رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

آیا ادامه ای بر داستان های هری پاتر وجود دارد؟

 جی کی رولینگ داستان جدیدی از « هری پاتر » را خلق می کند

جی.کی.رولینگ دست از سر کاراکتر هری پاتر که وی و استودیوهای سینمایی سازنده آثاری تصویری از روی کتاب های ۷ گانه وی را میلیاردر ساخته، بر نمی دارد.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، این نویسنده زن میانسال بریتانیایی در جدیدترین اقدامش در این راه می خواهد در سه جلد کتاب کوچک و کوتاه که به صورت ایمیلی در صفحات مجازی و برخی سایت های منتخب وی می آید، به حوادث تازه ای در زندگی هری پاتر، این نوجوان عاشق سحر و جادو و محصل ماجراجوی مدرسه خیالی هاگ وارتز بپردازد. پیشتر هم قطعاتی از این مجموعه داستان های کوتاه در سایت اینترنتی پاترمور که متعلق به کاراکتر هری پاتر است، آمده بود. هنوز معلوم نیست از این قطعات کوتاه تا چه حد می توان برداشت های سینمایی داشت اما در این مسئله تردیدی نیست که تعداد محصولات و برنامه ها و فیلم های جدید مرتبط با هری پاترها به شکلی محسوس در حال افزایش است و ردپای رولینگ و مخلوق معروف او به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تعداد قابل توجهی از آثار هنری این روزهای جهان مشاهده می شود. یکی از بارزترین و بزرگترین آنها فیلم سینمایی جدید «هیولاهای فوق العاده و کجا آنها را پیدا کنیم» است که در آن به گذشته سفر می شود تا مسایل مرتبط با هری پاتر و دنیای سحر و جادو سالها قبل از این که هری و دو دوست نزدیکش ران و هرمیون در مدرسه هاگوارتز گرد آیند تشریح شود.
https://moviemag.ir/images/pics/62/News/1/1/31/20161003083923_1.jpg
این به واقع اولین فیلم گذشته نگر مرتبط با پاتر است و بعید می نماید که تک فیلم این پروسه باشد و در صورت توفیق این فیلم کارهای دیگری از این قبیل که آنها را در دنیای فیلمسازی Prequel می نامند، در مسیر تولید قرار خواهند گرفت. هر یک از کتاب های جدید پیرامون پاتر که به روش «ای.بوک» عرضه می شوند، مشتمل بر ۱۰ هزار کلمه هستند و هم قطعات قدیمی در آنها به کار رفته و هم عبارات و ماجراهایی تازه، در همه حال این کتاب ها سبب می شوند نکات بیشتری درباره پاتر و مرتبط با دنیای غیرمتعارف او روشن و بیان شوند. این در حالی است که رولینز طی سالهای اخیر به دفعات تاکید کرده که دنیای پاتر برای او تمام شده و مایل نیست آنها را کش بدهد اما کارها و اقدامات او چیزهای دیگری را می گوید و وی همچنان در دنیای آشنای پاتر چرخ می زند. سه کتاب ای بوکی در راه از این قرار هستند: «هاگوارتز: یک راهنمای نامطمئن» که توضیحات تازه ای را درباره محل تحصیل هری پاتر عرضه می کند، «داستان هایی کوتاه از هاگ وارتز و قدرت ها و سیاست های آن» که متمرکز بر زندان ازکابان خواهد بود و کاراکتر پرطرفدار هوریس اسلاگ هورن (با بازی جیم برودبنت) را نیز تشریح خواهد کرد و سرانجام «داستان هایی کوتاه از هاگ وارتز و دشواری ها و خطرات» که کاراکترهای جالبی چون مینروا مک گونگال را در مرکز توجه قرار خواد داد. سردمداران تبلیغات هری پاتری توصیه کرده اند که دوستداران پاتر حتماً این سه کتاب را بخوانند تا محصولات بعدی تصویری و مکتوب پاتر، برایشان بیشتر قابل فهم باشد


 جی کی رولینگ پس از چند سال رازهای هری پاتر را حل کرد

جی کی رولینگ سرانجام پس از چند سال به پرسشها درباره رازهای بزرگی که درباره کتابهای هری پاتر وجود داشت، پاسخ گفت.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، طرفداران کتابهای هری پاتر طی سالهای گذشته چندین و چند سؤال اساسی درباره حوادث کتابهای هری پاتر داشتهاند که هرگز پاسخی به آنها داده نشده بود. اما این هفته نویسنده کتابها به دو پرسش از این پرسشها جواب داد.

یکی از این سؤالات درباره فلافی، سگ سه سر بزرگی است که در فیلم و کتاب هری پاتر و سنگ جادو وجود داشت و طرفداران کتاب همیشه میخواستند بدانند سرنوشت این سگ چه بوده است که دیگر نه دیده شد و نه حرفی از او به میان آمد.

جی کی رولینگ در پاسخ به این سؤال با تاکید بر اینکه فلافی ارزش زیادی برای داستان داشت، نوشته است: فلانی مدت زمان زیادی را در جنگلی میگذراند که در نزدیکی مدرسه هاگوارتز قرار دارد.
2 1 2013112211825
سؤال بعدی که همیشه وجود داشته است، این است که چرا خانه شماره 12 خیابان گریمالد لندن که محل زندگی اجدادی خانواده بلک است، باید وسط یک خانه عظیم و غول پیکر وجود داشته باشد؟ جی کی رولینگ پاسخی کوتاه اما جالب به این پرسش داده و گفته است: اجداد خانواده بلک خواهان تملک این خانه بزرگ و زیبا بودند. بنابراین ساکنان آن را مجبور به خروج از خانه کردند و خانه خود را وسط آن خانه بزرگ بردند و ساکن آن شدند.

جی کی رولینگ به یک سؤال دیگر هم جواب داد. این سؤال این بود که چه نوع چای مینوشد و او پاسخ داد: چای لانکشایر!


 جی کی رولینگ طرفدارانش را غافلگیر کرد

جی‌کی رولینگ نویسنده و خالق سری داستان‌های هری پاتر با انتشار آنلاین «جادو در آمریکای شمالی» هواداران را برای نمایش «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیست‌گاه آن‌ها» آماده می‌کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین، مجموعه چهار قسمتی «جادو در آمریکای شمالی» هواداران را با مکان‌هایی جدید در دنیای شعبده و جادو آشنا می‌کند.

نخستین قسمت از این مجموعه با عنوان «تاریخ جادو در آمریکای شمالی» دوشنبه با انتشار یک ویدئوی 100 ثانیه‌ای به عنوان پیش‌درآمدی بر نوشته اصلی رولینگ دوشنبه معرفی شد.

این مجموعه نوشته‌ها در چهار روز پیاپی به صورت آنلاین منتشر خواهند شد. این چهار داستان خوانندگان را با جادوگران، ساحره‌ها، تاریخچه و جادوهایشان در آمریکای شمالی آشنا خواهد کرد. ویدئوی یاد شده که به صورت همزمان در چندین رسانه منتشر شد، تماشاگران را به سایت انتشار داستان راهنمایی می‌کند.

این ویدئو و داستان‌ها در حقیقت زمینه را برای نمایش فیلم «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» آماده می‌کند. این فیلم از 18 نوامبر با بازی ادی ردمین به سینما می‌آید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد