رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال نفس گرم ساخته محمدمهدی عسگرپور

رها ماهرو : خوانندگان محترم وبلاگ لطفا نظرات ، انتقادات و پیشنهاداتتان را درباره سریال نفس گرم برایمان بفرستید تا آن را منتشر کنیم .

محمد احسانی، مدیر شبکه یک سیما ، در جمعه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری تازه‌ ترین اثر تلویزیونی محمدمهدی عسگرپور را در تهران کلید زد. این مجموعه تلویزیونی که “نفس گرم” نامگذاری شده است، مراحل پیش تولید خود را پشت سر گذاشته است. محمدمهدی عسگرپور پیش از این کارگردانی سریال های “گل‌های گرمسیری”، “جراحت” و “شیدایی” را بر عهده داشته و نفس گرم چهارمین مجموعه تلویزیونی وی می باشد که با تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی تولید و پخش می گردد. داستان این سریال نیز براساس فیلمنامه مشترکی از عسگر‌پور و طلا معتضدی می باشد. این مجموعه تلویزیونی در ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه ای برای پخش از شبکه یک تهیه و تولید می‌شود. نکته جالب توجه درخصوص این سریال، بازی کاملاً متفاوت مرجانه گلچین بوده که پیش از این اغلب نقش های کمدی از او دیده شده بود ولی در این مجموعه نقشی جدی را بازی می کند.


داستان سریال نفس گرم

این سریال یک ملودرام اجتماعی بوده و روایتگر زندگی زنی به نام «ملیحه» با اعتقادات بالای مذهبی بوده که در مسیر داستانی سریال اتفاقاتی برای او و اطرافیانش رخ می‌دهد که تأثیر زیادی بر او گذاشته و به نوعی مسیر زندگی و اعتقاداتش را تحت الشعاع قرار می‌ دهد.

 
بازیگران سریال نفس گرم
مرجانه گلچین (ملیحه)  –  حامد کمیلی (اسماعیل) –  نیلوفر خوش خلق (فروغ)  –  رویا تیموریان –   لیندا کیانی –  محمود پاک نیت –  سیما تیرانداز –  رامین راستاد  –  رحیم نوروزی و تارا شفاهی (بازیگر خردسال) در این سریال ایفای نقش خواهند کرد.

کارگردان: محمدمهدی عسگرپور
مجری طرح: موسسه سینمایی سیمای مهر
مشاور تهیه و مدیرتولید: مرتضی متولی
نویسندگان: محمد مهدی عسگر پور طلا معتضدی
دستیار یک کارگردان و مدیربرنامه ریزی: لیلا رنگرزان
برنامه ریز: سیدجوادحسینی
دستیار نویسنده : بنفشه صادقی
دستیاران کارگردان: جعفرنامنی و پیمان خانلقی
منشی صحنه: مرجان تاجیک
مدیرتصویربرداری: ناصرکاووسی
تصویربردار: سعیدبراتی
طراح گریم: مجیداسکندری
صدابردار: کامران کیان ارثی
طراح صحنه و لباس: مجیدلیلاجی
مدیر تدارکات: محمداسماعیل کلبی آبادی
دستیار تهیه : فیاض هوشیار
پشتیبانی تولید : مهدی جهانگیری
داستان و عکس های بازیگران سریال نفس گرم
عکس بازیگران سریال نفس گرم
دستیار تولید: کامیاب متولی
عکاس: مهدی دلخواسته
دستیار اول تصویر: مهران کاووسی
دستیاران تصویر: محمدکریمی – حسن لشکری – هادی جعفری – مهدی براتی – سجادبراتی
دستیاران صحنه: حمیدنظیفی – علی قاسمی
مدیرصحنه: مسعوداسماعیلی
دستیارلباس: رقیه تقی نژاد
جامه دار: سحرکریمی
دستیاران صدا: حسام مژده نیا – امیرفیاض
دستیاران گریم: حمیدفروهر – سولمازصدرالاشرافی – فاطمه مشایخی
پشتیبانی گریم: علی اعرابی
سرپرست تدارکات: علی قادری
امور اداری : محسن عبد ولی
امور مالی : سو لماز رئوف
امور دفتری : فرناز تهامی
دستیاران تدارکات: حسین آشتیانی – مجتبی آژنگ – رضااژدری –  حسین ترک زبان
سینه موبیل: سعیدفکری
حمل ونقل : منصور زاویه – محمدجعفر براتی – حمید مهتاب
سید محسن صفی الهی – علی جان کریمی –   – عباس بحری‌
مسئول هنروران: حمیدبخشی نژاد
nafas-garm-serial-amazing-ir-73
با حضور مدیر شبکه یک سیما؛
سریال «نفس گرم» امروز در تهران کلید خورد
به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما، مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» تازه‌ترین اثر تلویزیونی محمدمهدی عسگرپور پس از پشت سر گذاشتن آخرین مراحل پیش تولید خود با حضور محمد احسانی، مدیرشبکه یک درتهران کلید خورد.
داستان و عکس های بازیگران سریال نفس گرم
سریال نفس گرم بعد از مجموعه‌های "گل‌های گرمسیری"، "جراحت" و "شیدایی" چهارمین سریال تلویزیونی محمدمهدی عسگرپور است که سید محمود رضوی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.
داستان و عکس های بازیگران سریال نفس گرم
محمد احسانی با حضور در پشت صحنه سریال، از مراحل تولید و ساخت این مجموعه بازدید و با کارگردان و بازیگران آن گفتگو کرد.

تعدادی از بازیگران «نفس گرم» از جمله مرجانه گلچین در نقش ملیحه، حامدکمیلی در نقش اسماعیل، نیلوفر خوش خلق در نقش فروغ و تارا شفاهی بازیگر خردسال در نقش سارا در لوکیشن خانه "مرتضی" درخیابان آفریقا مقابل دوربین ناصرکاووسی رفتند.

این سریال یک ملودرام اجتماعی است و داستان آن درباره زنی بنام "ملیحه" است با اعتقادات بالای مذهبی که در مسیر داستانی سریال اتفاقاتی برای او رخ می دهد که به نوعی مسیر زندگی و اعتقادی اش را تحت الشعاع قرار می دهد.

«نفس گرم» درگروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید می‌شود و فیلمنامه آن به قلم محمدمهدی عسگرپور و طلا معتضدی نگارش شده و قرار است که در30  قسمت 35 دقیقه ای آماده پخش شود.
داستان و عکس های بازیگران سریال نفس گرم
«نفس گرم» عنوان تازه‌ترین ساخته تلویزیونی محمد مهدی عسگرپور است که این روزها مراحل پایانی پیش تولید خود را پشت سر می‌گذارد. این سریال مضمونی اجتماعی دارد و بازیگر نقش اصلی آن مرجانه گلچین است. این بازیگر که طی چند سال اخیر بیشتر در کارهای کمدی ایفای نقش کرده، قرار است در این مجموعه نقش جدی و متفاوتی را بازی کند. محمود پاک نیت، حامد کمیلی، لیندا کیانی و رویا تیموریان دیگر نقش‌های اصلی «نفس گرم» را بازی می‌کنند که تاکنون حضورشان در این پروژه قطعی شده است. مانی رحمانی و تارا شفایی هم بازیگران خردسالی هستند که در این مجموعه حضور خواهند داشت.
سریال جدید عسگرپور مضمونی اجتماعی دارد که فیلمنامه آن به نویسندگی خود عسگرپور و طلا معتضدی در حال نگارش است. این مجموعه محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است که در ۳۰ قسمت آماده پخش می‌شود. سازندگان نفس گرم اعلام کرده‌اند، داستان این مجموعه هیچ ارتباطی با خط داستانی که پیش از این در رسانه‌ها منتشر شده بود ندارد.
داستان و عکس های بازیگران سریال نفس گرم
سریال نفس گرم به تهیه کنندگی سید محمود رضوی در حال تصویر برداری است و بازیگران جدید همچنان در حال اضافه شدن به این سریال هستند.

گروه در لوکیشن مربوط به منزل ملیحه شخصیت اصلی داستان که نقش آن را مرجانه گلچین بازی می کند مستقر هستند و ضبط سکانس های این لوکیشن همچنان ادامه دارد.

عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم


 عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم


 عکس های جالب بازیگران زن در پشت صحنه سریال نفس گرم


این مجموعه که تهیه کنندگی آن را سید محمود رضوی بر عهده دارد براساس فیلمنامه مشترکی از عسگر پور و طلا معتضدی در 30 قسمت برای پخش از شبکه یک تهیه و تولید می شود. نفس گرم دارای مضمونی اجتماعی است و داستان حول محور زندگی زنی میانسال به نام ملیحه روایت می شود.
این سریال یک ملودرام اجتماعی و داستان آن درباره زنی به نام ملیحه با اعتقادات بالای مذهبی است که در مسیر داستانی سریال اتفاقاتی برای او رخ می دهد که به نوعی مسیر زندگی و اعتقاداتش را تحت الشعاع قرار می دهد.
نفس گرم در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید می شود و فیلمنامه آن به قلم محمدمهدی عسگرپور و طلا معتضدی نگارش شده و قرار است که در ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه ای آماده پخش شود.

" نفس گرم" عسگرپور در تهران دمیده می شود...
"نفس گرم" تازه ترین سریال تلویزیونی محمد مهدی عسگر پور با بازی مرجانه گلچین در نقشی متفاوت به زودی در تهران کلید می خورد.
به گزارش روابط عمومی مرکز امور نمایشی سیما(سیمافیلم)،این سریال که این روزها مراحل پایانی پیش تولید خود را پشت سر می گذارد مضمونی اجتماعی دارد و بازیگر نقش اصلی آن مرجانه گلچین است . این بازیگر که طی چند سال اخیر بیشتر در کارهای کمدی ایفای نقش کرده قرار است در این مجموعه نقش جدی و متفاوتی را بازی کند. محمودپاکنیت،حامدکمیلی،لینداکیانی وباحضور: رویاتیموریان دیگر نقش های اصلی «نفس گرم» را بازی می کنند که تا کنون حضورشان در این پروژه قطعی شده است. مانی رحمانی و تاراشفایی هم بازیگران خردسالی هستند که در این مجموعه حضور خواهند داشت.

 پخش مجموعه‌های نفس گرم و آسمان من از امشب آغاز می‌شود
شب‌های پاییزی تلویزیون با «نفس گرم»
 
مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیه‌کنندگی محمود رضوی امشب ساعت 22 از شبکه یک پخش می‌شود.

در این اثر مرجانه گلچین نقش متفاوتی را به‌عهده دارد. پخش مجموعه «آسمان من» هم به کارگردانی محمدرضا آهنج و نویسندگی هومان فاضل امشب ساعت 20 و 45 دقیقه از شبکه سه شروع می‌شود. موضوع این سریال درباره امنیت پرواز است. محمود رضوی، تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که چطور شد بعد از سریال پرمخاطب پرده‌نشین مجموعه نفس گرم را ساختید، به جام‌جم گفت: پرده‌نشین، سریال خوب و پر از خاطره‌ای برای بنده بوده و هست. اتفاقات بعد از پخش سریال و استقبال مردم هم از سریال برای من آن‌قدر لذتبخش است که دوست ندارم اتفاق یا خاطره تلخی از حواشی بعد از سریال جای آن حلاوت و شیرینی را بگیرد.

یک داستان دینی

وی درباره انتخاب محمدمهدی عسگرپور به عنوان کارگردان این سریال توضیح داد: ورود من به عرصه تولید در سینما و تلویزیون از ابتدا با مشورت آقای عسگرپور بود. به این معنی که از اولین تولیداتم تا به حال تقریبا کاری را بدون مشورت با ایشان انجام نداده‌ام. سعی کردم در همه کارها از ایشان مشورت بگیرم. حال در بعضی کارها مشاوره کمتر بوده و در برخی بیشتر و از همان زمان درباره یک فعالیت مشترک با او صحبت داشتم که تا این سریال این فرصت فراهم نشده بود. این سریال تجربه‌ای مضاعف برای من بود و فرصتی برای آقای عسگرپور تا ببینند شاگردشان تا چه اندازه از آموزه‌های او بهره برده است. امیدوارم این همکاری تداوم داشته باشد.

محمد مهدی عسگرپور:

انتخاب بازیگر برای نقش ملیحه در نفس گرم حساس بود مرجانه گلچین کسی بود که توانست از پس پیچیدگی‌های این نقش برآید
این تهیه‌کننده درباره تولید این اثر عنوان کرد: تقریبا 5/1 سال قبل وقتی آقای عسگرپور طرح اولیه را برای بنده بیان کردند، جذابیت آن باعث شد تا در همان مرحله گفت‌وگو از ایشان بخواهم فارغ از این‌که صداوسیما در حال حاضر عزمی برای این کار دارد یا ندارد، در مورد نگارش با هم به توافق برسیم که محقق شد. طرح از ابتدا علاوه بر قوت‌ تکنیکی و دراماتیک، برایم دارای جذابیت‌های متعدد دیگر بود. اول از همه یک کار دینی خوب بود، دوم داستان آن تکراری نبود و مشابهی برای آن به ذهن نمی‌رسید. سوم این‌که به‌روز بود و مسائل اجتماعی روزمره جامعه در آن مطرح می‌شد و چهارم مربوط به سبک زندگی می‌شد. پس همه جوانب مدنظر موجود بود و درنگ جایز نبود. محمدمهدی عسگرپور درباره انتخاب نقش ملیحه گفت: انتخاب بازیگر برای نقش ملیحه خیلی حساس بود، چون این شخصیت نه‌تنها خاص است، بلکه شغل و روابط اجتماعی‌اش هم خاص است. به همین دلیل باید بازیگری انتخاب می‌کردیم که بتواند از پس پیچیدگی‌های این نقش بربیاید. تا این‌که به انتخاب مرجانه گلچین رسیدیم.

نگاهی به معضلات اجتماعی

محمد عمرانی، بازیگر نقش مقصودی در سریال نفس گرم به جام‌جم گفت: آنچه مرا برای بازی در این سریال ترغیب کرد؛ همکاری دوباره با آقای عسگرپور بعد از سریال جراحت بود. از آنجا که از همکاری با او لذت برده بودم و برایم تجربه بسیار ارزشمندی بود، علاقه‌ داشتم این تجربه را تکرار کنم.

شکل‌گیری یک اثر خوب با متن مناسب شروع خواهد شد. سریال نفس گرم از زاویه جدید به مسائل اجتماعی می‌پردازد و معضلات جامعه را مطرح می‌کند. خوشبختانه سریال نفس گرم هم فیلمنامه خوبی دارد و هم دیالوگ‌ها خیلی خوب نوشته شده است. مضمون سریال نفس گرم اجتماعی است و داستان آن حول محور زندگی زنی میانسال به نام ملیحه (مرجانه گلچین) است. در این سریال حامدکمیلی، محمود پاک‌نیت، رویا تیموریان، سیما تیرانداز، نیلوفر خوش‌خلق، مریم بوبانی، لیندا کیانی، رحیم نوروزی، محمد عمرانی، رامین راستاد، فلور نظری، سیدمهرداد ضیایی، سهی بانو ذوالقدر، محمد برسوزیان، آرش تاج، سیامک ادیب، کامران ملکی، علیرضا نجف‌زاده و ... بازی می‌کنند.

پخش سریال آسمان من به کارگردانی محمدرضا آهنج از امشب شروع می‌شود. در خلاصه داستان این سریال آمده است: در امنیت پرواز یک اصل ثابت وجود دارد، حفاظت از هواپیما... .

کم‌فروشی نکردیم

محمدرضا آهنج، کارگردان درباره این‌که چطور شد دست روی موضوع امنیت پرواز گذاشتید که تا به امروز به آن پرداخته نشده بود؟ گفت: انگیزه ساخت این سریال به اواخر دهه 70 مربوط می‌شود. در این سال بعد از یک کار تحقیقاتی سنگین حدود 23 سوژه طراحی شد. تحقیقات این سریال در اختیار هومان فاضل نویسنده قرار داده شده و او براساس تحقیقات و بر مبنای تخیل و ماجراهای واقعی قصه این سریال را نوشت.

آهنج:

همه برای تولید «آسمان من» زحمت کشیدند و به‌هیچ‌وجه کم‌فروشی نشد تا به شکل جذاب به موضوع امنیت پرواز پرداخته شود

این کارگردان درباره انتخاب بازیگران در این سریال که از چهره‌های مشهور استفاده شده، عنوان کرد: کار خیلی دشواری بود، اما با توکل به خدا، همدلی دوستان و فیلمنامه دلچسب توانستیم بازیگرانی که مدنظر داریم، جمع کنیم. همه برای تولید این سریال زحمت کشیدند و به‌هیچ‌وجه کم‌فروشی نشد .در واقع از عوامل حرفه‌ای دعوت شد تا به شکل جذاب به موضوع امنیت پرواز پرداخته شود. خوشبختانه در طول کار تعامل خوبی میان من و نویسنده بود و هومان فاضل هم به بهترین شکل قصه‌ها را روایت کرد. وی درباره نشان دادن دستنوشته حضرت امام (ره) در پایان اپیزود اول مبنی بر شکل‌گیری حرفه ماموران امنیت پرواز توضیح داد: ما در بخشی از این سریال وقایع‌نگاری کردیم و این موضوع را در قالب قصه و درام پوشش دادیم تا برای مخاطبان جذاب باشد.

نقش یک زن سخنران در مجالس مذهبی

مرجانه گلچین در مجموعه «نفس گرم» نقش یک سخنران مجالس مذهبی را به‌عهده دارد. شخصیتی که گلچین نیز پیش از این در کارنامه بازیگری خود تجربه نکرده است.
گلچین در سال‌های اخیر بیشتر نقش طنز بازی کرده و قرار است مخاطبان را با بازی متفاوتش در سریال نفس گرم متعجب کند. این بازیگر گفت: پیچیدگی‌‌ها و فراز و فرودهای شخصیت ملیحه در این مجموعه از جمله جذابیت‌‌هایی است که هر کسی را به این نقش علاقه‌‌مند می‌‌کند.
-------
عکس های جدیدی از نقش متفاوت مرجانه گلچین در سریال «نفس گرم» همزمان با آغاز پخش این مجموعه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» اثری از محمد مهدی عسگرپور از روز شنبه ۹ آبان ماه هر شب ساعت ۲۲ از شبکه اول سیما پخش می شود. همچنین به طور همزمان این سریال ۳۵ قسمتی از شبکه اچ دی نیز روی آنتن می رود.

 تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور روز گذشته، سوم آبان ماه به پایان رسید.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، آخرین سکانس مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» روز یکشنبه - سوم آبان ماه - در اتوبان همت با حضور مرجانه گلچین و حامد کمیلی تصویربرداری شد.

همچنین مراحل فنی این مجموعه هم اکنون در حال انجام است. پخش «نفس گرم» روز 9 آبان ماه از شبکه اول سیما آغاز می‌شود.

این مجموعه که تهیه‌کنندگی آن را سید محمود رضوی بر عهده دارد، بر اساس فیلمنامه مشترکی از عسگرپور و طلا معتضدی در 30 قسمت برای پخش از شبکه اول سیما آماده می شود.
-------
 درباره سریال نفس گرم:

نفس گرم عنوان سریالی است که قرار است همزمان با ایام محرم ۹۴ از شبکه یک سیما پخش گردد.

داستان این سریال نیز براساس فیلمنامه مشترکی از عسگر‌پور و طلا معتضدی می باشد. این مجموعه تلویزیونی در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای برای پخش از شبکه یک تهیه و تولید می‌شود. نکته جالب توجه درخصوص این سریال، بازی کاملاً متفاوت مرجانه گلچین بوده که پیش از این اغلب نقش های کمدی از او دیده شده بود ولی در این مجموعه نقشی جدی را بازی می کند.

خلاصه داستان سریال نفس گرم:

این سریال یک ملودرام اجتماعی بوده و روایتگر زندگی زنی به نام «ملیحه» با اعتقادات بالای مذهبی بوده که در مسیر داستانی سریال اتفاقاتی برای او و اطرافیانش رخ می‌دهد که تأثیر زیادی بر او گذاشته و به نوعی مسیر زندگی و اعتقاداتش را تحت الشعاع قرار می‌ دهد.
پشت صحنه سریال نفس گرم
زمان پخش سریال نفس گرم:

ساعت پخش سریال نفس گرم:هر شب ساعت ۲۲:۰۰

تعداد قسمتهای سریال نفس گرم: ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای

شبکه پخش کننده سریال نفس گرم:  شبکه ۱

زمان شروع سریال نفس گرم : محرم سال ۹۴
-------
 تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور روز گذشته سوم آبان ماه به پایان رسید.
خبر آنلاین:آخرین سکانس مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» روز یکشنبه سوم آبان ماه در اتوبان همت با حضور مرجانه گلچین و حامد کمیلی تصویربرداری شد. همچنین مراحل فنی این مجموعه هم اکنون در حال انجام است.

پخش «نفس گرم» روز 9 آبان ماه از شبکه اول سیما آغاز می شود.
nafas-garm-serial-amazing-ir-5

این مجموعه که تهیه کنندگی آن را سید محمود رضوی بر عهده دارد، براساس فیلمنامه مشترکی از عسگر پور و طلا معتضدی در 30 قسمت برای پخش از شبکه اول سیما آماده می شود.


لینک مرتبط :

اعتراض مردم کاشان به سریال نفس گرم

_____________________________________________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد