رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم مردها فرشته نیستند


دانلود رایگان فیلم مرد ها فرشته نیستند

کارگردان: فرشاد ارج | موضوع: طنز، اجتماعی | سال تولید: 1392

مدت زمان: 94 دقیقه | تاریخ انتشار: 1393 | کیفیت: HD


خلاصه داستان:
درباره یک جوان نابغه کامپیوتر است که توسط گروه تبهکار ربوده می شود و

بازیگران:
علی صادقی، بهنوش بختیاری، امیر غفارمنش، مسعود پورحسینی، محمدرضا حق گو ، میترا تمجیدی، شهرام قائدی ، اصغر محبی و …


فیلم مردها فرشته نیستند به کارگردانی فرشاد ارج متاسفانه چندان قابل اعتنا نبود. یکی از فیلم های گیشه ای و در واقع مشخص است که هزینه ی بالایی صرف آن شده و سود هم کرده است ولی رضایت منتقدان را نمیتواند نسبت به خود جلب کند . تهیه کننده ، بازیگران موفق ژانر طنز را در این فیلم گرد هم آورده است . هزینه بسیار بالایی صرف آن کرده است .ولی کارگردان فیلم نتوانسته از پس ساخت چنین فیلم سنگینی برآید . درجه (ج) این فیلم خود گویای کیفیت آن است . این فیلم مانند مثالیست که کارگردان فیلم اصلا سر صحنه نیامده است و بجای او منشی صحنه تمام سکانس ها را گرفته که کاملا بی روح است . باید به آقای فرشاد ارج بگوییم کیفیت فیلم مهمتر از کمیت است . یعنی شما سالی یک فیلم پخته و کارشده بسازی خیلی بهتر از آن است که هر سال چهار تا فیلم کم ارزش بسازی .

ایده فیلم بدیع و دست نخورده است ولی جالب نیست پس باید حواشی اش را جذاب کنیم که فیلم کم نداشته باشد و از لحاظ طنز و کمدی کامل باشد . احمق نشان دادن دوست علی صادقی در فیلم و تمسخر او باعث دلسوزی ما نسبت به او می شود و خنده دار نیست . علی صادقی که همیشه ری اکشن طنز را در فیلم ها داشت ، اینبار در این نقش به کمدی  واکنش نشان می دهد که اصلا به او نمی آید . و برعکس امیر غفارمنش چهره جدی دارد و شبیه افراد احمق و کودن نیست بنابراین این نقش به او هم نمی آید . اصلا این دو دوست در فیلم با هم مچ نیستند . قابل باور نیستند . نقش بد به شهرام قائدی با آن چهره مهربان نمی خورد . نام فیلم اصلا ربطی به خود آن ندارد و فقط مخاطب جذب کن است . ترکیب چند بازیگر حرفه ای و مشهور هم متاسفانه کمکی به بهتر شدن فیلم و بالا بردن کیفیت آن نکرده است . سکانس های پایانی فیلم با عجله گرفته شده و دستگیری شخصیت های بد فیلم انگار که مثل آب خوردن است . صحنه های درگیری در فیلم بسیار ساده و ابتدایی بود . این همه مشکل و مسئله سر راه شخصیت ها قرار گرفت ولی در پایان خیلی سریع تمام شد .

من رها ماهرو امیدوارم آقای ارج برای ساخت فیلم هایشان وقت بیشتری بگذارند . چیزی مهمی که در این فیلم مشاهده نکردم انسجام و بافت مناسب سوژه ی فیلم بود . در فیلم آنچه دیدم از هم گسیختگی و پلشتی در روایت فیلم و تدوین آن بود .




نظرات 2 + ارسال نظر
مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:31 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

چند خبر قدیمی :




سمینار«نگاهی به سینمای عباس کیارستمی» در مشهد برگزار شد
کیا رستمی: توضیح فیلم اشتباهی بزرگ است

سمینار "نگاهی به سینمای عباس کیارستمی در دهه اخیر" با حضور این فیلمساز سرشناس ایرانی، سیف اله صمدیان و امید روحانی در تالار رازی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
به گزارش مهر، کیارستمی شب گذشته با حضور در این سمینار که به همت جهاد دانشگاهی و مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با تا کید بر لزوم نقش آفرینی تماشاگران در روند تکاملی فیلم ها، سینمای هالیوود را نقد کرد.
وی گفت: تمامی فیلم ها به نوعی روایی هستند و یک سینمای خوب مبتنی بر واقعیت است. اما در فیلم هر چقدر که ما کمتر روایت کنیم، به خلاقیت تماشاگر در فهم داستان کمک می کنیم و باعث می شویم هر یک از مخاطبانمان فهم خود را از روایت ما داشته باشند. این نقش آفرینی مخاطب در فهم اثر در سینمای هالیوودی نه فقط در آمریکا که در تمام کشورها از جمله ایران غایب.
کارگردان "طعم گیلاس" در ادامه به خصوصیات سینمای دیجیتال در جهان امروز اشاره کرد و افزود: سینمای دیجیتال به هر کس در این دنیا اجازه می دهد فقط با در دست گرفتن یک دوربین آنچه را در اطراف خود می بیند ثبت کند و اثری هنری بسازد. در این نوع سینما بازیگران آزادی عمل بیشتری دارند و من در فیلم های خود به این سمت حرکت می کنم که اندک اندک از نقش خود در آثار سینمایی ام بکاهم و با پایان دادن به کنترل های لحظه به لحظه، آزادی بیشتری به عوامل در خلق فیلم بدهم.
وی همچنین با بیان این مطلب که توضیح فیلم توسط فیلمساز پس از پایان ساخت فیلم یک اشتباه بزرگ است، اظهار داشت: نباید فیلم های خود را توضیح بدهیم. اگر در فیلم آگاهانه ابهامی به وجود آورده ایم که دلیلی برای توضیح آن پس از ساخت وجود ندارد و اگر ابهامی در فیلم ما هست که ناخواسته و به دلیل اشتباهاتی به وجود آمده، توضیح آن چیزی را جبران نخواهد کرد. خلق یک اثر که تمام شد، دیگر نباید از آن حرف زد و باید مخاطب و اثر را با یکدیگر تنها گذاشت.
این کارگردان برجسته که در پاسخ به پرسشهای حاضرین در این سمینار سخن می گفت، در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه اصل مهم در سینما اشاره است، یادآور شد: اگر مخاطب در فیلمی احساس کند فیلمساز به عمد قصد دارد احساسی را به وی تحمیل کند، مقاومت خواهد کرد و بی پرده سخن گفتن در فیلم ها و انتقال واضح پیام اثر معکوس خواهد داشت. فیلم تنها باید از نشانه ها بگوید و هر یک از مخاطبان با درک این نشانه ها به خلق اثر در ذهن خویش مبادرت می ورزند که تاثیر چنین درکی به مراتب پایدارتر از تصویرسازی های صریح است.
کیارستمی در پایان با اشاره به اتهاماتی که در مورد علاقه به ساخت فیلم برای خارجی ها به وی زده می شود، گفت: می گویند تو برای خارجی ها فیلم می سازی، چرا این حرف را می زنند؟ چون خودشان فیلم های مرا در ایران نشان نمی دهند، اگر من سینمای خصوصی داشتم بعد فیلم های خود را به جای نمایش در این سینما به خارج می بردم، حرف شان درست بود. اما اکران فیلم در ایران که دست من نیست. فیلم هایم را در ایران نشان نمی دهند. اما در خارج نمایش می دهند، اینکه به من ربطی ندارد. اما بسیار خوشحالم که به رغم نمایش ندادن آثارم در ایران فیلم های من مخاطبان بسیاری دارد.
در این سمینار دانشجویی سیف اله صمدیان، عکاس، مستندساز و کارگردان، نیز با بیان این مطلب که فیلمساز باید برای نگریستن عمیق به واقعیات به عمق واقعیت سفر کند، گفت: چشم انسان در هر ثانیه 24 تصویر را می بیند و به نظر من انسان در هر ثانیه با 24 معجزه، 24 واقعیت و 24 روایت رو به روست که می تواند از آنها برای خلق آثاری هنری استفاده کند.





فیلم مل گیبسن رکورد زد

"آپوکالیپتو"، جدیدترین فیلم مل گیبسن، رکورد فروش افتتاحیه یک فیلم غیرانگلیسی زبان را در بریتانیا شکست. به گزارش مهر، حماسه مایایی و بسیار خشن "آپوکالیپتو" در 385 سالن در بریتانیا به فروشی حدود 2/7 میلیون دلار (شامل حدود 40 هزار دلار در پیش نمایش ها) دست یافت که به طور متوسط در هر سالن 6/8 میلیون دلار بود. رکورد قبلی را "قهرمان" ژانگ ییمو داشت که در سپتامبر 2004 فروش افتتاحیه آن 1/9 میلیون بود.
موفقیت "آپوکالیپتو" در حالی حاصل شد که هفته گذشته تعدادی از توزیع کنندگان مستقل مجموعه ای از فیلم ها را به طور گسترده به نمایش درآوردند. از جمله این فیلم ها می توان به "خانم پاتر" (کریس نونان) با بازی رنی زلوگر، یوان مک گرگور و امیلی واتسن، "کارمند ماه" (گرگ کولیج) با حضور جسیکا سیمپسن و "نوفه سفید :2 نور" (پاتریک لوسیه) اشاره کرد.
"شب در موزه" با بازی بن استیلر در دومین هفته اکران و "کازینو رویال" در هشتمین هفته نمایش همچنان تماشاگران زیادی را به سینماها می کشانند و تعداد تماشاگران هر دو فیلم تنها 26 درصد کاهش داشته است. این اواخر فیلم های غیرانگلیسی زبان با استقبال خوب تماشاگران بریتانیایی مواجه شده اند.



آخرین خبرها از اکران و فروش فیلم ها
سه فیلم جدید در راه است

"رویای خیس" پوران درخشنده با گذشت یک هفته از زمان اکران، نوید فروشی خوب را برای این فیلم نوجوانانه می دهد. فیلمی که پایان بندی آن پس از نمایش در بخش مهمان جشنواره فیلم فجر برای اکران عمومی تغییر کرد و در اختصاص زمان اکران هم مورد بی مهری قرار گرفت. دو فیلم میرکریمی هم این هفته به اکران سینماهای تهران پیوستند.
به گزارش مهر، "رویای خیس" هفتمین ساخته پوران درخشنده است که با سه روز نمایش در سینماهای استقلال، جوان 1، پیوند، بهمن 2، حافظ، مرکزی 2، ققنوس، جی 1، ماندانا، فردوسی، شیدا و کانون به فروش 19/7 میلیون تومان دست پیدا کرده است.داستان فیلم به دوران نوجوانی آرش می پردازد که در شرایطی که مادر و پدرش از هم جدا شده و مادر یک رابطه عاطفی جدید را تجربه می کند، دچار بحران و آشوب شده و نزد پدر می رود. همجواری با پدر شرایطی پدید می آورد که او علاوه بر نزدیک شدن به گذشته پدر برای اولین بار عشق را تجربه کند. عشق دوران نوجوانی که معمولا سرانجام خوشی ندارد و ...در "رویای خیس" فرامرز قریبیان، شراره دولت آبادی، همایون ارشادی، فلور نظری، صوفی کیانی، افسانه پاکرو و ... بازی می کنند. از دیگر عوامل می توان به فیلمنامه نویس پ. درخشنده و شعله شریعتی، مدیر فیلمبرداری فرخ مجیدی، موسیقی کامبیز روشن روان و عکاس حمید حاجی زاده اشاره کرد.
فیلم سینمایی "تله" به کارگردانی سیروس الوند داستان زندگی یک زوج جوان است. در روزهای اول ازدواج چند اتفاق کوچک مژگان را نسبت به فرشاد که روانپزشک است مشکوک می کند. او به توصیه دوستش تصمیم می گیرد برای آزمون وفاداری همسرش، پای زن دیگری را به زندگیاش باز کند. فرشاد نمره قبولی را در وفاداری می گیرد، اما زن اجیرشده حاضر نیست بازی را تمام کند.محمدرضا گلزار، امین حیایی، مهناز افشار، ماه چهره خلیلی، سحر زکریا و امیرحسین صدیق در این فیلم بازی می کنند و از دیگر عوامل می توان به ایرج افشار فیلمنامه نویس و حسن توکل نیا تهیه کننده اشاره کرد. این فیلم با 24 روز نمایش در سینماهای قدس، آسمان آبی، سپیده 1، پایتخت، آستارا، مرکزی 1، ایران 3، جی 2، ملت، گلریز 2، تهران 1، شاهد، پیروزی، پارس 1، کانون قدس، عصر جدید 2، قیام، بهمن 1 و جوان 2 فروش 222/7 میلیون تومانی داشته است.
"گیس بریده" جمشید حیدری داستان دختری است که مورد شک و شبهه خانواده و اولیا» مدرسه قرار می گیرد، بدون آنکه تقصیری داشته باشد. ضرب و شتم از طرف پدر او را وامی دارد به قانون پناه ببرد و پدر را به حبس بکشاند. در این میان برخورد عموهای سنتی و ... زمینه ساز مسائلی است که او را در فشار آزاد کردن پدر قرار می دهند.گلشیفته فراهانی، محمدرضا شریفی نیا، سارا خوئینی ها و فهیمه راستکار بازیگران اصلی این فیلم هستند که فیلمنامه اش را حسن انصاریان نوشته است. این فیلم با 31 روز نمایش در سینماهای عصر جدید 1، ایران 2، آسیا، بلوار، میلاد، جی 3، پیام انقلاب، گلریز 1، دهکده المپیک و شهر تماشا 2 به فروش 173/2 میلیون تومان دست پیدا کرده است.
فیلم "ستاره است" هفتمین فیلم به نمایش درآمده فریدون جیرانی است که خود دومین جلد از سه گانه "ستاره ها" محسوب می شود. فیلم به زندگی فرزانه مشرقی، ستاره مطرح سینما، می پردازد که در حال بازی در یک فیلم تجربی است. مشرقی در کاراکتر زن معتاد موادفروش، قناری را با نابازیگر فیلم اشتباه می گیرد و همراه او به خانه اش می رود. وقتی می فهمد گرفتار یک زن متوهم شده که شوهرش را به قتل رسانده، دیگر برای فرار دیر شده است.نیکی کریمی، امین حیایی، اندیشه فولادوند، مژگان ربانی و ... بازیگران فیلم هستند. همچنین جیرانی فیلمنامه نویس، محمد آلادپوش مدیر فیلمبرداری، کیوان مقدم طراح صحنه و لباس و حسن ایوبی به عنوان تدوینگر در این فیلم حضور دارند. "ستاره است" با 17 روز نمایش در سینماهای فرهنگ 1، صحرا، فلسطین 2، پارس 2، شقایق و سپیده 2 توانسته به فروش 38 میلیون تومان برسد.
فیلم های "اینجا چراغی روشن است" و "کودک و سرباز" دو فیلم از سیدرضا میرکریمی هستند که با گذشت چند سال از زمان ساخت سرانجام به اکران عمومی رسیده اند. این دو فیلم از هفته گذشته در دو سینمای فرهنگ 2 و ناهید به نمایش درآمده اند.داستان "کودک و سرباز" در یک پاسگاه دورافتاده نیروی انتظامی می گذرد. در آخرین روز سال به سربازی به نام بهمن امین پور ماموریت داده می شود کودک متهمی را به کانون اصلاح و تربیت تهران تحویل دهد. این در حالی است که سرباز می کوشد با گرفتن مرخصی نیمه اول عید نوروز، هر چه زودتر خود را به خانه اش در یکی از روستاهای ارتفاعات شمال برساند. آن دو به راه می افتند، ولی در طول مسیر اتفاق هایی پیش بینی نشده رخ می دهد.
در "اینجا چراغی روشن است" متولی یک امامزاده جهت مداوای بیمار قلبی خود مجبور به ترک موقت امامزاده می شود. او برای جایگزینی، از روستائیان استمداد می طلبد و همه به خاطر مشکلات شخصی از عهده دار شدن تولیت امامزاده معذورند. متولی سرانجام به برادرزاده ساده دل و رویاپردازش (قدرت) رو می کند و قدرت تحت تاثیر رویا و خواب هایش برخورد غیرمتعارفی را با امامزاده در پیش می گیرد و این آغاز ماجراست.





نمایش های مذهبی باید شایسته موضوع تولید شوند


ابتکار- اکبر عبدی گفت: باید بودجه مناسبی برای تولید نمایش های مذهبی در نظر گرفت تا بتوان از حضور هنرمندان و بازیگران شاخص و مطرح در آنها استفاده کرد. اکبر عبدی افزود: باید به نمایش های مذهبی به گونه ای پرداخت که به لحاظ دراماتیکی قدرتمند و شایسته موضوع باشند. وی با اشاره به این که این گونه نمایش ها باید بتوانند مخاطبان زیادی را جلب کنند، اظهار کرد: بیش از 15 سال است که نمایش «خورشید کاروان» در حال اجرا است و هر سال نیز مخاطبان از آن به طرز چشم گیری استقبال می کنند.با کمی تامل متوجه می شویم که این نمایش از قدرت بالایی در جذب مخاطب برخوردار و به لحاظ دراماتیکی بسیار قدرتمند است. عبدی خاطرنشان کرد: برای پرداختن به موضوعات مهم و افراد شاخص همواره باید از هنرمندان موفق استفاده کرد تا کاری در شان این موضوعات آماده اجرا شود.




صدای من برای دوبله مناسب نیست


فرخ نعمتی گفت: هرگز در زمینه دوبله کار نکرده ام. این بازیگر و گوینده در گفت و گو با "آنا" افزود: همیشه نظرم این بوده که صدای من برای دوبله مناسب نیست. صدای من تا حدی برای مردم آشنا است و از نظر من خوب نیست که یک صدای آشنا، روی چهره های مختلف شنیده شود. وی متذکر شد: شاید مساله انعطاف صدا در کار دوبله خیلی مهم تر باشد تا داشتن یک تنالیته خاص و احیانا خوش آهنگ. به هر حال من کار دوله هرگز نکردم. اما اگر نریشن را جزو کارهای دوبله حساب بیاوریم، گاهی اوقات خوشحال می شوم که در این زمینه کارهایی که با روحیه ام سازگار باشد، انجام بدهم. از جمله این کارها گفتاری صادق هدایت بود که در فیلم گفت و گو با سایه (خسرو سینایی) انجام دادم و این افتخار را داشتم که در خدمت ایشان کاری را ارائه دهم.






پناهی داورجایزه «اینگمار برگمان» شد


جشنواره فیلم "گوتبرگ" با استعدادترین فیلم ساز جهانی را معرفی می کند و جوایز بین المللی ویژه ای در بزرگداشت "اینگماربرگمان" (فیلمساز صاحب سبک سوئدی) همزمان با برپایی جشنواره فیلم "گوتبرگ" به با استعدادترین فیلمسازان جهانی اعطا می شود. این فستیوال از 26 ژانویه (6 بهمن ماه) تا 5 فوریه سال 2007 در کشور سوئد برپا خواهد بود. به گزارش ایسنا، جعفر پناهی فیلمساز ایرانی در این دوره از جشنواره جزو یکی از پنج داوری است که جایزه اینگمار برگمان را به فیلم ساز برتر اهدا می کند. همچنین قرار است در این دوره از جشنواره با مروری به فیلمهای به نمایش درآمده در دوره های قبلی این جشنواره، فیلم "آینه" جعفر پناهی به نمایش درآید.

mahpari سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 02:52 ق.ظ http://heyvanazarimamnoo.blogsky.com

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد