رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه حالا خورشید کاری از رضا رشیدپور

حالا خورشید

حالا خورشید یک مجله صبحگاهی به تهیه‌کنندگی و اجرای رضا رشیدپور و با زمینه اجتماعی و فضایی شاد و جذاب می‌باشد که از شنبه تا پنچشنبه از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود.
سازنده برنامه: رضا رشیدپور
زبان: زبان فارسی

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
حالا خورشید
گونه     اجتماعی
سازنده     رضا رشیدپور
کشور سازنده     ایران ایران
زبان‌ها     فارسی
تولید
مدت     ۹۰ دقیقه
پخش کننده
شبکه اصلی     شبکه ۳ سیما

حالا خورشید یک مجله صبحگاهی به تهیه‌کنندگی و اجرای رضا رشیدپور و با زمینه اجتماعی و فضایی شاد و جذاب می‌باشد که از شنبه تا پنچشنبه از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود.
حالا خورشید شامل بخش‌های مختلفی مانند: بررسی روزنامه‌های روز کشور، گفتگو با مهمان، چراغ زرد، بورس ایده، بیلبورد (ابرنما) و ... است.
بخش‌های برنامه

 روزنامه‌ها: بررسی روزنامه‌های روز کشور و خواندن تیترهای مهم و اطلاع‌رسانی
 مهمان: دعوت از مهمان مرتبط با موضوع برنامه و گفتگو با او
 چراغ زرد: بررسی خبرهای حاشیه‌ای و پیگیری موضوع از مقامات و مسئولان مربوطه
 بورس ایده: دریافت ایده‌های مختلف و پیدا کردن سرمایه‌گذار
 بیلبورد (ابرنما): معرفی افراد خبرساز در ۲۴ ساعت گذشته

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

رضا رشیدپور در گفتگو با مهر:
خاطرات تلخ ممنوع‌التصویری را فراموش می‌کنم/«حالا خورشید» طلوع کرد

رضا رشیدپور که از امروز صبح برنامه «حالا خورشید» با اجرای وی روی آنتن شبکه سه رفته است درباره ساختار و ویژگی‌های این اثر توضیح داد.

رضا رشیدپور در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای یک برنامه شبانگاهی در پایان هفته در شبکه سه سخن گفت که با برنامه «صفر صفر» وی در ایام نوروز شباهت دارد و درباره آن بیان کرد: برنامه ای در آخر هفته ها دارم که مدل گفتگوهای صفر صفری را دارد و قرار است با عنوان «حالا مهتاب» پنجشنبه شب ها به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شود.

وی همچنین با اشاره به یک برنامه صبحگاهی روزانه در شبکه سه سیما با عنوان «حالا خورشید» که از امروز پخش آن آغاز شده است، گفت: «حالا خورشید» نوستالژی برنامه های صبحگاهی‌ام در شبکه یک سیما است. من حدود یک و نیم دهه پیش یک برنامه صبحگاهی در شبکه یک داشتم که بسیار پرمخاطب بود و وقتی شبکه سه سیما به من پیشنهاد اجرای یک برنامه را داد، استقبال کردم چراکه دوست داشتم برای بازگشتن به تلویزیون برنامه‌ای صبحگاهی داشته باشم.

این مجری تلویزیون درباره برنامه «حالا خورشید» توضیح داد: «حالا خورشید» یک مجله صبحگاهی با طعم پرتقالی است که فضایی جذاب، اکتیو و شاد دارد و در کنار آن به اطلاع رسانی و تحلیل اخبار می پردازد. تکرار این برنامه نیز شب ها پخش می شود که گزیده‌ هایی از آن روی آنتن می رود.

مجله صبحگاهی «حالا خورشید» با سایر برنامه های تلویزیون متفاوت است

وی اضافه کرد: مدل برنامه «حالا خورشید» با برنامه های صبحگاهی که تا حالا از تلویزیون دیده ایم، متفاوت است. این مجله صبحگاهی به عنوان یک نمونه مرجع خبری و اطلاع رسانی به کار می رود و تا حدودی چالش هم در آن وجود دارد.

رشیدپور یادآور شد: هر کس وارد استودیوی رضا رشیدپور می شود پیش‌زمینه ای از چالش را در ذهنش دارد. «حالا خورشید» نیز خالی از چالش نیست البته بیشتر برنامه ای شفاف است که با برنامه «شب شیشه ای» شباهت دارد. ما در این برنامه با مردم روراست هستیم و مشکلات و رویدادها را به صورت شفاف مطرح می کنیم.

چهره ها و مسئولان در «حالا خورشید» از کارنامه خود دفاع می کنند

این مجری صدا و سیما با اشاره به فرم معمول برنامه های صبحگاهی بیان کرد: وقتی از برنامه های صبحگاهی سخن می گوییم یاد گزارش و عملکرد مدیران می افتیم، اما این برنامه فارغ از آن اتفاقات است و در بسیاری از روزها ممکن است هیچ مهمانی به برنامه دعوت نشود. فرم برنامه ما بیشتر فرهنگی و هنری است و قرار است به مردم انگیزه موفقیت و زندگی بدهد.

وی که حدود ۷ سال برای کار در صدا و سیما ممنوع‌التصویر بود درباره بخش های برنامه «حالا خورشید» اعلام کرد: بخشی به نام کارنامه داریم که مردم در آن به یک سری از رویدادها و شخصیت ها نمره می دهند. این شخصیت می تواند یک چهره فرهنگی، هنری و یا سیاسی باشد که در طول هفته مردم به او نمره می دهند و در انتهای هفته او به برنامه می آید و از کارنامه خود دفاع می کند. به طور مثال ممکن است مردم به یک وزیر نمره ۱۴ بدهند و او در پایان هفته به برنامه آمده و از عملکرد خود سخن بگوید.

پیش‌تولید برنامه «صفر صفر» ۱۲ ساعت بود

مجری برنامه «صفر صفر» در واکنش به سوالی درباره این برنامه که مدل گفتگوهای آن چالش های کمتری از برنامه «دید در شب» وی که به صورت مجازی تولید می شد داشت، گفت: این نقد کاملا درست است و من این نقد را به دو بخش محتوایی و ساختاری تقسیم می کنم. در بخش محتوایی باید گفت محتوا در تلویزیون با فضای مجازی متفاوت است و ما با این پیش فرض گفتگوهای «صفر صفر» را پیش بردیم. البته گفتگوی این برنامه با چهره هایی از جمله جواد خیابانی، داریوش فرضیایی، حسام نواب صفوی و چند تن دیگر به صورت چالشی برگزار شد.

رشیدپور در واکنش به نقد ساختاری برنامه نیز عنوان کرد: من نقص وله ها، تیتراژ و پلی‌بک را می پذیرم و می دانم که از این حیث ایرادهای فاحشی به برنامه «صفر صفر» وارد بود اما باید این توضیح را هم داد که پیش‌تولید برنامه «صفر صفر» نه ۱۲ هفته و نه ۱۲ روز بود بلکه من از لحظه ای که تصمیم گرفتم «صفر صفر» را روی آنتن ببرم، تنها ۱۲ ساعت فرصت داشتم. درواقع در ۲ روز آخر اسفند به من پیشنهاد شد که در تایم پربیننده شبکه سه برنامه بسازم و در این ۱۲ ساعت استودیویی هم در اختیار نداشتیم و تنها در چند ساعت توانستیم استودیو و دکور را فراهم کنیم. با این حال فکر می کنم این برنامه جذابیت های خود را داشت.

مجری برنامه «حالا خورشید» در پایان با اشاره به آنچه که باعث ممنوع التصویری او شد، بیان کرد: من خاطرات تلخ آن دوران را هرگز نمی بخشم، اما فراموش می کنم.

برنامه «حالا خورشید» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ صبح از شبکه سه سیما پخش شود.


 رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم حالا خورشید به کارگردانی رضا رشیدپور برای ما بنویسید و بفرستید.



پخش «حالا خورشید» رضا رشیدپور در ایام ماه رمضان
خبرگزاری میزان- در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های گروه‌های مختلف شبکه سه سیما اعلام شد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، گروه‌های معارف و اجتماعی شبکه سه سیما به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های خود را به شرح زیر اعلام کرده‌اند:
 
«ماه عسل» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی است که در 30 قسمت 90 دقیقه‌ای ویژه افطار به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد. این ویژه برنامه گفتگو محور است که با موضوع بخشش، در فضایی لطیف، انسانیت را در پرتو پیامهای دینی –اخلاقی برای مخاطبین ارائه می‌نماید. میهمانان این برنامه، از افرادی انتخاب شده‌اند که از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، علمی و... در شرایط خاص قرار دارند. این برنامه ازدو شنبه 17 خرداد، هر شب ساعت 19:00 روی آنتن شبکه قرار می‌گیرد.
 
برنامه‌ای مستند با عنوان «دوباره زندگی» (فصل 2) که نگاهی نو و تازه به مقوله مرگ دارد. دراین برنامه با انسان‌های گوناگون از ادیان مختلف، در فضاهای متفاوت و در کشورهای آسیایی و اروپایی پیرامون دیدگاهشان در رابطه با مقوله مرگ گفتگو شده است. این برنامه در 26 قسمت 20 دقیقه‌ای کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیماست. این برنامه هرشب ساعت 18:20 روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد.
 
«سمت خدا» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سیدعبدالمجید رکنی است که در ماه مبارک رمضان با اجرای نجم الدین شریعتی و با حضور کارشناسانی چون حجج اسلام عابدینی، رنجبر، فرحزاد، حسینی قمی و دکتر رفیعی به ترتیب به موضوعاتی چون سیره تربیتی انبیا در قرآن، شرح زیارت جامعه، وصییت های پیامبر اکرم و امیر المومنین و همچنین سیره تربیتی امیر المومنین در نهج البلاغه و بررسی ابعاد مختلف مسئله امامت با محوریت قرآن کریم خواهند پرداخت. این برنامه هر روز به جز پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت 13:30 به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.
 
«سحر گاهان حرم»، ویژه برنامه سحرگاهی است از حرم مطهر حضرت معصومه (س) با همکاری و تولید مرکز سیمای نور –قم به همراه سخنرانی حجج اسلام دکتر رفیعی، حسینی قمی و....
 
گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما همزمان با برپایی نمایشگاه قران کریم در مصلی تهران 30 برنامه 20 دقیقه‌ای را به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد با اجرای بهزاد احمدی و خانم قانعی روی آنتن می‌برد.
 
ترتیل خوانی قرآن کریم نیز به تهیه کنندگی سید مصعب لواسانی در 30 برنامه 90 دقیقه‌ای به صورت زنده و از ساعت 14:45 با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی به عنوان کارشناس از این شبکه پخش می‌شود. این برنامه جزخوانی دسته جمعی قرآن مجید را از حرم حضرت معصومه (س) پوشش می‌دهد.
 
«سفره‌های آسمانی» در 15 قسمت 15 دقیقه‌ای مجموعه مستندی به تهیه کنندگی رهبر قنبری است که در خصوص غذاهای آئینی است که میان اقوام ایرانی مرسوم می‌باشد. ضمناً در این مجموعه به شیوه‌های تهیه این گونه غذاها می‌پردازد. پوشش، گویش، آداب، رسوم، کار و جغرافیای اقوام ایرانی نیز مد نظر می‌باشد. این برنامه ازسه شنبه 18 خرداد ، هرروز ساعت 14:30 روانه آنتن شبکه سه می‌شود.
 
ویژه برنامه شب‌های قدر به تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران در 3 قسمت 70 دقیقه‌ای به صورت زنده و با حضور حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان از حسینیه همدانی‌ها و مهدیه تهران، قرائت دعای جوشن کبیر و بجا آوردن مراسم احیا برای شبهای نوزدهم، بیست یکم و بیست وسوم ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر از ساعت 23:30 دقیقه پوشش می‌دهد.
 
پخش سخنرانی‌های مذهبی حجج اسلام حسینی قمی، سیدمهدی میرباقری، سیدحمید میرباقری، صدیقی و فاطمی نیا در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی هادی آشتیانی هر روز 4:30 بامداد روی آنتن می‌رود.
 
«زلال احکام» ویژه ماه مبارک رمضان در 40 قسمت 11 دقیقه‌ای کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی محمدرضا عطارد است. این برنامه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده به سؤالات مردم و مخاطبان که از طرق مختلف (پیامک، تلفن، پست الکترونیکی و نامه) به برنامه رسیده است، پاسخ می‌دهد. این برنامه از شنبه 8 خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان قبل از اذان ظهر روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.
 
برنامه «سمت خدا» در سحرهای ماه مبارک رمضان در 30 قسمت 15 دقیقه‌ای، ویژه برنامه‌ای را با حضور حجت الاسلام فرحزاد و اجرای نجم الدین شریعتی پخش خواهد کرد. این برنامه به شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی می‌پردازد
 
برنامه‌های روتین شبکه سه نیز مثل «حالا خورشید» و «مردم چی میگن» با فضای خاص ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.
 
«طلیعه» در 5 قسمت 70 دقیقه‌ای کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی به تهیه کنندگی مجید خواجه نژاد است که این برنامه به چگونگی حضور مطلوب در ماه مبارک رمضان می‌پردازد. این برنامه با حضور حجه الاسلام امیر انصاریان به موضوعاتی چون عظمت ماه شعبان و وظایف مؤمنین در این ماه، جوان و معنویت، آثار و برکات رمضان در زندگی امروز و کیفیت بهره بردن از معنویت ماه خدا می‌پردازد. حضور هنرمندان، گروه‌های تواشیح و شاعران آیینی (صابر خراسانی و سید حمید برقعی) و همچنین آداب و رسوم استانهای کشور در این ماه از بخش‌های دیگر این برنامه می‌باشد.
 
باز پخش مجموعه‌های "پنجمین خورشید" و "زیر زمین" از شبکه سه
 
مجموعه‌های تلویزیونی «زیرزمین» و «پنجمین خورشید» به کارگردانی علیرضا افخمی از سه شنبه 18 خرداد هر روز به ترتیب ساعات 11:00 و 16:00 از شبکه سه سیما باز پخش می‌شوند.
 
«زیر زمین» در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی بهروز مفید محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه است که علیرضا بذرافشان نگارش آن را بر عهده داشته است و دررمضان 85 از این شبکه به پخش رسید.
 
در خلاصه داستان این سریال آمده است: داستان مفرح و شاد اما پرتعلیق و کنش سه دوست است که طی یک برنامه ریزی کاملاً حرفه‌ای موفق به کلاهبرداری کلان ازیک میلیاردر می‌شوند، ولی در ادامه مسیر قصه به شکلی که آنها پیش بینی کرده بودند پیش نمی‌رود و ماجراهای پیش بینی نشده‌ای برای آنها و خانواده‌هایشان رقم می‌خورد، آنها در رویارویی با موقعیت‌های پیش آمده ودر شرایط مختلف هر یک نماینده یکی از صفات خوب، بد و زشت هستند.
 
فتحعلی اویسی، ابوالفضل پورعرب، بهاره رهنما، مهتاج نجومی، سروش صحت، رضا توکلی، مرجانه گلچین و ... بازیگرانی هستند که در این مجموعه بازی کردند.
 
«پنجمین خورشید» به تهیه کنندگی داود هاشمی در 26 قسمت 30 دقیقه‌ای در سال 1388 تولید و در ماه رمضان همان سال از این شبکه به پخش رسید. نگارش این مجموعه برعهده علیرضا افخمی و سجاد ابوالحسنی بوده است.
 
در خلاصه داستان این مجموعه با بازی حمید گودرزی، پندار اکبری، مهدی سلوکی، مهوش صبرکن و مریم کاویانی آمده است: سال 1364 در کوران موشک باران تهران، محسن و همایون دوستانی صمیمی هستند که وضعیت بدمالی خانواده‌هایشان آنها را به ستوه آورده است. از طرفی مردی متمول بنام انوش خواستگار خواهر محسن است که اختلاف سنی زیادی با مریم خواهر محسن دارد. محسن بشدت مخالف این ازدواج می‌باشد. محسن و همایون برای فرار از این وضعیت به راهی غیر مرسوم رو می‌آورند ودرگیر اتفاقات عجیبی می‌شوند.
 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

حالا خورشید
تهیه‌کننده:
رضا رشید پور
کارگردان:
---
حالا خورشید را بیشتر بشناسید

برنامه " حالا خورشید" یک مجله صبحگاهی با طعم پرتقالی است که فضایی جذاب، اکتیو و شاد دارد و در کنار آن به اطلاع رسانی و تحلیل اخبار می پردازد. فرم برنامه بیشتر فرهنگی و هنری است و قرار است به مردم انگیزه موفقیت و زندگی بدهد.
 

 شنبه
 08:00
 یکشنبه
 08:00
 دوشنبه
 08:00
 سه شنبه
 08:00
 چهارشنبه
 08:00
 پنجشنبه
 08:00
 جمعه
 08:00

معرفی برنامه

این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی و اجرای رضا رشید پور است که در قالبی ترکیبی و گفتگومحور با نگاهی اجتماعی به موضوع‌های مختلف جامعه می‌پردازد.
این مجله صبحگاهی بخشی به نام کارنامه دارد که مخاطبان به یک سری از رویدادها و شخصیت ها نمره می دهند. این شخصیت می تواند یک چهره فرهنگی، هنری و یا سیاسی باشد که در طول هفته مردم به او نمره می دهند و در انتهای هفته او به برنامه می آید و از کارنامه خود دفاع می کند.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, سخنان حکیم ارد بزرگ, جملات حکیم ارد بزرگ, عکس حکیم ارد بزرگ

 
خودخواه ترین آدمیان ، در کوهستان ، دوستی و مهر را ، با جان و دل پذیرا می شوند. حکیم ارد بزرگ

دارایی یک کشور ، تنها در بانک ها نیست ، گونه های گیاهی و جانوری ، دارایی بسیار با ارزشتری است. حکیم ارد بزرگ

در کوهستان ، ارزش دستان مهرآمیز آدمیان را ، براستی می توان فهمید. حکیم ارد بزرگ

 

حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, سخنان حکیم ارد بزرگ, جملات حکیم ارد بزرگ, عکس حکیم ارد بزرگ

 
مرگ و پایانی نیست، دگرگونی و آمیختگی با گیتی، آینده همه زندگان است. حکیم ارد بزرگ

مهربانان ، با سرشت پاک گیتی آمیخته اند. حکیم ارد بزرگ

نرمش و سازگاری با گیتی ، ما را آرام خواهد ساخت. حکیم ارد بزرگ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد