رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم محبت ها ساخته آدیتیا چوپرا

محبت ها
2000 هندی
Mohabbatein

Dir:Aditya Chopra

http://irandooble.com/wp-content/uploads/2015/11/Mohabbateinwww.irandooble.com_.jpg

محبت‌ها
فیلم محصول سال 2000
محبت ها:نام فیلم موزیکال درام عاشقانه به کارگردانی آدیتیا چوپرا ساخت سال ۲۰۰۰ است.این دومین فیلم آدیتیا چوپرا پس از دلشکسته‌ی شجاع عروس را می‌برد است که در هند و انگلستان فیلمبرداری شده بود.
تاریخ اکران: ۲۷ اکتبر ۲۰۰۰ م. (هند)
کارگردان: آدیتیا چوپرا
داستان: آدیتیا چوپرا
آهنگ‌ساز: Jatin-Lalit، Lalit Pandit
آهنگ‌ها
۱
   
Humko Humise Chura Lo
   
۷:۵۶
۲
   
Chalte Chalte
   
۷:۴۴
۳
   
Pairon Mein Bandhan Hai
   
۷:۰۶
۴
   
Aankhein Khuli
   
۷:۰۸
۵
   
Soni Soni
   
۹:۱۱
۶
   
Chalte Chalte (Director Cut Version)
   
۲:۵۵
۷
   
Zinda Rehti Hain Mohabbatein
   
۲:۲۸
۸
   
Mohabbatein Love Themes
   
۲:۲۴
۹
   
Rhythms of Mohabbatein
   
۳:۵۸

بازیگران
شاهرخ خان (راج آریان ملهوترا)
آیشواریا رای
آمیتاب باچان
کیم شارما

محبت‌ها

Mohabbatein
کارگردان     آدیتیا چوپرا
بازیگران     شاهرخ خان
آمیتاب باچان
آیشواریا رای
جیمی شرگیل
شمیتا شتی
آدی چوپرا
جوگال هنسراج
کیم شرما
پریتی جانگیانی
موسیقی     جاتین لالیت
فیلم‌برداری     منموهان سینگ
توزیع‌کننده     یاش راج فیلمز
تاریخ‌های انتشار
    ۲۷ اکتبر ۲۰۰۰
مدت زمان
    ۲۱۶ دقیقه
کشور     هند
زبان     زبان هندی
هزینهٔ فیلم     ۱۸ کرور
فروش گیشه     ۷۴ کرور

محبت ها(به هندی:मोहब्बतें ،محبتین(Mohabbatein)):نام فیلم موزیکال درام عاشقانه به کارگردانی آدیتیا چوپرا ساخت سال ۲۰۰۰ است.این دومین فیلم آدیتیا چوپرا پس از دلشکسته‌ی شجاع عروس را می‌برد است که در هند و انگلستان فیلمبرداری شده بود.این فیلم آمیتاب باچان و شاهرخ خان رادرنقش های اصلی به همراه ۶ بازیگر تازه وارد دارد.آیشواریا رایفقط در فلاش بک ها درنقش عشق گذشته ی خان حضوردارد.موسیقی فیلم را جاتین لالیت ومتن شعرهارا آناند بخشی تنظیم کرده اند.محبت ها اولین فیلمی است که خان وباچان درکنار هم حضور می یابند.

این فیلم هم از نظر انتقادی وهم تجاری موفق بود وتبدیل به دومین فیلم پرفروش سال شد ولقب پرفروش گرفت.همچنین جوایزی از جمله جایزه ی فیلم فیر برای بهترین بازیگر مرد ازدید منتقدین(شاهرخ خان) وبهترین بازیگر نقش مکمل مرد(آمیتاب باچان)گرفت.



 رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم محبتها به کارگردانی آدیتیا چوپرا برای ما بنویسید و بفرستید.




داستان

نارایان شانکر(آمیتاب باچان)مدیر سختگیر دانشگاه معتبر تمام پسرانه ی گورکول است که برسنت، نظم وانضباط تاکید دارد.او۲۵سال دانشگاه را اداره کرده است ودانش آموزان را ازعاشق شدن منع کرده وهرکه را هم که عاشق شده،اخراج کرده است.داستان حول محور سه دانشجو به نام های سمیر(جوگال هنسراج)،ویکی(آدی چوپرا)وکاران (جیمی شرگیل) می چرخد که همه‌شان عاشق می شوند.سمیر به سانجانا(کیم شرما)که دوست دوران کودکی اش است،ویکی به ایشیکا(شمیتا شتی)که یکی از دانشجویان دانشگاه تمام دخترانه ی نزدیک گورکول است وکاران به کیرن(پریتی جانگیانی)دختری که در ایستگاه قطار می بیند علاقه‌مند میشوند.اما به دلیل ترس از مدیر،پیگیر علاقه‌شان نمی‌شوند.

راج آریان(شاهرخ خان)به عنوان یک معلم موسیقی(ویولن)وارد گورکل می شود ووضع موجودرا تغغیر می دهد.تغییراتی که نارایان شانکر آنهارا ناپسند می دانسته.راج عمیقاً به عشق معتقد است وهنگامیکه داستان آن سه نفر را متوجه می شود،آنهارا تشویق می کند که به دنبال دلشان بروند.اما هرسه ی آنها کارراخراب تر می کنند.سمیرمتوجه میشود که سانجانا دوست پسر دارد.ویکی هنگامیکه می خواهد به ایشیکا اظهار عشق کند فقط اورا از خودش می راند وکاران می فهمد که کیرن یک زن بیوه است.راج به پسرها می گوید که دلسرد نشوند وسپس از عشق مرده ی خودش،مگها(آیشواریا رای)برای آنها می گوید که باوجود مرگش همچنان اورا دوست دارد وبه پسرها می گوید که پای عشقشان بایستند.

یک روز راج یک مهمانی در گورکول می گیرد واز دختران دانشگاه کناری هم دعوت می کند تا عشق را در گورکول گسترش دهد.هنگامیکه نارایان متوجه میشود،باعصبانیت اورا اخراج می کند وراج هم به او می گوید که سال ها پیش دانشجوی همین کالج بوده وعاشق مگها که تنها دختر نارایان بوده است می شود اما نارایان بدون اینکه حتی یکبار هم اورا ببیند،اخراجش می کند ومگها هم خودکشی می کند.حالا راج به عنوان معلم برگشته تا به خاطر مگها اوضاع را تغغیر کند وبه نارایان قول می دهد که پیش از رفتنش از آنجا،فضای گورکول را چنان از محبت پر کند که حتی نارایان هم نتواند آنرا از بین ببرد.نارایان هم این مبارزه را قبول می کند واجازه می دهد راج مدتی دیگر فعالیت کند.

سمیر،ویکی وکاران بالاخره در عشقشان پیروز میشوند ونارایان قوانین را سخت تر می کند اما آن سه همچنان به شکستن قوانین ادامه می دهند ودانشجوهای دیگر راهم تشویق می کنند.بالاخره نارایان تصمیم میگیردآنها رااخراج کند اما راج به او می گوید که بچه ها تقصیری ندارند ومقصر اوست وتصمیم می گیرد آنجارا ترک کند.سپس می گوید که نارایان بازنده ی واقعی است.چون نه تنها دخترش اورا ترک کرده بلکه حالا راج هم(که به او به چشم پدر نگاه می کرده)دارد می رود.حرف های راج،نارایان را تکان داده وروز بعد ازدانشجویان عذرخواهی می کند وراج رابه جای خودش به مدیریت انتخاب می کند.راج هم فضای دانشگاه را از محبت پر می کند ودرآخر فیلم،راج،نارایان وتصویری از مگنا بین آن دو با خوشحالی به سمت دروازه های گورکول پیش می روند.

بازیگران

    آمیتاب باچان درنقش نارایان شانکر
    شاهرخ خان در نقش راج آریان ملهوترا
    آیشواریا رای درنقش مگها شانکر
    آدی چوپرا درنقش ویکرام(ویکی)اوبروی
    جیمی شرگیل در نقش کاران چودری
    جوگال هنسراج درنقش سمیر شرما
    کیم شرما درنقش سانجانا
    پریتی جانگیانی در نقش کیرن
    شمیتا شتی در نقش ایشیکا دانراجگیر

موسیقی
#     آهنگ     خواننده(ها)     مدت
۱     "هومکو هومیسه چورا لو"     لاتا منگشکار واودیت نارایان     ۰۷:۵۲
۲     بزن بریم     شواتا پاندیت، سونالی باتادکار، پریتامزومدر، اودباو، منوهر شتی و ایشان     ۰۷:۳۸
۳     پیرون من بندن هه     شواتا پاندیت، سونالی باتادکار، پریتامزومدر، اودباو، منوهر شتی و ایشان     ۰۷:۰۱
۴     آنکن کولی     لاتا منگشکار و اودیت نارایان،شواتا پاندیت، سونالی باتادکار، پریتامزومدر، اودباو

منوهر شتی و ایشان وشاهرخ خان
    ۰۷:۰۲
۵     سونی سونی     اودیت نارایان، جاسپیندر نرولا، شواتا پاندیت، سونالی باتادکار، پریتامزومدر، اودباو،

منوهر شتی و ایشان
    ۰۹:۰۷
۶     بزن بریم ۲     شواتا پاندیت، سونالی باتادکار، پریتامزومدر، اودباو، منوهر شتی     ۰۲:۴۹
۷     زنده رهتی هه اونکا محبتین     لاتا منگشکار واودیت نارایان     ۰۲:۰۳
۸     محبتین لاو تم         ۰۲:۲۰
۹     ریتم محبتین         ۰۳:۵۶
منتقدین وفروش

نظرات منتقدین:

محبتین نقدهای مثبت را از منتقدین دریافت کرد.آلوک کومار از پلانت بالیوود گفت:"فیلمی که به شما احساس خوبی از درجه ای جدید می دهد."او می نویسد:"این فیلم باعث شد من به کاراکتر ها دقت کنم. اتفاقی که از زمان بازی درخشان پوجا بهات درزخم ویا اجرای شاد کننده ی کاجول در داره یه اتفاقایی میفته نیفتاده بود.شخصیت های محبتین به واقعی نزدیکند.درحالیکه در بسیاری از فیلم هاشخصیت ها تک بعدی اند."جنیفر هاپ فینگر از thebollywoodticket.com گفت:"تماشای خان وباچان درحالیکه با آب وتاب درمورد عشق وترس سخنرانی می کنند،به همراه احساساتی که ماهرانه تجسم بخشیده اند،بسیارسرگرم کننده است."سامرا آر سامشوار از Rediff.com نظر می دهد:"این فیلم احساس خوبی می دهد وشماازتماشای آن لذت می برید."وبه فیلم 4از 5ستاره می دهد.تاران آدارش از بالیوود هنگاما 3ستاره از5ستاره به فیلم می دهدو ستیز بین شخصیت های اصلی وهمچنین سه داستان عاشقانه ی درون فیلم راتحسین می کند امااز مدت بیش از حد طولانی آن انتقاد می کند.

فروش:

محبتین در فروش بسیار قدرتمند عمل کرد و741.1 میلیون روپیه(11میلیون دلار)درسطح جهانی فروخت وتبدیل به دومین فیلم پرفروش سال شد ولقب پرفروش گرفت.

جوایز

        جوایز فیلم فیر:
    برنده: جایزه ی بهترین بازیگر مرد ازدید منتقدین:شاهرخ خان
    برنده : جایزه ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:آمیتاب باچان
    برنده : جایزه ی بهترین ضبط موسیقی
    برنده: جایزه ی بهترین صحنه ی سال(صحنه ی به اوج رسیدن ستیز بین راج ونارایان)
    نامزد بهترین فیلم:آدیتیا چوپرا
    نامزدجایزه فیلم فیر برای بهترین بازیگر مرد
    نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن:(آیشواریا رای)
    نامزد بهترین موسیقی:جاتین لالیت
    نامزد بهترین شعر:آناند بخشی برای:هومکو هومیسه چورا لو
        سایر جوایز:
    جایزه ی آیفا-بهترین طراحی لباس(کاران جوهر)
    جایزه ی آیفا-بهترین داستان(آدیتیا چوپرا)
    جایزه ی اسکرین-بهترین شعر(آناندبخشی)
    جایزه ی سانسویی منتخب بینندگان-بهترین بازیگر مرد(شاهرخ خان)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/9/94/Mohabbatein.jpg
    با هنرنمایی آمیتاب باچان درنقش نارایان شانکر

ژانر : موزیکال ، درام ، عاشقانه

زمان : ۲۱۶ دقیقه

زبان : هندی

محصول : هند

سال انتشار : ۲۰۰۰

کارگردان : آدیتیا چوپرا

ستارگان : آمیتاب باچان ، شاهرخ خان ، آیشواریا رای

خلاصه داستان : نارایان( آمیتا باچان) مدیر یک کالج در هندوستان است که عقاید سرسختی در رابطه با عشق دارد. از نظر او بروز دادن عشق امری است غیر قابل تحمل. در این حین ۳ تن از دانشجویان این کالج دلباخته میگردنند. داستان با ورود معلم موسیقی جدید ( شاهرخ خان) به این کالج دست خوش تغییراتی میشود…
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
بازیگران : شاهرخ خان، آمیتاب باچان، آیشواریا رای، جیمی شرگیل، شمیتا شتی، آدی چوپرا، جوگال هنسراج، کیم شرما، پریتی جانگیانی

 

ژانر : خانوادگی ، درام

کارگردان: آدیتیا چوپرا

تاریخ انتشار:2000

مدت زمان: 1 ساعت

کشور: هند

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
دانلود فیلم محبت ها Mohabbatein 2000

    نام فارسی فیلم : محبت ها
    ژانر: موزیکال ، درام ، عاشقانه

خلاصه داستان : نارایان شانکر مدیر سختگیر دانشگاه معتبر تمام پسرانه ی گورکول است که برسنت، نظم وانضباط تاکید دارد.او۲۵سال دانشگاه را اداره کرده است ودانش آموزان را ازعاشق شدن منع کرده وهرکه را هم که عاشق شده،اخراج کرده است.داستان حول محور سه دانشجو به نام های سمیر،ویکی وکاران می چرخد که همه‌شان عاشق می شوند.سمیر به سانجانا که دوست دوران کودکی اش است،ویکی به ایشیکاکه یکی از دانشجویان دانشگاه تمام دخترانه ی نزدیک گورکول است وکاران به کیرن(پریتی جانگیانی)دختری که در ایستگاه قطار می بیند علاقه‌مند میشوند.اما به دلیل ترس از مدیر،پیگیر علاقه‌شان نمی‌شوند.

عوامل دوبله : سعید مظفری (آمیتاب باچان/ نارایان شانکر) ، محمد عبادی (شاهرخ خان – راوی) ، مینو غزنوی (آیشواریا رای) ، بهروز علی محمدی (ادی چوپرا) ، افشین ذینوری (جیمی شرگیل/کارن چودری) ، سعید شیخ زاده (جوگال هانسراج/سمیر شرما) ، بهروز علی محمدی (ادی چوپرا/ویکی) ، خسرو شمشیرگان (گوینده تیتراژ) ، زهره شکوفنده ، میثم نیکنام ، علیرضا دیباج ، ناصر احمدی و … | مدیر دوبلاژ : زهره شکوفنده | مترجم : فریبا بادامی | دوبله و پخش از موسسه قرن ۲۱



فیلم . ﺷﻤﺎﻝ ﻭﺟﻨﻮﺏ . فیلم اسپارتاکوس . خوب بدجلف ویکی پدیا . نقدبرنامه کلاه قرمزی . دانلود برنامه هوش برتر شبکه نسیم . مسابقه تلویزیونی هوش برتر . ساحل بکرانی فرزند کیست . فرانکو ز برلیند . بازیگر مرد خوشتیپ سریال مامور انتقال . رها ماهرو . بازیگران فیلم دزدان دریای ساخت کشوره کره جنوبی . عکس های از فیلم افسانه های اسپایدر ویک . مزه غذای ایرانی برنج . نقدفیلم یک تکه نان . نقد سریال بیمار استادارد . نقد بیمار استاندارد . رانلودفیلم ارواح سیاه . نقد برنامه ی شب کوک . http://doorbiin.blogsky.com/1394/11/17/post-900/  . نقد برنامه شب کوک . نقد فیلم بیمار استاندارد . بازیگران فیلم ویکی و مردان پر زور . فیلم سپید روز بی پایان . داستان فیلم نگار . شمال وجنوب . نظر مدیری راجع به زیر آسمان شهر . ساحل بکرایی در فیلم دردسرهای عظیم فرزند کیه . هنوز نرسیدیم پخش انلاین . دانلود شوالیه سیاه مارتین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد