رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم آقای ترنر ساخته مایک لی

آقای ترنر
2014 انگلستان
Mr. Turner

Dir:Mike Leigh


آقای ترنر
فیلم محصول سال 2014
آقای ترنر نام فیلم درامِ زندگی‌نامه‌ ویلیام ترنر نقاش بریتانیایی است که در سال ۲۰۱۴ به کارگردانی مایک لی ساخته شد. این فیلم موفق شد جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمبردار را از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ نصیب تیموتی اسپال و دیک پاپ کند.
تاریخ اکران: ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴ م. (بریتانیا)
کارگردان: مایک لی
آهنگ‌ساز: Gary Yershon
فیلم‌نامه: مایک لی
فیلم‌بردار: دیک پوپ
بازیگران
تیموتی اسپال
دوروسی اتکینسون
ماریون بیلی
إآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآ
تیموتی اسپال
بازیگر
تیموتی لئونارد اسپال، OBE بازیگر اهل انگلستان است. بعضی از نقش‌های وی شامل پیتر پتی‌گرو در هری پاتر، وینستون چرچیل در سخنرانی پادشاه، آقای پو در بدبیاری‌ها، داستان‌های لمونی اسنیکت، و آرایشگر شیطانی خیابان فلیت هستند.
تولد: ۲۷ فوریهٔ ۱۹۵۷ م. (سن ۵۹)، لندن، بریتانیا
فرزندان: ریف اسپال
نمایش‌های تلویزیونی: خیابان
جوایز: جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن
نامزد جوایز: جایزهٔ فیلم مستقل بریتانیا برای بهترین بازیگر مرد

 معرفی فیلم آقای ترنر "Mr. Turner" (اختصاصی سینماسنتر)

    نام فیلم     آقای ترنر (Mr. Turner)     کارگردان     Mike Leigh
    کشور سازنده     انگلستان-فرانسه-آلمان     تهیه کننده     Georgina Lowe
    سال تولید     2014     فیلم نامه     Mike Leigh
    ژانر     بیوگرافی-درام-تاریخی     فیلم بردار     Dick Pope
    زمان فیلم     150 دقیقه     آهنگساز     Gary Yershon
    کمپانی     Entertainment One-Diaphana Films
        تدوین گر     Jon Gregory
    زبان فیلم     انگلیسی     درجه نمایش     R     صدا بردار     Tim Fraser
    بودجه تولید     8.4 میلیون£     فروش فیلم     3 میلیون$     طراح صحنه     Charlotte Watts
    افتخارات     بازیگران
    برنده ی جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمبرداری از جشنواره کن
    نامزد دریافت نخل طلای جشنواره کن
    نامزد دریافت اسکار بهترین فیلمبرداری-بهترین طراحی لباس و بهترین موسیقی متن
    نامزد دریافت بفتا بهترین فیلمبرداری-بهترین طراحی لباس و بهترین آرایش و طراحی مو
    برنده ی جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز فیلم های اروپایی
    برنده ی جایزه بهترین فیلم-بهترین کارگردانی-بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر مرد از جوایز انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا
    برنده و نامزد 39 جایزه دیگر    
    Timothy Spall در نقش J.M.W. Turner

    Paul Jesson در نقش William Turner

    Marion Bailey در نقش Sophia Booth

    Lesley Manville در نقش Mary Somerville

    Karl Johnson در نقش Mr. Booth

    درباره داستان

    مروری بر ربع قرن پایانی زندگی نقاش بزرگ بریتانیایی، جی ام دبیو ترنر.

    درباره فیلم

    فیلمساز 71 ساله انگلیسی که او هم از پس از موفقیت در تلویزیون به سینما روی آورده؛ حالا در آخرین فیلمش یک اثر بیوگرافیک ساخته است. سبک فیلمسازی مایک لی روایت اجتماعی است و دست برقضا به سبب سالها حضور در تلویزیون و انجام کارهای خبری و گزارشی در این سبک فیلمسازی تبحری ویژه دارد. این بار اما مایک لی به سراغ یک شخصیت هنرمند هموطن خود رفته است. او در فیلم خود "آقای ترنر" شرح حالی از زندگی هنرمند سرشناس و نقاش انگلیسی ویلیام ترنر (1775-1851) داده است.
    ترنر که نقشش را تیموتی اسپال بازی کرده؛ در فرهنگ عامه انگلیس اگرچه شدیدا مورد احترام است اما به دلیل سبک زندگی و انزوا گری بسیار هم مورد انتقاد واقع می‌شود.
    با اینهمه کسی نسبت به تبحر هنری وی شک ندارد. چرا که ویلیام ترنر به نوعی پایه گذار سبک تاریخ نگاری موضوعی در نقاشی است. اگرچه در دنیا و در مجموع او را یک منظره پرداز رومانتیک بیشتر می‌شناسند.
    مایک لی که بیشتر برای به تصویر کشیدن زندگی های معمولی افراد شهرت پیدا کرده است، در این فیلم 25 سال از زندگی یک مرد فوق العاده، یک استاد نقاشی و عضو آکادمی سلطنتی هنر را به زیبایی هرچه تمام تر و با رعایت جانب انصاف به تصویر می کشد. او در این فیلم از الِمانهایی چون غیر عادی بودن، هنرمند روشن بین انقلابی و فردی پرکار استفاده کرده است، مردی که بیش از 20000 نقاشی کشیده و آثارش امروزه در گالری تیت انگلستان نگهداری می شود.
    لی همچنین هنر گرافیکی و سادگی درخشان این استاد را در هنرهایش بررسی کرده است.



 رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم آقای ترنر به کارگردانی مایک لی برای ما بنویسید و بفرستید.



 گزیده نظرات منتقدان درباره آقای ترنر (مایک لی)

7فاز: تیموتی اسپال در نقش نقاش بریتانیایی؛ جی.ام.دبلیو ترنر در فیلم بیوگرافیک پرسروصدای مایک لی در کنار دوروتی اتکینسون و ماریون بیلی به ایفای نقش پرداخته است. آقای ترنر به بازگویی داستان 25 سال آخر زندگی این نقاش می‌پردازد.

نظر منتقدان مختلف را درباره فیلم بخوانید:
هالیوود ریپورتر - لزلی فلپرین: "لی موفق شده است که تقریبا بدون متوسل شدن به هیچ رویداد مهمی جادو کند و جزئیاتی غیرغافلگیر‌کننده را به فیلمی تکان دهنده و جذاب تبدیل کند. این همان اتصال بین بیوگرافی و هنر است که همیشه کتمان می‌شد. البته مشکلات مربوط به بودجه مانع آن شد که لی در فیلمش به سفر ترنر به اروپا، بخصوص ونیز هم بپردازد. اما از طرفی تمرکز بر زندگی او در انگلستان توانسته به تنهایی فیلم را غنی و بی کم و کاست کند. لی همچنین موفق شده است که نوعی جلوه‌گری اسرارآمیز از دل کار ترنر و روش منحصر به فرد او در استفاده از رنگ‌های روشن بیرون بکشد و این حس را القا کند که هرچیزی در طبیعت به کار او ربط پیدا می کند. همان نظریه‌ مورد علاقه هنرمندان رمانتیک: که همه‌چیز در این دنیا اساسا به هم ربط پیدا می‌کند."
علاوه بر این "تمامی این‌ها با اجرایی استادانه از اسپال منسجم‌تر می‌شود؛ نقشی که او برای بازی در آن آفریده شده همین است. لی موفق شده ترنر را آرام و باهوش نشان دهد، آن حالتی که او مشتاقانه به صحبت‌های آقای بوث گوش می‌دهد و این اشتیاق منجر به درکی وسیع از هنر برای خلق بهترین آثارش می‌شود. همه این جزئیات مینیاتوری در حین خرخر کردن ترنر و سلانه سلانه راه رفتن‌های او کار خود را انجام می‌دهند و به لی و اسپال اجازه می‌دهند که پرتره‌ای چندلایه از مردی باهوش و بوالهوس خلق کنند که شاید حتی تشابهاتی هم به شخصیت واقعی خود کارگردان داشته باشد."

نیویورکر - دیوید دنبی: "خشن، عجیب اما خیره‌کننده. کارگردان و فیلمبردار بیشتر به ما یاد می‌دهند که چگونه به نقاشی‌ها نگاه کنیم تا اینکه فقط آن‌ها را نمایش دهند و این انتخابی هوشمندانه است. همه مردان این فیلم درمقابل یکدیگر با مهارت رفتار می‌کنند، انگار که در حال اجرای نمایش روی صحنه باشند. اما اسپال در غرابت قهرمانانه خود و خلق و خوی‌اش بالاتر از همه می‌ایستد."

نیویورک تایمز - ای.او.اسکات: "کاری پرقدرت در نمایشِ خلاقیتی منتقدانه. پرتره‌ای دوست داشتنی و غیراحساساتی از روحی خلاق که هر روز فرصت دیدنش را ندارید. با اینکه این فیلم به روشنی تمام، نقاش داستانش را تحسین و منبع افکار او را به تماشاگر معرفی می‌کند در عین حال تمام تصورات قرن اخیر را از چیستی هنر و کار هنرمند برهم می‌زند. اسپال، ترنر را درشت، کوبنده و با نازک‌بینی بازی می‌کند. به لطف فیلمبرداری بدیع و پررنگ و لعاب پوپ می توانیم دنیا را از دریچه نگاه ترنر تماشا کنیم."

لس انجلس تایمز - کنت توران: "این فیلم ما را در مقابل  تصورات و روایت‌های مرسوم قرار می‌دهد. پایان‌بندی فیلم مثل یک دام است که تماشاگر را تماما به داخل دنیای خود می‌کشاند. ترنر به قدری ما را غوطه‌ور می‌کند که در نهایت احساس می‌کنیم همه دنیای هنرمند، شخصیت او و نوع زندگی در زمانه او را می شناسیم. ابتکار عمل در پروراندن کاراکتر ترنر ماه‌ها زمان برده و درکنار او حتی بازیگرانی که چند لحظه کوتاه در فیلم ظاهر می‌شوند از بازی خوب و تاثیرگذار کم نمی‌گذارند و حتی رد پای آن‌ها هم در روند کلی پیشرفت داستان واضح است."

گاردین - پیتر بردشاو: "عجب فیلم شگفت انگیزی. چقدر غنی و سرگرم‌کننده. و چقدر با سرعت، قدم‌های بلندش را می‌پیماید. رابطه واقعی بین کارکترهای این فیلم با نوعی عجیب بودن در کیفیت‌اش ترکیب شده که تمام صحنه‌های فیلم را آغشته به بوی خود می‌کند. هر لحظه کمدی آن با مهارت تنظیم شده و هر اجرایش از هوش و عشق لبریز می‌شود. این یک فتح دیگر برای لی و برای اسپال است."


 نقد و بررسی نامزدهای نخل طلای 2014: Mr. Turner (آقای ترنر) اثر مایک لی

Mr. Turner (آقای ترنر)
    ----۱۵ مه ۲۰۱۴ --- بیوگرافی،درام ---۱۴۹ دقیقه NR

کارگردان : Mike Leigh

نویسنده : Mike Leigh

بازیگران : Timothy Spall, Paul Jesson, Dorothy Atkinson

خلاصه داستان : مروری بر ربع قرن پایانی زندگی نقاش بزرگ بریتانیایی، جی ام دبیو ترنر.

منتقد: رابین کالین (دیلی تلگراف)-امتیاز ۱۰ از ۱۰ (۴ از ۴)

در فیلم «آقای ترنر/ Mr Turner» اثر جدید «مایک لِی» به ندرت ممکن است متوجه منظور این فرد نشوید. جوزف مالورد ویلیام از همان صحنه ی ابتدایی فردی متفاوت به نظر می رسد، صحنه ای که در آن در منطقه ای روستایی در هلند در حال کشیدن طرح اولیه ی یک آسیاب بادی است و مانند یک لک لک شکم گنده میان نی ها خم شده است. این صحنه هر چه را که بایستی درباره ی این شخص بدانید به شما می گوید و مکان هایی را که در آن خوشحال تر و راضی است را معرفی می کند. خلاصه ی مطلب این منظره به مثابه ی پرتره ای از ترنر است و او اگر بود از شنیدن این جمله لبخند به لب می آورد.

images/stories/rooz/naghd/MrTurner/nf-mrturner-8.jpgلی با فیلم فوق العاده لذت بخش خود که زندگینامه ی هنرمند انگلیسی ای است که با لقب "نقاش نور" شناخته شده است به کن آمده است. ترنر کسی است که بوم های او که از ترکیبات زیبای ممکن میان رنگ و حرکت آکنده بودند، می توانستند تا حدی طلایه دار هنر سینما باشند.

images/stories/rooz/naghd/MrTurner/nf-mrturner-5.jpgنقش ترنر را «تیموتی اسپال» بازی می کند که احتمالاً بهترین نقش آفرینی خود را به تماشا می گذارد، حداقل با کیفیتی برابر با نقش خودش در فیلم دیگر لِی «رازها و دروغ ها/Secrets & Lies» که ۱۸ سال پیش نخل طلای جشنواره ی کن را به خود اختصاص داد. او سرفه می کند و مانند پیرمرد غرغروی بیحالی که موهایش می ریزد سرفه می کند و این طرف و آن طرف تلو تلو می خورد. چشمان او روشن و گرسنه است و لب پائین اش مانند لبه ی یک کوزه با افتخار به جلو پیش آمده است.

images/stories/rooz/naghd/MrTurner/nf-mrturner-12.jpgتعداد خرخر کردن های اسپال، که هر کدام معنای خاص خود را دارد، به راحتی از صد مورد بیشتر است و باعث می شود از خود بپرسید که آیا او از روش مِتُد اکتینگ برای ایفای این نقش استفاده کرده و چند سال در یک خوکدانی کثیف زندگی کرده تا توانسته نوع صدا، حالت ایستادن و بوی مخصوص آن را درست دربیاورد. اما به جز مقدار زیادی تیک عضلانی جالب، اسپال توانسته ترنر را کاملاً و به شیوه ای با ظرافت انسانی تصویر کند، تأثیر این موضوع آن است که استعدادهای هنری ترنر به نظر باز هم دارای سکون و آرامش بیشتری به نظر برسند.

داستان فیلم در سال ۱۸۲۶ آغاز می شود که ترنر ۵۱ ساله می شود و قدم در سربالایی زندگی می گذارد. او در یک کارگاه در خانه ی امروزی خود در لندن کار می کند، جایی که مستخدمه اش هانا (دوروتی اتکینسون) و پدر پیرش ویلیام بزرگ (پاول جسون) اوضاع را مرتب می کنند.

images/stories/rooz/naghd/MrTurner/nf-mrturner-4.jpgبرخورد های ترنر با هر دوی آنها که شامل روابط جنسی خشک و رسمی با هانا نیز می شود، سرزنده و رک و راست است. گرچه روند نقاشی کردن کاملاً‌ متفاوت است: لِی آن را به شکلی فیلمبرداری کرده است که گاهی شبیه به یک مراسم فرقه ای به نظر می رسد. اوایل فیلم، زمانی که پدر ترنر به یک مغازه ی لوازم نقاشی سر می زند تا انبار پسرش را از نو پر کند، می بینید که مواد رنگی روی سینی های نقره ای روی هم انباشته شده اند، مانند ادویه های مختلف در یک بازار عربی، یا مواد اولیه ی یک معجون سحر آمیز که ملتمسانه می خواهند با هم ترکیب شوند.

images/stories/rooz/naghd/MrTurner/nf-mrturner-2.jpgنور چیزی است که ترنر را تکان می دهد و او هم به نوبه ی خود به نور حرکت می بخشد. فیلم نیم قرن مانده تا مرگ او در سال 1851 را پوشش می دهد و ما هر جا که می رود، تعقیب اش می کنیم. در یک امارت اربابی او با یک رقیب غمگین و افسرده رقابت می کند و سعی می کند یکی از آوازهای تک نفره ی پورسل را بخواند. او اینکار را به اندازه ی جالب توجهی بد اما در عین حال با آرامش و ظرافت انجام می دهد و پیدا کردن نقطه ی ادای کلمات به شکلی که بین این دو حالت باشد ویژگی خاص و خالص لِی است.

images/stories/rooz/naghd/MrTurner/nf-mrturner-1.jpgترنر در شهر مارگیت با زن صاحبخانه ای (ماریون بیلی) با برخوردی دوستانه آشنا می شود که بعداً در زندگی اش نقش مهمی ایفا می کند. در آکادمی سلطنتی می بینیم که او این طرف و آن طرف می رود،‌با دوستانش شوخی می کند و توصیه هایی می کند و در یک حرکت سریع فوق العاده و متکی بر خود، جان کانستیبل (جمیز فلیت) را سر جای خود می نشاند.

images/stories/rooz/naghd/MrTurner/nf-mrturner-3.jpgفیلم پر است از نقش های مکمل جواهر مانند این چنینی که بسیاری از آنها توسط بازیگران ثابت فیلم های لِی، مانند «لزلی منویل» و «روث شین» ایفا شده اند. انتخاب بازیگر مورد علاقه کار بسیار سختی است اما اجازه بدهید بگوئیم بازی «جاشوا مکگوآیر» در نقش جان راسکین - منتقد هنری ای که نوک زبانی صحبت می کند- به شکل یک آدم بی توجه و به ظاهر زرنگ، با سلیقه ی بسیاری از ما هماهنگ بود.

images/stories/rooz/naghd/MrTurner/nf-mrturner-11.jpgاز نظر ظاهری «آقای ترنر» تا حد زیادی شبیه به فیلم فوق العاده و کمتر دیده شده ی لِی به نام «Topsy-Turvy» محصول ۱۹۹۹ است که درباره ی دو نویسنده ی اپرای طنز به نام های دبیلو. اس گیلبرت و آرتور سالیوان است که داستان آن در طول نوشتن اپرای میکادو رخ می دهد. اما این فیلم نسبت به آن هم کار بلندپروازانه تری درباره ی خلق هنر است که در آن این روند تنها به عنوان چیزی قدرتمند نشان داده نشده است، بلکه اغلب اوقات جالب و سرگرم کننده و پرزحمت است اما در عین حال بعضی اوقات که درست به انجام می رسد و ستارگان بخت در موقعیت مناسب هستند، می تواند هنرمند را تا ورای مرگ همراهی کند و او را جزوی از تاریخ گرداند.

وقتی لِی صحنه ای را که الهام بخش شاهکار ترنر در سال ۱۸۳۹ به نام «کشتی تمرایر جنگنده» شد از نو خلق می کند، نشان می دهد که هنرمند امید را نه در کشتی جنگی کهنه و زهوار در رفته ای که در آخرین لنگرگاه خود پهلو می گیرد، ‌بلکه در یدک کش تیره رنگ و کوتاه قد پیدا می کند.

یکی از دوستانش در حالیکه با اندوه با سر به کشتی بزرگتر اشاره می کند می گوید: "روحی از گذشته."

ترنر می غرد:"نه، گذشته گذشته است! تو در حال تماشای آینده ای!‌ دود. آهن. بخار!". او هر دوی اینهاست که در یک نفر جمع شده اند: آینده و گذشته، پیشرفت و تاریخ، یدک کش و کشتی تمرایر.

اختصاصی نقد فارسی

مترجم: الهام بای
إآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآ
 نام فیلم: Mr. Turner – آقای ترنر

سال انتشار: ۲۰۱۴

ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی

مدت زمان: ۱۵۰ دقیقه

مدت زمان سانسورشده: ۳دقیقه و ۱ثانیه

خلاصه داستان: مروری بر ربع قرن پایانی زندگی نقاش بزرگ بریتانیایی، جی ام دبیو ترنر و …

 
إآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآإآ
آقای ترنر (فیلم)
کارگردان     مایک لی
نویسنده     مایک لی
بازیگران     تیموتی اسپال
دوروتی اتکینسون
پل جسون
ماریون بیلی
لسلی منویل
روت شین
مایکل کالکین
فیلم‌برداری     دیک پاپ
تاریخ‌های انتشار
۱۵ مه ۲۰۱۴

مدت زمان
    ۱۴۹ دقیقه
کشور     پادشاهی متحد بریتانیا
زبان     انگلیسی

آقای ترنر (به انگلیسی: Mr. Turner) نام فیلم درامِ زندگی‌نامه‌ ویلیام ترنر نقاش بریتانیایی است که در سال ۲۰۱۴ به کارگردانی مایک لی ساخته شد. این فیلم موفق شد جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمبردار را از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ نصیب تیموتی اسپال و دیک پاپ کند.


فیلسوف جهانی ، حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, برترین فیلسوف ،فیلسوف جهانی ،بزرگترین فلاسفه جهان، سخنان بزرگان, سخنان حکیم ارد کبیر . سخنان حکیم ارد بزرگ, حکیم خراسانی, عکس حکیم ارد بزرگ

 

نادانی و پستی کسی در گذشته ، نمی تواند دلیلی برای نابودی خاندان او باشد. حکیم ارد بزرگ

نخستین گام در راه پیروزی ، آموختن ادب است و نکوداشت دیگران. حکیم ارد بزرگ

وابستگی زیاد به دانستن اخبار و رویدادهای پراکنده روز جهان ، پسرفت ما را به ارمغان می آورد. حکیم ارد بزرگ

هر حماقتی ، شجاعت و بی باکی نیست. حکیم ارد بزرگ

 

فیلسوف جهانی ، حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, برترین فیلسوف ،فیلسوف جهانی ،بزرگترین فلاسفه جهان، سخنان بزرگان, سخنان حکیم ارد کبیر . سخنان حکیم ارد بزرگ, حکیم خراسانی, عکس حکیم ارد بزرگ

 

 
در سرزمینی که رسانه های مردمی آزاد هستند ، هر روز پلشتی و قانون گریزی ، کم و کمتر می شود. حکیم ارد بزرگ

در گذشته ، بیشتر تجربه های آدمیان ، جایی ثبت نمی شد ، اما امروزه اینترنت ابزاری است ، برای ثبت تجربه ها و بالندگی بیشتر. حکیم ارد بزرگ

دیدگاه خوب مردم ، بهترین پشتیبان و تکیه گاه برگزیدگان است. حکیم ارد بزرگ

رسانه ، تنها می تواند پژواک ندای مردم باشد ، نه اینکه به آنها بگوید ، شما چه بگویید ، که خوشایند دل ما باشد . حکیم ارد بزرگ

رسانه بیمار ، افکار عمومی را فراری می دهد. حکیم ارد بزرگ

فیلسوف جهانی ، حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, برترین فیلسوف ،فیلسوف جهانی ،بزرگترین فلاسفه جهان، سخنان بزرگان, سخنان حکیم ارد کبیر . سخنان حکیم ارد بزرگ, حکیم خراسانی, عکس حکیم ارد بزرگ

 

 
آموزگاری ، دلدادگی است، چنین جایگاهی، هیچگاه به دست بدان مباد. حکیم ارد بزرگ

آموزگاری که با واژه "تشویق" و کارکرد آن ، آشنا نیست ، به راستی بی سواد و خام است. حکیم ارد بزرگ

آنانی که همیشه در آرامش هستند ، لاابالی ترین آدم هایند. حکیم ارد بزرگ

آنکه ایراد می گیرد و راه درست را نشان نمی دهد ، یاوه گویی بیش نیست. حکیم ارد بزرگ

آنکه به خرد توانا شد ، ترس برایش بازی بیش نیست. حکیم ارد بزرگ

فیلسوف جهانی ، حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, برترین فیلسوف ،فیلسوف جهانی ،بزرگترین فلاسفه جهان، سخنان بزرگان, سخنان حکیم ارد کبیر . سخنان حکیم ارد بزرگ, حکیم خراسانی, عکس حکیم ارد بزرگ

 
در برف ، سپیدی پیداست ، آیا تن به آن می دهی ؟ بسیاری با نمای سپید ، نزدیک ما می شوند ، که در ژرفنای خود ، نیستی بهمراه دارند. حکیم ارد بزرگ

درون ما نباید میدان جنگ و ستیز باشد ، آرام باشیم و بجای تحقیر سرنوشت خود ، خویشتن را دوست داشته باشیم و تقدیر را از یاد نبریم. حکیم ارد بزرگ

دریاها نماد فروتنی هستند ، در نهان خود ، کوه هایی بلندتر از خشکی دارند ، ولی هیچ گاه ، آن را به رخ ما نمی کشند. حکیم ارد بزرگ

دوری از آرمان و هدف ، آشفتگی و پریشانی روان ما را در پی دارد. حکیم ارد بزرگ

روان ، همواره تشنه پرواز و بالا بردن خواسته های آدمی است ، این سرشت خوب ، همان ریشه بالندگی آدمیست. حکیم ارد بزرگ

 

فیلسوف جهانی ، حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, برترین فیلسوف ،فیلسوف جهانی ،بزرگترین فلاسفه جهان، سخنان بزرگان, سخنان حکیم ارد کبیر . سخنان حکیم ارد بزرگ, حکیم خراسانی, عکس حکیم ارد بزرگ

 
فرزندان خویش را ، با آموزش اینترنت ، پیشگام جهان آینده سازیم. حکیم ارد بزرگ

فرهنگ اشتباه را ، بی مهابا کنار بگذاریم ، با ماست مالی آن ، فرزندان خویش را دچار تباهی خواهیم نمود. حکیم ارد بزرگ  

محبوبیت نزد افکار عمومی ، بزرگترین ثروت برای هر آدمی است. حکیم ارد بزرگ

مرواریدهای بسیار در ابر دریای اینترنت می توان یافت. حکیم ارد بزرگ

ویرایش فرهنگ نادرست ، برای یک سرزمین ، بسیار مهم است ، خوشبختانه اینترنت و رسانه ها به این چرخه ، تندی بخشیده اند. حکیم ارد بزرگ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد