حالا خورشید یک مجله صبحگاهی به تهیهکنندگی و اجرای رضا رشیدپور و با زمینه اجتماعی و فضایی شاد و جذاب میباشد که از شنبه تا پنچشنبه از شبکه ۳ سیما پخش میشود.
سازنده برنامه: رضا رشیدپور
زبان: زبان فارسی
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
حالا خورشید
گونه اجتماعی
سازنده رضا رشیدپور
کشور سازنده ایران ایران
زبانها فارسی
تولید
مدت ۹۰ دقیقه
پخش کننده
شبکه اصلی شبکه ۳ سیما
حالا خورشید یک مجله صبحگاهی به تهیهکنندگی و اجرای رضا رشیدپور و با زمینه اجتماعی و فضایی شاد و جذاب میباشد که از شنبه تا پنچشنبه از شبکه ۳ سیما پخش میشود.
حالا خورشید شامل بخشهای مختلفی مانند: بررسی روزنامههای روز کشور، گفتگو با مهمان، چراغ زرد، بورس ایده، بیلبورد (ابرنما) و ... است.
بخشهای برنامه
روزنامهها: بررسی روزنامههای روز کشور و خواندن تیترهای مهم و اطلاعرسانی
مهمان: دعوت از مهمان مرتبط با موضوع برنامه و گفتگو با او
چراغ زرد: بررسی خبرهای حاشیهای و پیگیری موضوع از مقامات و مسئولان مربوطه
بورس ایده: دریافت ایدههای مختلف و پیدا کردن سرمایهگذار
بیلبورد (ابرنما): معرفی افراد خبرساز در ۲۴ ساعت گذشته
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
رضا رشیدپور در گفتگو با مهر:
خاطرات تلخ ممنوعالتصویری را فراموش میکنم/«حالا خورشید» طلوع کرد
رضا رشیدپور که از امروز صبح برنامه «حالا خورشید» با اجرای وی روی آنتن شبکه سه رفته است درباره ساختار و ویژگیهای این اثر توضیح داد.
رضا رشیدپور در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای یک برنامه شبانگاهی در پایان هفته در شبکه سه سخن گفت که با برنامه «صفر صفر» وی در ایام نوروز شباهت دارد و درباره آن بیان کرد: برنامه ای در آخر هفته ها دارم که مدل گفتگوهای صفر صفری را دارد و قرار است با عنوان «حالا مهتاب» پنجشنبه شب ها به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شود.
وی همچنین با اشاره به یک برنامه صبحگاهی روزانه در شبکه سه سیما با عنوان «حالا خورشید» که از امروز پخش آن آغاز شده است، گفت: «حالا خورشید» نوستالژی برنامه های صبحگاهیام در شبکه یک سیما است. من حدود یک و نیم دهه پیش یک برنامه صبحگاهی در شبکه یک داشتم که بسیار پرمخاطب بود و وقتی شبکه سه سیما به من پیشنهاد اجرای یک برنامه را داد، استقبال کردم چراکه دوست داشتم برای بازگشتن به تلویزیون برنامهای صبحگاهی داشته باشم.
این مجری تلویزیون درباره برنامه «حالا خورشید» توضیح داد: «حالا خورشید» یک مجله صبحگاهی با طعم پرتقالی است که فضایی جذاب، اکتیو و شاد دارد و در کنار آن به اطلاع رسانی و تحلیل اخبار می پردازد. تکرار این برنامه نیز شب ها پخش می شود که گزیده هایی از آن روی آنتن می رود.
مجله صبحگاهی «حالا خورشید» با سایر برنامه های تلویزیون متفاوت است
وی اضافه کرد: مدل برنامه «حالا خورشید» با برنامه های صبحگاهی که تا حالا از تلویزیون دیده ایم، متفاوت است. این مجله صبحگاهی به عنوان یک نمونه مرجع خبری و اطلاع رسانی به کار می رود و تا حدودی چالش هم در آن وجود دارد.
رشیدپور یادآور شد: هر کس وارد استودیوی رضا رشیدپور می شود پیشزمینه ای از چالش را در ذهنش دارد. «حالا خورشید» نیز خالی از چالش نیست البته بیشتر برنامه ای شفاف است که با برنامه «شب شیشه ای» شباهت دارد. ما در این برنامه با مردم روراست هستیم و مشکلات و رویدادها را به صورت شفاف مطرح می کنیم.
چهره ها و مسئولان در «حالا خورشید» از کارنامه خود دفاع می کنند
این مجری صدا و سیما با اشاره به فرم معمول برنامه های صبحگاهی بیان کرد: وقتی از برنامه های صبحگاهی سخن می گوییم یاد گزارش و عملکرد مدیران می افتیم، اما این برنامه فارغ از آن اتفاقات است و در بسیاری از روزها ممکن است هیچ مهمانی به برنامه دعوت نشود. فرم برنامه ما بیشتر فرهنگی و هنری است و قرار است به مردم انگیزه موفقیت و زندگی بدهد.
وی که حدود ۷ سال برای کار در صدا و سیما ممنوعالتصویر بود درباره بخش های برنامه «حالا خورشید» اعلام کرد: بخشی به نام کارنامه داریم که مردم در آن به یک سری از رویدادها و شخصیت ها نمره می دهند. این شخصیت می تواند یک چهره فرهنگی، هنری و یا سیاسی باشد که در طول هفته مردم به او نمره می دهند و در انتهای هفته او به برنامه می آید و از کارنامه خود دفاع می کند. به طور مثال ممکن است مردم به یک وزیر نمره ۱۴ بدهند و او در پایان هفته به برنامه آمده و از عملکرد خود سخن بگوید.
پیشتولید برنامه «صفر صفر» ۱۲ ساعت بود
مجری برنامه «صفر صفر» در واکنش به سوالی درباره این برنامه که مدل گفتگوهای آن چالش های کمتری از برنامه «دید در شب» وی که به صورت مجازی تولید می شد داشت، گفت: این نقد کاملا درست است و من این نقد را به دو بخش محتوایی و ساختاری تقسیم می کنم. در بخش محتوایی باید گفت محتوا در تلویزیون با فضای مجازی متفاوت است و ما با این پیش فرض گفتگوهای «صفر صفر» را پیش بردیم. البته گفتگوی این برنامه با چهره هایی از جمله جواد خیابانی، داریوش فرضیایی، حسام نواب صفوی و چند تن دیگر به صورت چالشی برگزار شد.
رشیدپور در واکنش به نقد ساختاری برنامه نیز عنوان کرد: من نقص وله ها، تیتراژ و پلیبک را می پذیرم و می دانم که از این حیث ایرادهای فاحشی به برنامه «صفر صفر» وارد بود اما باید این توضیح را هم داد که پیشتولید برنامه «صفر صفر» نه ۱۲ هفته و نه ۱۲ روز بود بلکه من از لحظه ای که تصمیم گرفتم «صفر صفر» را روی آنتن ببرم، تنها ۱۲ ساعت فرصت داشتم. درواقع در ۲ روز آخر اسفند به من پیشنهاد شد که در تایم پربیننده شبکه سه برنامه بسازم و در این ۱۲ ساعت استودیویی هم در اختیار نداشتیم و تنها در چند ساعت توانستیم استودیو و دکور را فراهم کنیم. با این حال فکر می کنم این برنامه جذابیت های خود را داشت.
مجری برنامه «حالا خورشید» در پایان با اشاره به آنچه که باعث ممنوع التصویری او شد، بیان کرد: من خاطرات تلخ آن دوران را هرگز نمی بخشم، اما فراموش می کنم.
برنامه «حالا خورشید» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ صبح از شبکه سه سیما پخش شود.
رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم حالا خورشید به کارگردانی رضا رشیدپور برای ما بنویسید و بفرستید.
پخش «حالا خورشید» رضا رشیدپور در ایام ماه رمضان
خبرگزاری میزان- در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامههای گروههای مختلف شبکه سه سیما اعلام شد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، گروههای معارف و اجتماعی شبکه سه سیما به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ویژه برنامههای خود را به شرح زیر اعلام کردهاند:
«ماه عسل» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی است که در 30 قسمت 90 دقیقهای ویژه افطار به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد. این ویژه برنامه گفتگو محور است که با موضوع بخشش، در فضایی لطیف، انسانیت را در پرتو پیامهای دینی –اخلاقی برای مخاطبین ارائه مینماید. میهمانان این برنامه، از افرادی انتخاب شدهاند که از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، علمی و... در شرایط خاص قرار دارند. این برنامه ازدو شنبه 17 خرداد، هر شب ساعت 19:00 روی آنتن شبکه قرار میگیرد.
برنامهای مستند با عنوان «دوباره زندگی» (فصل 2) که نگاهی نو و تازه به مقوله مرگ دارد. دراین برنامه با انسانهای گوناگون از ادیان مختلف، در فضاهای متفاوت و در کشورهای آسیایی و اروپایی پیرامون دیدگاهشان در رابطه با مقوله مرگ گفتگو شده است. این برنامه در 26 قسمت 20 دقیقهای کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیماست. این برنامه هرشب ساعت 18:20 روی آنتن شبکه سه قرار میگیرد.
«سمت خدا» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سیدعبدالمجید رکنی است که در ماه مبارک رمضان با اجرای نجم الدین شریعتی و با حضور کارشناسانی چون حجج اسلام عابدینی، رنجبر، فرحزاد، حسینی قمی و دکتر رفیعی به ترتیب به موضوعاتی چون سیره تربیتی انبیا در قرآن، شرح زیارت جامعه، وصییت های پیامبر اکرم و امیر المومنین و همچنین سیره تربیتی امیر المومنین در نهج البلاغه و بررسی ابعاد مختلف مسئله امامت با محوریت قرآن کریم خواهند پرداخت. این برنامه هر روز به جز پنجشنبه و جمعهها ساعت 13:30 به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.
«سحر گاهان حرم»، ویژه برنامه سحرگاهی است از حرم مطهر حضرت معصومه (س) با همکاری و تولید مرکز سیمای نور –قم به همراه سخنرانی حجج اسلام دکتر رفیعی، حسینی قمی و....
گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما همزمان با برپایی نمایشگاه قران کریم در مصلی تهران 30 برنامه 20 دقیقهای را به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد با اجرای بهزاد احمدی و خانم قانعی روی آنتن میبرد.
ترتیل خوانی قرآن کریم نیز به تهیه کنندگی سید مصعب لواسانی در 30 برنامه 90 دقیقهای به صورت زنده و از ساعت 14:45 با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی به عنوان کارشناس از این شبکه پخش میشود. این برنامه جزخوانی دسته جمعی قرآن مجید را از حرم حضرت معصومه (س) پوشش میدهد.
«سفرههای آسمانی» در 15 قسمت 15 دقیقهای مجموعه مستندی به تهیه کنندگی رهبر قنبری است که در خصوص غذاهای آئینی است که میان اقوام ایرانی مرسوم میباشد. ضمناً در این مجموعه به شیوههای تهیه این گونه غذاها میپردازد. پوشش، گویش، آداب، رسوم، کار و جغرافیای اقوام ایرانی نیز مد نظر میباشد. این برنامه ازسه شنبه 18 خرداد ، هرروز ساعت 14:30 روانه آنتن شبکه سه میشود.
ویژه برنامه شبهای قدر به تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران در 3 قسمت 70 دقیقهای به صورت زنده و با حضور حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان از حسینیه همدانیها و مهدیه تهران، قرائت دعای جوشن کبیر و بجا آوردن مراسم احیا برای شبهای نوزدهم، بیست یکم و بیست وسوم ماه مبارک رمضان، شبهای قدر از ساعت 23:30 دقیقه پوشش میدهد.
پخش سخنرانیهای مذهبی حجج اسلام حسینی قمی، سیدمهدی میرباقری، سیدحمید میرباقری، صدیقی و فاطمی نیا در 30 قسمت 30 دقیقهای به تهیه کنندگی هادی آشتیانی هر روز 4:30 بامداد روی آنتن میرود.
«زلال احکام» ویژه ماه مبارک رمضان در 40 قسمت 11 دقیقهای کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی محمدرضا عطارد است. این برنامه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده به سؤالات مردم و مخاطبان که از طرق مختلف (پیامک، تلفن، پست الکترونیکی و نامه) به برنامه رسیده است، پاسخ میدهد. این برنامه از شنبه 8 خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان قبل از اذان ظهر روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.
برنامه «سمت خدا» در سحرهای ماه مبارک رمضان در 30 قسمت 15 دقیقهای، ویژه برنامهای را با حضور حجت الاسلام فرحزاد و اجرای نجم الدین شریعتی پخش خواهد کرد. این برنامه به شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی میپردازد
برنامههای روتین شبکه سه نیز مثل «حالا خورشید» و «مردم چی میگن» با فضای خاص ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.
«طلیعه» در 5 قسمت 70 دقیقهای کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی به تهیه کنندگی مجید خواجه نژاد است که این برنامه به چگونگی حضور مطلوب در ماه مبارک رمضان میپردازد. این برنامه با حضور حجه الاسلام امیر انصاریان به موضوعاتی چون عظمت ماه شعبان و وظایف مؤمنین در این ماه، جوان و معنویت، آثار و برکات رمضان در زندگی امروز و کیفیت بهره بردن از معنویت ماه خدا میپردازد. حضور هنرمندان، گروههای تواشیح و شاعران آیینی (صابر خراسانی و سید حمید برقعی) و همچنین آداب و رسوم استانهای کشور در این ماه از بخشهای دیگر این برنامه میباشد.
باز پخش مجموعههای "پنجمین خورشید" و "زیر زمین" از شبکه سه
مجموعههای تلویزیونی «زیرزمین» و «پنجمین خورشید» به کارگردانی علیرضا افخمی از سه شنبه 18 خرداد هر روز به ترتیب ساعات 11:00 و 16:00 از شبکه سه سیما باز پخش میشوند.
«زیر زمین» در 30 قسمت 30 دقیقهای به تهیه کنندگی بهروز مفید محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه است که علیرضا بذرافشان نگارش آن را بر عهده داشته است و دررمضان 85 از این شبکه به پخش رسید.
در خلاصه داستان این سریال آمده است: داستان مفرح و شاد اما پرتعلیق و کنش سه دوست است که طی یک برنامه ریزی کاملاً حرفهای موفق به کلاهبرداری کلان ازیک میلیاردر میشوند، ولی در ادامه مسیر قصه به شکلی که آنها پیش بینی کرده بودند پیش نمیرود و ماجراهای پیش بینی نشدهای برای آنها و خانوادههایشان رقم میخورد، آنها در رویارویی با موقعیتهای پیش آمده ودر شرایط مختلف هر یک نماینده یکی از صفات خوب، بد و زشت هستند.
فتحعلی اویسی، ابوالفضل پورعرب، بهاره رهنما، مهتاج نجومی، سروش صحت، رضا توکلی، مرجانه گلچین و ... بازیگرانی هستند که در این مجموعه بازی کردند.
«پنجمین خورشید» به تهیه کنندگی داود هاشمی در 26 قسمت 30 دقیقهای در سال 1388 تولید و در ماه رمضان همان سال از این شبکه به پخش رسید. نگارش این مجموعه برعهده علیرضا افخمی و سجاد ابوالحسنی بوده است.
در خلاصه داستان این مجموعه با بازی حمید گودرزی، پندار اکبری، مهدی سلوکی، مهوش صبرکن و مریم کاویانی آمده است: سال 1364 در کوران موشک باران تهران، محسن و همایون دوستانی صمیمی هستند که وضعیت بدمالی خانوادههایشان آنها را به ستوه آورده است. از طرفی مردی متمول بنام انوش خواستگار خواهر محسن است که اختلاف سنی زیادی با مریم خواهر محسن دارد. محسن بشدت مخالف این ازدواج میباشد. محسن و همایون برای فرار از این وضعیت به راهی غیر مرسوم رو میآورند ودرگیر اتفاقات عجیبی میشوند.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
حالا خورشید
تهیهکننده:
رضا رشید پور
کارگردان:
---
حالا خورشید را بیشتر بشناسید
برنامه " حالا خورشید" یک مجله صبحگاهی با طعم پرتقالی است که فضایی جذاب، اکتیو و شاد دارد و در کنار آن به اطلاع رسانی و تحلیل اخبار می پردازد. فرم برنامه بیشتر فرهنگی و هنری است و قرار است به مردم انگیزه موفقیت و زندگی بدهد.
شنبه
08:00
یکشنبه
08:00
دوشنبه
08:00
سه شنبه
08:00
چهارشنبه
08:00
پنجشنبه
08:00
جمعه
08:00
معرفی برنامه
این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی و اجرای رضا رشید پور است که در قالبی ترکیبی و گفتگومحور با نگاهی اجتماعی به موضوعهای مختلف جامعه میپردازد.
این مجله صبحگاهی بخشی به نام کارنامه دارد که مخاطبان به یک سری از رویدادها و شخصیت ها نمره می دهند. این شخصیت می تواند یک چهره فرهنگی، هنری و یا سیاسی باشد که در طول هفته مردم به او نمره می دهند و در انتهای هفته او به برنامه می آید و از کارنامه خود دفاع می کند.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
خودخواه ترین آدمیان ، در کوهستان ، دوستی و مهر را ، با جان و دل پذیرا می شوند. حکیم ارد بزرگ
دارایی یک کشور ، تنها در بانک ها نیست ، گونه های گیاهی و جانوری ، دارایی بسیار با ارزشتری است. حکیم ارد بزرگ
در کوهستان ، ارزش دستان مهرآمیز آدمیان را ، براستی می توان فهمید. حکیم ارد بزرگ
مرگ و پایانی نیست، دگرگونی و آمیختگی با گیتی، آینده همه زندگان است. حکیم ارد بزرگ
مهربانان ، با سرشت پاک گیتی آمیخته اند. حکیم ارد بزرگ
نرمش و سازگاری با گیتی ، ما را آرام خواهد ساخت. حکیم ارد بزرگ
روایت یک سند نام یک یک مستند سیاسی و تاریخی می باشد که در تاریخ سه شنبه، ۰۸ تیر ۱۳۹۵ در ساعت 5:22 دقیقه از شبکه سه سیما پخش شده است .
رها ماهرو : اگر اطلاعات دقیقی درباره این مستند دارید برای ما بفرستید.
جهان را آغاز و انجامی نیست ، آنچه هست ، دگرگونی در گیتی است . ما دگرگونی در درون گیتی را زایش و مرگ می نامیم . ما بخشی از دگرگونی در گیتی هستیم ، دگرگونی که در نهان خود ، پویش و شکوفایی را پیگیری می کند . بروز آینده ما ، بسیار فربه تر از امروز خواهد بود ، ما در درون گیتی ، در حال پرتاب شدن هستیم ، پرتاب به سوی جایی و نمایی که هیچ چیز از آن نمی دانیم ، همان گونه که در کودکی از این جهان هیچ نمی دانستیم . میدان دید ما ، با همه فراخنایی خود ، می تواند همچون شبنمی کوچک باشد بر جهانی بسیار بزرگتر از آنچه ما امروز از گیتی در سر می پرورانیم ، پس ، گیتی بی آغاز و بی پایان است. حکیم ارد بزرگ
جهان همواره در حال دگرگونی و شکوفایی است ، نباید این پویندگی را زشت دانست ، باید همراه بود و بخشی از این شکوفایی را بر دوش داشت. حکیم ارد بزرگ
برای سرزمینی که روشنفکرش ، همواره سخن فرمانروایان زیاده خواه را ، آیینه وار تکرار می کند ، باید گریست. حکیم ارد بزرگ
برای نزدیکی و همگرایی خاندان خویش ، باید دستگیر یکدیگر شویم. حکیم ارد بزرگ
بسیاری از آدمیان ، اسیر واژگان بد خویش هستند. حکیم ارد بزرگ
باران و چمن
باران و چمن را بیشتر بشناسید
حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ، 30 آیه قرآن کریم را با محوریت اخلاق در مدتی کوتاه با مثال های قابل درک و به روز برای بینندگان شرح می دهد . این برنامه به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد در 30 قسمت 4 دقیقه ای می پردازد.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
مردمی که غرور میهنی ندارند ، سرزمین خویش را خیلی زود از دست می دهند. حکیم ارد بزرگ
مرده پرستی، هنر ایرانیان شده است، تا زمانی که اساطیر و بزرگان خود را در بین مردگان جستجو می کنند رنگ رشد و پیشرفت را نخواهند دید. حکیم ارد بزرگ
ارتشیان تنها پاسدار ((پرچم)) یک سرزمین نیستند، همه مردم باید نگاهبان آن باشند. حکیم ارد بزرگ
از سفر کرده، ارزش سرزمین مادری را بپرس. حکیم ارد بزرگ
افسوس که چشمان مردم میهنم، مردگان را بیش از زندگان می بینند. حکیم ارد بزرگ
تاریخ از این ور
تاریخ، از اینور نوشته میشود
گفتوگو با عوامل مجموعه انیمیشن «تاریخ از اینور»
سروش؛ انیمیشن «تاریخ از اینور» مجموعهای است که تاریخ را به روایتی طنز به تصویر میکشد. این اثر تلویزیونی که تولید آن از چهار سال پیش آغاز شده، از نخستین روزهای سال ۹۴ از شبکه دو سیما پخش و به عنوان یکی از برنامههای پرمخاطب تلویزیون انتخاب شد؛ به طوری که پخش آن از شبکه دو هنوز ادامه دارد. در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: جوانی با الاغ خود در یک موزه مشغول به کار است. در هر قسمت از مجموعه پس از برخورد با یکی از اشیای موزه وارد داستان دوره تاریخی مربوط به آن شده و به این ترتیب تاریخ ادوار گوناگون با زبانی ساده و طنز برای مخاطب بیان میشود. این انیمیشن با تکنیک کات اوت در ۵۲ قسمت ۲۰ دقیقهای تولید شده است. گفتوگوی ما را با عوامل این انیمیشن میخوانید.
اصغر صفار کارگردان مجموعه «تاریخ از اینور» حدود ۲۰ سال است که کار خود را با ساخت فیلمهای کوتاه انیمیشن و نیز همکاری در آثاری مانند «شکرستان» و «پهلوانان» آغاز کرده است. این کارگردان شاخههای مختلف هنری را در بخشهای انیمیشن، استوریبرد و کامپوزیت تجربه کرده است.
رنگ و بوی تمدن ایرانی در هنر انیمیشن
او درباره انیمیشنسازی در ایران و توجه به تمدن ایرانی در آثار تلویزیونی میگوید: کودکان ایرانی استقبال خوبی از مجموعه برنامههای انیمیشن تلویزیونی میکنند اما متأسفانه بیشتر محصولات انیمیشنی که به دستشان میرسد محصولات غیرایرانی است. به همین دلیل ما تلاش کردیم محصولاتی را تولید و پخش کنیم که در متن این آثار، رنگ و بوی تاریخ و تمدن ایرانی دیده شود. خوشبختانه تا حدودی هم در این زمینه موفق بودهایم اما همچنان راه درازی در پیش داریم تا بتوانیم در کنار انیمیشنسازی دنیا، با نگاهی متفاوت آثار هنری خودمان را ارائه دهیم.
صفار با اشاره به حمایتهای صداوسیما از تولید و پخش مجموعههای انیمیشن میافزاید: خوشبختانه صداوسیما حمایت خود را از هنرمندان و برنامهسازان دریغ نمیکند اما متأسفانه به دلیل هزینههای بالای انیمیشنسازی، سازمان بیشتر در حال پخش آثار آرشیوی و تکراری است و ما در کنداکتور پخش برنامهها به ندرت آثار جدید میبینیم و بسیاری از آثار در حال پخش، خارجی هستند. برای نمونه اگر انیمیشنهای شبکه پویا را ببینند، بیشتر خارجی هستند و متأسفانه جای پخش انیمیشنهای داخلی در شبکهها نسبت به برنامههای خارجی بسیار کم است.
کارگردان مجموعه «تاریخ از اینور» در مورد انتخاب نام متفاوت این اثر توضیح میدهد: این نام از یک کتاب با همین عنوان گرفته شده است به نویسندگی احمد عربلو. ایده اولیه این کتاب هم از کتاب دیگری با نام «چنین کنند بزرگان» به دست آمده است که به هنرمندی و ترجمه نجف دریابندری به چاپ رسیده و نگاهی طنزگونه به تاریخ دارد.
صفار از جذابیتهای تولید یک اثر و نقش مخاطبان تلویزیونی نیز میگوید: این روزها بیش از هر زمانی نقش مخاطب حائز اهمیت است، جایگاه امروز مخاطب خیلی فراتر از دیروز است و مهم است که مخاطب یک اثر تلویزیونی چه کسانی هستند و اینکه آیا آن اثر کاربرد خود را دارد یا خیر. زیرا هر مجموعه یا اثر تولیدی مخاطب خاص خود را دارد و باید با در نظر گرفتن کاربرد یک اثر به صورت مطلوب و مؤثر، دست به تولید و ساخت برنامههای تلویزیونی زد.
او درباره سایر منابع تحقیقی ساخت این انیمیشن نیز توضیح میدهد: برای ساخت مجموعه «تاریخ از اینور» کتابهای درسی را بررسی کردیم تا ببینیم کودکان از چه سنی درگیر تاریخ میشوند. این اتفاق تقریباً از سالهای پنجم و ششم دبستان آغاز میشود و جالب اینکه کودکان در مدارس با نام شخصیتهای تاریخی مانند فردوسی، حافظ و مشاهیر و بزرگان آشنا میشوند و با دیدن این برنامه هم آشنایی بیشتری با تاریخ و فرهنگ کشورمان پیدا میکنند. البته ما بیشتر سعی کردیم دایره را وسیعتر کنیم چون مخاطبمان صرفاً کودکان و نوجوانان نبودند، بلکه جوانان و بزرگترها نیز مخاطب این مجموعه هستند.
این کارگردان در ادامه با اشاره به شرایط نامناسب انیمیشنسازی در دهه ۹۰ و کنارهگیری برخی از انیماتورهای حرفهای میگوید: در دهه ۸۰ به طور نسبی در زمینه انیمیشنسازی شرایط خوبی برای انیماتورها فراهم شد اما متأسفانه در دهه ۹۰ و در سالهای اخیر، انیماتورهای کشورمان برای تولید آثار انیمیشن شرایط سختی را متحمل شدند و اتفاقات خوبی به لحاظ کیفی در این رشته هنری نیفتاد. هنرمندان با مشکلات اقتصادی بسیاری برای تولید آثارشان مواجه شدند، خیلی از انیماتورها که بسیار بااستعداد هم بودند به دلیل برخی مشکلات از ایران رفتند، بسیاری نیز به سراغ شغلهای دیگر رفتند و دیگر کار انیمیشن انجام ندادند. اینها افرادی بودند که در این شاخه هنری بسیار مستعد بودند و میشد روی آینده آنها سرمایهگذاری کرد. صفار درباره هدف از تولید این مجموعه بیان میکند: هدف از تولید این برنامه آشنایی کودکان با محدوده جغرافیایی کشورمان است. ما نمیخواهیم یک نوجوان ایرانی فقط نام کشورش را بداند، بلکه تلاش کردیم تا به جوانان بگوییم چه اتفاقهایی در سرزمینمان افتاده و گذشته آن به کجا بازمیگردد. سعی ما این بود تا نوجوانان با مشاهیر و بزرگان کشورمان آشنا شوند. هر قدر مردم سرزمینمان با گذشته، تاریخ، فرهنگ و تمدن خود بیشتر آشنا شوند، تکرار اشتباهات در تاریخ کشور کمتر خواهد شد.
او درباره بازخورد خوب این انیمیشن تلویزیونی در بین مخاطبان میگوید: با وجود سختیهایی که در تولید و ساخت این انیمیشن داشتیم خوشبختانه بازخورد خوبی را از سوی مردم شاهد بودهایم. این انیمیشن تا اواخر تابستان پخش خواهد شد و سعی میکنیم که این کار ادامهدار باشد و همچنان مخاطبپسند.
او صحبتهایش را چنین به پایان میبرد: با وجود سختیهای مالی، فنی و به طور کلی شرایط دشوار تولید، هنرمندان گروه با علاقه و سختکوشانه همراه ما بودند و باید دست این هنرمندان را بوسید. امیدوارم مسئولان بیش از پیش متوجه اهمیت این هنر در کشورمان باشند و حمایتهای خود را دریغ نکنند. انیمیشن آینده خوبی در کشورمان دارد؛ البته اگر حمایت شود و نادیده گرفته نشود.
رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم تاریخ از این ور به کارگردانی اصغر صفار برای ما بنویسید و بفرستید.
ورود به تاریخ، از اینور بود
مهدی احمدی یکی از انیماتورهای مجموعه «تاریخ از اینور» که از ابتدای تولید این سریال به عنوان سرپرست گروه انیمیت حضور داشته، در ادامه این گزارش درباره آغاز همکاری با این گروه میگوید: با آغاز پروژه «تاریخ از اینور» در کنار هنرمندان دیگر در این مجموعه کارم را شروع کردم، من سالها در شیراز بودم و علاقه بسیاری به انیمیشن داشتم اما به صورت جدی آن را دنبال نمیکردم، تا اینکه به تهران آمدم و با اصغر صفار کارگردان این اثر در حوزه هنری آشنا شدم و پیشنهاد کردم برای آغاز این کار روی همکاری من حساب کنند تا بتوانم خودم را محک بزنم، از همان جا آموزش برای من آغاز شد، آموختم و کار کردم.
این انیماتور با اشاره به اهمیت جایگاه انیمیشن در کشورمان ادامه میدهد: متأسفانه انیمیشن و به لحاظ کلی انیماتورهای ایرانی این روزها شرایط مناسبی ندارند، بسیاری از هنرمندان این رشته به دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود کار شغل خود را تغییر دادهاند. من به عنوان یک انیماتور پس از پایان پروژه «تاریخ از اینور» کار و سفارش داخلی نداشتم و بیشتر کارهای کوتاه و جشنوارهای انجام دادهام که همه آنها نیز با هزینه شخصی بود. این وضعیت انیمیشن است، در این صورت ما چگونه میتوانیم خوشبین باشیم و نیروهای هنری جدید را به عرصه هنر انیمیشن بیاوریم؟
احمدی درباره شخصیتپردازیهای مجموعه «تاریخ از اینور» میگوید: تعداد شخصیتهای این انیمیشن بسیار زیاد بود و ما به عنوان انیماتور مجبور بودیم هر بار یک شخصیت جدید را انیمیت کنیم. انیمیت کردن بسیار وقتگیر و سخت بود و طراح شخصیتها نیز از ابتدای پروژه با قدرت و جدیت پای کار ایستاد. به دلیل وجود شخصیتهای فراوان در این داستان، برای شخصیتپردازی و طراحی این شخصیتها تمام زمان و توان خود را گذاشتیم.
او به بخشهای فنی و تکنیکی کار اشاره و بیان میکند: همکارانی داشتیم که بخشهای فنی و نرمافزاری کار را در دست داشتند، وجود این افراد بسیاری از مشکلات کار را کم میکرد. کار بسیار سخت بود و همه به نوعی همیاری کردند که کار خوب تمام شود.
انیماتور مجموعه «تاریخ از اینور» معتقد است یک انیماتور خوب و حرفهای تا پایان کار با جدیت و تلاش بیوقفه گروه را همراهی میکند، او میگوید: یک انیماتور خوب نمیتواند جدا از گروه کار کند و در واقع جدا از این جمع نیست زیرا کار گروهی با کمک و همیاری تمام عوامل به ثمر مینشیند.
وضعیت انیماتورهای حرفهای از نگاه این هنرمند بسیار نگرانکننده است، او در این مورد توضیح میدهد: انیماتورها شرایط خوبی ندارند و من پس از پایان همکاریام با صداوسیما در حال حاضر از طرف حوزه هنری با شهرداری همکاری میکنم؛ یعنی پروژهای برای سازمان شهرداری در دست دارم. در چند سال اخیر خیلی در داخل کشور کار تولیدی نداشتیم و بیشتر آثار تلویزیونی آن هم در قالب انیمیشن، آثار آرشیوی است که از شبکههای مختلف تلویزیونی پخش میشود.
وی با اشاره به حضور تعداد بسیاری از انیماتورها در گروه انیمیشن «تاریخ از اینور» میگوید: ما حدود ۲۰ انیماتور بودیم که در این مجموعه فعالیت میکردیم، همه در کنار هم سختیها را گذراندیم و البته در بین راه برخی از هنرمندان بنا به دلایلی گروه را ترک کردند و برخی دیگر به گروه اضافه شدند. زمانی که کار در طولانیمدت تولید میشود این شرایط پیش میآید که برخی بنا به هر دلیلی از گروه خارج یا به آن وارد میشوند و این نوسان همیشه در یک کار بلند تولیدی وجود دارد.
سرگرمی، آموزش، دانش
سید مسعود صفوی تهیهکننده مجموعه انیمیشن «تاریخ از اینور» از جمله تهیهکنندگانی است که به جایگاه هنرمندان انیمیشن در بطن هنر معتقد است، او در مجموعه «شکرستان» هم حضور پررنگی داشته و همچنین سرمایهگذار و حامی مجموعه انیمیشن «تاریخ از اینور» است. وی که به قول همکارانش تهیهکنندهای دلسوز، پرتلاش و حامی است، درباره انیمیشن و جایگاه آن در بین کودکان و نوجوانان میگوید: انیمیشن در واقع یک فضای سرگرمی کودکانه است. محور اصلی یک انیمیشن سرگرمی است و اینکه چگونه با رنگ، دکوپاژ، صحنههای متحرک، موسیقی و داستان بتوانیم کودک را تسخیر و جذب خود کنیم. پس از گذر از همه اینها به اهداف آموزشی و روایت بخشهایی از تاریخ و پند و اندرز در انیمیشن میرسیم. معمولاً کشورهایی مثل ایران که قدمت طولانی و تاریخ پر فراز و نشیبی دارند، میتوانند از طریق انیمیشنسازی و به تصویر کشیدن فرهنگ و تمدن غنی کشورشان، کودکان را آگاه و جذب کنند. سالهاست که آموزش و تشریح تاریخ به یک کار خشک و جدی تبدیل شده است، کودکان و نوجوانان ما هم در این بین از این مباحث خشک و جدی فاصله میگیرند و بدون اطلاع از وقایع تاریخی و فرهنگی کشور، از تمدن و تاریخ ایران دور میمانند و این اتفاق برای هر کشوری ضرر دارد اما با روایت این فرهنگ و تاریخ پر و پیمان و کهن در قالب مجموعههای انیمیشن میتوانیم کودکان و نوجوانان را با تاریخشناسی آشنا کنیم. اگر من به عنوان یک کودک یا نوجوان بدانم که چندین هزار سال فرهنگ را پشت سر گذاشتهام برایم یک افتخار بزرگ است و انیمیشن فضای مناسبی برای به تصویر کشیدن این موضوع است زیرا مخاطب در کنار سرگرمی با اتفاقهای تاریخی و فرهنگی هم آشنا میشود.
این تهیهکننده در مورد انتخاب نام متفاوت «تاریخ از اینور» توضیح میدهد: کتابهای درسی نگاه جدی و رسمی به تاریخ دارند، در واقع با انتخاب این نام خواستیم یک زاویه دید غیررسمی بیاید و تاریخ را نقد کند. ما این نام را برگزیدیم که هم طنزگونه باشد هم با زاویه دیدی متفاوت و جالب به تاریخ کشورمان نگاه کرده باشیم.
صفوی درباره همکاری خود با حوزه هنری و مؤسسه فرهنگی هنری صبا نیز میگوید: مجموعه «تاریخ از اینور» محصول دو مرکز حوزه هنری و مؤسسه فرهنگی هنری صباست. این پروژه بسیار سخت بود زیرا بیش از ۴۰۰ شخصیت داشت چون از زمان طاهریان تا زمان پهلوی و قاجار را نشان میدهد. ما باید تمام افراد دورههای مختلف را در قالب شخصیتهایشان میکشیدیم، حتی پروژه تحقیق و نگارش این اثر یک سال به طول انجامید. فکر میکنم کاری مخاطبپسند و جذاب باشد.
او درباره جایگاه انیمیشنسازی در کشورمان بیان میکند: خوشبختانه در دهه حاضر بحث انیمیشنسازی بسیار جدی شده است، از مردم گرفته تا مسئولان همه به اهمیت این هنر پی بردهاند. ساخت انیمیشنهایی که به برند تبدیل شد و همچنین راهاندازی شبکه پویا باعث شد که انیمیشن روز به روز جدیتر دنبال شود و از آن طرف هم وسایل جانبی انیمیشن مثل عروسک و محصولات دیگر آن کمکم روی کار آمد و جزو نیازهای مردم شد و در سبد فرهنگی آنها قرار گرفت. اگر صداوسیما در دهه آینده انرژی بیشتری برای این کار بگذارد، ما به جایگاه بسیار خوبی میرسیم.
این تهیهکننده تلویزیونی در مورد ساختارشکنی و تفاوتهای مجموعه «تاریخ از اینور» میگوید: مجموعه انیمیشن «تاریخ از اینور» با نگاهی متفاوت، جدیترین مباحث تاریخی کشورمان را در قالب طنز برای کودکان و نوجوانان به تصویر کشیده و همین تفاوت جذابیتی برای مخاطب به وجود آورده است، چهبسا کودکان و نوجوانان در این فضای مفرح و با نگاهی طنزآلود ـ البته با ذهنی باز و دقیق ـ با تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورمان آشنا شده و به این دانش علاقه و گرایش پیدا کنند. ساخت این انیمیشن، تجربهای متفاوت برای نویسنده و تولیدکننده این مجموعه تلویزیونی بود، به لحاظ اینکه با تمام دشواریهای کار توانستند مباحث جدی را در قالب طنز به تصویر بکشند.
صفوی در پایان میگوید: تحقیق، تولید و ساخت این مجموعه تلویزیونی را از چهار سال پیش آغاز کردیم، خوشبختانه به اتفاق این گروه حرفهای اثری ماندگار تولید و پخش شد. امیدوارم تلویزیون هم بداند که اثر با ارزشی در دست دارد و بهترین ساعتهای پخش را برایش در نظر بگیرد و از تبلیغات خوبی استفاده کند تا کودکان و نوجوانان و حتی بقیه اعضای خانواده بتوانند این روایت تاریخی را که بسیار طنزآلود به تصویر کشیده شده است، ببینند و بشنوند زیرا زمان و چگونگی پخش مجموعه انیمیشن «تاریخ از اینور» بسیار حائز اهمیت است و به طور حتم به بهتر دیده شدنش کمک میکند
}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{
نام انیمیشن: History: From this Side – تاریخ از این ور
سال انتشار: ۱۳۹۴
مدت زمان: به طور میانگین هر قسمت ۲۰ دقیقه
خلاصه داستان: آقا بهادر نگهبان موزه است. او روزی برحسب اتفاق در میان محوطۀ موزه به خری به نام خرمن برمیخورد که میتواند صحبت کند. خرمن در پالانش یک طومار سخنگو دارد که اخبار تاریخ را به آنها میدهد. بهادر، سوار بر خرمن، راهیِ زمان میشود و در تاریخ، ماجرای مربوط به یکی از اشیاءِ درون موزه را دنبال میکند. "تاریخ از این ور" مجموعه انیمیشنی به کارگردانی اصغر صفار و تهیه کنندگی سید مسعود صفوی است که نگاهی طنزآمیز به تاریخ ایران از دوره طاهریان تا پهلوی اول دارد و …
}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{
صفوی:
«تاریخ از این ور» از همان ۱۰ قسمت اول مخاطبان بسیاری را جذب کرد
شناسه خبر: 701720 سرویس: فرهنگی
۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
تاریخ از این ور
خبرگزاری تسنیم: سید مسعود صفوی تهیهکننده انیمیشن «تاریخ از این ور» میگوید: محبوبیت انیمیشن شکرستان از قسمت ۳۰ به بعد آغاز شد در حالیکه انیمیشن «تاریخ از این ور» در همان ۱۰ قسمت نخست مخاطبان بسیاری را جذب کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید مسعود صفوی تهیه کننده مجموعه انیمیشن «تاریخ از این ور» درباره این اثر که محصولی مشترک از مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری و مرکز پویانمایی صبا است، گفت: انیمیشن «تاریخ از این ور» در 52 قسمت 20 دقیقهای طی 3 سال تولید شده و یکی از سختترین پروژههای مرکز انیمیشن حوزه هنری بوده است، چرا که میخواستیم موضوعی جدی مانند تاریخ را با زبان طنز در یک انیمیشن بگنجانیم.
وی ادامه داد: بیش از یک سال نگارش و تحقیقات این انیمیشن به طول انجامید و همچنین پیش تولید این اثر بسیار سخت بود چرا که تمام دورانهایی تاریخی که در این انیمیشن بر روی آنها کار شده است به لحاظ طراحی شخصیتها، فضاها و لباسها متفاوت بود. این انیمیشن 300 کاراکتر دارد و فضاهای متنوعی در آن به نمایش گذاشته میشود و به طور مثال نوع رنگ بندی و فضاسازی زمان معاصر در این انیمیشن با زمانی که تاریخ روایت میشود متفاوت است.
صفوی با بیان اینکه انیمیشن «تاریخ از این ور» در حال حاضر از شبکههای دو، پویا و نسیم در حال پخش است، عنوان کرد: بازتاب این انیمیشن بسیار خوب و باورنکردنی بود. محبوبیت انیمیشن شکرستان که از تولیدات حوزه هنری است از قسمت 30 به بعد آغاز شد و کمکم مخاطبان این اثر را شناختند و پسندیدند. در حالی که انیمیشن «تاریخ از این ور» در همان 10 قسمت نخست مخاطبان بسیاری را جذب کرد و تعداد دانلودهای این انیمیشن نیز بسیار زیاد بود و اگر به همین صورت استقبال از آن خوب باشد، برای ادامه تولید و ساخت قسمتهای جدید تصمیم میگیریم.
«تاریخ از این ور» به تهیه کنندگی مسعود صفوی و کارگردانی اصغر صفار تاریخ را از سلسله طاهریان تا پهلوی اول همراه با چاشنی طنز به تصویر میکشد.
مجموعه انیمیشنی «تاریخ از این ور» با استفاده از روش cut out تولید شده و در آن معرفی شخصیتهای تاریخی مثبت و منفی و شرح زندگی آنان با استفاده از شخصیتی ثابت به نام بهادر که موزهدار است به همراه حیوانی به نام «خرمن» که نقش ماشین زمان و بار طنز مجموعه را نیز به عهده دارد، صورت میگیرد.
انیمیشن «تاریخ از این ور» به زندگی شخصیتهایی مهم تاریخ مانند شعرا، دانشمندان و پادشاهان میپردازد؛ دراین اثر تلویزیونی چهرههایی مثل نادرشاه، یعقوب لیث صفار، شاه عباس، فردوسی و... برای بازپس گیری وسایل خود به موزه زمان میآیند.
پخش این انیمیشن از 6 فروردین هر روز از شبکه دو سیما و همچنین شبکه «پویا» و «نسیم» آغاز شده است.
}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{
تاریخ از این ور
مجموعه پویانمایی تاریخ از این ور با هدف جذاب کردن روایت های تاریخی برای مخاطبان کودک و نوجوان تولید شده است. این مجموعه با نگاهی طنز وقایع تاریخی...
زمان پخش : یکشنبه تا سه شنبه ساعت: 17:20
موضوع:
مجموعه پویانمایی تاریخ از این ور با هدف جذاب کردن روایت های تاریخی برای مخاطبان کودک و نوجوان تولید شده است. این مجموعه با نگاهی طنز وقایع تاریخی را به نمایش کشیده و کودکان را به تاریخ و فرهنگ میهن عزیزمان علاقه مند می سازد.
عوامل:
تهیه کننده: سیدمسعود صفوی
کارگردان: اصغر صفار
محقق: احمد عرب لو
نویسنده: گروه نویسندگان به سرپرستی افسانه بخشی
مدیر تولید: مهدی موسوی
طراح کاراکتر: مهدی علی بیگی، میثم زیدی، ابراهیم موحدی، الهام عطائی آذر، اصغر صفار
اجرای کاراکتر و آبجکت: زینب تسندی، الهه علی بابایی، نوشین غفاری، سمیرا رضایی، مهدیه پارسا
سرپرست انیمیت: محمد مهدی احمدی
گروه برنامه ساز:
کودک و نوجوان
}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{
تاریخ از اینور
آقا بهادر نگهبان موزه است. او روزی برحسب اتفاق در میان محوطۀ موزه به خری به نام خرمن برمیخورد که میتواند صحبت کند.
خرمن در پالانش یک طومار سخنگو دارد که اخبار تاریخ را به آنها میدهد. بهادر، سوار بر خرمن، راهیِ زمان میشود و در تاریخ، ماجرای مربوط به یکی از اشیاءِ درون موزه را دنبال میکند...
عناوین این برنامه عبارت است از: طاهر، عطار نیشابوری، شاه عباس اول (شاه و شبان)، سلطان حسین بایقرا و همراهان، شیخ بهایی، زکریای رازی، نادرشاه (از صفویه تا افشار)، بیهقی، چنگیزخان مغول (طلسم جادویی)، خواجه نصیر طوسی، چنگیزخان مغول (مقاومت مردم)، سربه داران، شاه عباس اول (نقشۀ زیرکانه)، حکیم فردوسی، ناصرخسرو قبادیانی
این برنامه به تهیهکنندگی «مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری» در مرکز پویانمایی صبا برای گروه سنی نوجوان تولید شده است.
اطلاعات تکمیلی
کارگردان: اصغر صفار
نویسنده: افسانه بخشی، فائزه کشاورزیان، سید جواد راهنما، سارا خاکزاد، صنم امامی، نوید فیروز، امین ملکیان، محسن رضایی، مهدی اسماعیلی
انیماتور: محمدمهدی احمدی، مهتاب وکیل، حمید محمدی، نورا شفیعزاده، محمد نورالدین، هاجر عبدی، رویا استادیان، کاظم میراحمدی، امین فرجادی، حسین حسنشاهی، امیرحسین تجسسی، ندا محمدیان، نسیم قاسمزاده، جواد قربانپور
موسیقی: فرهاد صفار
تکنیک: کات اوت کامپیوتری
تعداد قسمت: 26
مدت: 20 دقیقهای
کشور سازنده: جمهوری اسلامی ایران
سال ساخت: 1393
تهیه شده در: مرکز پویانمایی صبا
}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{
آهنگ دلپذیر ، نوا و آوای گیتی است. حکیم ارد بزرگ
به فرزندان خویش آموزش دهیم ، که در اینترنت هم ، گفتار و رفتاری نیک و انسانی داشته باشند. حکیم ارد بزرگ
بستر اندیشه همگانی ، همچون دریاست ، هیچ بنایی بر آن پایدار نخواهد بود ، مگر آنکه خود را با بسامدهای (امواج) آن همراه سازد. حکیم ارد بزرگ
دوستی با رنج ها و درد ها ، مانند دوستی با دشمن ستیزه جوست ، باید بر ناراستی ها تاخت ، که این تنها راه ماندگاریست. حکیم ارد بزرگ
رنج ، ما را نیرومندتر می سازد ، اما این هم دلیلی برای دویدن به سوی سختی ها و رنج ها نیست. حکیم ارد بزرگ
روزهای سخت ، گامهای آینده ما را استوارتر و تندتر می کند. حکیم ارد بزرگ
تنها نادان ، از مسخره نمودن دیگران ، شاد می شود. حکیم ارد بزرگ
جوک های زهرآگین قومی و زبانی، به پیدایش پدیده اسطوره شکنی قهرمانان ملی می انجامد. حکیم ارد بزرگ
جوک هایی که بر علیه زبان ها و تبارهای گوناگون ساخته و پرآکنده می شود، به از هم گسیختگی اجتماعی منتهی می گردد. حکیم ارد بزرگ
Dir:Philipp Stölzl
"دیواره شمالی" در شبکه دو
فیلم سینمایی "دیواره شمالی" محصول سال 2008 سه کشور آلمان، اتریش و سوئیس روز پنج شنبه (13 خرداد) از شبکه دو سیما پخش می شود.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران ، دیواره شمالی درباره دو صخره نورد آلمانی به نام "تونی و "آندریاس" است که برای به دست آوردن مدال طلایی المپیک قصد می کنند به سخت ترین و صعب العبور ترین دیواره آلپ که تا به حال فتح نشده و به دیواره شمالی معروف است، صعود کنند. از طرفی "لوئیز" خبرنگار زنی است که از سوی یک روزنامه به مونیخ فرستاده می شود تا درباره این دو نفر گزارش تهیه کند و ...
این فیلم را "فیلیپ استولز" کارگردانی کرده است و 13 خرداد ساعت 45/23 می توان آن را از شبکه دو سیما تماشا کرد.
رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم دیواره شمالی به کارگردانی فیلیپ استولز برای ما بنویسید و بفرستید.
North Face (film)
Directed by Philipp Stölzl
Produced by Boris Schönfelder
Danny Krausz
Benjamin Herrmann
Written by Christoph Silber
Rupert Henning
Johannes Naber
Phillip Stölzl
Starring Benno Fürmann
Florian Lukas
Johanna Wokalek
Ulrich Tukur
Music by Christian Kolonovits
Cinematography Kolja Brandt
Edited by Sven Buddelmann
Release dates
9 October 2008 (Switzerland)
23 October 2008 (Germany)
24 October 2008 (Austria)
Running time
121 minutes
Country Germany, Austria, Switzerland
Language German
North Face (German: Nordwand) is a 2008 German historical fiction film directed by Philipp Stölzl and starring Benno Fürmann, Florian Lukas, Johanna Wokalek, and Ulrich Tukur. Based on a famous 1936 attempt to climb the Eiger north face, the film is about two German climbers involved in a competition to climb the most dangerous rock face in the Alps.
داستان فیلم
Wiki letter w.svg This article needs an improved plot summary. (November 2015)
The movie portrays an attempt in 1936 to summit the Eiger via the north face by two competing climbing teams. The more prominently featured pair of German climbers are Toni Kurz (Fürmann) and Andi Hinterstoisser (Lukas) from Berchtesgaden. After being refused leave from the German army (falsely claiming one of them is getting married and the other is to be Best Man), they quit their service in order to make the attempt. They are portrayed as being more interested in mountaineering than in the current politics of the time. The competing team of Austrians that eventually teams up with the German team are portrayed as hoping for a Nazi-led incorporation of Austria into Germany. Watching their summit attempt is their childhood friend Luise (Wokalek), now working for a German newspaper, who is accompanied by her cynical superior Mr. Arau (Tukur).
بازیگران
Benno Fürmann as Toni Kurz
Johanna Wokalek as Luise Fellner
Florian Lukas as Andi Hinterstoisser
Simon Schwarz as Willy Angerer
Georg Friedrich as Edi Rainer
Ulrich Tukur as Henry Arau
Erwin Steinhauer as Emil Landauer
Branko Samarovski as Albert von Allmen
Petra Morzé as Elisabeth Landauer
Hanspeter Müller as Hans Schlunegger
Peter Zumstein as Adolf Rubi
Martin Schick as Christian Rubi
Erni Mangold as Grossmutter Kurz
Johannes Thanheiser as Grossvater Kurz
Arnd Schimkat as Hotelbesitzer
Klaus Ofczarek as Redaktionsleiter
Martin Brambach as Redakteur Henze
Peter Faerber as Spiess
Tobias Ofenbauer as Reporter
Hartmut Scheyhing as Reporter
Maximilian Pfnür as Wache
Gerhard Greiner as SS Mann Erlberger
Hassan Athman as Jazzmusiker
Nero Pietra as Italienische Seilschaft
Stefan Steurer as Italienische Seilschaft
Mark Geisseler as Französische Seilschaft
Matthias Roduner as Französische Seilschaft
Traute Hoess as Anna Fellner (uncredited)[2]
تولید
Eiger North Face, Bernese Alps, Switzerland
لوکیشن های فیلم
Austria
Dachstein, Steiermark, Austria
Graz, Styria, Austria
Kleine Scheidegg, Kanton Bern, Switzerland
Switzerland[3]
Reception
Critical response
After a successful theatrical run in Germany, Switzerland, and Austria, the film was released in several non-German speaking countries including the United States, United Kingdom, Italy, and Japan from 2009-2010, receiving favorable reviews throughout.[4]
جوایز و نامزدها
2009 German Film Award in Gold for Best Cinematography (Kolja Brandt)
2009 German Film Award in Gold for Best Sound (Heinz Ebner, Guido Zettier, Christian Bischoff, Tschangis Chahrokh)
2009 German Film Award in Gold Nomination for Best Production Design (Udo Kramer)
2009 German Film Critics Award for Best Cinematography (Kolja Brandt)
2009 German Film Critics Award for Best Screenplay (Philipp Stölzl, Christoph Silber, Rupert Henning, Johannes Naber)
2009 Motion Picture Sound Editors Golden Reel Award Nomination for Best Sound Editing - Foreign Feature (Alexander Buck, Carsten Richter, Alexander Vitt, Guido Zettier, Tobias Poppe)[5]
Historical elements of the plot
German government publicity did draw attention to German and Austrian mountaineering, and to climbing the North Face in particular, as matters of German national and ethnic pride.
The names and nationalities of the members of the historical single team of four who set out to attempt the ascent together correspond to those of the members of the two fictional teams.
Like the fictional Andi and Toni, the historical Andreas Hinterstoisser and Toni Kurz did have a shared association with Berchtesgaden, having, two years before their deaths, established a route together on the Berchtesgadener Hochthron.
The route of the historical team is essentially as portrayed in the film.
The rope that Hinterstoisser placed on the Hinterstoisser Traverse, and was used by the others to cross, was removed before the last team member continued upward.
When recovered, the corpse of one of the Austrian climbers showed he had been bandaged for a head wound.
During the descent Andi did attempt to cross the area known as Hinterstoisser Traverse using the pendulum traverse, as he had the ascent, and gave up when he realised his efforts were futile. (Even though the scene in the movie is short, Andi tried for hours but to no avail)
A rope supporting two climbers was cut
to move forward with the attempt at rescue (rather than in crisis of the next seconds or few minutes),
below the climber doing the cutting (rather by one of climbers dropping as a result),
on instructions from the rescuers, and
after the two appeared beyond communicating or helping in their own rescue.
After the avalanche, Kurz:
was the only team member with hope for survival,
had lost a glove and found the corresponding arm stiff and useless,
communicated with would-be rescuers at the tunnel "window",
unravelled a rope using teeth and one hand over the course of five hours, producing a longer cord which he lowered so an additional rope could be tied to it and sent up for the rest of his descent,
Anschluss between Germany and Austria had substantial public support in Austria, and was effected in 1938.
----------------------------------------------------------------
فیلم فوق العاده زیبا و دیدنی North Face محصول 2008 آلمان و اتریش
ژانر : درام, تاریخی, ماجرایی, ورزشی
نمره: 7.4
نمره منتقدین:67
کارگردان : Philipp Stölzl
ستاره ها : Benno Fürmann, Florian Lukas, Johanna Wokalek
برنده 4 و نامزد 4 جایزه
خلاصه داستان: فیلم بر اساس داستان واقعی ساخته شده و درباره مسابقه ای برای بالا رفتن از خطرناکترین قله کوههای آلپ است...
----------------------------------------------------------------
احتمالا در آینده فرمانروایان جهان ابررایانه هایی خواهند بود که انبوه بزرگی از داده ها را در خود انباشته کرده اند. حکیم ارد بزرگ
نام راه ابریشم و یا جاده ابریشم همانند نام خلیج عربی دروغین و شرم آور است . این "راه ایران" است که چینی ها بدنبال دزدیدن آن هستند ، هر پروژه ایی که با نام "راه ابریشم" انجام شود، پشت نمودن به پیشینه کهن سرزمینمان ایران است . چینی ها در این پنجاه سال به هزار گونه کوشش کرده اند نام "راه ابریشم" را جهانی کنند ! با نگاهی به تاریخ نوشتاری ما، خواهید دید این واژه پیشینه ایی بیش از 50 سال ندارد. تاریخی که برایش نوشته اند دروغین است . پذیرش و بهره گیری از آن به هیچگونه پذیرفتنی نیست . حکیم ارد بزرگ
مهربانی را هم ، آدم های شیاد و شارلاتان بد می دانند. حکیم ارد بزرگ
زمان کیمیاست، آن را صرف پاسخ به دروغ پردازی آدمهای شیاد و مردم آزار نکنید. حکیم ارد بزرگ
مهربان باش تا جاودانه شوی . حکیم ارد بزرگ
در هر سرنوشتی ، رازی مهم فرو نهفته است. حکیم ارد بزرگ
دوست و همراه نزدیک فرزندان خویش باشیم ، تا آنها گرفتار گردباد دوستان ناباب نشوند. حکیم ارد بزرگ
دوستان فراوان برای یک جوان ، نشان دهنده کامیابی در زندگی نیست ، بلکه نشان نابودی زمان ، به گونه ای گسترده است. حکیم ارد بزرگ
راهی سوای نرمش و بازی با هستی نیست. حکیم ارد بزرگ
شادی ، بر سراپرده خانه نابود کنندگان دشت ها و جنگل ها ، نخواهد نشست. حکیم ارد بزرگ
شکار جانوران را باید به فراموشی سپرد. حکیم ارد بزرگ
شکارچیان جانوران را ، از سرزمینمان بیرون بریزیم. حکیم ارد بزرگ
شوربختانه ، آدمیان همواره ارزش مهمترین و بزرگترین داشته های خود را فراموش می کنند و آب ، از آن بهترین های فراموش شده است. حکیم ارد بزرگ
پدر و مادر اُرُد، به او آموزش دادند که آبروی خانواده، بسیار مهم است او از زمانه آموخت آبرویی پایدار نمی ماند مگر با مردمداری و برخورد خردمندانه با دیگران. حکیم ارد بزرگ
پیام اُرُد برای جهانیان ، زندگی در سایه مهربانی ، آزادی و شادی است. حکیم ارد بزرگ
چشمه مهر و مهربانی ، همواره در دل اُرُد ، جاری خواهد بود. حکیم ارد بزرگ
دوست دارم به جای آنکه همچون گورکن گذشته را بکاوم ، همچون شاهین به سوی آینده ایی باشکوه شیرجه روم. حکیم ارد بزرگ
خردمندان و هنرمندان ، سازندگان آینده اند. حکیم ارد بزرگ
خود را برای پیشرفت مردم ارزانی دار ، تا همگان پشتیبان تو باشند. حکیم ارد بزرگ
دانشگاه ها نباید گورستان صدها هزار پایان نامه دانشجویان باشند، باید همه پایان نامه ها را از بایگانی ها و کتابخانه های متروک بیرون کشید و در اینترنت بارگذاری کرد . کشوری که می خواهد برترین شود باید فضای مجازی غنی داشته باشد. حکیم ارد بزرگ
در بلند هنگام هیچ نیرویی نمی تواند ، در برابر فرهنگ و هنر ، ایستادگی کند. حکیم ارد بزرگ
Dir:Fritz Lang
خشم
فیلم محصول سال 1936
خشم فیلمی ۹۲ دقیقهای به کارگردانی فریتس لانگ با بازی اسپنسر تریسی محصول کشور ایالات متحده آمریکا است.
تاریخ اکران: ۲۹ مهٔ ۱۹۳۶ م. (آمریکا)
کارگردان: فریتس لانگ
داستان: نورمن کراسنا
آهنگساز: فرانتس واکسمن
فیلمنامه: فریتس لانگ، بارتلت کورمک
بازیگران
اسپنسر تریسی
سیلویا سیدنی
والتر آبل
______________________________
خشم (فیلم)
کارگردان فریتس لانگ
تهیهکننده جوزف ال منکیه ویچ
نویسنده بارتلت کورمک
بازیگران اسپنسر تریسی
دنیس اوکیف
موسیقی فرانتس واکسمن
تدوین فرانک سالیوان
توزیعکننده مترو گلدوین مایر
تاریخ (های) انتشار
مه ۲۹ ۱۹۳۶
مدت
۹۲ دقیقه
کشور ایالات متحده آمریکا
زبان انگلیسی
خشم (به انگلیسی: Fury) فیلمی ۹۲ دقیقهای به کارگردانی فریتس لانگ با بازی اسپنسر تریسی محصول کشور ایالات متحده آمریکا است.
رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم خشم به کارگردانی فریتز لانگ برای ما بنویسید و بفرستید.
تاریخ اکران : 1936 May
ژانر : جنایی ، درام ، Film-Noir
کشور سازنده : آمریکا
کارگردان : Fritz Lang
ستارگان : Sylvia Sidney, Spencer Tracy,Walter Abel
خلاصه داستان :
« جو ویلر » ( تریسى ) هنگام بازگشت به زادگاهش به اشتباه به اتهام آدمربایى دستگیر و در زندان شهرى کوچک زندانى مىشود. شواهد و شایعات علیه او ، مردم را ترغیب مىکند تا به زندان حمله کنند و آن را آتش بزنند.
______________________________
اگر شور زندگی و امید را ، در روان یاران افسرده خویش بارور کنیم ، تنهایی هیچگاه به سراغ مان نخواهد آمد. حکیم ارد بزرگ
اگر همسران رازهای زندگی خویش را بیرون نبرند ، کمتر به غم جدایی گرفتار می آیند. حکیم ارد بزرگ
ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست ، جوشش است و جاری بودن. حکیم ارد بزرگ
این دیدگاه درست نیست که بپنداریم مرد توانا ، فرزندی همچون خود خواهد داشت. حکیم ارد بزرگ
آدم بی نظم، عمرش هم کوتاست. حکیم ارد بزرگ
خرد ، شمشیر و جنگ را به کنار می گذارد، و همگان را به کار و کوشش فرا می خواند. حکیم ارد بزرگ
خرد تنها در دانسته های ما خلاصه نمی شود ، بلکه در کردار ما هویدا می گردد. حکیم ارد بزرگ
خرد در آغاز ، به راستی پناه می برد. حکیم ارد بزرگ
خرد در بستری توفان زده ، شکوفا نمی شود. حکیم ارد بزرگ
خرد و دانش ، ابزار پیراستن ناراستی هاست. حکیم ارد بزرگ
پدران و مادرانی که فرزندان خویش را از اینترنت دور می کنند، شایسته سرزنش هستند. حکیم ارد بزرگ
پیش از استخدام هر استاد دانشگاه و آموزگاری، پژوهش کنید و ببینید تا چه اندازه به بالا بردن غنای اینترنت یاری رسانده است ، به روشنی باید گفت کسی که دانش و اندیشه خود را منتشر نمی سازد شایسته استادی در دانشگاه نیست. حکیم ارد بزرگ
تا مردم بر داشته ها و حقوق خویش آگاه نشوند، گامی برای نگهداری از آنها بر نمی دارند. حکیم ارد بزرگ
تنها آثار هنری جاودانه می شوند ، که به درون هنرمند نزدیکترند. حکیم ارد بزرگ
هر حماقتی ، شجاعت و بی باکی نیست. حکیم ارد بزرگ
هنرمندان ، شاعران و نویسندگان افسرده و غمگین ، دروازه های شکست را بر روی سرزمین خویش ، باز می کنند. حکیم ارد بزرگ
هیچ پیروزی و شکستی ، همیشگی نیست. حکیم ارد بزرگ
اگر خاطره شیرینی برای خود نسازیم ، یاد خاطرات غمناک گذشته ، روان ما را از پا در خواهد آورد. حکیم ارد بزرگ
چه بسیار زنان و مردانی را دیدم که به جای گوش کردن به ندای عقل و خرد ، دامن فریبکاران و جادوگران را گرفته بودند. حکیم ارد بزرگ
خردمندان از تجربه خویش می گویند ، نه از رویاها و پندارهای نادرست. حکیم ارد بزرگ
خموشی ریش سپیدان هم ، پندآموز است. حکیم ارد بزرگ
داستان کوتاه همواره زیباست ، چرا که خواننده با شیره و جان اندیشه نویسنده روبروست. حکیم ارد بزرگ