رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها

 خالق « هری پاتر » 5 فیلم فیلمنامه براساس « جانوران جادویی و زیستگاه آنها » می نویسد!

802910 5052242225523
جی. کی. رولینگ که امشب در یک مراسم مربوط به طرفداران هری پاتر در سالن سینمای چینی TCL به شرکت کرده بود تأکید کرد مجموعه فیلم هایی که تحت عنوان «جانوران جادویی و زیستگاه آنها»‌ در دست تولید است، پنج قسمت خواهد داشت و وظیفه نوشتن فیلمنامه هر پنج قسمت هم بر عهده خود رولینگ خواهد بود.

گزارش مووی مگ به نقل از کیوسک تایمز، اولین قسمت از این مجموعه با بازی «ادی ردمین»، بازیگر برنده جایزه اسکار، قرار است ۱۸ نوامبر امسال (۲۸ آبان) راهی پرده سینماهای جهان شود. این قسمت در نیویورک ۱۹۲۰ می گذرد و ادی ردمین را در نقش یک جانور جادویی شناس اهل انگلستان تصویر می کند که در پی شکار جانوران جادویی سراسر دنیا پا به نیویورک گذاشته است. در این فیلم، شخصیت های کلیدی هری پاتر نظیر «آلبوس دامبلدور» و «گلرت گریندل والد» نقش تأثیرگذاری دارند.

کمپانی برادران وارنر در ماه آگوست اعلام کرده بود که قسمت دومی بر این فیلم خواهد ساخت و «دیوید ییتس» که چهار قسمت آخر هری پاتر را ساخته، کارگردان این پروژه خواهد بود.

به این ترتیب پیش بینی می شد که با یک سه گانه طرف باشیم تا اینکه امشب جی. کی. رولینگ رسما اعلام کرد این مجموعه پنج قسمتی خواهد بود.

در این مراسم که به صورت زنده در اینترنت هم پخش می شد، کالین فارل و جون وویت، پدر آنجلینا جولی، هم حضور داشتند


 انتقاد از جی کی رولینگ به دلیل انتخاب بازیگر اسیایی!

image 13970706226 img 20180928 23132648
بعد از انتشار جدیدترین تیزر بخش دوم «جانوران شگفت‌انگیز»، جی کی رولینگ خالق دنیای هری پاتر با انتقادهای تندی در شبکه‌های اجتماعی به خاطر انتخاب یک بازیگر کره‌ای در نقش ناگینی (مار ولدمورت) مواجه شده است. رولینگ در برابر اتهام نژادپرستی از خود دفاع کرده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از آی سینما، « جانوران شگفت‌انگیز: جرایم گریندلوالد» ناگینی را که در داستان‌ها و فیلم‌های «هری پاتر» حضور داشت، نشان می‌دهد و در تیزر آخر می‌بینیم که کلودیا کیم بازیگر اهل کره جنوبی نقش نسخه انسانی مار وفادار ولدمورت را بازی می‌کند.

رولینگ که فیلمنامه سری «جانوران شگفت‌انگیز» را نوشته و تهیه‌کننده این فیلم‌هاست، قبلا به دلیل آنچه نبود تنوع نژادی در شخصیت‌های دنیای جادوگری‌اش خوانده می‌شد، مورد انتقاد بود و حالا عده‌ای در توییتر نوشته‌اند چرا باید یک بازیگر آسیایی نقش ماری را بازی کند که در نهایت تسلیم شخصیت منفی اصلی دنیای هری پاتر می‌شود.

رولینگ در برابر این انتقادها در توییتر خود نوشت: «ناگا موجود افسانه‌ای مار شکل در اسطوره شناسی اندونزی است، بنابراین ناگینی هم اینطور است. ناگا ها گاهی در قالب موجودات بالدار و گاهی نیمه انسان نیمه مار تصویر شده‌اند.»

اما این توضیح هم ظاهرا منتقدان ماجرا در توییتر را قانع نکرده و یکی از آنها نوشته که تمام مدت در داستان‌های هری پاتر یک زن آسیایی تسلیم و فرمانبر یک مرد سفیدپوست بوده و این را نژادپرستانه دانسته است.

اوایل سال میلادی جاری هم حضور جانی دپ در این فیلم در نقش گریندلوالد با انتقاد روبه‌رو شد، چون او به خشونت خانگی متهم شده بود.


 « هیولاهای فانتزی » جی کی رولینگ سه گانه خواهد بود

خبرها حکایت از آن می کند که نسخه سینمایی «هیولاهای فانتزی» که فیلم برداری آن به تازگی تمام شده، تبدیل به یک سه گانه می شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از جام جم، این اکشن فانتزی ماجراجویانه براساس فیلم نامه اریژینال جی.کی.رولینگ ساخته می شود.

امر کارگردانی فیلم را هم دیوید یاتس به عهده دارد، که چهار قسمت آخر مجموعه فیلم «هری پاتر» را کارگردانی کرد.

داستان فیلم تازه یاتس در شهر نیویورک در اولین روزهای قرن بیستم اتفاق می افتد و ماجراهای نیوت اسکاماندر را تعریف می کند.

نیوت اسکاماندر در داستان مجموعه کتاب و فیلم هری پاتر، به صورت یک کاراکتر فرعی در دل یکی از قصه هایی که هری می خواند، حضور داشت.

به نوشته هالیوود ریپورتر، بسیاری از منتقدان از «هیولاهای فانتزی» به عنوان دنباله ای بر مجموعه فیلم هری پاتر یاد می کنند.

ادی ردماین بازیگر انگلیسی تبار و اسکار گرفته سینما، در این فیلم در نقش کاراکتر نیوت اسکاماندر بازی می کند.

تهیه کنندگان فیلم در کمپانی برادران وارنر می گویند قسمت اول این تریلوژی، هجدهم نوامبر امسال به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی می رود.

جی کی رولینگ خالق مجموعه داستان پرخواننده هری پاتر و دیوید یاتس، از سرمایه گذاران «هیولاهای فانتزی» هم هستند


هیجان انگیزترین نکته فیلم جانوران شگفت انگیز ۲ از زبان ادی ردماین
محمد باقری

اکران فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها در سال ۲۰۱۶ باعث شد تا بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای هری‌ پاتر با ابعاد جدیدی از جادوگری آشنا شوند. این روند با اکران فیلم بعدی این سری، یعنی جانوران شگفت انگیز: جرم‌های گریندلوالد، در سال جاری ادامه خواهد داشت و حتی فراتر خواهد رفت. در‌واقع ردماین در مصاحبه‌ای که اخیراً در مورد فیلم جدید خود انجام داد اشاره کرده است که از پیچیدگی های دنیای تاریک و عمیق دنیای جادوگری هیجان‌زده است. ردماین (Redmanye) گفت:”چشمگیرترین جنبه این فیلم تغییر فضای آن نسبت به قبلی‌ها است. دنیا تاریک‌تر شده و به دنیای هری پاتری آشنای مردم شبیه‌تر شده است. شخصیت‌هایی که در فیلم قبلی با آن‌ها آشنا شدیم حالا وارد دنیای تاریک و آشنای ما شده‌اند. هنگامی که فیلمنامه را می‌‌خواندم با عناصری رمزآلود و مرموز مواجه شدم و حدس می‌زنم که جانوران شگفت انگیز ۲ با موفقیت خوبی همراه خواهد شد.


با این اوصاف اگر قرار باشد که جانوران شگفت انگیز پا به دنیایی جدید بگذارند، طبق حرف‌هایی که ردماین در مصاحبه با EW گفته است، باید ببینیم نیوت اسکمندر و دوستانش در تاریکی های پیش رو چگونه مسیر خود را پیدا می‌کنند !
فیلم اصلی شخصیت‌ها و قوانینی پایه‌ای را وضع کرد تا دنباله های آن بتوانند به راحتی گسترش یابند و حالا فیلم جدیدی که در دست ساخت قرار دارد می‌تواند داستانی پیچیده‌تر و جذاب را از مکان های خطرناک و افراد شرور به تصویر بکشد.
با توجه به نام انتخاب شده برای این دنباله، جرم های گریندلوالد، منطقی است که انتظار داشته باشیم با عناصر مجرمانه و تاریک‌تری روبرو شویم. حالا که شخصیت منفی اصلی داستان یعنی گریندلوالد به خوبی معرفی شده است و جانی دپ (Johnny Depp) نیز نقش مهم‌تری به عنوان شخصیت منفی در داستان ایفا کرده، فضا برای گشت و گذار در دنیای جادوگری باز شده است.

جانوران شگفت انگیز ۲ ۰ جانوران شگفت انگیز جرم های گریندلوالد

با همه ی این گفته‌ها اما بعید است که همه چیز تلخ و ناراحت‌کننده پیش برود. عکس‌های اولیه‌ای که از جود لاو در نقش دامبلدور جوان منتشر شده است وعده یک شخصیت جذاب و شدیداً کاریزماتیک را می‌دهد. بازگشت دن فاگلر د نقش جیکوب کوالسکی نیز به ما وعده سکانس های جذاب و مفرحی را می‌دهد.
برای تماشای این فیلم جذاب و آگاه شدن از تغییرات واقعی آن نسبت به نسخه قبلی، حداقل باید تا تاریخ ۱۶ نوامبر سال ۲۰۱۸ صبر کنید. تا آن زمان با آلبالو همراه باشید تا از آخرین اخبار دنیای جادوگری هری پاتر بی‌خبر نمانید !


 جی کی رولینگ طرفدارانش را غافلگیر کرد



جی‌کی رولینگ نویسنده و خالق سری داستان‌های هری پاتر با انتشار آنلاین «جادو در آمریکای شمالی» هواداران را برای نمایش «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیست‌گاه آن‌ها» آماده می‌کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین، مجموعه چهار قسمتی «جادو در آمریکای شمالی» هواداران را با مکان‌هایی جدید در دنیای شعبده و جادو آشنا می‌کند.

نخستین قسمت از این مجموعه با عنوان «تاریخ جادو در آمریکای شمالی» دوشنبه با انتشار یک ویدئوی 100 ثانیه‌ای به عنوان پیش‌درآمدی بر نوشته اصلی رولینگ دوشنبه معرفی شد.

این مجموعه نوشته‌ها در چهار روز پیاپی به صورت آنلاین منتشر خواهند شد. این چهار داستان خوانندگان را با جادوگران، ساحره‌ها، تاریخچه و جادوهایشان در آمریکای شمالی آشنا خواهد کرد. ویدئوی یاد شده که به صورت همزمان در چندین رسانه منتشر شد، تماشاگران را به سایت انتشار داستان راهنمایی می‌کند.

این ویدئو و داستان‌ها در حقیقت زمینه را برای نمایش فیلم «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» آماده می‌کند. این فیلم از 18 نوامبر با بازی ادی ردمین به سینما می‌آید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد