن شبکه یک سیما رفت، گفت: من نقش کوتاهی در این سریال داشتم که در همین یک قسمت پخش شد و بعد از آن دیگر نقشی ندارم. من در این قسمت رئیس گدایان شهر تهران بودم و آقای محمدرضا ورزی کارگردان سریال به به گونه ای برنامه ریزی کرد که من بتوانم این نقش کوتاه را بازی کنم.

در ادامه زینب تقوایی با اشاره به شرایط سخت تولید سریال «پشت بام تهران» اظهار کرد: بازیگرانی همچون خانم قاسمی در این کار اذیت شدند و ما دائما نگران توده های هوای سردی بودیم که هواشناسی اعلام می کرد. همچنین در این کار مدت زیادی را شب کار بودیم و در حین تصویربرداری و تولید با بارش باران مواجه می شدیم با این حال عوامل سریال و هنرمندان و سایر دوستان همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و ما نمی دانیم که چطور باید این زحمات را جبران کنیم.

پورمحمدی نیز به شوخی بیان کرد که هزینه عوامل را به موقع بدهید تا بتوانید این زحمات را جبران کنید چراکه بسیاری از تهیه کنندگان دستمزدها را به موقع نمی دهند.

در این مراسم سکانس هایی از سریال «پشت بام تهران» که پیش از این تصویربرداری شده بود برای مدیران سیما پخش شد. همچنین سکانسی هم با حضور ثریا قاسمی و کامبیز دیرباز تصویربرداری شد.

صحنه های «پشت بام تهران» در این سکانس ها در لوکیشنی در نیاوران تصویربرداری شد که قرار است در داستان ماجرای خانه ای در شمال کشور را روایت کند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/12/26/3/1950199.jpg?ts=1454275397645
«پشت‌بام تهران» کلیشه‌ای نیست/ تجربه خبرنگاری در «عالیجناب»
پشت بام تهران
شناسهٔ خبر: 2952407 - یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
هنر > رادیو و تلویزیون
آزاده صمدی بازیگر سریال «پشت بام تهران» که برای شبکه یک ساخته می شود درباره نقش خود توضیح داد و همچنین به حضور در مجموعه «عالیجناب» و ایفای نقش خبرنگار سیاسی اشاره کرد.

آزاده صمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بازی خود در سریال «پشت بام تهران» که این روزها به کارگردانی بهرنگ توفیقی برای پخش از شبکه یک تصویربرداری می شود، بیان کرد: من در این سریال نقش زنی به نام اختر را بازی می کنم که نقشی جذاب و متفاوت است.

وی ادامه داد: من پیش از این هم با بهرنگ توفیقی در سریال «انقلاب زیبا» کار کرده بودم بنابراین طبق همان آشنایی به پروژه «پشت بام تهران» نیز پیوستم. فکر می کنم نقشی که من در این سریال دارم یکی از نقش های جذاب کار است چون اختر دچار چالش هایی می شود که همه آنها را به صورت کلیشه ای و ظاهری آشکار نمی کند. او در موقعیت های عشق، ازدواج و موقعیت های دیگری قرار می گیرد که اگر بیان شود شاید موضوع داستان را لو بدهد.

صمدی که با سریال «راه بی پایان» در سال ۸۶ جلوی دوربین تلویزیون قرار گرفت درباره ساخت آثار تلویزیونی با کیفیت بیان کرد: امیدوارم اتفاقات خوبی در تلویزیون رخ دهد و آثار باکیفیتی ساخته شود تا مخاطبان را به سوی خود جذب کند.

وی به سریال «راه بی پایان» اشاره کرد و گفت: این سریال در سال ۸۵ ساخته شد و سال ۸۶ روی آنتن رفت و برای بسیاری از مخاطبان آنقدر جذاب و گیرا بود که هنوز وقتی مرا می بینند از آن یاد می کنند. با این حال مردم در آن زمان بیشتر تلویزیون می دیدند و مثل امروز گرفتار شبکه های مختلف ماهواره ای نشده بودند و الان باید بتوان سریال های جذابی ساخت که مردم پای شبکه های خودشان بنشینند.

بازیگر سریال «عالیجناب» همچنین درباره حضورش در این اثر بیان کرد: این سریال به کارگردانی سام قریبیان برای شبکه نمایش خانگی ساخته می شود و یک اثر ۶ قسمتی است که احتمالا ادامه دار شود و فصل های بعدی آن هم ساخته شود.

این بازیگر درباره نقش خود در سریال «عالیجناب» توضیح داد: من در این سریال نقش یک دختر خبرنگار را دارم، یک خبرنگار سیاسی که با اتفاقاتی در حرفه خود مواجه می شود.

صمدی با اشاره به اینکه برای رسیدن به نقش خود با یک خبرنگار سیاسی صحبت کرده است، گفت: با نقش خبرنگار چندان ناآشنا نبودم اما باز هم با یک خبرنگار سیاسی صحبت کردم و او برای من خاطراتی را از زندگی خود تعریف کرد که برایم بسیار عجیب بود. من احساس کردم این خبرنگار چه زندگی پر از ریسکی داشته و چه جسارت هایی را تجربه کرده است. من گاهی خود را جای او قرار می دادم و فکر می کردم اگر قرار بود این همه استرس را تجربه کنم چه اتفاقی رخ می داد.

وی در پایان با اشاره به این تجربه ها و ریسک ها بیان کرد: تعریف کردن این خاطرات باعث شد من بتوانم موقعیت هایی را تخیل و تصور کنم. این موقعیت ها هیچ گاه در سریال «عالیجناب» بوجود نمی آید اما کمک می کند من نقشم را بهتر درک کنم. به هرحال این شیوه ای است که در رسیدن به نقشم انتخاب می کنم و برای هر نقشی با افراد درگیر آن نقش و چالش هایی که دارند گفتگو می کنم.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
 زهره حمیدی در گفت‌وگو با فارس:

پشت بام تهران هیجان‌انگیزتر می‌شود

«زهره حمیدی» که این شب‌ها سریال «پشت بام تهران» با حضور او روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود گفت: سریال «پشت بام تهران» در فضایی فشرده ساخته شد و با تسلط بهرنگ توفیقی کار پیش رفت.

زهره حمیدی درگفت و گو با خبرگزاری فارس درباره «پشت بام تهران»گفت: این سریال از پشت صحنه بی‌نظیری برخوردار بود و البته فیلم‌نامه نیز بسیار عالی نوشته شده بود. آقای نعمت‌الله همواره در کارهای‌شان مسائل اجتماعی را مد نظر قرار می‌دهد و آن را از زاویه‌ای که مردم ارتباط خوبی برقرار می‌کنند، می‌نویسد.

حمیدی اظهار کرد: ارتباط خوب بین کارگردان و نویسنده منجر شد کار خیلی خوب جلو برود و البته مخاطبان در ادامه سریال شاهد پیچیدگی‌های بیشتری خواهند بود. «پشت بام تهران» به مراحل هیجان انگیزی خواهد رسید.
@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@

زینب تقوایی در گفتگو با مهر:
«پشت بام تهران» به پایان ماه صفر می‌رسد

زینب تقوایی تهیه کننده «پشت بام تهران» بیان کرد که تصویربرداری این مجموعه تا دو ماه آینده ادامه دارد و قرار است سریال بعد از ماه صفر روی آنتن برود.

زینب تقوایی تهیه کننده «پشت بام تهران» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مراحل فعلی تصویربرداری این سریال گفت: گروه در حال حاضر در شهرک چشمه و در منزل «آقا ولی» با بازی بهزاد فراهانی هستند و تاکنون بیش از ۴۰۰ دقیقه از این مجموعه تلویزیونی ضبط شده است.

وی با بیان این که بیشتر تصویربرداری پروژه در شب انجام می شود، افزود: شب گذشته بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، آزاده صمدی، سام درخشانی، اندیشه فولادوند و خسرو شهراز در این لوکیشن مقابل دوربین خسرو دادگرمرام رفتند و امشب گروه با تغییر لوکیشن به زعفرانیه و منزل طاهره می روند و در این لوکیشن ثریا قاسمی، زهره حمیدی، آزاده صمدی و لیندا کیانی جلوی دوربین خواهند رفت.
@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@

زینب تقوایی به مهر گفت:
جدیدترین خبرها از «پشت‌بام تهران»/سریالی که هم عشق دارد هم اعتیاد
پشت صحنه سریال پشت بام تهران
شناسهٔ خبر: 2893711 - دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
هنر > رادیو و تلویزیون
سریال «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی با موضوعی اجتماعی در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به نگارش در می‌آید و آذرماه از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

زینب تقوایی تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» درباره موضوع و فضای این اثر که این روزها در حال تصویربرداری است به خبرنگار مهر گفت: «پشت بام تهران» یک ملودرام اجتماعی است و با توجه به اینکه مخاطب با آثار سعید نعمت الله نویسنده این کار آشناست و طرفداران خاص خود را هم دارد، این مجموعه هم با همان تم اجتماعی پیش می رود.

وی ادامه داد: یکی از تفاوت های این مجموعه با دیگر آثار وی این است که این بار کاری پر بازیگر داریم. ویژگی دیگر این اثر این است که مثل سایر کارهای نعمت الله از لوکیشن های خاص بهره گرفته است. در این اثر همچنین کنش بین بازیگران اصلی و روابط آنها بیشتر است.

تهیه کننده «پشت بام تهران» با اشاره به داستان هایی که در این اثر وجود دارد، اظهار کرد: این سریال یک خط اصلی دارد و در کنار آن داستانک های زیادی پیرامون هر یک از شخصیت ها و بازیگرها شکل می گیرد بنابراین در هم تنیده شدن و روابطی که بین این افراد شکل می گیرد داستان ها، قصه ها و لحظات جالبی را پیش می آورد.

از اعتیاد و ناخلف بودن جوان گرفته تا ازدواج، عشق و امید

این تهیه کننده در پاسخ به موضوعاتی که در این سریال مورد توجه قرار می گیرد، عنوان کرد: اتفاقات در این سریال همان مسایل زندگی شخصیت های مختلف سریال است که با توجه به ارتباط شخصیت ها به یکدیگر گره می خورد. با این حال ما در این کار پکیج کاملی از موضوعات را داریم؛ از بحث اعتیاد و ناخلف بودن جوان گرفته تا بحث ازدواج، عشق و امید.

تهیه کننده سریال «دودکش» در واکنش به اینکه گاهی سریال های اجتماعی فضایی سرد و تلخ دارند، اظهار کرد: مخاطب معمولا با کاری ارتباط برقرار می کند که آن را از جنس خودش ببیند و رئال و واقعی باشد. وقتی بخشی از زندگی یا اجتماع خود را در اثری ببیند بهتر آن را می پذیرد و این می طلبد که شما واقعیت ها را بیان کنید. زندگی در جامعه امروز ترکیبی از شادی ها و غم هاست و ما نمی توانیم فقط شادی ها را نمایش دهیم. در این کار هم تلاش شده است این دو را با هم داشته باشیم و همانطور که گفتم اگر بحث اعتیاد و تلخی های آن را داریم از طرف دیگر بحث عشق و امید و ازدواج را هم داریم. اینها رویدادهایی است که در زندگی همه افراد است و نمی توان آنها را نادیده گرفت.
http://media.mehrnews.com/d/2015/09/28/3/1849206.jpg?ts=1454275397645
حضور کارشناسان مختلف در سریال

وی با اشاره به سختی هایی که به طور طبیعی در زندگی مردم وجود دارد، بیان کرد: امروز مشکلات زندگی حتی در زمینه ازدواج جزو زندگی انسان ها نه تنها در ایران بلکه در جهان شده است. تمام آثار هنری هم با روح کلی که بر فضای جامعه حاکم است ارتباط دارد و ما نمی توانیم از یک فضای آرمانگرایانه و مدینه فاضله سخن بگوییم. باید واقع گرا بود نه آنقدر تلخی ها را پررنگ کنیم و نه اینکه فضای شاد و تعریف و تمجیدهای غیر واقعی داشته باشیم.

تهیه کننده سریال «مدینه» با اشاره به بهره گرفتن از کارشناسان مختلف در سریال «پشت بام تهران» عنوان کرد: ما در این سریال کارشناس های مختلفی در حوزه حقوقی و قوه قضاییه، مواد مخدر، میاحث درمانی، پزشکی و کارشناس پلیسی داریم چون هر کاری هر چقدر بخش های علمی و تخصصی آن درست بررسی شود قابل باورتر و حتی اثرگذارتر خواهد بود به همین دلیل هم تلاش ما این است که نویسنده و کارگردان ما با این کارشناسان در ارتباط باشند تا محتوا درست دربیاید.
http://media.mehrnews.com/d/2015/12/20/3/1944625.jpg
وی افزود: هم اکنون هم با بسیاری از این کارشناسان در ارتباط هستیم و بسیاری از آنها در هنگام تصویربرداری سر صحنه حضور و یا به لوکیشن رفت و آمد دارند.

هر چند روز یک بار در یک لوکیشن جدید هستیم

تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» با اشاره به فیلمنامه این اثر توضیح داد: فعلا با توجه به سیناپسی که داشته ایم برای فیلمنامه ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای در نظر گرفته شده است اما با توجه به کشش داستان چون هنوز نگارش فیلمنامه به اتمام نرسیده ممکن است تغییراتی داشته باشد. تا الان حدود ۱۰ قسمت به نگارش درآمده است و سیناپس تا قسمت ۱۵ زده شده است.

تقوایی با اشاره به زمان پخش این اثر یادآور شد: زمان پخش این سریال احتمالا در آذر ماه است و ما حدود چهار ماه برای تصویربرداری اثر در نظر گرفته ایم.

تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» در پایان درباره لوکیشن های این اثر نیز عنوان کرد: ما در این کار لوکیشن های متعددی داریم و تقریبا می توان گفت لوکیشن ثابت در کار وجود ندارد. هرچند روز یک بار در یک لوکیشن جدید هستیم و فضاهای بیرونی از جمله خیابان، ساحتمان های نیمه کاره، تصادف و... در نظر گرفته شده است. همچنین شهرستان هم در این اثر دیده شده است.

چندی است که تصویربرداری سریال «پشت بام تهران» آغاز شده است و در آن بازیگرانی از جمله ثریا قاسمی، کامبیز دیرباز، آزاده صمدی، اندیشه فولادود و... به ایفای نقش می پردازند.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
مدیر شبکه یک از پشت صحنه «پشت بام تهران» بازدید کرد
محمد احسانی
شناسهٔ خبر: 2886595 - سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
هنر > رادیو و تلویزیون
صحنه هایی از سریال «پشت بام تهران» با حضور محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما ضبط و تصویربرداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر قسمت چهارم سریال «پشت بام تهران» با حضور محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما، رحمان سیفی آزاد مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک و عوامل سریال در لوکیشنی در خیابان زعفرانیه ضبط و تصویربرداری شد.

این لوکیشن به طاهره که نقش آن را ثریا قاسمی بازی می کند و مادربزرگ کامبیز دیرباز است، تعلق دارد. در صحنه ای که امروز گرفته شد غیاث که نقش وی را نوید خداشناس بازی می کند با جهان که نقش وی را کامبیز دیرباز بازی می کند، درباره یک دزدی صحبت می کنند. سریال «پشت بام تهران» در ۳۰ قسمت و برای پخش از شبکه یک آماده می شود.

محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما درباره داستان این سریال توضیح داد: این سریال مبنایی اجتماعی دارد که داستان آن به تصمیم گیری انسان ها می پردازد؛ اینکه انسان ها در گرو تصمیمات خود هستند و هر تصمیمی درست یا غلط به نتیجه ای به همان ترتیب منتهی می شود. تاکنون ۱۰ قسمت از این سریال به نگارش درآمده است و امروز سه شنبه ۲۷ مردادماه چهارمین روز از تصویربرداری سریال است.

وی همچنین درباره سایر مجموعه های شبکه یک سیما عنوان کرد: هم اکنون مجموعه «نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور در حال ضبط و تولید است و احتمالا برای ایام محرم آماده می شود. غیر از آن سریال های «تا دور دست» و «لیسانسیه ها» نیز در حال تدارک هستند.

احسانی درباره زمان پخش سریال «معمای شاه» نیز اظهار کرد: این سریال از ۳ مهرماه روی آنتن می رود. همچنین مجموعه ها و برنامه هایی برای هفته نیروی انتظامی و دهه کرامت داریم که در حال آماده سازی هستند.

وی با اشاره به گروه کودک و نوجوان که دوباره به شبکه یک بازگشته است، توضیح داد: طرح برنامه ای برای نوجوانان تدارک دیده شده که قرار است در نیمه دوم سال با عنوان «بالای چشمت ابرو است» به تولید برسد. امکان دارد اسم این سریال تغییر کند.

سریال «پشت بام تهران» به نویسندگی سعید نعمت الله و کارگردانی بهرنگ توفیقی در لوکیشن هایی چون شهرک چشمه، زغفرانیه، میدان قزوین و یوسف آباد ضبط می شود. در سکانس های ابتدایی کار ارتباط میان مادربزرگ و کامبیز دیرباز که نوه او است، تصویر برداری شد.

به گفته زینب تقوایی تهیه کننده این سریال، «پشت بام تهران» یک اثر پر بازیگر است که در حدود ۱۵ بازیگر اصلی دارد و از جمله بازیگران آن می توان ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند، آزاده صمدی، لیندا کیانی، بهزاد فراهانی، کامبیز دیرباز، خسرو شهراز و کریم اکبری مبارکه اشاره کرد.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
«پشت بام تهران» پس از رمضان کلید می‌خورد/ ملودرام ۳۰ قسمتی
بهرنگ توفیقی سعید نعمت‌الله زینب تقوایی
شناسهٔ خبر: 2765116 - دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
هنر > رادیو و تلویزیون
تهیه‌کننده «پشت بام تهران» اعلام کرد این سریال به کارگردانی بهرنگ توفیقی و به قلم سعید نعمت‌الله پس از ماه مبارک رمضان برای پخش در مهر ماه ۹۴ از شبکه یک سیما کلید می‌خورد.

زینب تقوایی تهیه‌کننده تلویزیون درباره سریال جدیدش به خبرنگار مهر گفت: سریال «پشت بام تهران» را به نویسندگی سعید نعمت‌الله و کارگردانی بهرنگ توفیقی برای شبکه یک سیما تهیه‌ می‌کنم و این کار به تازگی وارد مرحله پیش‌تولید شده است.

وی افزود: این سریال در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای همزمان با پیش تولید، مرحله نگارش را نیز سپری می‌کند و قرار است بعد از ماه مبارک رمضان آن را کلید بزنیم.

ملودرام اجتماعی دیگر از سعید نعمت‌الله

این تهیه‌کننده درباره فضای کار تازه‌اش توضیح داد: این سریال مثل کارهای دیگر نعمت‌الله یک ملودرام اجتماعی به حساب می‌آید که بر تاثیرات مثبت و منفی فضای خانواده بر فرزندان می‌پردازد؛ تاثیراتی که ممکن است باعث سرخوردگی، آشفتگی یا رستگاری فرزندان شود. کنش و واکنش‌های روابط خانوادگی در این سریال زیاد است و داستان‌های دیگری نیز در کنار این محور اصلی روایت می‌شود.

تقوایی درباره زمان پخش سریال بیان کرد: «پشت ماه تهران» برای کنداکتور مهر ماه شبکه یک در نظر گرفته شده است و ما طبق پیش‌بینی‌های قبلی حدود چهار ماه تصویربرداری خواهیم داشت.
http://media.mehrnews.com/d/2015/10/19/3/1874637.jpg
ضبط «پشت بام تهران» در تهران و شهرستان برای پخش در مهر ماه

تهیه‌کننده «دودکش» و «مدینه» یادآور شد: بخش‌هایی از این سریال در تهران و بخش دیگر در یکی از شهرستان‌ها ضبط می‌شود البته هنوز مشخص نشده به کدام شهر می‌رویم.

وی در پایان اعلام کرد: اگر کار بعد از ماه رمضان و اواخر تیر کلید بخورد، طبیعتا بخشی از تصویربرداری با پخش سریال همزمان می‌شود. با عوامل پشت صحنه و بازیگران نیز صحبت‌هایی شده اما چون این رایزنی‌ها هنوز به عقد قرارداد منجر نشده، فعلا از کسی نام نمی‌برم.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
آزاده صمدی به «پشت بام تهران» رسید
آزاده صمدی
شناسهٔ خبر: 2866475 - شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
هنر > رادیو و تلویزیون
آزاده صمدی به گروه بازیگران سریال «پشت بام تهران» ساخته بهرنگ توفیقی پیوست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی سعید نعمت الله از اواخر بهار امسال وارد مرحله پیش تولید شده است و سازندگان قصد دارند طبق برنامه‌ریزی ها، تصویربرداری سریال را هفته دوم مرداد در تهران آغاز کنند.

احتمالاً بخش هایی از مجموعه نیز در یکی از شهرستان ها جلوی دوربین می رود. آزاده صمدی به تازگی با امضای قرارداد به گروه بازیگران سریال «پشت بام تهران» پیوسته است و نقش دختری به نام اختر را خواهد داشت که یکی از نقش های اصلی قصه است. این دومین همکاری صمدی با بهرنگ توفیقی پس از سریال «انقلاب زیبا» است که سال گذشته روی آنتن شبکه یک رفت.

کامبیز دیرباز هم اخیرا به گروه بازیگران پیوست و نقش جوانی به نام غیاث را دارد که دل در گروی عشق و وفا به پدرش دارد، اما دچار سرخوردگی‌هایی است. سرخوردگی‌هایی که او را به آشفتگی می‌رساند و بالاخره، این کانون نجات بخش خانواده‌ است که او را به آرامش و رستگاری می‌رساند.

انتخاب سایر بازیگران این ملودرام اجتماعی همچنان ادامه دارد و این مجموعه در گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما به تهیه کنندگی زینب تقوایی تولید می‌شود.

سایر عوامل اصلی سریال «پشت بام تهران» که تاکنون حضورشان قطعی شده است، عبارتند از مدیر تولید: مهدی بدرلو، مدیر تصویربرداری: خسرو دادگر مرام، صدابردار: هادی افشار، طراح گریم: مهری شیرازی، طراح لباس: افشین صادقی، طراح صحنه: امیرحسین حداد، دستیار کارگردان: حسین دیردار، برنامه ریز: فرزاد رحمانی، عکاس: بهرنگ دزفولی زاده و مشاور رسانه ای: هادی داداشی.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@

کامبیز دیرباز از «پشت بام تهران» گفت:
غیاث ضدقهرمان است/ به نعمت الله اعتماد دارم

کامبیز دیرباز درباره نقش خود در مجموعه «پشت بام تهران» معتقد است غیاث یک ضد قهرمان است و کاراکتری کاملا خاکستری دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، از شنبه ۱۹ دی ماه پخش مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی زینب تقوایی از شبکه یک آغاز شد.

این مجموعه پر لوکیشن و پر بازیگر که از شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می رود، مضمونی اجتماعی دارد که قصه آن به تصمیم گیری درست و غلط انسان ها در شرایط خاص مربوط می شود و اینکه اگر تصمیم اشتباهی بگیرند، مسیر زندگی آنان دستخوش تغییرات خواهد شد.
http://media.mehrnews.com/d/2015/08/18/3/1799207.jpg?ts=1454275397645
کامبیز دیرباز یکی از بازیگران این سریال است که نقش غیاث صفا را در این مجموعه بازی می کند. او درباره این سریال گفت: از همان ابتدا سعید نعمت الله این نقش را برای من نوشته بود و در این سریال من نقش یک جوان مجرد ۳۵ ساله را بازی می کنم و فضای قصه در زمان حال و سال ۱۳۹۴ روایت می شود.

دیرباز افزود: غیاث در این داستان یک سری مشکلات خانوادگی دارد که این مشکلات روی شخصیت او تاثیر مستقیم گذاشته و به دلیل این که عقدهایی در درون او از قبل وجود داشته، به دنبال انتقام از دنیای پیرامون خودش است و به جای این که به دنبال حل این مشکلات باشد، صورت مساله های جدید پیش پای او قرار می گیرد اما در مسیر داستان و با محکم شدن ایمانش و مدیریت کردن زندگی خود، مشکلاتش را از پیش پا برمی دارد.

بازیگر سریال «میکائیل» اظهار کرد: غیاث «پشت بام تهران» یک ضد قهرمان است و کاراکتری کاملا خاکستری دارد ولی در طول سریال، این شخصیت با تغییراتی در اخلاق و رفتار مواجه می شود.

دیرباز ادامه داد: حدود ۱۷ سال سابقه دوستی و رفاقت با بهرنگ توفیقی دارم و این دومین همکاری ام با توفیقی است و از این اتفاق هم خیلی خوشحالم.

این بازیگر با شاره به اینکه بهرنگ توفیقی آرامش خیلی زیادی هم پشت دوربین دارد و این آرامش به شدت به مقابل دوربین و بازیگران منتقل می شود عنوان کرد: این رفتار برای من بازیگر اتفاق خیلی خوشایندی است.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی ها» درباره بازخورد مخاطبان نسبت به سریال «پشت بام تهران» نیز گفت: فکر می کنم هنوز خیلی زود باشد تا درباره واکنش مخاطبان نسبت به این سریال نظر داد اما این پروژه با قصه جذاب و پتانسیلی که دارد و وسواس و دقتی که مثلث سعید نعمت الله، بهرنگ توفیقی و بازیگران در کار دارند، احساس می کنم بیش از ۹۰ درصد بینندگان آن را بپسندند چرا که تجربه نشان داده سریالی که قصه خوبی داشته باشد، مخاطبان آن را دنبال می کنند و این کار سرشار از قصه است.

وی درباره ادامه مسیر بازیگری اش توضیح داد: قصد دارم که رُل خوب کار کنم و بعد از «پشت بام تهران» هم اولین رُل خوبی که در سینما یا تلویزیون به من پیشنهاد شود آن را بازی می کنم و در انتخاب سینما و تلویزیون خط کشی ندارم.

بازیگر سریال «در چشم باد» درباره شباهت های کاراکتر غیاث با کاراکترهای قبلی اش هم گفت: با اطمینان می گویم که غیاث هیچ شباهتی با کاراکترهای قبلی من ندارد و بازی متفاوتی برای بیننده خواهد بود.

کامبیز دیرباز، متن قوی و داستان های در هم تندیده شده را از نکات برجسته این مجموعه دانست و گفت: من از سه ماه قبل از اینکه کار کلید بخورد، منتظر بودم و تا شروع آن پیشنهاد بازی در چندین پروژه سینمایی و تلویزیونی را فقط به خاطر قلم سعید نعمت الله و نوشته های بسیار خوبش رد کردم.

وی گفت: بعد از بازخوردهایی که از سریال «میکائیل» گرفتم به شدت به نعمت الله و داستان هایش اعتماد کردم و وقتی هم که «پشت بام تهران» به من پیشنهاد شد با اطمینان آن را پذیرفتم و امیدوارم این همکاری آخر من با او نباشد.

بازیگر فیلم سینمایی «دوئل» با اشاره به ضعف فیلمنامه ها اظهار کرد: متاسفانه الان فقر فیلمنامه داریم و به جرات می توانم بگویم که از هر ۱۰ فیلمنامه ای که بدستم می رسد شاید فقط یکی از آنها خوب باشد. این اتفاق خوبی در سینما و تلویزیون نیست و امیدوارم که امثال سعید نعمت الله در حوزه سناریو بیشتر کار کنند.

کامبیز دیرباز در پایان یادآور شد: هنوز فیلمبرداری ادامه دارد و همه همکاران من در این پروژه با جدیت تلاش می کنند فقط به عشق اینکه مردم سریال را تماشا کرده و آن را نقد کنند. امیدوارم «پشت بام تهران» آنقدر جذابیت داشته باشد تا مخاطب را به ادامه کردن آن ترغیب کند.

مجموعه تلویزیونی«پشت بام تهران» محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است که در ۳۳ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید شده است.

@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
در حالی که سازندگان مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» همچنان در ایام زمستان آخرین مراحل تصویربرداری را سپری می‌کنند، پخش آن از شنبه ۱۹ دی ماه به صورت پنج شب در هفته در شبکه اول سیما آغاز می‌شود.

 

مجموعه تلویزیونی « پشت بام تهران » به کارگردانی بهرنگ توفیقی، نویسندگی سعید نعمت‌ا… و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی که از اواسط تابستان امسال کلید خورده است، همچنان مراحل تصویربرداری را در تهران سپری می‌کند که به زودی به پایان خواهد رسید. بیمارستانی در ولنجک،مسافرخانه ای در میدان گمرک،شهرک چشمه،شهرک راه آهن، یک اداره، چندین خیابان در تهران،مناطقی در شمال کشور و… از جمله لوکیشن‌های سریال بوده‌اند.

 

خلاصه داستان و عکس های سریال پشت بام تهران

فیلمنامه این سریال مضمونی اجتماعی دارد و قصه آن به تصمیم گیری درست و غلط انسان ها مربوط می شود و اینکه اگر تصمیم اشتباهی بگیرند، هزینه و عواقب آن دامنگیر خودشان می شود. در خلاصه داستان این سریال آمده: آدمهایی از همین سرزمین در شرایط و روابط دشوار، در سر راه هم قرار گرفته‌اند و این قرارگیری، زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می‌کند.
http://files.namnak.com/users/sf/Images/Farhang%20%26%20Honar/Sinema%20%26%20Taatr%20%26%20Television/9410/21_pics/%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg
این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید می‌شود، اما احتمال می‌رود تعداد قسمت‌های این سریال از ۳۰ قسمت بیشتر شود.

 

خلاصه داستان و عکس های سریال پشت بام تهران

خلاصه داستان و عکس های سریال پشت بام تهران

این اثر داستان آدم‌هایی است که در شرایط و روابط دشوار، سر راه یکدیگر قرار گرفته‌اند و این برخورد زندگی آن‌ها را دستخوش تغییر می‌کند.

 

در این سریال بازیگرانی همچون کامبیز دیرباز، آزاده صمدی، ثریا قاسمی، لیندا کیانی، بهزاد فراهانی، اندیشه فولادوند، سام درخشانی، لعیا زنگنه، کریم اکبری مبارکه، مهنوش صادقی، زهره حمیدی، شهین تسلیمی، خسرو شهراز، علیرضا آرا و نوید خداشناس ایفای نقش می کنند.

 

کارگردان سریال «پشت بام تهران» درباره داستان این سریال به خبرنگار ما گفت: این اثر قصه‌ای پر شخصیت دارای داستان ها متعدد در فضاهای مختلف شهری است و از قسمت نخست داستان برای مخاطب سریال، جذاب و ملموس است.

 

بهرنگ توفیقی افزود: در طول سریال داستان‌های زندگی شخصیت ها در هم تنیده می شود و ماجراها ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به هم گره می‌ خورند و به نظرم بهترین مجموعه‌ای است که تا به حال کار کرده‌ام.


وی ادامه داد: این سریال از آن دسته معدود فیلم نامه هایی است که واقعی و جذاب است و بیننده برای دنبال کردن آن رغبت پیدا می کند.

 

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک نیز با اشاره به موضوع اجتماعی سریال گفت: پشت بام تهران یک ملودرام خانوادگی با موضوع مواد مخدر و تصمیمات اشتباهی است که برخی با فرجام آن ها دست به گریبان هستند.


رحمان سیفی آزاد با اشاره به سیاست های کلی شبکه یک افزود: پرداختن به آسیب های اجتماعی جامعه و خانواده ها از جمله موضوعات مورد نظر در برنامه های نمایشی است.

 

همچنین تهیه‌کننده «پشت بام تهران» در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: علاوه بر اینکه قسمت اصلی فیلم در تهران است، در شهرستان هم بازی داشته ایم و تصورم این است که ملودرام اجتماعی شبانه جذابی است.

 

زینب تقوایی افزود: پنج قسمت ابتدایی سریال به نوعی مربوط به خاطرات پنج شش سال قبل است و سریال از قسمت ششم به بعد به زمان حال باز می گردد.

 

تهیه کننده سریال «مدینه» گفت: برای ضبط روزانه هشت تا ۱۰ دقیقه مفید بیش از ۱۲ ساعت تصویربرداری داشتیم و امیدواریم سریالی پر مخاطب باشد.

 

گفتنی است تیتراز پایانی سریال پشت بام تهران را هم رضا صادقی از خوانندگان خوب کشورمان خوانده است.
@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@
 پشت بام تهران سریالی سرشار از تنش و هیجان

یکی از شیوه‌های مرسوم در مجموعه‌های تلویزیونی، خلق چند داستان با شخصیت‌های مختلف است که از یک‌جا به بعد با یکدیگر تلاقی پیدا کرده و داستان واحدی را شکل می‌دهند. دلیل این امر نیز به علاقه ذاتی مخاطب به شنیدن قصه بخصوص قصه‌هایی پرتنش و سرشار از روابط میان شخصیت‌ها بازمی‌گردد.

مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» ساخته بهرنگ توفیقی یکی از تازه‌ترین نمونه‌ها در این رابطه است که این روزها در حال پخش از شبکه یک سیماست و توانسته با توجه به قصه و فرم ساختاری‌اش مخاطبان زیادی را پای خود بنشاند.

مجموعه‌ای قصه‌گو سرشار از شخصیت‌هایی که در عین آشنا بودن برای مخاطب تفاوت‌های زیادی با سایر نمونه‌های تلویزیونی دارد. دلیل این امر را هم باید در قلم به شدت متفاوت سعید نعمت‌الله جست و جو کرد که در سال‌های اخیر به یک سبک مشخص رسیده و مخاطب را بی‌آن‌که عنوان‌بندی کار را هم ببیند، متوجه نام نویسنده‌اش می‌کند. این سبک نگارش که شباهت‌های کمرنگی به فیلم‌نوشت‌های مسعود کیمیایی دارد، در کنار محاسنش معایبی هم دارد که به آن نیز خواهیم پرداخت.

نعمت‌الله در قسمت نخست خیلی سریع به سراغ اصل داستان و شخصیت محوری‌اش (غیاث) رفته و رابطه‌اش با مادر‌بزرگ (طاهره) و نیز دوستان خلافکارش (اختر و برادرش) را تعریف می‌کند. شخصیتی پیچیده، چند لایه و سرشار از عقده‌های فروخورده کودکی و نوجوانی که میان دو شکل از زندگی سرگردان مانده و همچون برگی خشک با هر باد به این سو و آن سو پرتاب می‌شود. از یک طرف، غیاث دست‌پرورده مادر‌بزرگ مومن و معتقدی است که او را به سرانجام رسانده و از سوی دیگر، برای پیشرفت یک شبه و از دست ندادن دختر خاله‌اش به آب و آتش می‌زند. نعمت‌الله از طریق این شخصیت تلاش کرده تا نشان دهد که همیشه امکان لغزش برای آدم‌ها وجود داشته و تنها یک لحظه برای سقوطی ابدی کفایت می‌کند. کشیده شدن غیاث به سمت اختر و برادرش که هر دو از اعتیاد رنج می‌برند، همان بزنگاهی است که قهرمان داستان را بر سر یک دوراهی قرار داده و اعتبار چند‌ساله‌اش را یکباره به آتش می‌کشد. از سوی دیگر، غیاث گذشته‌ای سرشار از کمبودهای عاطفی داشته که مهم‌ترینش ندیدن مادر و ازدواج مجدد پدر با زنی جوان بوده است که همه اینها روی شخصیت نیمه متزلزل او تاثیر داشته است. اما غیاث در مقام شخصیت محوری کار، خصوصیات برجسته‌ای هم دارد که در ادامه به ناپدید شدنش پس از پایان دوران حبس منجر می‌شود. از اینجا به بعد غیاث مرد نامرئی داستان پشت بام تهران است که همه در تکاپوی یافتن‌اش هستند و بی‌آن‌که حضور داشته باشد در روند پیشبرد داستان نقش دارد. برای مثال، می‌توان به بیماری قلبی پدر او (آقا ولی) اشاره کرد که با ناپدید شدن غیاث شدت گرفته و سر آخر مرگ غم‌انگیزی را برایش رقم می‌زند.

یکی از وجوه اشتراک فیلم‎نامه‌های سعید نعمت‌الله در تنش حاکم بر آن است که با ورود آهی امیرعلی به داستان و گم شدن دو تکه از جواهرات به اوج خود می‌رسد. هاله حلقه وصل‌‌کننده این داستانک به قصه اصلی است که در گذشته با اختر همکلاس بوده و از طرف دیگر نفرتی عمیق هم از غیاث به دل دارد. کینه‌ای که ریشه در کودکی داشته و حال با نزدیک شدن دوباره پدر به پسر آتش این کینه شعله‌ور می‌شود. در واقع او یک جاه‌طلب تمام‌عیار است که همه آنچه که دوست دارد را می‌خواهد و حاضر به قبول شریک در آن نیست. موضوعی که در علاقه هاله به پدر و پس از آن به آهی بوضوح به چشم می‌آید که در عین حال نشانه‌هایی هم از مشکل روحی وی دارد، برخورد هاله و امیرعلی در جاده اصفهان و کمک هاله به او برای فرار از چنگ سارقان، ایده‌ای قدیمی برای آشنایی این دو با یکدیگر و شکل دادن داستانکی است که به مرور جایش را در دل کار باز می‌کند. ایست قلبی آقا ولی به هنگام درگیری و جروبحث لفظی با سلیمان امیرعلی (پدر آهی)، نقطه عطف مناسبی برای پرتاب ذهن مخاطب به سمت دیگر است تا قصه وارد مرحله جدیدتری شود. مرحله‌ای که در آن سلیمان به زندان افتاده و آهی برای پیدا کردن دایی هاله که جواهرات را برداشته به آب و آتش می‌زند. در این بین علاقه آهی به هاله نیز جلای خاصی به قصه فوق بخشیده و تنش‌ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است. عشقی که از دل آن برخواسته و هیچ‌کدام از خانواده‌های دو طرف راضی به وصال این دو نیستند، زیرا از هر نظر منطقی و عرفی به نظر نمی‌رسد، اما این بخش از کار مشکلاتی هم بخصوص در بحث فیلم‎نامه دارد که مهم‌ترین آن اغراق در پرداخت شخصیت‌هایی همچون: آهی امیر علی است. در عین حال تاکیدهای چندین‌باره او روی این‌که امیر‌علی فامیلی‌اش است نه اسمش، به مرور آزاردهنده شده و مخاطب را به واکنش وامی‌دارد.

در پرداخت شخصیت‌ها هم نعمت‌الله به شیوه همیشگی خود عمل کرده و اغراق را چاشنی آن کرده است. آهی نمونه شاخصی در این باب است که برخلاف بسیاری از شخصیت‌های مجموعه‌های تلویزیونی، شغلی خاص (حمل‌کننده طلا و جواهر) دارد که تا به امروز نمونه‌ای در تلویزیون نداشته است. از سوی دیگر، باید به زخم درونی آهی (سردردهای میگرنی) هم اشاره کرد که به خوبی در شخصیت پر‌تلاطم او جای گرفته و به باور مخاطب نشسته است.

شخصیت آقا ولی هم با وجود آن‌که شباهت‌های زیادی به پدران همیشه نگران سریال‌ها دارد، خوب و متقاعدکننده از کار درآمده که به مرور حس همذات‌پنداری را در مخاطبان برمی‌انگیزاند. برای مثال، به گفت‌وگوی دو نفره او با باجناقش بیرون منزل توجه کنید که دلنشینی و لطافت خاصی دارد. طاهره هم به مانند آقا ولی شباهت‌های زیادی به نمونه‌های مشابه پیش از خود دارد با این تفاوت که کنش‎مندتر از آنها از کار درآمده و نقش مهمی در پیشبرد قسمت‌های اولیه کار دارد. در جبهه مقابل با اختر رو به‌ روایم که وجوه منفی غلیظی داشته و در به تباهی کشیدن غیاث نقش مهمی ایفا می‌کند، اما نعمت‌الله با تمهیداتی به اختر هم رنگی خاکستری بخشیده و روی قربانی شرایط بودن وی تاکید کرده است. همسر دوم آقا ولی را می‌توان اغراق‌شده‌ترین شخصیت کار به حساب آورد که رگه‌های پررنگی از بیماری‌های روانی را با خود به همراه دارد که با مرگ آقا ولی به اوج می‌رسد. بهرنگ توفیقی پس از موفقیت مجموعه انقلاب زیبا این‌بار در پشت بام تهران به سراغ قصه‌ای رفته که سایه فیلمنامه‌نویس بیش از کارگردان روی آن احساس می‌شود.

 با این همه توفیقی تلاش فراوانی برای جذاب تر شدن کار به خرج داده و با استفاده از پلان‌های خرد شده، ریتم پرشتاب‌تری هم به آن بخشیده است. تعدد نقش‌ها هم دست وی را در انتخاب بازیگران باز گذاشته و ترکیب جذابی را رقم زده است.

 از بهزاد فراهانی و ثریا قاسمی کهنه‌کار تا لعیا زنگنه، اندیشه فولادوند، آزاده صمدی، کامبیز دیرباز و سام درخشانی که هر یک متعلق به نسلی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون ایران هستند. هماهنگ کردن فرم بازی‌های آنها هم کار سختی بوده که تا حدودی توفیقی در انجام آن موفق نشان داده است که از آن میان فراهانی در نقش ولی درخشش خیره‌کننده‌ای داشته است. او در این نقش به نوعی حل شده و لحظات حسی غریبی را به این شکل به تصویر کشیده است. کاری که ثریا قاسمی هم در نقش طاهره به شکل دیگر موفق به انجام آن شده و لحظات درخشانی را خلق کرده است. در میان بازیگران جوان‌تر هم صمدی در نقش اختر بازی بهتری را به نمایش گذاشته و چند لایه بودنش را به تصویر کشیده است.
http://www.abartazeha.ir/wp-content/uploads/2016/01/Serial_rooftop_Tehran_abartazeha_ir_1.jpg
 مجموعه تلویزیونی پشت بام تهران با همه ضعف و قوت‌ها با توجه به قصه‌گو بودنش توانسته در دل مخاطبان خود جا باز کرده و آنها را پای تلویزیون‌ها بنشاند. موضوعی که با توجه به تعدد شبکه‌های تلویزیونی و تولیدات آنها تامل برانگیز به نظر می‌رسد.
@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@.@


اطلاعات کامل درباره فیلم یا سریال مورد علاقه شما در وبلاگ رها ماهرو : بیوگرافی هنرپیشه های فیلم خبر خاصی نیست . نام بازیگران زن فیلم مترو محصول روسیه . فیلم بیداری . جنگل تخته سیاه . نقد جنگل تخته سیاه . بادیگارد لاولی سینگ . طبقه بالا طبقه پایین . طبقه بالا طبقه بایین . بازیگر دختر خانواده اشپز . فیلم مترو . دانلود فیلم خبر خاصی نیست . فیلم هایی ک ماچیکو اونو بازی کرده

نظرات 2 + ارسال نظر
مژگان چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 08:29 ب.ظ

سلام ممنون از محتوی خوب و عالی فیلم، ممنون از اینکه برای مخاطب ارزش قائل شدین و ممنون که نخواستین با برهنگی و تجملات مخاطب جلب کنین واقعا زحمت کشیدین دست همتون رو میبوسم و امیدوارم باز هم ازاین برنامه ها بسازین منتظریم

زهرا دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 07:53 ب.ظ

عااااالی بود هم سریال هم عوامل و بازیگرا ممنون.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد