رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

سفر به یاد ماندنی ساخته وس اندرسون

سفر به یاد ماندنی
2007 آمریکا
The Darjeeling Limited

کارگردان:Wes Anderson

دارجلینگ محدود
فیلم محصول سال 2007
«دارجلینگ محدود» یک فیلم در سبک کمدی-درام به کارگردانی وس اندرسن است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.
تاریخ اکران: ۲۶ اکتبر ۲۰۰۷ م. (آمریکا)
کارگردان: وس اندرسن
بودجه: ۱۷٫۵ میلیون دلار آمریکا
فیلم قبلی: هتل شوالیه
فیلم‌نامه: وس اندرسن، جیسون شوارتزمن، رومن کوپولا
بازیگران
جیسون شوارتزمن
آدرین برودی
اوون ویلسون


رها ماهرو : بازدیدکنندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقادتان را درباره ی فیلم سفر بیاد ماندنی از وس اندرسون که در وبسایت بزرگ نقد سینمایی رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید...



دارجلینگ محدود

Darjeeling Limited
کارگردان     وس اندرسن
تهیه‌کننده     وس اندرسن
اسکات رودین
رومن کوپولا
آلیس بمفورد
نویسنده     وس اندرسن
رومن کوپولا
جیسون شوارتزمن
فیلمنامه‌نویس     وس اندرسن
رومن کوپولا
جیسون شوارتزمن
بازیگران     اوون ویلسون
آدرین برودی
آنجلیکا هیوستون
جیسون شوارتزمن
ناتالی پورتمن
واریس اهلاوالیا

عرفان خان

باربت شرودر
کامیلا رادرفورد
بیل مری
والاس والادارسکای
فیلم‌برداری     رابرت د. یومان
تدوین     اندرو ویسبلام
شرکت
تولید    
قلم‌موی هندی
توزیع‌کننده     فاکس سرچ‌لایت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
    ۲۶ اکتبر ۲۰۰۷
مدت
    ۹۱ دقیقه
کشور     آمریکا
زبان     انگلیسی
بودجه     $۱۷.۵ میلیون
گیشه     $۳۵٬۰۷۸٬۹۱۸

«دارجلینگ محدود» (انگلیسی: The Darjeeling Limited) یک فیلم در سبک کمدی-درام به کارگردانی وس اندرسن است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.
بازیگران

اوون ویلسون
آدرین برودی
آنجلیکا هیوستون
جیسون شوارتزمن
ناتالی پورتمن
عرفان خان
باربت شرودر
بیل مری
http://pardis-gholhak.com/wp-content/uploads/2015/04/91dtON+OCmL._SL1500_-1025x410.jpg
The Darjeeling Limited (2007)
Director:
Wes Anderson
Writers:
Wes Anderson
Roman Coppola
Stars:
Owen Wilson
Adrien Brody
Jason Schwartzman
«دارجلینگ محدود» (انگلیسی: The Darjeeling Limited) یک فیلم در سبک کمدی-درام به کارگردانی وس اندرسن است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
فیلم خارجی

«دارجلینگ با مسئولیت محدود» احتمالاً کوئنی‌ترین فیلمی‌ست که برادران کوئن نساخته‌اند. این کوئنی بودن هم فقط در حال و هوا و لحن فیلم خلاصه نمی‌شود، در سطحی فراتر از آن، در خود داستان و شخصیت‌هاست. اصلاً انگار که این جناب وس اندرسون یک برادر گمشده جوئل و ایتن باشد؛ درست مثل داستان‌های عامه‌پسند هندی که فیلم یک‌جور ابراز ارادت و شیفتگی به این فرهنگ هندی هم هست.

فیلم، داستان سه برادر است که بعد از مدت‌ها قرار است همدیگر را ببینند و با هم به سفر بروند. همین توضیح یک خطی برای خلاصه داستان کفایت می‌کند، چون اصلاً داستان فیلم از جنسی نیست که بشود تعریفش کرد، همان‌طور که سفر این سه برادر، سفر روشن و با هدفی نیست؛ هرچند که در انتهایش مادرشان را می‌بینند و صبح روز بعد دوباره او را گم می‌کنند، اما اتفاق‌ها و روابطی که برای این سه برادر رخ می‌دهد، داستان را می‌سازد. و همین داستانک‌های پرجزئیات است که عامل اصلی جذابیت فیلم می‌شود. در کنار این، کافی‌ست که یک راوی شوخ و شنگ و یک لحن سرخوشانه را هم تصور کنید تا دست‌تان بیاید با چه فیلم مفرح و دل‌انگیزی روبه‌روییم.

شخصیت‌های اصلی هم به‌قدر کافی در این جذابیت سهم دارند، اصلاً یک بخش دلنشین ماجرا در روابط این سه برادر با هم است؛ بی‌اعتمادی‌شان به یکدیگر، حس مسئولیتی که برادر بزرگتر به دو برادر دیگر دارد، چیزهایی که از هم پنهان می‌کنند و دعواهای‌شان بر سر خرده‌ریزهای جامانده از پدر مرحوم‌شان، و همان‌طور که انتظار دارید تغییری که در انتهای سفر در هر سه آنها رخ می‌دهد.

یک‌جایی در آخرین دقایق فیلم، برادر کوچکتر درباره داستان کوتاهی که تازگی‌ها مشغول آن‌ست صحبت می‌کند و می‌گوید که آخر داستان را نوشته، اما نمی‌داند که ماجرا چه‌طور شروع می‌شود. او شروع می‌کند به خواندن پایان داستان و بعد، از برادرهایش می‌خواهد که نظرشان را بگوید. وقتی برادر بزرگتر می‌گوید که برای او سخت است بدون دانستن کل داستان نطری بدهد، او می‌گوید «می‌دانید، این داستان درباره شخصیت‌هاست. . . » و این تکه از فیلم احتمالاً بهترین تعریفی‌ست که می‌شود درباره «دارجلینگ با مسئولیت محدود» بیان کرد. به همین‌خاطر هم هست که وس اندرسون این داستان کوتاه را، جدا از فیلم و به‌صورت یک فیلم کوتاه ۱۲ـ۱۳ دقیقه‌ای با عنوان «هتل شوالیه» ساخت و به رایگان در اینترنت اکران کرد. فیلم کوتاه هوش‌ربایی درباره یک زن و مرد که قبلاً با هم رابطه عاطفی داشته‌اند و یک‌دفعه، ناگهان سر و کله زن در هتل محل اقامت مرد پیدا می‌شود. و حتماً می‌دانید که این مرد داستان، همان برادر کوچکتر «دارجلینگ با مسئولیت محدود» است و نقش زن را، ناتالی پورتمن بازی می‌کند که در یک سکانس چند ثانیه‌ای در اختتامیه فیلم، حضور گذرایی دارد.

«دارجلینگ با مسئولیت محدود» بدون شک مناسب ذائقه مخاطب عام نیست، این را نه مانند فیلم‌سازهای وطنی از سر فخرفروشی، که به واسطه لحن فیلم می‌گویم. همان‌طور که کمدی‌های کوئنی، با همه ارج و قربی که در این چند ماهه یافته‌اند، مهجورترین کمدی‌های هالیوودند.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:13 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

با چند خبر قدیمی در خدمتم :


مهران مدیری، اصغر فرهادی، شهرداد روحانی، فاطمه معتمدآریا، ناصر تقوایی و استاد محمود دولت آبادی در جشن سینمای ایران
وقتی پای اصول به میان بیاید، جانمان را نیز می گذاریم
نویسنده : عکس و گزارش: میثم دهرویه

جشن پانزدهم نیز تمام شد. جشن پانزدهم متفاوت تر از همیشه برگزار شد. این جشن که از قبل با بی مهری های فراوانی روبه رو شد و توهین هایی را که بر این جشن به صورت نادرست صورت گرفته بود و سختی هایی را که مازیار میری به جان خریده بود تا جشن با بهترین شکل آن برگزار شود، بالا خره شب بیست و پنجم شهریور فرا رسید و جشن با حضور هنرمندان شاخص ایران در کاخ مسعودیه واقع در خیابان اکباتان بهارستان برگزار شد.
در ابتدای جشن که مجری در آن حضور نداشت همگان صدای او را می شنیدند که با سینماگران اتمام حجت نمود و گفت: از کسانی که بر روی صحنه حاضر می شوند خواهش دارم از آن حرف ها نزنند و شاید به خاطر تاکید چند باره وی در طول اجرای مراسم، هنرمندانی که بر روی صحنه حاضر می شدند، فقط تشکر می کردند و دغدغه های خود را بیان نداشتند.
این جشن را شاید حضور چشمگیر هنرمندان سینما و تلویزیون بسیار پررنگ تر از هر سال نشان می داد و البته مستقل بودن جشن که توسط عسگرپور نیز بیان شد، جشنی باشکوه را رقم زد به طوری که شهرداد روحانی و اصغر فرهادی برای این مراسم از آلمان آمده بودند.
حضور استاد محمود دولت آبادی نیز در این جشن باعث دلگرمی دوستانی بود که نمی توانستند حرف های دلشان را بیان نمایند و این کار فقط از استاد برمی آمد که وی نیز صحبت های خود را با کلمات شیرینی بیان نمود و حاضرین نیز به وجد آمدند و در آخر مقدمه باید از روابط عمومی خانه سینما بسیار تشکر نمایم که با درایت این روابط عمومی بود که خیلی از بزرگان کنار هم جمع شده بودند و باید به مازیار میری بگویم سختی هایی زیادی را تحمل کردی، تهمت های نادرستی شنیدی اما دست مریزاد، جشن پانزدهم فراتر از یک جشن بود و امیدوارم با حضور بی شماری از هنرمندان خستگی ات از تنت بیرون رفته باشد.
یکی از قسمت های جالب این مراسم اختصاص داشت به یاد و خاطره و تجلیل از 15 هنرمند که توسط کلیپی صورت گرفت که این کلیپ ها نیم ساعت یک دفعه در اجرای مراسم پخش می شد و اختصاص داشت به 15 هنرمند از جمله: اصغر بیچاره، بهرام بیضایی، مرحوم سیف ا... داد، پرویز دوایی، اصغر شاهوردی، ملک جهان خزایی، ابراهیم حاتمی کیا، جلا ل الدین معیریان، محمدرضا شجریان، عباس گنجوی، مازیار پرتو، پرویز پرستویی، هوشنگ مرادی کرمانی و امیر نادری.
در ادامه گزارش با هم می خوانیم صحبت های هنرمندان بر روی صحنه را و در آخر نیز به اسامی کسانی که تندیس جشنواره را از آن خود کردند، می پردازیم.
حضور محمود دولت آبادی و فرهاد توحیدی روی صحنه برای اعطای جایزه بهترین فیلمنامه اصلی با تشویق همراه شد و این تشویق ها زمانی اوج گرفت که نام اصغر فرهادی برای دریافت جایزه نگارش فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین» مفرح شد.
دولتآبادی بعد از اعطای جایزه به فرهادی از متنی گفت که برای این مراسم نوشته بود و از روی آن را خواند. او از سهراب شهید ثالث به عنوان نخستین مبتکر سینمای ایران، ابراهیم گلستان، عباس کیارستمی، امیر نادری، ناصر تقوایی و بهرام بیضایی و... یاد کرد.
اما یکی از بهترین نمایش ها از اصغر فرهادی در این متن بود (و سرانجام هم اکنون شوق اندیشه بیشتری آرزو می کنم برای اصغر فرهادی. خوب است امیدوار باشیم که او بتواند به سنجیدگی در خود بنگرد و وقوف به این که اثر او میانگین درست و دقیق از چندین سینمای ایران و متفاوت بودن با سینمای عام است، درست میان ما باقی بماند. میانه گرایی هم پندی است که ما از آموزگار حکیم خود ابوالقاسم فردوسی آموخته ایم و البته این میانه گرایی آسان نخواهد بود.)
فرهادی با اشاره به این که برای حضور در این جشن از آلمان به ایران آمده گفت: فکر نمی کردم امشب این جا باشم اما با کمک بچه های سینما این اتفاق افتد و توانستم خود را برسانم ولی با دیدن این جمع و صحبت های محمود دولتآبادی دیگر خستگی در من نماند. خوشحالم توسط کسی تبرئه شدم که از نوجوانی نظرش برایم الگو بوده. او مرا از این که جامعه را از بالا قضاوت می کنم، تبرئه کرد و خوشحالم این کار را بزرگواری همانند آقای دولتآبادی انجام داد. بعد از امشب به برلین برمی گردم و با انرژی بسیار به برلین برخواهم گشت.
تندیس شایستگی جشن سینمای ایران و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی هم به اصغر فرهادی اهدا شد. پوراحمد و حسین یاری به روی صحنه آمده بودند و پوراحمد درباره فرهادی گفت: زمانی که فرهادی «رقص در غبار» و «شهر زیبا» را ساخت نوشتم که او فیلمساز بزرگی در ایران خواهد شد و حالا می بینیم که از بزرگان سینمای ایران و جهان شده است.
فرهادی نیز گفت: تصویر امیر نادری را دیدم و یادم آمد بگویم چند هفته قبل چند روزی با هم بودیم و من پرم از افسوس و حسرت که او در جمع ما نیست. بنابراین فکر کردم که می توانم از هم دوره او یاد کنم و بخش نقدی جایزه ام را به کارگردان فیلم «هفت تیرهای چوبی» تقدیم کنم.
ابوالحسن داوودی، محمدعلی نجفی و محمدمهدی عسگرپور در قسمت پایانی و برای اهدای تندیس شایستگی سینمای ایران و دیپلم افتخار بهترین فیلم آمدند که این بار هم نام فرهادی برده شد. داوودی گفت: حضور ما سه نفر در اینجا معنای زیادی دارد. این یعنی خانواده سینما می تواند در دوره های مختلف با سلا یق متفاوتی کار کند اما وقتی پای اصول به میان میآید، جانمان را هم می گذاریم.
«اینجا بدون من» دیگر فیلم مورد توجه این دوره جشن بود که درخشش بازیگران زن آن بیش از هر چیزی به چشم می آمد. هم فاطمه معتمدآریا برای نقش اول زن تندیس شایستگی گرفت و هم نگار جواهریان برای نقش مکمل. فاطمه معتمدآریا که به گفته خودش همیشه با اندکی خشم به خانه خودش، خانه سینما نگاه می کرده در این مراسم جایزه دیگری هم گرفت و آن تندیس جشنواره مونترال بود که فرشته طائرپور برایش از کانادا آورده بود.
رویا تیموریان و همایون اسعدیان برای اهدای تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن آمده بودند که او خطاب به اسعدیان گفت: شاید اندازه این جمع نباشد که بگویم خوشحالم از این تندیس. این چیزی است که سال هاست از دست دادیم و دیگر با هم مهربان نیستیم. او با اشاره به معماری عمارت مسعودیه گفت: این معماری از قلب ما بیرون رفته و این هم از همان فراموشی مهربانی است که موجب شده حتی با محیط هم مهربان نباشیم. امشب با این مجلسی که در شان سینماست، بعد از سال ها به دست خودمان شان مان را به دست آوردیم. این چیزی بود که آقای بهشتی به ما یاد داد تا خانه سینما را بنا بگذاریم و خوشحالم در مقابل آقای بهشتی بگویم خانه سینما مستقل شده. آنچه امشب اتفاق می افتد شایسته سینماست که گام به گام رشد کرده و برای سینما ارزش قائل شده است.
معتمدآریا از وضعیت کنونی سینما گفت: مدتی است که من با خانه سینما احساس خشم داشتم و امیدوارم همه با هم دیگر کاری کنیم شانی که حالا به ما برگشته را حفظ کنیم.
این مراسم بدون سخنان کسانی همچون کیومرث پوراحمد، دبیر جشن و محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما نمی توانست یک شکل مستقل داشته باشد هرچند حضور میهمانانی مانند احمد مسجدجامعی و محمد بهشتی از گستره حمایتی نسبت به این اتفاق خبر می داد.
پوراحمد در ابتدای مراسم چنین گفت: باید خیلی حقیر باشم که دلخوری شخصی ام را در آرای هیات داوران اعمال کنم که البته نمی توانستم این کار را انجام دهم و اگر می توانستم وای به حال 143 داوری که همه از اهالی خانه سینما هستند. پوراحمد با اشاره به سختی هایی که برای برگزاری جشن خانه سینما متحمل شده اند، تاکید کرد: مازیار همه چیزهای ناخوشایند را شنید و تحمل کرد اما او باید بداند که این اعتراض ها به تو نبود و به همه 143 داور بود.
دبیر جشن سینمای ایران با اشاره به بخشی از فیلمنامه مسافران گفت: خانواده سینما این رسالت را برای خودش قائل است که آینه قدیمی را که از پیشینیان به ما رسیده برای آیندگان حفظ کند. این خانواده زیر سقف خانه سینما به ماندن و شکفته شدن باور دارد و نمی گذارد مجلس ترحیم سینمای مستقل برگزار شود. همه اعضا از مسن ترین تا جوان ترین وجودشان غنیمت است و آن ها هستند که خانه سینما را همیاری کردند و حضور موثر در جشن داشتند. در این جشن مدام بر این نکته تاکید می شد که سخنی گفته نشود و به همین خاطر کمال تبریزی که از اولین کسانی بود که روی صحنه حاضر شد، گفت: با این نکته ها کسانی که بعد از من روی صحنه میآیند بر دهانشان چسب بزنند. محمدمهدی عسگرپور که می گفت من همیشه از آن حرف ها می زنم وقتی با صدای ناخوشایند میکروفن روبه رو شد، گفت: خودم کردم که لعنت بر خودم باد و چنین ادامه داد: خدا را شکر می کنم که امکان برگزاری این جشن بعد از مشکلا تی که داشتیم فراهم شد. بنابراین از خانواده بزرگ سینمای ایران خواهش می کنم که امکان بررسی وضعیت در رفتارهای منفی را مهیا کنند تا بتوانیم رفتارهای درست را شناسایی و تقویت کنیم و آنچه باعث بعضی ریزش ها در خانه سینما شده را بشناسیم و جلوی این اتفاق ناخوشایند را بگیریم.
مدیرعامل خانه سینما با یاد کردن از فیلم های دفاع مقدس سینمای ایران و یادآوری هفته دفاع مقدس گفت: فیلم های دفاع مقدس در سینمای ایران فضایی را به وجود آوردند که باید سال ها بگذرد تا ما متوجه شویم این فیلم ها چه ارزش هایی را برای سینمای ایران به وجود آورده اند.
خمسه که به قول مجری در تمام مراسم های جشن خانه سینما حاضر است، با اشاره به صحبت های جهانگیر کوثری در جشن سال گذشته گفت: دبیر جشن بزرگ سینمای ایران سال گذشته آقای فرهاد توحیدی بود وآقای کوثری در جشن پارسال گفته همه چیز این جشن خوب است اما دبیر قد کوتاهی دارد، امسال بلندترین دبیر را تقدیم کردیم و امیدواریم که مقبول افتد.
بعد از خواندن قسمتی از صحبت های کمال تبریزی و حسن پورشیرازی تندیس های بخش آنونس، تیزر را به میثم مولا یی برای «آخرین سرقت» و امیر شیبان خاقانی برای «سیزده 59» اهدا کردند.
علیرضا خمسه و مجید اخوان دیپلم افتخار بخش پوستر را به آرش صادقی برای «یک حبه قند» و علیرضا نصرتی برای «جدایی نادر از سیمین» اهدا کردند و تندیس شایستگی جشن سینمای ایران به علی نیک رفتار برای «یک حبه قند» اهدا شد.
غلا مرضا موسوی و مهدی فخیم زاده دیپلم افتخار بخش کارگردان اول را به وحید نصیریان و تندیس شایستگی جشن سینما و دیپلم افتخار این بخش را به امیر ثقفی برای کارگردانی «مرگ کسب و کار من است» اهدا کردند.
آناهیتا همتی و ابراهیم حقیقی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار جلوه های بصری را به امیررضا معتمدی برای «33 روز» اهدا کردند.
هانیه توسلی و یدالله صمدی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار جلوه های ویژه میدانی را به نجف فتاحی برای «راه آبی ابریشم» اهدا کردند.
جهانگیر میرشکاری و منوچهر اسماعیلی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین صدابرداری را به مهران ملکوتی برای «خیابان های آرام» اهدا کردند.
نیکی کریمی و مسعود بهنام تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین صداگذاری را به امیرحسین قاسمی برای «این جا بدون من» اهدا کردند.
پانته آ بهرام و امیر اثباتی تندیس شایستگی بهترین طراحی صحنه را به آتوسا قلم فرسایی اهدا کردند.
باران کوثری و حامد بهداد جایزه نقش مکمل زن را به نگار جوهریان برای فیلم «این جا بدون من» اهدا کردند.
هنگامه قاضیانی و صابر ابر جایزه نقش مکمل مرد را به شهاب حسینی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» اهدا کردند که شهاب حسینی جایزه خود را به استاد کمال تبریزی اهدا نمود.
داود میرباقری و فریبا کوثری تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین چهره پردازی را به عبدالله اسکندری برای «یک حبه قند» اهدا کردند.
استاد شهرداد روحانی و همایون شجریان جایزه بهترین موسیقی را به کارن همایون فر اهدا کردند.
استاد واروژ کریم مسیحی و مهناز افشار تندیس بهترین تدوین را به محمدرضا مویینی اهدا کرده که پسر ایشان میثم مویینی جایزه را دریافت کردند.
علیرضا زرین دست و مسعود رایگان دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری را به حمید خضوعی ابیانه برای «این جا بدون من» اهدا کردند.
رویا تیموریان و همایون اسعدیان تندیس و دیپلم افتخار بازیگر نقش اول زن را به فاطمه معتمدآریا اهدا کردند.
مهران مدیری و مریلا زارعی جایزه بهترین بازیگر مرد را به رضا عطاران اهدا کردند.
امین تارخ و کامبوزیا پرتوی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به بهرام توکلی برای «این جا بدون من» اهدا کردند.
محمود دولت آبادی و فرهاد توحیدی جایزه بهترین فیلمنامه را به اصغر فرهادی اهدا کردند.
کیومرث پوراحمد و حسین یاری تندیس شایستگی جشن سینمای ایران و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را به اصغر فرهادی اهدا کردند.
ابوالحسن داودی و محمدعلی نجفی و محمدمهدی عسگرپور تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلم را به «جدایی نادر از سیمین» به اصغر فرهادی اهدا کردند.
در آخر مراسم جشن بزرگ خانه سینمای ایران یک قطعه موسیقی با رهبری ارکستر شهرداد روحانی و خوانندگی مهران مدیری و اجرای سمفونی و اجرای ترانه «ای ایران» با حضور مریلا زارعی، هنگامه قاضیانی، کوروش تهامی و صابر ابر اجرا شد و حاضرین در جشن را به وجد آوردند و نورپردازی بسیار زیبایی نیز صورت گرفت و جشن پانزدهم تمام شد.





تمام استان ها صاحب کتابخانه دیجیتال خواهند شد
ابتکار- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان سال آینده در تمام استان ها کتابخانه دیجیتال راه اندازی خواهد شد. محمدحسین صفار هرندی که در مراسم افتتاح مرکز پژوهش های فرهنگی و هنری استان یزد سخن می گفت، با اشاره به این که مسیر جامعه بشری، استفاده از فن آوری های نوین است، اظهار داشت: باید با طی کردن مسیری معقول که به سمت کسب معرفت و دانایی است، از شکل سنتی به سمت مسیر مدرن حرکت کنیم. وی در پایان یادآور شد: جهان امروز جهانی است که بی فرهنگی را تبلیغ می کند، که با توجه به این امر به عنوان دست اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر باید سعی کنیم تا به کانون های هویت گرا توجه کنیم. مرکز پژوهش های فرهنگی و هنری، وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، به کتابخانه تخصصی فرهنگ و هنر، کتابخانه دیجیتال و تالار گفتارپژوهی مجهز است.


«سنتوری» بدون حذف اکران می شود
استقبال از فیلم "سنتوری" خوب بوده و از بازتاب آن در میان تماشاگران راضی هستم.داریوش مهرجویی کارگردان سینما ضمن بیان این مطلب به "آنا" گفت: ما هر زمان فیلم می سازیم یکسری نقدهای مثبت می شنویم، یک سری نقدهای منفی، زمانی که "هامون" ساخته شد، منتقدهایی داشتیم که 15 صفحه نقد منفی نوشتند، ولی تمام نقدهای منفی در پایان به نفع فیلم تمام شد، مساله این است که مخاطب را درگیر فیلم کنم.وی در مورد حذفیات فیلم گفت: یک قسمت هایی از موسیقی فیلم به خاطر همزمانی با ایام محرم حذف شد، برخی از صحنه هایی که رادان روی صفحه ساز می زند و آواز می خواند زمان اکران به فیلم اضافه خواهد شد.






بازیگر نقش محمود در «سه دونگ سه دونگ»: مردم از کارهای ماورایی خسته شده اند

عباس جمشیدی فر بازیگر نقش محمود در مجموعه تلویزیونی «سه دونگ سه دونگ» در گفت وگو با برنا بیان کرد تجربه سال های پیشین در امر سریال سازی نشان داده مجموعه هایی که در ماه مبارک رمضان روی آنتن می روند با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه می شوند.
وی گفت: سریال های مناسبتی مشکلات و سختی های خود را دارد، فشردگی کار در روزهای پایانی سختی آن را دوچندان می کند.
جمشیدی فر درباره ایفای نقش خود در «سه دونگ، سه دونگ» تصریح کرد: هر کدام از برادرها در این سریال شخصیت خاص خود را داشتند و می توانستند با ارائه بازی های خاص سوار داستان شوند.

تیزرهای تبلیغاتی سیما مایه خجالت است

بیش از 90 درصد تیزرهای تبلیغاتی شرکت ها که از طریق صدا و سیما پخش می شوند، موجب خجالت است که نه تنها تمسخر عوام و افسوس کارشناسان را به دنبال دارد بلکه موجب می شود تا اقتصاد کشور از دید ناظر بیرونی ضعیف و بی هویت جلوه کند.
محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز جامع صادراتی ایران گفت: تمامی شرکت های علاقه مند داخلی و خارجی جهت معرفی نام تجاری خود از طریق رادیو و تلویزیون اقدام به ساخت پیام های بازرگانی و تیزرهای گوناگون می کنند و پس از تایید نهایی توسط مسوولین صدا و سیما جهت پخش به قسمت مربوطه ارسال می شوند.
وی افزود: غالب مسوولین و صاحبان شرکت ها این مطلب را هنوز درک نکرده اند که پخش هر نوع تیزر با سوژه های مختلف از طریق تلویزیون نه تنها تبلیغ مثبت تلقی نمی شود بلکه نوعی ضدتبلیغ به شمار خواهد آمد.
به گفته وی استفاده از اعضای خانواده مدیران و صاحبان صنایع در تیزرهای تلویزیونی و یا خندان مردم با اعمال نسنجیده و خارج از عرف جدای از این که افتخار محسوب نمی شود بلکه مایه تاسف نیز هست.
او اعتقاد دارد بهره بردن از کودکان نازنین کم سن و سال و تصاویر کارتونی و عروسکی در ساخت تیزرهای بازرگانی خیلی بهتر از هنرنمایی خانم ها و آقایان بی انگیزه برای بازاریابی شرکت ها و عدم خستگی مردم جواب می دهد.

«راه طولانی خانه» در منزل رضا کیانیان

مجموعه «راه طولانی خانه» به کارگردانی رضا کریمی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان اواسط بهار امسال در تهران کلید خورد و تاکنون حدود 60 درصد آن تصویربرداری شده است. با پایان تصویربرداری در لوکیشن دانشکده توانبخشی گروه تولید این روزها در منزلی حوالی منطقه یوسفآباد تهران ضبط تصاویر را پی می گیرند. هنوز لوکیشن های بعدی پروژه مشخص نشده است.
این خانه در داستان محل سکونت رضا کیانیان مردی به نام مرتضی تفرشی و خانواده اش معرفی می شود.
مرتضی تفرشی مردی است که علاقه زیادی به خانواده اش دارد، او به خاطر تحقق خواسته های فرزندش تحت فشار قرار دارد.
پدر که حفظ کانون خانواده برایش بسیار مهم است برای دریافت مبلغ قابل توجهی پول مسوولیت یک تصادف را به گردن می گیرد اما...
این سریال یکی از گزینه های پخش در ماه رمضان امسال بود که به دلیل طولانی شدن مراحل تصویربرداری، «سقوط یک فرشته» جایگزین آن شد.

شبکه شما 24 ساعته شد

شبکه شما که پخش آزمایشی آن 14 تیر ماه آغاز شده بود، به دلیل موفقیت در جذب مخاطب در سراسر کشور 18 مرداد با حضور رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح شد. برقراری چهار نوبت ارتباط مستقیم روزانه با مراکز استان ها و آثار منتخب تولیدی مراکز استان ها در بخش های مستند نمایشی و داستانی، آشپزی محلی، عروسکی، جنگ و مسابقه برنامه هایی است که در حال حاضر از شبکه شما روی آنتن می رود.

«ایران، ایران» را با طبل، سنج و زنجیر خواندم
"رضا رویگری"گفت:اثربخشی آهنگ "ایران، ایران" را که با طبل و سنج و زنجیر خواندم، بیشتر از چیزی است که با یک ارکستر بزرگ ضبط شد، چون اولی به حال و هوای شعارهای مردم نزدیک بود. "رضا رویگری"خواننده سرود "ایران ایران"در گفت وگو با فارس گفت: موسیقی به خصوص در اوایل انقلاب بسیار اثربخش و همراه با حرکت مردم در جهت خط انقلاب بوده است.در آن زمان تنها چند آهنگ بود که از رادیو تلویزیون پخش می شد و سرود"ایران ایران"به گفته اهالی صدا و سیما یکی از آهنگ های شاخص بود. وی در خصوص ماندگاری این آثار افزود:آن زمان لحظات ناب و خاطرانگیزی زیادی داشت که همیشه در اذهان مردم باقی می ماند و به واسطه این حرکت عظیم مردم موسیقی هایی که با حال و هوای انقلاب ساخته شده نیز ماندگار شده است.


سخنان «هاشمی» در «فوق العاده»پر از نکته بود
فرزاد حسنی گفت: سخنان آقای هاشمی در برنامه تلویزیونی "فوق العاده" نکته هایی پر اهمیت بودند. فرزاد حسنی مجری برنامه زنده تلویزیونی "فوق العاده" که به مناسبت دهه فجر از شبکه سوم سیما پخش می شد در گفت وگو با فارس گفت: در طول زمانی که در حضور آقای هاشمی برای ضبط برنامه بودم سعی کردم از تمام نکاتی که بیان می کند استفاده کنم. وی افزود: در طول زمانی که برنامه در حال ضبط شدن بود دو نکته برایم بسیار قابل توجه و تامل بود. یکی احساس آرامشی که از حضور در کنار آقای هاشمی داشتم و دیگری توجه به کلمه به کلمه سخنان ایشان. وی در ادامه گفت: مسلما شخصیتی مانند آقای هاشمی هیچ حرف و کلامی را همینطوری بیان نمی کند و اشراف ایشان بر کلام و سخن مرا بیشتر ترغیب می کرد تا تمام صحبت های ایشان را با دقت گوش کرده و به خاطر بسپارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد