رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم سنتوری، مرد پائیزی ساخته داریوش مهرجویی


رها ماهرو : داریوش مهرجویی بزرگترین کارگردان ایرانی قصد دارد سری دوم فیلم سنتوری را بسازد بدون حضور محسن چاووشی .

لطفا نقد ها و نظراتتان را درباره فیلم " سنتوری ، مرد پاییزی " برایم بفرستید تا در وبلاگ نمایش داده شود و یا در نظرسنجی وبلاگ رها ماهرو نمره خودتان را به این فیلم بدهید .


https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRMhlDaSZjt9x0QS_CZETyMM2c8jjvBKhhBKlmu5Gt3CX9kdBrt


 نُه سال از ساخت و سپس توقیف «سنتوری» می گذرد اما حواشی آن همچنان باقی است. از داستان لزوم اجازه گرفتن مهرجویی از خانواده فرامرز فرازمند تهیه کننده قسمت اول گرفته تا تجدید دادرسی شکایت مهرجویی در اعتراض به توقیف فیلمش. حال تازه ترین خبرها حاکی از آن است که محسن چاووشی به علت تقاضای دستمزد بالا در این فیلم حضور نخواهد داشت.

فعالیت داریوش مهرجویی تا به امروز آنچنان هم بی حاشیه نبوده است. اما شاید فیلم سنتوری و حواشی اش یکی از مهم ترین اتفاق های فضای کاری او تا به امروز بود. «سنتوری» در جشنواره فجر سال 85 نمایش داده شد و به عنوان بهترین فیلم از نگاه مردم انتخاب شد. همان دوره ای که «اخراجی ها» ی ده نمکی هم در جشنواره حضور داشت و به صورت مشترک جایزه را با «سنتوری» دریافت کرد.

آغاز حواشی سنتوری
در تابستان سال 86 هم بیلبوردهای شهری خبر از اکران سنتوری می دادند اما تنها چند روز مانده به اکران و با وجود داشتن پروانه نمایش جلوی اکران فیلم گرفته شد.
صفارهرندی وزیر وقت ارشاد فیلم را توقیف کرد. البته مدتی کوتاه بعد از توقیف نسخه قاچاق فیلم در سراسر ایران توزیع شد. آن هم با کیفیت خوب و به یک باره همه آرزوهایی که تهیه کننده و کارگردان فیلم برای فروش بالای آن و حضور در جشنواره های مختلف داشتند هم نقش بر آب شد. در این میان پرداخت بدهی ها و هزینه هایی هم که برای ساخت آن شده بود در طرف دیگر ماجرا ایستاده بود.
مرداد ۸۹ فرازمند تهیه کننده کار از دنیا رفت و به دنبال آن تنها امتیازی که به فیلم تعلق گرفت مجوز پخش در شبکه خانگی بود. هرچند که این توزیع هم سودی برای دست اندرکاران فیلم به همراه نداشت. زیرا نسخه قاچاقی آن سه سال پیش به بازار آماده و دست به دست چرخیده بود و کمتر کسی از دوستداران سینما بودند که آن را هنوز ندیده بودند.
اینجا بود که دیگر تحمل این ضرر برای مهرجویی سخت شد و تصمیم گرفت به لحاظ حقوقی هم که شده از فیلم خود و حقوقش دفاع کند. دادخواستی در دیوان عدالت اداری علیه وزارت ارشاد تنظیم شد؛ حرف اصلی مهرجویی هم در این دادخواست آن بود که چون فیلمش مجوز نمایش وزارت ارشاد را داشته و ارشاد اجازه نمایش به آن نداده خسارت این توقیف باید به وی پرداخت شود.
دو سال قبل نتیجه دادگاه بدوی ناشی از این شکایت به نفع مهرجویی صادر شد. در آن زمان و طبق شنیده ها ارشاد موظف شده بود که بابت خسارات مادی و معنوی وارده به مهرجویی مبلغی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی را به وی پرداخت کند.
اما وزارت ارشاد به این حکم اعتراض کرد و همین اعتراض باعث شد پرونده به دادگاه تجدیدنظر برود. هنوز پرونده «سنتوری» در مرحله تجدید دادرسی است که اگر حکم باز هم به نفع مهرجویی صادر شود این بار علاوه بر رقم غرامت قبلی مبلغی بابت تاخیر در پرداخت مبلغ اول هم به وی پرداخته خواهد شد.
اما تمام این حواشی برای سنتوری کافی نبود. مهرجویی از ساخت فیلم «سنتوری 2» خبر داد و گفت که می خواهد با ساخت این اثر خاطره و تجربه تلخ دیده نشدن «سنتوری» را از ذهن و روحش پاک کند. همین خبر کافی بود تا دوباره حواشی گریبان سنتوری ساخته نشده را هم بگیرد.
اعلام شد که طبق قوانین و مقررات اگر فیلمی قرار باشد قسمت‌های بعدی آن با همان نام ساخته شود و از برند فیلم قبلی استفاده شود اگر تهیه کننده فیلم تغییر کند، باید نظر تهیه کننده اول فیلم که صاحب اثر به شمار می‌آید جلب شود. با توجه به آن که  فرامرز فرازمند تهیه کننده فیلم سینمایی «سنتوری» سالها است که دار فانی را وداع گفته، اگر داریوش مهرجویی قصد داشت فیلم اخیرش را با عنوان «سنتوری 2» جلوی دوربین ببرد باید نظر خانواده و وراث فرازمند را جلب کند.
منتقدان گفتند بعید به نظر می‌ رسد که مهرجویی بتواند با نام «سنتوری2» فیلمش را جلوی دوربین ببرد و احتمالاً باید نام فیلم را تغییر دهد.
هرچند که او در جواب به این شایعه ها گفت: «سنتوری» را خودم نوشته ام و فیلم با هزینه خودم ساخته شد، نام زنده یاد فرازمند تنها به عنوان تهیه کننده در فیلم آمده بود. بی شک برای ساخت «سنتوری ۲» نیز خودم اقدام می کنم و هیچ مشکلی برای ساخت آن وجود ندارد و نیاز به اجازه گرفتن از کسی برای ساخت این فیلم ندارم.»

البته او بعدها هرجا که از «سنتوری 2» صحبت می کرد بر این نکته تاکید داشت که آن را با نام «سنتوری: مرد پاییزی» بخوانند.

صدای «سنتوری» قطع شد!

سنتوری بی چاووشی
هرچند سنتوری برای صاحبان خود منفعت مالی چندانی نداشت اما مسیر حرفه ای دو نفر را به طور کامل عوض کرد. یکی بهرام رادان و دیگری محسن چاووشی که به جای او در فیلم می خواند.
بهرام رادان توانست برای بازی اش در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره بیست و پنجم فجر را دریافت کند و بعد از آن تجربه کار با کارگردانانی همچون محمد بزرگ نیا، واروژ کریم‌مسیحی و تهمینه میلانی را داشته باشد.
محسن چاووشی هم که پیش از این به صورت غیر رسمی ترانه هایش را به بازار داده بود توانست بعد از همکاری اش با مهرجویی، از طریق مرکز موسیقی حوزه هنری اولین آلبوم مجازش با نام «یه شاخه نیلوفر» را به بازار داده و پس از آن در سالهای بعد هم یکی از محبوب ترین خوانندگان پاپ شود.
حال خبرها حاکی از آن است که قرار است بهرام رادان در سری دوم سنتوری هم حضور داشته باشد. او گفته: «من به عهدى که با آقاى مهرجویى بستم، وفادارم.»
اما گویا این اتفاق برای چاووشی صادق نبوده است. خبرها حاکی از آن است که این خواننده برای حضور در قسمت دوم این فیلم با مهرجویی به توافق نرسیده است. بنا به گفته های مهرجویی گویا چاووشی برای برای آوازخوانی و ساخت قطعات «سنتوری۲» رقمی نیم میلیاردی را به مهرجویی پیشنهاد داده و او نیز این پیشنهاد را نپذیرفته است.
داریوش مهرجویی در گفتگویش با سایت موسیقی ما گفته که از دست چاووشی گله دارد و او قطعا در این فیلم جایی نخواهد داشت.
مهرجویی گفته: «ایشان به خاطر حضور در «سنتوری» موفق به اخذ مجوز شدند و فعالیتهای رسمی شان را در کشور آغاز کردند ولی برای پروژه «سنتوری، مرد پائیزی» رقمی که ایشان تقاضا کردند، رقمی بود که دو سه برابر رقم کارگردان فیلم بود و همین باعث شد من خیلی از دست ایشان رنجیده خاطر شوم. ایشان به جای اینکه یک تشکر خشک و خالی از ما بابت فعالیت های رسمی شان داشته باشند اینگونه جواب ما را داد.»
به گفته مهرجویی بهرام رادان به عنوان نماینده رسمی فیلم با چاووشی وارد مذاکره شده است و  ظاهرا چاوشی هم رقم عجیبی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان را به بهرام رادان گفته است و تنها با این میزان دستمزد حاضر به همکاری در این فیلم است. مهرجویی هم بعد از این درخواست بلافاصله خواستار کنار گذاشتن او شده است.
به این ترتیب دیگر خبری از صدای چاووشی در سری دوم سنتوری نیست بلکه قرار است تا یک خواننده جدید و جوان به جای چاووشی در فیلم «سنتوری؛ مرد پاییزی» حاضر شود که به گفته کارگردان  هم از لحاظ صدا و خواندن و هم از لحاظ رفتارهای حرفه ای بهتر از خواننده قبلی  است.
«سنتوری» ساخته داریوش مهرجویی در سال ۱۳۸۵ است، این فیلم داستان علی، نوازنده چیره ‌دست سنتور و خواننده محبوب جوانان ناگهان در اوج شهرت و موفقیت افسار زندگی را از دست می‌ دهد و به بیراهه می‌ رود. او می‌ گوید همه بدبختی‌ ها از وقتی شروع شد که عشق بزرگ زندگی ام، هانیه مرا ترک کرد، اما هانیه زمانی می‌ رود که علی مدت هاست در بند اعتیاد خانمان سوز خود گرفتار است.
«سنتوری؛ مرد پاییزی» هم ادامه همان داستان است. حال علی از آسایشگاه مرخص شده است. هانیه سال هاست از ایران رفته، زندگى خانواده بلورچى دگرگون شده، ولى على با عشق طرفداران میلیونى اش، شروع به ضبط آلبومش می کند و همزمان مهیاى برگزارى تور کنسرت هایش می شود که اتفاقات تازه اى برایش رقم می خورد.
به گفته دست اندرکاران این بار شخص ایوبى در جریان پروژه «سنتوری؛ مرد پاییزی» قرار دارد و شاید این بار مردم بتوانند «علی سنتوری» را بر روی پرده سینما ببینند.

داریوش مهرجویی در حال ساخت «سنتوری ٢» است، اسمش را هم گذاشته است «سنتوری، مرد پاییزی» در حالی که همین روزها تمرینات نمایشش با عنوان «غرب واقعی» را هم آغاز کرده است تا دومین تئاتر زندگی‌ حرفه‌ای‌اش را روی صحنه ببرد.
سنتوری مرد پاییزی در راه است
به گزارش باشگاه شبانه (باشگاه خبرنگاران)، داریوش مهرجویی در حال ساخت «سنتوری ٢» است، اسمش را هم گذاشته است «سنتوری، مرد پاییزی» در حالی که همین روزها تمرینات نمایشش با عنوان «غرب واقعی» را هم آغاز کرده است تا دومین تئاتر زندگی‌ حرفه‌ای‌اش را روی صحنه ببرد، اما خبر ساخت فیلم سنتوری، می‌تواند خبر هیجان‌انگیزی برای دوستداران این کارگردان کهنه‌کار باشد.
فیلمی که هنوز، بخش اولش توقیف است و هیچگاه بخت آن را پیدا نکرد تا بتواند به اکران عمومی در سینماها درآید. حالا اما «سنتوری ٢» لابد تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت، بازیگر نقش اول زن آن نه تنها در ایران ممنوع‌الکار است که حتی شاید بردن نامش هم امکان‌پذیر نباشد؛ اما تا اینجای کار مشخص است که همچنان «بهرام رادان» قرار است این نقش را بازی کند.
اما از همه اینها مهم‌تر این است که «محسن چاوشی» در این اثر نخواهد خواند و مهرجویی در گفت‌وگویی به این مساله اشاره کرده است که به علت دستمزد بالایی که این خواننده طلب کرده است، او در این اثر نخواهد خواند و خواننده جوانی که فعلا نامش اعلام نخواهد شد، در این اثر به جای چاوشی قطعات را می‌خواند، خواننده‌ای که روزی مهرجویی درباره‌اش گفته بود: «بیشتر خانواده‌های ایرانی اگر نان هم سرسفره شان نباشد، یک سی‌دی محسن چاوشی دارند...»

سنتوری و چاوشی
سنتوری از همان ابتدا فیلم پرحاشیه‌ای بود. از همان زمانی که با اما و اگرهای بسیار در بدترین ساعت ممکن در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، می‌شد حدس زد که این اثر با مشکل اکران مواجه شود؛ اما و اگرها، هر بار ادامه پیدا می‌کرد تا سرانجام هم فیلم «توقیف» شد.
این تجربه‌ای خاص برای خواننده‌ای بوده که حالا به عنوان «آقای خاص» شناخته می‌شود. چاوشی می‌گوید که در آن زمان حتی پول این را نداشته که به خانه مهرجویی برود: «چاره‌ای نداشتم و از یکی از دوستانم خواستم که من را با ماشینش برساند.
بعد از سلام و احوالپرسی و آشنایی، آقای مهرجویی صحبت هایش را شروع کرد: «بعضی از کارهایت را شنیده‌ام و فضایی که تو می‌خوانی خیلی به فضای فیلم جدید من نزدیک است. با احترام گفتم آقای مهرجویی، من تا به حال کار موسیقی فیلم نکرده‌ام و هیچ شناختی هم در این باره ندارم  ولی ایشان توضیح دادند که قرار نیست موسیقی فیلم را بسازم و از من چند قطعه برای این فیلم می‌خواهند که بسازم و بخوانم.
بعد فیلمنامه‌ای را به من دادند و گفتند برو این را بخوان و شروع کن.» او به کمک مادرش، یک پتو را با میخ به جلوی پنجره می‌زند و دیوارها را هم با پتو می‌پوشاند تا صدا نپیچد: «مادرم از اتاق بیرون رفت و با یک پتو از بیرون، در اتاق را پوشاند. خودم هم از این طرف در یک پتو آویزان کردم تا بتوانم در نهایت فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن بشود وکال گرفت. بعد از همه این ماجراها، پتو را کشیدم روی سرم و در همان شرایط خواندم و همه وکال را ضبط کردم. از زیر پتو که بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود. همان نسخه هم نهایی شد و پخش شد.»
فیلم البته همان زمان توقیف شد و هیچگاه جز چند سانس محدود به نمایش عمومی در نیامد؛ در این سال‌ها، درباره دلایل توقیف این اثر به اندازه کافی گفته شده است؛ اما در تمام گفت‌وگوهایی که درباره این اثر می‌شد، «داریوش مهرجویی» درباره این اثر و همچنین رضایتش از خواننده‌ای که البته آن زمان تا این اندازه شناخته شده نبود و هنوز هم نتوانسته بود، مجوز رسمی فعالیت‌هایش را به دست بیاورد، می‌گفت.
او در گفت‌وگویش با «مانی حقیقی» درباره بررسی کارنامه ٤٠ ساله‌اش درباره این خواننده گفته است: «به «سنتوری» که رسیدیم یکی از نکته‌های مهم و اصلی این بود که از چه موسیقی و صدایی برای آهنگ‌های علی استفاده کنیم.
یک روز خانم محمدی‌فر در تاکسی چند ترانه از همان اولین سی‌دی قاچاق چاوشی شنیده بود و همان جا سی‌دی را از راننده خریده بود و آورده بود که بشنویم. خیلی کار قشنگی بود. نمی‌دانم شنیده‌ای یا نه. ترانه «نفرین» که هر بار گوش می‌کردم گریه‌ام می‌گرفت! یعنی چه که من، مرتیکه‌ گنده با این سن و سال و عقل و شعور با یک آهنگ پاپ گریه کنم؟ اما نمی‌دانم چه حس و حال و سوزی داشت که مرا هر دفعه به گریه می‌انداخت.
افتادیم دنبال اینکه محسن چاوشی کیست و کجاست؟ هر کس یک چیزی می‌گفت، می‌گفتند فرار کرده، رفته دوبی و نمی‌گذارند برگردد و از این حرف‌ها. تا اینکه آقای پارسیان که نقش رییس تشریفات عروسی فیلم را با آن کت فراک بازی کرده، بالاخره پیدایش کرد. تماس گرفتیم و آمد خانه ما و دیدم بچه صاف و ساده و بااستعدادی است و دو سه تا ترانه‌سرا هم باهاش کار می‌کنند.
فیلمنامه را بهش دادم و گفتم از صدا و ملودی کارهایت خوش‌مان آمده و بیا ببین در این فیلم چه کار می‌توانی بکنی؟ فیلمنامه را گرفت و رفت و هفته بعد آمد و دو تا ترانه کامل ضبط شده را تالاپ گذاشت جلوی ما، یکی از یکی بهتر! من با این همه سابقه و سلیقه موسیقی هر کار کردم ازش ایراد بگیرم، نتوانستم، شعر خوب، ملودی قشنگ، اجرای عالی و تنظیم و خلاصه همه‌چیزش خوب بود... خلاصه این محسن چاوشی پنج شش قطعه برای ما نوشت و زد و خواند و هر بار هم می‌گفت اگر می‌خواهید باز هم برای‌تان بسازم و بخوانم و بیاورم. هر چه می‌خواستیم، یک هفته بعد درجه یکش را می‌گذاشت جلومان! می‌گفتیم پاپ باحال و پر شور و حال بده، می‌داد.
می‌گفتیم خالتور بیار، می‌آورد، می‌گفتیم پر سوز و گداز بساز، تلق می‌گذاشت جلومان! خیلی بچه با استعداد و ماهی است این چاوشی! خلاصه کیف کردیم دیگر. ما هم ترانه‌ها را گرفتیم و کلی خواهش و تمنا کردیم که آقا یک کاری کن که این آهنگ‌هات مثل بقیه لو نره، که البته بعد به لطف آقای... و... قاچاقچیان ماهر، خود فیلم در داخل و خارج کشور لو رفت و همه‌چیز نابود شد.»حالا اما حدود یک دهه از آن زمان می‌گذرد.
مهرجویی به اندازه یک دهه فرق کرده است، این را می‌شود از فیلم‌هایش هم متوجه شد و البته «محسن چاوشی». برای همین هم هست که نظر کارگردان پیشکسوت و قدیمی درباره خواننده‌ای که روزی از او با «ماه و با استعداد» یاد می‌کند، به اندازه‌ای عوض شده است که در گفت‌وگویی با سایت «موسیقی ما» درباره‌اش می‌گوید:«ایشان دیگر قطعا جایی در این فیلم نخواهند داشت و من از دست ایشان به‌شدت رنجیده‌ام.
ایشان به‌خاطر حضور در «سنتوری» موفق به اخذ مجوز شدند و فعالیت‌های رسمی‌شان را در کشور آغاز کردند ولی برای پروژه «سنتوری، مرد پاییزی» رقمی که  ایشان  تقاضا کردند، رقمی بود که دو سه برابر رقم کارگردان فیلم بود و همین باعث شد من خیلی از دست شان رنجیده خاطر شوم. ایشان به جای اینکه یک تشکر خشک و خالی از ما بابت فعالیت‌های رسمی شان داشته باشند این‌گونه جواب ما را داد.»آن‌طور که این کارگردان پرسابقه‌ می‌گوید، آقای «بهرام رادان» نماینده رسمی این فیلم بود که از طرف فیلم با ایشان رسما وارد مذاکره شده است و ظاهرا آقای چاوشی هم رقم عجیبی در حدود ٥٠٠ میلیون تومان را به «بهرام رادان» گفته است که تنها با این میزان دستمزد حاضر به همکاری در این فیلم هستند.
این با واکنش شدید مهرجویی روبه‌رو شده است؛ برای همین می‌گوید: «آقای چاوشی خواستار این پول شدند که من هم به محض اینکه این موضوع را شنیدم بلافاصله خواستار کنار گذاشتن ایشان شدم. حالا هم یک خواننده جدید و جوان را برای این فیلم در نظر گرفته‌ایم که هم از لحاظ صدا و خواندن و هم از لحاظ رفتارهای حرفه‌ای بهتر از خواننده قبلی هستند.» او البته خواننده را هنوز معرفی نکرده  است.
_____________________________

رقم پیشنهادی محسن چاوشی به داریوش مهرجویی برای حضور در «سنتوری2»
داریوش مهرجویی در گفتگویی اختصاصی با سایت «موسیقی ما»، درباره کنارگذاشتن «محسن چاوشی» از فیلم «سنتوری 2» (که جدیدا به «سنتوری، مرد پائیزی» تغییر نام داده است)، برای اولین بار توضیحات مفصل و تندی را ارائه کرد. این گفت‌و‌گو به شرح زیر است:
هیچ کدام ازعوامل فیلم «سنتوری 2» حاضر به اظهار نظر رسمی درباره ماجراهای این فیلم و «محسن چاوشی» نشدند. خواستیم خود شما در این باره رسما اظهار نظر بفرمائید و اینکه چرا محسن چاوشی از «سنتوری 2» کنارکشید؟
من در ابتدا توضیحی را به شما بدهم و آن هم اینکه اسم این فیلم تغییر کرده و این فیلم عنوان اش «سنتوری، مرد پائیزی» است.
 حضور «محسن چاوشی» در «سنتوری، مرد پائیزی» قطعا اتفاق نخواهد افتاد؟
بله ایشان دیگر قطعا جایی در این فیلم نخواهند داشت و من از دست ایشان به شدت رنجیده ام. ایشان بخاطر حضور در «سنتوری» موفق به اخذ مجوز شدند و فعالیتهای رسمی شان را در کشور آغاز کردند ولی برای پروژه «سنتوری، مرد پائیزی» رقمی که ایشان تقاضا کردند، رقمی بود که دو سه برابر رقم کارگردان فیلم بود و همین باعث شد من خیلی از دست ایشان رنجیده خاطر شوم. ایشان به جای اینکه یک تشکر خشک و خالی از ما بابت فعالیت های رسمی شان داشته باشند اینگونه جواب ما را داد.
 گفته می شود که هیچ کدام از عوامل فیلم به صورت رسمی با ایشان در تماس نبوده و این خواننده هم به خاطر همین موضوع که کسی رسما با ایشان وارد مذاکره نشده، کمی دلخور است. این ماجرا صحت دارد؟آیا کسی از عوامل فیلم با ایشان رسما وارد مذاکره شده است؟
این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. آقای بهرام رادان نماینده رسمی این فیلم بود که از طرف ما با ایشان رسما وارد مذاکره شده است و ظاهرا آقای چاوشی هم رقم عجیبی در حدود 500 میلیون تومان را به بهرام رادان گفته است که تنها با این میزان دستمزد حاضر به همکاری در این فیلم هستند.
 این رقم را محسن چاوشی به بهرام رادان گفته است؟
بله آقای چاوشی خواستار این پول شدند که من هم به محض اینکه این موضوع را شنیدم بلافاصله خواستار کنار گذاشتن ایشان شدم.
 خواننده‌ای مد نظر شماهست که به جای محسن چاوشی در فیلم جدیدتان بخواند؟
به یک خواننده جدید و جوان را برای این فیلم در نظر گرفته‌ایم که هم از لحاظ صدا و خواندن و هم از لحاظ رفتارهای حرفه ای بهتر از خواننده قبلی هستند.
 فعلا برنامه‌ای برای انتشار نام این خواننده جوان در رسانه ها ندارید؟

فعلا نه. بهتر است این موضوع هنوز عنوان نشود و به زودی این خواننده رسما به جامعه رسانه ای معرفی خواهد شد.




نظرات 2 + ارسال نظر
n!k جمعه 12 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 05:52 ق.ظ

خو چطور په به گروه شما بپیوندیم ..ما یه شهرستان شمام شهرستان دیگه

مشخصات خوودتان را برایم بفرستید

http://doorbiin.blogsky.com/contact

n!k پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:02 ب.ظ

شما وگروهتون کجایید ؟ تهرانید ؟

خیر در کرج هستیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد