رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مورگان فریمن و دردسری بزرگ

«مورگان فریمن» این روزها دچار چالشی بزرگ در زندگی خود شده است و شاید هم بزرگترین چالش زندگی حرفه ایش پس از بازی در بیش از 100 فیلم سینمایی که 3 فیلم از آنها جزو 100 فیلم برتر تاریخ سینما می باشند.

مورگان فریمن به شکایت ۸ زن از وی به اتهام آزار و اذیت جنسی واکنش نشان داد و این ادعاها را دروغین دانست.

 پس از این که رسانه‌ها از شکایت چند زن از «مورگان فریمن» به سبب رفتار نامناسب و آزار و اذیت پرده برداشتند، این بازیگر برنده اسکار اعلام کرد که هرگونه صحبتی مطرح شده در این باره اشتباه است اما وی از تمامی کسانی که ممکن است آن‌ها را ناراحت کرده باشد، عذرخواهی می‌کند.

اتهامات وارد شده به این بازیگر ۸۰ ساله، جدیدترین مورد از مجموعه شکایات مطرح شده علیه بازیگران مرد، فیلمسازان و عوامل هالیوودی از اکتبر سال ۲۰۱۷ تاکنون است که در برخی موارد منجر به کناره‌گیری افراد و توقف پروژه‌های سینمایی شده است.

روز جمعه گذشته «هاروی واینستین» تهیه‌کننده پرنفوذ آمریکایی سرانجام به سبب اتهامات سوء استفاده جنسی و تجاوز توسط پلیس نیویورک دستگیر شد.

«فریمن» در واکنش به این اتهامات در بیانیه‌ای گفت:« از  این که ۸۰ سال از زندگی‌ام در یک چشم به هم زدن و با گزارش رسانه‌ها در خطر فروپاشی است، ویران شدم. اما می‌ خواهم روشن صحبت کنم، من محیط ناامن کاری برای کسی ایجاد نکردم. به زنان تعرض نکردم و از آنها در ازای پیشرفت و استخدام درخواستی نکردم و همه این ادعاهای مطرح شده کذب است. من آدمی هستم که تلاش می‌کنم فضا را برای اطرافیانم راحت کنم و با آن‌ها شوخی کنم اما مشخصا همیشه این رفتارها طبق قصد و  نیت من پیش نرفته است و به همین دلیل است که از همه کسانی که احتمالا آن‌ها را ناراحت کردم عذر می‌خواهم.»

سی‌ان‌ان اعلام کرده که هشت زن که خود را قربانی آزار و اذیت جنسی و یا رفتار نامناسب معرفی کردند از «فریمن» شکایت کرده اند و هشت زن دیگر شاهد چنین رفتارهایی از وی بوده‌اند. آن‌ها همچنین اعلام کردند دیگر منابع «فریمن» را فردی حرفه‌ای در اداره و محل کار توصیف کردند و این اتهامات را رد کردند.

مورگان فریمن ۸۰ ساله که در طول ۵۰ سال گذشته در بیش از ۱۰۰ اثر سینمایی بازی کرده‌ است،‌ اولین‌بار در سال ۱۹۶۴ مقابل دوربین قرار گرفت و تاکنون پنج‌بار نامزد جایزه اسکار شده که در سال ۲۰۰۴ برای فیلم «عزیز میلیون دلاری» بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

وی در سال ۱۹۹۷ توسط مجله انگلیسی «امپایر» به‌عنوان سی‌ویکمین بازیگر بزرگ همه دوران‌ها برگزیده شد و سه فیلم «رانندگی برای خانم دیزنی»، «افتخار» و «رهایی از شائوشنک» او در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما قرار گرفت.

«شوالیه تاریکی»، «لوسی»، «قرمز»، «تحت تعقیب» و «شیوع» از دیگر فیلم‌های موفق «فریمن» هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد