رها ماهرو : خوانندگان عزیز لطفا نظراتتان را درباره ی فیلم ترسناک و علمی تخیلی هجوم ربایندگان جسم ساخته فیلیپ کافمن برایمان بفرستید
هجوم ربایندگان جسم
1956 آمریکا
Invasion of the Body Snatchers
کارگردان:Don Siege
کشور تولیدکننده آمریکا
آهنگساز(موسیقی متن) دنی زایتلین.
سال تولید ۱۹۷۸
محصول یونایتد آرتیستس
کارگردان فیلیپ کافمن
فیلمنامهنویس و. د. ریکتر، برمبنای رمانی نوشته جک فینی.
فیلمبردار مایکل چاپمن.
هنرپیشگان دانلد ساترلند. بروک آدامز، لنرد نیموی، ورونیکا کارترایت، آرت هیندل للیا گُلدونی، کوین مکارتی، جف گُلدبلوم و دان سیگل.
نوع فیلم رنگی، 115 دقیقه.
حمله ربایندگان جسم | Invasion Of The Body Snatchers
«ماتیو بنِل» (ساترلند)، بازرس بهداشت عمومی در سن فرانسیسکو، وقتی از دستیارش، «الیزابت» (آدامز) میشنود که دوستش، «جفری» (هیندل) دیگر آن آدم سابق نیست، میکوشد تا آرامش کند. «بِنِل»، «الیزابت» را به مهمانیای میبرد که به افتخار روانشناس مشهور، «دیوید کیبنر» (نیموی) برپا شده است. در آنجا آنان دوست «بِنِل»، «جک» (گُلدبلوم)، شاعری را که منتقد افراطی آثار «کیبنر» است ملاقت میکنند. وقتی «الیزابت» مشکلش را به «کیبنر» میگوید، او این مسئله را هذیان ذهن هیستریائیِ کسی ارزیابی میکند که از روابط عاطفی گریزان است. کمی بعد «جک» و همسرش، «نانسی» (کارترایت) با مشاهده خروج انساننمائی از پیلهای عظیم میگریزند. «بِنِل» برای نجات «الیزابت» که شاهد تسخیر جسم «جفری» توسط انساننمائی مثل او است، خانهاش میرود. انسان نماها آرام آرام شهر را تسخیر میکنند. «جک»، «نانسی»، «بِنِل» و «الیزابت» میگریزند اما اینبار به دام «کیبنر»، «جک» (که تسخیر شده) و «جفری» که به آنان نوید شکل تازهای از زندگی بدون احساسات مشکلآفرین را میدهد، میافتند. آن دو بار دیگر موفق به فرار میشوند. سرانجام «الیزابت» تسخیر میشود و «بِنِل» کارخانهای مملو از پیلهها را نابود میکند. اما وقتی چندی بعد «نانسی» او را در خیابان میبیند، در مییابد که جسم او نیز تسخیر شده است.
* بازسازی کافمن از فیلم کلاسیک دان سیگل (1956)، اگرچه در اندازههای نسخه اصلی نیست، اما در انطباق مضمون اصلیِ داستان با فضای اصلیِ داستان با فضای خاص و تنشهای سیاسی / اجتماعی زمان ساخت فیلم (دهه 1970) و همچنین دربه کارگیری تمهیدات صوتی و تصویری جدید برای نمایش صحنههای تسخیر جسم موفق مینماید. مضمون محوری مثل دیگر آثار کافمن (جنس مناسب، 1983 و هنری و جون، 1990) تأکید بر اهمیت «گروه» در موقعیتهای مختلف است. جسم هر «فرد» تنها وقتی تسخیر میشود که از «جمع» دور افتاده باشد. سیگل و ستاره فیلمش، مکارتی به ترتیب در نقشهای کوتاه یک راننده تاکسی و مرد کریزانی که در خیابان از «هجوم» خبر میدهد، حضوری به یک اندازه طنزآمیز و خاطرهانگیز دارند.
پزشکی در یک شهر کوچک حومه لوس آنجلس زندگی آرام و منظمی دارد و همه شهر با او به احترام رفتار می کنند نامزدش نیز بعد از مدتها نزدش باز می گردد وآنها تصمیم به آغاز زندگی جدیدی می گیرند . اتفاقات عجیبی در شهرمی افتد و یک زن بیمار ادعا می کند عموی او عموی واقعی او نیست و فرق کرده است. یک پسر بچه نیز مادر خود را مادر واقعی خود نمی داند و از دست او فراری است
هجوم غارتگران بدن (به انگلیسی: Invasion of the Body Snatchers) فیلمی ۸۰ دقیقهای به کارگردانی دان سیگل با بازی کوین مککارتی (بازیگر) است.
کوین مک کارتی در 96 سالگی درگذشت
کوین مک کارتی، بازیگر کهنهکار سینمای آمریکا در 96 سالگی در گذشت. مک کارتی با ایفای نقش در آثاری چون هجوم ربایندگان جسم به شهرت رسیده بود.
مک کارتی روز شنبه در بیمارستان کپ کود با عالم هنر وداع گفته است.
بنابراین گزارش داو ریلی یکی از منابع اعلام این خبر درباره علت مرگ به ارائه هیچگونه توضیحاتی نپرداخته است. مک کارتی در سال 1938 با حضور در برادوی وارد حیطه هنر بازیگری شد. از جمله مطرحترین نقشآفرینیهای او در عالم سینما میتوان به عقابها، بهترین مرد، سراب ، هتل، آقایان برجسته، ناحیه گرگ و میش، فضای درون، برج تاریک و سرقت بزرگ سرقت کوچک اشاره کرد. مک کارتی در سال 1961 به عنوان همسر مرلین مونرو در فیلم (ناجورها) به عنوان آخرین نقشآفرینیاش در سینما بازی کرده است. کوین مک کارتی در دهه اول قرن بیست و یکم در چند فیلم تلویزیونی هم نقشآفرینی کرده است.
________________________
سالهای اولیه حضور موجودات فضایی به شکل یک هیولای نابودگر در سینما و همزمانی آن با جنگ سرد
تقریبا در تمام فیلم های آن سال ها موجود فضایی نمادی بود از شوروی و یا بمب اتم که در آن دوران اولین و بزرگترین تهدید برای نابودی آمریکا از سوی بنگاههای خبری و تبلیغاتی غرب بیان می شدند. از آن جمله می توان به فیلمهای "جنگ دنیاها"، "آنها!" و "هجوم ربایندگان جسم" اشاره کرد که در این فیلم ها وجود مسئله ای چون نابودی آمریکا به شکل بیگانگان نشان داده می شد. البته این مسئله تنها به فیلم ها علمی تخیلی و موجودات فضایی مربوط نبوده و بسیاری از فیلم های دلهره آور در همین راستا حرکت می کردند.
«حملۀ جسددزدها» (انگلیسی: Invasion of the Body Snatchers) یک فیلم در سبک علمی–تخیلی به کارگردانی فیلیپ کافمن است که در سال ۱۹۷۸ منتشر شد. از بازیگران آن میتوان به دونالد ساترلند، لنارد نیموی، جف گلدبلام، بروک آدامز، و ورونیکا کارترایت اشاره کرد.
کارگردان : فیلیپ کافمن
تهیهکننده : Robert H. Solo
فیلمنامهنویس : W. D. Richter
بر پایه : The Body Snatchers by جک فینی
بازیگران :
دونالد ساترلند
لنارد نیموی
جف گلدبلام
بروک آدامز
ورونیکا کارترایت
موسیقی : Denny Zeitlin
تدوین : Douglas Stewart
شرکت تولید : Allied Artists Pictures
توزیعکننده : یونایتد آرتیستز
تاریخهای انتشار : ۲۰ دسامبر ۱۹۷۸
مدت : ۱۱۵ دقیقه
کشور آمریکا
بودجه $۳.۵ میلیون
گیشه $۲۴,۹۴۶,۵۳۳ (North America)
________________________
فیلیپ کافمن
فیلیپ کافمن یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۶۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بودهاست.
تولد: ۲۳ اکتبر ۱۹۳۶ م. (سن ۷۹)، شیکاگو، ایلینوی، آمریکا
همسر: رز کافمن (ازدواج ۱۹۵۸ م.–۲۰۰۹ م.)
فرزندان: پیتر کافمن
والدین: الیزابت کافمن، ناتان کافمن
تحصیلات: دانشگاه شیکاگو، مدرسه حقوق هاروارد
__________________
___________________
داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد
رها ماهرو : خوانندگان عزیز وبلاگ رها ماهرو ، لطفا انتقادات و نظرات زیبایتان را درباره ی فیلم دو برادر ساخته توماس وینتربرگ برایمان بفرستید
محصول : 2010 دانمارک
کارگردان :Thomas Vinterberg
خلاصه داستان : دو برادر در مراسم تشیع جنازه مادرشان با یکدیگر برخورد می کنند.هر کدام از آنها پا در راهی گذاشته اند که انتهایی جز نابودی ندارد و هر دو در جوانی با حادثه ای غم انگیز برخورد داشته اند...
کارگردان : توماس وینتربرگ
ستاره ها : Gustav Fischer Kjærulff, Sebastian Bull Sarning, Mads Broe Andersen
ژانر : درام
کشور سازنده : دانمارک, سوئد
تاریخ عرضه : 2010
مدت زمان : 105 دقیقه
درجه بندی سنی : NR
بازیگران :
گوستاو فیشر جیرالف در نقش مارتین
سباستین بال سارنینگ در نقش لیل نیک
مدس برو اندرسن در نقش برادر کوچک
جاکوب سدرگرن در نقش نیک
پیتر پلاگبورگ در نقش مارتینس فار
پاتریشیا اسکامن در نقش سوفی
مورتن رز در نقش ایوان
دیگر بازیگران عبارتند از :
Morten Rose
Ivan
Henrik Strube
Jimmy Gule
Helene Reingaard Neumann
Mona
Dar Salim
Goran
Esther Hancock
Nabokonen Vørle
Henrik Petersen
Forsvareren
Lisbeth H. Pedersen
Sagsbehandler (as Lisbeth Holm Pedersen)
Elias Ehlers.
Carsten
دیگر بازیگران :
سباستین در نقش بچه
گوستاو در نقش بچه
Mei Oulund
Drengenes mor (as Mei Oulund Ipsen)
Kristian Kirk Østergaard
Tobias (as Christian Kirk Østergaard)
Bent Kaiser
Bent
Per Pedersen
Håndværkeren (as Per 'P' Petersen)
Ragna Malmquist
Lizzy Holm
Jens Bo Jørgensen
Junkie
Lisbeth Nielsen
Junkie
Kate Kjølbye
Ana
دیگر بازیگران :
Sune Kofoed
Pædagog
Wandee Pedersen
Ældre thaikvinde (as Wandee 'Didi' Pedersen)
Salukjit Tuppasutti
Yngre thaikvinde (as Salikjit 'Joy' Tuppasutti)
Daniel Nielsen
Somalier
Sol Quito
Numse
Kristian Greiff
Transportmand
Max Andersen
NV dreng
Kennie Winther
NV dreng
Jacob A. Lund
NV dreng
Morten Holst G. Nielsen
NV dreng
دیگر بازیگران :
Rest of cast listed alphabetically
Finn Bergh
Fængselsbetjent (uncredited)
Johanna Brüel
Mother with pram (uncredited)
Rasmus Elton
Policeman (uncredited)
Rikke Hørlykke
Herself (archive footage) (uncredited)
Joachim B. Olsen
Himself (archive footage) (uncredited)
Hans Pilgaard
Himself (archive footage) (uncredited)
کارگردان: Thomas Vinterberg
بازیگران: Jakob Cedergren, Peter Plaugborg, Gustav Fischer Kjærulff, Patricia Schumann, Helene Reingaard Neumann …
خلاصه
داستان: Two brothers meet at their mother's funeral, each in his way on
a path of self-destruction, both haunted by a tragedy in their youth.
فیلم نامه :
Jonas T. Bengtsson ... (novel)
Tobias Lindholm ... (screenplay) &
Thomas Vinterberg ... (screenplay)
سرمایه گذاران :
Bo Ehrhardt ... executive producer
Birgitte Hald ... executive producer
Morten Kaufmann ... producer
Music by
Kristian Eidnes Andersen
Thomas Blachman
________________________________________
_____________________________
______________________________
رها ماهرو : از شما خوانندگان محترم وبلاگ رها ماهرو دعوت می شود در نقد فیلم برف پیما اثر چارلس مارتین اسمیت شرکت کرده و نظرتان را برای ما بفرستید.
2003 کانادا
The Snow Walker
کارگردان:Charles Martin Smith
تهیه کنندگان :
John Houston ... co-producer
Ellen Dinerman Little ... executive producer (as Ellen Little)
Rob Merilees ... producer (as Robert Merilees)
Michael Ohoven ... executive producer
Barry Pepper ... executive producer
Christina Toy ... line producer
William Vince ... producer
موزیک از :
Mychael Danna
Cinematography by
David Connell
Film Editing by
Alison Grace
Casting By
Jared Valentine
Production Design by
Doug Byggdin
Set Decoration by
Scott Rossell
Costume Design by
Allisa Swanson
_____________________
درباره " برف پیما "
چارلی" که خلبان قابلی است و وظیفه حمل مواد غذایی به نقاط مختلف را دارد، در یکی از پروازهایش به قطب، زن اسکیمویی به نام "کانانا" را که مبتلا به سل است بقصد درمان در کانادا، همراه میکند. اما آنها دچار حادثه میشوند و مدتی طولانی از آنها خبری نمیشود. سرانجام "چارلی" نجات پیدا میکند اما "کانانا" در شرایط سخت جان میسپارد.
محصول: ۲۰۰۳ کانادا
موضوع و ژانر: ماجراجویی ، درام
بازیگرانی که در فیلم ایفای نقش می کنند: Barry Pepper, Annabella Piugattuk, James Cromwell و …
کارگردان: Charles Martin Smith
امتیاز: ۷٫۴ از ۱۰
رده سنی: تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود.
خلاصه داستان: یک خلبان به همراه مسافرش پس از سقوط در دشتهای قطب جنوب تلاش می کنند جان خود را نجات دهند و …
عوامل دوبله : منوچهر والی زاده ، مریم شیرزاد و …
فیلم سینمایی برف پیما
کارگردان : چارلز مارتین اسمیت
بازیگران :
بری پیپر در نقش چارلی هالی دی
آنابلا پیاگتاک در نقش کانالاک
جیمز کرامول در نقش والتر شفرد
کیرستن وارن در نقش استل
جون گریس در نقش پیرس
رابین دان در نقش کارل
مالکولم اسکات در نقش وارن
مایکل بوبلی در نقش هاپ
برد سیهون در نقش آقای ایزارد
دیگر بازیگران :
Greg Spottiswood
Mr. Moss
Samson Jorah
Sammy
William MacDonald
Miner in Bar
Mariano Aupilardjuk
Elder Inuk
Peter Henry Arnatsiaq
Young Inuk
Peter Ipkornerk
Inuit Snow Camp
Yvo Samgushak
Inuit Snow Camp
Michael Wallace
Inuit Snow Camp
Albert Kimaliakyuk
___________________
چارلز مارتین اسمیت
چارلز مارتین اسمیت یک کارگردان، و هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۷۱ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بودهاست. ویکیپدیا
تولد: ۳۰ اکتبر ۱۹۵۳ م. (سن ۶۲)، ون نایز، لسآنجلس، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
والدین: فرانک اسمیت
نامزد جایزه: جایزهٔ جینی برای بهترین فیلمنامه
از فیلم های چارلز مارتین اسمیت می توان به سری فیلم های داستان دلفین 1 و 2 ، دیوارنویسی آمریکایی و تسخیرناپذیران اشاره کرد.
______________________
جستجو و سرچ های جدید وبلاگ رها ماهرو : نقد سریال نفس گرم , فیلم سرداب و پاندول , فیلم پذیرایی ساده , سریال نفس گرم , پذیرایی ساده , باربارا استیل , نقد نفس گرم , کانال تلگرام سخنان بزرگان , عکس های اسکارلت جوهانسون در فیلم لوسی , موضوعات نقد و بررسی یک فیلم , نظرات مردم درباره بازی مرجانه گلچین در نفس گرم , انتقاددرموردسریال نفس گرم , داستان پس کوچه های شمرون , جوک سریال نفس گرم , ازدواج دروقت اضافه نماشا , داستان سینمایی سرداب وپاندول , درباره فیلم سینمایی سرداب وپاندول , سرداب و پاندول , خلاصه فیلم سرداب و پاندول چیست , سرداب وپاندول , سرداب و پاندول راجر کورمن , داستان فیلم سراب و پاندول از راجر کورمن , داستان سرداب و پاندول , بازیگران فیلم سینمایی سرداب وپاندول , فیلم سرداب پاندول , کانال سخنان بزرگان در تلگرام , چند قسمت از سریال نفس گرم پخش شده , عکس پدرو مادر ساحل بکرانی , ادرس کانال دروغ گو برای تلگرام , نقد فیلم نفس گرم , عطسه مهران مدیری , کانال تلگرام سخنان بررگان , فیلم سرداب پاندول راجر کورمن , نیک پیک استیکر محسنی نسب سروش , دانلود صدای زنگ گوشی تلفن در فیلم چراغ قرمز , نقد فیلم چراغ قرمز , نقدسریال نفس گرم , نظرات مردم درباره سریال نفس گرم , بازیگر عطایی , سریال های طنز در حال ساخت , فیلم نقد سریال پایتخت , نقد بر سریال نفس گرم. , آدرس تلگرام عطسه , سریالی از سعید سلطانی , اعتراض به سریال نفس گرم , برنامه های نوروز 1395 , سریال عطسه , نقدکردن سریال شمعدونی , ادرس تلگرام عطسه , خلاصه داستان فیلم پذیرایی ساده , پشتصحنه ی فیلم شعدونی , ادرس کانال سریال عطسه , مانی حقیقی پذیرایی ساده
_____________________
رها ماهرو : خوانندگان عزیز وبلاگ رها ماهرو ، لطفا نظرتان را درباره ی فیلم قاضی گود نایت ساخته جیسون پریستلی برایمان بفرستید
قاضی گودنایت
محصول : 2011 آمریکا
Goodnight for Justice
کارگردان :Jason Priestley
*فیلم سینمایی قاضی گودنایت/Goodnight for justice/محصول مشترک آمریکا و کانادا–سال2011
کارگردان : جیسون پریستلی
بازیگران: لوک پری، لارا جیل کریست،تام باتلر،جیم بایرنس و...
خلاصه فیلم :جان درکودکی به همراه والدین خود مورد حمله عده ای راهزن قرار گرفته و پدر و مادرش را از دست می دهد.همسر قاضی شهر او را بزرگ می کند و سالها بعد جان که به شغل وکالت مشغول است از طرف فرماندار بعنوان قاضی دوره ای در ایالتی ناامن منصوب می شود و ...
فیلم قاضی گودنایت، داستان جذاب و ساختار مناسبی دارد که باعث شده این فیلم یک سر و گردن از فیلمهای تلویزیونی بالاتر باشد
عدالت وسترنی
یکی از قدیمیترین و تحسینشدهترین گونههای سینمایی که با قصهگویی مدرن درهم آمیخته شده و فیلمهای جذابی ارائه میدهد، ژانر (گونه) وسترن است. افسانههای کلاسیکی که از قرن 18 به یادگار ماندهاند، هنوز هم در قالب محصولات وسترن شهرت و محبوبیت خاص خود را دارند.
هر دو صنعت سینما و تلویزیون هم در طول دهههای گذشته بارها برای فیلمها و مجموعههای خود به سراغ این ژانر رفتهاند و تماشاگران هر دو رسانه هر چند وقت یکبار شاهد فیلم یا مجموعه جذاب وسترنی بودهاند که حال و هوای این ژانر قدیمی را تازه کرده و رنگ و بوی دیگری به آن داده است. با آن که وسترنهای امروزی هیچ یک نتوانستهاند موقعیت وسترنهای کلاسیک سینما و تلویزیون را تکرار کنند با این حال تلاش هنرمندان سینما و تلویزیون برای ادامه تولید محصولات وسترن با تحسین و استقبال منتقدان و تماشاگران روبهرو بوده است.
فیلم تلویزیونی کانادایی قاضی گودنایت (با نام اصلی «گودنایت عدالتخواه») که 26 آبان از شبکه نمایش روی آنتن رفت، از جمله وسترنهایی است که خوشساخت و تماشایی به نظر میرسد و با رعایت قواعد قدیمی ژانر، اثری سرگرمکننده و دلچسب ارائه کرده است.
نکته مهم در ارتباط با این فیلم تلویزیونی این است که با وجود محدودیتهایی که عوامل تولید در زمان ساخت آن داشتند، توانستهاند یکی از بهترین وسترنهای چند سال اخیر دنیای تلویزیون را تهیه کنند. قاضی گودنایت را نمیتوان با برچسب فیلمی تلویزیونی مورد بحث و بررسی قرار داد. این کار تلویزیونی یک سر و گردن بالاتر از بقیه کارهای متداول تلویزیونی است و باید آن را با استانداردهای سینمایی مورد مقایسه قرار داد. فیلم با فیلمنامهای محکم، یک شاکله قوی دارد و بخوبی میتواند قصه خود را تعریف کرده و به سرانجام لازم برساند. کاملا مشخص است که هدف اصلی فیلمساز، سرگرم کردن بیننده و ارائه چند پیام خوب است و میتواند با موفقیت به این هدف خود دست پیدا کند.
موضوعات مختلفی را میتوان برای ساخت یک فیلم وسترن مورد استفاده قرار داد، ولی بدون هیچ شک و تردیدی مضمون انتقام، مهمترین موضوعی است که در یک فیلم وسترن میتواند به بهترین شکل ممکن به بحث و نقد گذاشته شود.
برای جان گودنایت شخصیت اصلی قصه قاضی گودنایت (با بازی لوک بری) مهمترین چیزی که به آن فکر میکند، روزی است که زندگیاش دستخوش تغییرات زیادی شده و از هم پاشیده میشود. در دوران کودکی جامعهای که او همراه خانوادهاش در آن زندگی میکرد توسط گروهی از اسپرادوها از بین رفت و در جوانی او خواهان عدالت و اجرای دقیق آن شد. جان که اکنون قاضی مشهوری است، میخواهد عدالت را درباره کسانی که خانوادهاش را قتلعام کردند، اجرا کند. مشابه چنین قصهای بارها در فیلمهای وسترن مورد استفاده قرار گرفته و جیسن پریسلی کارگردان فیلم، این بار آن را به زبان تازهای روایت میکند.
پریسلی از کارگردانان جوان و خلاق تلویزیون کاناداست که با قاضی گودنایت راه را برای تولید بیشتر وسترنهای تلویزیونی هموار کرده است.
آنچه در این فیلم توجه منتقدان تلویزیونی را به خود جلب کرده، توانایی کارگردان در ارائه یک شخصیتپردازی درست از شخصیت اصلی ماجراست.
به گفته آنها، پریسلی با دقت این مرد را معرفی کرده و پازلهای جدول شخصیتپردازی او را به آرامی کنار هم چیده و تکمیل میکند.
او این کار را در شرایطی انجام میدهد که از عناصر اصلی و مهم ژانر وسترن بهره میگیرد تا بتواند تصویر بهتر و درستتری از این آدم ارائه دهد. برای مثال، روحیات انسانی و اخلاقی گودنایت به شکلی منطقی به نمایش درمیآیند و تحمیلی نیستند. این همان چیزی است که برای یک فیلم وسترن کاملا معمول است.
لوک پری و جین پریسلی قبل از این فیلم تلویزیونی در 2 کار دیگر نیز با یکدیگر همکاری داشتهاند و پریسلی میگوید هنگام نوشتن فیلمنامه، پری را برای نقش گودنایت در نظر داشته است. جالب اینکه پری هنگام بازی در این نقش، یکسری پیشنهاد به پریسلی داد تا بتواند شخصیت مورد نظر را بهتر جلوی دوربین ارائه دهد و پریسلی اکثر این پیشنهادها را قبول کرد.
منتقدان تلویزیونی عقیده دارند قاضی گودنایت دست به احیای دوباره ژانر وسترن نزده و سازندگان آن میگویند هیچ وقت چنین ادعایی نداشتهاند.
به اعتقاد منتقدان، فیلمنامه فیلم از جان گودنایت تصویر یک قهرمان فناناپذیر وسترن را ارائه میدهد که بزرگتر از زندگی و محیط پیرامون خود است. با آنکه نام عدالت، بخشی از نام فیلم را دربرمیگیرد، ولی برخی از منتقدان میگویند کارگردان آن، عدالت را در مورد بخشی از جوانب کار و شخصیتهای آن اجرا نکرده است. پایان دوپهلوی فیلم راه را برای تولید قسمت دوم آن هموار میکند. اهدای لقب یک وسترن مدرن به قاضی گودنایت کار سادهای نیست، اما این فیلم از جمله کارهایی است که بینندهاش را راضی و خشنود میکند و او احساس نمیکند با تماشای آن، وقت خود را تلف کرده است.
جیسون پریسلی کیست؟
جیسون پریستلی یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۸۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بودهاست.
تولد: ۲۸ اوت ۱۹۶۹ م. (سن ۴۶)، ونکوور، کانادا
خواهر و برادر: جاستین پریستلی
نامزد جایزه: جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد سریال تلویزیونی درام
------------------------
_________________________
رها ماهرو : خوانندگان محترم لطفا نظرتان را در مورد فیلم فرار نیمه شب از مارتین برست برایمان بفرستید
کشور تولیدکننده : آمریکا
آهنگساز(موسیقی متن) : دانلی الفمن.
سال تولید : ۱۹۸۸
کارگردان : مارتین برست
فیلمنامهنویس : جرج گالو
فیلمبردار : دانلد تورین
هنرپیشگان : رابرت دنیرو، چارلز گردودین، یافت کوتو، جان اشتن، فارینا، جوپانتولیانو، ریچارد فورونجی و رابرت میراندا.
نوع فیلم : رنگی، 126 دقیقه.
شرح فیلم: کمدی جنایی، جذاب و خوش ساختی که یکی از بهترین ها در نوع خود و در دهه ی 1980 است. دنیرو نشان می دهد که در ایفای نقش کمدی هم به اندازه ی نقش جدی مهارت دارد. گرودین نیز ماهرانه زیر و بم، آشفتگی و تردید شخصیت «دوک» را تجسم می بخشد.
«فرار نیمه شب» رابرت دنیرو روی پرده سینما
برت راتنر قسمت دوم «فرار نیمه شب» را کارگردانی میکند. قسمت اول فیلم که حالا لقب یک کار کلاسیک را گرفته سال 1988 ساخته شد و رابرت دنیرو نقش اصلی آن را بازی میکرد.
تهیهکنندگان فیلم که در حال آماده کردن فیلمنامه قسمت دوم هستند، توضیح ندادهاند که چرا پس از این همه سال به فکر ساخت دومین قسمت آن افتادهاند.
«رابرت دنیرو» در نسخه اصلی در نقش جک والش ظاهر شد. او یک جایزه بگیر حرفهای بود که در حرفه پیدا کردن آدمهای مشکوک و تحویل آنها به مراجع مختلف بود.
او قرار است یک مرد محکوم (با بازی چارلز گرودین) را از یک منطقه دور آمریکا تا یک منطقه دیگر اسکورت کند و در طول راه با مشکلاتی روبرو میشود.
رابرت دنیرو در دومین قسمت فیلم دوباره در نقش جک والش بازی خواهد کرد. در عین حال وی یکی از تهیهکنندگان این نسخه هم خواهد بود.
فیلمنامه دومین قسمت «فرار نیمه شب» را دیوید الیوت و پل لاوت نوشتهاند و قرار است آن را دوباره نویسی کنند.
این دو قبل از این فیلمنامه «چهار برادر» و «جی آی جو: ظهور کبرا» را نوشتهاند. آنها برای نگارش فیلمنامه «فرار نیمه شب 2» چند بار نسخه اصلی آن را تماشا کردند.
قصه فیلمنامه آنها، دنبالهای بر ماجراجوییهای جک والش است، ولی به صورت رسمی اعلام نشده این ماجراجوییها چه شکل و شمایل و چه حال و هوایی خواهد داشت.
برت راتنر که فیلمهای «ساعت شلوغی» و «سرقت برج» را قبل از این ساخته، از دوستداران نسخه اصلی «فرار نیمه شب» و بازی دنیرو است.
او میگوید بسیار خوشحال است که امکان همکاری با این بازیگر قدیمی و کلاسیک را پیدا کرده و میتواند قسمت دوم یک اثر تحسین شده را کارگردانی کند.
«فرار نیمه شب» دومین فیلم مطرح دهه هشتادی رابرت دنیرو است که طی هفتههای اخیر خبر تولید دومین قسمت آن اعلام میشود.
قرار است «گاو خشمگین» این بازیگر هم صاحب قسمت دوم شود ولی این بازیگر با این نسخه همکاری نخواهد داشت.
فیلم سینمایی فرار نیمه شب (Midnight Run)
محصول آمریکا – سال 1988
کارگردان : مارتین برست
بازیگران : رابرت دنیرو،چالز گرودین ،یافت کتو،جان آشتن و ...
خلاصه فیلم : جک والش، پلیسی است که در اثر توطئه رئیس باند جنایتکاران اخراج و در معرض محاکمه است . وی در یک آژانس کارآگاهی کار میکند .روزی از وی میخواهند جک مارادوکاس حسابدار شرکتی را که میلیونها دلار اختلاس و فرار کرده است را بیابد . جک پس از یافتن مارادوکاس می فهمد که ...
داستان کامل فیلم فرار از نیمه شب
فرار نیمهشب | Midnight Run
لسآنجلس. جک والش (دنیرو)، پلیس سابق شیکاگو که حالا بهعنوان جایزهبگیر برای ادی ماسکونه (پانتولیانو)، کار میکند، مأموریت مییابد تا حسابداری بهنام جاناتان دوک ماردوکاس (گرودین) را بیابد؛ دوک پانزده میلیون دلار از جیمی سرانو (فارینا)، عضو اصلی مافیا، اختلاس کرده و بعدتر این پول را به یک سازمان خیریه بخشیده و گریخته است. اگر سروکله دوک ظرف پنج روز پیدا نشود، ادی چهارصد و پنجاه هزار دلار از دست خواهد داد. بنابراین او دستمزد صد هزار دلاری جک را میپذیرد. مازلی (کوتو)، مأمور FBI که قصد دارد از دوک بهعنوان طعمهای برای به دام انداختن، سرانو استفاده کند، والش را از این مأموریت برحذر میدارد. اما والش، کارت شناسائی مازلی را میدزدد و با استفاده از آن، دوک را در نیویورک به دام میاندازد. دو تن از افراد سرانو به والش یک میلیون دلار پیشنهاد میدهند تا دوک را به آنان تحویل دهد، اما والش نمیپذیرد. حالا والش باید دوک را به لسآنجلس برساند. در حالی که دوک میگوید به دلیل ترس از پرواز حاضر نیست سوار هواپیما بشود و والش نیز مجبور میشود او را زمینی به مقصد برساند. در این بین مأموران FBI و افراد مافیا نیز آن دو را تعقیب میکنند...
* کمدی جنائی صادقانه، جذاب و خوشساختی که یکی از بهترینها در نوع خود و در دهه 1980 است. فیلمنامه با شوخیهای مبتکرانه و طنز کلامیاش پرداخت خوبی دارد و در آن توه خاصی به شخصیتهای فرعی شده است. دنیرو نشان میدهد که در ایفای نقش کمدی هم به اندازه نقش جدی مهارت دارد. گرودین نیز ماهرانه زیر و بم، آشفتگی و تردید شخصیت دوک را تجسم میبخشد.
مارتن برست (انگلیسی: Martin Brest؛ زادهٔ ۸ اوت ۱۹۵۱) یک تهیهکننده، و کارگردان اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۷۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بودهاست.
تولد: ۸ اوت ۱۹۵۱ م. (سن ۶۴)، برانکس، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
جوایز: جایزهٔ گلدن گلوب بهترین فیلم درام
نامزد جوایز: جایزهٔ اسکار بهترین فیلم، بیشتر
از فیلم های شاخص مارتین برست می توان به "با جو بلک آشنا شوید" ، "بوی خوش زن" ، "پلیس بورلی هیلز" و "جیلی" اشاره کرد.
فرار نیمه شب (Midnight Run) کمدی ماجراجویانه با لحظات اکشنی بود که در سال 1988 توسط مارتین برست ساخته شد. در یک تعقیب و گریز مهیج رابرت دنیرو در نقش جک والش به دنبال سارقی به نام جاناتان (دوک) با بازی چارلز گرودوین میرود. دوک بارها سعی بر اغوای جک دارد ولی جک هیچگاه پا روی وظیفهاش نمیگذارد. دوک پولهای یک باند مافیایی کوچک را ربوده و عوامل این باند هم به دنبال او هستند و پای جک والش هم به ماجرای آنها باز میشود. حال جک باید از دوک در مقابل آدمکشان هم محافظت کند تا او را سالم تحویل قانون دهد.
پس از پایان ماجرا جک وقتی متوجه میشود این پولها برای مافیا بوده و دوک هم در این تعقیب و گریز به انسان شریفی تبدیل شده است او را آزاد میکند. حال پس از بیست و دو سال City Light Film تصمیم گرفته است دنبالهای از این فیلم محبوب را بسازد. در این راستا آنها با رابرت دنیرو و چارلز گرودوین قرار داد بستند و به دنبال کارگردان برای این قسمت هستند. شاید دوک بار دیگر دست به خطاهایی زده که FBI جک والش را برای تعقیب او فرستاده است.
------------------
جستجو و سرچ جدید وبلاگ رها ماهرو : نقد سریال نفس گرم , فیلم سرداب و پاندول , فیلم پذیرایی ساده , سریال نفس گرم , پذیرایی ساده , باربارا استیل , نقد نفس گرم , کانال تلگرام سخنان بزرگان , عکس های اسکارلت جوهانسون در فیلم لوسی , موضوعات نقد و بررسی یک فیلم , نظرات مردم درباره بازی مرجانه گلچین در نفس گرم , انتقاددرموردسریال نفس گرم , داستان پس کوچه های شمرون , جوک سریال نفس گرم , ازدواج دروقت اضافه نماشا , داستان سینمایی سرداب وپاندول , درباره فیلم سینمایی سرداب وپاندول , سرداب و پاندول , خلاصه فیلم سرداب و پاندول چیست , سرداب وپاندول , سرداب و پاندول راجر کورمن , داستان فیلم سراب و پاندول از راجر کورمن , داستان سرداب و پاندول , بازیگران فیلم سینمایی سرداب وپاندول , فیلم سرداب پاندول , کانال سخنان بزرگان در تلگرام , چند قسمت از سریال نفس گرم پخش شده , عکس پدرو مادر ساحل بکرانی , ادرس کانال دروغ گو برای تلگرام , نقد فیلم نفس گرم , عطسه مهران مدیری , کانال تلگرام سخنان بررگان , فیلم سرداب پاندول راجر کورمن , نیک پیک استیکر محسنی نسب سروش , دانلود صدای زنگ گوشی تلفن در فیلم چراغ قرمز , نقد فیلم چراغ قرمز , نقدسریال نفس گرم , نظرات مردم درباره سریال نفس گرم , بازیگر عطایی , سریال های طنز در حال ساخت , فیلم نقد سریال پایتخت , نقد بر سریال نفس گرم. , آدرس تلگرام عطسه , سریالی از سعید سلطانی , اعتراض به سریال نفس گرم , برنامه های نوروز 1395 , سریال عطسه , نقدکردن سریال شمعدونی , ادرس تلگرام عطسه , خلاصه داستان فیلم پذیرایی ساده , پشتصحنه ی فیلم شعدونی , ادرس کانال سریال عطسه , مانی حقیقی پذیرایی ساده
---------------
داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد
رها ماهرو : فیلم سرداب و پاندول در دهه شصت شاید خیلی پرطرفدار و هراس انگیز بوده باشد ولی در قرن بیست و یک و در زمانی که ده ها فیلم ترسناک که را بر تن آدم سیخ می کنند چندان جالب نیست . راجر کورمن سعی کرده است علاوه بر ایجاد حس دلهره و تعلیق در تماشاگر به درون احساسات انسان ها رخنه کرده و احساسات ها را نمایش بدهد بطوریکه بیننده با شخصیت ها احساس همزادپنداری کرده و به آن ها حق بدهد.
از یک جهت با باور این موفق هستم و ان این است که انسان هر چقدر هم که از موجودیتش فرار بکند و نخواهد خودش باشد باز نمیتواند از اصلیتش و اخلاقیات و رفتار های والدینش دور شود .
در اکثر فیلم های انگلیسی خرافات ترویج می شود. بهمین دلیل عوام پسند هستند . بسیاری از فیلم های ماورائی ساخت انگلیس هستند همانند هری پاتر .
با این که در کل از این فیلم راضی نیستم چه به دلیل خرافی بودن و اثر منفی گذاشتن روی ذهن تماشاگر و چه به دلیل فضایی غم انگیزو سیاه نمایی .
اما بازی بازیگران خصوصا وینست پرایس خوب بود خصوصا که دوروی یک شخصیت را به نمایش می گذاشت . او با مهارت یک انسان عاطفی و خوش قلب و عاشق را تبدیل به انسانی خشن و ظالم و سادیسمی می کرد .
نمره من به این فیلم 11 از 20 است .
____________
درباره " سرداب و پاندول " و یا "مغاک و آونگ"
فیلم سرداب و پاندول یا مغاک و آونگ
کارگردان : راجر کورمن
محصول : 1961 آمریکا
ریچارد ماتیسن فیلمنامه این اثر را بر مبنای داستانی از «ادگار آلن پو» به نگارش در آورده است
بازیگران : وینسنت پرایس، جان کار، باربارا استیل، لوآنا آندرس و آنتونی کاربون
ژانر : ترسناک
دسته بندی : فیلم سینمایی خارجی
"فرانسیس برنارد"(جان کار) پس از شنیدن خبر مرگ خواهر خود "الیزابت"(باربارا استیل) به اسپانیا سفر می کند.همسر او "نیکولاس مدینا" (وینسنت پرایس) پسر شکنجه گر دادگاه تفتیش عقاید اسپانیا به او می گوید خواهرش به دلیل بیماری خونی از دنیا رفته اما او باور نمی کند.پس از تحقیقاتی متوجه می شود که ترس بسیاری هنگام مرگ به خواهرش منتقل شده و حتی ممکن است زنده دفن شده باشد و...
«مغاک و آونگ» (انگلیسی: The Pit and the Pendulum) یک فیلم در سبک ترسناک به کارگردانی راجر کورمن است که در سال ۱۹۶۱ منتشر شد. از بازیگران آن میتوان به وینسنت پرایس، جان کر، و لوانا آندرس اشاره کرد.
کارگردان : راجر کورمن
تهیهکننده : راجر کورمن
فیلمنامهنویس : ریچارد متیسون
بر پایه : "مغاک و آونگ" اثر ادگار آلن پو
موسیقی : له بکستر
فیلمبرداری : فلوید کرازبی
توزیعکننده : آمریکن اینترنشنال پیکچرز
تاریخهای انتشار : ۱۲ اوت ۱۹۶۱
مدت : ۸۵ دقیقه
بودجه : US$ ۳۰۰٬۰۰۰
گیشه : US$ ۲ میلیون
۲۰۴٬۵۷۰ admissions (France)
____________
فیلم سردابه و پاندول به شدت تحت تاثیر اکسپرسیونیسم آلمان هستش تمام مولفه ها این مکتب را داراست یعنی نور، حجم، رنگ و ارتفاع و... که همگی یاداور اکسپرسیونیسم هست. تمامی عناصر فیلم جوری به کار گرفته شده است که ساختمان بیشتر از هر چیز دیگری به چشم بیاید می توانیم به لباس های بازیگران نگاه کنیم که همه رنگ هایی نزدیک به رنگ دیوار را بر تن دارند و همه رنگ ها حالتی خنثی دارند تا ساختمان و اجزای آن بیش از هر چیز دیگری به چشم بیاید. و نقطه اصلی فیلم همین ترس از معماری و فضای ساختمانِ، حتی چند بار هم با دیالوگ های تصنعی بازیگران، کارگردان سعی در هرچه بیشتر القا کردن این ترس از فضا داشته است نمونه خیلی خوب این کار فیلم ربکای هیچکاک که ما بیشتر از اینکه از ربکا که مرده است بترسیم از ساختمان می ترسیم.
اما جدا از این تلاش که تا حدودی هم موفق هستش به نظر من فیلم لطمه بزرگی هم از فلاش بک ها می خوره - نمیگم بزرگ ترین لطمه چون بازی بازیگران فیلم رو هم میشه در نظر گرفت - درست که اضافه کردن این فلاش بک ها برای معرفی شخصیت ها و کمک به شخصیت پردازی بازیگران هستش اما با افکت هایی که مورد استفاده قرار داده شده است تماشاگر را کاملا سرد کرده و از نقطه تمرکز اصلی فیلم که ترساندن تماشاگر، دور می کند.