رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مورگان فریمن و دردسری بزرگ

«مورگان فریمن» این روزها دچار چالشی بزرگ در زندگی خود شده است و شاید هم بزرگترین چالش زندگی حرفه ایش پس از بازی در بیش از 100 فیلم سینمایی که 3 فیلم از آنها جزو 100 فیلم برتر تاریخ سینما می باشند.

مورگان فریمن به شکایت ۸ زن از وی به اتهام آزار و اذیت جنسی واکنش نشان داد و این ادعاها را دروغین دانست.

 پس از این که رسانه‌ها از شکایت چند زن از «مورگان فریمن» به سبب رفتار نامناسب و آزار و اذیت پرده برداشتند، این بازیگر برنده اسکار اعلام کرد که هرگونه صحبتی مطرح شده در این باره اشتباه است اما وی از تمامی کسانی که ممکن است آن‌ها را ناراحت کرده باشد، عذرخواهی می‌کند.

اتهامات وارد شده به این بازیگر ۸۰ ساله، جدیدترین مورد از مجموعه شکایات مطرح شده علیه بازیگران مرد، فیلمسازان و عوامل هالیوودی از اکتبر سال ۲۰۱۷ تاکنون است که در برخی موارد منجر به کناره‌گیری افراد و توقف پروژه‌های سینمایی شده است.

روز جمعه گذشته «هاروی واینستین» تهیه‌کننده پرنفوذ آمریکایی سرانجام به سبب اتهامات سوء استفاده جنسی و تجاوز توسط پلیس نیویورک دستگیر شد.

«فریمن» در واکنش به این اتهامات در بیانیه‌ای گفت:« از  این که ۸۰ سال از زندگی‌ام در یک چشم به هم زدن و با گزارش رسانه‌ها در خطر فروپاشی است، ویران شدم. اما می‌ خواهم روشن صحبت کنم، من محیط ناامن کاری برای کسی ایجاد نکردم. به زنان تعرض نکردم و از آنها در ازای پیشرفت و استخدام درخواستی نکردم و همه این ادعاهای مطرح شده کذب است. من آدمی هستم که تلاش می‌کنم فضا را برای اطرافیانم راحت کنم و با آن‌ها شوخی کنم اما مشخصا همیشه این رفتارها طبق قصد و  نیت من پیش نرفته است و به همین دلیل است که از همه کسانی که احتمالا آن‌ها را ناراحت کردم عذر می‌خواهم.»

سی‌ان‌ان اعلام کرده که هشت زن که خود را قربانی آزار و اذیت جنسی و یا رفتار نامناسب معرفی کردند از «فریمن» شکایت کرده اند و هشت زن دیگر شاهد چنین رفتارهایی از وی بوده‌اند. آن‌ها همچنین اعلام کردند دیگر منابع «فریمن» را فردی حرفه‌ای در اداره و محل کار توصیف کردند و این اتهامات را رد کردند.

مورگان فریمن ۸۰ ساله که در طول ۵۰ سال گذشته در بیش از ۱۰۰ اثر سینمایی بازی کرده‌ است،‌ اولین‌بار در سال ۱۹۶۴ مقابل دوربین قرار گرفت و تاکنون پنج‌بار نامزد جایزه اسکار شده که در سال ۲۰۰۴ برای فیلم «عزیز میلیون دلاری» بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

وی در سال ۱۹۹۷ توسط مجله انگلیسی «امپایر» به‌عنوان سی‌ویکمین بازیگر بزرگ همه دوران‌ها برگزیده شد و سه فیلم «رانندگی برای خانم دیزنی»، «افتخار» و «رهایی از شائوشنک» او در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما قرار گرفت.

«شوالیه تاریکی»، «لوسی»، «قرمز»، «تحت تعقیب» و «شیوع» از دیگر فیلم‌های موفق «فریمن» هستند.


فیلم سینمایی لوسی Lucy

رها ماهرو :

یکی از زیباترین فیلم هایی است که تا به امروز دیده ام (و شاید قشنگترین همه فیلم ها !)

حتما این فیلم رو ببینید امیدوارم بزودی در این مورد مطلبی براتون بنویسم نقدهای ضعیف بسیاری در مورد این فیلم دیده ام این فیلم یک فلسفه پیشرو است


فیلم Lucy (لوسی) اثر لوک بسون 2014

http://moviemag.ir/images/phocagallery/1/Lucy/thumbs/phoca_thumb_l_4.jpg





نگاهی به نوشته های دیگران در مورد فیلم لوسی



You Can't Imagine what She can do with 100%


اثر تازه لوک بسون علی رغم وجود اله مان های متعدد سینمای اصطلاحا عامه پسند ، بی شک یکی از خلاقانه ترین آثار سینمای علمی-تخیلی در قرن جدیده و با اینکه قطعا اثر بزرگی نیست اما همچنان قابل توجه و قابل تامله؛ چراکه مخاطب رو به ابعاد تازه ای می رسونه .

شروع فیلم با وجود میمونی که معلومه قراره بر چه مفهومی تکیه کنه و نماهای کم و بیش آماتورگونه حیوانات در لابه لای داستان ، تضاد محسوسی رو با فصل افتتاحیه و صحبت های لوسی ایجاد می کنه اما داستان سرراست فیلم خیلی زودتر از اونچه که به نظر میاد آغاز می شه. گیرافتادن لوسی در چنگ گروه جانگ که در ابتدا ممکنه به عنوان پیرنگ اصلی تلقی بشه ، در ادامه و تحت داستان افزایش قدرت لوسی ، به پیرنگی فرعی تبدیل می شه که بیشتر موجبات سکانس های اکشن رو پدید میاره ؛ کاراکتر لوسی صرفا در مقام انسانی معمولی فارغ از هر ویژگیِ متمایزکننده ای معرفی می شه و کاراکتر پروفسور و صحبتهاش هم که بیشتر تکمیل کننده مفهوم فیلم هستن تا داستان ؛ مخصوصا که احتمالا به دلیل کم توانی بسون ، زمان فیلم حتی به سطح استاندارد و معمول 90 دقیقه ای هم نمی رسه ؛ با این وجود تمام مصالح موجود در فیلمنامه به خوبی با هم گره می خوره و سیر تکامل لوسی با هیجان دوچندانی پیش می ره .

گرچه اتفاقات خیره کننده ای که برای لوسی می افته رو در عالم واقع نهایتا می شه به عنوان ایده ای جالب مطرح کرد و اثر جذاب نامحدود ساخته نِیل برگر ، در شمایلی به شدت منطقی تر و محتمل تر ، توان 100 درصدی مغر رو نمایان کرد اما هدف این فیلم نه صرفا ایجاد یک انسان و یا حتی ابرانسان بلکه ساخت موجودی به مراتب قدرتمندتر بوده . چیزی که انسان رو به این دنیا محدود کرده بعد زمان و مکانه و لوسی در سکانس گردش در دوران مختلف ، برگشت به قبل از پیدایش زمین و در نهایت دستیابی به تمام رموز هستی که به نظر من یکی از بهترین سکانس های سینمای علمی-تخیلیه ، این بعد رو کاملا در هم می شکنه و محو شدن ولی همچنان حضور داشتن اون در همه جا ، قدرت شبه خدایی اون رو مستحکم تر می کنه ؛ با اینکه نمی شه این نکته رو هم نادیده گرفت که لوسی قبل از رسیدن به حد نهایی ، تماما در تاریکی و سیاهی قرار گرفت و تقابل سیاه و سفید ، کاملا در پوستر فیلم خودنمایی می کنه .

فیلم لوسی علی رغم فقدان داستانی جدی ، از کاراکتری بی بدیل برخورداره که با بازی باوپرپذیر اسکارلت یوهانسون همراه شده و ویژگی های این کاراکتر و نمایش بصری فیلم شاید بیش از حد اغراق آمیز و حتی احمقانه به نظر بیاد اما به شخصه واژه خیره کننده رو بیشتر ترجیح می دم و جدا از تفکراتی کلیشه ای چون وحشی نشون دادن انسان های آسیایی ، همچنان لوسی رو یکی از تماشایی ترین تجربه های سینمای 2014 می دونم.



معرفی و نقد فیلم لوسی | 2014 Lucy





کارگردان: Luc Besson

تهیه کنندگان:

Christophe Lambert
Luc Besson

فیلمنامه: Luc Besson

بازیگران:

Scarlett Johansson
Morgan Freeman
Min-sik Choi
Amr Waked

ژانر: قهرمانانه - علمی - تخیلی

محصول کمپانی: EuropaCorp / Universal Pictures

ساخت کشور های: آمریکا - فرانسه - تایوان

تاریخ اکران: 8 آگوست 2014

خلاصه: لوسی دختری است که در تایپی ( تایوان) زندگی می کند و شغلش مصرف مواد مخدر است. او ناخواسته موادی را وارد سیستم بدنش می کند که او را به یک فرا انسان تغییر می دهد. او دید چشمی قوی به دست می آورد و قادر می شود با ذهنش اجسام را حرکت دهد و دردی هم حس نمی کند.





معرفی و بررسی فیلم Lucy

به معرفی فیلم Lucy آخرین ساخته لوک بسون فرانسوی با بازی اسکارلت جوهانسون می اندازیم.
داستان دربارهی دختری است که بصورت ناخواسته دارای قدرتهای عالی و فوق العادهای میشود.دختری باهوش و بسیار جذاب که این قدرت باعث میشود تا زندگیش رنگ جدیدی به خودش بگیرد.طوری که دیگر کسی قادر به شکست دادن او نخواهد شد.لوسی هم المانهای تخیلی دارد و هم دارای رنگ و بوی جرم و جنایت است. شما از دیدن اسکارلت جوهانسون در نقش یک فرا انسان لذت خواهید برد. او با هر حرکتش در این فیلم، با آن نگاه جذاب و کاراکتر دلربایش قطعاَ دل شما را خواهد برد. لوسی به نوعی متفاوت با دیگرهای فیلم هایی است که امسال اکران خواهند شد. با دیدن این فیلم، مزهی سرگمی خالص را احساس خواهید کرد.دیدن این فیلم بسیار عالی خواهد بود. بیشتر بخاطر اینکه ایندفعه بجای یک مرد، یک دختر تبدیل به یک فرا انسان شده است. همین داستان باعث میشود تا عطش دیدن فیلم Lucy زیاد بشود، همچنین در فیلم مورگان فریمن هم بازی میکند که با تجربه بالای خود می تواند مزه دیگری به فیلم ببخشد.حواشی قبل از اکران فیلم Lucy :


  • اکران فیلم ۶ آگوست در فرانسه و ۸ آگوست در آمریکا شروع می شود.
  • فیلم در استودیوی فیلم خود لوک بسون ساخته شده است و تهیه کنندگی را خود او بر عهده داشته است.
  • لوکیشن های فیلم از بین شهرهای نیویورک و پاریس انتخاب شده است.
  • فیلم برداری فیلم از ۱۳ سپتامبر شروع شده است.
  • ابتدا قرار بوده است آنجلینا جولی در نقش اول باشد ولی اسکارلت جوهانسون جایگزین او شد.
  • به گفته استودیوی ساخت فیلم یعنی EuropaCorp این فیلم بالاترین میزان بودجه را بین فیلم های آن ها داشته است و لوک بسون از جلوه های ویژه فراوانی سعی نکرده است استفاده کند.




نقد و بررسی فیلم لوسی ( Lucy )

باور عامیانه ای درباره عملکرد مغز در میان مردم وجود دارد که در آن گفته شده انسان تنها قادر به استفاده از 10 درصد مغز خود هست و 90 درصد دیگر دست نخورده باقی مانده است. این باور که سالهاست در میان عموم مردم پذیرفته شده ، از لحاظ علمی تا حدود زیادی رد شده و دانشمندان معتقد هستند که چنانچه 90 درصد مغز انسان بی استفاده بود، ضربه به این نواحی از مغز نمی بایست تغییری در حالت انسان ایجاد می کرد در صورتی که اینطور نیست و این بخشها پیوسته به یکدیگر متصل هستند. همچنین دکتر بری بایرشتاین که یکی از معروف ترین محققان علوم اعصاب در جهان به شمار می رود معتقد هست که این باور بطور کامل مردود است چراکه تصاویر گرفته شده از مغز نشان می دهد که حتی زمانی که انسان فعالیت خاصی هم انجام نمی دهد، باز هم مغز کار خودش را انجام می دهد و همیشه همه بخش های آن فعال می باشد.

« لوسی » جدیدترین ساخته لوک بسون بر پایه همین نظریه ساخته شده است. فیلم داستان دختر 25 ساله ای به نام لوسی ( اسکارلت جوهانسون ) می باشد که در چین تایپه زندگی و تحصیل می کند. او که توسط حقه بازی های دوست پسرش تبدیل به یک دلال مواد مخدر شده، روزگار سختی را در این کشور می گذراند و استرس کار نیز حال و روز او را بسیار بد کرده است. لوسی در یکی از روزهای سختش می بایست کیفی شامل محموله ای خطرناک از مواد ترکیبی به نام CPH4 را به فردی به نام آقای جانگ برساند اما لوسی در حین انجام کار دستگیر می شود و بسته های مواد مخدر بزور داخل شکمش جاساز می شود. لوسی در وضعیت اسارت، متحمل شکنجه هایی نیز می گردد که باعث پاره شدن بسته در شکمش می شود و پس از مدت کوتاهی وی متوجه می شود که قدرت تمرکز فوق العاده ای پیدا کرده که قادر به تغییر شرایط اطرافش می باشد به همین دلیل تصمیم می گیرد انتقام خودش را از کسانی که زندگی او را نابود کرده اند بگیرد و...

« لوسی » همانطور که گفته شد قرار بوده درباره قضیه استفاده ده درصدی از مغز و در ادامه افزایش این قدرت استفاده و نتایجش باشد اما این موضوع به درستی در جریان فیلم بسط و گسترش نمی یابد و به راحتی به حال خود رها می شود تا پیکره داستان براساس همان داستان مواد مخدر و شخصیت اصلی زن که قرار هست همه افراد را قلع و قمع کند بنا شده باشد. متاسفانه بسون از جمله کارگردانانی به شمار می رود که در طول سالها فعالیتش ایده های ناب و جذابی را به دنیای سینما معرفی کرده اما کمتر دیده شده که بتواند آنها را به خوبی پرورش داده و اثری ماندگار خلق کرده باشد که « لوسی » نیز از جمله این آثار به شمار می رود.

فیلم با ایده ای جذاب کار خود را آغاز می کند و شخصیت ساده و مظلومی به نام لوسی را به تماشاگر معرفی می کند که همه جوره می توان واژه « قربانی » را به وی اطلاق کرد. فیلم سپس بسته های مشکوک درون شکم وی را به وسیله چند لگد پاره می کند و از اینجاست که فیلم رویه تخیلی به خود می گیرد و شخصیت معصوم داستان را تبدیل به یک ماشین آدمکشی می کند که ظاهراً احساس و اعصاب درست و حسابی ندارد و ترجیح می دهد بهانه ای برای کشتن انسانها پیدا کند تا اینکه با آنها مراوده ای داشته باشد! فیلم از زمانی که وارد فضایی تخیلی می شود، ایده استفاده از قدرت مغز را مطرح می کند اما این ایده به هیچ عنوان چیزی به جز محیا کردن بستر اکشن بیشتر نبوده است. نکته جالب درباره « لوسی » این هست که در فیلم قدرت مغز لوسی دستخوش تغییراتی می گردد اما قدرت هایی که وی با استفاده از آن موفق می شود دشمنانش را پا در آورد، ارتباط مشخصی با فیزیک بدنی اش ندارد و به نظر می رسد که کارایی بالای مغز وی باعث شده تا قدرت جاذبه نیز تحت تاثیر قرار بگیرد که این هم در نوع خودش یک نظریه جالب و در عین حال عجیب و غریب تلقی می شود که از بسون شاهد هستیم.

با اینحال « لوسی » به عنوان یک اثر اکشن می تواند مخاطبش را راضی نگه دارد. بسون که سالهاست در ساخت و تولید آثار اکشن فعالیت دارد و اثار پرفروشی نظیر « ربوده شده » را نیز در کارنامه اش به عنوان تهیه کننده می بیند، اینبار خودش به سکان کارگردانی فیلم تکیه زده و با استفاده از داستان نصفه و نیمه فیلم توانسته لحظات اکشنی بوجود بیاورد که بتواند مخاطبین فیلمش را هیجان زده کند. اکشن « لوسی » را به نوعی می توان نسخه بهبود یافته و " با مغز " فیلم « کرانک » با بازی جیسون استاتم به حساب آورد که البته در اینجا دوربین ابدا باعث سردرد مخاطب نمی شود و چندتایی هم خلاقیت با استفاده از ویژگی نگه داشتن زمان درش بکار رفته تا تماشاگر لذت بیشتری از اکشن فیلم ببرد؛ کما اینکه این خلاقیت ها می توانست با بررسی و آنالیز بهتری در خدمت داستان فیلم باشد.

بسون از جمله کارگردانانی است که علاقه بسیاری به استفاده از بازیگران زن به عنوان شخصیت های اصلی داستانش دارد که نمونه آن را می توان در آثاری نظیر « نیکیتا » که خود کارگردانش بوده و بسیاری دیگر از آثار اکشن که تهیه کننده اش بوده نیز مشاهده کرد. بسون در « لوسی » نیز از اسکارلت جوهانسون در نقش اصلی داستان استفاده کرده که انتخاب بسیار خوبی به نظر می رسد. جوهانسون که حالا پس از حضور در « انتقام جویان » و « کاپیتان آمریکا » با اعتماد به نفس بیشتری در آثار اکشن حضور پیدا کرده، در نقش لوسی بهترین بازیگر فیلم هست و تقریبا در تمام مدت زمان فیلم در تصویر حضور دارد. جوهانسون به خوبی موفق شده از دختر مظلوم و ساده ابتدایی فیلم شخصیتی هیولا در میانه فیلم ترسیم کند و در لحظات اکشن نیز بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد. شاید بتوان همکاری بسون با جوهانسون را یکی از بهترین همکارهای بسون با بازیگران زن در نقش اصلی قلمداد کرد. مورگان فریمن در نقش دانشمند باهوشی که در اواسط داستان با لوسی آشنا می شود مثل همیشه قانع کننده هست و صدای دلنشین فریمن مخصوصا در هنگام سخنرانی ها نیز یکی از نکات جذاب برای هر تماشاگری محسوب می شود.

« لوسی » با ایده های جذابی شروع می شود اما در ادامه این ایده ها به انحطاط می رود و در نهایت با کلی سوال بی جواب و حفره در فیلمنامه به پایان می رسد. شاید بهتر می بود که بسون کمی از تمرکزش بر روی اکشن فیلم می کاست و در عوض به پرورش ایده جذاب داستانش می پرداخت و یا حتی این ایده ها را بطور کامل در خدمت اکشن بکار می گرفت تا نتیجه اش اکشنی متفاوت از آثار بدنه هالیوود می بود. اما با اینحال « لوسی » کماکان یک اثر اکشن نسبتاً تماشایی هست که حداقل می تواند برای یکبار دیدن مخاطب فیلم مناسبی باشد. فیلم یک اسکارلت جوهانسون و چندتایی هم اکشن با طعم تخیل دارد که شاید بتواند 90 دقیقه مخاطبش را سرگرم کند.


منتقد : میثم کریمی " مووی مگ "





شاید موضوعی که خیلی باعث جلب توجه در این فیلم بشه بازیگراش هستند. اسکارلت جوهانسون و مورگان فریمن.
این فیلم در شاید پانزده دقیقه ی اول جالب، هیجان انگیز و مرموزه، در صحنه ی کنفرانس مورگان فریمن ایده ای مطرح میشه که علمی و جدیده. نشون دهنده ی یک داستان جالب.
اما بعد از این پانزده دقیقه فیلم کاملا حالت نزولی، کسل کننده و بی روح داره، من که تریلرش رو دیده بودم و خوشم اومده بود، اصلا فیلم رو نپسندیدم و به نظرم این محتوای داستانی می تونست خیلی بهتر از این ها باشه.
تماشای این فیلم یعنی یک ساعت و خرده ای تلف کردن عمرتون. من به هیچ وجه پیش نهاد نمی کنم.
اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم و انتظار هم نداشتم این فیلم اصلا ساخته بشه... چون در نهایت هیچ چیزی برای گفتن نداشت.
اگر بخوام بهش امتیاز بدم از 10 بهش 1 میدم. اون یک هم فقط به خاطر استارت اولش که قوی بود دادم.


به نظر درسته که فیلم میتونست بهتر باشه. اما با همه این ها فیلمی بود که تو زمینه ی فیلم های علمی تخیلی ایده ی جدیدی داشت و من حتی از مبهم بودن فیلم و مبهم تموم شدنش لذت بردم به نظر من فیلم اینطوری تموم شدن فیلم به این خاطر بود که نویسنده ی فیلمنامه میخواست نشون بده که حتی بعد از همه ی اینا ما هنوز نمیدونیم وقتی انسان بتونه از صد درصد مغزش استفاده کنه چی میشه?! و اینکه نتیجه گیری رو تا حدودی به عهده ی خودمون گذاشت و باعث فکر کردن درباره داستان شد جالب بود


برعکس بقیه که میگن من یک ساعت و نیم زمان رو تلف میکنه من کاملا از دیدن این فیلم راضیم و از نظر من مبهم بودن پایانش یه چیز خیلی عادی بود من از اول فیلم فکر میکردم چجوری میخواد اخر فیلمی رو تموم کنه که درباره ی موضوع اون فقط یه سری فرضیه است و فرضیه ها کاملا متفادت و گسترده ان اولین فیلمی بود که با وجود مبهم تموم شدنش اذیت نشدم چون واقعا این مسئله زیادی تو دنیای امروز مبهمه
و بازی جوهانسون خیلی خوب بود
بهر حال از نظر من تو زمینه فیلم و سریال سلیقه خیلی موثره


لوسی یک فیلم علمی تخیلی و اکشن فرانسوی محصول سال ۲۰۱۴، به نویسندگی و کارگردانی لوک بسون، که در ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۴ اکران شده‌است. اسکارلت جوهانسون به عنوان شخصیت اصلی فیلم و مورگان فریمن نقش پروفسور نورمن را ایفا می‌کند.
تاریخ اکران: ۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۴ م. (آمریکا)
سبک:درام.جنایی.علمی
کارگردان: لوک بسون
مدت زمان فیلم: ۹۰ دقیقه
آهنگ‌ساز: Éric Serra
فیلم‌نامه: لوک بسون
رتبه 6.5/10
.
* فیلم لوسی در ظاهر شبیه فیلم LIMIT است.با این تفاوت که به جنبه های علمی و با استدلال پرداخته .فیلم لوسی میتواند سبک جدیدی در عرصه سینما وارد کند،همانند فیلم ماتریکس که سبک جدیدی را وارد کرد.فیلم لوسی که تلفیقی از درام و اکشن و علوم واقعی است. تلفیق این سه مورد انتقاد از فیلم را سخت میکند.جنبه های علمی فیلم لوسی بر پایه های علم ماتریالیستی "مادی گرایی" است،و تا اخر فیلم با استدلال پیدایش جهان و تکامل انسان را با علم ژنتیک و کوانتم quantum پافشاری میکند.فیلمنامه نویس با زرنگی تمام ،پشت صحنه های اکشن فیلم،محوریت موضوع رو به علم کوانتم و مادی گرایی قرار داده است*

نگاهی می اندازیم به ابتدای فیلم. در نگاه اول، فیلم خیلی کلیشه ایی و با موضوع تکراری مواد مخدر بنظر میرسد،که یک گروه مافیایی بدنبال قاچاق نوعی دارو هستند..
ولی بعد از نشان دادن نوع قرص و فعال شدن قرص در بدن خانوم لوسی،موضوع 180 درجه تقییر میکند.
دانشمندان تبهکار ،دسترسی به قرصی پیدا میکنند بنام CPH4 . که این قرص همانند بمب اتم برای مغز انسان است.cph4 زنهای باردار درهفته ی ششم بارداری CPH4 به مقدار خیلی کم تولید میکتد.که انرژی ضروری در بدن جنین را حفظ میکند تا استخوان بدنش شکل بگیرد. درواقع کار ساختار سلولی را انجام میدهد.
هدف از ساختن این قرص چیست؟
این قرص ،افیون یا نشه کننده نیست. قسمت های معین مغز کشف شده ،که جز نواحی دست نیافتنی است.و این قرص برای تقویت مغز وبکارگیری 100 درصد از تمامی قسمت های مغز است.که اگر این امر اتفاق بیافتد جهان وارد عصر و دروان نویی میشود .که قابل تصور نیست.
مثلا اگر به 20% از قابلیت مغزمان دسترسی داشته باشیم،در این مرحله کنترل کامل بدنمان در اختیار خودمان است.که اکثر اشخاصی که درس خوان هستند تنها از 20% مغزشون استفاده میکنند.
اگر 40% درصد از قابلیت مغزمان دسترسی داشته باشیم،در این مرحله کنترل بر دیگران است.
بعد از کنترل برخودمون و دیگران،به کنترل اشیا میرسیم.
اینگونه تسلط فرد برتمام امور هستی است. و تبهکاران قصد دارند زودتر به این فناوری دست پیدا کنند.
در اینجا بیشتر قصد داریم به نقد علمی این فیلم بپردازیم. در عکس شماره 3 دیالوگ فیلم ،ناپدید شدن رو امری مادی تلقی میکنه که میگوید :سرعت بالا رود ،شی ناپدید میشود. که این کاملا درست است . همانند یک موشک .وقتی که شلیک شد باسرعت زیادی پرتاب میشود و ناپدید میشود.دیده نمیشود..انسان هم اگر سرعت زیادی داشته باشد میتواند ناپدید شود و سر از شهر یا مکان دیگر در بیاورد.
و در این اینجا مسله زمان حائز اهمیت است.و زمان مایه تکامل و وحدت سازگاری است.
در عکس شماره 4 دانشمند از لوسی سوال میپرسد ،که لوسی جواب را بر تکیه به علم کُوانتم جواب میدهد.واین جواب رد تئوری "نعمت خدا دادی "یا "معجزه"است. واین جنبه ماتریالیستی فیلم است..
در عکس شماره 5 دانشمند به لوسی میگوید :با ماهیتی که آدمها دارند "یعنی منافع طلب و سودجو هستند"این علم و اطلاعات ،برای جامعه بشری فقط هرج مرج میاره.... لوسی در جواب کوبنده خود به دانشمند میگوید: *"جهل باعث هرج مرج میشه،،نه دانش"*
درعکس شماره 6 میبینم که این سکانس شباهت زیادی با عکس آفرینش آدم نقاشی معروفی از میکل آنژ است دارد. با این تفاوت که در اثر میکل آنژ،در آفرینش آدم، بتصویر میکشه یکی از داستان‌های انجیل از کتاب آفرینش دیده می‌شود که در آن *خدا با دمی حیات بخش به آدم زندگی می بخشد.* ولی در این فیلم نکته قوی و پویای ماتریالیستی که در این است که نشان میدهد انگشت حیوان میمون، به جای انگشت خدا در نقاشی میکل انژ ،به آدم میخورد .فیلمنامه نویس میخواهد بگوید انسان از نسل میمون است و پیدایش و حیات زندگی آدمی از میمون بوده. درصورتی که در نقاشی میکل میخواهد بگوید خدا حیات بخش ادمی بوده....
نقد عکس شماره 7: لوسی بعد از اینکه علم دانش خود را به دانشمندان انتقال میدهد. به ذرات خیلی ریزی تبدیل میشود که دیگر با چشم دیده نمیشود. و اثری از لوسی باقی نمیماند.و پلیس فرانسوی میگوید لوسی کجا رفت؟ لوسی روی موبایل پلیس پیغامی میدهد """"من همجا هستم""""
اگر این جلمه را رمز گشایی کنیم در میابیم. منظور از" من " ،ماده است . لوسی به ذرات ریز ماده تبدیل شد.و طبق قانون فیزیک نیوتن "ماده همجا هست و ماده هیجگاه از بین نمیرود"و همه چیز از ذرات ریز ماده تشکیل شده وخلق شده است.و این علنا نشان ماتریالیست را نشان میدهد .این همانی نظریه ماده گرایی است که میگوید :انسان خود خداست و خدای خالق جز «من متفکر» کس دیگری نیست. به قول مولوی:
آنها که طلبکار خدایید خدایید **** بیرون زشما نیست شمایید شمایید

آرش acc1366



به نقل از mhdi:

    این سی پی اچ 4 وجود خارجی داره یا نه؟


میخای چیکار؟؟؟ باهاش نشعه کنی؟!؟! :D
نقل قول کردن
فرزاد
0 #129 فرزاد 1394-02-02 14:55
به نقل از ناشناس:

    لام یه نکته خوب فیلم این بود که وقتی لوسی شروع به خوردن شامپاین کرد تماما داشت تحلیل میرفت. این پیامی داشت که میگفت الکی جات دشمن ذهن و تفکر هستن


منظور این بوده که الکلی جات/ مواد مخدر رو میبره. دیدی بعدش به چه خماری افتاد!!
نقل قول کردن
پریس
-1 #128 پریس 1394-02-02 04:18
فیلم فوق العاده بود. و به شدت فوق العاده بودن فیلم نقد شما خنده دار و مضحک و از سر تعصب و حسادت بود
نقل قول کردن
saman
-2 #127 saman 1394-01-28 00:57
واقعا این فیلم محشره
نقل قول کردن
paryas
-1 #126 paryas 1394-01-26 10:52
این فیلم کاملا تواناییها و کرامات عرفای ما رو بیان میکنه. چیزی که ما از زمان پیامبرمون محمد با خودمون داریم که امامان داشتن و بعدش عرفا. دلم براشون میسوزه که بغیر از دارو نمیتونن به این تواناییها برسن. تازه با دارو شیطانی میشه ولی عرفا از خداوند هدیه میگیرن
نقل قول کردن
z.golabi71@yahoo.com
0 #125 z.golabi71@yahoo.com 1394-01-21 12:41
با سلام..اینکه نام فیلم از کجا انتخاب شده یه بحث کاملا علمیه .لوسی نام یه فسیله مربوط به بیشتر از 3 میلیون سال پیش که دانشمند امریکایی یوهانسن در شمال اتیوپی پیدا کرد ..قبل دیدن این فیلم باید حتما مستند human becoming انسان شدن را ببینید ...اینکه ما از کجا امده ایم.....انکه برای ابلهان مینویسد مخاطبان زیادب دارد.....
نقل قول کردن
حمیدرضا
-2 #124 حمیدرضا 1394-01-11 12:40
واقعا فیلم عالییی بود.درسته که همه ی مغز ما فعاله ولی ما از اون استفاده نمیکنیم مغز پیچیده تر از اونه که مافکر میکنیم وبعضی این کار هایی که در این فیلم هست واقعیه مثل طی الارض خوندن ذهن توانایی کنترل ماده.ما اگر بتونیم حداقل از 60%مغز خود را استفاده کنیم کارهای فوق العاده ای میتوانیم انجام دهیم.
نقل قول کردن
ناشناس
+8 #123 ناشناس 1394-01-07 02:12
لام یه نکته خوب فیلم این بود که وقتی لوسی شروع به خوردن شامپاین کرد تماما داشت تحلیل میرفت. این پیامی داشت که میگفت الکی جات دشمن ذهن و تفکر هستن
نقل قول کردن
فهیمه
-1 #122 فهیمه 1394-01-06 12:12
سلام
نقد و بررسی که در ابتدا شده به نظرم کمی بی انصافی هستش !!!!!
این فیلم خیلی جای بحث داره ...
اینکه خیلی از مسائل وکارگزدان باز نکرد علتش این بود که به ما این فرصت و داد که برداشت های شخصی خودمون و داشته باشیم که در نهایت با این همه انتقاد مواجه نشه !!!!!
ضمنا نمی دونم چرا ما ادم ها یه فیلتری به اسم دین داریم و هرچی که می بینیم و می شنویم و میخایم به دین ربط بدیم یا از این فیلتر رد کنیم -- جتی می تونیم برداشت کنیم که این فیلم به دین ربطی هم نداشت کاملا علمی بود
نقل قول کردن
مجذوب المهدی
-11 #121 مجذوب المهدی 1394-01-06 00:04
این فیلم شاید برای شما یک فیلم خوب یا بدی باشه.ولی باید بگم که این فیلم را فقط کسانی میفهمن که بداند علم مهدویت رو بله باید بدانید این فیلم درباره امام زمان است.شاید بگید چه ربطی داره.باید بگم که این فیلم بصورت دقیق و حساب شده دیالوگ هایی رو میگوید که دقیقا امامانمان گفته اند.یا قدرتهایی در امامان بود مثلا از اینکه امامان دردی نمیفهمند ترسی ندارند و تمام علم را میدانند.از اول فیلم برایتان میگویم که لوسی محموله ای در شکمش دارد که با یک لقد به شکمش میخورد این اتفاق برای کدام از معصومین اتفاق افتاد. دوم تیری به او میخورد که بدون هیچ دردی تیر را بیرون می آورد این اتفاق برای کدام یک از معصومین افتاده است. سوم حرف تمام مردم را میفهمد بدون آنکه کسی با او حرفی بزند بروید ببیند کدام امام بود که جواب سوال کسی را داد که روش نمیشد سوال را از اماممان بپرسد.چهارم لوسی به بیمارستان میرود و از دکتر میخواهد که این بسته ای که شکمش بیرون آورده را برایش توضیح دهد دکتر به او میگوید مثل مادری که باردار باشد در هفته ششم برای بچه ای که قدرت بمب اتمی را دارد. هفته ششم که هیچ ربطی به فیلم ندارد ولی به ماه ششم که محسن پسر خانوم فاطمه زهرا به شهادت رسید را دارد.اما گفت بچه ای که قدرت بمب اتم را دارد آنها حضرت مهدی را شخصی میدانند که دنیا را نابود خواهد کرد. پنجم او از بیمارستان بیرون میآید و یک درخت را از ریشه میبیند که این درخت کابالاست.ششم او به سراغ کسی میرود و با کسی صحبت میکند که دانشمند است که توسط او به چهار نفر دیگر معرفی و با خود او درباره مساعلی صحبت میکنند.آیا امام زمان بعد غیبت اولیه به سراغ چه کسانی رفت و چند نفر بودند.هفتم لوسی میگوید که میتواند از 100 در صد مغزش استفاده کند. که این فقط برای امامان است که یک انسان کامل هستند.او میگوید احساس درد و ترس ندارم که این فقط در وجود نازنین امامان است.در سخن دیگر میگوید که هدف در زندگی یادگیری بود نه اشرافیت که عین سخن امامان است.هشتم این که او یه بوسه به مامور پلیس میدهد این یعنی عشق وجود دارد.
نقل قول کردن
marli
-6 #120 marli 1394-01-05 23:58
به نقل از محسن:

    آقا جان بیخیال هدف های این فیلم که حالا کارگردانش چه هدفی دارند.مهم تاثیرش هست که کاملا مثبت بوده.بعضی وقتابرای رسیدن به حقیقت باید کج رفت.ما هرچقدر به هدف های اونا چنگ بندازیم اونا قوی میشن به نظر من لوسی بهترین فیلم تاریخ بود


.
.
متاسفانه این فیلم اصلا هم تاثیر مثبتی نداره
اول این که فیلم با یه قاچاقچی مواد مخدر شروع میشه و به طور اتفاقی این مواد وارد بدن لوسی میشه با این مواد این دختر فنا ناپذیر میشه و بایک دید مثبت به خدا ملحق میشه و هوشش به صد درصد میرسه.یکی از اهداف این فیلم تبلیغ مواد روانگرادنه.
................................................................
نقل قول کردن
ابو الفضل
0 #119 ابو الفضل 1394-01-01 15:31
داستان این فلشم بگید ممنون میشم.
نقل قول کردن
ابو الفضل
0 #118 ابو الفضل 1394-01-01 15:29
اقا این زنه اخرش خداشد ؟ دوست دختر خداشد ؟کامپیوتر شد؟ با پسره ازدواج کرد .
ما نفهمیدیم :o
نقل قول کردن
Sajed
-1 #117 Sajed 1393-12-26 02:07
Be nazare man film ye tabligh bo jahate sakhte hooshe masnooe , mkhastan began ke hushe masnooe mitoone az 100 darsae maghzesh estefade kone vamitoone hameja hozoor dashte bashe va niazi be ghaza ab yayadgiry chizi nakhahad dasht
نقل قول کردن
فرشاویر
+3 #116 فرشاویر 1393-12-06 12:00
یه ایده ی عالی اما قربانی اکشن دوستی سازنده.
این فیلم می تونست با یه داستان بهتر تبدیل به یکی از بهترین فیلم های تاریخ بشه. اما به جاش ما شاهد یه داستان تعقیب و گریزی هستیم که مثل اغلب فیلم های اکشن هالیوودی شامل یه شرق ستیزی سطحی هم هست.(توی فیلم شخصیت های منفی آسیایی کره ای هستن اما یه قسمت هایی رو چینی حرف می زنن که واقعن خنده دار بود از اونجا که کره ای خوندم)
یکی از مشکلات اصلی فیلم شخصیت لوسی هست. مثل فیلم های ومپایری که طرف بعد از تبدیل یه انسان نیمه هیولا میشه لوسی هم همین حالتو پیدا می کنه! در صورتی که قبل از تغییرش یه آدم ساده با اعتمادبنفس کم بوده و این اصلن برای من قابل توجیه نبود که چرا یه دفه تبدیل به یه جور الهه جنگ شد؟؟
پایان فیلم جالب و غیرقابل پیش بینی بود. یه جورایی این تفکر انسان=خدا رو بیان کرد که منصور حلاج خودمون هم مطرح کرده بود. من انتظار داشتم شاهد یه فیلم فلسفی و رازآلود باشم.
فیلم جالب اما ضعیفی بود.
نقل قول کردن
محسن
0 #115 محسن 1393-12-02 14:16
آقا جان بیخیال هدف های این فیلم که حالا کارگردانش چه هدفی دارند.مهم تاثیرش هست که کاملا مثبت بوده.بعضی وقتابرای رسیدن به حقیقت باید کج رفت.ما هرچقدر به هدف های اونا چنگ بندازیم اونا قوی میشن به نظر من لوسی بهترین فیلم تاریخ بود
نقل قول کردن
سولومون نادر
-3 #114 سولومون نادر 1393-12-01 23:28
بابا برین بخوابین،الکی ذهن خودتونو درگیر نکنین(مثلا من خیلی میفهمم)!
نقل قول کردن
ili
+6 #113 ili 1393-11-29 14:24
این فیلم مفاهیمش از یک فیلم اکشن سطحی بسیار پیچیده تر است در این فیلم اساسا به شعور کل حاکم بر جهان هستی و بازتاب آن بر اساس سطح درک و آگاهی افراد اشاره می کند . از دیگر مسایلی که این فیلم به آن اشاره می کند ساختار هوشمند انسان و شعور سلولی می باشد. از صحنه های اکشن فقط برای جذابیت آن استفاده شده است. مفاهیم این فیلم بسیار عمقی می باشد. آخر فیلم هم کاملا به وحدت و یگانگی اجزای جهان هستی اشاره می کند.
نقل قول کردن
مرضیه
0 #112 مرضیه 1393-11-28 11:03
این فیلم.درواقع همون سیر سلوک انسان وطی العرض رو نشون میده در واقع همون گر به خود آیی به خدا میرسی در این فیلم نمایان هست.... بهترین فیلمی که دیدم....بعضی وقتها هرچه قدرم کتاب بخونی...یا تسبیح بزنی....به اون ایمان نمیری..ولی این فیلم واقعا دید من رو عوض کرد....ما انسانها اگه از زندانه تن بیرون بیاییم ...همه میتونیم به این کمال برسیم...بهترین صحنه فیلم به نظر من همون جایی که لوسی انگشوشو به اون انسان نخستین تماس میده....
نقل قول کردن
ماژلان
+8 #111 ماژلان 1393-11-19 03:06
من کاری ندارم هدف کارگردان زیر سوال بردن دین بوده یا دفاع از باورهای دینی.اصلا هردو طرف شما درست میگین... ولی من با دیدن این فیلم.انسان.دنیا ی اطرافم و خدا رو بهتر شناختم و متوجه شدم که چرا خدا جسم نداره و همه جا هست و علم مطلق بودن این رو ثابت میکنه که جسم .تغذیه کردن .نیاز به هم نوع .گذر زمان برای کسی یا چیزی که عالم و علم مطلق هست مفهومی نداره ,وسلام
نقل قول کردن
HAMIDREZA
+1 #110 HAMIDREZA 1393-11-18 00:11
فیلم بسیار جذاب بود. ولی این فیلم مثل فیلم های علمی دیگه یک فرضیه هست و با صحنه های اکشن یا گاهی جلوه های تخیلی غیر همسو با اصل موضوع فیلم همراهه،اما از نظر من این دسته فیلم ها می تواند در پیشرفت علم کمک کند.
نقل قول کردن
ائیریا
0 #109 ائیریا 1393-11-17 22:58
با ابتدای نقد اصلی بسیار مخالفم. درصد های نوشته شده ربطی به استفاده و کارکرد مغز نداشت بلکه سطح آگاهی لوسی نسبت به پیرامونش بود. اگر کمی مطالعه داشتید و کتاب دوست داشتنی جهان هولوگرافیک رو میخوندید متوجه میشدید که کل دانش جهان در ذره ذره این جهان وجود داره و تو اون کتاب به اندازه کافی دلیل برای اثباتش وجود داره و این یک نظریه اثبات شده است. ولی همه قادر نیستند به این اطلاعات دست پیدا کنند. اون ماده هم مخدر شدیدی به نام lsd هست که شدیدا این روزا پژوهش های روتنشناسی اونور آب استفاده میشه چون به کمک اون به خیلی اطلاعات کشف نشده دست پیدا کردند حتی بعضی روانشناسا هم روی خودشون آزمایش کردن و تاثیر فوق العاده اون رو در درک محیط اطرافشون تجربه کردن.
بهتر ه اگه آگاهی ندارین ننویسین...
اینجوری اون فیلمم تلف نمیشه! 8)
نقل قول کردن
مهدی
0 #108 مهدی 1393-11-17 02:25
عالی بود
جذاب بود
یکی از بهترین فیلمهایی بود که دیدم.
از لحاظ ارزشی و پیامی هم عالی بود.
نقل قول کردن
mim.aria
0 #107 mim.aria 1393-11-13 22:51
اگه میخوای درباره حقیقت واقعی زندگی فکر کنی،یعنی از همون اولش تشکیل سلول اول با تقسیم به دو سلول همراه شد
تمام هدف زندگی اینه که اطلاعات منتقل شده به بقیه انتقال پیدا کنه،هدف والاتری وجود نداره
...
پس اطلاعات رو منتقل کن مثل هر سلول ساده ای...
نقل قول کردن
مهدی.ح
+1 #106 مهدی.ح 1393-11-11 00:49
با سلام...آقا یه کلام ..آیه 31 سوره بقره رو تفسیرشو سرچ کنید بخونید حدودا ربطش به این فیلمو متوجه میشید ..من بعده دیدن فیلم ناخواسته تفسیرای این ایه رو خوندم یه تکونی خوردم..با تشکر.
نقل قول کردن
سوهانا
+8 #105 سوهانا 1393-11-07 17:47
سلام دوستان
من فیلمو یک بار دیدم، فقط در مورد آخر فیلم باید بگم که نظر "وان بوی" راجع به تبدیل ماده به انرژی کاملا درسته.
و اینکه منظور از جمله آخر، "من همه جا هستم" میتونه " خدا گونه " شدن باشه. و این همون درک و رسیدن به "انا الحق" هست، اگر شنیده باشین. همون چیزی که منصور حلاج بهش رسید!
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند...
این فیلم خیلی جای بحث داره، و هر نظر قابل احترام هست.
نقل قول کردن
mahdi
+1 #104 mahdi 1393-11-04 22:32
با سلام خدمت دوستان من نظرات خوندم فیلم روهم دیدم ولی با توجه به نظرات دانشمندان تمام انسان ها قادر به استفاده از تمام ظرفیت مغز خود هستند اگه به این موضوع شک دارین میتونین تحقیق کنید فیلم لوسی یک فیلم جذابی هست که کلی پیام برای بیننده داره امیدوارم از دیدنش لذت ببرین
نقل قول کردن
من حسود نیستم
0 #103 من حسود نیستم 1393-11-04 09:59
با سلام خدمت همه دوستان، به نظر من نقد اصلی بسیار بدبینانه هستش و معلوم که انسان خیلی حسودی تشریف دارندو در واقع پیام فیلم درست و خدا همان انسانی است که از 100 درصد مغزش استفاده می کند. و هیچکس غیر از خدا قادر به استفاده از 100 درصد مغزش نیست و آخر الزمان هم به همین دلیل روی میده. از بقیه هم میخوام با صحه صدر فیلمو ببینند و انقد خشکه مذهب نباشن.
نقل قول کردن
ff
-9 #102 ff 1393-10-30 02:04
چه مردمان کوته ذهنی داریم. یه مشت بی سواد. که با تعصب خوارج وارشون مثل ... زندگی میکنند. نه مطالعه دارند نه منطق. فقط اظهار فضل می کنند. واقعا واسه خودمون متاسفم
نقل قول کردن
شهریار
+11 #101 شهریار 1393-10-29 12:51
نقد آقای میثم کریمی در بالا هیچ قرابتی با موضوع فیلم لوسی ندارد. بدلائل زیر:
1- اولا" مواد جاسازی شده ماده مخدر نیست و یک ماده جدید علمی و فوق العاده گرانبها برای افزایش کارائی استفاده از مغز انسان است که با پخش شدن آن در بدن لوسی باعث افزایش قدرت مغزی او بطرز شگرفی گشته میگردد.
2- -دوما" لوسی تبدیل به یک هیولا نشده بلکه به یک ابر انسان فداکار تبدیل شده است. او حتی آدمهای بد را هم نمیکشد بلکه با خنثی کردن نیروی جاذبه آنها را معلق و غیرفعال میکند.او که نهایتا" با دادن تمام اطلاعات بی نهایت خود در یک فلاش مموری به پروفسور در آخر فیلم کار را به نفع دانش بشری به اتمام میرساند و خودش در واقع جاودانه شده و در ذات جهان هستی می آمیزد و تبدیل به نوعی خدا میشود که جسم ندارد و تماما" روح یا اطلاعات است و بهمین علت درجمله پایانی فیلم میگوید، من همه جا هستم.
3- و سرانجام فیلم لوسی به انسان و قدرت مافوق او ونیز ارزش دانش بشری بها داده است که بسیار نتیجه گیری خوب و انسانی است.
نقل قول کردن
sajad
+2 #100 sajad 1393-10-28 19:27
بعله بعله نظر همه مورد قبول بنده. شما ها فقط ورداشتین فیلمو 3 .4 .5 بار نگاه کردین بعد نظرم میدید فیلمو از اخر به اول نگاه کردین اصلا ؟؟؟؟؟ فیلم خوبه قدرت های مغز خیلی خیلی خیلی والا تر از این حرفاست تو قران و تو دین تو هر جای دیگه ای از فکر صحبت زیادی کرده اینم .مواده موادم توحم میاره ولی چیزی به اسم توحم وجود نداره فقط چیزایی رو میبینید که نمیتونید درکش کنید باورشون ندارید همین پس الکی نگید لوسی تو فیلم خدا بوده او از این جور حرفا این فیلم ینی فکر کنید فکر خدا هم از روح خودش تو ما دمیده ولی روح با مغز با فکر خیلی فرق داره. اینم نظر داداشم که میگه فیلم خوبی بودو خدائند خیلی خیلی خوب تر از این حرفاست
نقل قول کردن
hasan igi
+1 #99 hasan igi 1393-10-27 15:26
با سلام به دوستان
نظرات همه رو خوندم .با احترام به دوستان
تنها چیزی که میدونم اینه که ظرفیت انسانها واقعن خیلی بیشتر از این که هستم میتونه باشه.
فیلم با هر هدفی که ساخته شده مهم اینکه شخص چه برداشتی کنه.یکی جهت اشتباه مسیر زندگی خودش ویکی دیگه برای ارتقای سطح کیفی زندگیش.
شاید سازنده فیلم به نقل دوستان افکار ضد دین یا هر چیز دیگه داشته باشه البته شاید
ولی به نظر بنده مهم اینکه چیزهایی که برای ما مفیده رو جذب کنیم .
نقل قول کردن
پیروز
+5 #98 پیروز 1393-10-27 12:06
دوست دارم دوستان به محتوای این شعر توجه کنند :
منبع آگاهی
هستی ام غیر از تنم گر نیستم !!!
درک ذهنی از جهان پس چیستم ؟
شک بی حد در دلم هست بس فراخ
این همه شک در دلم دیگر چه ساخت ؟
درک من از رشته های این جهان
دیدن و احساس من نیست بی گمان
ذهن من چون مرکز گیرندگی
فکر من را می گشود بر زندگی
مرکز آگاهی و درک جهان
میدهد پیغام به این ذهن و به آن
ذهن من جذبش شود در حد خویش
آگهی معنا شود اندک و بیش
ذهن اگر آزموده شد با عقل و جان
ذهن زیبایم بساختش آن زمان
مانع ها در راه ِ پیغامش که بود
اصل و معنا را ز آنش در ربود
منبع دانش گرش شد متصل
آینه اش نتوان ، بدید در خشت و گل
رشته ی دانایی ام آید پدید
پشت هر پرده ، توانم که بدید
ذهن من پرواز به آنسوها کند
چون عقابی ، جای در کوه ها کند
ر _ پیروز
نقل قول کردن
پیروز
+3 #97 پیروز 1393-10-27 11:59
موضوع فیلم استفاده از ظرفیت مغز نبود بلکه شناخت خود و گذشته خود بود . می دانیم که 99 درصد از ذرات بدن ما از غبارات بجا مانده از میلیاردها سال پیش است و اگر بتوانیم این ذرات را شناخته و درک کنیم در اصل می توانیم حتی به گذشته قبل از تولد و حتی تولد انسان ، موجودات زنده و ...... پی ببریم . حتی تا زمان تشکیل اولین تک سلولی ... . اینجا بحث شناخت این دانشی است که در وجود ما بواسطه این زمان بسیار طولانی وجود دارد و این دانش بقدری فراگیر و اصیل است که کل نظام هستی ما را در خود دارد . بهمین خاطر فرزند انسان ، انسان می شود نه مثلا خرگوش و یا اسب و ..... .
نقل قول کردن
عطیه
+4 #96 عطیه 1393-10-27 00:55
منکه رسما شیفته ی این فیلم شدم و حاضرم دربرابر نویسنده اش تعظیم کنم اما اگه دقت کرده باشید این فیلم نکته های زیادی اشت.
1) اولین زنی ک پا ب بشریت گذاشت اسمش لوسی بود و مطمئنا اولین زنی هم ک پا ب دنیای فوق بشری گذاشت لوسی بود.خصوصا ک در یکی از سکانس های اخری شاهد صحنه ای میشیم ک خیلی نزدیک ب اون تابلوی مشهوره ک خدا دستش رو ب سوی انسان اورده
2)تو این فیلم ما چیزهایی رو دیدیم ک دقیقا توی دین ما بهشون اشاره شده ک هالیوود اینهارو در غالب علم ب ما نشون داد وگرنه اگر میخواست همینارو با دید دین بیان کنه خودش رو ب چالش می کشید مثل طی الارض
3) درصحنه ای ک لوسی توی هواپیما داره با لپتاب کار میکنه ما یک منظره کاملا خنده دار رو میبینیم.اگه لوسی چنین قدرتی داره ک اینطوری با اون کارکنه پس چرا اصلا از لپتاب استفاده میکنه؟اونکه توانایی فوق بشری داره!!!!!!
نقل قول کردن
payam
-6 #95 payam 1393-10-26 21:24
اگر انسان آگاه بود نادانی نمی‌کرد وبه جای زندگی مادی زندگی در جدیدی سرتاسر عاشقانه با عشق به هم نوع وافرینندش آغاز میکرد و همه با هم یک دل خدا رو در اغوش می‌گرفتیم.
نقل قول کردن
فاطمه
+2 #94 فاطمه 1393-10-26 11:30
وقتی نظر هارو خواندم فهمیدم جامعه ما از یه مشت ادم که از هیچی سر در نمیارن ولی همه جا میخوان نظر بدن تشکیل شده . کسانی گفتن اخر فیلم برای خدا شریک در نظر گرفته شده اصلا جمله ما از خدا هستیم به او باز میگردیم را مزه مزه نکردن ماه یه قسمت از خداییم روی زمین به همین دلیل خدا میگه انسان ها نماینگان من در زمین هستند و وقتی میمیریم البته در صورتی که پاک باشیم نه هر انسانی اون هایی هم که پاک نیستند اول در جهنم پاک میشوند سپس دوباره به خدا ملحق میشن یعنی اون روحشون وقتی به خدا بپونده یعنی قسمتی از خدا شدن و نیرو و انژیشون مثل خداست . البته میدوم تا همین الانم هم منو کافر خطاب کنن با این نظر هایی که گذاشتم ولی واقعیت اینه ولی باورش واسه عموم سخته امید وارم یه روزی همه بفهمن .
نقل قول کردن
فاطمه
-1 #93 فاطمه 1393-10-26 03:06
سلام این باور شما که میگید انسان از کل مغزش استفاده میکنم درست و مااز همه سلول ها استفاده میکینم اما از نظر فیزیکی نه از نظر عرفانی منظور از صد در صد در این فیلم این بوده که انسان اون قدر درست زندگی کنه ،از مغز و فهمش استفاده کنه که به خدا برسه و جمله ای که خداوند میفرماید :انسان ها نمایندگی من در زمین هستند را ادا کند و در کل به انسانیت محض برسد.
نقل قول کردن
فاطمه
+4 #92 فاطمه 1393-10-26 02:57
سلام به جرات میتوان گفت کسی که چنین نقدی از این فیلم کرده از خدا و خداشناسی هیچ نمی دانسته و اصلا فرد لایقی برای نقد فیلم ها نیست چون فقط از فیلم ها چیز های ظاهری را میبیند و اکشن یا احساسی یا... بودن فیلم را . و اینکه اگر انسان از کل مغزش استفاده می کرد که دیگر انسان نبود خدا بود همان طور که در فیلم وقتی لوسی از صد در صد مغزش استفاده کرد به نیستی پیوست(خدا) من 14 سال دارم و بیشتر از شما این فیلم را درک کردم بهتر یکم کمتر به ظواهر دنیوی نگاه کنید و سعی کنید دیدگاهتان که ازنظر بنده کلا غلط میباشد راتغییر دهید.
نقل قول کردن
morteza
0 #91 morteza 1393-10-12 11:27
اسم اصلی ماده cph4 چیه کسی میدونه؟
نقل قول کردن
ش.پ
+2 #90 ش.پ 1393-10-12 10:03
اول اینکه انسان از همه مغزش استفاده نمی کنه و پیوستاری که ازش صحبت میکنید وجود نداره، می تونید به عنوان نمونه فیلم دختر بچه ای در ببینید که بیماری تشنج داشت و نیم کره چپ مغزش رو کامل درآوردن و داره راحت زندگیشو میکنه بدون اینکه نبود نیمکره چپ خللی ایجتد کرده باشه.
دوم اینکه ملت ما منتظرن یه چیزی ببینن و فورا وصلش کنن به گروه های ضد دین د ضد اسلام و ضد شرق...کارگردانا ن عزیز، ازین به بعد برای ساختن فیلمهاتون شرق، مذهب، دین رو در نظر بگیرید تا به قومی بر نخوره...یا اصلا فیلم نسازین خوب...چه کاریه !!!
نقل قول کردن
محمدرضا
-2 #89 محمدرضا 1393-10-12 00:32
خدمت علمای عزیز عرض کنم که یه جوری از علم حرف میزنین یکی ندونه فکر میکنه کی هستین . اخه شما چی از معنویت میدونید ؟! خودتون همش دارین میگین نظریه ؟ پس حقیقت چی میشه؟ بی خیال این نظریه هااااا . علم و آگاهی انسان طی هزاره ها اونو به سوی نابودی کشونده اگه باور ندارید بشینید و نگاه کنید که ذهن و افکار انسان ها همه چی رو به نابودی کشونده . اگه هم چیز خوبی توی دنیا دیدید همش از افکار اسمونی نشئت گرفته . کسی که وجود خدارو انکار کنه بعدش میخواد به چی ایمان بیاره ؟ اخه توی نظریه های دیگه انسان فقط دستخوش اتفاقات و طبیعت هست و دیگه خودی وجود نداره و انسان تسلیم یه مشت هورمون میشه . من در کنارم ادم هایی رو دیدم که تسلیم هورماناشون نشدن پس این نظریه ی تکامل نقض میشه به همین راحتی . کافیه یکم ذهنتون رو باز کنید دوستان . من شنیدنی ترین جملمو توی شش کلمه بهتون میگم : ما خداوند رو کاملا اشتباه فرض کردیم ..... بله اینجوریه
نقل قول کردن
فرهاد
0 #88 فرهاد 1393-10-11 17:05
با سلام خدمت دوستان.پیام هایی که من برداشت کردم ایناست
1:زمینه سازی برای معرفی یک ماده مخدر جدید بنامcph4 به دنیا!
2:بد جلوه دادن شرق(با توجه به اسیایی بودن قاچاقچیان در فیلم)
3:خدا صرفا انسانیست که از100 در صد مغزش استفاده میکند!
نقل قول کردن
محمد
-11 #87 محمد 1393-10-11 16:44
فقط می تونم بگم که بعد از دیدن فیلم توبه کردم. با اون پیامک انتهای فیلم واقعا یعنی برای خدا شریک قرار دادن.. استغفرالله
نقل قول کردن
پدرام
+4 #86 پدرام 1393-10-10 22:51
من عاشق این فیلم شدم :-) بعد از فیلم پری از مهرجویی که اونموقع 7 بار رفتم سینما و دیدمش و تقریبا 20 سالم بود تا حالا که فیلم لوسی رو همین الان برای بار هفتم میخوام ببینم ،، هیچ فیلمی اینقدر مشکلاتم رو حل نکرده بود...خدا را شکر...همینجا برای کل گروه از نویسنده و کارگردان که یکی بود تا تک تک عوامل ، دعا میکنم و از خدا میخوام که سلامتی و طول عمر و شادی و آرامش قسمتشون کنه..این فیلم رو باید حد اقل 10 بار دیگه ببینم :-)
نقل قول کردن
بهرام
+7 #85 بهرام 1393-10-08 10:57
به نقل از هاتف:

    به نقل از هاتف:

        اگر خوشبینانه به فیلم نگاه کنیم باید بگیم فیلم کلی پیغام اخلاقی داشت اما اگه بد بینانه به فیلم نگاه کنیم باید بگم فیلم بشدت بنیان تفکرات دینی رو کوبوند.چون یهود اعتقاد داره میوه بهشتی همون دانشی بود که اگر ادم میخورد میشد مثل خدا و خدا از ترس این قضیه به ادم اجازه خوردن اون میوه رو نمیداد و در نهایت انسان رو تبعید کرد..دوم اینکه در این فیلم بحث فطرت و روح کاملا غریب مانده بود که البته طبیعیه چون جامعه غربی فطرت و روح رو قبول نداره و فقط عقل رو قبول داره.سوم مادر تمامی مخلوقات طبیعت است و خدا جایگاهی ندارد یعنی انسان بر حسب یک اتفاق در عالم طبیعت شکل گرفته و هیچ برنامه ریزی قبلی برای خلقت ان از قبل نبوده.به هر حال ریشه ی تفکرات ما از هزار سال پیش با انسان غربی متفاوت بوده و اونا نگاه خودشون رو به خلقت و نقش انسان دارن و جاهای دیگه دنیا هم دیدگاههای متفاوت خودشون رو.و اینکه غرب با توجه به دیدگاه خودش یه فیلم میسازه چیر عجیب یا ناراحت کننده ای نیست.اونا این فیلم رو برای انسان غربی ساختن نه ما.عین این می مونه که یه بذر خرما رو تو منطقه سیبری بکاری

    .درضمن دوستان بحث خوبه اما جدل نه...همه ما ممکنه اشتباه فکر کنیم.هر کس نظر خودشو میگه و این نظر ممکنه درست باشه یا غلط.حتی خود من هم اصراری ندارن که دیدگاهم حتما درسته.حتی ممکنه دیدگاه من هم غلط و احمقانه باشه.به هر حال ظرفیت ذهنی هر کسی حدی داره.حد من هم تا به امروز همین قدر بوده و ممکنه فردا به نتیجه دیگری برسم


درود یر شما بخاطر دید باز و خوبتون.
نقل قول کردن
هاتف
0 #84 هاتف 1393-10-08 02:24
به نقل از هاتف:

    اگر خوشبینانه به فیلم نگاه کنیم باید بگیم فیلم کلی پیغام اخلاقی داشت اما اگه بد بینانه به فیلم نگاه کنیم باید بگم فیلم بشدت بنیان تفکرات دینی رو کوبوند.چون یهود اعتقاد داره میوه بهشتی همون دانشی بود که اگر ادم میخورد میشد مثل خدا و خدا از ترس این قضیه به ادم اجازه خوردن اون میوه رو نمیداد و در نهایت انسان رو تبعید کرد..دوم اینکه در این فیلم بحث فطرت و روح کاملا غریب مانده بود که البته طبیعیه چون جامعه غربی فطرت و روح رو قبول نداره و فقط عقل رو قبول داره.سوم مادر تمامی مخلوقات طبیعت است و خدا جایگاهی ندارد یعنی انسان بر حسب یک اتفاق در عالم طبیعت شکل گرفته و هیچ برنامه ریزی قبلی برای خلقت ان از قبل نبوده.به هر حال ریشه ی تفکرات ما از هزار سال پیش با انسان غربی متفاوت بوده و اونا نگاه خودشون رو به خلقت و نقش انسان دارن و جاهای دیگه دنیا هم دیدگاههای متفاوت خودشون رو.و اینکه غرب با توجه به دیدگاه خودش یه فیلم میسازه چیر عجیب یا ناراحت کننده ای نیست.اونا این فیلم رو برای انسان غربی ساختن نه ما.عین این می مونه که یه بذر خرما رو تو منطقه سیبری بکاری

.درضمن دوستان بحث خوبه اما جدل نه...همه ما ممکنه اشتباه فکر کنیم.هر کس نظر خودشو میگه و این نظر ممکنه درست باشه یا غلط.حتی خود من هم اصراری ندارن که دیدگاهم حتما درسته.حتی ممکنه دیدگاه من هم غلط و احمقانه باشه.به هر حال ظرفیت ذهنی هر کسی حدی داره.حد من هم تا به امروز همین قدر بوده و ممکنه فردا به نتیجه دیگری برسم
نقل قول کردن
هاتف
0 #83 هاتف 1393-10-08 02:15
اگر خوشبینانه به فیلم نگاه کنیم باید بگیم فیلم کلی پیغام اخلاقی داشت اما اگه بد بینانه به فیلم نگاه کنیم باید بگم فیلم بشدت بنیان تفکرات دینی رو کوبوند.چون یهود اعتقاد داره میوه بهشتی همون دانشی بود که اگر ادم میخورد میشد مثل خدا و خدا از ترس این قضیه به ادم اجازه خوردن اون میوه رو نمیداد و در نهایت انسان رو تبعید کرد..دوم اینکه در این فیلم بحث فطرت و روح کاملا غریب مانده بود که البته طبیعیه چون جامعه غربی فطرت و روح رو قبول نداره و فقط عقل رو قبول داره.سوم مادر تمامی مخلوقات طبیعت است و خدا جایگاهی ندارد یعنی انسان بر حسب یک اتفاق در عالم طبیعت شکل گرفته و هیچ برنامه ریزی قبلی برای خلقت ان از قبل نبوده.به هر حال ریشه ی تفکرات ما از هزار سال پیش با انسان غربی متفاوت بوده و اونا نگاه خودشون رو به خلقت و نقش انسان دارن و جاهای دیگه دنیا هم دیدگاههای متفاوت خودشون رو.و اینکه غرب با توجه به دیدگاه خودش یه فیلم میسازه چیر عجیب یا ناراحت کننده ای نیست.اونا این فیلم رو برای انسان غربی ساختن نه ما.عین این می مونه که یه بذر خرما رو تو منطقه سیبری بکاری
نقل قول کردن
بهرام
-2 #82 بهرام 1393-10-07 12:40
به نقل از محمد:



    ببخشید، متوجه نشدم!
    ینی شما میفرمایید میمون، بودنش هدف داره ولی ما بودنمون هدف نداره؟!
    عجب!!
    ینی آدم تا این حد میتونه حتی به بودن خودش و به هدف خودش شک کنه؟!
    در ضمن فرضیه داروین صرفا یک فرضیه است، اثباتی تا حالا براش نیومده. اصلا یک سوال اگه میمون‌ها قبلا آدم شدن، چرا الآن آدم نمیشن؟!
    این‌جور فرضیه‌ها، خواسته یا ناخواسته، ارزش والای انسان و انسانیت رو پایین میاره، ضمن ایمکه پایه علمی هم نداره


دوست عزیز فرمایشات شما متین، منظور من از هدفدار بودن زندگی میمون این که اگر میمون اینقدر وابسته به جبر به خاطر ماهیتی که داره، اما انسانها چرا اینقدر وابسته به جبر شدن، ( پیشنهاد میکنم فیلم سالو رو نگاه کنید تا حدودی متوجه منظور من بشید ) هدف از بودن بعضی از انسانها به ثروت و قدرت رسوندن گروهی خاصی از انسانهاست و بدون اینکه خودشون متوجه باشن برای قدرتمندتر شدن گروهی خاص تلاش میکنن، و دیگه اینکه، بله نظریه داروین تئوری و ثابت نشده، اما با این دیدگاه تمام ادیان و مکاتب به صورت تئوری هستند و نمیشه هیچ کدوم رو یقین دونست، با همین نظریه آفرینش به نظر شما نسل انسان چگونه رشد پیدا کرد و ادامه دار شد؟
با توجه به اینکه آدم و حوا اولین زن و مرد برای تولید مثل بودند؟
نقل قول کردن
محمد
-1 #81 محمد 1393-10-06 11:29
به نقل از بهرام:

    به نقل از امیر:

        شاید دوستانی که میگن این یه فیلمه عالیه و یا اونی که گفته جواب سوالای منو داده و نظریه داروین و از این حرف ها واقعا اجداد شون میمون باشه ولی ماله ما که از همون اول ادم بوده :lol:


    شما از تکامل و زندگی چی میفهمی؟؟؟؟؟؟؟
    از آدم بودنت چی میفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟(آقای نسبتا آدم!!!)
    از بودنت؟؟؟؟؟؟
    اون میمونی که داری بهش میخندی راهش و دلیل بودنش مشخص، دلیل بودن آدمهایی!!! مثل تو چیه؟؟؟
    میخوای بگم دلیل بودنتون چیه؟
    ولش کن چون قبل از من هزاران هزار نفر گفتن، اگه گوشی واسه گوش دادن داشتی که اینجوری نظر نمیدادی.
    شما برو همون شناسنامه تو سیاه کن، (زن بگیر، بچه دار شو اونم تعداد بالا، بعدش برو پای صندوق رأی بده).
    اینجا که جای رأی دادن تو نیست "آدم".




ببخشید، متوجه نشدم!
ینی شما میفرمایید میمون، بودنش هدف داره ولی ما بودنمون هدف نداره؟!
عجب!!
ینی آدم تا این حد میتونه حتی به بودن خودش و به هدف خودش شک کنه؟!
در ضمن فرضیه داروین صرفا یک فرضیه است، اثباتی تا حالا براش نیومده. اصلا یک سوال اگه میمون‌ها قبلا آدم شدن، چرا الآن آدم نمیشن؟!
این‌جور فرضیه‌ها، خواسته یا ناخواسته، ارزش والای انسان و انسانیت رو پایین میاره، ضمن ایمکه پایه علمی هم نداره





mehdi 1393-09-30 02:16
یکی از موضوعات فرعی دیگه این فیلم دانش و انتقال اونه. زمان برای اسکارلت یا همون لوسی برای انتقال دانشش خیلی کمه و اون از هوشش استفاده میکنه که هر چه سریعتر به مورگان فریمن برسه. به خاطر همین در اواسط فیلم اکشن بوجود میاد. چون لوسی وقت نداره پس باید سریعا همه موانع رو از سر راهش برداره تا به مورگان فریمن برسه. این اکشن در واقع در جهت هوش فوق العاده ی لوسی بوجود میاد.
این نقد اصلا خوب نبود و من کاملا باهاش مخالفم. کسی که اینو نقد کرده نمیدونه علم چیه. به این فیلم حتی علمی تخیلی هم نباید گفت. فقط باید گفت علمی. همه ی فیلم مطابق نظریه های علمی معروفه و خیلی خیلی به واقعیت نزدیکه. فیلم خیلی قشنگیه و پیشنهاد میکنم هر کس که سطحی نگره و نمیدونه نظریه چیه این فیلم رو نبینه چون به عاقبت نقد کننده دچار میشه و همش پرت و پلا میگه
نقل قول کردن
mehdi
-4 #79 mehdi 1393-09-30 01:58
واقعا اگه آدم میتونست به توانای استفاده از صد در صد گنجایش مغزش استفاده کنه ، اونقدر قوی میشد که میتونست هر چیزی رو تو این جهان به دلخواه تغییر بده. تو این فیلم وقتی که اسکارلت به این توانایی میرسه و ناپدید میشه و بعد هم کلمه ی i am everywhere نشون داده میشه ، یعنی اینکه اگر آدم تا اینجا پیش بره قدرت خدایی پیدا میکنه. همونطور که ما میگیم خدا دیده نمیشه اما همه جا هست.
و اینو هر کسی درک نمیکنه. فقط تعداد کمی تو این دنیا هستن که کاملا درکش میکنن
نقل قول کردن
mohsen
-3 #78 mohsen 1393-09-30 01:46
به نقل از F C B:

    یک فیلم عالی با موضوع عالی و بازیگران عالی..منتقدا فقط از نظر خودشون یک فیلمو بررسی میکنن و واسه همینه که همیشه میگن اول فیلمو ببین بعد بیا سراغ نظر بقیه...من اول نقدای این فیلمو خوندم اونقد کوبنده بود که تقریبا بیخیال فیلم شدم ولی آخرش رفتم سراغش و باید بگم فوق العاده بود...از همه لحاظ...خصوصا10-15دقیقه ی آخر فیلم...حتما ببینید..ی چیز عجیبه این فیلم...ی چیز جدید


به نقل از F C B:

    یک فیلم عالی با موضوع عالی و بازیگران عالی..منتقدا فقط از نظر خودشون یک فیلمو بررسی میکنن و واسه همینه که همیشه میگن اول فیلمو ببین بعد بیا سراغ نظر بقیه...من اول نقدای این فیلمو خوندم اونقد کوبنده بود که تقریبا بیخیال فیلم شدم ولی آخرش رفتم سراغش و باید بگم فوق العاده بود...از همه لحاظ...خصوصا10-15دقیقه ی آخر فیلم...حتما ببینید..ی چیز عجیبه این فیلم...ی چیز جدید


دین شما چیه برادر؟؟؟ داره به اسلام توهین میکنه......
نقل قول کردن
mehdi
+10 #77 mehdi 1393-09-30 01:44
Lucy اسم اولین زن هوشمندیه که طبق نظریه تکامل از اجداد ما به حساب میاد و Luciferase اسم یک آنزیم هستش که توی یه سری از جانداران باعث تولید نور های رنگین میشه مثل یه نوع کرم شب تاب. Lucifer اسم یکی از شیطان هایی ست که تو انجیل اومده و این طور که انجیل میگه این شیطان از خودش نور تولید میکنه و جایگاه اصلیش در کنار ستاره هاست اما روی زمین اومده. وقتی اولین بار مسیحیان با این موجودات درخشان روبه رو شدند فک کردن که این ها همون شیطان لوسیفر هستند. بعدا وقتی آنزیم و ماده ی اصلی سازندهی این نور کشف شد همین اسم رو روش گذاشتن چون برای نام بردن این صفت تو این جانداران تا مدت ها از همین نام استفاده میکردن. پس نذارید که دیگران با ربط دادن این موضوع به شیطان پرستی و اسراییل و آمریکا شما رو فریب بده.
نقل قول کردن
mehdi
+9 #76 mehdi 1393-09-30 01:19
موضوع اصلی فیلم این است که انسان از کجا آمده، در حال حاضر چگونه است و اگر توانایی استفاده از بیش از ده درصد از مغزش را پیدا کند به کجاها میرسد. دیالوگ های مورگان فریمن و برخی از دیالوگ های اسکارلت مخصوصا در اواخر فیلم که در مقابل دانشمندان صحبت میکند تا دانش هایش را به آنان منتقل کند، همه از نظریه های معروف و جدید علمی هستند که برای اینکه مفهوم فیلم بهتر درک شود باید آن ها را بشناسید. Cph4 یک ماده واقعی است - البته این نام واقعی این ماده نیست- که در طول فیلم از آن صحبت میشود. این ماده در زنان باردار به مقدار بسیار کم ترشح میشود.
اگر مستندی را که مجری آن مورگان فریمن است دیده باشید - اگر به برنامه های علمی علاقه مند باشید- که فکر میکنم نام آن ( در جستجوی علم ) باشد می بینید که این فیلم در واقع در بستری از واقعیات جریان دارد.
نقل قول کردن
mehdi
+1 #75 mehdi 1393-09-30 01:00
منظور از استفاده ی 10 درصدی از مغز این است که انسان حداکثر حدود 10 درصد از مغزش برای درک جهان اطراف استفاده میکند و این واقعیت دارد. حداکثر حدود 10 درصد. و این به این معنا نیست ما فقط از گوشه ای از مغزمان استفاده میکنیم. نه. ما از همه ی مغزمان اما بسیار کم استفاده میکنیم و این مقدار تمام گنجایشی نیست که مغز ما دارد. انیشتین یکی از باهوش ترین انسان ها برای ارایه نظریه هایش از حدود 10 درصد از مغزش استفاده کرده است.
نقل قول کردن
ابوالفضل
+1 #74 ابوالفضل 1393-09-27 00:46
بنظر من واقعا فیل خوبی بود
ب نظر شما احترام میزارم و قبول دارم
اما من بعنوان یک ببیننده راضی بودم
اسکارلت جوهانسون عالی ست
نقل قول کردن
مسعود
-8 #73 مسعود 1393-09-26 14:58
سلام دوستان
این فیلم رو با دقت تمام سه بار دیدم اما میخوام یک نظر فلسفی نسبت به این فیلم داشته باشم که امیدوارم مورد توجه قرار بگیره،
درجایی از فیلم پژوهشگر(مورگان فریمن) عنوان می کنه که، یک نورون ، شما زنده هستین
دو نورون، شما حرکت می کنید
و با حرکت، اتفاقات جالبی آغاز شد
و من فکر می کنم ریشه تفکر پنهان این فیلم در همین جمله پژوهشگر نهفته است.
اما به عقیده بنده :
تعادل منشع پیدایش اضداد است و اضداد عامل گرایش به تعادلند
تعادل = خالق
اضداد = مخلوق
و LUCY = LUCYFER
نقل قول کردن
بهرام
-5 #72 بهرام 1393-09-23 22:34
به نقل از امیر:

    شاید دوستانی که میگن این یه فیلمه عالیه و یا اونی که گفته جواب سوالای منو داده و نظریه داروین و از این حرف ها واقعا اجداد شون میمون باشه ولی ماله ما که از همون اول ادم بوده :lol:


شما از تکامل و زندگی چی میفهمی؟؟؟؟؟؟؟
از آدم بودنت چی میفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟( آقای نسبتا آدم!!!)
از بودنت؟؟؟؟؟؟
اون میمونی که داری بهش میخندی راهش و دلیل بودنش مشخص، دلیل بودن آدمهایی!!! مثل تو چیه؟؟؟
میخوای بگم دلیل بودنتون چیه؟
ولش کن چون قبل از من هزاران هزار نفر گفتن، اگه گوشی واسه گوش دادن داشتی که اینجوری نظر نمیدادی.
شما برو همون شناسنامه تو سیاه کن، (زن بگیر، بچه دار شو اونم تعداد بالا، بعدش برو پای صندوق رأی بده).
اینجا که جای رأی دادن تو نیست "آدم".
نقل قول کردن
امیر
-1 #71 امیر 1393-09-22 17:59
شاید دوستانی که میگن این یه فیلمه عالیه و یا اونی که گفته جواب سوالای منو داده و نظریه داروین و از این حرف ها واقعا اجداد شون میمون باشه ولی ماله ما که از همون اول ادم بوده :lol:
نقل قول کردن
C.P.H.4
+14 #70 C.P.H.4 1393-09-22 16:57
C.P.H.4
راز رسیدن مغز به ۱۰۰ در ۱۰۰:
رازش خوردن مغزه.
من هم به خاطر همین صبح زود رفتم طباخی ۲ تا مغز خوردم, انگار که یه چیزی در مغز من شکل گرفته بود خیلی تغییر کرده بودم, فرداش هم همین کارو کردم, رفتم همون طباخی ۲تا مغز دیگه خوردم , انگار که همه چیزو بهتر درک میکردم, وقتی برگشتم خونه به مامانم گفتم من زن میخوام , اون طفلی هم از خوشحالی به هر چی دختر توی فک و فامیل و همسایه هابود خبر داد, همینجوری واسم از زمین و زمان اس ام اس لاو میومد, فردای اونروزم گفتم برم ۲ تا مغز دیگه بخورم که یهو دیدم یه پارچه زدن به علت فروش کله پاچه خر این طباخی پلمپ شد, تازه فهمیدم که مغز خر خورده بودم که میخواستم زن بگیرم.
نقل قول کردن
tak_boye2006
-4 #69 tak_boye2006 1393-09-22 16:47
راز رسیدن مغز به ۱۰۰ در ۱۰۰:
رازش خوردن مغزه.
من هم به خاطر همین صبح زود رفتم طباخی ۲ تا مغز خوردم, انگار که یه چیزی در مغز من شکل گرفته بود خیلی تغییر کرده بودم, فرداش هم همین کارو کردم, رفتم همون طباخی ۲تا مغز دیگه خوردم , انگار که همه چیزو بهتر درک میکردم, وقتی برگشتم خونه به مامانم گفتم من زن میخوام , اون طفلی هم از خوشحالی به هر چی دختر توی فک و فامیل و همسایه هابود خبر داد, همینجوری واسم از زمین و زمان اس ام اس لاو میومد, فردای اونروزم گفتم برم ۲ تا مغز دیگه بخورم که یهو دیدم یه پارچه زدن به علت فروش کله پاچه خر این طباخی پلمپ شد, تازه فهمیدم که مغز خر خورده بودم که میخواستم زن بگیرم :D
نقل قول کردن
دانیال
+10 #68 دانیال 1393-09-22 11:34
با عرض سلام من هم این فیلو رو دیدم و با توجه به نظرات ،دیدم که به آخر فیلم که میگه من همه جا هستم توجه شده. من میخاستم بگم ((خداوند گفته من از خودم درانسن ها دمیدم)) با توجه به این حرف شاید سازنده ی فیلم می خاسته بگهکه اگر به اگاهی کامل برسی دوباره عضوی از من خاهی شد ;-)
نقل قول کردن
کریم
-6 #67 کریم 1393-09-22 01:25
Man fek mikonam ghasde film mokhatab peyda kardan bud az tarighe talangor zadan
Ghazie afarinesh hamishe tu zehne hame has vaghti javabibarash nadarim saay mikonim be badan mokool konim va rajebesh fek nakonim
Vaghti chizi az jaee mishnavim ya tu ye film mibinim dobare teshnash mishim ye modat sargarmim
Injuri film mokhatab peyda mikone
Hala ya be ghasde sud jooee va be estelah hamun saanate sinemas ya angizehaye siasi poshteshe ke taze hamin jango bahso jadal ham bazam mokhatabo afzayesh mide
Az lahaze kargardani zaaf bud bazigari tekrari bud
Norman kheyli tekrari bud hame negahash harf zadanesh va zhestash lucy tekrari bud negahe yakhi labaye zakhim
Hata filname ham tekrari bud kheyli sahnehaye film ghabele pishbini bud masalan sahne ruberuee lucy ba daneshmanda va kole mokalemateshun negahaye moteajebeshun.. ..kheyli zaeef bud pashimunam az didan
Ye kerm rizie bozorg az noe hallywoody bud baraye jazbe mokhatab....
نقل قول کردن
مسعود
+3 #66 مسعود 1393-09-21 21:13
سلام دوستان
این فیلم رو با دقت تمام سه بار دیدم ا%