رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

جیگرم ، جیگرم ! جـــیــــگـــر !! اِاااااااا


کلاه قرمزی 94 مدیون جیگر است


http://s3.picofile.com/file/8188036150/kolah_ghermezi_C_500.jpg


رها ماهرو : کلاه قرمزی امسال که می دانست با این موضوعات پیش پا افتاده و شخصیت های تکراری نمی تواند مخاطب زیادی جذب کند ، دست به پرداختن شخصیت جیگر در برنامه کرد.

کسانی که هر سال دنبال کننده مجموعه کلاه قرمزی از تلویزیون باشند میدانند که امسال بیشتر برنامه روی شخصیت جیگر معطوف بوده است و آن های دیگر در حاشیه بوده اند . که البته انتخاب خوبی است زیرا جیگر جای کار دارد و می تواند مخاطب را تا آخر پای تلویزیون نگه دارد.یعنی اگر هر شب برنامه در مورد جیگر بود نه تنها از مخاطبان برنامه کم نمی شد بلکه طنز آن را بیشتر می کرد . شخصیت فامیل دور هم خودش را تکرار می کرد و حرف جدیدی برای گفتن نداشت . آقوی همساده هم خودش را حفظ کرده بود ولی او هم حرف جدیدی برای گفتن نداشت مانند تمام شخصیت های دیگر مجموعه کلاه قرمزی . ولی دیوی کاملا جدید بود و خوب به آن پرداخته بودند . همینطور شعر های انگلیسی که ببعی میخواند زیبای خاصی به مجموعه کلاه قرمزی بخشیده بود .

اگر از برند بودن اسم کلاه قرمزی برای این مجموعه کودکانه بگذریم .این می ماند که کلاه قرمزی و پسرخاله که زمانی محبوب و پرطرفدار بودند اکنون دیگر حرف جدیدی برای زدن ندارند و تنها اضافی و وقت پر کن شده اند . شخصیت های دیگر از آن ها پیشی گرفته اند و محبوب ترند و شاید اسم جیگر یا فامیل دور یا عزیزم ببخشید یا دیوی یا شخصیت های دیگر برای نام مجموعه کلاه قرمزی بهتر باشد . به نظر می رسد حمید جبلی و ایرج طهماسب که مشغول هدایت شخصیت ها و بازیگران دیگر هستند از شخصیت پردازی و پروراندن خود کلاه قرمزی و پسر خاله که مهم ترین و قدیمی ترین عروسک های این مجموعه هستند باز مانده اند .


http://s3.picofile.com/file/8188031250/kolah_ghermezi_b.jpg


ولی آن مهمان هایی که هرشب به برنامه دعوت می کردند که برنامه از حالت یکنواختی در بیاید بیشتر برنامه را کسل کننده و از اصالتش می کاست . در تمام این سال هایی که کلاه قرمزی روزهای عید از تلویزیون در حال پخش بود به کیفیت و طنز سال 93 نمی رسید ، همینطور دعوت کردن بازیگر حامد بهداد در یکی از قسمت های سال 94 اشتباه محض بود  . در جریان بی ادبی و مسخرگی های اخیر حامد بهداد در رسانه ها دعوت کردن او به برنامه کودک کلاه قرمزی عجیب و دور از انتظار بود . این همه بازیگر در عرصه سینمای ایران وجود دارد . این که یکی از بازیگر های کم حاشیه و با سابقه و شهرت بیشتر را انتخاب می کردند برای کل برنامه کافی بود و لازم نبود این همه مهمان دعوت کنند ، این که هر شب یک مهمان را دعوت میکنند و کل برنامه را تحت تاثیر او قرار می دهند یعنی کفگیر طنزشان به ته دیگ خورده است و موضوع جالبی برای مطرح کردن به ذهنشان نمی رسد . می توان با همان چند تا عروسک موضوعات جدیدی مطرح کرد و برنامه را جلو برد .یعنی از آنچه دارند خوب استفاده کنند اصالت این مجموعه هم حفظ می شود .


http://s6.picofile.com/file/8188031150/kolah_ghermezi_a.jpg



واژه های کلیدی : کلاه قرمزی ، نقد کلاه قرمزی 94 ، کلاه قرمزی جدید ، جیگر ، کاظم سیاحی ، ببعی ، محمد بحرانی ، گابی ، علی سرابی ، دختر همسایه ، نگار استخر ، نقد سریال کلاه قرمزی ، نقد کلاه قرمزی 93 ، بازیگر نقش جیگر ، بازیگر نقش ببعی ، بازیگر نقش آقوی همساده ، بازیگر نقش کلاه قرمزی ، بازیگر نقش پسر عمه زا ، بازیگر نقش پسر خاله ، بازیگر نقش گابی ، بازیگر نقش دیبی ، بازیگر نقش دختر همسایه ، بازیگر نقش فامیل دور ، بازیگر نقش جیگر ، نقد کلاه قرمزی 1395 ، نقد کلاه قرمزی 95 ، طرفداران کلاه قرمزی ، برنامه های شبکه دو ، عکس بازیگران سریال کلاه قرمزی ، برنامه های کودک ، ایرج طهماسب ، حمید جبلی ، محمد رضا هدایتی


نظرات 6 + ارسال نظر
لایلای پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 01:58 ب.ظ

کتابخنه ن والقلم چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 01:55 ب.ظ http://nvalghalam.blogsky.com

با نظرتان درپاراگراف اول موافق نیستم همه شخصیتها باوجودتکراری بودن همیشه برای مخاطب جذاب وپرهیجانند والبته مخاطب سن وتحصیلات و...مشخصی ندارد ودرهرطیفی مشتاقانه پای برنامه کلاه قرمزی می نشیند

شماازشخصیت کودک فامیل دور ودخترهمسایه وگیگیلی هم غافل نباشید که جذابیتهای خاص خودشونو دارن

اما دربخش دوم فرمایشاتتون موافقم که دعوت مهمان برنامه راکسل میکند وحتی اگر بنیامین یاباران کوثری یاشهاب حسینی بسیار موقر هم باشد وچه برسد به حامداد باآن شخصیت درگیرش

زر زر جمعه 16 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:18 ب.ظ

جیگر واقعااااا عااااااااااااااااااااااااااااااااااالیه

ک چهارشنبه 24 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:47 ق.ظ

با نظر نویسنده موافقم
دعوت از مهمان سطح برنامه را پایین آورد
کلاه قرمزی 93 بهترین بود

ع.م.آ شنبه 20 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:51 ب.ظ

شما شخصیت مورد علاقت جیگره، چرا الکی ازش طرفداری می کنی؟ کلاه قرمزی امسال ضعیف بود و همش به خاطر این بود که از جیگر لوس و نچسب زیاد استفاده کردن.

بهار دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:20 ب.ظ

آخه تو کی هستی در چه جایگاهی هستی در مورد همه برنامه ها نظر میدی تو بر کمکشون کن اوضاع فیلما خوب بشه.اعتماد به نفس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد