رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

بررسی خانه ما از شبکه یک

خانه ما

شبکه یک


خانه ما هر روز با یک آیتم متفاوت
سری جدید تصویر زندگی با عنوان «خانه ما» کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیما است که هر روز با یک آیتم متفاوت و مشخص از این شبکه پخش می شود تا مخاطبان از تماشای آیتم های مورد علاقه خود بی بهره نمانند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه دو، روزهای شنبه برنامه «خانه ما» میزبان پیشکسوتی از اهالی رادیو خواهد بود که علاوه بر معرفی و گفتگو با وی از او درخواست می شود «خانه ما» راتا پایان هفته تماشا و بهترین آیتم این برنامه را انتخاب کند و همچنین بخش «به من بگو چی بپوشم» با کارشناسی پروانه قاسمیان به بحث و بررسی پیرامون طراحی لباس می پردازد.

آیتم «زندگی در مسیر همیشه» که با کارشناسی هما هماوندی به مسائل و موضوعات توانمند سازی معلولین می پردازد و آیتم «کودک، خانه و مدرسه» که با حضور کارشناسانی متفاوت به چگونگی پرورش صحیح کودکان می پردازد از آیتم های برنامه «خانه ما» هستند که روزهای یکشنبه هر هفته را به خود اختصاص داده اند.

«سفر یعنی زندگی» و «مسابقه عکس» از آیتم های روزهای دوشنبه برنامه «خانه ما» هستند که به معرفی مکان های گردشگری و برگزاری مسابقه عکاسی و اهدا جوایز به بهترین عکس ارسالی از طبیعت که توسط بینندگان برنامه فرستاده شده است می پردازند. بخش «صنایع غذایی» که با کارشناس مهندس بهروز شریعتی اجرا می شود و آیتم «نسخه» که بخش پزشکی ـ سلامت برنامه «خانه ما» محسوب می شوند روزهای سه شنبه هر هفته را به خود اختصاص داده اند.

چهارشنبه های هر هفته برنامه اجتماعی «خانه ما» با بخش «الک دولک» که با کارشناسی حافظ صفری به بازی های سنتی استان های کشور می پردازد و همچنین آیتم «امپراطور کوچک» که با اجرای گیتی خامنه نگاهی به روانشناسی کودک و تربیت آنها دارد میزبان علاقمندان می شود.

پنج شنبه ها نیز ایرج میلانی در آیتم «این زندگی است» به موضوع سفر و مکان های گردشگری می پردازد و معرفی بهترین آیتم برنامه «خانه ما» در طول هفته از دیدگاه میهمان برنامه که از عرصه رادیوست پایان بخش برنامه «خانه ما» در روزهای پنج شنبه خواهد بود.

همچنین مخاطبان در سری جدید این برنامه می توانند به جای تماس با شماره88771103 ، با شماره 6467-021 و شماره گیری کد 11 نظرات خود را به سمع تهیه کننده برنامه برسانند و بدین گونه تعامل بهتری با برنامه «خانه ما» برقرار کنند و راههای دیگر ارتباط با برنامه ارسال پیامک به شماره 30000227 و یا ارسال نظرات به پست الکترونیکی Tasvirzendegi@irib.ir است.
............................................................................
ژانر : پویا نمایی
دسته بندی : کودک و نوجوان
زبان : فارسی

لیست قسمت ها

خانه ی ما: به دنبال کار   
خانه ی ما
به دنبال کار   
 
   
خانه ی ما: چرا بی حوصله ای   
خانه ی ما
چرا بی حوصله ای   
 
   
خانه ی ما: آشپزباشی   
خانه ی ما
آشپزباشی   
 
خانه ی ما: پدر حوصله نداره   
خانه ی ما
پدر حوصله نداره   
 
   
خانه ی ما: مهمانی   
خانه ی ما
مهمانی   
 
   
خانه ی ما: اونجا چه خبره؟   
خانه ی ما
اونجا چه خبره؟   
 
خانه ی ما: آقای کتاب فروشی   
خانه ی ما
آقای کتاب فروشی   
 
   
خانه ی ما: نقشه تغییر باغچه   
خانه ی ما
نقشه تغییر باغچه   
 
   
خانه ی ما: یه فکر تازه   
خانه ی ما
یه فکر تازه   
 
خانه ی ما: یک ارزوی قدیمی   
خانه ی ما
یک ارزوی قدیمی   
 
   
خانه ی ما: پدر برق کار   
خانه ی ما
پدر برق کار   
 
   
خانه ی ما: جشن بازنشستگی   
خانه ی ما
جشن بازنشستگی   
 
http://www1.jamejamonline.ir/Media/images/1390/02/06/100841960205.jpg
درباره " خانه ما "

خانه ما، روایتگر دردسرها و ماجراهای جالب و شیرین خانواده آقای تهرانی است که به خانه جدیدشان در خارج از شهر، نقل مکان کرده‌اند. آنها در ابتدای ورود به منزل جدیدشان، با مشکلات متعددی رو به رو ‌شده و می‌کوشند تا خود را با شرایط جدید وفق دهند و…

عوامل تهیه برنامه
بازیگران :
رضا بابک - گوهر خیراندیش - مانی نوری - زهرا اویسی - وحید رهبانی
کارگردان :
مسعود کرامتی
نویسنده :
پیمان قاسم‌خانی
آهنگ ساز :
آریا عظیمی نژاد
............................................................................
 «حیات خانه ما» در راه شبکه دو
           
مستند «حیات خانه ما» به تهیه کنندگی و کارگردانی سید مانی میر صادقی در 27 قسمت 27 دقیقه ای برای پخش از آنتن شبکه دو آماده می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، میرصادقی در توضیح این خبر گفت: مستند داستانی «حیات خانه ما» به سفارش گروه مستند شبکه زندگی تولید شده و موضوعات مختلف محیط زیستی مثل گونه های در حال انقراض، تالاب ها و.. را دستمایه خود قرار داده است.
این تهیه کننده گفت:" حیات خانه ما " در قالب سفرهای هیجان انگیز یک دایی و خواهرزاده کنجکاو ظرفیت های طبیعی و تنوع زیستی ایران را به تصویر می کشد، در واقع در هر قسمت از این مجموعه پسر نوجوانی به نام امیر همراه با دایی خود به یکی از مناطق دیدنی ایران می رود و با موضوعات بسیار جالبی مواجه می شود. 
به گفته وی این مستند رویکردی آموزشی دارد وعلی رغم اینکه نوجوانان را مخاطب اصلی خود قرار داده، برای بزرگترها نیز بسیار قابل استفاده خواهد بود. 
میر صادقی گفت: «حیات خانه ما» با پرداختن به موضوعات محیطی زیستی و معرفی ظریفت های ملی در این حوزه و ایجاد شناخت، می کوشد تا در مخاطب خود ایجاد دغدغه کرده و گامی در جهت محافظت از داشته های ارزشمند ایران بزرگ بردارد.  
وی تصریح کرد:گونه های در حال انقراض مثل یوزپلنگ و مرجان های خلیج فارس و پخش تصاویر بی‌نظیری از حیات وحش و زیستگاه‌های متنوع و تالاب‌های مختلف کشور بخش های دیگر این مستند را تشکیل می دهند.
این تهیه کننده درباره فیلمنامه این مستند گفت: پژوهش و نگارش فیلمنامه توسط سعید اخکان در 15 ماه به انجام رسیده است.
به گفته میر صادقی این گونه مستند سازی در بسیاری از کشورهای دنیا رایج است، اما متاسفانه در ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته است. 
وی تصریح کرد: «حیات خانه ما» با نگاهی تازه به محیط زیست پرداخته و علی رغم مطرح کردن موضوعات بسیار جدی اجازه نمی دهد که حوصله مخاطب سر برود.  


رها ماهرو : لطفا نظراتتان را راجع به برنامه خانه ما که از شبکه یک پخش خواهد شد بفرستید به وبسایت رسمی رها ماهرو .




نظرات 3 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:23 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :



نگاهی به سیمای واقعی شعر و شاعر در جامعه ما
ای خواجه درد هست و لیکن طبیب نیست
نویسنده : حمید هنرجو

"شعر ایران" نیز مانند سایر سرزمینها، حتی کشورهایی که متولی و مدعی شعر نبوده اند و این هنر، هیچگاه هنر ملی آنها نبوده، در این سالها دستخوش تغییر و تحولاتی به لحاظ ساختار، تکنیک و محتوا شده است.
ازنگاه مهر، دو حادثه مهم "انقلاب اسلامی" و "دفاع مقدس" با فراگیری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گسترده، شعر را نیزبه عنوان یکی از شاخه های حوزه فرهنگ و هنر تحت تاثیر قرار داد، تا جایی که در ادامه راه، شاهد تولد ادبیات اجتماعی و به تعبیری "شعر اعتراض" بودیم.
آنچه پیشتر از "شعر" این هنر ملی و دیرینه ایران و ایرانی و "شاعر" به عنوان یک شخصیت ادبی در عموم، ذهنی شده بود، هنری خاص درتولیت فردی منزوی و جدا شده از مردم با مجموعه ای از تخیلات، اوهام و رویاهای بعضا دست نیافتنی بود که معمولا حاشیه هایی نیز برزندگی و شخصیت او سایه می انداخت و. ..
به طور قطع، این انزوا نه به نفع هنر شعر بود و نه شاعر را به عنوان شخصیتی موثر درمعادلات و مناسبات اجتماعی و فرهنگی به جامعه می نمایاند، پررنگ ترشدن حاشیه هایی که با روح پاک هنر و ادبیات در تعارض کامل بودند، کار را به جایی رسانده بود که قشر متدین جامعه، عبور از نسل حافظ به بعد را جایزنمی دانستند و دیگرانی هم که شعررا فطرتا دوست داشته و این هنر در سبد علایق آنان جای گرفته بود، هرازگاه، شعری و نغمه ای نسبتا جدید را به فهرست زمزمه های روزانه خود اضافه می کردند و اهتمام دغدغه مندان ادبی هم ازحد نوشته ای مختصر در گوشه ای از صفحات نشریات آن روزگار فراتر نمی رفت.
"شور انقلابی" بارزترین مشخصه شعر انقلاب در سالهای پس از انقلاب است و این مشخصه در قریب به اتفاق اشعار شاعران تا پایان دوران دفاع مقدس خودنمایی می کند، اما اکنون که آن دوران با ظرفیت ها و ویژگی های مربوط به خودش را پشت سر گذاشته ایم و نسل های جدید شعر هم از راه رسیده اند، این پرسش اساسی مطرح است که امروز شعر و شاعر ما کیست و چه باید بگوید؟ و اصولا جایگاه اجتماعی و فرهنگی شاعر درجامعه ما تا چه اندازه به تثبیت رسیده است؟
بدیهی است رونق شعر انقلابی درمقطعی از تاریخ ادب کشور ما که قریب به اتفاق صاحبنظران فرهنگ و ادب از دوران دفاع مقدس به عنوان نقطه اوج این درخشش یاد می کنند، بدهکار مردمی بود که در اهتمامی جمعی و خردگرایانه چرخ های دفاع را با حمایت بی نظیرخود به حرکت در می آوردند و درمسیر همین جهاد و دفاع ملی، طبیعتا هنر و ادبیات نیز نفس تازه می کرد و اوج می گرفت، بنابراین هیچ بخشنامه و دستورالعملی به امضای دولتمردان به دست اهالی فرهنگ و هنر نرسید که کارخلاقه انجام بدهند و یا در اعتلای هنر و ادب پایداری کوششی از خود نشان بدهند و. ..
هرچه ازآن دوران فاصله می گیریم، پتانسیل نهفته و آشکار درآثار قلمی و پدیده های هنری و اصیلی که برخی از آنها در قلمرو ادبیات و هنربی نظیر هستند، تجلی بیشتری پیدا می کنند، هرچند بعضا جفاهایی هم در قالب مرسوم "آسیب شناسی " و "نقد و بررسی " و. .. که این روزها به عنوان نقطه عطفی در بیلان کاری برخی مدیران مجموعه های خرد و کلان فرهنگی کشور برجسته می گردد، به این آثار مایه ورانه و پدیدآورندگان بی دفاع این آثار روا داشته می شود، اما حقا تا امروز، هنوز اتفاقی با آن وسعت و ظرفیت را در قلمروهای مختلف فرهنگ و هنر، به ویژه شعر شاهد و ناظر نبوده ایم.
هیچگاه شعر و شاعر و تعالی ادبیات ایران در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی ما قرار نگرفته است، اکنون نیز نگاه به اندیشه ها، قلم ها و نحله های مختلف ادبی باید یکسان باشد، اگر قرار است حمایتی ارگانیزم از ادبیات و هنر به صحنه عمل آید، شایسته است مجموعه فعالان و کوشندگان به حساب بیایند و حامیان متوقع نباشند که حمایت مقطعی آنان در کوتاه مدت محصول بدهد، چنانچه حمایتی هم درکار نیست باز هم همه جانبه نگری و عدالت مد نظر باشد نه اینکه فرد یا طیفی خاص، به واسطه حمایتی که می گیرد و مدیریت هایی که به واسطه انتصاب های عجولانه کسب می کند، دائم درحوزه دید رسانه ها و مراکز فرهنگی و ادبی باشد و دیگرانی که چون او نمی اندیشند، به حاشیه فرو غلتند که البته گاه، این حاشیه ها مهم تر از متن به حساب می آیند.
از سویی دیگر، از آنجایی که سرزمین فرهنگمدار ما دربردارنده مناطقی مختلف با اقوام و فرهنگها و گویش های متنوع است، خوشبختانه سبد شعر و ادبیات نیز در این میدان وسیع، خالی نمانده است، اما افسوس و صد افسوس که در این عرصه نیز عزمی جدی برای ساماندهی تولید و حمایت از این ژانر ادبی وجود ندارد و ما حراست و حفاظت از مرزها را صرفا در عرصه نظامی دیده ایم، حال آنکه خطر در مرزهای فرهنگی بسیارمحسوستر و جبران آسیب های ناشی از آن به زمان بیشتری احتیاج دارد.
ازنکات تاسف آمیز دیگر اینکه هیچگاه شعر و شاعر و تعالی ادبیات ایران در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی ما قرار نگرفته است و اینکه این هنر ملی چقدر می تواند در فرهنگسازی جامعه خطرپذیر امروز، به ویژه در نسل جوان و نوجوان موثر واقع گردد، درذهن و زبان هیچ یک از اعضای این شورا یا اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان موضوعی تامل برانگیز طرح نشده است، درحالی که در دیگر سرزمین ها از ظرفیت ادبیات به نحوی شایسته بهره گرفته می شود و متصدیان امور برای نهادینه شدن یک فرهنگ یا رفتار اجتماعی، اهل فرهنگ و اندیشه جوشان آنان را محل رجوع خود قرار می دهند و این وضعیت بیتی معروف از دواوین ادب کهن را یادآوری می سازد که : عاشق منم که یار به حالم نظر نکرد / ای خواجه درد هست و لیکن طبیب نیست.


اشعار «بهمنی» با صدای «پرستویی»

مجموعه شعر «چتر برای چه، خیال که خیس نمی شود» که آخرین غزلیات محمدعلی بهمنی را در بر می گیرد، همراه با صدای پرویز پرستویی در بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توزیع می شود.
به گزارش فارس مدیر انتشارات دارینوش درباره این کتاب که بیش از یک سال است خبر انتشار آن در مطبوعات درج شده، می گوید: آثار فاخر و زیبای بسیاری برای چاپ وجود دارد که به علت عدم سود دهی، توان انتشار آن ها را نداریم، از طرفی هم کپی شدن لوح هایی که همراه با کتاب به بازار نشر عرضه می کنیم، ما را با بحران های بسیاری روبه رو کرده است.
معظمی گودرزی افزود: آقای پرستویی برای خواندن شعرهای آقای بهمنی اعلام آمادگی کرده اند و انشاا... این اثر همراه با لوح فشرده در ایام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.




شیوع
کارگردان: استیون سودربرگ، بازیگران: کوئینت پالترو، مت دیمون، لارنس فیشبورن، جودلا و، کیت وینسلت و الیوت کلد
تازه ترین فیلم استیون سودربرگ، تماشاگر را به ایفای هراس های ویروسی و میکروبی می برد. هراس های واقعی که در قالب بیداری های مسری مرگباری مثل آنفولا نزای مرغی و آنفولا نزای خوکی طی سال های اخیر اذهان نگران جهانیان را معطوف خودش کرده است، این اولین بار نیست که سینما به سراغ چنین سوژه ای می رود. تا پیش از فیلم شیوع شاخص ترین فیلم درباره بیماری های مسری مرگبار فیلم شیوع (1995) ساخته ولفگانگ پترسون بود. اما این فیلم از جنس و نوع دیگری است. این یک فیلم سطح بالا و از هر حیث متفاوت است.
فیلمنامه برگ برنده شیوع است. هیچ کلیشه ای در فیلمنامه وجود ندارد.
سوسپانس نه برآمده از درام های فردی که برآمده از چگونگی واکنش نشان دادن نوع بشر به بحرانی است که گریبان اش را گرفته است. فیلم به ما هشدار می دهد که سیستم های حفاظتی و بهداشتی ما دچار ضعف های ساختاری و درونی است. فیلم به فسادهای مالی در شرکت های دارویی اشاره می کند و همین طور به عملکردهای نادرست رسانه های گروهی آمریکا.

سگ های پوشالی
کارگردان: راد لوری. بازیگران: جیمز مارسون، کیت بوسورث، الکساندر اسکارسگارد، جیمز وودز، بیلی لا ش، مگان ادل
فیلم سگ های پوشالی در سال 1971 که به نمایش درآمد جنجال عظیمی به پا کرد. این فیلم را سام پکین پا ساخته بود که در آن زمان در عالم سینما به (شاعر خشونت) معروف بود چون خشونت فیلم شوکآور و غیرمترقبه بود.
فیلم لوری تقریبا شباهت کاملی به فیلم پکین پا دارد. تفاوت ها اندک است، محلی که قصه فیلم در آن اتفاق می افتد از انگلستان به آمریکا منتقل شده و شغل شخصیت اصلی قصه از ریاضیدان به فیلمنامه نویس تغییر پیدا کرده است اما قصه همان است که بود.
سگ های پوشالی 2011 فیلم چندان بدی نیست اما نهایتا آن سگ های پوشالی که در ذهن سینما دوستان می ماند، سگ های پوشالی شاعر خشونت سام پکین پا است.


دنیا به خاطر «بوش» از ما متنفر است

«الیور استون»، کارگردان جنجال برانگیز هالیوود در واکنش به انتقاد مطبوعات از فیلم «مرکز تجارت جهانی» گفت:این فیلم من نیست که دنیا را علیه آمریکا تحریک کرده بلکه این بوش است که جهانیان را از ما منتفر کرده است.به گزارش فارس، آخرین فیلم «الیور استون» با نام «مرکز تجارت جهانی» با موضوع حادثه 11 سپتامبر، اخیرا به شدت مورد انتقاد رسانه های داخلی قرار گرفته، به عقیده این رسانه ها این فیلم، باعث برانگیخته شدن احساسات ضد آمریکایی در میان جهانیان است.استون در واکنش به انتقاد مطبوعات داخلی گفت:این فیلم من نیست که دنیا را علیه آمریکا شورانده است بلکه این بوش است که جهانیان را ما متنفر کرده است.وی افزود:ما همه جا مورد انزجارهستیم.رسانه های بزرگ انگلستان از ما متنفرند.در آلمان و اسپانیا و حتی روسیه از انگلستان هم بدتر است.
ارسال نظر

شهرام ناظری در گفتگو با لوموند:
جاده خاکی را ترجیح می دهم

نشریه لوموند در شماره اخیر خود گزارشی را از حضور شهرام ناظری در پاریس که هفته گذشته برای اجرای یک کنسرت به این شهر سفر کرده بود را به چاپ رسانده است.
به گزارش ایلنا در این گزارش آمده است : شهرام ناظری، خواننده چیره دست ایرانی، روز دوشنبه 15 ژانویه به "تئاتر شهر" پاریس دعوت شد.
وی در سال 1915 در شهر کرمانشاه متولد شده و به اصلیت کردی خود نیز بسیار پایبند است.او با خواندن اشعار جلال الدین رومی، شاعری پارسی در قرن یازدهم میلادی، محبوبیت خاصی در ایران به دست آورده است.
شهرام ناظری برای اولین بار در سال 1988به تئاتر شهر پاریس آمد و پس از آن به فستیوال آوینیون.در سال 2004 از آریان منوشکین دعوت شد تا به نفع زلزله زدگان بم کنسرتی را اجرا کند و فردای آن روز نیز در رویال آلبرت هال لندن به همراه همتای خود محمدرضا شجریان به هنرنمایی پرداخت.
آیا ایران شیطان بزرگ را به جدال می طلبد؟
شهرام ناظری که فرزندش حافظ در نیویورک به تحصیل موسیقی غربی مشغول است در پاسخ می گوید: "جهان پیچیده شده است و مردم نیز از یکدیگر دور شده اند.در یکی از شعرهای رومی، یک گیاه( نی ) به نی ( آلت موسیقی) تبدیل می شود و درد و رنج زن و مردهایی را که به خاطر جدا کردن این گیاه از مزرعه شکوه می کنند توصیف می نماید."
شهرام ناظری برخلاف شجریان، در رفت و آمدهای خود آزادی عمل دارد.او به عنوان یک مرد اصیل هیچ گاه در خارج از ایران، کشوری با این همه دوگانگی، زندگی نکرده است.
موسیقی علمی ایران طی مدت 30 سال به اوج خود رسید و از محدودیت های موسیقی درباری که بیشتر در قالب غزلیات ]سعدی و حافظ[ شکل می گرفت رها شد."
اشعار آنها دارای بنمایه های ملایمی بود و شاهزادگان را ناراحت نمی کرد." و سپس در سالهای 1907 خوانندگان کلاسیک ایرانی به رومی و شاهنامه فردوسی روی آوردند.
ناظری می گوید: "من به اشعار رومی جذب شدم، زیرا کرد هستم و این فرهنگ و همچنین اظهارات حماسی او را همواره با خود دارم.
من به هیچ وجه از روبرو شدن با مشکلات واهمهای ندارم.زمانی که هنوز نوجوان بودم، پیش استادم بنان می رفتم و برای او اشعار رومی را می خواندم; اشعاری از طوفان، دریا، کشتی شکسته یا نهنگ غول پیکری که آب و خون می نوشد.
بنان بسیار متعجب به من می گفت که در این کلمات خشونت زیادی وجود دارد و این مساله زیبایی صدا را ازبین می برد.من به مانند راننده ای عمل می کردم که جاده خاکی را به جاده آسفالت ترجیح می داد." سال ها بعد به او گفتم: "استاد! می بینید که من از آن دسته افرادی هستم که شنا در امواج متلاطم دریا را به استخر ترجیح می دهند".
ارسال نظر

«علیر ضا داد» در نشست خبری جشنواره فیلم فجر:
انتخاب مردمی فیلم ها نباید حذف شود
نویسنده : سعیده جامی

نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور علیرضا رضاداد و نمایندگان رسانه های گروهی در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.
علیرضا رضاداد دبیر جشنواره در ابتدای این نشست، گفت: نمایش فیلم ها از 13تا 22 بهمن خواهد بود و مراسم بزرگداشت سینمایی این رویداد که به نکوداشت علی نصیریان و یداله صمدی اختصاص دارد، روز 15 بهمن برگزار خواهد شد.
«رضا داد» در مورد احتمال آماده نشدن یا نرسیدن بعضی از فیلمهای بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) پاسخ داد: البته مراحل فنی بعضی از فیلم ها هنوز به اتمام نرسیده و دو مرحله کنترل دیگر باید بر روی فیلم ها انجام شود. ممکن است تا روز هفت بهمن ماه که جدول نهایی نمایش فیلم های جشنواره منتشر می شود، بعضی فیلم ها تغییر کند.
وی افزود:جلسه ای با تهیه کنندگان فیلم های شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر داشتیم و از آنها درخواست کردیم که فیلم های خود را در موعد مقرر تحویل دهند.
دبیر بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر همچنین در مورد سیمرغ مردمی و نحوه اهدای آن گفت: در این مورد با رضا میرکریمی رئیس هیات مدیره خانه سینما تماسی داشتیم که طی آن از ایشان خواهش شد که در این مورد خانه سینما با بنیاد سینمایی فارابی همکاری کند و قرار است جلسه هیات مدیره خانه سینما در این مورد برگزار شود که امیدواریم این جلسه نتایج مثبتی داشته باشد و بتوانیم این جایزه را که یکی از مهمترین جوایز جشنواره فیلم فجر است، اهدا کنیم.
دبیر جشنواره در ادامه با اشاره به سینماهای نمایش فیلم ها گفت: فیلم های جشنواره امسال در 15 سینما با 19 سالن نمایش فیلم به نمایش در می آیند که این سالن ها عبارتند از : عصر جدید 1،2،3، آفریقا، استقلال، سپیده، آستارا، فرهنگ، سروش، صحرا، جمهوری،پایتخت، اریکه ایرانیان، فردوسی، فلسطین، موزه سینما و مجموعه فرهنگی آسمان، که هماهنگی لازم برای آماده سازی سینماهای جشنواره در حال انجام است و از روز 19 دی ماه نیز فعالیت های مربوط به سیستم های حفاظتی آثار جشنواره آغاز شده و پیش بینی می شود که این اقدامات تا چهارم بهمن ماه پایان یابد.
رضاداد در خصوص جوایز جدید جشنواره فجر اظهار داشت: در مجتمع فرهنگی آسمان یک بخش از برنامه سینمای مستند جشنواره برگزار می شود و احتمال دارد برای بخش فیلم های اول، دو جایزه در نظر بگیریم. هنوز درباره انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران قطعیتی وجود ندارد و اهدا تندیس این بخش بستگی به جلسه امروز خانه سینما دارد.در این نشست علاوه بر علیرضا رضاداد دبیر جشنواره و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل بیگی مدیر روابط عمومی جشنواره و محمدسعید قائنی نجفی مدیر امور جشنواره های فارابی نیز حضور داشتند.

مریلا شکوهی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 02:41 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رها جان به دو خبر جالب اما قدیمی همراهتم


جشنواره فیلم پلیس
معرفی هیات داوران بخش های مسابقه
ابتکار- اعضای هیات داوری بخش مسابقه فیلمهای بلند سینمایی ، سریال و فیلم ویدئویی دومین جشنواره فیلم پلیس کار خودرا برای بررسی آثاررسیده به دفتر جشنواره آغاز کردهاند. " عزت الله انتظامی"،" حبیب الله کاسه ساز"،" جواد شمقدری" ، "حمیدرضا دهقان پور"،" مجید رجبی معمار"، "احمدرضا معتمدی "، و "محسن اسماعیلی" اعضای هیات داوری بخش مسابقه فیلمهای بلند سریال و فیلم ویدئویی دومین جشنواره فیلم پلیس هستند.


جشنواره موسیقی فجر
ارکستر سمفونیک تهران سمفونی پیامبر اعظم (ص) را می نوازد
ابتکار- ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مشایخی امروز و فردا ساعت 21 در تالار وحدت آثار آهنگسازان ایرانی را اجرا می کند. نادر مشایخی با اعلام این خبرگفت: در اولین روز اجرای ارکستر سمفونیک در تالار وحدت آثاری چون سمفونی پیامبر(ص) از شاهین فرهت،حماسه خرمشهر از مجید انتظامی، مسوولیت مشرقی از محمد سریر، کنسرتو برای کمانچه و ارکستر از ارسلان کامکار را اجرا می کنیم. وی ادامه داد: قطعاتی چون "کجایید ای شهیدان خدایی" از ساخته های هوشنگ کامکار سمفونی "فلک الافلاک" اثر کامبیز روشن روان و قطعه "فیه ما فیه" اثر خودم از دیگر آثاری هستند که به وسیله ارکستر اجرا می شوند.


ساز «چنگ قوطی» نواخته شد
ابتکار- برای اولین بار در جشنواره بین المللی موسیقی فجر ساز چنگ قوطی توسط یک گروه محلی کرمان نواخته شد.فواد توحیدی پژوهشگر موسیقی که این ساز را در پژوهش های میدانی خود کشف کرده با اعلام این خبر گفت: چنگ قوطی یک ساز زهی آرشه ای است که 2 تا 4 سیم دارد و کاسه آن از جنس فلز، دسته آن از تخته و چوب گردو و آرشه آن از جنس سیم فلزی است.


جشنواره تئاتر فجر
برگزاری 22 کارگاه آموزشی
ابتکار -22 کارگاه آموزشی با حضور 8 تن از اساتید و متخصصان خارجی در جشنواره تئاتر فجر برگزار می شود.در این کارگاه ها استادانی از کشورهای آمریکا، انگلیس،آلمان،روسیه، یونان،هلند و لهستان حضور دارند. علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به دفتر پژوهش و انتشارات مرکز هنرهای نمایشی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت دفتر پژوهش مراجعه کنند.


جشنواره فیلم فجر
«این سه زن» تمام شد
ابتکار- فیلمبرداری فیلم سینمایی "این سه زن" جدیدترین ساخته منیژه حکمت دیروز در شهرستان اردستان از توابع استان اصفهان به پایان رسید. این فیلم که خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال آماده می کند، در حال حاضر زیر نظر مصطفی خرقه پوش به طور همزمان تدوین می شود. همچنین حیدر ساجدی به تازگی ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرده تا پس از پایان تدوین فیلم به سرعت برای صداگذاری توسط پرویز آبنار آماده شود.داستان این فیلم درباره زنی به نام مینو است که برای پیدا کردن دخترش سرگردان شده است. وی طی این جستجو، ناخواسته متوجه می شود عده ای در نظر دارند میراث کهنی را به سرقت ببرند. در این حین مادر می گریزد و در زمان گم می شود. حالا سه زن دور از یکدیگر حرف ها، تردیدها و خیال های خود را در سفری بی انتها به تصویر می کشند. سفری در گذشته، در آینده و زمان حال ...








لیلا حاتمی

وی ایفای نقش در فیلم جدید علیرضا رئیسیان قرارداد بسته است. لیلا حاتمی که پیش از این گفته می شد یکی از گزینه های بازی در (لطفا بدون گناه) است، حضورش در این فیلم قطعی شده است. رئیسیان این روزها مشغول مذاکره با چند چهره شناخته شده دیگر است تا فهرست بازیگران فیلمش را تکمیل کند. پیش از این لیلا حاتمی برای ایفای نقش در فیلم ابراهیم مختاری با عنوان (بدنامی مهری) قرارداد بسته بود که ظاهرا به دلیل عدم صدور پروانه ساخت تولید آن منتفی شده است. او از سال قبل فیلم (آسمان محبوب) را در نوبت اکران عمومی دارد.

داریوش ارجمند

وی ایفای نقش در تله فیلم (فراموشی) با دست اندرکاران این پروژه به توافق رسیده است. داریوش ارجمند در این فیم نقش حاج احمد یکی از معتمدان سرشناس محله را بازی می کند که جوانی می پندارد او پدرش است. در (فراموشی) به غیر از داریوش ارجمند، کامران تفتی و میرطاهر مظلومی نیز ایفای نقش می کنند.
ارجمند فیلم سینمایی (بدون اجازه) را در نوبت اکران عمومی دارد.

فرزاد حسنی

فرزاد حسنی مجری پرحاشیه سال های نه چندان دور تلویزیون به جبران چند سال غیبتش در رسانه ملی قرار است با دست پر به تلویزیون برگردد. وی از خبر ساخت سری جدید برنامه صندلی داغ که گفته می شود از قرار اجرای آن را بعد از مجریانی چون مرحوم منوچهر نوذری، احمد نجفی و امیرحسین مدرس به عهده داشته باشد، سریال (مسیر انحرافی) به کارگردانی بهرنگ توفیقی جدیدترین کاری است که او قرار است در آن به ایفای نقش بپردازد.
حسنی که تا قبل از این سریال در چند فیلم سینمایی و سریال از جمله (مسافری از هند) هم سابقه بازیگری داشته در این سریال کنار بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، بهنوش بختیاری، شقایق دهقان و پرستو گلستانی قرار می گیرد. شنیده ها حاکی از آن است که این سریال که احتمالا یکی از گزینه های شبکه سه برای نوروز 91 خواهد بود، نسخه ایرانی سریال لا ست است و باید دید که حسنی در این سریال بیشتر شبیه کدام شخصیت خواهد بود.

مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:03 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رهااااا جون به دو خبر قدیمی هنری همراهتم


نامه های نیما یوشیج به همسرش عالیه

قلب من رو به تو پرواز می کند

عزیزم مرا ببخش! از این جرم بزرگ که دوستی است و جنایت ها به مکافات آن رخ می دهد چشم بپوشان؟ اگر به تو «عزیزم» خطاب کرده ام، تعجب نکن. خیلی ها هستند که با قلبشان مثل آب یا آتش رفتار می کنند. عارضات زمان، آن ها را نمی گذارد که از قلبشان اطاعات داشته باشند و هر اراده طبیعی را در خودشان خاموش می سازند.
اما من غیر از آن ها و همه مردم هستم. هر چه تصادف و سرنوشت و طبیعت به من داده، به قلبم بخشیده ام. و حالا می خواهم قلب سمج و ناشناس خود را از انزوای خود به طرف تو پرتاپ کنم و این خیال مدت ها است که ذهن مرا تسخیر کرده است.
می خواهم رنگ سرخی شده، روی گونه های تو جا بگیرم یا رنگ سیاهی شده، روی زلف تو بنشینم.
من یک کوه نشین غیر اهلی ، یک نویسنده گمنام هستم که همه چیز من با دیگران مخالف و تمام اراده من با خیال دهقانی تو، که بره و مرغ نگاهداری می کنید متناسب است.
بزرگ تر از تصور تو و بهتر از احساس مردم هستم، به تو خواهم گفت چه طور.
اما هیهات که بخت من و بیگانگی من با دنیا، امید نوازش تو را به من نمی دهد، آن جا در اعماق تاریکی وحشتناک خیال و گذشته است که من سرنوشت نامساعد خود را تماشا می کنم.
دوست کوه نشین تو نیما


چرا مثل ابر گریه نکنم؟

عالیه ! عزیزم
گمان نمی برم در این شب تاریک برای کسی که اگر او را به هر جای عالم ببندند وصله ناجور عالم است، کاغذ بنویسی.
چندین ساعت است چیز می نویسم. حس می کنم خونریزی های مهمی عن قریب می خواهد در عالم رخ بدهد. چرا از این ستاره آتش می بارد؟ چرا همه جا به ساخت جنگ مهیبی تبدیل یافته است.
نمی دانم این خیال از کجا در من قوت یافته است. وقتی که یک ساعت قبل برای انجام کاری اتفاقا از یک معبر پر جمعیت این شهر (لاله زار) عبور می کردم دلم می خواست کور باشم تا شکل و هیکل ناپسند انسان را نبینم . کر باشم. صدایش را نشنوم. یک وجود آشفته و یاغی و فراری از مردم، مثل من، وجودی است که طبیعت بدتر از آن را پرورش نداده است.
فکر می کنم با چه چیزی می توانم زندگی را دوست بدارم: به یک جا دست می گذارم دستم به شدت می لرزد. پا می گذارم. زیر پایم زلزله شدیدی احداث می شود. اگر مدت های مدید با من زندگی کرده بودی از حالات یک شاعر تعجب نمی کردی. گل کم طاقتی را که نمی توان به آن دست زد و آن را چید، آن گل، قلب شاعر است.
چرا مثل این ابر منقلب نباشم. مثل این ابر گریه نکنم؟ چرا مثل این ابر متلاشی نشوم؟ نه، نه! اگر زندگانی برای باور کردن و دوست داشتن است من مدت ها باور کرده ام و دوست داشته ام. مدت ها راست گفته ام و دروغ شنیده ام. حال بس است.
آن چه بنویسم جز پریشانی چیزی از جبهه آن احساس نخواهی کرد. پس خاموش می شوم.
دوستدار مهجور تو نیما







سریال «باغ مظفر» ازنگاه 15 منتقد و روزنامه نگار
خنداندن و خندیدن

با رسیدن سریال "باغ مظفر" به روزهای پایانی پخش، فرصت مناسبی برای قضاوت درباره این مجموعه تلویزیونی از سوی اهالی رسانه و منتقدان فراهم شده است. مجموعه ای که به اعتقاد اغلب آنان با هدف سرگرمی صرف ساخته شده و با لحاظ خلاقیت هایی جدید در این راه موفق بوده است. در این میان برخی نیز "باغ مظفر" را تکرار کارهای قبلی مدیری دانسته و نسبت به نحوه تبلیغ کالاهای تجاری در آن انتقاد کرده اند. ایسنا در گفت وگو با 15 تن از دبیران سرویس های هنری روزنامه ها و منتقدان ، دیدگاه آنان را درباره "باغ مظفر" جویا شده است:
شاپور عظیمی منتقد فیلم و برنامه های تلویزیون معتقد است: "باغ مظفر" نسبت به دیگر کارهای مدیری، پخته ترشده و پیشرفت کرده است. چرا که روایت آن "جمع و جور" است. وی می افزاید: همکاری نویسندگان و بازیگران "باغ مظفر" در چند سریال قبلی مدیری، موجب شده است که آنان با یکدیگر به هماهنگی لازم برسند. وی در ادامه می گوید: در این مجموعه به خوبی از تبلیغات، استفاده طنزآمیز شده و نمایشی شده است.
حسین سینجلی ، دبیر سرویس هنری روزنامه "ابتکار"، درباره این مجموعه اظهار می کند: یکی از حسن های مجموعه "باغ مظفر" این است که قصد انتقال پیام های اخلاقی را ندارد و فقط برای خنداندن بیننده ساخته می شود. وی با اشاره به بازیگران این مجموعه می گوید: بازیگران "باغ مظفر" چون با بازی یکدیگر آشنایی کافی دارند، به خوبی ازعهده ایفای نقش خود برآمده اند و در این زمینه یک سیرتکاملی درکارهای مدیری دیده می شود. البته به علت شتاب در ساخت کار، نقص های تکنیکی نیز به چشم می خورد.
رضا آشفته، مسوول صفحه تلویزیون روزنامه "اعتماد ملی"، درباره باغ مظفر می گوید: به دلیل خوش ساخت بودن این سریال، مخاطبان زیادی به آن جذب شده اند که این ساخت خوب را در متن ها، بازی بازیگران و نحوه عملکرد عوامل حتی می توان دید.
رسول آبادیان ، دبیر سرویس هنری روزنامه "آفتاب یزد"، سرگرم سازی مخاطب را یکی از رسالت های رسانه ملی می داند و می افزاید: نباید با دیدی منفی به این مجموعه نگریست. وی می افزاید: مهران مدیری فرد مستعدی است که بر کار خود اشراف کامل دارد و نوعی از طنز را به وجود آورد که به نام او ثبت شده است. این کارگردان و بازیگر در جذب مخاطب نیز موفق عمل کرده است.
فریده ذاکری، دبیرسرویس هنری روزنامه "آفرینش" معتقد است: لودگی، حرکات زشت و بدآموزی در "باغ مظفر" زیاد دیده می شود و قشر های خاص این برنامه را نمی پسندند. به اعتقاد وی، مردم نیاز به سرگرمی دارند و مدیری نیز سرگرمی ساز خوبی است و همین مساله کار های او را قابل تحمل و تامل می کند.
حسین باقریان ، دبیر سرویس سینمایی روزنامه "ابرار" می گوید: "باغ مظفر" نسبت به کارهای قبلی مدیری سوژه نویی دارد و از برنامه ریزی دقیق تر برای ساخت برخوردار است. وی می افزاید: این مجموعه توانسته است که با آمدن رضا شفیعی جممخاطبان بیشترین را به خود جذب کند.
نورا حسینی، دبیر سرویس هنری روزنامه "اندیشه نو" معتقد است: "باغ مظفر" حال وهوای مشابهی با دیگر کارهای مدیری دارد. ولی طنز ظریف و به روزتری در آن دیده می شود. همانند شوخی که در یکی از قسمتها با آثارعلی حاتمی شد.
مجید شجاعی، دبیر سرویس هنری روزنامه "اسرار"، درباره آخرین ساخته مدیری می گوید: مخاطب همواره منتظر است که اتفاقات تازه ای را در کارهای مدیری ببیند، چرا که او اثری را نمی سازد مگر این که امتیازاتی را از تلویزیون بگیرد. وی می افزاید: شاید هیچ کارگردانی به اندازه مدیری دستش برای نقد بی پرده باز نباشد. اما علیرغم این اختیار، او در"باغ مظفر" نتوانسته است که نظر مخاطبان را تامین کند.
کامل نوروزی، منتقد روزنامه "رسالت"، با بیان اینکه "باغ مظفر" مفاهیم سطحی و پیش پا افتاده را مطرح می کند،می افزاید: متاسفانه پخش چنین آثاری از سیما، موجب تنزل سطح سلیقه مخاطبان می شود. به اعتقاد وی، مفاهیم و مضامین "باغ مظفر" در حد بچه های دبستان و راهنمایی است و با بالاتر رفتن سن بییندگان مخاطبان این سریال کاهش می یابد.
طاهره یوسفی، دبیر سرویس هنری "صدای عدالت" معتقد است: "باغ مظفر" سریال بدی نیست و لحظات مفرحی را برای بینندگان فراهم می کند.
وی در عین حال معتقد است: حضور مهران مدیری به عنوان راوی در لابه لای داستان "زیاد جالب نیست". از سوی دیگر تبلیغات کالاهای تجاری بسیار واضح انجام می شود. ضمن این که بیان نکات آموزشی لابه لای سریال خوب نیست، چرا که بیننده علاقه دارد داستان طنزی را دنبال کند.
امیر حسین فردی ،دبیر سرویس هنری روزنامه "کیهان" معتقد است که "باغ مظفر" به قوت کارهای پیشین مدیری از جنبه هایی چون قصه نبوده و گیرایی لازم را نداشته است.
محمدهاشم اکبریانی، دبیر سرویس ادب و هنر روزنامه "کارگزاران" ، اعتقاد دارد که نبوغ مدیری، تحسین برانگیز است. چون سریال هایی را می سازد که اقشار مختلف را برابر تلویزیون می نشاند.
وی با اشاره به نحوه بازی گرفتن از هنرپیشگان این مجموعه می گوید: مدیری به خوبی از بازیگران بازی می گیرد به طوری که نقش آفرینی هنرپیشگانی که قبلا نیز در سریال های او حضور داشته اند با کارهای قبلی آنان تفاوت دارد.
زهرا فضلی ، دبیر سرویس هنری روزنامه "فرهنگ آشتی" با بیان این که "باغ مظفر" اثر طنز قوی محسوب می شود، اظهار می کند: کارگردانی، فیلمنامه، موسیقی، صحنه آرایی و دیگر عناصر سازنده این مجموعه دست به دست هم داده اند تا اثری قوی خلق شود و صحنه های دکوپاژ شده "باغ مظفر" در ذهن مدیری، وجه عینی یابد.
نفیسه تقویان، دبیر سرویس هنری روزنامه "زمان" نیز می گوید: "باغ مظفر" سریال عامیانه و لمپنی است.
شاهین امین، سردبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری میراث فرهنگی - درباره "باغ مظفر" می گوید: قسمت های کمی از این مجموعه را دیده ام. با این حال به نظر می آید که پیوستن پیمان قاسم خانی و فعالیت گروهی از نویسندگان زیر نظر او موجب متنوع ترشدن قصه مجموعه های مدیری شده است. البته مدیری در ساخت آثارخود ثابت کرده است که به خوبی می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کنند.
در پایان گفتنی است پخش طنز شبانه "باغ مظفر" همزمان با آغاز محرم - شنبه - به پایان می رسد. "باغ مظفر" که از همان ابتدا قرار بود در قالب 45 قسمت به روی آنتن رود به گفته سازندگان آن انتظار می رود پخش آن طی روزهای پنج شنبه یا جمعه به اتمام برسد.
تولید مجدد سریال "باغ مظفر" پس از ماه محرم قطعی نشده است و سازندگان این مجموعه در پاسخ به این پرسش به جمله "هنوز هیچ چیز مشخص نیست" بسنده کرده اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد