رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مستند آخرین دام گذار ساخته نیکولاس وانیه

آخرین دام گذار


کارگردان:
نیکلاس وانیر
آخرین دام گذار را بیشتر بشناسید

آخرین دام گذار مردی است که در جنگل های سرد شمال کانادا مشغول زندگی از طریق دامگذاری برای حیوانات است  اما زندگی او به دلیل تاثیر مدرنیتیه در طبیعت دچار اختلال شده  و.....


 "توطئه" و "آخرین دام گذار" در صدا سیما
فیلم سینمایی « توطئه (قسمت دوم) » به کارگردانی اندرو هال ، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 21:00 از شبکه دو سیما پخش می شود .
گروه فرهنگی مشرق؛ فیلم های انیمیشن ، تلویزیونی و سینمایی « سایه سکوت »،« یک نفر دیگر »،« شکارچی ذهن »، « پینوکیو9»، «کلاه قرمزی و پسرخاله » ، « توطئه (قسمت دوم) » ، « جنگجوی آواره » ، « داستانی در مزرعه »، « دست نوشته‌ها» ،« عشق + 2 » ،« قهرمان دنیای یخ » ، « محافظین محله » ، « نقشه پرواز » ،« آخرین دام گذار»، «و از سرنوشت» ، «رودخانه وحشی »، « ماده 22 »،« ساطور » ،« کیفر »، « فیلمساز کوچک »،« تعویض »، «لوک خوش شانس»، « جزیره بی عدالتی ها آلکاتراز »، « شاعر قله های مه آلود » ،« رنگ های زندگی » ، «خاطرات روزانه من » ، « گوی بخار 2 » و  « لاک پشت‌ها علیه خرگوش‌ها » پنجشنبه و جمعه 7 و 8 شهریور ماه از شبکه های سیما روی آنتن می رود.

***********************************
شبکه یک

فیلم سینمایی « سایه سکوت » به کارگردانی جیمز مارش ، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 22:00 از شبکه یک سیما پخش می شود .

در این فیلم می بینیم: کولت زن جوان ایرلندی است که همسر و برادرش را در درگیری های ارتش جمهوری خواه ایرلند با انگلستان از دست داده است. او که یک پسر دارد به همراه دیگر برادرانش در فعالیت‌های ارتش جمهوری‌خواه شرکت می کند. مک بازرس سازمان اطلاعات انگلستان با دستگیری و تهدید کولت سعی دارد تا از عملیات های آینده ارتش جمهوری‌خواه آگاه شود. پس از مدتی مک به صورت ناگهانی از این عملیات کنار گذاشته می شود و هویت مجرم او در همه جا فاش می شود. کولت پس از آزادی از دست انگلیسی ها توسط ارتش جمهوری خواه مورد بازجویی قرار می گیرد. از طرفی مک که دلیل خلع خود از پرونده را نمی داند تصمیم می گیرد کمی در این باره تحقیق کند. او با بررسی پنهانی پرونده های سری سازمان اطلاعات انگلستان در می‌یابد که ...

آندرئا رایزربورگ و کلایو اوون در فیلم سینمایی « سایه سکوت » محصول سال 2012  ایرلند و انگلیس بازی کرده اند .
***********************************
فیلم تلویزیونی « یک نفر دیگر » به کارگردانی بهنام بهزادی ، جمعه 8 شهریور ماه ساعت 14:50 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

در خلاصه فیلم آمده: مسعود مهندس جوانی است که با حضور مشاور جدیدی در شرکت، وسوسه می شود در یک مناقصه تقلب کند. این امر صورت می گیرد و او با موفقیت های مالی زیادی رو به رو می شود. گرچه برای رسیدن به هر کدام از آن ها باید حق خوری های جدیدی انجام دهد. او به سبب این گمراهی نسبت به اتفاقات خانواده اش بی اعتنا می شود . همسرش که خسته و معترض از رفتار و بلند پروازی‌های اوست سعی دارد او را از این کار باز دارد. اما ماجرا به پیش می رود تا این که ...

 کوروش سلیمانی ، لیندا کیانی ، امید روحانی ، علیرضا آقاخانی ، مهدی بجستانی و احسان امانی در فیلم تلویزیونی « یک نفر دیگر » از تولیدات سال 1391 مرکز سیما فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
***********************************
شبکه دو سیما

فیلم سینمایی « شکارچی ذهن » به کارگردانی رنی هارلین و تهیه کنندگی کری بروکاو ، پنجشنبه  7 شهریور ماه ساعت 01:00 از شبکه دو سیما پخش می شود .

در این فیلم با بازی ایون بیلی، کلیفتون کالینز و ویل کپت خواهید دید: شش مأمور زبده و با سابقه پلیس آمریکا جهت گذراندن یک دوره آموزشی به جزیره ای در قلب اقیانوس می روند. قرار است آنها در این دوره توسط دوره های شبیه سازی شده در جریان برخی از جنایت های صورت گرفته در شهر قرار گیرند و با استفاده از شواهد و قرائنی که در محل برای آنها باقی گذاشته شده راز آن را کشف کنند، به همراه این تیم شش نفره یک کارشناس دادگستری نیز حضور دارد. با ورود به شهر جنایت و رخ دادن سلسله اتفاقاتی اعضای تیم کشته می شوند. با مرگ اولین نفر پنج مامور دیگر به همراه کارشناس دادگستری در پی کشف راز این قتل بر می آیند اما در این بین ...

فیلم سینمایی « شکارچی ذهن » محصول سال 2004 آمریکا، هلند، انگلستان، فنلاند بازی کرده اند .

***********************************
انیمیشن « پینوکیو 9 » به کارگردانی بن شرپستن ، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 9 صبح از شبکه دو سیما در قالب برنامه « سینما صبحانه » روی آنتن می رود.

داستان در مورد پیرمرد نجاری است که بچه‌ای ندارد و تنهاست. پدر ژپتو به همراه یک گربه و ماهی، با درست کردن اشیاء چوبی امرار معاش می‌کند. او با درست کردن عروسکی چوبی به اسم پینوکیو باور می‌کند که کودکی دارد. فرشته‌ای مهربان وقتی متوجه آرزوی قلبی پیرمرد می‌شود با زنده کردن عروسک آرزوی پیرمرد را برآورده می‌کند. مدتی می‌گذرد، پدر ژپتو پینوکیو را مثل تمام کودکان به مدرسه می‌فرستد. پینوکیو در راه مدرسه چون وارد دنیای جدیدی شده بود و با چیزی آشنایی نداشت گول دو روباه مکار را می‌خورد.

انیمیشن « پینوکیو » محصول سال 1940 آمریکا است.
***********************************
فیلم سینمایی « کلاه قرمزی و پسرخاله » به کارگردانی ایرج طهماسب و تهیه کنندگی مشترک کاوه دژکام، ایرج طهماسب، محمدمهدی دادگو و حمید جبلی ، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت14:30 از شبکه دو سیما پخش می شود .

در خلاصه داستان فیلم آمده: کلاه قرمزی که حالا بزرگ شده مشغول تحصیل است اما بازیگوشی‌هایش سبب می‌شود تا از مدرسه اخراج شود. تلاش او برای اینکه شغلی به دست آورد نیز نتیجه‌ای عایدش نمی‌کند، تا اینکه از طریق تماشای تلویزیون و ملاحظه برنامه آقای مجری تصمیم می‌گیرد تا روانه تلویزیون شود . کلاه قرمزی به تهران نزد پسرخاله می‌رود و با کمک او روانه تلویزیون می‌شود و در آن‌جا به خاطر علاقه زیادش به آقای مجری سعی می‌کند تا موانع راه ازدواج او را از بین بردارد اما مشکلاتی را باعث می‌شود ...

فاطمه معتمدآریا، حمید جبلی، ایرج طهماسب، حمیده خیرآبادی، فرخ لقا هوشمند و  مرتضی حاج سید احمدی در فیلم سینمایی « کلاه قرمزی و پسرخاله » محصول سال 1373 ایران بازی کرده اند .
***********************************
فیلم سینمایی « توطئه (قسمت دوم) » به کارگردانی اندرو هال ، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 21:00 از شبکه دو سیما پخش می شود .

در این فیلم خواهید دید: رئیس جمهور دموکرات جدید آمریکا که با سیاست های جنگ طلبانه بوش مخالف است، در یک عملیات تروریستی ترور می شود. استیو که سابقا در عراق خدمت می کرده و به دلیل کشتار بی‌رحمانه حدیثه دچار جنون و تا حدی فراموشی شده است، از سوی مقامات کاخ سفید به عنوان قاتل رئیس جمهور معرفی می شود و تحت تعقیب قرار می‌گیرد. هر چند رسانه ها تروریست های مسلمان و گروه های خارجی را به دست داشتن در این عملیات پیچیده متهم می کنند ولی مخاطب به تدیج در می یابد که ...

استفان دورف، کاترین مورینو و گرگ بریک  در فیلم سینمایی « توطئه (قسمت دوم) » به تهیه کنندگی جاستین بادل، زنون یونکو و کارون ووکی محصول سال  2008  فرانسه و کانادا بازی کرده اند .
***********************************
انیمیشن « جنگجوی آواره » به کارگردانی آنتونیو زوررا و تهیه کنندگی آنتونیو زوررا و کامرون پرز، جمعه 8   شهریور ماه ساعت 8 صبح در قالب برنامه « سینما صبحانه » از شبکه دو سیما پخش می شود .

داستان انیمیشن « جنگجوی آواره » محصول سال 2010 اسپانیا از این قرار است که : خانواده ای از موش ها در خانه سروانتس که نویسنده دن کیشوت است زندگی می کنند. پدر این خانواده داستان‌هایی که سروانتس از دن کیشوت می نویسد را بسیار دوست می دارد و آنها را می خواند و هر بار به خانه باز می گردد و بچه هایش را بی‌حوصله می بیند آنها را دور هم جمع کرده و برایشان از ماجراجویی های دن کیشوت تعریف می کند.
***********************************
فیلم سینمایی « داستانی در مزرعه » به کارگردانی نیل فیرنلی و تهیه کنندگی رندی چولدیو ، جمعه 8 شهریور ماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش می شود .

داستان این فیلم درباره دو پسر به نام های دی جی و رادنی است. دی جی پسر سفیدپوستی است که پدرش برتون نام دارد و رادنی با مادربزرگش به نام فریمن زندگی می کند. یک روز در سرویس مدرسه دی جی که تکالیفش را در خانه انجام نداده است، مرکز ایالت نیویورک را از دوست سفیدپوستش می پرسد و او جواب می‌دهد که نیویورک سیتی است. رادنی که می داند جواب غلط است از انتهای اتوبوس می گوید آلبانی، و دی‌جی این کار او را حمل بر بی ادبی و متلک می کند و در اتوبوس با او دست به یقه می شود و ...

تام هیتون، جیشن فیشر، زک لودویک در فیلم سینمایی « داستانی در مزرعه » محصول سال 2009  آمریکا      بازی کرده اند.
***********************************
فیلم سینمایی « دست نوشته ها » به کارگردانی مهرزاد مینویی ، جمعه 8  شهریور ماه ساعت 23  از شبکه دو  سیما پخش می شود .

در این فیلم خواهید دید: حسین معتمد، که قبلاً عضو کمیته انقلاب اسلامی بوده، به دلیل نقض مقررات از کمیته اخراج شده و حالا راننده تاکسی است. جرم او این بوده که در جریان یک تعقیب و گریز، از اتومبیل شخصی یک رهگذر استفاده کرده و بعد همین موضوع منجر به خسارات جانی و مالی شده است. از یک خانه تیمی سندی به دست می آید که نشان می دهد نقشه ترور حسین معتمد کشیده شده است. کمی قبل از آن، جوانی به نام منصور انتصاری به معتمد مراجعه می کند و می گوید که ...

جلیل فرجاد، امیر وطن زاد، منوره جوهری، شاپور بخشایی و محمدعلی گوهری در فیلم سینمایی « دست نوشته ها » محصول سال 1388 ایران بازی کرده اند .
***********************************
شبکه سه

فیلم سینمایی « عشق +2 » به کارگردانی رضا کریمی و تهیه کنندگی داریوش آشوری ، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 11 از شبکه سه سیما پخش می شود .

در این فیلم خواهید دید: یاسمن پس از جدایی از همسر خود محمود به خارج از کشور می رود. او بعد از شنیدن خبر درگذشت پدر خود به ایران آمده و مجدداً محمود را ملاقات می کند. محمود که برای خرید سهم یاسمن از کارگاه سفالگری او را ملاقات کرده بود مورد شک و ظن همسر خود مینا قرار می گیرد. محمود که سه سال است با مینا زندگی می کند و او در پی بروز اختلاف خود با محمود او را ترک کرده و تصمیم به متارکه می‌گیرد. محمود که زندگی خود را در آستانه فروپاشی می بیند، علیرغم میل یاسمن او را از خود رانده و پیش یاسمن اعتراف می کند که ...

امین تارخ ، فاطمه معتمد آریا ، ویشکا آسایش و مجید مشیری در فیلم سینمایی « عشق +2 » محصول سال 1377 ایران بازی کرده اند .
***********************************
فیلم سینمایی « قهرمان دنیای یخ » به کارگردانی سیلوین آرچام باولت ، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت16:30 از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: ویلیام نوجوان دبیرستانی در تیم هاکی مدرسه اش بازی می کند ولی چون تازه به آن مدرسه آمده است با بازیگران و مربی دیگرش مشکل دارد. مادر ویلیام پرستار است و در بخش کودکان بیمارستان کار می کند. یکی از مریض های وی به نام دانی یل دیالیز می شود و منتظر پیوند کلیه است. عشق این بچه مریض به بازی هاکی همه را تحت تاثیر قرار می دهد. همین امر باعث بهبود روابط میان ویلیام می شود که ...

 پیر پل ، دانیل آدل و بیو لیو استیو بگین در فیلم سینمایی « قهرمان دنیای یخ » محصول سال  2009  کانادا     به ایفای نقش پرداخته اند.
***********************************
پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 19 فیلم سینمایی « محافظین محله » به کارگردانی اکیوا اشافر از شبکه سه سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی بن استیلرآمده : اون تراتویگ صاحب یک فروشگاه در یک شهر کوچک است و به نظر می رسد که فرد موفقی است که دوستان زیادی دارد و زندگی خانوادگی آرامی را با همسرش می گذراند. اما یک حادثه ای این زندگی بی دردسر و آرام را به چالش می کشد. و آن کشته شدن مرموز نگهبان شب فروشگاه اون است. اون که ماموران پلیس محله را چندان در پیگیری این پرونده مصمم نمی بیند؛ تصمیم می‌گیرد خودش یک گروه نگهبان محله تشکیل دهد. اما ...

فیلم سینمایی « محافظین محله » محصول سال2012  امریکا است.
***********************************
فیلم سینمایی « نقشه پرواز » به کارگردانی رابرت سواینتکه ، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 23:30  از شبکه سه سیما پخش می شود .

در این فیلم خواهید دید: خانمی که مهندس هواپیماست برای بردن تابوت شوهرش به راین با دخترش سوار بر هواپیما می شود، اما دخترش را در حین پرواز گم می کند، در حالی که از مسئولین پرواز کمک می خواهد ؛ پی می برد که نام دخترش در لیست مسافران نیست و متوجـــه توطئه ای می شود که قصد دارند او را روانی و عامل بمب گذاری در هواپیما جلوه دهند و ....

جودی فاستر ، پیتر سارس گارد ، اریکا کریستنسن ، کیت بی هان و گرتا اسکاچی و جودیث اسکات در فیلم سینمایی « نقشه پرواز » محصول سال 2005 آمریکا بازی کرده اند .
***********************************
فیلم سینمایی « آخرین دام گذار » به کارگردانی نیکلاس وانیر، جمعه 8  شهریور ماه ساعت 11 از شبکه سه سیما پخش می شود .

در این فیلم می بینیم: آخرین دام گذار مردی است که در جنگل های سرد شمال کانادا مشغول زندگی از طریق دام گذاری برای حیوانات است اما زندگی او به دلیل تاثیر مدرنیتیه در طبیعت دچار اختلال شده ......

نورمن وینتر و می لوو در فیلم سینمایی « آخرین دام گذار » محصول سال 2004  فرانسه، آلمان و سوئیس  بازی کرده اند .

***********************************
فیلم تلویزیونی « و از سرنوشت » به کارگردانی فرزاد مؤتمن و تهیه کنندگی سعید سالار زهی ، جمعه 8 شهریور ماه ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش می شود .

داستان زندگی زنی میانسال است که دو فرزند دارد و مدت هاست که خبری از همسرش نیست. او برای رفع مشکلات زندگیش وارد بازار می شود و جنس خریده و تحویل مغازه های داخل شهر می دهد و سودی را برای خود به دست می آورد. او برای پرداخت اجاره خانه و از طرفی نیز خرید خانه، به فکر پول بیشتر است. بنابراین از اعتماد کسبه سوء استفاده کرده و با طرح اینکه آنها می توانند در سهام یک کارخانه سهیم بشوند پول آنها را گرفته ولی ...

نگین صدق گویا ، جمشید جهان زاده و فهیمه رحیمیان در فیلم تلویزیونی « و از سرنوشت » محصول سال         1392 مرکز سیما فیلم بازی کرده اند .
***********************************
شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی « رودخانه وحشی » به کارگردانی الیا کازان ، محصول سال 1960 آمریکا ، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 11 در قالب برنامه جشنواره تابستانی شبکه چهار سیما پخش می شود .
***********************************
فیلم سینمایی « ماده 22 » به کارگردانی مایک نیکولز ، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 16 از شبکه چهار سیما باز پخش می شود .

در خلاصه داستان فیلم آمده: کاپیتان پورسابان مامور بمباران نیروی هوایی در یک جزیره در مدیترانه در طول جنگ دوم جهانی به خدمت مشغول است و به همراه اسکادرانش ماموریت های خطرناک هوایی انجام می دهند. طبق قانون فرمانده به آنها قول داده بعد از انجام تعداد مشخصی پرواز آنها را به جای دیگری و نزدیک خانواده  و به دور از ماموریت های جنگی منتقل کند . اما فرمانده مدام تعداد عملیات را افزایش می دهد و به هیچ یک از قول های خود عمل نمی کند. زیرا پورسابان از فساد فرماندهان و همکارانش نیز با خبر شده و به همین دلیل آنها هیچ علاقه ای ندارند او به خانه بازگردد چون ممکن است همه آنها را لو دهد. به همین دلیل فرمانده نیز چند نفر را مامور کرده تا ...

آلن آرکین، مارتین بالسام و ریچارد بنجامین در فیلم سینمایی « ماده 22 » محصول سال 1970 آمریکا بازی کرده اند .
***********************************
فیلم سینمایی « ساطور » به کارگردانی گوستا گاوراس ، محصول سال 2005 بلژیک ،جمعه 8 شهریور ماه ساعت11 در قالب برنامه جشنواره تابستانی از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد .
***********************************
فیلم سینمایی « کیفر » به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی سعید سعدی ، جمعه 8 شهریور ماه ساعت20:30 در قالب برنامه « سینما 4 » از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.

در این فیلم خواهید دید: برزو مرد میانسالی است که به واسطه قتل جوانی به اعدام محکوم شده است، اما در صورت پرداخت دیه آزاد خواهد شد. روز قبل اعدام سیامک برادر او برای گرفتن پول به بانک می رود، اما سارقین پول را از او به سرقت می برند و در نتیجه برادرش اعدام می شود. پس از این واقعه همه فامیل او را مسئول مرگ برزو می دانند اما سیامک به قضیه مشکوک شده و می فهمد سرقت پول ها کار دشمنان برادرش بوده است. او به دنبال دلایل این دشمنی می افتد و ...
مصطفی زمانی، هانیه توسلی، مریلا زارعی و جمشید هاشم پور در فیلم سینمایی « کیفر » تولید سال  1388 بازی کرده اند .
***********************************
شبکه تهران

فیلم سینمایی « فیلمساز کوچک » به کارگردانی کاوه سجادی ، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش می شود .

در این فیلم خواهید دید: نیما به همراه پدرش ( بازیگر تلویزیون و سینماست ) به محله ای جدید می آیند . او با تعدادی از بچه ها که تشکیل یک گروه همسال را در محل داده اند آشنا می شود . آنها نام گروه خود را دالتون‌ها می گذارند و مرتب به آزار و اذیت همسایه ها می پردازند. پدر بزرگ مهرداد به خاطر رفتارهای پسرش تصمیم می گیرد که به خانه سالمندان برود، اما مهرداد و خواهرش مهسا تصمیم دارند نظر پدربزرگ را عوض کنند ، آنها از دوستان خود کمک می گیرند . به پیشنهاد نیما قرار می شود فیلمی پیرامون زندگی سالمندان در آسایسشگاه ساخته شود تا ...
علی دهکردی، بهاره رهنما، اسماعیل خلج، مهرداد فلاحتگر و فلامک جنیدی در فیلم سینمایی « فیلمساز کوچک » به ایفای نقش پرداخته اند.
***********************************
فیلم سینمایی « تعویض » به کارگردانی فردریک اسچوندورفر 40 دقیقه بامداد روز جمعه 8 شهریور ماه از شبکه  تهران باز پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: یک طراح جوان مد لباس به دنبال کار با فردی آشنا می شود که به او پیشنهاد می کند. برای اینکه بتواند به فرانسه برود خانه اش را که در کانادا است به سایتی به نام سوئیچ معرفی کند که در آن سایت افراد از کشورهای مختلف آپارتمان‌هایشان را با هم تعویض می نمایند. سوفی هم این کار را می‌کند و با شخصی در فرانسه آپارتمانش را عوض می کند اما پس از یک روز در فرانسه قتلی که در آن خانه صورت گرفته بود به گردن او می افتد و او متوجه می شود که ....

کارین وناس ، اریک کانتونا ، مهدی نبوا و اورلین ریکوینگ در فیلم سینمایی « تعویض » محصول سال 2011 فرانسه بازی کرده اند .
***********************************
انیمیشن « لوک خوش شانس » به کارگردانی اولیور جین ماری ، محصول سال 2007 فرانسه، جمعه 8  شهریور ماه ساعت 9:15  از شبکه تهران پخش خواهد شد .

***********************************
فیلم سینمایی « جزیره بی عدالتی‌ها آلکاتراز » به کارگردانی مارک روکو ، جمعه 8  شهریور ماه ساعت 13:30از شبکه تهران پخش می شود .

در این فیلم خواهید دید: جیمز استپ هیل وکیل مدافعی جوان است که به تازگی از مدرسه حقوق فارغ‌التحصیل شده و اولین پرونده وکالتش را به عنوان وکیل تسخیری هنری یانگ به عهده می گیرد. هنری یانگ وقتی نوجوان بوده به جرم دزدیدن پول ناچیزی از روی ناچاری، به حبس طولانی مدتی در زندان آلکاتراز محکوم شده است. در این زندان مجازات های بسیار سختی برای زندانیان در نظرگرفته شده که به هیچ وجه متناسب با جرم شان به نظرنمی رسد. هنری یک بار تلاش می کند که از این زندان فرار کند اما به دلیل خیانت یکی از همدستان خود به نام روفوس مک کین فرارش ناکام می ماند و ...

فیلم سینمایی « جزیره بی عدالتی‌ها آلکاتراز » محصول سال 1995 فرانسه ـ آمریکا است .
***********************************
شبکه شما
فیلم تلویزیونی « شاعر قله‌های مه‌آلود » به کارگردانی شهرام باباپور و تهیه کنندگی حسین هاشمی‌نیا، پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 23 از شبکه شما پخش می شود .

در خلاصه داستان فیلم آمده: 200 سال قبل، ابتدای دوران قاجار زمانی است که عوامل شاه در کسوت والی و خان بر روستاهای ایلام حکومت می‌کردند. در ایل ارکوازی مردی به نام غلامرضا زندگی می‌کرد که پسر حسن بک ارکوازی و شاعری بودکه در نجف اشرف تحصیلات دینی خود را گذرانده بود و سعی در اشاعه صلح و دوستی در منطقه داشت. عوامل خان برای باج و خراج به ایل ارکوازی می آیند و غلامرضا دست خط خان را برای بزرگ طایفه ایل که ملک منصور نام دارد می برد، اما...

جلیل بشتام ، سیروس بری، جواد محمدی‌نژاد، منوچهر امینیان و فریبا صادقیان در فیلم تلویزیونی « شاعر قله‌های مه‌آلود » از تولیدات صدا و سیمای مرکز ایلام بازی کرده اند .
***********************************
فیلم تلویزیونی « رنگ های زندگی » جمعه 8 شهریور ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش می شود.

داستان فیلم در مورد خانم معلمی به نام نگار است که به یکی از روستاهای دورافتاده جهت تدریس منتقل می‌شود. همسر او ناصر جهت برپایی نمایشگاه فرش از نگار می خواهد که با دوستش سولماز که در حال بافت قالی برای خود می باشد ، جهت شرکت قالی در نمایشگاه صحبت کند . بنابراین نگار از دوستش سولماز می‌خواهد که قالی را برای شرکت در نمایشگاه تحویل ناصر دهد .

شمسی فضل اللهی ، محمود اخی و ژیلا آل رشاد در فیلم تلویزیونی « رنگ های زندگی » به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین پورستار به عنوان بازیگران اصلی به ایفای نقش پرداختند.
***********************************
شبکه آموزش
فیلم تلویزیونی « خاطرات روزانه من » به کارگردانی هاشم علیایی مقدم و تهیه کنندگی روح اله امیری و با بازی بهار نوحیان ، مهدی امینی خواه و حمید رضا نعیمی از تولیدات صدا و سیمای مرکز همدان جمعه 8 شهریور ماه ساعت 10 از شبکه آموزش پخش می شود .

در این  فیلم می بینیم : آغاز زندگی مشترک سیاوش و مریم با پیدا شدن دفترچه خاطراتی از سیاوش و خواندن آن توسط مریم و دانستن گذشته کودکی و نوجوانی سیاوش باعث می شود ، زندگی رنگ دیگری به خود می‌گیرد . مریم در دفترچه خاطرات گذشته پر شر و شوری را در مورد سیاوش می خواند که همه را مستاصل کرده بود و خانواده او از دستش در رنج و عذاب بودند  .
***********************************
شـبـکـه پویا

انیمیشن سینمایی « گوی بخار 2 » پنج شنبه 7 شهریور ساعت 21 از شبکه پویا پخش می شود .
***********************************
انیمیشن سینمایی « لاک پشت‌ها علیه خرگوش‌ها » جمعه 8 شهریور ساعت 21 روی آنتن شبکه پویا می رود.
***********************************
شـبـکـه نمـایـش

فیلم سینمایی و تلویزیونی « آلونک » ، « در میان گرگ ها »، « امید » ، « به من میگن هیچکس »، « آلزایمر» و « هنر مبارزه » پنج شنبه 7 شهریور ماه ساعت 13:15، 15، 17، 19، 21 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.
***********************************
فیلم سینمایی و تلویزیونی « زنگار » ، « انتهای یک رویا »، « هنوز هم دوست داشتنی » ، « طوفان تگرگ »، «قصه ها و واقعیت ها » و « معتمد محل » جمعه 8 شهریور ماه ساعت 13:15، 15، 17، 19، 21 و 23 از شبکه نمایش پخش می شود.


 رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به مستند آخرین دام گذار به کارگردانی نیکولاس وانیه برای ما بنویسید و بفرستید.




مستند "آخرین دامگذار" دوبله شد
فیلم مستند "آخرین دامگذار" به کارگردانی نیکولاس وانیه برای پخش از شبکه سه سیما دوبله شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نیکولاس وانیه سال 2004 فیلم مستند "آخرین دامگذار" را با حضور نورمن وینتر، می‌لو، کن بولتن و دنی دنیسن ساخت. این فیلم محصول مشترک کانادا، سوئیس، آلمان و ایتالیا به مدت 94 دقیقه است.

این مستند داستان یکسال زندگی دامگذاری به نام وینتر را به تصویر می‌کشد که در شمالی‌ترین قسمت کانادا در سرزمین وحشی زندگی می‌کند و زندگی ساده اش با شکار و ماهیگیری می‌گذرد. نورمن سورتمه، کفش، کلبه‌ای که در آن زندگی می‌کند و کلیه وسائل زندگی‌اش را با چوب و چرم درست می‌کند. او همان کاری را انجام می‌دهد که سرخپوستان منطقه در گذشته انجام می‌دادند.

_______________________

 

 

 فلسفه بزرگان ،  بزرگترین فلسفه دان ،  بزرگان فلسفه ایران ، فیلسوف بزرگ ،  بزرگ فلسفه ، فلسفه دانان بزرگ ،  فلسفه ایرانی ، فیلسوف ایرانی ، بزرگترین فیلسوف های جهان ،  بزرگترین فیلسوف جهان ، فیلسوفان بزرگ جهان ، بزرگترین فیلسوف ،بزرگترین فیلسوف تاریخ ، بزرگترین فیلسوف دنیا ، فیلسوفان بزرگ دنیا ، فیلسوف ارد بزرگ ، حکیم ارد بزرگ ، بزرگترین فیلسوف جهان ، حکیم ارد بزرگ مشهورترین فیلسوف ایرانی ،  ارد بزرگ ، فیلسوف بزرگ معاصر ، ارد حکیم بزرگترین فیلسوف دنیا ، فلسفه ارد بزرگ ، سخنان گرانبها ، سخنان بزرگان با تصاویر ، حکیم ارد بزرگ ویکیپدیا ، حکیم ارد بزرگ در کتاب سرخ ، حکیم ارد ، جمله های زیبا ، جملات فرهنگی ، حکیم ارد بزرگ wikipedia ، سخنان حکیم ارد بزرگ ، سخنان حکیم ارد ، سخنانی از حکیم ارد بزرگ ، تصاویر سخن بزرگان ، جملات حکیم ارد بزرگ ، سخنان ادب و احترام ، دیدار با حکیم ارد بزرگ ، حکیم ارود بزرگ ، حکیم ارد ، تصاویر بزرگان فلسفه غرب ، اس ام اس کلام بزرگان جهان ودانشمندان ایرانی با تصاویر ، سخنان برگزیده دانشمندان جهان ، سخنان حکیمانه با عکس ، دوستان و دشمنان حکیم ارد بزرگ ، اندیشه های حکیم ارد بزرگ ، سخنان بزرگان جهان ، قاره کهن ، قاره کهن ارد بزرگ ، سخنان کوتاه مدیران بزرگ با عکس ،  رکورد جملات قصار ، عکس برای ویچت ، نظریه کهکشان بزرگ اندیشه ، حکیم اردبزرگ ، سخنان بزرگان ، جملات ارد بزرگ ، جملات حکیم ارد بزرگ ، جملات قصار ارد بزرگ ، جملات زیبای ارد بزرگ ، جملات عاشقانه ارد بزرگ ، جملات سنگین ، جملات فلسفی ارد بزرگ ، بهترین جملات ارد بزرگ ، جملات حکیمانه ارد بزرگ ، جملات کوتاه ارد بزرگ ، sokhan bozorgan ، جمله های ارد بزرگ ، جملات حکیمانه ارد بزرگ ، رهنمون های سخنان بزرگان مشاهیر و نوابغ جهان +عکس ، OROD  ، orod bozorg، جملات ناب ، orod bozorg wikipedia ، hakim orod bozorg

 

 
مهربانان، سرشت پاک خویش را به نمایش گذاشته اند. حکیم ارد بزرگ

مهربانان ، شادی آفرینند. حکیم ارد بزرگ

مهربانان به یاد ما هستند ، حتی زمانی که ما خود را فراموش کرده ایم. حکیم ارد بزرگ

 

 فلسفه بزرگان ،  بزرگترین فلسفه دان ،  بزرگان فلسفه ایران ، فیلسوف بزرگ ،  بزرگ فلسفه ، فلسفه دانان بزرگ ،  فلسفه ایرانی ، فیلسوف ایرانی ، بزرگترین فیلسوف های جهان ،  بزرگترین فیلسوف جهان ، فیلسوفان بزرگ جهان ، بزرگترین فیلسوف ،بزرگترین فیلسوف تاریخ ، بزرگترین فیلسوف دنیا ، فیلسوفان بزرگ دنیا ، فیلسوف ارد بزرگ ، حکیم ارد بزرگ ، بزرگترین فیلسوف جهان ، حکیم ارد بزرگ مشهورترین فیلسوف ایرانی ،  ارد بزرگ ، فیلسوف بزرگ معاصر ، ارد حکیم بزرگترین فیلسوف دنیا ، فلسفه ارد بزرگ ، سخنان گرانبها ، سخنان بزرگان با تصاویر ، حکیم ارد بزرگ ویکیپدیا ، حکیم ارد بزرگ در کتاب سرخ ، حکیم ارد ، جمله های زیبا ، جملات فرهنگی ، حکیم ارد بزرگ wikipedia ، سخنان حکیم ارد بزرگ ، سخنان حکیم ارد ، سخنانی از حکیم ارد بزرگ ، تصاویر سخن بزرگان ، جملات حکیم ارد بزرگ ، سخنان ادب و احترام ، دیدار با حکیم ارد بزرگ ، حکیم ارود بزرگ ، حکیم ارد ، تصاویر بزرگان فلسفه غرب ، اس ام اس کلام بزرگان جهان ودانشمندان ایرانی با تصاویر ، سخنان برگزیده دانشمندان جهان ، سخنان حکیمانه با عکس ، دوستان و دشمنان حکیم ارد بزرگ ، اندیشه های حکیم ارد بزرگ ، سخنان بزرگان جهان ، قاره کهن ، قاره کهن ارد بزرگ ، سخنان کوتاه مدیران بزرگ با عکس ،  رکورد جملات قصار ، عکس برای ویچت ، نظریه کهکشان بزرگ اندیشه ، حکیم اردبزرگ ، سخنان بزرگان ، جملات ارد بزرگ ، جملات حکیم ارد بزرگ ، جملات قصار ارد بزرگ ، جملات زیبای ارد بزرگ ، جملات عاشقانه ارد بزرگ ، جملات سنگین ، جملات فلسفی ارد بزرگ ، بهترین جملات ارد بزرگ ، جملات حکیمانه ارد بزرگ ، جملات کوتاه ارد بزرگ ، sokhan bozorgan ، جمله های ارد بزرگ ، جملات حکیمانه ارد بزرگ ، رهنمون های سخنان بزرگان مشاهیر و نوابغ جهان +عکس ، OROD  ، orod bozorg، جملات ناب ، orod bozorg wikipedia ، hakim orod bozorg

 


آنکه در بیراهه گام بر می دارد ، آرمان خویش را گم کرده است. حکیم ارد بزرگ

برای رسیدن به آرمان ، باید از همه نیروهایمان بهره بگیریم ، هر بار که به در بسته ایی رسیدیم ، نباید خویشتن را سرزنش کنیم. حکیم ارد بزرگ

برخیز!... راه های تازه ، در آرزوی رسیدن قدم های ما هستند. حکیم ارد بزرگ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد