رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم کارناوال مرگ ساخته حبیب‌ الله کاسه‌ساز

کارناوال مرگ
فیلم محصول سال 2009
فیلم کارناوال مرگ به کارگردانی حبیب‌الله کاسه‌ساز و رضا اعظمیان، تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز و نویسندگی رضا اعظمیان محصول سال ۱۳۸۷ است. این فیلم شهریور ماه ۱۳۸۹ بر روی پرده سینما رفته است.
تاریخ اکران اولیه: ۲۰۰۹ م.
بازیگران: الناز شاکردوست، بهرام رادان
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
 این هفته با بهرام رادان

بهرام رادان، متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ و فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

در اولین حضور سینمایی تنها به واسطه چهره اش شناخته شد اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد رادان سپس موفق به کسب سیمرغ بلورین نقش اول مرد نیز شد که با انتقاداتی از سوی برخی محافل سینمایی روبرو شد که معتقد بودند وی شایستگی آن را نداشته است.

رادان در فیلم «سنتوری» ساخته داریوش مهرجویی با بازی خوب خود در نقش یک نوازنده که به اعتیاد گرفتار بود توجه بسیاری را به توانایی های بازیگری خود جلب کرد و باعث شد تا به عنوان یک بازیگر جوان با استعداد شناخته شود. هرچند که او در چندین فیلم کم اهمیت تر از نظر نقش آفرینی نیز بازی کرده اما فیلم های او در دهه 80 باعث شد تا او به عنوان بازیگری مطرح در سینمای ایران شناخته شود. رادان در سال گذشته با ورود با عرصه خوانندگی و تولید یک آلبوم موسیقی با نام «روی دیگر» شانس خود را در عرصه های دیگر هنری نیز آزمود که این کار از نظر فروش رکورد خوبی را نیز به جای گذاشت. رادان تا امروز 29 فیلم سینمایی را در پرونده کاری خود به ثبت رسانیده است و در طول سالهای فعالیت سینمایی خود نیز توانست جوایز متعددی را از آن خود کند مانند «برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم شمعی در باد – ۱۳۸۲»،‌»برنده تندیس حافظ برای فیلم گاوخونی – ۱۳۸۳»، «برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم سنتوری – ۱۳۸۵» و «برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی لاداخ برای فیلم آدمکش – ۲۰۱۲».

در این هفته شبکه نمایش در راستای پخش و بررسی آثار بزرگان سینما، فیلم های «عطش»، «رز زرد»، «کارناوال مرگ»، «ازدواج صورتی»، «چهار انگشتی»، «آدمکش» و «شورعشق» با بازی بهرام رادان را در لیست پخش خود قرار داده است که می توانید هرشب ساعت 21 از این شبکه ببینید.
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
کارناوال مرگ
کارگردان     حبیب‌الله کاسه‌ساز
رضا اعظمیان
تهیه‌کننده     حبیب‌الله کاسه‌ساز
نویسنده     رضا اعظمیان
بازیگران     فرامرز قریبیان
بهرام رادان
الناز شاکردوست
میرطاهر مظلومی
حسین سحرخیز
شراره دولت آبادی
قاسم زارع
شهراد وثوقی
لیلا زارع
محمود حریرچیان
محمود اردلان
کاوه کاویان
محمد حاج حسینی
روشنک عجمیان
آزاده زنگنه
سیدجواد حسینی
موسیقی     محمدرضا علیقلی
فیلم‌برداری     فرج اله حیدری
تدوین     فرهاد نجفی
مدت زمان
    ۹۰ دقیقه
کشور     ایران
زبان     فارسی


فیلم کارناوال مرگ (ارابه مرگ) به کارگردانی حبیب‌الله کاسه‌ساز و رضا اعظمیان، تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز و نویسندگی رضا اعظمیان محصول سال ۱۳۸۷ است. این فیلم شهریور ماه ۱۳۸۹ بر روی پرده سینما رفته است.

رضا اعظمیان بخش اعظمی از این فیلم را کارگردانی کرد اما به دنبال بروز اختلاف با تهیه کننده از ادامه ساخت پروژه انصراف داد و در نهایت در عنوان‌بندی نام حبیب الله کاسه ساز به عنوان کارگردان آمد.


پس از مدتی تهیه کننده کار بر صندلی کارگردانی نشت و فیلم را با تغییرات در فیلمنامه و شخصیت ها ، تحت عنوان کارناوال مرگ ساخت و روانه اکران کرد.

قرار بود در کارناوال مرگ، گلشیفته فراهانی نقش آفرینی کند. ولی الناز شاکردوست(فراهانی)نقش افرینی کرد...


خلاصه داستان

داستان در مورد زندگی فردی مخترع و نخبه است که همسر باردار خود را در پشت کاروان‌های شادی عروسی از دست می‌دهد و این خود باعث ایجاد نوعی حس انتقام جویی می‌شود. او به عروس و دامادها دست گل هایی هدیه می دهد که در آنها بمب های قوی جاسازی شده است...


دیگر عوامل تولید

 مدیر تولید : محمد صنعتی
 چهره : مهری شیرازی
 صحنه و لباس : آتوسا قلمفرسایی
 جلوه‌های ویژه : حسین طلابیگی
 صدا بردار : محمود سماک باشی
http://media.farsnews.com/Media/8810/ImageNews/881029/65_881029_L600.jpg
 معرفی و نقد فیلم کارناوال مرگ | حبیب ا... کاسه ساز

 سال تولید : 1389
 نوع فیلم : سینمایی
 محصول ایران
 موضوع : حادثه ای
 تهیه کننده و کارگردان : حبیب ا... کاسه ساز
 فیلمنامه: رضا اعظمیان
 درجه ارزش یابی : درجه ب
 بازیگران : فرامرز قریبیان - بهرام رادان - الناز شاکر دوست - فرهاد قائمیان - میرطاهر مظلومی
 شیوا خسرو مهر - محمود عزیزی - حسین سحرخیز

 مدیر فیلمبرداری : فرج حیدری
 مدیر صداگذاری : محمود سماک باشی
 طراح صحنه و لباس : آتوسا قلمفرسایی
 تدوین: حسن حسن دوست
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
چکیده ای از کارناوال مرگ :

جشن عروسی به پایان رسیده است و مشایعت کنندگان عروس و داماد ، کارناوالی از شادی در خیابان های شهر برپا نموده اند . شادی که موجی از ترافیک را روانه خیابان های پایتخت کرده است. شادی این همراهان دیری نمی پاید و با انفجار ماشین عروس و داماد به تلخی می انجامد. کارناوال مرگ فیلمی با داستانی متفاوت از قتل های زنجیره ای است که در شب های پر هیاهوی پایتخت جریان دارد.
قتل ها در کارناوال های شبانه همچنان دقیق و مشابه هم ادامه دارند و یافتن بازیگر این نمایش تبدیل به اخبار مهم روز کشور شده است . با ورود وزارت اطلاعات داستان رنگ دیگری به خود می گیرد.
فرامرز قریبیان سرگرد و مامور اصلی حل این ماجرا، علی رغم مشکلاتی که از جانب خانواده متحمل می شود با وجدان کاری و جدیت تمام سعی در حل این معمای طاقت فرسا دارد .
کارناوال مرگ فیلمی از قتل های زنجیره ای است که این بار با گذری متفاوت به سراغ کارناوال های شادی شب های تهران می رود .

حواشی فیلم :

فیلم ابتدا با کارگردانی شخص دیگری هدایت می شود و پس از بروز مشکلاتی ، حبیب کاسه ساز در اواسط کار، هدایت فیلم را بر عهده می گیرد .
کارگردان ابتدایی فیلم ، رضا اعظمیان بود که پس از بروز مشکلات، جای خود را به کاسه ساز داد
این فیلم پس از "مرزی برای زندگی" دومین ساخته سینمایی رضا اعظمیان بود.
فیلم کارناوال مرگ، ریشه یابی روانشناختی برای هنجارها و ناهنجارهای ترافیکی دارد، موضوعی که به طور جدی ترافیک تهران را به چالش می کشد .
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
صائمی: «کارناوال مرگ» ایده خوب و اجرای بدی دارد
خبرگزاری فارس: «سیدرضا صائمی» معتقد است که فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» فیلم خیلی شاخصی نیست اما نسبت به سایر فیلمهای در حال اکران از وضعیت بهتری برخوردار است و دچار لودگی و سطحینگری نیست گرچه در کنار آن، اجرای بدی دارد.

خبرگزاری فارس: صائمی: «کارناوال مرگ» ایده خوب و اجرای بدی دارد
«سید رضا صائمی» عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتوگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» ساخته حبیبالله کاسهساز، اظهار داشت: به نظر من فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» یک درام پلیسی است که در وهله اول در آن ابعاد روانشناسانه استفاده شده و در مرحله بعدی نیز مؤلفههای سینمای تجاری در آن مورد استفاده قرار گرفته است. وی در ادامه تاکید کرد: اما آن چیزی که در این فیلم به تصویر کشیده میشود، با رویکرد کلی داستان در تناقض دراماتیک است و در ادامه به یک بیانسجامی منجر میشود که در برخی موارد فاقد منطق روانشناختی است. این منتقد در ادامه افزود: ما در این فیلم با یک ضدقهرمان همراه هستیم که همسر باردارش پشت یکی از کارناوالهای عروسی میماند و این باعث فوت همسر او میشود، اما در گره گشایی از این مسئله، قصه میان تحلیل روانشناختی و فرضیات سیاسی و اجتماعی سرگردان است. وی در ادامه تصریح کرد: پایانبندی فیلم هم بیثمر میماند و سوال اصلی اینجاست که «الناز شاکردوست» (ناهید) در فیلم چه نقشی داشت و اگر این کاراکتر از کلیت فیلم حذف میشد، چه اتفاقی رخ میداد؟ این منتقد در ادامه به محاسن فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» نیز اشاره کرد و افزود: انتخاب «بهرام رادان» برای ایفای نقش «حمید جهانبخش» خوب بود و تمهید تیتراژ پایانی این فیلم نیز در نام بردن از «رادان» (مثل مورد مشابه در «درباره الی...» و در مورد صابر ابر) فکر شده بود. وی در ادامه به فارس، گفت: ایده اصلی فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» هم خوب است اما مشکل اصلی این فیلم این است که بین موقعیت داستانی و پیام اخلاقی که از فیلم صادر میشود، عدم تناسب وجود دارد و این عدم تناسب نیز به کلیت کار لطمه وارد کرده است. صائمی تصریح کرد: نکته مثبت بعدی فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» این است که سعی نکرده است از پلیس تصویری پاستوریزه ارائه دهد و در کنار آن، در پایانبندی تلنگری نیز به پلیس زده است که در این فیلم «فرامرز قریبیان» _که اینجا گریمی شبیه به «آل پاچینو» نیز دارد) بازی قابل قبولی از خود ارائه داده است. وی در ادامه افزود: به نظر من نقش «محسنی» (فرهاد قائمیان) باید در فیلم پررنگتر میشد چرا که تصویر فعلی از این شخصیت خیلی مبهم است. «سیدرضا صائمی» در پایان این گفتوگو نیز خاطرنشان کرد: در مجموع فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» فیلم خیلی شاخصی نیست اما نسبت به سایر فیلمهای در حال اکران از وضعیت بهتری برخوردار است چرا که در آن قصه و تعلیق وجود دارد.
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
نقد فیلم:

فیلم داستان بسیار خوبی دارد و موضوع فیلم پلیسی است و به نظر من در سینمای ایران از این جور فیلم های پلیسی باید بیشتر ساخته شود حبیب الله کاسه ساز بسیار بد این فیلم را کارگردانی کرده است و اگر رضا اعظمیان تمام کار را کارگردانی می کرد فیلم فوق العاده می شد چون ۳۰ درصد این فیلم را رضا اعظمیان کارگردانی کرده است و بسیار هم خوب کارگردانی کرده است. بازی بهرام رادان بسیار متفاوت بود او خیلی خوب بازی کرد ولی الناز شاکردوست در این فیلم بسیار ضعیف بازی کرد و شاکردوست در این فیلم گریم متفاوتی دارد. فیلمنامه ی فیلم بسیار خوب است.میزان سن های فیلم بسیار ضعیف و سطحی است و چیزی به عنوان شخصیت پردازی در فیلم وجود ندارد. فیلم کارناوال مرگ اگر یک کارگردان معروف سینما کارگردانی می کرد فیلم خیلی خوبی می شد.فیلم کارناوال مرگ فیلم غیر قابل دفاعی است و بازی فرامرز قریبان هم بسیار عالی و خوب بوده است ولی فرامرز قریبان نباید در این جور فیلم ها که ماندگار نیستند بازی کند. تاکید دنباله دار بر سانحه انفجار کارناوال عروسی ضروری نیست و فیلم با همه دو گانگیها و جمع کردن دو تفکر از دو کارگردان در نهایت فیلمی است که از فیلمهای هم درام خود اندکی برتر و مخاطب پسند است.ساخت چنین فیلمهایی که بر گرفته از بررسیهای علمی و روان شناسانه است میتواند دردی از مشکلات حاد جامعه را مطرح و بهبود بخشد. انتخاب بازیگران چندان مناسب نیست و وجود الناز شاکردوست هیچ توجیه عقلانی ندارد و در خدمت پیشبرد داستان نیست و برخورد او با پلیس جنایی منطق روایی ندارد در همین حال مزه پرانیهای آقای بازپرس در شکل جدی کار رویکرد موجه و قابل دفاعی ندارد.

فروش فیلم:فروش فیلم متوسط بوده است ولی حبیب الله کاسه ساز می گوید: فیلم فروش خوبی داشته و مردم خیلی استقبال کرده اند

بهترین سکانس فیلم:۳۰ درصد اول فیلم که رضا اعظمیان آن را کارگردانی کرده است

چند نکته درباره فیلم:

۱-رضا اعظمیان بخش اعظمی از "کارناوال مرگ" را کارگردانی کرد اما به دنبال بروز اختلاف با تهیه کننده از ادامه ساخت پروژه انصراف داد و در نهایت در عنوانبندی نام حبیب الله کاسه ساز به عنوان کارگردان آمد.
این فیلم پس از "مرزی برای زندگی" (1383) دومین ساخته سینمایی رضا اعظمیان بود.

۲-بدلکار فیلم کارناوال مرگ مرحوم پیمان ابدی است

۳-این فیلم در بیست و هشتمین جشنواره فجر چندین نمایش داشت و در هیچ یک از سالنها تماشاگری فیلم را نیمه تمام نگذاشت
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
کارگردان: حبیب الله کاسه ساز | موضوع: حادثه ای، اجتماعی
مدت زمان: 90 دقیقه | سال تولید: 1387

خلاصه داستان
داستان در مورد زندگی فردی مخترع و نخبه هست که همسر باردار خود را در پشت کاروان‌های شادی عروسی از دست می‌دهد و این خود باعث ایجاد نوعی حس انتقام جویی می‌شود…

بازیگران:
فرامرز قریبیان، بهرام رادان، الناز شاکردوست، میرطاهر مظلومی، شراره دولت آبادی، قاسم زارع، روشنک عجمیان و…
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
پخش از : شبکه IFilm
ژانر : ماجراجویی ، جنگی
دسته بندی : فیلم سینمایی ایرانی
زبان : فارسی
زمان پخش: 15 فروردین 1394 ٠٧:٣۱
مدت: 1 ساعت و 35 دقیقه
درباره " کارناوال مرگ "

داستان در مورد زندگی فردی مخترع و نخبه است که همسر باردار خود را در پشت کاروان‌های شادی عروسی از دست می‌دهد و این خود باعث ایجاد نوعی حس انتقام جویی می‌شود...
http://dl.irmoviedl.ir/view/44338/karnavale_marg001.jpg
خلاصه فیلم کارناوال مرگ

یک کارناوال عروسی ُ زمانی که بخشی از خیابان را برای شادی و جشن مسدود می کند ناگهان با صدای مهیب انفجارمواجه می شوند. یک موتور سوار ناشناس با اهدای دسته گلی به عروس و دامادُ اتوموبیل آن ها را منفجر می کند و عروس و داماد کشته می شوند. این اتفاق بهانه ای است که سرگرد حسینی(فرامرز قریبیان) وارد ماجرا می شودو مسئولیت پرونده را به عهده میگیرد.در ریشه یابی این ماجرابه زنی به نام ناهید فراهانی( النازشاکردوست) بر میخورد که ظاهر‌‌آ با داماد مقتول روابطی داشته ُ اما بعدآ معلوم میشود که او زنی اغواگراست که درطول فیلم نیز تلاش می کند تا خود سرگرد حسینی را نیز در دام خود بیندازد. سرگرد حسینی مشغول پیگیری سرنخ های این ماجراست. که روزهای بعد چندین کارناوال عروسی نیز با این انفجارهای مشابه مواجه می شوند که در همه ی آنها قاتل موتور سوار با قرار دادن دستگاهی کوچک روی سقف اتوموبیل و کنترل از راه دور ُ آنها را منفجر می کرد. تکراراین اتفاق پای نماینده ی وزارت اطلاعات ( فرهاد قا‌ئمیان ) رابه پرونده باز می کند به این دلیل که با یک فرد مواجه نیستند بلکه با یک تفکر طرف اند. از سوی دیگر یک روانشناس جرم (محمود عزیزی) شلوغی و ایجاد ترافیک پشت کارناوال عروس را عنصر مهمی در شناخت انگیزه ی قاتل می داند و همین مسئله پرونده را وارد مسیرتازه ای می کند . که درنهایت به شخصی به نام حمید جهانبخش ( بهرام رادان) می رسد که همان قاتل موتور سوار است. او که همسرباردارش (لیلا زارع) راپشت ترافیک یک کارناوال عروسی به دلیل مسدود شدن جاده از دست داده به یک بحران و عقده ی روانی دچار می شود .و چون در حوزه ی الکترونیک فرد هوشمند و مخترعی بود با ساختن بمب های ساعتی هر ماشین عروسی را که با ایجاد کارناوال ترافیک ایجاد می کردُ در معرض انفجار قرار میداد. سرگرد حسینی با تحقیقاتی که انجام داده بود متوجه شد که حمید اکثر شب ها را در کنار مزار همسرش می گذراند و یک شب پس از کنترل همه ی کارناوال های عروسی از طریق سازمان کنترل ترافیک ُ او را در همان گورستان پیدا می کند . حمید پس ازشرح ماجرا و این که چقدر عاشق همسرش بوده از سرگرد حسینی تقاضا می کند قبل از دستگیری چند لحظه او را درکنار مزار همسرش تنها بگذارد تا خداحافظی کند . سرگرد حسینی چند قدمی از آنجا دور می شود اما حمید با بمب دستی که همراه خود داشت در یک اقدام انتحاری ُ خود را منفجر می کند.



رها ماهرو : خوانندگان عزیز سایت رها ماهرو ، لطفا نظر و نقدتان را درباره فیلم دیدنی کارناوال مرگ به کارگردانی حبیب الله کاسه ساز برای ما بنویسید و بفرستید .



نام فیلم : کارناوال مرگ

کارگردان : حبیب الله کاسه ساز

موضوع : حادثه ای، اجتماعی

مدت زمان : 90 دقیقه

سال تولید : 1387

بازیگران : فرامرز قریبیان، بهرام رادان، الناز شاکردوست، میرطاهر مظلومی، شراره دولت آبادی، قاسم زارع، روشنک عجمیان و…

خلاصه داستان : داستان در مورد زندگی فردی مخترع و نخبه هست که همسر باردار خود را در پشت کاروان‌های شادی عروسی از دست می‌دهد و این خود باعث ایجاد نوعی حس انتقام جویی می‌شود…
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
نقد و بررسی فیلم: کارناوال مرگ


کارناوال مرگ برای تماشاگران تجربه ی اغنا کننده ای نیست اما نامش در مقاله ها و کتاب های متعددی به عنوان فیلمی درباره تهران امروز و نمونه ای برای تجربه این نوع فیلم در سینمای ایران خواهد آمد...
کارگردان: حبیب ا... کاسه ساز
بازیگران: فرامرز قریبیان - بهرام رادان - الناز شاکردوست - میر طاهر مظلومی - ژاله علو - شراره دولت آبادی و...
محصول سال 1387
خلاصه داستان
جوانی که در پشت کاروان جشن و شادی یک مراسم عروسی مانده, همسر خود را که باردار است از دست می دهد و این مسئله برای او به یک بیماری روانی تبدیل شده و در صدد انتقام از عروس و داماد هایی که در سطح شهر به شادی می پردازند بر می آید و به صورت زنجیره ای اقدام به کشتن آنها می کند. با توجه به ادامه این کشتارها نیروی انتظامی با همکاری وزارت اطلاعات وارد عمل شده و در نهایت این فرد را شناسایی می کند ولی درست در زمانی که قصد بازداشت او را دارند ...

درباره کارگردان
متولد 1341, فارغ التحصیل رشته فیلمنامه نویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر. مسئولیت های فراوانی در وزارت ارشاد, انجمن سینمای انقلاب دفاع مقدس و موسسه های رسانه های تصویری داشت. به عنوان بازیگر و سپس مدیر تولید وارد سینما شد و نخستین فعالیت اش به عنوان تهیه کننده را در سال 1380 انجام داد. از مهمترین کارهایش در مقام تهیه کننده فیلم اخراجی هاست. کار ساخت کارناوال مرگ را هم به عنوان تهیه کننده شروع کرد اما پس از بروز اختلافاتی خود در مقام سازنده فیلم نشست.
برخورد منتقدان
توجه چندانی به فیلم نداشتند. هرچند در یکی دو مورد از چارچوب اصلی فیلم و فیلمنامه تعریف کردند.
کارناوال مرگ می‎توانست یک فیلم خوب از کار درآید ولی افسوس که ایده حرام شده است. قتل‎های سریالی، حضور پلیس امنیتی، حضور وزارت اطلاعات برای پیگیری ترور عروس و دامادها در شب عروسی و در نهایت محک زدن یک افسر نیروی انتظامی از سوی وزارت اطلاعات روی کاغذ ایده‎های جذابی هستند که در کنار هم می‎توانستند فیلمی قابل تحسین را تولید کنند اما حاصل چنین نشده است.

سرگرد (فرامرز قریبیان) در پی قاتلی است که با گذاشتن بمب صوتی روی خودروی عروس و داماد در شب عروسی، کاروان عروسی را به عزا تبدیل می‎کند. در این میان با دو قصه فرعی هم روبرو هستیم. اولی مشکلات سرگرد به دلیل حرفه‎اش با خانواده است که دخترش در حال ازدواج می‎باشد و از سویی دیگر یک فام فاتال (زن اغواگر) که سر راه سرگرد قرار می‎گیرد و روند حل پرونده کندتر می‎شود.

با این تفاسیر باید فیلم تماشایی باشد اما اجرای ضعیف و پرداخت‎های سطحی همه چیز را به یک شوخی تبدیل کرده است. هر دو داستان فرعی به جای اینکه به جذاب تر شدن قصه کمک کنند ضربه مهیبی هم بر پیکره آن زده‎اند. مشکلات سرگرد با خانواده‎اش کاملا کلیشه‎ای و از همان دست مشکلات یک مأمور وظیفه شناس و درک نکردن خانواده است. از همه بدتر جایی است که کلیشه امر غالب می‎شود و سرگرد در شب عروسی دخترش حتی حاضر به طعمه قرار دادن دختر خود در مقابل قاتل سریالی است.

در سمت دیگر ناهید (الناز شاکردوست) هیجان خاصی را به داستان داده است. حتی آن قدر این قصه فرعی پررنگ می‎شود که تماشاگر ناخودآگاه قصه اصلی را فراموش می‎کند و منتظر است مشاهده کند این سرگرد وظیفه شناس در مقابل این فام فاتال چه می‎کند. اما به شکل عجیبی همه چیز رنگ می‎بازد و به یک شوخی تبدیل می‎شود. به یک باره ناهید از قصه غیب می‎شود. (توجه کنید هیچ نشانه‎ای دال بر غیب شدنش نیست ادامه را دنبال کنید..) هر چه داستان پیش می‎رود و قصه به زندگی قاتل می‎پردازد تماشاگر به دنبال این است که سر در بیاورد ناهید چه شد! موضوع از چه قرار است؟

موضوع از این قرار است که فیلم کارناوال مرگ را شخص دیگری کارگردانی کرده است (چون کارگردان علاقه‎ای به بردن نامش در تیتراژ نداشته اینجا هم بدان اشاره‎ای نمی‎کنم.) ولی در ادامه کار بنا به مشکلاتی کناره‎گیری می‎کند. فیلم نیمه کاره را تهیه کننده آن حبیب الله کاسه ساز ادامه می‎دهد و نتیجه فیلم حاضر می‎شود.


تهیه کننده هم مثل اینکه از داستان قبلی اطلاع نداشته و یادش رفته به الناز شاکردوست بگوید سر صحنه بیاید و ادامه کارش را تمام کند. اما توضیحات حاشیه متن چنین است که ناهید از سوی وزارت اطلاعات مأمور بوده است سرگرد را برای سلامت کاری آزمایش کند تا بتوان به او اطمینان کرد و پرونده‎ای با این اهمیت را به او سپرد. این جاست که باید گفت آقایان لطفا توضیحاتتان را به فیلم الصاق می‎کردید تا این همه ناهماهنگی را تماشاگر هضم می‎کرد. شاید یک همکاری و برنامه‎ریزی مناسب می‎توانست حاصل را یک فیلم تماشایی کند ولی حیف که ایده بار دیگر در سینمای کشور هدر رفت.
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
در نقد وبررسی "کارناوال مرگ " عنوان شد
"کارناوال مرگ" تلنگری به نیروی انتظامی است
حبیب الله کاسه ساز فیلم سینمایی "کارناوال مرگ" را می توان تلنگر و هشداری به نیروی انتظامی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، برنامه پخش و نقد و بررسی فیلم سینمایی "کارناوال مرگ" شب گذشته 11 اسفند در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد، این نشست با حضور
حبیب الله کاسه ساز کارگردان این فیلم و رضا درستکار به عنوان مجری برنامه با حضور علاقمندان برگزار شد.
http://img.doostiha.ir/uploads/2013/05/Carnavale-Marg.jpg
کاسه ساز در این نشست و در توضیحاتی پیرامون فیلم کارناوال مرگ گفت: این فیلم مشکلات حادی در سینما داشت به صورتی که کار ساخت آن سه سال به طول انجامید، زمانی که کار تصویربرداری این فیلم آغاز شد من تهیه کننده آن بودم ولی پس از 30 درصد تصویربرداری، کار متوقف شد و این توقف دو سال به درازا کشید تا اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه سینما تصمیم به اتمام این فیلم گرفتند.

وی افزود: تا پیش از این فیلم تجربه تهیه کنندگی بیش از 20 فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارم و کارناوال مرگ نخستین فیلمی است که کارگردانی ان را بر عهده داشتم. البته 30 درصد این فیلم توسط رضا اعظمیان گرفته شده بود و من 70 درصد آن را جلوی دوربین بردم.

کاسه ساز خاطرنشان کرد: سینما با توجه به نوع دربرگیری و اهمیتی که دارد باید معضلات اجتماعی جامعه را بیان کرده و راه حلهایی برای برطرف کردن آن ارئه کند.
کارگردان فیلم کارناوال مرگ پیرامون این فیلم گفت: این فیلم بیان کننده معضل اجتماعی و یک بی نظمی در سطح شهر و در قالب شادی های خیابانی مراسم عروسی است و در این فیلم سعی شده تا لزوم رعایت حال شهروندانی که در پشت کاروان های عرسی قرار میگیرند در نظر گرفته شود و به نوعی این فرهنگ سازی انجام شود که حتی در چنین مواقعی شهروندان رفاه حال همشهریان خود را در نظر داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است این شادی زود گذر برای شهروندی مشکلی ایجاد کرده و به یک معضل حاد اجتماعی تبدیل شود.

کارگردان کارناوال مرگ تصریح کرد: در این فیلم جوانی که در پشت کاروان جشن و شادی یک مراسم عروسی مانده همسر خود را که باردار است از دست می دهد و این مساله برای او به یک بیماری روانی تبدیل شده و درصدد انتقام از عروس و دامادهایی که در سطح شهر به شادی می پردازند بر می آید و به صورت زنجیره ای اقدام به کشتن آنها می کند.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه این کشتارها نیروی انتظامی با همکاری وزارت اطلاعات وارد عمل شده و در نهایت این فرد را شناسایی می کنند ولی درست در زمانی که قصد بازداشت او را دارند فرد مورد نظر با یک بمب دست ساز خودکشی می کند.

کاسه ساز افزود: فیلم کارناوال مرگ به نوعی به نیروی انتظامی هشدار می دهد که مراقب نیروهای جوان و کم تجربه خود باشند تا فریب معضلات اجتماعی یا نفسانی دنیا را نخورند و از طرفی دیگر به آنها یادآور می شود که آنها خانواده ای هم دارند و باید در کنار کار آنها را هم درنظر بگیرند.

وی به حضور الناز شاکر دوست در این فیلم اشاره کرد و گفت: شخصیت الناز شاکر دوست بیشتر برای پرداختن به شخصیت اخلاقی و معنوی فرامرز قریبیان در این فیلم طراحی شده و بیانگر تعهد پرسنل نیروی انتظامی به خانواده خود است.
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}

فاصله سینمای پلیسی ایران و هالیوود، از کارناوال مرگ تا سالت
اگرچه الناز شاکردوست برخلاف آنجلینا نقش اصلی داستان را ایفا نمی‏کرد، اما در عمل سازندگان کارناوال مرگ همان انتظاری را از او داشتند که از بازیگر نقش "سالت" می‏رفت و آن افزایش فروش بود، هرچند نقشی ضعیف بازی کند، شاکردوست هم همان میزان توانست از بازی در این فیلم بهره برد که جولی موفق شد ادای جیمز باند را درآورد!
اکران فیلم پلیسی کارناوال مرگ در تهران، آن چنان تحت الشعاع درگیری کارگردان سابق و کارگردان نهایی و تهیه کننده این اثر سینمایی قرار گرفت که پرداختن به محتوای این اثر حاضر در جشنواره فیلم فجر ماضی را تا حدودی در سایه پوشش همین جدل کلامی قرار داد. اما به نظر می‏رسد پرداختن به کیفیت این فیلم حادثه ای پس از اکرانش و مقایسه اش با برخی آثار، مشخص سازد که چرا سینمای ایران هرچه می‏‏کوشد، همچنان نمی‏تواند به لحاظ کیفی به سینمای روز دنیا نزدیک شود و همچنان در حال درجا زدن است.


به گزارش سرویس فرهنگی و هنری آینده؛ تب فروش نسخه های DVD فیلم سالت در معابر تهران همان زمان بالا گرفته بود که کارناوال مرگ روی پرده رفته بود. تهیه کننده کارناوال مرگ امید را داشت تا این فیلم با توجه به ژانرش و همچنین حضور "پاره وقت" سوپراستارها در ابتدا و انتهایش فروش مناسبی داشته باشد و کارشناسانی که در 16 بار نمایش در جشنواره بین المللی فیلم فجر، به ارزیابی سطح این اثر پرداخته بودند، رقم فروشی معادل 450 تا 500 میلیون تومان را برای این اثر پیش بینی کرده بودند که البته طبیعتاً تهیه کننده این اثر که ندیده بود در جشنواره کسی فیلمش را نیمه رها کرده و سالن را ترک کند، دنبال بیش از اینها بود. اما اینکه چرا این فیلم موفق نشد در قالب یک اثر ماندگار ظاهر شود، پرسشی است که به سهولت می‏توان به آن پاسخ داد.


فیلم سینمایی کارناوال مرگ، روایتگر جوانی (بهرام رادان) است که در ترافیک کاروان جشن و شادی یک مراسم عروسی، همسر خود را که باردار است، از دست می دهد و این مسئله، او را به یک بیماری روانی تبدیل می‏سازد و پس از این او درصدد انتقام از عروس و دامادهایی برمی‏ آید که در سطح شهر به شادی می پردازند و به صورت زنجیره ای اقدام به کشتن آنها می کند. او پس از استمرار این قتل ها و زنجیره ای شدنش، توسط نیروی انتظامی با همکاری وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر می‏شود. این فیلم که در داستان پردازی نیز مشکلاتی دارد، بیش از آنکه از ضعف سناریو آسیب ببیند، از کارگردانی دوگانه در طول فیلم ضربه می‏خورد. وقتی رضا اعظمیان نمی‏تواند به سرعت کار را جمع کند، در حالی که 30 تا 40 درصد فیلمبرداری انجام شده، حبیب الله کاسه ساز تصمیم می‏گیرد آستین ها را بالا بزند و نشان دهد چیزی از کارگردانان کم ندارد؛ به هر حال او تهیه کننده بوده و این مجوزی برای کارگردانی است!

نگاه دوگانه فیلم کاملاً مشخص است و به عنوان مثال هنگامی که کارآگاه پلیس پس از قتل نخست بر اساس سرنخ‏ها به منزل مریم (الناز شاکردوست) می‏رسد و از رابطه اش با مقتول پرده برمی‏دارد، چندان به جایگاه اجتماعی و تمول مریم پرداخته می‏شود و بر روی زوایای زندگی اش زوم می‏شود که انگار محور داستان است. اما هنگامی که مریم به کارگردان پیشنهاد عاشقانه می‏دهد و کارگردان پاسخ سربالا می‏دهد، مریم در متن داستان آب می‏رود! اینجا یکی از نقاطی است که بیننده می‏پرسد اگر مریم این قدر بی اهمیت بود، چرا بدین سان بولد شد و اگر مهم بود چرا نقشش کمرنگ شد؟

شاید پاسخ این مسئله را کاسه ساز به شکل سربسته داده بود: «در ادامه با این کارگردان دچار مشکل شدیم؛ از جهت کاری و از این جهت که یک سری پلان هایی می گرفت که خیلی در شأن این فیلم نبود و فیلم خیلی طولانی می شد.» و این شاید همان پلان‏هایی بود که باید بین پلیس و مریم می‏گذشت. اما گرفته نشد تا در شرایطی که پلیس با فیلمسازان راه می‏آید و بحث "وهن نیروی انتظامی" کمرنگ شده، کاسه ساز، کاسه داغ تر از آش شود و در آخر پیام مهم این فیلم را چنین باین کند: «کارناوال مرگ به نوعی به نیروی انتظامی هشدار می دهد که مراقب نیروهای جوان و کم تجربه خود باشند تا فریب معضلات اجتماعی یا نفسانی دنیا را نخورند و از طرفی دیگر به آنها یادآور می شود که آنها خانواده ای هم دارند و باید در کنار کار آنها را هم درنظر بگیرند» و البته برای مخاطب عام چه پیامی داشت، اعلام نشده است! آیا وقتی در واقعیت جامعه اعلام می‏شود سالیانه چند هزار پلیس اخراج می‏شوند، تماشاچی باید باور کند سرگرد پلیس در مقابل نگاه اغواگر مریم، کوچک ترین لغزشی نداشته و نقش حضرت یوسف را بازی کرده است؟!


این اثر زمانی متوسط تر جلوه می‏کند و مخاطب را به فکر می‏برد که چرا از گیشه بلیت چنین فیلمی را تهیه کرده که او "سالت" اثر نه چندان قوی هالیوود را از دستفروش مقابل همان سینما تهیه و به جای پرده نقره ای، در یک سنمای خانگی تماشا کند. فیلم از آن دست آثار هالیوودی است که روسیه را همواره در حال توطئه بر علیه امنیت ملی آمریکا نشان می‏دهد و این بار گروهی از کودکان روس تربیت می‏شوند و در سنین مختلف در قالب خانواده های آمریکایی، راهی این کشور می‏شوند و در نهایت با افزایش سن، پست‏های کلیدی در ریاست جمهوری، آژانس جاسوسی آمریکا و دیگر نهادهای مهم به دست می‏آورند و در نهایت برای قرار دادن آمریکا برابر جهان و راه اندازی جنگ جهانی با محوریت آمریکا در یک سو و مسلمانان در سوی دیگر تلاش می‏کند.

در سالت "آنجلینا جولی" که یکی از این کودکان بوده و یکی از خبرگان اطلاعاتی آمریکا شده، پس از آنکه شوهرش توسط روس‏ها مقابل دیدگانش به قتل می‏رسد، نگاهش تغییر می‏کند و با آمریکایی ها همراه می‏شود، تا جایی که از پرتاب موشک اتمی آمریکا به تهران و مکه جلوگیری می‏کند و دنیا را نجات می‏دهد و البته در نهایت، انتهای داستان فیلم برای ساخت قسمت‏های دوم و سومش باز می‏ماند!

"سالت" با کارگردانی فیلیپ نویس که آثار مشابهی نیز در کارنامه کارگردانی اش دارد، تلاش می‏کرد چیزی شبیه هویت بورن باشد اما این فیلم شباهت هایی با کاردستی حبیب الله کاسه ساز داشت. شاید به زعم برخی حتی مقایسه این دو فیلم نیز خنده دار باشد، اما اگر مسائل فنی و تکنیک روز هالیوود در فیلمسازی را کنار گذاشت، نقاط مشترکی وجود داشت. به عنوان نمونه هم در سالت و هم در کارناوال مرگ، کارگردان با انتخاب یک بازیگر زن خوش چهره (نه صرفاً مناسب با نقش) که حضورش ضامن افزایش فروش هرفیلمی است، فروش اثرش را تضمین کند.

اگرچه الناز شاکردوست برخلاف آنجلینا نقش اصلی داستان را ایفا نمی‏کرد، اما در عمل سازندگان کارناوال مرگ همان انتظاری را از او داشتند که از بازیگر نقش "سالت" می‏رفت و آن افزایش فروش بود، هرچند نقشی ضعیف بازی کند، کما اینکه الناز شاکردوست همان میزان توانست از بازی اش در این فیلم بهره ببرد که آنجلینا جولی موفق شد در سالت ادای جیمز باند را درآورد!



آنجلینا جولی در حال گفت و گو با فیلیپ نویس پیش از تصویربرداری سکانسی از "سالت"


ریتم کند فیلم ها نیز در برخی اوقات شبیه به هم می‏شود و نقادان انگلیسی زبان برخی دیالوگ های بی‏جا یا طولانی سالت را عاملی برای کندشدن ضرب آهنگ این اثر می‏‏پندارند، کما اینکه اثر ایرانی مورد اشاره نیز به دلایل مشابه به کندی ریتم متهم می‏کنند. موسیقی هر دو اثر هم می‏تواند قابل نقد باشد اما قطعاً موسیقی اثر ایرانی تاثیرگذارتر است، به خصوص آنجا که با اعزام واحدهای پلیس به سطح شهر، موسیقی پخش می‏شود که مخاطب را یاد "داش آکل" می‏اندازد! از شوخی که بگذریم آنچه این اثر پربحث را در سینمای هالیوود بالا می‏کشد و نمره 6/5 در imdb نصیبش می‏سازد، نه صهیونیست‏ها هستند و نه لابی‏ های بزرگ؛ بلکه کارگردانی است که در کارناوال مرگ نقش حلقه مفقوده را ایفا می‏کند و البته تهیه کنندگی است که هنوز در ایران به شکل سنتی درپی درآمدهای میلیاری است.

سالت با تمام ضعف‏هایش، از فیلمبرداری منحصر به فرد و همراه با لرزه که بیننده را به عمق تصویر می‏‏کشد، موسیقی التهاب آور و همچنین خشونت پنهانی برخوردار است که می‏تواند باورناپذیری نقش یک جاسوس و خبره اطلاعاتی را برای جولی تا حدودی هضم کند و صحنه های اکشن فیلم مخاطب را از فرو رفتن در عمق فیلم و برجسته شدن نقاط ضعف اثر دور می‏سازد و علاوه بر این از یک جاسوس آمریکایی یا حتی نزدیک ترین اشخاص به رئیس جمهور این کشور، نقش قدیسه و پیامبر نساخته و باورهای جامعه آمریکا که بعضاً با حقیقت نیز تطابق ندارد را مبنای فیلمسازی کرده است؛ اتفاقی که در کارناوال مرگ نیفتاده است و مخاطب تا انتها بخش های متعددی از فیلم را متضاد با واقعیت های جامعه ایرانی می‏یابد و البته صحنه های اکشن فیلم نیز آنچنان متفاوت با آثار پیشین سینمای اکشن ایران نیست که تماشاچی به این مسائل فکر نکند!

"سالت" در کنار خوش ساخت بودنش که به مسائلی فراتر از تکنیک فیلمسازی هالیوود باز می‏گردد، در بخش توزیع و تبلیغ نیز همچون دیگر آثار سنمای آمریکا، وسیع فعالیت کرده و علاوه بر بیش از 100 عکس رسمی از صحنه های مهم و چندین پوستر گیرا از فیلم، بدون هراس از لو رفتن ماجرای فیلم، 20 کلیپ و تریلر جذاب تر از خود فیلم در دسترس مخاطبان قرار داده تا تماشاچی بیش از پیش مشتاق دیدن این اثر شود، حال آنکه با وجود تلاش فراوان، یک تریلر مناسب نیز از "کارناوال مرگ" در سطح اینترت یافت نشد تا در کنار خلاصه اثر آمریکایی گذاشته شود و این همان نقطه ضعفی است که در بخش تهیه کنندگی به آن اشاره شد.


حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده ای که کارگردان شد

در مجموع به نظر می‏رسد بهتر باشد امثال حبیب الله کاسه ساز در همان نقش تهیه کننده فیلم‏های عامه پسندی چون اخراجی‏ها حضور داشته باشند، تا آنکه پشت دوربین قرار بگیرند و درصدد نقش آفرینی به عنوان کارگردان آثار بلند برآیند، چرا که بدین شکل و با قراردادن یک کارگردان باسابقه و مسلط به فیلمسازی، هم اعتبار مالی‏شان از دست نرفته و سرمایه شان سوددهی بیشتر خواهد داشت و هم می‏توانند با فعالیت در تخصص‏شان و الگوبرداری از روش‏های مدرن در تهیه کنندگی و تبلیغات برای فیلم‏هایشان، به ارتقاء ظرفیت‏هایشان در حوزه تخصصی‏شان که همان تهیه کنندگی است، پرداخت. به هر حال به قول ظریفی: مهم نیست، انسان رفتگر باشد یا رئیس جمهور، مهم این است که هر جا فعالیت می‏کند، بکوشد بهترین باشد.
سایت شفاف
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}


فیلم پر فروش ساختن به چه قیمتی؟

شاید از نظر خیلیها توهین،تنها بکاربردن کلمات زشت باشد.اما اگر یکی از عوامل مهم در تعریف توهین را سطح فرهنگ بدانیم بی احترامی به شعور تماشاگرانی که وقت وهزینه خود را صرف آمدن به سالن سینما برای تماشای فیلمی می کنند توهینی نیست که شاید خیلی فراتر از آن تعریف عام توهین باشد؟

در سینمای ما از دیرباز تاکنون متاسفانه از این دست فیلمها زیاد داشته ایم و کارناوال مرگ در جشنواره امسال یکی از بهترین مصداقهای مطلب فوق بود.

واقعاً چطور می شود بمبی چنان قوی که تمام شیشه های ماشین و حتی شاخه های گل را تبدیل به ترکش می کند،منفجر شود ونه تنها هیچکدام از سرنشینان ماشینهای اطراف ماشین عروس و داماد صدمه ای نبینند بلکه صورت عروس وداماد هم که ترکشها با سرعت از فاصله چند سانتی به آنها خورده تکه پاره نشود؟ اگر هدف مآموران پلیس دستگیری بمبگذار است چرا همگی با لباسهای فرم و با ماشین پلیس در اطراف کاروانها عروس حضور دارند؟وقتی سرگرد برای دیدن سردار می رود چرا با وجودی که فرمانده اش لباس نظامی پوشیده او با لباس شخصی آمده است؟اگر بمبگذار فهمیده که دنبال او هستند چرا باز به گورستان می رود؟و چرا در آنجا از دیدن سرگرد بالای سرش تعجب می کند؟و اگر نفهمیده،چگونه می شود بمبگذاری که به گفته نماینده اطلاعات و دیگران نابغه است وقتی سرگرد پیش خانم کارمند بهزیستی که به نوعی جای مادر او بوده،محل کارش و گورستان سراغ او را می گیرد مطلع نشده باشد؟ مامور اطلاعات که اینقدر بر زنده دستگیر کردن بمبگذار تاکید داشت چرا به محض ورود او به گورستان دستگیرش نکرد؟ از این دست پرسشها در فیلم زیاد است.

فیلم پرفروش ساختن بد نیست و اصلاً درصد بسیار بالایی از فیلمها هم در تمام دنیا از جمله ایران برای مخاطب عام ساخته می شود اما آیا باید برای فروش بیشتر از هر راهی استفاده کرد؟مثلا بازیگر زنی را که هیچ منطق و ضرورتی برای حضورش در داستان وجود ندارد با آرایشی غلیظ،موهایی بیرون ریخته و لباسهایی نامناسب وارد فیلم کرد؟ و بعد دستیار سرگرد نیروی انتظامی هم در خانه آن زن میخکوب و محو تماشای او شود(البته قطعاً نه با نگاهی عاشقانه و به قصد ازدواج) سوژه این فیلم قابلیت تبدیل به درام روانکاوانه ای جذاب و هنرمندانه را داشت در صورتیکه تلاش و دقت بسیار بیشتری برای ساخت آن صرف می شد.در درجه اول برای فیلمنامه و پرداخت آن(که کماکان اساسی ترین ضعف سینمای ایران است) و سپس کارگردانی مناسب.

فیلم پرفروش ساختن بد نیست اما چگونه و به چه قیمتی؟
سید محمدرضا فهمیزی
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
وبلاگ سینمایی رها ماهرو و یافته های جدید : مجموعه پاستا . محمدرضا مجری صفر تا صد . عکس های لی سان کیون بازیگر سریال پاستا . نقد و بررسی سریال پاستا . فیلم انگیزه عدالت . فیلم پدر به دانشگاه میرود . کانال سخنان بزرگان . مجموعه پاستا . بازیگران فیلم انگیزه عدالت . بازیگر نقش بابی ارن در فیلم انگیزه عدالت ویکی . فیلم انگیزه های عدالت . بازیگر نقش اول فیلم اژانس دوچرخه . آماندا داگ . موضوع داستان فیلم سینمایی انگیزه عدالت . بازیگر زن فیلم امریکایی سرتو بدزد رفیق . آرتافیلم . فیلم محاصره ی قلعه . فیلم سرتو بدزد رفیق امریکایی . نقد فیلم سرتو بدزد رفیق . سرتو بدزد رفیق . هری وسطل پراز اسباب بازی . سرتو بدزد رفیق سرجیو لیونه . فیلم سرتو بدزد رفیق از سرجیو . فاطما گل در سریال عطسه . انتقاد ها به سریال پاستا . فیلم انگیزه عدالت-شون کانری , نظرمردم درموردسریال برگ ریزان , فیلم انگیزه ی عدالت شبکه نمایش , سرتو بدزد رفیق امریکا 1971 , نقد سریال در حاشیه 2 , سرتو به دزد رفیق بود اسپنسر , نقد سریال در حاشیه , از کجا به بیوگرافی بازیگران سریال شمال وجنوب دست پیدا کنیم
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد