رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم شکار ساخته مجید جوانمرد

شکار
1366 ایران

مجید جوانمرد



 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم شکار به کارگردانی و نویسندگی مجید جوانمرد برای ما بنویسید و بفرستید.



شکار (فیلم ۱۳۶۶)

کارگردان     مجید جوانمرد
تهیه‌کننده     عبدالرضا ساعتچی فرد
نویسنده     مجید جوانمرد
بازیگران     پرویز پرستویی
خسرو شکیبایی
عنایت بخشی
علی آقاجانیان
منیژه سلیمی
موسیقی     بابک بیات
فیلم‌برداری     برگرونی بغوسیان
تدوین     ساموئل خاچیکیان
تاریخ‌های انتشار
    ۱۳۶۶
مدت زمان
    ۱۰۷دقیقه
کشور     ایران
زبان     فارسی

شکار (فیلم) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مجید جوانمرد ساختهٔ سال ۱۳۶۶ است. موسیقی این فیلم از ساخته‌های بابک بیات است.

http://nostalgiktv.biz/wp-content/uploads/2014/04/Capture1-300x213.jpg

خلاصه داستان

احمد با یک کامیون حامل گوشت به سمت پایتخت در حرکت است. او عجله دارد تا قبل از زایمان همسرش محموله را تحویل بدهد و به زادگاهش بازگردد. در یکی از شهرهای بین راه توقف می‌کند و همان لحظه انفجاری در میدان شهر رخ می‌دهد و مجسمه‌ای که قرار بوده روز بعد پرده برداری شود منهدم می‌شود. احمد به سرعت از محل می‌گریزد. مأموران امنیتی به او مظنون می‌شوند و پس از آزادی، در راه بازگشت با جوانی به نام مصطفی همراه می‌شود که به تازگی از زندان آزاد شده است. مأموران جاده را بسته‌اند. مصطفی که مشغول رانندگی است. کامیون را از میان آن‌ها عبور می‌دهد. مأموران به تعقیب کامیون می‌پردازند. مصطفی کشته می‌شود و احمد بر اثر تجربه‌ای که پشت سر گذاشته متحول می‌شود.


بازیگران

 پرویز پرستویی
 خسرو شکیبایی
 عنایت بخشی
 علی آقاجانیان
 منیژه سلیمی
 مهری ودادیان
 نعمت اله گرجی
 ایرج زینعلی
 صفر کشکولی
 بهمن پسندی
 حسن روشن
 غلامعلی درتاج
 قاسم ملاجعفری
 ولی اله خیری
 علی پروین
 نقی سیف جمالی
 عباداله کریمی
 محرم بسیم
 محمد پورستار

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
گفتگو با مجید جوانمرد، کارگردان فیلم «شکار روباه»ژانر حادثه ای در سینمای ایران تحقیر شده است


نویسنده: رضا استادی

بیشتر شهرت و اعتبار مجید جوانمرد در سینمای ایران به ساخت فیلم های حادثه ای است. فیلم هایی همچون مار، شکار، دستمزد، تیغ آفتاب، قافله، عروسی خون و... که در سال های دور هرکدام با استقبال فراوان مخاطبان سینمای ایران مواجه شدند. این فیلمساز در سال های اخیر بیشتر به سمت تلویزیون متمایل شده، ولی فیلم آخر او که این روزها در حال نمایش است همچنان رنگ و بوی آثار گذشته او را دارد و در این زمان که اولویت سینمای ایران با فیلم های کمدی است، تماشای اثری حادثه ای خالی از لطف نیست؛ بخصوص آن که جوانمرد تلاش کرده استانداردهای این نوع فیلمسازی را در اثر خود لحاظ کند و فیلم قابل قبولی بسازد.
 
 در نگاه اول، فیلم شما از نظر صحنه های اکشن کمی بیش از انتظار ما از یک فیلم پلیسی و حادثه ای است. در بیشتر فیلم های سینمای ایران معمولاکل انفجارها به یک یا حداکثر 2 مورد محدود می شود، اما فیلم با صحنه های افتتاحیه خود خیلی پرُ و پیمان ظاهر می شود. چه مسیری را طی کردید تا فیلم به این نقطه برسد؟
 تمامی این موارد طبق خود داستان و فیلمنامه جلو می رود و ما عمدی نداشتیم که برای جذاب شدن لوکیشن یا قصه، کشور یا شهری خارجی را به عنوان بستر داستان انتخاب کنیم. مسلما این نوع قصه ها و فیلم ها و اساسا این نوع ژانر از سینما، لوکیشن های مختلفی می طلبد و به دلیل بین المللی بودن موضوع، داستان هم باید در لوکیشن ها و جغرافیا های مختلفی باشد.
 
 در این جغرافیای گسترده شهر گران قیمتی مانند لندن نیز حضور دارد. آیا برای فیلمبرداری به این شهر هم رفتید؟
 نه. این صحنه ها در همان شهر ایروان ارمنستان فیلمبرداری شد و فقط صحنه هایی عمومی از خیابان های لندن را سفارش دادیم که در آن شهر فیلمبرداری کردند و برای ما فرستادند و در تدوین به فیلم اضافه شد.
 
 معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما در تولیدات گذشته خود نیز به این نوع از فیلم های جاسوسی علاقه خاصی نشان داده است. به نظرم این فیلم هم در کارنامه کاری شما اولین فیلم جاسوسی محسوب می شود. همکاری شما با این طرح چگونه شکل گرفت؟
 من به سینمای حادثه ای علاقه زیادی دارم و همین موضوع یکی از دلایل پذیرفتن کارگردانی این فیلم بود. اوایل پاییز سال 87 در پی ساخت فیلمی سینمایی با نام «یک چکه باران» بودم که پروانه ساخت آن را داشتم و فیلمنامه آن هم برای خودم بود و قرار بود با یک سرمایه گذاری این فیلم را بسازم، اما متاسفانه سرمایه آماده نشد و در آن دوران این کار را پذیرفتم.
 
 فیلمنامه را دوست داشتید؟
 اگر فیلمنامه خارج از ذوق و سلیقه من بود حتما قبول نمی کردم، اما وقتی دیدم این ظرفیت را دارد که از ساخت آن لذت ببرم، این پیشنهاد را قبول کردم.
 به عنوان یک بیننده باید بگویم نتیجه این فیلم بیش از یک فیلم سفارشی از کار در آمده است.
 خوشحالم که این حرف را می زنید. فیلمنامه اولیه بشدت سفارشی، تبلیغاتی و نوشته فتانه یعقوبی بود. فیلمنامه اولیه هم طبق سفارش های سازمان نوشته شده بود، اما جنبه های بصری خوبی برداشته و همین مساله باعث شد جذب کار شوم.
 
 شما در فیلمنامه دست هم بردید؟
 بله. اساسا نمی شد این کار را نکنم. فیلمنامه از خیلی جهات مشکل داشت. تولیدی نوشته نشده بود و جنبه های تبلیغاتی آن زیاد بود. در نگارش آن هم شیوه ای سطحی نوشته شده بود و به همین دلیل، زمان زیادی را صرف بازنویسی آن کردم.
 یکی از مهم ترین مشکلات فیلمنامه های اینچنینی این است که منطق آن دچار مشکل است و همین مساله باعث می شود مخاطب داستان را باور نکرده و قصه را دنبال نکند.
 یکی از دلایل تدوین خوب آن است که توسط حسن ایوبی انجام شد. در این مرحله، قصه چفت و بست خوبی پیدا کرد.
 
 یکی دیگر از مشکلات چنین فیلم هایی این است که امکان دارد بحث بشدت تخصصی و پیچیده شود و به همین دلیل مخاطب چیزی از آن متوجه نشود. شما در مرحله بازنویسی یا ساخت فیلمنامه مشاوران خاصی داشتید؟
 این تحقیقات در مورد خود این موضوع یعنی دانشمندان هسته ای و نیز پلیس بین الملل قبلاانجام شده و در اختیار فیلمنامه نویس و من قرار گرفته بود و بر این اساس ما جلو رفتیم. خود من هم در خصوص این مسائل حساس هستم و سعی می کنم مسیری را طی کنم که فیلم از چنین پشتوانه ای برخوردار باشد.
 
 مثلادر مورد این دو برادر، پلیس امنیتی، تروریست داستان، عوامل اسرائیلی و... شمه ای از این آدم ها داشتم، اما در فیلمنامه هم به این مساله اشاره شده بود و خود فیلمنامه هم این قابلیت را داشت.
 
 وقتی کارگردانی خودش نویسنده فیلمنامه باشد کار ملکه ذهن او می شود، اما وقتی قرار است فیلمنامه فرد دیگری را بسازد باید از راه هایی به اثر نزدیک شود. شما چه مسیری را طی کردید؟
 این مساله کار بسیار مشکلی است؛ البته سعی می کنم به عنوان کارگردانی حرفه ای که می تواند خیلی از قصه ها و ژانرهای مختلف را به کار بگیرد، به آن نگاه کنم و در این فیلم هم به همین طریق عمل کردم. کارگردانی که ادعای حرفه ای بودن دارد در برخورد با هر قصه ای می تواند نظر مشخصی داشته باشد که در وهله اول باید در راستای خود سینما باید باشد. اگر من اطلاعات زیادی داشته باشم که در قالب سینما قابلیت تولید نداشته باشد چندان مفید فایده نیست.
 
 فرمول شما برای این که چنین مواردی را در راستای سینما قرار دهید، چیست؟
 این مساله فرمول خاصی ندارد و به داشته ها و نداشته ها و فرهنگ هر فیلمسازی باز می گردد که پشتوانه زیادی از نظر جامعه شناسی، سیاسی، فرهنگی و روانشناسی می خواهد تا نسبت به مسائل جامعه و آدم های مختلف شناخت پیدا کند و بخش مهمی از این مساله بر اساس تجربه به دست می آید.
 
 بازیگر خارجی در چنین فیلم هایی بسیار مهم است. اساسا روند انتخاب بازیگران چطور طی شد؟
 پیش از پیوستن من به این طرح بازیگران ایرانی کار انتخاب شده بودند. ابتدا قرار بود مرحوم امیر قویدل این فیلم را کارگردانی کند، اما این اتفاق نیفتاد. وقتی من وارد طرح شدم بازیگران ایرانی تقریبا انتخاب شده بودند. به نظرم انتخاب بازیگران فیلم بیشتر تلویزیونی بود، اما نمی توانستم تغییری در آن بدهم. فرهاد قائمیان نقش کمی در فیلم داشت اما در مونتاژ اولیه فیلم که متعلق به کارگردان است و در این فیلم زمان آن به 115 دقیقه رسید، کاملابه شخصیت ها پرداخته شده بود، اما در مونتاژ نهایی که متعلق به سرمایه گذار و تهیه کننده است، زمان فیلم کمتر شد و به همین دلیل بخش های خوبی از بازی این بازیگر حذف شد. بازیگر نقش ورونیکا قرار بود از همان ابتدا بازیگری خارجی باشد. چون قرار بود در بخش هایی از فیلم این بازیگر بی حجاب دیده شود، اما بعد سازمان تصمیم گرفت این بازیگر را با روپوش ایرانی نشان دهد، چون ورونیکا در ادامه داستان با جوانی ایرانی ازدواج می کرد و این مساله نباید نشان داده می شد که زن این مرد پیش از این بی حجاب بوده است. استدلال اول باعث شد به دنبال بازیگری برویم که اولاتیپ و چهره اش اروپایی باشد، ثانیا بازیگر هم باشد.
 
 چطور او را پیدا کردید؟
 ملیسا مهربان از سوی یکی از دوستانم معرفی شد. او یک ایرانی الاصل ساکن و بزرگ شده دانمارک است که در این کشور کار بازیگری هم انجام می دهد. یک بازیگر خارجی دیگر هم در فیلم بود که نقش زنی تروریست را بازی می کرد که ابتدای فیلم کشته می شد. او هم یک خواننده بازیگر اهل ارمنستان است که در همان کشور انتخاب شد.
 
 کشور ارمنستان به عنوان لوکیشن اصلی این فیلم چطور انتخاب شد؟ ارمنستان کشور ارزانی است؟
 نه اتفاقا کشور خیلی گرانی است، اما نزدیکی به ایران و نیز سهل و آسان بودن کار کردن در آن نسبت به اروپا دلیل این انتخاب بود.
 در سینمای ایران معمولادر هر دوره ای یک کشور خارجی به عنوان لوکیشن انتخاب می شود. لبنان و ترکیه 2 کشوری هستند که بارها مورد استفاده فیلمسازان قرار گرفته اند.
 بله. زمانی هم مسکو بود. سوریه هم بوده است، اما در فیلمنامه روی این کشور تاکید شده بود. ارمنستان صاحب سینمای خاصی نیست و فقط سرگئی پاراجانوف اهل این کشور است و بجز او فیلمساز ارمنی دیگری را حداقل من نمی شناسم. البته دانشکده های موسیقی و تئاتر خیلی خوبی داشتند.
 
 صحنه های اکشن فیلم در ارمنستان قابل قبول از کار درآمده است. به نظر می رسد شرایط راحتی برای کار داشتید؟ آیا کار کردن در این کشور را به دیگر فیلمسازان توصیه می کنید؟
 سینمای کمدی ایران کمدی نیست، بلکه لودگی است و من همیشه از این سینما پرهیز می کردم. هر وقت پیش تهیه کننده ای با فیلمنامه ای زیر بغل می رفتم می گفت اگر کمدی است کار می کنیم وگرنه علاقه ای به سینمای جدی نداریم و همین قضایا باعث شد به طرف تلویزیون برومنمی خواهم بازاریابی کنم ( باخنده) اما این امکاناتی بود که به عنوان کارگردان در اختیار من گذاشته شد و وظیفه من این است که از امکانات به حد کافی استفاده کنم. مسوول جلوه های ویژه فیلم در ارمنستان یک ارمنی بود که به نظرم خیلی در حد قابل قبول و حرفه ای نبود و ما بیشتر تلاش کردیم در بخش طراحی این ضعف را جبران کنیم.
 ارمنستان یک کشور فقیر، اما با شکل و شمایلی کاملااروپایی است. شهر ایروان با ظاهر و جذابیت های بصری اش بسادگی می تواند به عنوان یک کشور اروپایی هم قلمداد شود، اما به نظرم مخارج در آنجا خیلی گران بود. کرایه تاکسی در این شهر خیلی زیاد بود. البته من از جیبم خرج نمی کردم، اما وقتی چهره بچه های تدارکات را موقع پرداخت کرایه تاکسی نگاه می کردم که در هم می رفت، حس می کردم پول زیادی می پردازند.
 
 گاهی سفارش دهنده ها درک درستی از کار ندارند و به همین دلیل نتیجه کار خیلی خوب از کار در نمی آید. شناخت سفارش دهنده شما از این کار چطور بود؟
 سفارش دهنده کار شبکه جهانی سحر بود.
 
 مگر فیلم به سفارش سازمان انرژی هسته ای ساخته نشد؟
 خیر. ظاهرا شبکه جهانی سحر ابتدای کار توافق و گفتگویی با مسوولان سازمان انرژی هسته ای انجام داده بود، اما بعد در ادامه به این نتیجه رسیده بود که همراهی زیاد با آنها ممکن است فیلم را از نظر تولیدی دچار مشکل کند. به همین دلیل به صحبت ها و توافق های ابتدایی اکتفا کرده بودند تا برخی خط قرمزها را رعایت کنند، اما این طور نبود که نماینده ای از آنها بر سر طرح حضور داشته باشد.
 
 داستان از بعد از ورود بازرسان به کشور خیلی بست و گسترش پیدا می کند. در چنین مواقعی جمع و جور کردن داستان خیلی مشکل است چون کار به پایان نزدیک و فیلمساز با کمبود زمان مواجه می شود. از این شکل جمعبندی کار راضی هستید؟
 خوشحالم بگویم که من فیلمنامه مکتوب را کاملامصور کردم و هیچ چیز در پیش بردن قصه و پرداختن به ماجراهای فرعی، اصلی، شخصیت پردازی ها، حوادث و... را از دست ندادم. نسخه 115 دقیقه ای فیلم تمام و کمال بر اساس فیلمنامه پیش رفته بود، اما مجبور بودیم برای نسخه نهایی که زیر 90 دقیقه باشد کار را جرح و تعدیل کنیم و به همین دلیل خیلی از صحنه ها را جرح و تعدیل کردیم تا به زمان مطلوب پخش کننده در سینمای ایران برسیم. واقعا هم کار سختی بود و خود من از این کار ناراحت بودم و تمام وظیفه به گردن تدوینگر افتاد و به همین دلیل سکانس ها و ماجراها به شکل پرشی کار شد و ریتم آن هم تندتر شد و به همین دلیل شاید برای تماشاگر عادی فهم فیلم کمی مشکل باشد، اما خوشحالم این قصه نخ پیوسته ای داشت و تماشاگر عادی در مرتبه دوم تماشای فیلم می تواند سرنخ حوادث را به دست بیاورد.
 البته بخشی از این موضوع، ویژگی فیلم های متعلق به سینمای جاسوسی است که در آن قرار نیست همه چیز ساده باشد و گاهی گنگ هستند. مثلادر فیلم «ماموریت غیر ممکن» هم خیلی از جزییات در مرتبه دوم تماشای فیلم به دست می آید.
 البته ما هم به شکلی ناخواسته به این سمت رفتیم، ولی می شد فیلم برای مخاطب عادی کمی سهل تر هم باشد.
 
 بعد از ورود بازرسان به ایران، نوع ورود و استقبال از آنها خیلی سینمایی نیست و مثلاورود آنها به تشکیلات سازمان انرژی اتمی دیده نمی شود. چرا؟
 پرداختن به آن موضوع با رعایت برخی خط قرمزها صورت گرفت. من در این بخش بر اساس آنچه در ذهنم داشتم حرکت کردم و بر اساس تخیل خودم سعی کردم جایی را به عنوان سازمان انرژی اتمی مشخص کنم وگرنه به شکل واقعی خبر از این موضوع ندارم.
 
 شما جزو کارگردان هایی نیستید که علاقه و اصرار دارند که داستان خود را در لوکیشن و فضای واقعی به تصویر بکشند؟
 بدم نمی آید در وهله اول هر لوکیشنی مطابق با محل واقعی خودش باشد. من کار کردن در پلاتو و دکور را دوست ندارم.
 
 فکر کنم منظورم را درست منتقل نکردم. برخی کارگردان ها وقتی قرار است فیلمی در مورد جنگ بسازند، حتما باید به جنوب کشور بروند، اما برخی دیگر می توانند فیلم خود را در جایی مثل شهرک سینمایی دفاع مقدس بسازند. شما جزو کدام دسته هستید؟
 شکل دوم کار تولیدی، فکر کردن است و از نظر اقتصادی هم به صرفه است و باید در فیلمسازی این کار را لحاظ کرد، اما به لوکیشن های واقعی خیلی اعتقاد دارم، هرچند در مورد انرژی اتمی این امکان پیش نیامد.
 
 فیلم چند روزه ساخته شد؟
 ظرف 50 روز ساخته شد، البته با ریتم عادی و زمان بندی معمولی. برای کاری با این تنوع لوکیشن زمان کمی است، اما تجربه من و دیگر عوامل به این مساله کمک کرد.
 
 از بازی بازیگران فیلم رضایت دارید؟ گاهی برخی بازیگران از دیدن چند جنازه هیچ واکنشی نشان نمی دهند؟!
 بازیگرها از پیش انتخاب شده بودند، اما در ذهن من افراد دیگری بودند. از نظر علاقه شخصی خودم دانیال حکیمی و فرهاد قائمیان را خیلی می پسندم. خانم تروریست اول و آن زن نویسنده را هم با وجود کوتاهی نقش خیلی دوست دارم، چون از نظر هنر بازیگری کاملاراضی بودم.
 
 وقتی بازی یک بازیگر ضعیف است چطور می توان او را ارتقا داد؟
 بازیگر همیشه به راهنمایی کارگردان نیاز دارد. بخصوص وقتی بازیگر زبان کارگردان را هم بلد نباشد. در مورد بازیگران خارجی توسط یک مترجم رفتار و کردار و بازی را انتقال می دادم و بعد هم دیالوگ ها توسط یک مترجم به او منتقل می شد. البته غیر از راهنمایی های یک کارگردان، خود بازیگر هم باید از یک نیرویی ورای آنچه کارگردان می گوید، برخوردار باشد و اگر کارگردان از او خواست راه برود، چیزی بیش از تصور کارگردان عمل کند تا کار به سمت بهبود برود، اما برخی بازیگران این توانایی را ندارند.
 
 شرایط کار در خارج از کشور و فشار احتمالی کار در کیفیت بازی ها تاثیری نداشت؟
 خیلی هم بی تاثیر نبود، اما سعی کردیم این مساله زیاد روی کار ما سایه نیندازد و ما را تحت تاثیر قرار ندهد. خیلی سعی کردیم روحیه ای طبیعی داشته باشیم و کار را جلو ببریم، اما به هرحال تغییر فضا و مملکت روی کار همه ما تاثیر می گذارد. این وضعیت تا چند روز است و پس از مدتی شرایط عادی می شود.
 یکی از غافلگیری های اصلی فیلم مربوط به شخصیت ورونیکا است. این موضوع در بازی او خیلی خوب از کار درآمده و حتی در بخش هایی از داستان دل مخاطب برای او می سوزد.
 سعی کردم شخصیت ورونیکا را به شکلی پیچیده و چند بعدی عرضه کنم. پرداختن و نشان دادن چنین شخصیت هایی در سینما کار سخت و مشکلی است. نمی گویم به شکل صددرصد، اما تا حدود 70 درصد به آنچه فیلمنامه می خواست و ما می خواستیم در خصوص چند بعدی و چند وجهی بودن این شخصیت رسیدیم.
 
 شما جزو کارگردان های فعال گذشته هستید. علت کم کاری شما در این سال ها چیست؟
 آخرین فیلم سینمایی ام که به نمایش هم در نیامد، به نام «آخرین شلیک» بود که از دل مجموعه ای تلویزیونی بیرون آمد و به خاطر مسائل سیاسی غیر قابل نمایش شد. پس از آن تا سال 87 فیلم نساختم و فقط در ذهنم فیلم می ساختم. در آن سال ها چندین فیلمنامه داشتم که هیچ گاه از ذهن من بیرون نیامد. علتش این بود که ذائقه تهیه کننده ها، مدیران و تماشاگران تغییر کرده بود.
 ژانر مورد علاقه من حادثه ای اجتماعی است که طی این سال ها توی سرش زده و تحقیر شد و نوعی می توانم بگویم این ژانر که جزو فیلم های جدی محسوب می شد، به سینمای لوده و بظاهر کمدی تنزل کرد و من هم همیشه از ساخت این فیلم ها پرهیز می کردم؛ البته در رگ و خون من هم نیست که فیلم های لوس و بی مزه بسازم. من برای سینمای کمدی ارزش قائلم به شرطی که واقعا سینمای کمدی باشد. کارگردان های بزرگی مانند وودی آلن هستند که سال ها فیلم کمدی ساخته اند، اما سینمای کمدی ایران کمدی نیست، بلکه لودگی است و من همیشه از این سینما پرهیز می کردم. هر وقت پیش تهیه کننده ای با فیلمنامه ای زیر بغل می رفتم می گفت اگر کمدی است کار می کنیم وگرنه علاقه ای به سینمای جدی نداریم و همین قضایا باعث شد به طرف تلویزیون بروم و کار تلویزیونی کنم.
 
 فیلمسازی مطلوب شما چیست؟
 تا الان موفق نشدم فیلم های مورد علاقه خودم را که از وجود خودم و تمام احساسات و فرهنگ خودم نشات می گیرد، بسازم. فقط دلم خوش بود که در یک فیلم سینمایی یا سریالی تلویزیونی چندین سکانس از فیلم را آن طور که خودم دوست دارم کار کنم و دلم را به همین چند سکانس ها خوش کرده بودم. در فیلم شکار روباه هم شاید 50 درصد از فیلم راضی هستم که آن هم فقط به خودم مربوط است و خودم می دانم در این سکانس ها چقدر موفق بوده ام.
 
http://www.sonatiha.ir/wp-content/uploads/2014/03/Shekar-205x300.jpg
نام فیلم: شکار

 موضوع : اجتماعی

کارگردان: مجید جوانمرد

منتشر کننده ی فایل : سایت دانلودترین

سال تولید : 1366

بازیگران : پرویز پرستویی ، خسرو شکیبایی ، عنایت بخشی ، علی آقاجانیان ، منیژه سلیمی ، مهری ودادیان ، نعمت اله گرجی ، ایرج زینعلی ، صفر کشکولی ، بهمن پسندی ، حسن روشن ، غلامعلی درتاج ، قاسم ملاجعفری ، ولی اله خیری ، علی پروین

خلاصه داستان:

حمد با یک کامیون حامل گوشت به سمت پایتخت در حرکت است. او عجله دارد تا قبل از زایمان همسرش محموله را تحویل بدهد و به زادگاهش بازگردد. در یکی از شهرهای بین راه توقف می‌کند و همان لحظه انفجاری در میدان شهر رخ می‌دهد و …
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بازیگران : پرویز پرستویی – خسرو شکیبایی – عنایت بخشی – علی آقاجانیان – منیژه سلیمی – مهری ودادیان – نعمت اله گرجی ….

خلاصه داستان : احمد با یک کامیون حامل گوشت به مقصد پایتخت حرکت می کند. او عجله دارد تا قبل از زایمان همسرش محموله را تحویل بدهد و به زادگاهش بازگردد…….
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بازیگران : پرویز پرستویی ، خسرو شکیبایی ، عنایت بخشی ، علی آقاجانیان ، منیژه سلیمی ، مهری ودادیان ، نعمت اله گرجی ، ایرج زینعلی ، صفر کشکولی ، بهمن پسندی ، حسن روشن ، غلامعلی درتاج ، قاسم ملاجعفری ، ولی اله خیری ، علی پروین

کارگردان : مجید جوانمرد

کیفیت : بسیار خوب

زمان فیلم : 102 دقیقه

توجه : فیلم های نسخه کامپیوتر قابلیت پخش در دستگاه های پخش خانگی را ندارند و فقط در کامپیوتر قابل استفاده هستند.

خلاصه داستان : احمد با یک کامیون حامل گوشت به مقصد پایتخت حرکت می کند....

کارگردان : مجید جوانمرد
دستیار کارگردان : محمود ابراهیم زاده ، پیروز کلانتری ، پرتو مهتدی
نویسنده : مجید جوانمرد
تهیه کننده : عبدالرضا ساعتچی فرد
مدیر فیلمبرداری : برگرونی بغوسیان
دستیار فیلمبردار : عبداله غفوری ، رجب عبادی ، مسعود کرانی ، علی الهیاری
عکس : ایرج سرباز
تدوین : ساموئل خاچیکیان
آهنگساز : بابک بیات
میکس : روبیک منصوری
سرپرست گویندگان : منوچهر اسماعیلی
طراح چهره پردازی : مهران روحانی
چهره پرداز : مهران روحانی ، فرهنگ معیری ، محمدرضا قومی
جلوه های ویژه : غلامرضا قومی
مدیر تدارکات : مهدی محمدی پور
تدارکات : عباس حیدری ، کمال موسوی ، رضا چراغی ، مجید انصاری ، حسن وجدانی ، حمید ایران نژاد ، محمدرضا سلیسفور
گروه فنی : حسن سیادت ، مسعود شاه محمدی ، بهمن نیاکانی
ساخت آنونس : ساموئل خاچیکیان
طراح پوستر : محمدعلی حدت
ژانر : حادثه ای
سال ساخت: ۱۳۶۶
مدت : 102 دقیقه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

دانلود فیلم سینمایی " شکار " 1366




شکار فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مجید جوانمرد ساختهٔ سال ۱۳۶۶ است. موسیقی زیبای این فیلم از ساخته‌های بابک بیات است.

خلاصه داستان : حمد با یک کامیون حامل گوشت به سمت پایتخت در حرکت است. او عجله دارد تا قبل از زایمان همسرش محموله را تحویل بدهد و به زادگاهش بازگردد. در یکی از شهرهای بین راه توقف می‌کند و همان لحظه انفجاری در میدان شهر رخ می‌دهد و …

بازیگران: پرویز پرستویی, خسرو شکیبایی, عنایت بخشی, علی آقاجانیان, منیژه سلیمی
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
موسیقی متن بی نظیر فیلم شکار که در سال 1366 بر روی این فیلم پخش شد یکی از بهترین و زیباترین موسیقی های متن فیلم های سینمایی ایرانی است که توسط زنده یاد بابک بیات ساخته شد که این موسیقی یک بار دیگر و برای فیلم مرسدس در سال 1376 اجرا شد.
یکی از فیلمهایی که با موضوع انقلاب اسلامی مرتبط هست فیلم سینمایی شکار است که در سال 1366 ساخته شد و گهگاهی هم در ایام دهه فجر پخش شده و می شود یکی از نقاط قوت این فیلم که باعث ماندگاری در اذهان شده موسیقی بسیار زیبای این فیلم است که توسط زنده یاد بابک بیات ساخته شده .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 شکار ( ۱۳۶۶ )
 کارگردان :
 مجید جوانمرد
 نویسنده :
 مجید جوانمرد
   
 نوع فیلم : حادثه ای

خلاصه داستان : احمد با یک کامیون حامل گوشت به مقصد پایتخت حرکت می کند....

نام     ...     نقش
۱ - پرویز پرستویی     ....    
۲ - خسرو شکیبایی     ....    
۳ - عنایت بخشی     ....    
۴ - علی آقاجانیان     ....    
۵ - منیژه سلیمی     ....    
۶ - مهری ودادیان     ....    
۷ - نعمت اله گرجی     ....    
۸ - ایرج زینعلی     ....    
۹ - صفر کشکولی     ....    
۱۰ - بهمن پسندی     ....    
۱۱ - حسن روشن     ....    
۱۲ - غلامعلی درتاج     ....    
۱۳ - قاسم ملاجعفری     ....    
۱۴ - ولی اله خیری     ....    
۱۵ - علی پروین     ....    
       

مشخصات دیگر فیلم
 
مدت فیلم     ....     107 دقیقه
کشور     ....     ایران
زبان     ....     فارسی
رنگ     ....     رنگی
صدا     ....     Mono
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
لیست کامل عوامل فیلم شکار (1366)
گروه کارگردانی
۱- مجید جوانمرد     ....     کارگردان
۲- محمود ابراهیم زاده     ....     دستیار کارگردان
۳- پیروز کلانتری     ....     دستیار کارگردان
۴- پرتو مهتدی     ....     دستیار کارگردان
 
گروه فیلمنامه
۱- مجید جوانمرد     ....     نویسنده
 
گروه بازیگران
۱- پرویز پرستویی     ....      
۲- خسرو شکیبایی     ....      
۳- عنایت بخشی     ....      
۴- علی آقاجانیان     ....      
۵- منیژه سلیمی     ....      
۶- مهری ودادیان     ....      
۷- نعمت اله گرجی     ....      
۸- ایرج زینعلی     ....      
۹- صفر کشکولی     ....      
۱۰- بهمن پسندی     ....      
۱۱- حسن روشن     ....      
۱۲- غلامعلی درتاج     ....      
۱۳- قاسم ملاجعفری     ....      
۱۴- ولی اله خیری     ....      
۱۵- علی پروین     ....      
۱۶- نقی سیف جمالی     ....      
۱۷- عباداله کریمی     ....      
۱۸- محرم بسیم     ....      
۱۹- محمد پورستار     ....      
 
گروه تهیه و تولید
۱- عبدالرضا ساعتچی فرد     ....     تهیه کننده
 



گروه فیلمبرداری
۱- برگرونی بغوسیان     ....     مدیر فیلمبرداری
۲- عبداله غفوری     ....     دستیار فیلمبردار
۳- رجب عبادی     ....     دستیار فیلمبردار
۴- مسعود کرانی     ....     دستیار فیلمبردار
۵- علی اللهیاری     ....     دستیار فیلمبردار
۶- ایرج سرباز     ....     عکس
 
گروه تدوین
۱- ساموئل خاچیکیان     ....     تدوین
 
گروه موسیقی
۱- بابک بیات     ....     آهنگساز
 
گروه صدا
۱- روبیک منصوری     ....     میکس
۲- منوچهر اسماعیلی     ....     سرپرست گویندگان
 
گروه چهره پردازی
۱- مهران روحانی     ....     طراح چهره پردازی
۲- مهران روحانی     ....     چهره پرداز
۳- فرهنگ معیری     ....     چهره پرداز
۴- محمدرضا قومی     ....     چهره پرداز
 http://www.archivefa.ir/wp-content/uploads/shekar1.jpg
گروه جلوه های ویژه
۱- غلامرضا قومی     ....     جلوه های ویژه
 
گروه تدارکات
۱- مهدی محمدی پور     ....     مدیر تدارکات
۲- عباس حیدری     ....     تدارکات
۳- کمال موسوی     ....     تدارکات
۴- رضا چراغی     ....     تدارکات
۵- مجید انصاری     ....     تدارکات
۶- حسن وجدانی     ....     تدارکات
۷- حمید ایران نژاد     ....     تدارکات
۸- محمدرضا سلیسفور     ....     تدارکات
 
سایر عوامل
۱- حسن سیادت     ....     گروه فنی
۲- مسعود شاه محمدی     ....     گروه فنی
۳- بهمن نیاکانی     ....     گروه فنی
۴- ساموئل خاچیکیان     ....     ساخت آنونس
۵- محمدعلی حدت     ....     طراح پوستر
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
شرکتها و عوامل مرتبط با فیلم شکار

 شرکتهای مرتبط :
گروه تهیه و تولید      
    سازمان سینمایی فجر [محصول]
گروه صدا      
    استودیو فیلمکار [امور فنی صدا]
گروه لابراتوار      
    مرکز خدمات سینمایی صنایع فیلم ایران [لابراتوار]
    مرکز خدمات سینمایی صنایع فیلم ایران [چاپ]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
جشنواره های فیلم شکار (۱۳۶۶)
جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره هفدهم (ایران )
بخش برای تمام فصول خسرو شکیبایی
سال     نتیجه     عنوان جایزه     موضوع/دریافت کننده
۱۳۷۷     شرکت کننده     (-----------)     فیلم
 
جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره هفتم (ایران )
بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم ها
سال     نتیجه     عنوان جایزه     موضوع/دریافت کننده
۱۳۶۷     شرکت کننده     (-----------)     پوستر (اعلان دیواری)
محمدعلی حدت
شرکت کننده     (-----------)     نمونه فیلم (آنونس)
ساموئل خاچیکیان
 
جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره ششم (ایران )
بخش مسابقه سینمای ایران
سال     نتیجه     عنوان جایزه     موضوع/دریافت کننده
۱۳۶۶     شرکت کننده     (-----------)     فیلم
 
جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره ششم (ایران )
بخش مرور یکسال سینمای ایران
سال     نتیجه     عنوان جایزه     موضوع/دریافت کننده
۱۳۶۶     شرکت کننده     (-----------)     فیلم
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 شکار( 1366)

خلاصه داستان :
احمد با یک کامیون حامل گوشت به مقصد پایتخت حرکت می کند. او عجله دارد تا قبل از زایمان همسرش محموله را تحویل بدهد و به زادگاهش بازگردد. در یکی از شهرهای بین راه توقف می کند و همان لحظه انفجاری در میدان شهر رخ می دهد و مجسمه ای که قرار بوده روز بعد پرده برداری شود منهدم می شود . احمد به سرعت از محل می گریزد. مأموران امنیتی به او مظنون می شوند و پس از آزادی، ‌در راه بازگشت با جوانی به نام مصطفی همراه می شود که به تازگی از زندان آزاد شده است. مأموران جاده را بسته اند. مصطفی که مشغول رانندگی است. کامیون را از میان آن ها عبور می دهد. مأموران به تعقیب کامیون می پردازند. مصطفی کشته می شود و احمد بر اثر تجربه ای که پشت سر گذاشته متحول می شود.
http://up.downloadtarin.ir/up/9292/Pictures/film%20shekar.jpg


جستجو در سایت رهاماهرو : بازیگران فیلم روشنایی می اید . دیالوگهای ماندگار ال باچینو دوبله فارسی در ابارات . فیلم خبرخاصی نیست . افسانه بایگان در فیلم خبر خاصی نیست . بازیگران فیلم خارجی روشنایی می اید . تمام قسمتهای برنامه خانه زیبای من . بازیگران زن فیلم روشنایی می اید . نقد شب کوک . کرک داگلاس وجین سبرگ . موش وگربه دنیل دیپر


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد