رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال حانیه ساخته جلال دهقانی اشکذری

سریال حانیه

سید جلال دهقانی اشکذری



 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم حانیه به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری برای ما بنویسید و بفرستید.



سید جلال دهقانی اشکذری
زاده     بهمن ۱۳۶۱
یزد
ملیت     ایرانی
زمینه فعالیت     کارگردان و فیلمنامه‌نویس

سید جلال دهقانی اشکذری (زادهٔ ۱۳۶۱) کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ ادبیات اهل ایران است.

او برای ساخت فیلم خانه‌ای کنار ابرها دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.[۱]

فیلم‌شناسی
سینمایی

 خانه‌ای کنار ابرها[۲]
 دلبری [۳]

سریال تلویزیونی

 حانیه (آماده پخش برای شبکه دوم سیما)[۳]

تله‌فیلم

 هدیه‌ای برای آسمان[۴]
 دویدن برای پشیمانی[۳]
 همه روزها[۳]
 مسابقه[۳]

جایزه‌ها

 دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم خانه‌ای کنار ابرها[۵]
 تقدیر از فیلم «هدیه‌ای برای آسمان» در بخش نیمه بلند ویدیویی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان همدان[۵]

فانوس بخش داستانی بلند پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار برای (خانه‌ای کنار ابرها)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 سیدجلال دهقانی اشکذری:
فیلمسازان یزدی برای ساخت آثار خوب با مشکلات مالی مواجه هستند
عضو هیئت انتخاب جشنواره ملی فیلم رضوی یزد با اشاره به کیفیت پایین آثار مربوط به امام رضا(ع) در جشنواره فیلم رضوی، گفت: فیلمسازان یزدی برای ساخت آثار خوب با مشکلات مالی مواجه هستند.

به گزارش اشکذر نیوز، سیدجلال دهقانی اشکذری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به نقش جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد در توسعه و بهبود کیفی فیلم‌سازی در استان یزد اظهار داشت: بی‌شک برگزاری چنین جشنواره‌ای در یزد می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت این هنر در یزد داشته باشد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهمی که در دهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد به چشم می‌خورد، اطلاع‌رسانی خوب و مناسبی بود که برای آن انجام شد.

عضو هیئت انتخاب جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد ادامه داد: اطلاع‌رسانی خوب این جشنواره سبب شد که آثار ارسالی به جشنواره از لحاظ کمیت به نسبت دوره‌های قبل افزایش قابل توجهی پیدا کند.

کارگردان فیلم سینمایی “خانه‌ای کنار ابرها” با تاکید بر اینکه این جشنواره می‌تواند برای استان یزد برکات بسیاری به همراه داشته باشد، عنوان کرد: حضور فیلم‌سازان و اساتید فیلم‌سازی از خارج استان یزد، مشاهده فیلم‌های با کیفیت خوب توسط فیلم‌سازان یزدی در این جشنواره و تعامل آن‌ها با دیگر فیلم‌سازان، سطح کیفی فعالیت‌های فیلم‌سازی در یزد را افزایش می‌دهد.

وی یکی از نقاط ضعف آثار ارائه شده در جشنواره رضوی یزد را نامناسب بودن آثار مرتبط با امام رضا(ع) در زمینه کمی و کیفی دانست و گفت: آثاری که با موضوع امام رضا(ع) برای این جشنواره ارسال شده بودند کیفیت لازم برای شرکت در جشنواره را نداشتند.

برنده دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو تصریح کرد: بعضی از فیلم‌های شرکت داده شده در این جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار بودند اما برخی دیگر از آثار که تعداد آنها زیاد هم بود، در مباحث مختلفی از جمله انتخاب بازیگر و مسائل فنی و تکنیکی با ضعف مواجه بودند.

دهقانی اشکذری انتخاب موضوع خوب و جذاب را یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک فیلم دانست و افزود: بعضی دیگر از فیلم‌ها به قدری خوب تولید شده بودند که به راحتی تکنیک و تخصص بالای عوامل آن فیلم قابل تشخیص بود و به راحتی این چنین آثاری برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره انتخاب می‌شدند.

این کارگردان یزدی افزود: یک سری از آٍثار شرکت کننده در جشنواره از خلاقیت لازم برخوردار نبودند، این که یک فیلم خلاقیت داشته باشد و نوع زاویه‌ای که به سوژه توجه شده، در انتخاب آثار برای شرکت در بخش مسابقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.

کارگردان فیلم سینمایی “خانه‌ای کنار ابرها” در ارتباط با وضعیت فیلم‌سازی در یزد، گفت: متاسفانه فیلمسازان یزدی برای ساخت آثار خوب و مناسب با مشکلات مالی مواجه هستند.

دهقانی اشکذری افزود: باید حمایت لازم از فیلم‌سازان یزدی انجام شود تا آنها بتوانند با آزادی بیشتری اقدام به تولید کنند اما الان به دلیل مشکلات مالی و هزینه بالای فیلم‌سازی، فیلم‌سازان یزدی اقدام به خودسانسوری برای کاهش هزینه‌های تولید فیلم می‌کنند.
http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2014/09/44586_orig.jpg
نقد یک سایت اصفهانی از سریال «حانیه»
«حانیه» سریالی است که در ایام دهه فجر از شبکه دو سیما برای علاقه‌مندان به سریال‌های مناسبتی روی آنتن رفت، که پس از پخش این سریال نقدهای متفاوتی به این سریال شد؛ نقدِ یک سایت اصفهانی از این سریال خواندنی است.
اصفهان امروز : «حانیه» سریالی است که در ایام دهه فجر از شبکه دو سیما برای علاقه‌مندان به سریال‌های مناسبتی روی آنتن رفت. این سریال در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای، به تهیه‌کنندگی علی مهام و کارگردانی سید جلال دهقانی ‌اشکذری ساخته شده است.
حانیه ملودرامی ‌در دل حوادث تاریخی است که داستان عاشقانه‌ای را روایت می‌کند که در آخرین ماه‌های پیش از انقلاب و در فضای انقلاب اسلامی ‌رخ می‌دهد. این سریال ماجرای یک ستوان شهربانی است که از تهران به یزد منتقل می‌شود. حضور مادر او در شهر یزد و اجاره‌ای خانه باعث آشنایی آنها با سیدجعفر از بازاریان یزد و البته از افراد انقلابی این شهر می‌شود. در این سریال اشاراتی به فعالیت ‌های آیت‌ ا… صدوقی،‌ مجتهد مبارز شهر یزد در دوران پیش از انقلاب نیز اشاراتی می‌شود. به گفته کارگردان این اثر داستان حانیه براساس خاطرات مکتوب و شفاهی مبارزات انقلابی به نگارش درآمده است.جذابیت ‌های ساختاری
سریال حانیه داستانی عاشقانه را در دل حوادث انقلاب اسلامی ‌بازگو می‌کند. همان‌طور که از اسم سریال مشخص است قهرمان اصلی داستان دختری به نام حانیه است، اما یکی از نقدهایی که می‌توان نسبت به ساختار روایت این سریال ابراز داشت این است که اتفاقات اصلی براساس آنچه به مخاطب وعده داده شده کمی ‌دیر رخ می‌دهد. در حالی که مخاطب در انتظار آن است که قهرمان قصه یا همان حانیه داستان را پیش ببرد اما او حداقل تا قسمت ابتدایی شخصیتی فرعی و حتی منفعل به نظر می‌رسد.
او دختری ساده و آرام اما باهوش و ذکاوت و البته با احساساتی پاک تصویر می‌شود. او توانایی این‌که از همان قسمت‌های ابتدایی هم به‌عنوان قهرمان قصه نقش اصلی را به عهده بگیرد، دارد اما زمان زیادی صرف معرفی دیگر شخصیت‌ها و زمینه‌چینی برای اتفاقات اصلی داستان می‌شود و همین موضوع کمی‌حانیه را به حاشیه می‌کشاند. این در حالی است که حانیه با توجه به ویژگی‌هایی شخصیتی و فیزیکی و با انتخاب مناسب سیما خضرآبادی، بازیگر این نقش می‌توانست به مراتب زودتر وارد جریان اصلی قصه شده و داستان را به جلو ببرد و حتی نام سریال می‌توانست چیز دیگری باشد و در این صورت شاید مخاطب در انتظار کنش‌ها و واکنش‌های قهرمانانه از طرف حانیه نبود.
اما دیگر نکته ساختاری که درباره سریال وجود دارد و اشاره‌ای گذرا به آن هم شد این است که اتفاقات اصلی داستان با توجه به این‌که سریالی ۱۳ قسمتی است کمی‌ دیر رخ می‌دهد. معرفی شخصیت‌ها و زمینه چینی‌ها‌ بیش از حد و با حوصله صورت گرفته است. البته که با توجه به موقعیت جغرافیایی و تم داستان ضرباهنگ ملایمی ‌که انتخاب شده درست به نظر می‌رسد اما این ضرباهنگ در بیان خط اصلی داستان گاهی کمی ‌کند عمل می‌کند.
به هر حال او «حانیه » است! از نظر فیزیک و چهره بازیگری انتخاب مناسبی برای این نقش به حساب می‌آید. البته که شخصیت حانیه به‌عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی داستان و دختری که در دهه ۵۰ در شهر یزد و خانواده‌ای مومن و مذهبی و البته انقلابی زندگی می‌کند، می‌تواند برای یک بازیگر جوان سکوی پرتاب هم باشد. بی‌تردید نسبت به سریال‌های قبلی این نقش حانیه کمک زیادی به دیده شدن توانایی‌های این بازیگر جوان می‌کند.

یزد و یزدی ها
از نکات جالب و قابل توجه این سریال انتخاب شهر یزد است. با توجه به این‌که بافت قدیمی‌ شهر یزد حفظ شده از نظر فضای سریال به شدت یادآور دورانی است که داستان در آن رخ می‌دهد.
معماری شگفت‌انگیز این شهر نیز بر زیبایی ‌های بصری سریال «حانیه» افزوده است. در کنار این، بازیگران یزدی حاضر در این سریال بازی‌های روان و قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته‌اند و این نیز یکی دیگر از دلایل جذابیت و باورپذیری این سریال شده است.

موسیقی و سالار عقیلی
یکی دیگر از نکات مثبت این سریال، موسیقی تیتراژ آن است که توسط سالار عقیلی یکی از بهترین‌های موسیقی سنتی ایرانی اجرا شده است. اما نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد این که ‌ای کاش آهنگساز و کارگردان از این توانایی ویژه استفاده بیشتری می‌کردند. خواندن تصنیف‌های قدیمی ‌در طول پخش سریال می‌توانست بر جذابیت آن اضافه کند. نام و صدای سالار عقیلی باعث می‌شود تیتراژ پایانی سریال بمراتب بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، اما این یک واقعیت است که حتی با وجود این بسیاری از مخاطبان، تیتراژ پایانی را به ‌دلایل مختلفی از دست می‌دهند. این‌که صدای سالارعقیلی باعث می‌شود چند نفری بیشتر تیتراژ پایانی را ببینند به نظر کافی نیست زیرا همان‌طور که گفته شد می‌توانست استفاده بهتر و بیشتر انجام شود.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

مصاحبه با عوامل سریال حانیه در «خوبی از خودتونه» شبکه ۲
سیدجلال دهقانی اشکذری، زهرا سعیدی و سیما خضرآبادی در برنامه زنده «خوبی از خودتونه» شبکه 2 حضور یافتند.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

سریال «حانیه»، مهمان خانه های ایرانی در دهه فجر
پخش مجموعه تلویزیونی «حانیه» به کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری از شنبه در شبکه دو آغاز می‌شود.

سریال حانیه کارگردان اشکذری

به گزارش اشکذرنیوز، پخش مجموعه تلویزیونی «حانیه» به تهیه‌کنندگی علی مهام و کارگردانی سید جلال دهقانی‌اشکذری از شنبه ۱۱ بهمن در شبکه دو آغاز می‌شود.

 

سیدجلال دهقانی اشکذری در مصاحبه با اشکذرنیوز با اعلام این خبر افزود: این سریال یک ملودرام اجتماعی است که در فضای انقلاب و در شهر یزد روایت می‌شود و ماجرای زندگی ستوانی به نام سعید را تا پیش از فرار شاه معدوم به تصویر می‌کشد.

 

وی گفت: «حانیه» در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساخته‌شده و از ۱۲ بهمن هر شب ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه با بازی الهام چرخنده، رزیتا غفاری، میرطاهر مظلومی، حسن علیپور و امید عشیری روی آنتن شبکه دو می‌رود.

 http://ashkezarnews.ir/wp-content/uploads/2014/11/139308260938011624096694.jpg

دهقانی اشکذری همچنین در مورد تهیه تیتراژ سریال «حانیه»، عنوان کرد: «سالار عقیلی» خوانندگی سروده‌ی شاعر برجسته‌ی انقلاب «محمدمهدی سیار» و «سعید سعادتمند» آهنگسازی تیتراژ این مجموعه را بر عهده خواهند داشت.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

واکنش مهام به نقدهای بی اساس به«حانیه»؛

نقد غیر کارشناسی برخی ها به«سریال حانیه» به وجدان آن ها بر می گردد/معتقد بودم باید«حانیه» را یک یزدی بازی می کرد

تهیه کننده سریال حانیه گفت: من یک آدم فرهنگی هستم و کارهای سریال حانیه توسط یک گروه فرهنگی انجام شد اینکه بضی از وبلاگ نویس ها یا سایت های محلی این چنین با قضیه برخورد میکنند به وجدان و تفکرات خودشان بر می گردد و خوشبختانه مردم باعث وبانی تفکرات آنها نیستند.

به گزارش نسیم صادق، تهیه کننده سریال حانیه در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا، با اشاره به انتقاد برخی از رسانه های محلی به سریال حانیه و نظرات غیر کارشناسی عده ای در رسانه ها از نوع پوشش بازیگران این سریال به ویژه الهام چرخنده اظهار کرد: الهام چرخنده پس از پذیرفتن ایفای نقش در سربال حانیه کارش را بسیار خوب و حرفه ای انجام داد و مورد رضایت تمامی گروه مردم قرار گرفت اما اینکه اکنون عده ای با یک سری جریان ها خاص سعی دارند از ماجرا سوء استفاده سیاسی می کنند باید گفت مسئله پوشش در فیلم به کسی مربوط نیست.


علی مهام ادامه داد: من یک آدم فرهنگی هستم و کارهای سریال حانیه توسط یک گروه فرهنگی انجام شد اینکه بضی از وبلاگ نویس ها یا سایت های محلی این چنین با قضیه برخورد میکنند به وجدان و تفکرات خودشان بر می گردد و خوشبختانه مردم باعث وبانی تفکرات آنها نیستند.


تهیه کننده سریال حانیه تصریح کرد: من طرفدار یا وابسته به حزب و جناح خاصی نیستم و به ولایت فقیه اعتقاد راسخ دارم از آنجا که کار فرهنگی میکنم اگر بخواهم طرف گروه یا جناحی را بگیرم کارهای فرهنگی و فیلم هایم تحت شعاء قرار خواهد گرفت من نه سیاسی فکر کردم نه میکنم.


مهام با اشاره به برخی انتقادها در خصوص به حاشیه رفتن نقش حانیه در سریال افزود: استفاده از بازیگر یزدی برای نقش حانیه و اینکه نقش این شخصیت و حاشیه فیلم کشیده شده است به نظرات و سلیقه کارگردان بستگی داردالبته قصه و فیلم نامه توسط نویسنده نوشته شده است و متن از سوی شبکه دو نیز تایید شد.


وی ادامه داد: من نیز به عنوان تهیه کننده این فیلم معتقد بودم برای نقش حانیه باید از یک بازیگر یزدی استفاده می شد تا بتواند گویش و لهجه یزدی را خوب به مخاطب برساند.


مهام با اشاره به اینکه در یک فیلم فقط تهیه کننده نظر نمی دهد گفت: در تهیه یک فیلم عواملی چون شبکه، مدیرگروه، سازمان، کارگردان و... هستند که صاحب نظرند و با جمع این نظرات یک فیلم تشکیل می شود، در مورد حانیه نظر شبکه این بود که باید از کسی در این نقش استفاده شود که چهره باشد و بتواند مخاطب را جذب کند ولی به نظر من اگر حانیه یزدی بود تاثیر بیشتری داشت.

 

این تهیه کننده ادامه داد: این تنها سریالی بود که در رابطه با انقلاب یزد ساخته شد واستقبال خوبی هم از این فیلم حتی در شهرهای دیگر شد به طوری که به جرات می شود گفت اگر تلاش های مدیر گروه فیلم حانیه نبود این سریال در یزد ساخته نمی شد و اگر قرار باشد در یک استان فیلمی ساخته شود تمام هزینه های آن بر عهده همان استان است اما این تنها سریالی بود که تلویزیون تمام هزینه های آن را تقبل کرد به جزء هزینه های ناچیز و مختصری که بعضی مسئولین استان یزد کمک کردند.

 

علی مهام تهیه کننده سریال حانیه در پایان گفت: از سردار فتوحی فرمانده محترم سپاه الغدیر استان یزد، عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد و انجمن زرتشتیان استان یزد و...کسانی که در ساخت فیلم کمک کردند کمال تشکر را دارم.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
مسعود صباح در نشست خبری شبکه دو عنوان کرد:     08 مهر 1393 ساعت 13:20
پخش سریال «حانیه» در دهه فجر

مسعود صباح مدیر گروه‌ مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو سیما گفت: سریال حانیه به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری نیز برای پخش در ایام دهه فجر در نظر گرفته شده که در حال حاضر در شهر یزد در حال تصویربرداری است.
    پخش سریال «حانیه» در دهه فجر

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس مسعود صباح مدیر گروه‌ مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو سیما در نشست خبری امروز که در سالن جلسات این شبکه برگزار شده بود درباره سریال‌های نیمه دوم سال جاری توضیح داد و گفت: از هفته آینده و همزمان با هفته نیروی انتظامی سریال «رهایی» با کارگردانی مسعود تکاور از شبکه دوم سیما پخش می‌شود. این سریال در 10 قسمت و با مشارکت ناجی هنر به تولید رسیده است و 14 مهر به پخش می‌رسد.

وی افزود: رهایی در حال حاضر آخرین روزهای تصویربردرای خود را پشت سرمی‌گذارد و کاری پلیسی است که اقتدار پلیس با مسائل امنیتی، مبارزه با سرقت و گروگان‌گیری را به نمایش می‌گذارد.در این کار تلاش شده است تا به بحث خانواده که محور اصلی شبکه دو سیما است اشاره کنیم. این اقتدار به بحث کانون گرم خانواده و ماموران پلیس باز می‌گردد.

صباح گفت: سریال حانیه به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری نیز برای پخش در ایام دهه فجر در نظر گرفته شده که در حال حاضر در شهر یزد در حال تصویربرداری است. موضوع این سریال به سال‌های مبارزاتی قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن باز می‌گردد و یکی از گزینه‌های اصلی ما برای پخش در ایام دهه فجر می‌باشد.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
سیدجلال دهقانی اشکذری
تدوین سریال «حانیه» از نیمه گذشته است

سیدجلال دهقانی اشکذری کارگردان «حانیه» گفت:امین عابدی کار تدوین و مونتاژ این سریال را برعهده دارد که بیش از نیمی از تدوین آن انجام شده است و سعی می‌کنیم به زودی کار برای پخش از شبکه دو سیما آماده شود.
    تدوین سریال «حانیه» از نیمه گذشته است

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس سیدجلال دهقانی اشکذری کارگردان «حانیه» از پایان تصویربرداری این سریال در چند روز گذشته خبر داد و گفت: کار ضبط سریال «حانیه» تمام شد و کلیه گروه و عوامل تولید به تهران بازگشتند.

وی افزود: روزهای آخر فیلمبرداری به بازی عباس غزالی مربوط می‌شد و سکانس‌های بیرونی و باقی‌مانده آن هم با بازی این هنرمند گرفته شد.

کارگردان «حانیه» خاطرنشان کرد: امین عابدی کار تدوین و مونتاژ این سریال را برعهده دارد که بیش از نیمی از تدوین آن انجام شده است و سعی می‌کنیم به زودی کار برای پخش از شبکه دو سیما آماده شود.

عباس غزالی، جعفر دهقان، محمد کاسبی، هستی مهدوی‌فر، سیما خضرآبادی، الهام چرخنده، میرطاهر مظلومی، زهرا سعیدی، رزیتا غفوری، مژده قاضی‌مرادی، مرتضی نسیم سبحان، محمد کریم‌پور، سعید علی‌اکبری پیغمبری، مهدی قانع، امید عشیری، مهدی رودافشان و شهره اشقولی در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

قصه این سریال براساس خاطرات شفاهی و مکتوب شخصیت‌های فعال انقلاب شکل گرفته و بعضی از شخصیت‌های آن واقعی هستند و مابه‌ازای بیرونی دارند. این قصه زندگی ستوانی به نام «سعید»را روایت می‌کند که همراه خانواده‌اش به یزد منتقل شده و آنجا در خانه سیدجعفر که یکی از بازاریان انقلابی شهر یزد است، ساکن می‌شود. حضور ستوان در خانه این مرد انقلابی ماجراهایی را به‌وجود می‌آورد.

مجموعه تلویزیونی «حانیه» به تهیه‌کنندگی علی مهام و کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکوری قرار است که در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه دو سیما تولید ‌شود.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

امام جمعه اشکذر:

کسانی چون «سید جلال دهقان» برای مردم اشکذر مایه افتخار هستند/ اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی

امام جمعه اشکذر افتخار هر منطقه از کشور را دارا بودن شخصیت های علمی و فرهنگی دانست و تکید داشت: ما در شهر و دیار خودمان به داشتن شخصیتی چون سید جلال دهقانی اشکذری که مشغول به تولید فیلم و سریال هایی با مضامین انقلابی و ارزشی است افتخار می کنیم.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: پیامبر فرموده اند که با به یاد مرگ بودن و تلاوت قرآن می توان دل ها را نورانی کرد.

"حجت الاسلام والمسلمین طالبیان" امام جمعه اشکذر در ادامه با اشاره به روز اول اسفند ماه سالروز شهادت شهید محلاتی گفت: این روز به نام روز روحانیت نامیده شده تا مردم یادآور شوند که روحانیت نیز در ادای وظیفه خود کوتاهی نکرده است.

وی افزود: ما 4 هزار و ششصد و شصت و سه نفر شهید از قشر روحانیت به انقلاب اسلامی تقدیم شده که 64 نفر از آن ها امام جماعت بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین طالبیان به سالروز تخریب حرمین عسکری توسط گروه های وهابی در این روز اشاره کرد و گفت: گروه های سلفی و تکفیری که از آن ها به عنوان داعش نام برده می شود، تحت حمایت آمریکا و رژیم منفور اسرائیل به این جنایات دست می زنند.

وی ضمن توضیح جنایات داعش در ماه های اخیر افزود: دولت های مسلمان منطقه به خود بیایند و در مبارزه با داعش اقدام کنند و بدانند که این ها دست نشاندگان آمریکا و صهیونیسم هستند.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمعه مردم تبریز اشاره کرد و گفت: یکی از آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را مسئله توسعه تولید، خودکفایی و پیشرفت اقتصاد کشور دانست و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو صرفه‌‌جویی، عزم ملی، مدیریت جهادی و افزایش تولید است.

امام جمعه اشکذر تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی در دست تولیدکنندگان، صنعتگران است و آنها می‌توانند در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و نیز افزایش تولید مفید باشند.

وی با بیان اینکه پایه اقتصاد کشور باید بر اساس استفاده از تولید داخلی برنامه‌ریزی شود، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور تحقق بیانات رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه به شروع ثبت نام از متقاضیان علوم دینی و حوزوی در شهرستان اشکذر اشاره کرد و بیان داشت: حوزه علمیه بیانگر نماد دین پروری مردم یک منطقه است و علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در این برنامه می توانند به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراجعه کنند.

وی در ادامه افتخار هر منطقه از کشور را دارا بودن شخصیت های علمی و فرهنگی دانست و تکید داشت: ما در شهر و دیار خودمان به داشتن شخصیتی چون سید جلال دهقانی اشکذری که مشغول به تولید فیلم و سریال هایی با مضامین انقلابی و ارزشی است افتخار می کنیم.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

تدوین سریال "حانیه" با پایان بازی رزیتا غفاری و جعفر دهقان آغاز شد
رزیتا غفاری در سریال حانیه

تصویربرداری "حانیه" روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و به تازگی امین عابدی نیز تدوین این سریال ۱۳ قسمتی را آغاز کرده است/ ۶۰ درصد از سریال جلوی دوربین رفت

به گزارش «نسیم»، سیدجلال دهقانی‌اشکذری گفت: بیش از 60 درصد از کار تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «حانیه» در یزد انجام شد.

این کارگردان افزود: اکنون گروه برای تصویربرداری سکانس های پس از آزادی آسید جعفر در منطقه فهادان یزد هستند و تا پایان امروز محمد کاسبی، عباس غزالی، سید علی اکبر پیغمبری در نقش روحانی و چند بازیگر بومی در لوکیشن خانه آسید جعفر جلوی دوربین می روند.

وی ادامه داد: عوامل تولید «حانیه» تا چند روز دیگر برای ضبط سکانس های باقی مانده این سریال راهی بازداشتگاه شهربانی، مخابرات و در نهایت لوکیشن اصلی بازار یزد خواهند شد.

این کارگردان گفت: به تازگی بازی زهرا سعیدی، جعفر دهقان و رزیتا غفاری در این مجموعه تلویزیونی به پایان رسیده و تا امروز همه بازیگران اصلی جلوی دوربین رفته اند.

«حانیه» کاری از گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دو سیما به تهیه کنندگی علی مهام و کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری است که در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای در حال تولید است؛ این سریال یک درام عاشقانه است که وقایع تاریخ معاصر ایران از مهر 57 تا فرار شاه را به تصویر می‌کشد.

این سریال داستان زندگی ستوانی به نام سعید را روایت می‌کند که پس از انتقال به یزد، در خانه سیدجعفر که یکی از بازاریان انقلابی این شهر است سکونت می‌کند. آشنایی سعید و سیدجعفر ماجراهایی را به دنبال دارد که به بهانه آن به برخی از مبارزان انقلابی در آن دوران از جمله راشد یزدی نیز اشاره می‌شود.

جعفر دهقان، الهام چرخنده، رزیتا غفاری، میرطاهر مظلومی، حسن علیپور و امید عشیری در کنار حدود 20 بازیگر بومی استان یزد در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش می‌کنند.
http://artdata.ir/artists/1629/pic.jpg
از دیگر عوامل این سریال می‌توان به رضا هاشمی، هومن مهدی‌زاده دستیاران کارگردان، امیر رحمت حیدری دستیار دوم کارگردان، بابک نبی‌زاده برنامه ریز و دستیار کارگردان، عباس عسگری تصویربردار، مهدی مددکار امور تولید، ابراهیم کرامتی طراح صحنه و لباس، مهری شیرازی طراح چهره‌پردازی و ذوالفقار قاسمی قزلچه مجری طرح اشاره کرد؛ جمال شورجه نیز به عنوان مشاور پروژه این مجموعه تلویزیونی را همراهی می‌کند.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


جست و جو های تازه وبلاگ رها ماهرو : عکاس بازیگران فیلم روشنایی می اید . ﺭﻭﺷﻨﺎﻳﻲ ﻣﻲ اﻳﺪ ﺑﺎﺯﻳﺮاﻥ . زندگی نامه دنیل پتری . فیلم ازدواج صورتی . دانلود فیلم صندوق چهی اسرار . بازیگران فیلم سینمایی روشنایی می اید . عکس های سریال عشق و نفرت . خلا صهی سریال اشک ها لبخند ها . زندگی نامه دانیال پتری . ایرانشهربرنامه سه شنبه سهیل رضایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد