روباه کوچولوی قرمز انیمیشن دو بعدی که ساخته آلبرت پریرا لازارو است ، در 5 قسمت هر روز از شبکه پویا پخش می شود و قادر است با داستان های ساده و روانش توجه کودکان و حتی بزرگسالان را به خود جلب کند و مفاهیم را اموزش دهد .
شبکه پویا
پابلو، روباه کوچولوی قرمز
در سوراخی پایین یک درخت بزرگ، در حیاط خانهای، سه بچه روباه به همراه پدر و مادرشان زندگی میکنند.
پابلو Pablo به همراه خواهرش پاپی Poppy و برادر کوچکش پامکین Pumpkin هر شب از خانه بیرون آمده و در زمانی که آدمها به استراحت شبانه مشغولند، بازی و جست و خیز میکنند. در حیاط این خانه غیر از خانوادۀ روباه، یک گربه به نام فینبار Finbar و بر روی درخت وسط حیاط هم خانم جغد Madam Owl زندگی میکند. آنها هر روز ماجرای تازهای را دنبال میکنند.
مجموعۀ «پابلو، روباه کوچولوی قرمز» Pablo, the little red fox بر اساس سری کتابهایی نوشتۀ Hannah Gifford تولید شده است. گرافیک این برنامه با دسنهایی به رنگ سفید، آن را از سایر برنامهها متمایز کرده است. دلیل این خطوط سفید این است که داستانها اغلب در شب اتفاق میافتند و لبۀ همۀ اجسام به دلیل بازتاب نور روشنتر از سایر قسمتهای آن است.
اطلاعات تکمیلی
کارگردان: آلبرت پریرا لازارو
نویسنده: Hannah Gifford, Olivier Lebleu,Marie-Caroline Villand, John Grace,…
انیماتور: Edouard Tchernov, Siju Thomax, Anca Chirulescu,…
موسیقی: رونالد لی
تکنیک: دو بعدی
تعداد قسمت: 52
مدت: 5 دقیقهای
کشور سازنده: محصول مشترک فرانسه و انگلستان
سال ساخت: 1999
شرکت سازنده: Red Fox Production LTD, Millimages S.A
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
رها ماهرو : خواننده عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به انیمیشن پابلو ، روباه کوچولوی قرمز ساخته آلبرت پریرا لازارو که هم اکنون از شبکه پویا در حال پخش می باشد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید
هری و سطل پر از دایناسورش
هری و دوستان دایناسورش: تودی، اِستی، پِتسی، تِدی و تِری، هر روز به دنیای دایناسورها سفر میکنند و ماجراهای جدیدی را بوجود میآورند.
هری پسر بچۀ 5 سالهای است که روزی یک سطل پُر از دایناسورهای اسباببازی هدیه میگیرد. راز این سطل در این است که هری میتواند با یک پَرش به داخل آن، به همراه دایناسورهایش به سرزمین شگفتانگیز و تخیلی «دنیای دایناسورها» سفر کند. فضای این سرزمینِ خیالی، از اسباببازیها، نقاشیها و وسایل اتاق هری پُر شده است، حتی ابرهای سرزمین دایناسورها به شکل طرحهای کاغذ دیواری اتاق هری هستند. او میتواند با استفاده از قدرت خود، هر کار سخت و ناممکن را در دنیای دایناسورها انجام دهد.
مجموعۀ «هری و سطل پر از دایناسورش» در دو فصل 52 قسمتی برای گروه سنی خردسال تولید شده که از این تعداد 45 قسمت آمادۀ پخش میباشد. تولید این مجموعه همچنان ادامه دارد. در مورد این داستان تاکنون بیش از 14 کتاب چاپ شده و یک سری برنامههای کاربردی نیز بر مبنای سیستم عامل iOS و اندروید طراحی شده است.
اطلاعات تکمیلی
کارگردان: گراهام رالف و دبرا توفان
نویسنده: Ian Whybrow, Adrian Reynolds, Tony Collingwood, Bruce Robb,...
انیماتور: جان شاو
موسیقی: استیو دی آنجلو و تری تامپکینس,...
تکنیک: دو بعدی
تعداد قسمت: 45
مدت: 10 دقیقهای
کشور سازنده: محصول مشترک کانادا، انگلستان و امریکا
سال ساخت: 2005
شرکت سازنده: Bell Broadcast and New Media Fund, CCI Entertainment, Collingwood O'Hare Entertainment
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
محبوبه سمیعیزفرقندی خبرداد؛
میان برنامههای «رنگین کمان» در سال جاری جدید شدند
محبوبه سمیعیزفرقندی مدیرگروه کودک و نوجوان شبکه تهران گفت: در تشریح عملکرد گروه کودک و نوجوان به تغییرات برنامه «رنگین کمان» اشاره کرد.
به گزارش هنرنیوزبه نقل از روابط عمومی شبکه تهران، محبوبه سمیعیزفرقندی در تشریح عملکرد گروه کودک شبکه تهران درباره تغییرات جدیدی که در سال ۹۱ در برنامههای کودک این شبکه صورت گرفته، گفت: برنامه «رنگین کمان» قرار است با همان ترکیب سال قبل اما با اضافه شدن میان برنامههای جدیدی به فعالیت خود ادامه دهد که از میان آنها میتوان به «جنگل آلاله»، «هری و سطل پر از دایناسورش»، «اسکار»، «اوزی وو» و... اشاره کرد که تعدادی از این کارها از سوی اداره کل تامین برنامه کودک خریداری شده و در مرحله ترجمه و دوبله قرار دارد.
سمیعی ادامه داد: ۹۰ درصد میان برنامههای برنامه «رنگین کمان» در سال جاری، جدید شدهاند. علاوه بر این، تغییرات دیگری در سال جدید در «رنگین کمان» ایجاد شده است، که میتوان به اضافه شدن بخش مسابقه برای کودکان مهمان و شرکتکننده و مشارکت بیشتر ارتباط تلفنی با کودکان خارج از برنامه اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، مخاطب برنامه رنگین کمان کودکان دبستان تا قبل از ورود به دوره نوجوانی است.
این برنامه هر روز ساعت ۱۴:۲۰ دقیقه به صورت زنده از شبکه تهران در یک فرصت ۶۰ دقیقهای پخش میشود. شخصیتهای این برنامه نیما، پنگول، آقاجون، قیطون ، آقا مصیب و... هستند.
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
مدت: 10 دقیقه
هری و سطل پر از دایناسورش - قسمت 16
هری و دوستان دایناسورش: تودی، اِستی، پِتسی، تِدی و تِری، هر روز به دنیای دایناسورها سفر میکنند و ماجراهای جدیدی را بوجود میآورند
زمان پخش: 22 آذر 1394 ٠۹:٣٠
مدت: 10 دقیقه
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی انیمیشن هری و سطل پر از دایناسورش ساخته گراهام رالف و دبرا توفان که در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید
سوگلی
سوگلی، دختربچۀ خردسالی است که در یک خانۀزیبا به همراه پدر و مادرش با یک مرغ و خروس و جوجههایشان، یک گربه و کلاغی که بر درخت خانهشان لانه دارد زندگی میکند.
سوگلی هر روز با ماجراهایی ساده، در کنار آنها چیزهای زیادی یاد میگیرد. چیزهای خوبی مثل امانتداری، راستگویی، کمک و احترام به بزرگترها و...
مجموعۀ «سوگلی» در صدا و سیمای مرکز کرمان برای گروه سنی خردسال تولید شده است.
اطلاعات تکمیلی
کارگردان: محمد رضاپور
نویسنده: افسانه شعباننژاد فیلمنامه: محمد قاسمی
انیماتور: محمد رضاپور، مسعود محمدرضاخانی
موسیقی: کامران گلستانیان
تکنیک: عروسکی تک فریم (استاپ موشن)
تعداد قسمت: 13
مدت: 10 دقیقهای
کشور سازنده: جمهوری اسلامی ایران
تهیه شده در: صدا و سیمای مرکز کرمان
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
انیمیشنهای محرم در شبکه پویا
شبکه پویا به مناسبت ماه محرم انیمیشنهای با موضوعات مذهبی به ویژه عاشورا و کربلا را در کنداکتور پخش خود قرار داده است .
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، «سوگلی» و«فرشته کوچولو» از تولیدات مرکز کرمان به مناسبت ایام محرم در کنداکتور شبکه پویا قرار گرفته است . انیمیشن «سوگلی» با تمرکز به آموزش مسائل اخلاقی و تربیتی کودک مثل امانتداری، راستگویی، کمک و احترام به بزرگترها ساخته شده است این انیمیشن ، یک مجموعه 13 قسمتی 10 دقیقهای است که با تکنیک انیمیشن عروسکی (استاپ موشن) برای مخاطب خردسال «پیش دبستانی و دبستانی» تهیه شده است . کارگردانی مجموعه انیمیشن "سوگلی" محمدرضا پور، قصه نویسی افسانه شعبان نژاد، فیلمنامه نویسی برنامه را محمد قاسمی برعهده داشتهاند . انیمیشن «سوگلی» از روز سهشنبه چهاردهم آبان ماه هر روز از ساعت 15:40 دقیقه از شبکه پویا پخش خواهد شد .
انیمیشن «فرشته کوچولو» تولید دیگری از مرکز کرمان است که به مناسبت ایام محرم در کنداکتور شبکه پویا قرار گرفته است. این مجموعه 13 قسمتی نیز به تهیه کنندگی و کارگردانی مسعود اشجعی با تکنیک بعدی تولید شده و از روز سه شنبه 14 آبان ماه هر روز از ساعت 15:30 دقیقه روی آنتن میرود .
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
پخش 16 فیلم و انیمیشن تلویزیونی از شبکه پویا
شبکه پویا با پخش 16 فیلم سینمایی و مجموعه انیمیشنی، کنداکتور پخش خود را به مناسبت ایام محرم تغییر میدهد.
به گزارش هنرآنلاین؛ هوهوخان (باد مهربان)، سوگلی، فرشته کوچولو، مقتل خوانی، سوگ رقیه، رنگ تردید، سینمایی عاشورائیان1(مسلم ابن عقیل)، راز پروانه ها، علمدار کربلا، عصر خاتون، سینمایی سرزمین نینوا، سینمایی عاشورائیان 2(حبیب ابن مظاهر)، سوگ محرم، ذوالجناح، لالایی عاشورایی و یاران خورشید(حضرت قاسم ع) مجموعههایی هستند که شبکه پویا به مناسبت فرارسیدن ایام محرم روی آنتن میبرد.
انیمیشن "هوهوخان (باد مهربان)" با تکنیک دو بعدی به کارگردانی شهرام میرصادقی و تهیهکنندگی مرکز پویانمایی صبا در 34 قسمت 15 دقیقهای تولید شده است. یک قسمت از این مجموعه با موضوع محرم است که به این مناسبت در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفته و روز گذشته، 13 آبانماه روی آنتن رفت.
انیمیشن "سوگلی" نیز از امروز 14 آبانماه، هر روز از ساعت 15/40 پخش خواهد شد. این مجموعه با تکنیک عروسکی تک فریم به تهیهکنندگی و کارگردانی محمد رضاپور و در 13 قسمت 10 دقیقهای در مرکز استان کرمان تولید شده است.
انیمیشن "فرشته کوچولو" تولید دیگری از مرکز کرمان است که به مناسبت ایام محرم در کنداکتور شبکه پویا قرار گرفته است. این مجموعه 13 قسمتی نیز به تهیهکنندگی و کارگردانی مسعود اشجعی با تکنیک سهبعدی تولید شده و از امروز، 14 آبانماه، هر روز از ساعت 15/31 دقیقه روی آنتن میرود.
"مقتل خوانی" عنوان انیمیشن دیگری است که در مرکز پویانمایی صبا تولید شده و قرار است از امروز 14 آبان ماه از ساعت 19/45 هر روز در کنداکتور شبکه پویا قرار گیرد. این مجموعه در 20 قسمت 10 دقیقهای به نویسندگی و کارگردانی علیرضا فرمانی تولید شده و به روایت حادثه عاشورا برای کودکان میپردازد.
بر اساس این گزارش، "سوگ رقیه" فردا 15 آبانماه، ساعت 18/25 پخش خواهد شد. "سوگ رقیه " یک کلیپ 12 دقیقهای به کارگردانی محمد رضا کاشف و تهیهکنندگی مرکز پویانمایی صبا است که با تکنیک دو بعدی تولید شده است.
"رنگ تردید" روز 16 آبانماه، از ساعت 18/25 در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفته است. این انیمیشن به کارگردانی سیدرضا غلامی و تهیهکنندگی مرکز پویانمایی در یک قسمت 12 دقیقهای با تکنیک سهبعدی تولید شده است. موضوع این اثر عاشورا است و شخصیت اصلی آن، حُر یکی از سرداران سپاه ابن زیاد است که مورد وسوسه خناس قرار میگیرد.
همچنین انیمیشن "عاشورائیان(1)" که به کارگردانی ناهید صمدی امین و تهیهکنندگی مرکز پویانمایی صبا در یک قسمت 70 دقیقهای با تکنیک دو بعدی تولید شده به ماجرای رشادت و فداکاری مسلم ابن عقیل میپردازد و قرار است 17 آبان ماه از ساعت 18/25 روی آنتن برود.
"یاران خورشید" نیز 18 آبانماه، روی آنتن خواهد رفت. این انیمیشن به کارگردانی مهدی عمادی و تهیهکنندگی مرکز پویانمایی صبا در یک قسمت 12دقیقهای تولید شده است.
"راز پروانهها" نیز که نگاهی متفاوت به شهادت حضرت علی اصغر دارد روز 19 آبانماه از ساعت 14/30 در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفته است. این انیمیشن به کارگردانی و نویسندگی مسعود صفری در یک قسمت 11 دقیقهای به سفارش مرکز صبا تولید شده است.
همچنین انیمیشن "علمدار کربلا" روایتی متفاوت از حماسه رشادت و شهامت حضرت عباس(ع) دارد که برای آوردن آب به خیمههای حسین(ع) از جان خود میگذرد. این نماهنگ 12دقیقهای به کارگردانی نسرین قلی بیگیان و تهیهکنندگی مرکز پویانمایی صبا است که با تکنیک دو بعدی تولید شده و روز 20 آبانماه از ساعت 14/30 پخش میشود.
انیمیشن "عصر خاتون" هم عنوان دیگری از تولیدات مرکز پویانمایی صبا است که به مناسبت ماه محرم و به صورت تلفیقی دو بعدی و سهبعدی در مدت زمان 9 دقیقه روی آنتن میرود. این مجموعه به کارگردانی رضا انصارین آماده پخش شده و به اتفاقات عصر عاشورا و وقایع بعد از جنگ و شروع مصائب اهل بیت میپردازد. "عصر خاتون" قرار است روز 21 آبانماه از ساعت 14/30 پخش شود.
شبکه پویا انیمیشن "سرزمین نینوا "را هم در روز 23 آبانماه در ساعت 14/30 پخش میکند. این انیمیشن به کارگردانی مهران گوهربخش و نویسندگی محمدابراهیم سلطانیفر در یک قسمت 6 دقیقهای با تکنیک دو بعدی و تهیهکنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.
انیمیشن "عاشورائیان(2)" نیز روز 22 آبانماه از ساعت 14/30 روی آنتن میرود. "عاشورائیان2" به کارگردانی ناهید صمدی امین و تهیهکنندگی مرکز پویانمایی صبا در یک قسمت 18 دقیقهای با تکنیک دو بعدی تولید شده و به ماجرای رشادت و فداکاری حبیب ابن مظاهر میپردازد.
انیمیشن "ذوالجناج" به کارگردانی رامین رهبر و تهیهکنندگی مرکز پویانمایی صبا با تکنیک دو بعدی در یک قسمت 2 دقیقهای تولید شده و روز 22 آباناه، از ساعت 15/30 پخش خواهد شد.
انیمیشن "لالایی عاشورایی" نیز به کارگردانی آیدین رمضانی و تهیهکنندگی مرکز پویانمایی صبا در یک قسمت 4 دقیقهای تولید شده و قرار است روز 24 آبانماه، از ساعت 14/30 روی آنتن میرود.
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
کارگردان انیمیشن اقتباسی «سوگلی»:
آثاری که از آنها اقتباس میشود مثل «بینوایان»، خود جذابند
کارگردان انیمیشن «سوگلی» که اقتباسی از کتاب «هدیه خاله نگین» افسانه شعباننژاد است، معتقد است: آثاری که از آنها اقتباس میشود دارای داستانهای خوب و روان هستند و به راحتی میتوان از آنها الهام گرفت به همین دلیل مورد توجه قرار میگیرند.
محمد رضاپور - کارگردان «سوگلی» محصول مرکز کرمان - در گفتوگویی بیان کرد: اساس و پایهی اصلی یک اثر فیلمنامه است که باید حتما پیام داشته باشد، آثاری که از آنها اقتباس میشود دارای پیام هستند و راحتتر میتوان آنها را به فیلمنامه تبدیل کرد.
وی افزود: حتی در آثار سینمایی نیز از کارهای بزرگان نظیر بینوایان ویکتور هوگو اقتباس شده است؛ چرا که آثاری که از آنها اقتباس میشود خود جذابند.
این کارگردان که «سوگلی» را با تکنیک استاپ موشن (عروسکی) ساخته است، علت استفاده از این تکنیک را علاقهی شخصی خود عنوان کرد و دربارهی اینکه آیا برای استفاده از این تکنیک امکانات لازم فراهم بوده یا خیر؟ گفت: ما در کرمان استودیو استاپ موشن داریم و از نظر امکانات و نیرو تأمین هستیم؛ ضمن اینکه در همه جای ایران میتوان از این تکنیک استفاده کرد ولی فقط در تهران از این تکنیک بیشتر استفاده میشود، به دلیل سختی کار با این تکنیک، کمتر افرادی به سراغ آن میروند.
انیمیشن سوگلی
او دربارهی انیمیشن «سوگلی» توضیح داد: داستانهای «سوگلی» برگرفته از کتاب «هدیه خاله نگین» خانم افسانه شعباننژاد است، به دلیل اینکه داستانهای این کتاب برای کودکان سوژه جالبی بود و سادگی خاصی داشت، آن را انتخاب کردم تا به انیمیشن تبدیل کنم؛ بنابراین با خانم شعباننژاد برای یکسری تغییرات صحبت کردیم و ایشان 13 داستان دیگر برای این انیمیشن نوشتند.
این انیمیشنساز ادامه داد: از آنجا که خانم شعباننژاد خود اهل کرمان هستند فرهنگ کرمانی را به خوبی در این داستانها بیان کردند، ضمن اینکه لوکیشنهای سوگلی براساس معماری شهر کرمان ساخته شده است.
رضاپور تمایز انیمیشن اقتباسی «سوگلی» را با سایر انیمیشنهای اقتباسی اینگونه بیان کرد: ما سعی کردیم در این انیمیشن به داستانهای کتاب وفادار باشیم و زیاد از داستانها فاصله نگرفتیم و فقط آنها را به انیمیشن تبدیل کردیم و یکسری تغییرات کوچک در فیلمنامه اعمال کردیم.
این کارگردان که در ادامه صحبتهای خود از ساخت انیمیشنی با موضوع قصههای پیامبران در آینده خبر داد، دربارهی راههای جذاب کردن انیمیشنهای دینی خاطرنشان کرد: اگر ساخت این انیمیشن به تصویب برسد سعی میکنیم برای جذاب کردن آن جنبههای فانتزیاش را بیشتر کنیم و زیاد به قدیسین نزدیک نشویم چرا که وجود شخصیتهای فانتزی باعث میشود که یک اثر در عین جذاب بودن پیام خود را نیز منتقل کند.
وی افزود: در این کار مجبورم چهره پیامبر (ص) را حال با دست زدن به یکسری از ترفندها نشان دهم، زمانی که طرح اصلی قصههای پیامبران تصویب شود با مشاوران مشورت خواهم کرد تا ببینیم چگونه میتوان از کلیشههایی نظیر انداختن نور بر چهره انبیا عبور کرد و چه زوایایی را برای نشان دادن آنها انتخاب کنیم که به پیامبران نیز توهین نشود.
کارگردان «سوگلی» در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چرا در حوزه انیمیشنهای دینی یک نمونه مثال زدنی نظیر «مختارنامه»، «شب دهم» و... وجود ندارد؟ گفت: به خاطر این است که سرمایهگذاری چندانی نشده است و همیشه درباره چنین موضوعاتی تک قسمتی و کوتاه کار شده نه مجموعهای و بلند؛ انیمیشن به زمان و سرمایهگذاری زیادی نیاز دارد.
انیمیشن «سوگلی» به نویسندگی افسانه شعباننژاد هر روز ساعت 15 و 40 دقیقه از شبکه پویا پخش میشود.
عوامل تولید «سوگلی» عبارتند از:
کارگردان، تهیهکننده، انیماتور و تصویربردار: محمدرضاپور/ عروسکساز: اکبر عسکری/ نورپرداز: مهدی غضنفری/ موسیقی: کامران گلستانیان/ کامپوزیت: مسعود محمدرضاخانی و زهرا افضلی.
رها ماهرو : خواننده عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به مجموعه سوگلی که هم اکنون از شبکه پویا در حال پخش می باشد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید
بابالوها انمیشن زیبایی که هم اکنون از شبکه پویا پخش می شود
بابالوها
شبها به محض اینکه همه به خواب میروند، زندگی بابالوها شروع میشود! بابالوها یا همان لوازمی که همه جا خاموش در اطراف ما هستند وقتی آدمها به خواب میروند شروع به حرکت میکنند.
یک حولۀ کودک کنجکاو و مامان حوله، دو خواهر دمپایی شایعهساز، خانم چنگال وفادار، آقای کاسه شاد، یک قاشق چای خوری، یک مسواک خانم، یک مداد ماجراجو و باهوش و بقیه اشیاء دوست داشتنی از لوازم خانگی که در هر گوشه از خانه زندگی میکنند، قهرمانان اصلی این داستان هستند.
در هر قسمت از این مجموعه که جهانی پُر از تخیل دارد، اتفاق جدیدی برای بابالوها رخ میدهد که باید تا قبل از صبح و بیدار شدن اهالی خانه بخصوص کِوین، پسر بچۀ کوچولوی خانه (که خیلی بهندرت دیده میشود) به سرانجام برسد و حل و فصل شود تا هیچ کس به راز زنده شدن آنها در زمان خواب آدمها پینبرد. البته، با توجه به محدودیتها و اندازههای کوچک آنها، این مشکلات بسیار سختتر از حالت معمول به نظر میرسند.
این مجموعه در 1995 بر اساس طرحی از جان-لوک مورل در 65 قسمت 5 دقیقهای برای گروه سنی خردسال تولید شد که بخاطر توجه به محیط زیست و انتخاب موضوع مناسب و شخصیت پردازی خاص، برندۀ جایزۀ نقرهای Pulcinella برای بهترین برنامه این گروه سنی شد. پس از کسب موفقیتهای سری اول، چند سری دیگر از این مجموعه تا سال 1999 در دست تولید قرار گرفت که جمعاً تعداد قسمتهای آن به 130 قسمت رسید و بابالوها در فضای متفاوتی چون ساحل دریا، کوهستان و حومۀ شهر قرار گرفتند.
در مجموعۀ بابالوها در تعطیلات، خانوادۀ کوین کوچولو با یک ماشین به یک کمپینگ میروند تا تعطیلات خود را در آنجا سپری کنند و بابالوها خوشحال با آنها راهی میشوند.
اطلاعات تکمیلی
کارگردان: رمی هاسون
نویسنده: جین - لوک مورل دنیل اورگوال
انیماتور: دنیل اورگوال
موسیقی: جف زاهن
تکنیک: سل انیمیشن
تعداد قسمت: 60
مدت: 5 دقیقهای
کشور سازنده: محصول مشترک فرانسه و کانادا
سال ساخت: 1999
شرکت سازنده: France Animation, CINAR
ژانر : پویا نمایی
دسته بندی : کودک و نوجوان
زبان : فارسی
زمان پخش: 22 آذر 1394 ٠٨:۵۴
مدت: 5 دقیقه
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
انیمیشن بابالوها همزمان با سری اول انیمیشن «داستان اسباببازی» به نمایش درآمد
بیداری «بابالوها» در خواب آدمها
برای بچههای دهه 60 دیدن دستمال آشپزخانه که با حرکات جالبی به همه دستور میدهد، دیدنی بود. قاشق و چنگالها هم شخصیت خاص خود را داشتند همان طور که صابون و مسواک هم ویژگیهای منحصر به فردی داشتند. بابالوها در ذهن بچهها این خیال را پررنگ میکردند که اشیا جان دارند و فقط چون از آدمها میترسند وقتی اهالی خانه بیدار هستند ساکت و آرام سر جای خود میمانند و به محض این که افراد خانه میخوابند آنها هم به راه میافتند و زندگی خود را آغاز میکنند.
آنچه کارتون بابالوها را دیدنی کرده بود، نوع نقاشی و حرکات بسیار ظریف اشیا و البته دوبله استادانه این کارتون به فارسی بود. حالا هم کارتون بابالوها از شبکه پویا پخش میشود. تخیل بچههای امروزی شاید از بچههای دهه 60 قویتر باشد، اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند. بچهها هنوز هم کارتون بابالوها را تماشا میکنند و تصمیم میگیرند شب زودتر به رختخواب بروند تا اشیا و لوازم خانه زودتر بتوانند زندگی خود را آغاز کنند. هنوز هم در خواب همه بچهها دستمال، صابون، کفگیر و... جان دارند و پنهان از چشم آنها حرکت میکند.
سرقتی در کار نیست
انیمیشن زندگی بابالوها برای اولین بار سال 1995 تهیه و از تلویزیون پخش شد. فیلم سینمایی انیمیشنی «داستان اسباببازی» (محصول مشترک کمپانی والتدیزنی و شرکت کامپیوتری تازهتاسیس پیکسار) هم در همین سال به نمایش عمومی درآمد. با آن که منتقدان سینمایی از این فیلم سینمایی به عنوان انقلابی در ژانر انیمیشن یاد کردند (داستان اسباببازی اولین فیلم انیمیشنی تاریخ سینما بود که به کمک کامپیوتر و نه هنر دست انیماتورها ساخته شد)، اما فیلم پرفروش کمپانی والتدیزنی، از یک جهت دیگر هم خبرساز و پرسروصدا شد. به دلیل شباهتهای زیاد قصه فیلم با قصه و حال و هوای مجموعه انیمیشنی زندگی بابالوها، این پرسش مطرح شد که آیا مسئولان واحد انیمیشنی کمپانی والتدیزنی سوژه فیلم خود را از مجموعه تلویزیونی زندگی بابالوها به سرقت بردهاند؟ تهیهکنندگان مجموعه (که محصول مشترک دو کشور فرانسه و کاناداست) گفتند کار تولید آن را از چند سال پیش از 1995 شروع کرده بودند و طرح قصه آن در رسانههای گروهی درج شده بود. به این ترتیب، کمپانی والتدیزنی میتوانست با بهرهگیری از اخبار رسانهای به قصه آن دست یافته و از آن به عنوان سوژه فیلم پرفروش خود بهره گرفته باشد، اما مسئولان کمپانی والتدیزنی هم در جواب گفتند طرح تولید داستان اسباببازی به سالها پیش از 1995 برمیگردد و دلیل تولید دیرهنگام آن هم این بود که میخواستند انیمیشن خود را به صورت کامپیوتری تولید کنند و نه به شیوه سنتی و دستی.
به هر حال، بحث و درگیری دو طرف سر و صدای زیادی در رسانهها به پا کرد و تبدیل به یک خبر داغ و جنجالی رسانهای شد، اما تهیهکنندگان زندگی بابالوها هیچ گاه به صورت رسمی از کمپانی والتدیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار شکایت قانونی نکردند. رسانهها در آن زمان نوشتند اطرافیان رمی هوسون، کارگردان مجموعه به وی گفته بودند شکایت قانونی از یک تهیهکننده خارجی وقت و پول زیادی را به خود اختصاص خواهد داد و انجام این کار به نفع وی نیست. در عین حال، هیچ ضمانتی هم وجود نداشت رای دادگاه به نفع تهیهکنندگان مجموعه تلویزیونی باشد. برخی منتقدان گفتند احتمالا دوطرف بدون این که اطلاعی از کار یکدیگر داشته باشند، به طرح اصلی قصه کارهای خود رسیدهاند و کسی از کسی سوژه دزدی نکرده است. در عین حال، بحثهای رسانهای مربوط به شباهت قصه این دو فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی، به نفع زندگی بابالوها عمل کرد و باعث شهرت و محبوبیت بیشتر آن شد. به دنبال این موضوع، شمار بینندگان مجموعه هم در فرانسه و کانادا و هم در دیگر کشورهای جهان افزایش چشمگیری یافت.
نویسندگان مجموعه زندگی بابالوها ، تیم دو نفره ژان کوک مورل و دانیل اورگرال هستند. مورل در گفتوگویی اعلام کرد طرح اصلی قصه مجموعه از سالها قبل در ذهنش بوده و تا مدتها به دنبال قصههایی جذاب برای آن میگشت. خط اصلی قصه مجموعه کاملا آشناست. با فرا رسیدن شب و به خواب رفتن آدمها، بابالوها جان گرفته و دور از چشم آدمها، زندگیشان را شروع میکنند. بابالوها شامل اشیا و چیزهای بیحرکتی میشوند که در هر خانهای وجود دارند و فقط زمانی جان میگیرند که آدمها در نزدیکیشان حضور ندارند، اما هر یک از این اشیا در زمان جان گرفتن، یک هویت مستقل و مشخص دارند که تماشاچی آنها را به واسطه همین هویتها شناسایی میکند. برای مثال، دمپایی یک شیء شایعهساز است و خانم چنگال و آقای کاسه بسیار وفادار و شاد هستند.
به این ترتیب، تماشاگران زندگی بابالوها با یک دنیای فانتزی و خیالی سر و کار دارند که میتواند در ذهن خیالساز هر کودک و نوجوانی به وجود بیاید و برای خودش یک زندگی مستقل را خلق کند. فصل اول مجموعه در 65 قسمت تولید شد. در هر قسمت مجموعه اتفاق تازهای برای شخصیتهای اصلی قصه رخ میدهد. شروع این قصه با شروع شب و به خواب رفتن آدمهاست. قهرمانان قصه در هر اپیزود آن فقط تا صبح و طلوع خورشید فرصت دارند مشکل خود را به شکلی منطقی حل کنند. اعضای خانواده با آن که بسیار مورد توجه هستند و اتفاقاتی در منزل آنها رخ میدهد، ولی حضوری اندک در ماجراجوییها دارند و به آن صورت در متن قصه دیده نمیشوند. از این نظر، حضور آدمها در قصه مجموعه، خیلی شبیه حضور اندک آدمها در مجموعه انیمیشنی «تام و جری» است. سازندگان زندگی بابالوها هم در همان اپیزودهای اول مجموعه به روشنی به توضیح این نکته میپردازند که قصه مجموعه درباره بابالوهاست و نه آدمهایی که از این اشیا و لوازم استفاده میکنند.
منتقدان تلویزیونی، تلاش سازندگان زندگی بابالوها برای تلفیق دو عنصر سرگرمیسازی و پیامرسانی را تحسین کردند و از پیام زیستمحیطی آن به بچهها (که مخاطبان اصلی مجموعه هستند) استقبال کردند. در عین حال، آنها شخصیتپردازی مجموعه را کاری مهم توصیف کردند و گفتند برای یک مجموعه انیمیشنی تلویزیونی، موفقیت خیلی زیادی است که بتواند چنین کاری را انجام دهد. تلاش عوامل تولید مجموعه، آنها را صاحب چند جایزه مختلف تلویزیونی کرد و میلیونها بیننده را برایشان به ارمغان آورد. لازم نبود منتقدان تلویزیونی و اهل فن به سازندگان مجموعه پیشنهاد تولید فصلهای جدید مجموعه را بدهند. تهیهکنندگان زندگی بابالوها خشنود از موفقیت کلان آن تا سال 1999 سه نسل دیگر آن را نیز تولید کردند. در کل تعداد 140 اپیزود مجموعه تولید و روی آنتن رفت. تمام اپیزودهای مجموعه زمان کوتاهی (حدود پنج دقیقه) داشتند و ماجراهای قصه در این فصلها در لوکیشن تازه و متفاوتی اتفاق میافتاد و سیر ماجراجویی شخصیتهای قصه محدود به منزل و آشپزخانه نشد. با حضور این شخصیتها در مکانهای بازی مثل کوهستان، دریا و نقاط مختلف شهر، هم تماشاگران با ماجراجوییهای تازهای روبهرو شدند و هم دست فیلمنامهنویسان مجموعه برای پیدا کردن سوژههای تازهتر و بدیعتر باز شد.
آیامدیبی / مترجم: کیکاووس زیاری
ده از ده برای مداد(بابالوها)
مداد ناراحت بود دستمال دلیل رو ازش پرسید مداد گفت کبین نتونسته تمریناشو بنویسه. با هم فکر کردند تا اینکه...... :
رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به انیمیشن بابالوها ساخته رمی هاسون که هم اکنون از شبکه پویا در حال پخش می باشد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید
چاپی و چاپو انیمیشن قدیمی فرانسوی
کارتونهای خاطره انگیز
کارتون خاطره انگیز چاپو و چاپی
چاپو و چاپی چاپو و چاپی
محصول 1974 فرانسه
تعداد قسمتها و مدت زمان در 60قسمت-5 دقیقه ای
درباره چاپی و چاپو شخصیت های اصلی این کارتون چاپو و چاپی که برادر و خواهر بودند در هر قسمت از این برنامه با مشکلات بوجود امده دست و پنجه نرم میکردند که در نهایت به خوبی به پایان می رسید دکور ساده که حاوی مکعب های زیاد و نوع لباس چاپو و چاپی به جذابیت این برنامه افزوده بود
چاپو و چاپی
چاپی و چاپو، خواهر و برادری هستند که همیشه به کمک هم، مشکلات پیش آمدۀ اطرافشان را حل میکنند.
دو شخصیت اصلی این مجموعه یعنی چاپی و چاپو کلاههای بیش از اندازه بزرگی شبیه به کلاه مکزیکی بر سر دارند. لباسهای آنها نیز شبیه به هم است و فقط در رنگ لباس و اندازۀ موهایشان باهم متفاوتند. چاپی که دختر است به رنگ قرمز و چاپو که پسر است به رنگ آبی. آنها خواهر و برادر دوقلو هستند، با هم فکر میکنند، با هم مسائل را حل میکنند، با هم تصمیم میگیرند و با هم عمل میکنند. همۀ قسمتهای این برنامه با شادی و خوشحالیِ آنها از نتیجۀ کارشان به پایان میرسد. دکور این مجموعه از مکعبهای رنگی در اندازههای مختلف پوشیده شده و چاپی و چاپو بین آنها با کمک کلاههایشان قِل میخورند! گاهی هم از داخل یک مکعب، وسیلهای را که لازم دارند با چند ضربۀ کوچک به آن، بیرون میآورند. آنها با اینکه قد خیلی کوتاهی دارند اما به سادگی مکعبهای بزرگ را جابجا میکنند.
مجموعۀ چاپی و چاپو Chapi Chapo از کلمۀ فرانسوی شاپو chapeaux به معنی «کلاهها» گرفته شده است.
Gorra Fahon تنها گویندۀ این مجموعۀ انیمیشنی است و تمام صداهای داستان از اوست
رها ماهرو : خواننده عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به انیمیشن فرانسوی چاپی و چاپو که هم اکنون از شبکه پویا در حال پخش می باشد و در وبسایت جامع رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید
چاپی و چاپو، خواهر و برادری هستند که همیشه به کمک هم، مشکلات پیش آمدۀ اطرافشان را حل میکنند.
دو شخصیت اصلی این مجموعه یعنی چاپی و چاپو کلاههای بیش از اندازه بزرگی شبیه به کلاه مکزیکی بر سر دارند. لباسهای آنها نیز شبیه به هم است و فقط در رنگ لباس و اندازۀ موهایشان باهم متفاوتند. چاپی که دختر است به رنگ قرمز و چاپو که پسر است به رنگ آبی. آنها خواهر و برادر دوقلو هستند، با هم فکر میکنند، با هم مسائل را حل میکنند، با هم تصمیم میگیرند و با هم عمل میکنند. همۀ قسمتهای این برنامه با شادی و خوشحالیِ آنها از نتیجۀ کارشان به پایان میرسد. دکور این مجموعه از مکعبهای رنگی در اندازههای مختلف پوشیده شده و چاپی و چاپو بین آنها با کمک کلاههایشان قِل میخورند! گاهی هم از داخل یک مکعب، وسیلهای را که لازم دارند با چند ضربۀ کوچک به آن، بیرون میآورند. آنها با اینکه قد خیلی کوتاهی دارند اما به سادگی مکعبهای بزرگ را جابجا میکنند.
مجموعۀ چاپی و چاپو Chapi Chapo از کلمۀ فرانسوی شاپو chapeaux به معنی «کلاهها» گرفته شده است.
گورا فاهون تنها گویندۀ این مجموعۀ انیمیشنی است و تمام صداهای داستان از اوست.
اطلاعات تکمیلی
کارگردان: Italo Bettiol ، Stephano Lonati
موسیقی: François de Roubaix
تکنیک: تک فریم عروسکی (استاپ موشن)
تعداد قسمت: 60
مدت: 5 دقیقهای
کشور سازنده: فرانسه
سال ساخت: 1974
شرکت سازنده: Belokapi Telecip
خانواده مسواکی
داستان خانواده مسواکی
چهار مسواک،یک خمیر دندان و نخ دندان با هم دوست بودند.آن روز جمعه بود و همه مشغول نظافت بودند.مسواک کوچکتر که اسمش «مسی» بود حوصله اش سر رفته بود.او توپ خود را گرفت و به «خمیری» گفت: میای با من بازی کنی؟خمیری که خیلی کار داشت به مسی گفت:نه،الان نمیتوانم.مسی پیش همه رفت ولی همه جوابشان مثل خمیری بود.مسی خیلی ناراحت شد.همین جوری که داشت قدم میزد یک صابون پدا کرد که اسمش «صابی» بود.صابی به مسی گفت بیا بریم آب بازی کنیم.مسی هم قبول کرد.یک ساعت گذشت.مسی گفت:صابی خیلی خوب بود.اما صابی جواب نداد.مسی هر چه دنبال صابی گشت پیدایش نکرد.بالاخره به خانه برگشت و ماجرا را برای خمیری تعریف کرد.خمیری گفت:مسی جان صابون در آب حل میشود برای همین صابی ناپدید شده است. مسی خیلی ناراحت شد خمیری گفت:اشکال نداره،من جایی را میشناسم که کلی صابون دارد.مسی خیلی خوش حال شد و صابونی به نام «صابونی»انتخاب کرد. آن شب به همه بعد از کلی کار خوش گذشت.
نوشته مهدی
این انیمیشن اهمیت مسواک زدن در سلامتی دندانهای کودکان و جلوگیری از تنبلی کودکان خردسال جهت مسواک زدن را به نمایش می گذارد. همچنین در این انیمیشن نحوه برخورد والدین و افراد دیگر خانواده ، در خصوص نهادینه کردن رفتار مسواک زدن به کودک نشان داده شده است.
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
نگاهی به انیمیشن خانواده مسواکی
انیمیشن خانواده مسواکی همینک از شبکه دو سیما در حال پخش میباشد به همین بهانه در ادامه نگاهی به این انیمیشن خواهیم داشت .
نگاهی به انیمیشن خانواده مسواکی
سینما خبر/ خانواده مسواکی برای آموزش مفاهیم متنوع به مخاطبان خردسال تولید شده است. استفاده از شخصیتهای متفاوت همچون مسواک و خمیردندان در انیمیشن خانواده مسواکی یکی از ویژگیهای قابلتوجه این مجموعه محسوب میشود. چون عموما در انیمیشنهای این گروه سنی از وسایل آشنا استفاده میشود مثل کیف، مداد، رختخواب یا لباسها.
جانبخشی به اشیایی همچون مسواک، خمیردندان و اسفنج داستانهایی جذاب و آموزنده را تولید و کمک بسیاری به بالا بردن قوه تخیل مخاطب کرده است. کودکان میآموزند بازی و سرگرمی منحصرا با اسباب بازیها به وجود نمیآید، بلکه هر وسیلهای که اطراف آنهاست میتواند به عنوان موجودی زنده خلقکننده داستان و ماجرایی هیجانانگیز باشد. در واقع ساخت اسباببازی برای کودکان از طریق همین خیالپردازی با اشیای مختلف مرتبط با گروه سنی خردسال انجام میشود و طراحان اسباب بازی جدا از توجه به ویژگیهای شکلی و ظاهری اسباببازیها، به کاربرد آنها برای کودکان و ملموس بودنشان توجه میکنند. حال چه بهتر به جای آنها خود کودک، قوه خیال خود را به کار بیندازد و از اشیای پیرامون خود به عنوان اسباببازی استفاده کند. فقط در این صورت است که بازی نهتنها وسیلهای برای تخلیه هیجانی کودک و سرگرم کردن او بلکه ابزاری مهم برای مهارتآموزی او میشود.
مجموعه خانواده مسواکی علاوه بر بدعت در طراحی شخصیت، از تنوع و خلاقیت بسیاری در پرداخت داستان بهره برده و قصههای متفاوت و جذابی به وسیله این کاراکترها شکل گرفته شده است؛ به عنوان مثال در یکی از قسمتهای مجموعه به نام «گمشده در صحرا» داستان بسیار غیرمعمولی روایت میشود. ابتدا شخصیتهای قصه را روی سینک ظرفشویی میبینیم که در حال صحبت با یکدیگر هستند. ناگهان توجه آنها به کوزه کوچکی که کج شده و شنهای آن روی زمین پخش شده است، جلب میشود. خمیری، خانم اسفنجی، مسی و غیره تصمیم میگیرند به سمت کوزه بروند و از چند و چون ماجرا آگاه شوند. این آغازی است ساده اما گیرا برای اتفاقات مهم و جذاب بعدی که در مواجه با کوزه و شنهای آن پیش میآید و سبب و جذب مخاطب برای دیدن و همراه شدن با شخصیتها و کشف و آگاهی از اتفاقات پیش آمده برای آنها میشود.
قسمت میانی داستان که مهمترین اتفاقات و در واقع معمای اصلی در قالب آن رخ میدهد، ویژگیها و نکات جالب توجه دیگری دارد. زمانی که شخصیتها به کوزه نزدیک میشوند، مخاطب درمییابد کوزه آنقدر هم که از دور پیدا بود کوچک نیست، بلکه برای کاراکترها به بزرگی یک صحرای واقعی است. شخصیتها پا بر روی شنهای ریخته شده کوزه میگذارند و چندقدمی پیش میروند. ناگهان تصاویر پسزمینه محو و کوزه و شنهای آن به یک صحرای واقعی تبدیل میشوند، به طوری که مخاطب شخصیتها را در این صحرا سرگردان میبیند.
مضامین آموزشی نیز در همین قسمت از داستان گنجانده شده است. به عنوان مثال پدیده سراب که در بیابان رخ میدهد چند بار از زاویه دید شخصیتها به تصویر کشیده و به صورت ضمنی نکاتی در ارتباط با این پدیده در دیالوگهای شخصیتها شنیده میشود. گم شدن و تشنگی، معمای اصلی داستان است که با فراز و فرودهای بسیاری که در سفر پر از هیجان و التهاب خانواده مسواکی پیش میآید در نهایت با به حقیقت پیوستن یکی از سرابها حل میشود. پایان داستان نیز به دقت و گیرایی آغاز آن است. شخصیتها پس از آن سفر طولانی دوباره سر از سینک ظرفشویی درمیآورند. عدم منطق روایی و خیالپردازی در داستان از ویژگیهای انیمیشنها با مخاطبان خردسال است که سازندگان مجموعه پویانمایی خانواده مسواکی با دقت و بجا از آن استفاده کردهاند.
انیمیشن خانواده مسواکی، انیمیشنی دوبعدی است که در عین سادگی، تجانس بسیاری میان اجزای مختلف آن وجود دارد. فضای داستانهای مجموعه در محوطه کوچک آشپزخانه یا حمام میگذرد و در صورت لزوم با تغییر کلی فضا، داستان وارد محوطههای متفاوت میشود. شخصیتهای دوبعدی مجموعه با اضافه کردن دست، پا و صورت به اصل شیء یعنی همان مسواک و خمیردندان طراحی شدهاند. رنگهای به کار رفته چه در پسزمینه و چه در پیشزمینه و همچنین خود شخصیتها کمانرژی و مات هستند، با این حال از جذابیتهای بصری کار به علت وجود خطوط محیطی و واضح شخصیتها و مشخص بودن عناصر مختلف تصویر کاسته نشده است.
مجموعه پویانمایی خانواده مسواکی از آن انیمیشنهاست که ثابت کرده برای مخاطبان جذابیتهای بصری و به کارگیری تکنیکهای روز دنیا کافی نیست، بلکه این داستانها و قصهها هستند که مخاطبان بخصوص خردسالان را جذب خود میکنند. قصهها و افسانهها روشهای سنتی یادگیری و حتی درمان هستند. کودکانی که در دنیای خود درکی از تکنیک و روشهای مدرن انیمیشنسازی ندارند با شنیدن و دیدن قصهای جذاب راضی و خشنود میشوند و اساسا تکنیک برای مخاطب بزرگسال هم زمانی مفید است که با ارزشهای داستانی و دراماتیک برخاسته از خلاقیت هنری همراه باشد.
سازندگان مجموعه پویانمایی خانواده مسواکی با بهکارگیری قصههای جذاب و آموزنده کنار روشهای ساده و معمولی انیمیشنسازی توانستهاند مجموعه قابل قبول و متفاوتی ارائه کنند که علاوه بر آموزش مفاهیم مختلف مورد نیاز مخاطب و ارتقای سطح دانش و آگاهی او، قادر است موجبات سرگرمی کامل او را نیز فراهم کند و لحظاتی شاد و دوستداشتنی برای او به ارمغان بیاورد. این برخورداری توأم از سادگی و آموزندگی و جذابیت، ویژگی خاص و متمایزی است که در هر نمونه مشابهی یافت نمیشود. از همینرو میتوان انیمیشن خانواده مسواکی را اثری موفق و مثالزدنی میان پویانماییهای سیما به شمار آورد.
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
خانواده مسواکی
خمیری فلوراید، مِسا، مِسی، شانه خانم و خانم اسفنجی از اعضای خانوادۀ مسواکی هستند.
آنها یک گروه از محصولات بهداشتی مربوط به دهان و دندان هستند که وقتی نور مهتاب به داخل حمام میتابد همگی از خواب بیدار میشوند.
مجموعۀ «خانوادۀ مسواکی» با نام اصلی the toothbrush family بر اساس مجموعه کتابهایی به همین نام ساخته شده است. «مارسیا هتفیلد» Marcia Hatfield نویسندۀ اصلی، برای اینکه پسرش از مسواک زدن فرار نکند و با خمیردندان و مسواک دوست باشد، داستانهای این مجموعه را در سال 1967نوشت. اولین سری این مجموعۀ انیمیشنی در 1977، توسط شرکت Rainbow Animation Limited تولید شد؛ این سری، دارای 20 قسمت 4 دقیقهای بود. اما سری دوم که تولید آن 20 سال پس از سری اول، توسط شرکت Southern Star Entertainment آغاز شد، در اصل در 64 قسمت تولید شده که تعداد 50 قسمت آن دوبله و آمادۀ پخش میباشد. این مجموعه برای گروه سنی خردسال آماده شده است.
اطلاعات تکمیلی
کارگردان: Craig Handley, Steve Cooper
نویسنده: John Patterson
انیماتور: Chen Lingchang, Peng Ge, Fan Benxin, Hua yi, Shen Xi, Chen Hailu, Xu Jie
موسیقی: Paul Smythe
تکنیک: سل انیمیشن
تعداد قسمت: 50
مدت: 5 دقیقهای
کشور سازنده: استرالیا
سال ساخت: 1999
شرکت سازنده: Southern Star Entertainment, Film Australia, Shanghai Animation Film Studio
لیست قسمت ها
خانواده مسواکی: ماشین جدید
خانواده مسواکی
ماشین جدید
خانواده مسواکی: یا دو برابر یا هیچی
خانواده مسواکی
یا دو برابر یا هیچی
خانواده مسواکی: بر روی دریاچه
خانواده مسواکی
بر روی دریاچه
خانواده مسواکی: پری دندان
خانواده مسواکی
پری دندان
خانواده مسواکی: مجمسه صابونی
خانواده مسواکی
مجمسه صابونی
خانواده مسواکی: زنبور عسل
خانواده مسواکی
زنبور عسل
خانواده مسواکی: سبد آویخته
خانواده مسواکی
سبد آویخته
خانواده مسواکی: موج سواری
خانواده مسواکی
موج سواری
خانواده مسواکی: تعطیلات پری دندان
خانواده مسواکی
تعطیلات پری دندان
خانواده مسواکی: فراری
خانواده مسواکی
فراری
خانواده مسواکی: روز از راه رسیدن
خانواده مسواکی
روز از راه رسیدن
خانواده مسواکی: خانواده مسواکها
خانواده مسواکی
خانواده مسواکها
رها ماهرو : خواننده عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به انیمیشن خانواده مسواکی که هم اکنون از شبکه پویا در حال پخش می باشد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید
جستجو های بسیار جدید وبلاگ رها ماهرو : فیلم پذیرایی ساده , کشاورز فضانورد , فیلم اسب حیوان نجیبی است , فیلم نفس گرم , نفس گرم در کاشان , فیلم سوار آرام , عملیات نا ممکن سینمایی , پذیرایی ساده , کانال تلگرام از سخنان بزرگان , فیلم کشاورز فصانورد , اسم اصلی جان در سریال 3روز بعد , جان در سریال 3روز بعد , نفس گرم امشب نشون میده؟ , خلاصه فیلم لبه تیغ , لی تاماهوری , سال ساخت فیلم لبه تیغ , یک پذیرایی ساده , نقد سریال مهر طوبی , فیلم لبه تیغ , درباره فیلم فهرست مرگ , عکس نفس اسناوندی نخبه ایران , فیلم کشاورز فضا نورد , داستان سریال سایه آفتاب , تصاویر عاشقانه فیلم پس کوچه های شمرون , شیرین سلطنه در خانه تاریکی , نقدسریال معمای شاه , نقد فیلم سینمایی پدیرایی ساده , دانلود فیلم هندی بیلو , نظرسنجی بهترین سریال شبکه خانگی , انتقاد درباره نفس گرم , فیلم فارسی ستاره قطبی , هیجان در ساعت صفر , علت ازدواج دوم مرتضی در نفس گرم , قتل در قطار سریع السیر اگاتا کریستی خلاصه ی داستان , مدیری , http://doorbiin.blogsky.com/1394/09/18/post-280/%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85 , فیلم پذىرایى ساده , کانال سخن بزرگان در تلگرام , رامن فروش , داستان عیلم پذیرایی ساده , فیلمassassins cred , نظرات راجع به فیلم نفس گرم , نقد فیلم عملیات ناممکن , assassin's creed movie , کریستی ریموند در رودخانه برفی , دانلودراه رفتن روی خطوط سعیدمعضلمانی , داستان فیلم "لبه تیغ "شبکه نمایش , سریال نفس گرم , ادرس کانالهای تلگرام , نام فیلم ترانه علیدوستی که پول پخش میکنن چیست , نقد پذیرایی ساده , داستان فیلم پذیرایی ساده چیه , خواننده وحیدامرای , موضوع فیلم پذیرایی ساده , کانال تلگرامی فلسفه سیاسی , فیلم لبه تیغ لی تاماهوریدر کجا فیلم برداری شده