رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

گمشده ساخته حمید رضا لوافی

گمشده
1393 ایران
حمید رضا لوافی

 

پیگیری سریال مناسبتی «هویت گمشده» در کرمانشاه

به گزارش «بانی فیلم»، «هویت گمشده» (نام موقت) تهیه  شده  در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در مرحله تصویربرداری قرار دارد. این سریال در 26 قسمت 30 دقیقه ای برای پخش  در ایام  ماه  رمضان از شبکه استانی زاگرس در دست  تهیه است در خلاصه داستان آن آمده است: رها وکیل  جوانی است که در مورد پرونده ای قدیمی مرتبط با سرقت اشیاء عتیقه تحقیق می کند. پرونده ای که اعضاء  خانواده خود وی نیز در آن دخیل هستند. از طرفی رها در تلاش برای اثبات بی  گناهی پدرش سعی دارد  هویت  گمشده اش را بیابد… تصویربرداری این مجموعه  در کرمانشاه  انجام  می  شود. تاکنون 50 درصد  کار  در لوکیشن هایی چون  بیمارستان، کلانتری،  کتابخانه، جاده و… مقابل دوربین رفته و ادامه تصویربرداری تا اواخر ماه  رمضان نیز همچنان ادامه  خواهد داشت.

عوامل این مجموعه  عبارتند  از:  کارگردان: حمیدرضا لوافی،   تهیه کننده: مرضیه یاری میانه، نویسندگان: حامد افضلی، رویا خسرونجدی، مدیر تصویربرداری: مهدی سلیمانی، مدیر تولید: حامد کتاب الهی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز:  فرامرز اسمعلی خانی، طراح  صحنه و لباس: فاطمه  نعمتی، طراح گریم: جلال  امیری مرند، صدابردار: امیر  حاجی زاده، تدوین: فرشاد  معتمدی، رضا امیری، موسیقی: ذبیح ا… وحید، مدیر تدارکات: کامبیز ترابی، منشی صحنه: مانیا معینی، دستیار دوم کارگردان:  افشین منصوری، گروه  تصویر: احسان زرافشانی، وحید نادری، علی اعظمی، گروه صحنه و لباس: مجید کمشکی، مجتبی عباس پور،  محبوبه نعمتی، دستیار صدا:  داود نامداری، مجری گریم:  آیدا محمدی، دستیار  تدارکات: محمد صالح خاورزاده، سینه موبیل:  رامین بالایی، ترابری: عباس یاری، محمد روشن، عکاس: مجید کمشکی، بازیگران: سیروس بری، جلیل  بشتام، منوچهر امیریان،  عاطفه دهداریان فلاح، دنیا  فتحی، معصومه پاشایی، توران یاقوتی، جعفر دردانه، سیدمسعود قاسمی، ثریا  شیرزادی، فریبا صادقیان، ابراهیم جواهری، احمد صدفی و… . لوافی  ساخت تله  فیلم های  «بهمنا»، «زانیار»، «بهمنشیر»، «شب برفی» و  مجموعه تلویزیونی «من و میرزامراد» را در کارنامه خود  دارد.



یک کارگردان:
در فیلم مناسبتی رمضان لزوما بازیگران نباید روزه باشند

یک کارگردان تلویزیونی معتقد است، در کارهای مناسبتی ویژه رمضان لزوما نباید بازیگران روزه باشند و سفره افطار پهن شود.

حمیدرضا لوافی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، "هویت گمشده" ساخته جدیدش که از شبکه زاگرس کرمانشاه در حال پخش است را یک فیلم مناسبتی ویژه ماه رمضان دانست و در خصوص مناسبت این فیلم با ماه مبارک رمضان گفت: در یک فیلم مناسبتی ماه رمضان لزوما نباید بازیگران روزه باشند و سفره افطار پهن شود، بلکه وجود نشانه هایی از معنویت و مسائل انسانی در فیلم نیز می تواند آن را به یک کار مناسبتی تبدیل کند.

وی اظهار کرد: هویت گمشده داستان وکیل جوانی به نام "رها" را روایت می کند که به دنبال اشیای عتیقه ای است که پدر باستان شناسش آنها را در سال 1365 از دست داده و این ماجرا تلاقی دارد با داستان پسری به نام "سینا" که گذشته اش با این گروه باستانشناسی گره خورده و در مجموع یک درام در فیلم شکل گرفته است.

وی معتقد است، اینکه شخصیت های فیلم به دنبال هویت خود می گردند می تواند با ماه رمضان که همه به نحوی باید به دنبال هویت گمشده خود باشند ارتباط داشته باشد.

لوافی در خصوص استقبال مخاطبان از فیلمش گفت: از صحبت هایی که در گوشه و کنار می شود بازی بازیگران و ریتم کار توانسته مورد توجه قرار گیرد و مخاطب را برای ادامه داستان جذب کند.

وی با بیان اینکه فیلم بر اساس فیلمنامه به پیش می رود، اظهار کرد: اینکه یک فیلمنامه بر اساس فرهنگ و عناصر فرهنگی یک منطقه نوشته شود سخت و زمان بر است و در مدت زمان کوتاه نمی شد فیلمنامه ای با رنگ و بوی فرهنگ کرمانشاه نوشت.

کارگردان "هویت گمشده" افزود: تمام سعی خود را بکار گرفتم تا با بکارگرفتن عناصر فرهنگی به لحاظ پوشش بومی و لهجه رنگ و بوی محلی بیشتری به فیلم بدهم.
http://kermanshah.isna.ir//Files/News/Image/13934/26718.jpg
وی با بیان اینکه سریال "هویت گمشده" به نیمه خود رسیده است، گفت: پخش این سریال هر شب راس ساعت 21و40 دقیقه از شبکه زاگرس تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

لوافی، «مرضیه یاری میانه» را تهیه کننده، «مهدی سلیمانی» را مدیر تصویربرداری و «حامد افضلی» و «رویا خسرو نجدی» را  نویسندگان این سریال معرفی کرد.

وی همچنین از «منوچهر امیریان»، «سیروس بری»، «جلیل بشتام»، «عاطفه دهداریان فلاح» و «دنیا فتحی» به عنوان بازیگران اصلی این سریال نام برد.

 ساخت"هویت گمشده"در سیمای زاگرس کلید خورد

ساخت سریال هویت گمشده در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه کرمانشاه کلید خورد.

حمیدرضا لوافی کارگردان این سریال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به آغاز تصویربرداری این سریال، عنوان کرد: این سریال ویژه ماه مبارک رمضان برای پخش از شبکه زاگرس می باشد.

به گفته لوافی سریال «هویت گمشده» در 26 قسمت 30 دقیقه ای برای پخش از شبکه زاگرس تهیه می شود.

وی تصریح کرد: «هویت گمشده» داستان دختری به نام "رها" را روایت می کند که پس از گرفتن مدرک وکالت به دنیال بازخوانی پرونده ای مربوط به خاندان خود، در پی یافتن هویت خود و ریشه مشکلاتی که برای خانواده اش ایجاد شده، است.

به گفته لوافی تمامی بازیگران سریال کرمانشاهی بوده و بازیگرانی همچون «سیروس بری»، «جلیل بشتام»، «منوچهر امیریان»، «دنیا فتحی» و «عاطفه دهداریان» در آن ایفای نقش می‌کنند.

وی تصریح کرد: «مرضیه یاری میانه» تهیه کننده این سریال است و نویسندگی آن را «حامد افضلی» و «رویا خسرو نجدی» و تصویربرداری آن را «مهدی سلیمانی» بر عهده دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد