رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نرم افزار برای کاهش لرزش فیلم

یکی از مشکلات ضبط فیلم‌های ویدئویی توسط تلفن‌های همراه، دوربین‌های فیلمبرداری، دوربین‌های دیجیتال و... ایجاد لرزش در آنهاست.

 این لرزش‌ها که ناشی از لرزش دست، حرکت سریع به اطراف و حتی چرخش سریع دوربین است موجب می‌شود هنگام مشاهده فیلم‌های ضبط شده نه تنها از آنها لذت نبرید بلکه در مواردی چشمانتان بسرعت خسته شده و سردرد هم بگیرید! اگر شما هم با این‌مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید و به‌دنبال راه حلی آسان برای رفع آن هستید، استفاده از نرم‌افزار معروف Windows Movie Maker را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نسخه جدید این نرم‌افزار با قابلیت اجرا در ویندوزهای 7 و 8 به شما این امکان را می‌دهد تا به‌طور خودکار و بدون نیاز به نرم‌افزارهای پیچیده میکس و مونتاژ فیلم، لرزش موجود در فیلم‌های ضبط شده را بگیرید و تا حدامکان آنها را ثابت کنید. برای استفاده از این نرم‌افزار باید به روش زیر عمل کنید:

1ـ ابتدا نسخه‌ای از این نرم‌افزار را روی سیستم‌عامل خود نصب کنید. توجه داشته باشید این نرم‌افزار در مجموعه Windows Essentials 2012 ارائه شده است و می‌توانید نسخه کامل آن را با حجمی در حدود 135 مگابایت از لینک زیر دانلود کنید:

http:‌/‌‌/‌g. live. com‌/‌1rewlive5-all‌/‌en‌/‌wlsetup-all. exe

2- پس از دانلود و نصب نرم‌افزار روی ویندوز 7 یا 8، باید آن را اجرا کرده و فایل ویدئویی موردنظرتان را در آن فراخوانی کنید.

3ـ بخش شامل لرزش از ویدئوی خود را انتخاب کنید.

4ـ وقتی ویدئوی شما انتخاب شود، ابزار Videos Tools در ریبون بالای نرم‌افزار فعال می‌شود. با انتخاب گزینه Edit از ریبون به‌نمایش درآمده مراحل را ادامه دهید.

5ـ روی گزینهVideo stabilization کلیک کرده و یکی از گزینه‌های موجود برای رفع لرزش در ویدئوی خود را انتخاب کنید. (لرزش‌گیری، لرزش‌گیری و اصلاح تکان‌‌های دست در حد کم، لرزش‌گیری و اصلاح تکان‌های شدید)

6ـ منتظر بمانید تا عملیات لرزش‌گیری به اتمام برسد.

7ـ از تماشای ویدئوی خود بدون لرزش‌های زیاد و تکان‌های دست لذت ببرید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد