رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم ناشناخته ساخته جیمز کولت سرا

نا شناخته
2011 انگلستان
Unknown

Dir:Jaume Collet-Serra


ناشناس
فیلم محصول سال 2011
ناشناخته یا ناشناس عنوان فیلمی است در ژانر هیجانی، روان‌شناختی، درام و اکشن، به کارگردانی جاوما کولت-سرا. این فیلم محصول مشترک کشور آمریکا و آلمان، با بازی لیام نیسون، دیان کروگر، جنیوری جونز، آیدان کوئین و فرانک لانگلا می‌باشد.
تاریخ اکران: ۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۱ م. (وست‌وود، لس‌آنجلس)
کارگردان: ژاومه کویت-سرا
بودجه: ۳۰ میلیون دلار آمریکا
آهنگ‌ساز: جان اتمن، الکساندر راد
تهیه‌کنندگان: جوئل سیلور، لنرد گلدبرگ، اندرو رونا
بازیگران
لیام نیسون
دیانه کروگر
جنیوری جونز
إآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآ
ناشناس (فیلم)
کارگردان     جاوما کولت-سرا
تهیه‌کننده     جوئل سیلور
لئونارد گلدبرگ
اندرو رونا
نویسنده     اولیور باچر و استفان کورنول بر
اساس رمانی از:
Didier Van Cauwelaert با نام خارج از ذهن من
بازیگران     لیام نیسون
دیانه کروگر
جنیوری جونز
آیدان کوئین
فرانک لانگلا
برونو گانتس
موسیقی     جان اوتمن
الکساندر رود
فیلم‌برداری     فلاویو لابیانو
تدوین     تیموتی آلورسون
شرکت تولید
دارک کسل اینترتیمنت
استودیو بابلسبرگ
توزیع‌کننده     برادران وارنر
تاریخ‌های انتشار
    ۱۸ فوریه ۲۰۱۱
کشور     آمریکا
آلمان
زبان     انگلیسی

ناشناخته یا ناشناس عنوان فیلمی است در ژانر هیجانی، روان‌شناختی، درام و اکشن، به کارگردانی جاوما کولت-سرا. این فیلم محصول مشترک کشور آمریکا و آلمان، با بازی لیام نیسون، دیان کروگر، جنیوری جونز، آیدان کوئین و فرانک لانگلا می‌باشد. این فیلم در برلین و حومه فیلمبرداری شده‌است.

داستان

مردی به نام دکتر مارتین هریس (لیام نیسون) همراه با همسرش به برلین سفر می‌کنند. وقتی به هتل می‌رسند مارتین می‌فهمد که چیزی را در فرودگاه جا گذاشته و برمی‌گردد. در راه، تاکسی حامل او تصادف کرده و به رودخانه پرتاب می‌شود. رانندهٔ تاکسی (دیانه کروگر) او را نجات می‌دهد. مارتین هنگامی که به هوش می‌آید فقط نامش و آن هتل را به یاد دارد. هنگامی که او به هتل می‌رود می‌بیند فرد دیگری به نام مارتین هریس در آنجا است و جای او را گرفته و همسرش که اکنون با «مارتینِ جدید» است می‌گوید که او را نمی‌شناسد. مارتین به دنبال رانندهٔ تاکسی که او را نجات داده می‌رود، اما او نیز تظاهر می‌کند که او را نمی‌شناسد، ولی بعداً به او می‌گوید که افرادی او را مجبور به این کار کرده‌اند، و با او همکاری می‌کند تا هویتش را پیدا کند...
إآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآ
ژانر : درام ، معمایی ، هیجان انگیز

زمان : ۱۱۳ دقیقه

زبان : انگلیسی ، آلمانی ، ترکی

محصول : انگلستان ، آلمان ، فرانسه ، آمریکا

سال انتشار : ۲۰۱۱

کارگردان : جاوما کولت سرا

ستارگان : لیام نیسون ، دیانه کروگر ، جنیوری جونز

خلاصه داستان : مردی به نام دکتر مارتین هریس (لیام نیسون) همراه با همسرش به برلین سفر می‌کنند. وقتی به هتل می‌رسند مارتین می‌فهمد که چیزی را در فرودگاه جا گذاشته و برمی‌گردد. در راه، تاکسی حامل او تصادف کرده و به رودخانه پرتاب می‌شود. رانندهٔ تاکسی (دیانه کروگر) او را نجات می‌دهد. مارتین هنگامی که به هوش می‌آید فقط نامش و آن هتل را به یاد دارد. هنگامی که او به هتل می‌رود می‌بیند فرد دیگری به نام مارتین هریس در آنجا است و جای او را گرفته و همسرش که اکنون با «مارتینِ جدید» است می‌گوید که او را نمی‌شناسد. مارتین به دنبال رانندهٔ تاکسی که او را نجات داده می‌رود، اما او نیز تظاهر می‌کند که او را نمی‌شناسد، ولی بعداً به او می‌گوید که افرادی او را مجبور به این کار کرده‌اند، و با او همکاری می‌کند تا هویتش را پیدا کند…



 رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم ناشناخته به کارگردانی جیمز کولت سرا برای ما بنویسید و بفرستید.



فقط برای آلفرد هیچکاک ناشناخته نبود!


کارگردان: جیمز کولت-سرا


بازیگران: لیام نیسن - دایان کروگر - جانری جونز - آیدان کوئین - برونو گانز


مدت زمان: 113 دقیقه


درجه نمایشیG-13


ژانر: درام/ هیجانی/ معمایی


محصول سال 2011

خلاصه داستان و توضیحات:
«آدم معصوم و بی گناهی که در یک توطئه گرفتار شده و قادر به فهم این توطئه نیست», مضمون مورد علاقه آلفرد هیچکاک بود. حتی فیلمساز ماهری مثل پولانسکی هم نتوانست در فیلم دیوانه وارش (محصول 1988 با بازیگری هریسون فورد) موفقیت های استاد دلهره و تعلیق را تکرار کند. فقط هیچکاک بلد بود تریلر های پیچ در پیچ را طوری بسازد که تماشاگر نه تنها از پیمودن این مسیرهای پیچ در پیچ دچار سرگیجه نشود بلکه لذت هم ببرد.
کار هیچکاک سهل و ممتنع بود. فیلم هایش تنها در ظاهر امر ساده و راحت به نظر می آمدند. فیلمنامه های بهترین فیلم های هیچکاک اگر توسط فیلمسازی با نبوغ کمتر از نبوغ هیچکاک ساخته می شدند به احتمال زیاد به فیلم هایی مثل ناشناخته مبدل می شدند.
ناشناخته تا 20 دقیقه به تمام شدن اش, توان جذب تماشاگر را دارد اما هنگامی که به آن لحظه ی اجتناب ناپذیر کنار زدن پرده و بیان حقیقت ماجرا می رسد, فیلم حالت جدی خود را از دست می دهد و بیشتر به یک پارودی ناشیانه تبدیل می شود.
لیام نیسن که چند سال پیش با بازی در فیلم ربوده شده ستایش های زیادی را نصیب خود ساخت, در فیلم ناشناخته تقریبا همان نقش را تکرار کرده است. نیسن در ناشناخته نقش دکتر مارتین هریس, استاد یک دانشگاه آمریکایی را بازی می کند که برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی درباره ی بیوتکنولوژی به برلین آمده است. الیزابت (جانری جونز), همسر جوان دکتر هریس, او را در این سفر همراهی می کند.
دکتر و همسرش به هتل می رسند. همسر دکتر هریس مشغول ثبت مشخصات در دفتر هتل است که دکتر هریس پی می برد مشکلی برای چمدان اش (که محتویاتش مک گافین فیلم است) پیش آمده. دکتر هریس تصمیم می گیرد فورا خودش را به فرودگاه برساند و مشکل چمدان اش را حل کند. او بدون اینکه به همسرش خبر بدهد از هتل بیرون می رود و یک تاکسی می گیرد. راننده ی تاکسی یک بوسنیایی به اسم جینا (دایان کروگر) است که به آلمان مهاجرت کرده و به صورت غیر قانونی در این کشور زندگی می کند. در طول مسیر, تاکسی تصادف می کند و دکتر هریس بر اثر ضربه ای که به سرش خورده بی هوش می شود اما جینا, راننده ی زیبای تاکسی, جان دکتر را نجات می دهد و سپس غیب اش می زند.
دکتر هریس پس از چهار روز بی هوشی, به هوش می آید. حافظه ی او آشفته و درهم برهم شده است. او برخلاف دستور پزشک اش, بیمارستان را ترک می کند و به هتل می رود اما در آنجا با دو واقعیت ناخوشایند روبرو می شود: همسرش به وی می گوید که او را هرگز ندیده و نمی شناسد و شوهرش هم (آیدان کوئین) مرد دیگری است که همان دکتر مارتین هریس «واقعی» است. زمانی که یک آدمکش قصد جان مارتین را می کند, او به این فکر می افتد که نکند دیوانه شده و ...
سه چهارم نخست ناشناخته توجه تماشاگر را معطوف خودش می کند. در این 90 دقیقه ی آغازین, تماشاگر حدس هایی می زند و در انتظار می ماند تا «حقیقت» موضوع برملا شود. خوشبختانه سازندگان فیلم از حقه ی منسوخ و رذیلانه ی «خواب دیدن» اجتناب کرده اند. بدترین چیز این بود که دکتر مارتین هریس همه ی این حوادث را در خواب دیده بود. اما اگرچه فیلمسازان در این مصاف تماشاگران «بازی جوانمردانه» کرده اند اما گره گشایی آنها حقیقتا احمقانه و نومید کننده است. این 20 دقیقه ی پایانی مزخرف تیر خلاص را بر مغز آن 90 دقیقه ی آغازین نسبتا خوب شلیک می کند. ناشناخته یکی از انبوه فیلم هایی است که یک پایان بندی وحشتناک کل فیلم را نابود می کند.
اما ناشناخته با وجود همه ی ایراداتش, شاخص های تولیدی بالایی دارد. فیلمبرداری فیلم توجه برانگیز است و ما را به یاد برلین جنگ سرد می اندازد. این احساس وجود دارد که ناشناخته قصد داشته حرف هایی درباره ی هویت گذشته ی برلینی ها در دوران قبل از فروپاشی دیوار برلین و آن زمانی که تقریبا تمامی مردم آلمان شرقی یا عضو سازمان اطلاعات و امنیت این کشور (استاسی) بودند یا تحت نظارت و مراقبت ماموران این سازمان قرار داشتند, بگوید. حتی یکی از شخصیت های فیلم, ارنست یورگن (برونو گانز), مامور اسبق
استاسی است که حالا دارد برای سازمان های اطلاعاتی آلمان متحد کار می کند.

فیلم می خواهد بگوید که چگونه آلمانی ها گذشته ی خود را فراموش کرده اند و این توان بالا را دارند که خودشان را از نو بسازند. اما متاسفانه این مضمون خوب در فیلم نیمه کاره مانده است. حتی مقوله ی مهاجرت غیر قانونی و آن راننده تاکسی زیبای بوسنیایی هم که می توانست مضمون جالبی در فیلم باشد, به همین سرنوشت دچار شده است.
راست اش را بخواهید یورگن و جینا شخصیت های به مراتب جالب تری از دکتر مارتین هریس هستند.
در یک کلام فیلم هایی شبیه ناشناخته تنها ظاهر تریلر های سطح بالا را دارند; یک ظاهر غلط انداز که برای اغفال کردن تماشاگران کمتر فهیم سینما طراحی و ساخته شده است.

نقد و بررسی فیلم Unknown ( ناشناخته )

ناشناخته براساس رمانی به نام خارج از ذهن من نوشته دیدیر ون کاولائرت که در حال 2003 منتشر شد ساخته شده است. البته به نظر م1ی رسد خودِ رمان خارج از ذهن من براساس فیلمهای دهه 40 یا 50 نوشته شده باشد، یعنی زمانی که همگی وقتی به هوش می آمدند اولین سوالی که می کردند این بود: من کی هستم؟!


مارتین هریس ( لیام نیسن ) دانشمند علم بیوتکنولوژی است. وی به تازگی قرار است برای ایراد سخنرانی درباره علم بیوتکنولوژی به همراه همسرش ، الیزابت ( ژانویه جونز ) ، به شهر برلین آلمان برود. دکتر مارتین هنگام سفر به برلین متوجه می شود که چمدان شخصی اش که حاوی مدارک مهمی بود در فرودگاه جا مانده! بنابراین او سریعا تصمیم می گیرد با یک تاکسی به فرودگاه بازگردد تا چمدانش را پیدا کند ، اما وی هنگام بازگشت با یک تصادف شدید روبرو می شود و به کما می رود. 4 روز بعد، دکتر مارتین از کما خارج شده اما متوجه می شود که هیچگونه مدرک شناسایی و پاسپورتی به همراه ندارد. او نزد همسر خود ، الیزابت ، می رود اما الیزابت او را نمی شناسد و ادعا می کند که هیچ وقت وی را در عمرش ندیده است! مارتین که حالا بسیار گیج شده است پی می برد که الیزابت با فردی دیگر با نام مارتین ( آیدان کویین ) ازدواج کرده است!. حالا مارتین باید حقیقت را کشف کند و در این راه با راننده تاکسی ایی به نام جینا ( دیان کروگر ) که جان وی را در جریان تصادف نجات داده بود همراه می شود اما ....

ناشناخته شروع بسیار خوبی دارد که نوید یک فیلم پر هیجان و جذاب را می دهد. مردی که در بیمارستان بلند می شود و متوجه می شود که تمام زندگی اش تغییر کرده و تمام افرادی که می شناخته تغییر هویت داده اند. این مقدمه عالی می توانست تبدیل به یکی از هیجان انگیز ترین فیلمهای زمستان شود اما چند مشکلی که سازندگان آگاهانه باعث بوجود آمدنش شدند- که در ادامه آنها را ذکر خواهم کرد -باعث شد تا این فیلم هم در رده فیلمهای متوسط جا بگیرد.

اولین مشکل فیلم ناشناخته این است که علی رغم پیش زمینه مثبتی که تماشاگر از داستان فیلم دارد ، به هیچ عنوان نمی تواند داستان خود را بصورت سالم روایت کند! فیلم تا زمانی که چمدان کذایی گم نشده، روایت خوب و منطقی ایی دارد اما به محض اینکه این چمدان گم می شود، گویی فیلمنامه فیلم هم گم می شود! دکتر مارتین که در ابتدای فیلم شخصیت بسیار باهوشی نشان می دهد، به محض مفقود شدن چمدانش مجموعه ایی از رفتارهای غیر منطقی را از خود بروز می دهد. او بدون اینکه به همسر خود درباره گم شدن چمدانش چیزی بگوید، به دنبال چمدان خود می رود و آنها را در هتل به امان خدا رها می کند - البته بعد از مدتی یادش می افتد که به او زنگ بزند اما تلفن همراهش آنتن نمی دهد ( وسط برلین!) -سپس در یک تاکسی که راننده اش یک خانم مهاجر غیر قانونی ( همان دایان کروگر! ) سوار می شود ، تصادف می کند و این خانم خوش قلب وی را نجات می دهد اما به محض اینکه مارتین به هوش می آید وی فرار می کند! و... بسیاری دیگر از مشکلاتی که باعث شده تا ناشناخته نتواند یک عنوان پخته به حساب بیاید. این روند متاسفانه با باز شدن گره های داستان به اوج تنزل خود می رسد و عملا تماشاگر را ناامید می کند. ناشناخته حداقل می توانست با پایانی غیر منتظره ضعف های زیاد فیلمنامه را تا حد چشمگیری بپوشاند اما پایان قراردادی فیلم کلکسیون ضعف های فیلمنامه را تکمیل می کند.

از دیگر مشکلات فیلم این است که اکشن مصنوعی 2دارد. بله ، صحنه های تعقیب و گریز در فیلم شاید بتواند برای چند لحظه شما را جذب کند اما فیلم در این لحظات با تاکید زیاد بر جاذبه های توریستی شهر برلین و قرار دادن صحنه تعقیب و گریز در این خیابان ها و فیلمبرداری ایی که بیشتر از فیلم قصد به تصویر کشیدن مکانهای تاریخی برلین را دارد، بدجوری توی ذوق می زند. با اینحال اگر به این چیزها اهمیت نمی دهید و تنها هیجان کاذب برایتان اهمیت دارد، باید بگویم که ناشناخته از حیث اکشن فیلم نسبتا شلوغی است و می تواند شما را سرگرم کند. صحنه های تعقیب و گریز بین دکتر و کسانی که می خواهند او را به قتل برسانند شاید جالب ترین نکته فیلم باشد.

فکر می کنم کسی نباشد که با دیدن لیام نیسن در نقش اصلی این فیلم، یاد فیلم ربوده شده از او نیفتد. نیسن در ربوده شده توانسته بود یک اکشن سر راست را به نمایش بگذارد و تماشاگران را راضی کند. ظاهرا سازندگان هم به دل  یل موفقیت ربوده شده و فضای نسبتا مشترکی که بین ربوده شده و ناشناخته وجود دارد، تصمیم گرفتند که از نیسن در نقش اصلی استفاده کنند اما واقعیت امر این است که این فیلم ضعیف تر از آن است که نیسن بتواند در آن کاری انجام دهد. حضور نیسن در صحنه های اکشن تماشایی است اما به محض اینکه فیلم وارد درام و  باز کردن گره های داستان می شود، نیسن هم تمرکز خود را از دست می دهد و تماشاگر را عصبانی می کند.

ناشناخته فیلمی به شدت آشفته است. فیلمی که می توانست تبدیل به یکی از بهترین های فصل شود اما متاسفانه به دلیل اینکه فیلم محصول مشترک بین آمریکا و اروپا است، فیلم بیشتر بر جاذبه های توریستی تکیه کرده و ترجیح داده پول را فدای اعتبار کند. ناشناخته از آن دست فیلمهایی است که مطمئنا بزودی در کشورمان دوبله می شود و هر ماه تقریبا یک بار در تلویزیون به نمایش در خواهد آمد.

منتقد : میثم کریمی

ناشناخته : Unknown

کارگردان : Jaume Collet-Serra

نویسنده : Oliver Butcher ،  Stephen Cornwell

بازیگران :

Liam Neeson  ...  Dr. Martin Harris

Diane Kruger  ...  Gina

January Jones  ...  Elizabeth Harris

Aidan Quinn  ...  Martin B.

و...............

ژانر : درام - ماجراجویی

درجه سنی :  PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 113دقیقه

نام فارسی فیلم : ناشناخته

نام لاتین فیلم: Unknown

محصول : 2011 آمریکا

موضوع و ژانر : درام – هیجان انگیز – رازآلود
 
مدت زمان : 113 دقیقه

خلاصه داستان فیلم : مردی که به کما رفته بود حالا باز به دنیا باز گشته است و میخواهد حقیقت های قبل زندگی خود را بداند و او حتی همسر خود را به یاد نمی آورد و با کمک یک زن جوان میخواهد علت …

نام فارسی: ناشناخته

نام لاتین: Unknown 2011

محصول سال و ساخت کشور: ۲۰۱۱ انگلستان, آلمان, فرانسه, آمریکا
هنرمندانی که در این فیلم ایفای نقش داشته اند: Liam Neeson, Diane Kruger, January Jones, Aidan Quinn و …

به کارگردانی و نظارت:Jaume Collet-Serra

ژانر و موضوع پرداختی داستان: اکشن, رازآلود, هیجان انگیز
مدت زمان پخش فایل ویدیویی: ۱ ساعت و ۵۳ دقیقه

چکیده ایی از داستان فیلم: مردی از کما بیدار می شود و در میابد که شخصی دیگر هویت او را دزدیده و اکنون هیچ‌کس، حتی همسر خودش حرفش را باور نمی کند. او قصد دارد به کمک زنی جوان، هویت خود را اثبات کند.
إآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآ



فیلسوف جهانی ، حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, برترین فیلسوف ،فیلسوف جهانی ،بزرگترین فلاسفه جهان، سخنان بزرگان, سخنان حکیم ارد کبیر . سخنان حکیم ارد بزرگ, بزرگ شیروان ، حکیم خراسانی, عکس حکیم ارد بزرگ

 


آدمیان ، همواره نیازمند آموزشهای زیستگاهی هستند. حکیم ارد بزرگ

آدمیانی که زیستگاه خویش را نابود می کنند ، براستی بی ریشه و مزدورند. حکیم ارد بزرگ  

برای نگهداری و نگهبانی از زیستگاه جانوری ، باید نگاهی فراگیر و باز داشت. حکیم ارد بزرگ

برگها ، دست های کوچک و باز فرزندان آینده هر سرزمین هستند که باید پاسشان داشت. حکیم ارد بزرگ

بسیاری از سیل ها ، توفان ها و بلایای طبیعی به خاطر نامهربانی ما با طبیعت رخ داده و می دهد. حکیم ارد بزرگ


عکس برای اینستاگرم . عکس سخنان بزرگان اینستاگرم . عکس سخنان حکیمانه اینستاگرم . عکس سخنان زیبا اینستاگرم . عکس سخنان ناب اینستاگرم . عکس سخنان بزرگان اینستاگرم . عکسنوشته اینستاگرم . عکس اینستاگرم . جدیدترین عکس ها از اینستاگرم . جدیدترین عکس های جذاب و دیدنی از اینستاگرم . عکس سخنان حکیم ارد بزرگ اینستاگرم . تصویر ارد بزرگ اینستاگرم . عکس نوشته بزرگان اینستاگرم . عکس نوشته های حکیم ارد بزرگ اینستاگرم . ارد بزرگ . حکیم ارد بزرگ . حکیم اردبزرگ . hakimorodbozorg . hakim orod bozorg . hakim great orod . great orod . mojtaba shoraka . sokhanan bozorgan . sokhanan ziba . jomalat bozorgan . jomalat hakimaneh
 

 

 
خردمندان ، پیشتاز روزگار خویش اند. حکیم ارد بزرگ

نقاد ، با بی ادبی ، زحمات و دستاوردهای خویش را ، بر باد می دهد. حکیم ارد بزرگ

نقادی و ارزیابی به معنای تحقیر نمودن و نابود ساختن انرژی دیگران نیست. حکیم ارد بزرگ

نقد بی کینه دیگران بر کار ما ، پاداشی است ، که ارزش آن را باید دانست. حکیم ارد بزرگ

نیک رفتاری ، نشان خودساختگی است. حکیم ارد بزرگ


عکس برای اینستاگرم . عکس سخنان بزرگان اینستاگرم . عکس سخنان حکیمانه اینستاگرم . عکس سخنان زیبا اینستاگرم . عکس سخنان ناب اینستاگرم . عکس سخنان بزرگان اینستاگرم . عکسنوشته اینستاگرم . عکس اینستاگرم . جدیدترین عکس ها از اینستاگرم . جدیدترین عکس های جذاب و دیدنی از اینستاگرم . عکس سخنان حکیم ارد بزرگ اینستاگرم . تصویر ارد بزرگ اینستاگرم . عکس نوشته بزرگان اینستاگرم . عکس نوشته های حکیم ارد بزرگ اینستاگرم . ارد بزرگ . حکیم ارد بزرگ . حکیم اردبزرگ . hakimorodbozorg . hakim orod bozorg . hakim great orod . great orod . mojtaba shoraka . sokhanan bozorgan . sokhanan ziba . jomalat bozorgan . jomalat hakimaneh
 

 

 
خردمندان ، ابزار دون پایگان نمی شوند. حکیم ارد بزرگ

خردمندان ، آشتی جو و نرم خو هستند. حکیم ارد بزرگ

نیکی ، برآیند سرشت پاک آدمی است. حکیم ارد بزرگ

هم رنگ دیگر کسان شدن ، باور هیچ کدام از بزرگان نبوده است. حکیم ارد بزرگ

همواره آدمیان ، چنبره بدی و پلیدی را با خرد خویش ، کوچک تر کرده اند. حکیم ارد بزرگ

آغاز ها را باید جشن گرفت، چرا که شیره جهان، در بالندگی و زایندگیست. حکیم ارد بزرگ

آغاز هر روز ، نو شدنی دوباره است ، و زمانی برای پویایی بیشتر. حکیم ارد بزرگ


عکس برای اینستاگرم . عکس سخنان بزرگان اینستاگرم . عکس سخنان حکیمانه اینستاگرم . عکس سخنان زیبا اینستاگرم . عکس سخنان ناب اینستاگرم . عکس سخنان بزرگان اینستاگرم . عکسنوشته اینستاگرم . عکس اینستاگرم . جدیدترین عکس ها از اینستاگرم . جدیدترین عکس های جذاب و دیدنی از اینستاگرم . عکس سخنان حکیم ارد بزرگ اینستاگرم . تصویر ارد بزرگ اینستاگرم . عکس نوشته بزرگان اینستاگرم . عکس نوشته های حکیم ارد بزرگ اینستاگرم . ارد بزرگ . حکیم ارد بزرگ . حکیم اردبزرگ . hakimorodbozorg . hakim orod bozorg . hakim great orod . great orod . mojtaba shoraka . sokhanan bozorgan . sokhanan ziba . jomalat bozorgan . jomalat hakimaneh
 

 

 
تنها آثار هنری جاودانه می شوند ، که به درون هنرمند نزدیکترند. حکیم ارد بزرگ

توهین به اینترنت از هیچ کسی پذیرفته نیست. حکیم ارد بزرگ

جایگاه فرهنگی کشورها ، در رشد و بالندگی بشری را ، می توان در میزان داده های فرهنگی هر یک از آنها ، در پهنه اینترنت دید. حکیم ارد بزرگ

جایگاه هنر و هنرمند ، بسیار ارزشمند است. حکیم ارد بزرگ

جوانان امروز باید ، هنر خود را در میدان آی تی و فناوری های نوین به نمایش بگذارند. حکیم ارد بزرگ

خبرنگاران آزاده ، پیشتازان رشد هر سرزمین هستند. حکیم ارد بزرگ


عکس برای اینستاگرم . عکس سخنان بزرگان اینستاگرم . عکس سخنان حکیمانه اینستاگرم . عکس سخنان زیبا اینستاگرم . عکس سخنان ناب اینستاگرم . عکس سخنان بزرگان اینستاگرم . عکسنوشته اینستاگرم . عکس اینستاگرم . جدیدترین عکس ها از اینستاگرم . جدیدترین عکس های جذاب و دیدنی از اینستاگرم . عکس سخنان حکیم ارد بزرگ اینستاگرم . تصویر ارد بزرگ اینستاگرم . عکس نوشته بزرگان اینستاگرم . عکس نوشته های حکیم ارد بزرگ اینستاگرم . ارد بزرگ . حکیم ارد بزرگ . حکیم اردبزرگ . hakimorodbozorg . hakim orod bozorg . hakim great orod . great orod . mojtaba shoraka . sokhanan bozorgan . sokhanan ziba . jomalat bozorgan . jomalat hakimaneh
 

 

 
آدمهای ناتوان ، شهرت را بد می شمارند. حکیم ارد بزرگ

آدمهای ناتوان ، همواره می نالند و به زمین و زمان دشنام می دهند. حکیم ارد بزرگ

آدمی ، به آرامی می آموزد که ، نباید برای هر کاری ، همه زندگی و اندیشه اش را درگیر سازد. حکیم ارد بزرگ

آنان که برای بهروزی آدمیان کوشش می کنند ، شایستگان همه دوران ها هستند. حکیم ارد بزرگ

توانایی ، از پس آگاهی و کوشش بسیار ، بدست می آید. حکیم ارد بزرگ


فیلسوف ایرانی . پدر فلسفه نوین . زندگینامه حکیم ارد بزرگ .  بیوگرافی حکیم ارد بزرگ . حکیم ارد بزرگ کیست . ارد بزرگ کیست . ارد بزرگ . hakim orod bozorg.  orod، bozorg shirvan . بزرگ شیروان . پدر فلسفه جدید . بزرگترین فیلسوف جهان


مهرورزی و ستایشگری ، درمان بسیاری از دردهای آدمیان هستند. حکیم ارد بزرگ

مهمترین کار پدر و مادر ، پس از آغاز زندگی زناشویی فرزند ، این است که زندگی مشترک آنها ادامه یابد . حکیم ارد بزرگ

میدان پیمان های گسسته، همچون مردابی دهشتناک است، که باید از آن گریخت. حکیم ارد بزرگ

میهمانی های فراوان از ارزش آدمی می کاهد، مگر دیدار پدر و مادر. حکیم ارد بزرگ



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد