رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

انیمیشن جالب داستان حشرات از شبکه کودک

داستان حشرات

نام : زندگی حشرات – Minuscule
ژانر : انیمیشن | کمدی
تاریخ انتشار : ۲۵ اکتبر ۲۰۰۶
مدت زمان هر قسمت : ۵ دقیقه
تعداد اپیزود : ۷۸ قسمت
محصول : فرانسه
زبان : انگلیسی

http://www.pooyatv.ir/media/k2/items/cache/03b249b7116cbb98bfd38ee86e504d56_XL.jpg

خلاصه داستان : Minuscule یک سریال انیمینشی کوتاه و کمدی محصول کشور فرانسه است که زمان هر قسمت از آن میانگین ۵ دقیقه می باشد. این انیمیشن در مجموع شامل ۷۸ اپیزود بوده که کارگردانی آنرا Hélène Giraud و Thomas Szabo بر عهده داشته اند. شخصیت های اصلی این انیمیشن حشرات هستند و داستان هر قسمت درباره ی زندگی روزمره ی حشرات البته در نگاهی طنز و کمدی می باشد. شخصیت های این انیمیشن به صورت ۳D طراحی شده اند و در دنیای واقعی قرار گرفته اند. صدای انیمیشن ترکیبی از صداهای طبیعی ضبط شده از حشرات و جلوه های ویژه ی صوتی مصنوعی می باشد. هر قسمت موضوع مربوط به خود را داشته و روایتی طنزآمیز را بیان می کند.


:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
نام انیمیشن: Minuscule – زندگی خصوصی حشرات

ژانر: انیمیشن

سال انتشار: ۲۰۰۶

مدت زمان: هر قسمت ۶ دقیقه

حجم: هر قسمت ۲۴ مگابایت

خلاصه داستان: موجودات کوچک – زندگی خصوصی حشرات یک سریال انیمیشن کوتاه تولید کشور فرانسه می باشد که نگاهی بر زندگی روزمره ی حشرات می اندازد. شخصیت های این انیمیشن به صورت  3بعدی طراحی شده اند و در دنیای واقعی قرار گرفته اند. هر قسمت موضوع مربوط به خود را داشته و روایتی طنزآمیز را بیان می کند. صدای انیمیشن ترکیبی از صداهای طبیعی ضبط شده از حشرات و جلوه های ویژه ی صوتی مصنوعی می باشد. مجموعه شامل ۷۸ قسمت می باشد که در پارت های ۱۵ قسمتی برای دانلود هر هفته حاضر خواهد شد.


رها ماهرو : خواننده عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به انیمیشنداستان حشرات ساخته هلن ژیرو و توماس زابو که هم اکنون از شبکه پویا در حال پخش می باشد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید



زندگی یک حشره
انیمیشن زندگی یک حشره
کارگردان     جان لستر
اندرو استنتون (دستیار کارگردان)
تهیه‌کننده     دارلا کی.اندرسون
کوین رهر
نویسنده     فیلم‌نامه:
اندرو استنتون
دونالد مک‌انری
باب شاو
داستان:
جان لستر
اندرو استنتون
جو رنفت
بازیگران     دیو فولی
کوین اسپیسی
جولیا لوییس دریفوس
هایدن پنتیریه
دنیس لیری
فیلیس دیلر
جو رنفت
دیوید هاید پیرس
برد گرت
ریچارد کایند
بونی هانت
جاناتان هریس
مدلاین کان
رادی مک‌دوال
جان راتزنبرگ
موسیقی     رندی نیومن
فیلم‌برداری     شارون کالاهان
تدوین     لی آنکریچ
شرکت
تولید
   
والت دیزنی پیکچرز
پیکسار
توزیع‌کننده     بوئنا ویستا پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
    ۲۵ نوامبر ۱۹۹۸
مدت زمان
    ۹۶ دقیقه
کشور      ایالات متحده آمریکا
زبان     انگلیسی
هزینهٔ فیلم     ۶۰ میلیون دلار
فروش گیشه     ۳۶۳٫۳۹۸٫۵۶۸ دلار

زندگی یک حشره(به انگلیسی: A Bug's Life) نام پویانمایی رایانه‌ای می‌باشد که توسط استودیو انیمیشن پیکسار ساخته و در سال ۱۹۹۸ اکران شد.
داستان

در هرفصل، مورچه‌ها مجبورند تا برای حشرات بیگانه که قوی‌تر از آن‌ها هستند، آذوقه جمع کنند و بیشتر ذخیره‌ی خود را به آن‌ها بدهند.فلیک که مورچه‌ای جوان و ماجراجو است تصمیم می‌گیرد تا به جای دوری برود و کمک بیاورد تا مورچه‌ها بتوانند از پس این حشرات بربیایند.
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
 » نام: زندگی حشرات – Minuscule
» سال تولید: ۲۰۰۶
» کارگردان: Hélène Giraud, Thomas Szabo
» شرکت تولید کننده: Futurikon
» کشور تولید کننده: فرانسه
» تعداد قسمت: ۷۸ قسمت
خلاصه داستان: زندگی حشرات (به انگلیسی: Minuscule) نام سری انیمیشن‌های کوتاه، محصول کمپانی فوتوریکون (به انگلیسی: Futurikon) کشور فرانسه می‌باشد که به کارگردانی هلن گیراد (به انگلیسی: Hélène Giraud) و توماس اسزابو (به انگلیسی: Thomas Szabo) ساخته شده‌است. زندگی حشرات تلفیقی از انیمیشن کامپیوتری (کاراکتر‌ها با استفاده از انیمینشن کامپیوتری ساخته شده‌اند) می‌باشد که بروی مناظر طبیعی قرار داده شده است و صداهای موجود نیز ترکیبی از صداهای واقعی حشرات و صداهای مصنوعی می‌باشند. این مجموعه پویانمایی نگاهی به زندگی روزمره حشرات در طبیعت می‌اندازد. همچنین قابل ذکر است این پویانمایی به طور کل در ۷۸ قسمت ساخته شده است که هر کدام از این قسمت‌ها داستانی متفاوت را به تصویر می‌کشند.
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

داستان حشرات
داستان حشرات، زندگی خصوصی حشراتی است که در یک منطقه، روزهای خود را می‌گذرانند. حشراتی مثل کفشدوزک، زنبور، مگس، مورچه، کرم، پروانه و ...

تکنیک این مجموعه تلفیقی از سه بعدی کامپیوتری و فیلم رئال است. کاراکترهای این مجموعه به صورت سه بعدی کامپیوتری مدل سازی شده اما به عنوان پس زمینه از مناظر طبیعی فیلم برداری شده است. سپس این دو تصویر را برهم منطبق کرده‌اند. پس زمینه‌ها به طور کلی از مناطق روستایی فرانسه هستند، شامل خانه‌های مزرعه، نرده‌ها، اتومبیل، سطح جاده، فاضلاب، ناودان، سطل‌های زباله و غیره. در فصل یک این مجموعه، انسان تنها در محیط دیده می‌شود (مثلاً، به عنوان رانندگان وسایل نقلیه). از لحاظ صوتی، ترکیبی از صدای واقعی حشرات و محیط، با جلوه‌های صوتی مصنوعی است. حشرات، در این داستان‌ها از لحاظ ظاهری انسان‌نما نیستند (یعنی روی دو پا راه نمی‌روند) ولی از لحاظ فکری و شخصیتی اغلب شبیه به انسان هستند و انسان گونه رفتار می‌کنند. هرقسمت از این انیمیشن، داستان مجزا و معمولاً طنزآمیزی دارد.

تولید این مجموعه از سال 2006 آغاز شد و سری پنجم آن در 2012 به اتمام رسید. بر همین اساس تولید یک فیلم بلند سینمایی نیز در ماه مارس 2012 آغاز شد .این مجموعه تاکنون در بیشتر کشورهای اروپایی، امریکا و استرالیا، و تعدادی از کشورهای آسیایی پخش شده است.
نکته جالب توجه این است که شبکه پویا برای اولین بار این مجموعه را دوبله کرده و همراه با کلام حشرات پخش می‌کند!

اطلاعات تکمیلی

    کارگردان: Hélène Giraud و Thomas Szabo
    نویسنده: Hélène Giraud و Thomas Szabo
    انیماتور: Boris Plateau , Julien Bagnol , Audrey Fobis , Florian Landouzy , Zwib
    موسیقی: Hervé Lavandier
    تکنیک: تلفیقی
    تعداد قسمت: 100
    مدت: 5 دقیقه‌ای
    کشور سازنده: فرانسه
    سال ساخت: 2006 - 2012
    شرکت سازنده: Futurikon

:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:59 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

چند خبر قدیمی قدیمی




تصویربرداری چک برگشتی در تهران

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی طنز «چک برگشتی» در تهران پیگیری می شود.
سریال چک برگشتی به کارگردانی سیروس مقدم و بر اساس فیلمنامه ای از سروش صحت و امیرحسین صفایی در شهر ری مقابل دوربین رفت و گروه تولید به تازگی برای ادامه ضبط تصاویر به تهران آمده اند. به زودی نیز برای تصویربرداری بخش عمده ای از کار در لوکیشن اصلی سریال در دماوند، راهی این شهر خواهند شد.
امیر جعفری، ریما رامین فر، هدایت هاشمی، هومن برق نورد، یوسف صیادی، علی صالحی، امیر حمیدزاده و بهاره رهنما در این سریال بازی دارند.
چک برگشتی گزینه اصلی شبکه یک برای پخش در ایام نوروز است و با توجه به آن که فرصت محدودی تا ایام عید باقی مانده، گروه با سرعت مشغول کار هستند و پیش بینی می شود نوروز نیز در حال تصویربرداری باشند. در خلا صه داستان سریال آمده لطیف (جعفری) که تازگی از زندان آزاد شده برای امرار معاش به دنبال شغلی مناسب می گردد ولی به هر کجا که می رود به خاطر سابقه منفی اش کسی حاضر نمی شود به او کار دهد تا این که...
سایر عوامل اصلی پروژه عبارتند از: تهیه کننده: الهام غفوری، دستیاران کارگردان: علی صالحی و داود زادقآبادی، منشی صحنه: محسن بهاری، مدیر تصویربرداری: جمال شمس، صدا: فرشید احمدی و میثم کیامرثی، طراح گریم: مجید اسکندری، طراح صحنه و لباس: آرزو غفاری، جانشین تولید: محمود اتحادی، مدیر تدارکات: سعید رضوی، عکاس: احمدرضا شجاعی و...

سفری به گذشته، حال و آینده زیر «سایه سلطان»

مجموعه تلویزیونی سایه سلطان آخرین مراحل تولید خود را برای پخش در ایام نوروز سپری می کند. قصه سریال سایه سلطان به کارگردانی مرتضی آتش زمزم در سه دوره گذشته، حال و آینده روی می دهد و از جایی آغاز می شود که دختری فرانسوی با خیال این که اصلیتی ایرانی دارد در مقطع سی سال آینده ماجرایی را پیگیری می کند. ضمن این که شاهد زندگی شخصیتی تاریخی به نام نهل السلطان پسر بزرگ ناصرالدین شاه و والی مستبد اصفهان نیز خواهیم بود و فضای 120 سال پیش و سال های آینده را نیز در آن شاهد خواهیم بود. جایی که بشر به تکنولوژی های جالبی دست یافته است.
تدوین مجموعه توسط کارولین امری و کاوس آقایی در 13 قسمت 45 دقیقه ای به پایان رسیده و حسین قورچیان صداگذاری و میکس آن را برعهده دارد. موسیقی سریال را بهنود یخچالی می سازد و قرار است با انتخاب خواننده ترانه تیتراژ آن را براساس شعری از علی معلم خوانده شود.
این سریال طبق پیش بینی ها نوروز سال 91 از شبکه سراسری شما و یکی از شبکه های دیگر روی آنتن رود.
بهزاد فراهانی، هوشنگ حریرچیان، بابک انصاری، اسماعیل موحدی، شراره رخام، مریم امینی، محمدعلی میاندار، سعید محقق، جمشید گنجعلی، مژگان رفیعی، حسین جریره و یوسف تیموری و بازیگر خردسال طناز تجدد در سریال بازی داشته اند.
مجید مشموشی، راینا سلوان و ماریتا زوپولین نیز بازیگران لبنانی سریال هستند.
این مجموعه به تهیه کنندگی مرتضی آتش زمزم و بهرام زنده دل ثابت، بهار امسال در اصفهان کلید خورد سپس گروه به لبنان رفتند و تصویربرداری را پی گرفتند. سپس طی 10 روز تصویربرداری سکانس های مربوط به سی سال آینده به کمک جلوه های ویژه در ایران انجام شد.

سریال ماموریت های وزارت اطلاعات

آرش معیریان قصد دارد به زودی ساخت سریال جدیدی را در مرکز سیما فیلم آغاز کند.
معیریان که پاییز امسال مجموعه «سایه روشن» را در مقام کارگردانی روی آنتن شبکه تهران داشت، مجموعه اپیزودیک «پیدا و پنهان» را با محوریت داستان دو مامور وزارت اطلا عات به تهیه کنندگی محمدرضا عباسیان مقابل دوربین خواهد برد.
حسین تراب نژاد سرپرست تیم نویسندگان این مجموعه 13 قسمتی درباره ساخت قصه و فیلمنامه این سریال به سایت سیمافیلم توضیح داد: در این مجموعه پنج قصه اصلی را با موضوع اجتماعی و جاسوسی در اپیزودهای دو تا سه قسمتی با نام های «چراغ ها را تو خاموش کردی»، «مترجم»، «نقاب شهر»، «پشت دروازه های شهر» و «ثانیه های جهنمی» پیش می بریم. به گفته تراب نژاد داستان اصلی فیلم که توسط گروهی متشکل از نویسندگانی چون فروغ فروهیده، داود زادمهر و مهدی حمزه به نگارش درآمده، درباره دو مامور وزارت اطلا عات است که هر بار درگیر پرونده های مختلف اقتصادی، امنیتی، اطلا عاتی و... می شوند و هرکدام از این دو مامور جدا از درگیری شان با پرونده ها، قصه های خانوادگی و مشکلا ت مخصوص خودشان را دارند.
او درباره محتوای این قصه ها گفت: داستان های این مجموعه از منظر متفاوتی به مقوله جاسوسی می پردازد. در واقع سعی کرده ایم مضامین امنیتی و جاسوسی را به نوعی با زندگی خانوادگی و کاری افراد پیوند دهیم و به این نکته بپردازیم که اشتباهات افراد بعضی مواقع می تواند منجر به وقایعی شود که حتی تا تشکیل پرونده امنیتی هم برایشان پیش رود.

اکوسیستم مقابل دوربین می رود

فیلم تلویزیونی اکوسیستم به زودی مقابل دوربین می رود.
بازنویسی فیلم تلویزیونی اکوسیستم به کارگردانی افشین سنگ چاپ و نویسندگی سمیه بخشی به تازگی به پایان رسیده و طی روزهای آینده با انتخاب کامل عوامل و بازیگران مقابل دوربین خواهد رفت.
قرنطینه عراق، گرمخانه، بیمارستان و دره متروکه از جمله لوکیشن های اصلی این تله فیلم با موضوع دفاع مقدس خواهند بود.
کیانوش گرامی در نقش رسول و عزت اله رمضانی فر، مصطفی اعلا یی و حسین محمدی به همراه تنها بازیگر زن پروژه، فائزه کریمی در نقش روژان بازیگران اصلی این تله فیلم هستند. به زودی چند بازیگر مطرح نیز به این جمع اضافه خواهند شد.
گروه تولید به جای خلا صه داستان این متن را منتشر کرده اند:
اکوسیستم، چرخه زندگیآدم ها، هزار برابر بدتر از چرخه زندگی حیوان هاست. تصویر یک شیر که با تمام قدرت به دنبال آهو است تا غذای روزش را تامین کند، برای بعضی ها غیرقابل تحمل است آدم هایی که حضور خدا را نادیده می گیرند این تصویر برایشان یک ملودرام عشقی محسوب می شود. تازه به تشویق شیر می نشینند... و چه قدر حیف وقتی که رنگ خدا کم می شود. سایر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: طراح گریم: سمیه بخشی، آهنگساز و تنظیم کننده: آریام هژبر، برنامه ریز و دستیار کارگردان: مصطفی اعلا یی.





خبر کده
انتشار آیین نامه برگزاری جشنواره ملی و جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

ابتکار - آیین نامه برگزاری بیست و سومین جشنواره ملی و یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه منتشر شد. این جشنواره در جهت اهداف فرهنگی و به منظور ارتقای سطح فرهنگ و بینش هنری جوانان و علاقه مندان سینمای کوتاه و عرضه بهترین تولیدات یکساله فیلم کوتاه در تهران برگزار می شود. در فراخوان جدید، جشنواره در 2 بخش ملی و بین الملل برگزار خواهد شد که بخش ملی شامل مسابقه نگاه ملی، مسابقه سینمای جوان، مسابقه ویژهبا موضوع سال پیامبر اعظم (ص) و سرزمین زیبای ما و بخش بین الملل شامل 3 بخش مسابقه بین الملل، مسابقه آسیا پاسفیک و در جستجوی حقیقت خواهد بود.


چله طنز با افتخار پایان یافت
نویسنده : میثم دهرویه

مقدمه:
دومین چله هنری سمنان تحت عنوان «تئاتر طنز» از نهم بهمن ماه 90 توسط گروه تئاتر بامداد آغاز شد و این چله جمعه گذشته با حضور چشمگیری از هنرمندان رشته های مختلف با افتخار به کار خود پایان داد. در این چله در مجموع 13 نمایش طنز به اجرا درآمده و تماشاگران شاهد 13 انیمیشن مطرح جهان نیز بودند.
از سیزده نمایش اجرا شده سه نمایش «فروچا» و «پذیرایی» و «آقای نوورک work No» به گویش سمنانی و بقیه به زبان فارسی بوده است.
آثار خارجی به صحنه درآمده عبارتند از: چهار اثر از کارل فالنتین که تبدیل به یک نمایش شده بود و تنظیم اولیه این نمایش توسط آقای احمد شاهورانی صورت گرفته و با تغییراتی توسط کارگردانان آن آقایان مهدی زارع و علی شادکام به نام «مثبت هجده» (18+) اجرا شد. نمایش «شاعر» اثر کارل چاپک، «مادموازل ژولی» اثر آنتوان چخوف، «داستان پیراهن ویولن» و «اتاق انتظار» آثار آندره پراگا دیگر آثار خارجی اجرا شده بودند.
نمایش «خانه روشنی» اثر زنده یاد غلا محسین ساعدی و «حال اخوی خوب نیست» نوشته عظیم موسوی از آثار نویسندگان ایرانی بوده است. با این توضیح که نمایش «حال اخوی خوب نیست» بر اساس نمایشنامه «خودکشی» اثر چخوف نگارش یافته و تماما به صورت بعد طویل بوده و تحت عنوان «این یکی برادر اون یکی» چاپ شده است.
عظیم موسوی از هنرمندان مطرح تئاتر آیینی و سنتی ایران است و تعزیه را در یونسکو به نام ایران به ثبت رسانده. ایشان تئاتر را از شهرستان سمنان آغاز کرده و چند نمایش نیز قبل از انقلا ب در سمنان روی صحنه برده است.
بقیه آثار ارائه شده از نویسندگان بومی بوده است: «فروچا» نوشته احمد شاهورانی و چهار نمایش نامه «میز» «نقطه صفر»، «هدیه» و «پذیرایی» از رحیم موسوی و نمایش «نو ورک» کار مشترک آقای احمد مرادی و حمیدرضا آفاق می باشد. پس می توان گفت حدود 50 درصد آثار ارائه شده در چله از نویسندگان بومی بوده است. برای آن که از ویژگی های این این چله باخبر شویم با دبیر چله و سرپرست گروه تئاتر با مراد آقای رحیم موسوی به گفت و گو نشستیم.
ویژگی های این چله طنز را بیان نمایید؟
با سلا م حضور حضرتعالی و خوانندگان محترم پیام استان سمنان در مورد ویژگی چله باید به عرض برسانم که نه این چله بلکه چله قبل نیز دارای مشخصات مشابه بوده است که یکی ترکیبی بودن آثار ارائه شده می باشد به همین علت شما شاهد هستید که تماشاگران با هر سلیقه ای در مجموع از چله ها رضایت دارند. دوم ایجاد مکان حضور برای تعداد بسیاری از هنرمندان می باشد به ویژه هنرمندان جوان در کنار پیشکسوتان و تحصیلکرده های این رشته کارهای هنری خود را ارائه می دهند. سومین ویژگی وجه آموزشی چله است برای مثال ما برای چله تئاتر طنز شش ورک شاپ برگزار کردیم. البته این ورک شاپ ها را در کنار بحث و نقد و نظرهایی که در طول تمامی مدت تمرین و اجرا حدود چهار ماه کار، باید دید تا تصویر دقیق تری داشت. چهارمین ویژگی که بسیار مهم هم هست حضور بخش خصوصی در این عرصه است. در هر دو چله ای که برگزار شد، تعاونی آموزش، گسترش و آفرینش های هنری با تمامی قوا وارد میدان شد و باید از آن به عنوان برگزارکننده اصلی چله نام برد.
در چله تئاتر طنز سالن محل اجرا و تمرین را تامین نموده آن هم نه برای یک اجرای محدود یا مدتی کوتاه بلکه در تمام مدت چهار ماه این امکانات در اختیار گروه تئاتر بامداد بوده است و یا کانون تبلیغاتی اروند که دفتر چله و دفتر بولتن را تامین کرده و تمامی امکانات خود را در اختیار گذاشت و مسلم است در حرکت هنری بزرگی مانند چله ما از همکاری ارگان هایی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلا می و حوزه هنری نیز برخوردار بودیم و یا در بحث تبلیغات و نصب پلا کاردها و بنرها سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در ارائه مکان با ما همکاری داشت و یا کانون تبلیغاتی تصویرگران برای چند روز بیلبوردهای میدان کوثر را به تبلیغات چله اختصاص داده است و چند شب هم سینمای مرکز سمنان به صورت زیرنویس چله را تبلیع کرده است. وقتی صحبت از اجرای نمایش است همکاری انجمن هنرهای نمایشی و دفتر استقرار گروه های نمایشی کشور (از اداره کل هنرهای نمایشی ایران) را نباید فراموش کنیم. بنده از تمامی این ارگان ها سپاسگزارم و همچنین از هنرمندانی که روی صحنه و پشت صحنه همکاری داشتند. چرا که در این چله از نظافت محل تمرین و اجرا، تا تمامی طراحی ها از دکور، لباس، گریم، پوستر و بولتن گرفته تا اجرای نمایش و تامین تماشاگران را این دوستان به عهده داشتند و شما می دانید که تئاتر بدون حضور تماشاگران معنا ندارد. پس وظیفه خود می دانم که از طرف تمامی اعضای چله و آفرینش های هنری از حضور پرشور مردم هنردوست سمنان تشکر کنم که در این چهل شب هزاران نفر به تالار آفرینش تشریف آوردند و ما را تحمل کردند. از این نظر برای ما آزمون خوبی بود که در یک شهر با جمعیتی حدود صد و پنجاه هزار نفر چهل شب اجرای تئاتر باشد و مردم هم استقبال کنند آن هم نه با دعوت بلکه با خرید بلیط و در خاتمه باید از روزنامه پیام سمنان تشکر کنم که به حق سنگ تمام گذاشت و حضور پررنگی در انعکاس چله داشته است.
در طول شش هفته اجرای چله تئاتر طنز هر هفته یک بولتن منتشر شد. از نکات جالب این که هر شش شماره این گزارش نامه ها تا آخرین هفته چله در دسترس تماشاگران قرار داشت و سایت com.chelleh نیز در تمام مدت چله فعال بوده است. به هر صورت در بیستم اسفند ماه 90 (چهل و دومین روز) مراسم اختتامیه چله در تالار آفرینش برگزار شد. البته نه با فضایی که در جشنواره های دیگر مرسوم است چرا که در این جا دیگر از التهاب و جو مسابقه ای خبری نبود. هیچ گروهی دغدغه اول و دوم شدن نداشت و هیچ جایزه ای برای کسی در نظر گرفته نشد. پس از اختتامیه فضایی صمیمی و دوستانه و به دور از تشریفات اداری برگزار شد. برنامه پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و با گزارشی کوتاه دبیر چله آغاز سپس معاونت فرهنگی ارشاد اسلامی سمنان آقای خیاطیان در مورد اهمیت حرکتی که انجام شد، سخنی هایی ایراد کردند. سپس تماشاگران شاهد کلیپی از چند نمایش سال های اخیر گروه بامداد بودند البته کلیپ دیگری نیز از نمایش های چله تهیه شده بود که از نظر تماشاگران گذشت.
از برنامه های دیگر این مراسم شعرخوانی آقای محمد حسن جواهری (پیشکسوت تئاتر سمنان) و آقای مهدی زارع و اجرای در میان پرده طنز توسط آقای احمد مرادی حقیقی و حمید رضا آفاق (به گویش سمنانی) و آقای رضا نوروززاده و امیر سلیمانی به لهجه شاهرودی و مازندرانی بوده است. همچنین طبق روال چله پخش دو انیمیشن بوده است و در انتها تندیس یادمان چله به کلیه کارگردانان همراه با لوح تقدیر برای کارگردانان و نویسندگان و اهدای کتاب به همه دست اندرکاران چله را در دستور کار خود قرار داد و سرانجام برنامه با پذیرایی از حضار پایان یافت و پرونده دومین چله هنری سمنان بسته شد.
به این امید که برای برگزاری چله سوم زیاد منتظر نمانیم.
******
بعد از خواندن صحبت های استاد رحیم موسوی و گزارشی کوتاه از چله باید از شرکت تعاونی آفرینش های هنری که در سطح شهر با اختصار به عنوان آفرینش ها از آن یاد می شود دیر زمانی است که در هر فعالیت فرهنگی و هنری یک پای ثابت قضیه است. به تعبیر دیگر اگر آفرینش های هنری فعال باشد چرخ فرهنگ و هنر نیز در این شهر حرکت می کند و در غیر این صورت شاهد رکود نسبی در این حوزه خواهیم بود بدین لحاظ بر آن شدیم تا با مدیرعامل این مجموعه آقای احمد شاهورانی در مورد چگونگی شکل گیری و برنامه های انجام یافته و در دست اقدام آفرینش ها گفت وگویی را انجام دهیم.
به عنوان اولین سوال بفرمائید آفرینش های هنری چگونه شکل گرفت ؟
در سال 1372 دو دیدگاه همزمان در کشور به عنوان نگاه غالب مورد بحث و گفت وگو بود.
1- تقویت روح تعاون و تشکیلات قانونی 2- مشارکت بخش خصوصی که باز نگاه ها به سمت خصوصی تعاونی مدنظر بود.
گروهی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر که سال ها همدوش در این حوزه فعال بودند به فکر تشکیل مجموعه ای بودند که فارغ از مسائل پیچیده اداری که متاسفانه روز بروز بیشتر می شوند به فعالیت بپردازند و بدین شکل بود که این مجموعه شکل گرفت اما این که چرا تعاونی شد مدیرکل وقت تعاون که خدایش بیامرزد با توجه به آشنایی که با بعضی از موسسین داشت و با توجه به جو آن زمان، تشکیلات تعاونی را موجب حمایت بیشتر دولت می دانست.
در شروع کار با چه مشکلاتی مواجه بودید ؟
در آغاز راه جمعی که با هم بودند بین 40 یا 50 نفر بودیم. وقتی بنا شد به عنوان اولین قدم ،مرکزی را دایر کنیم طبیعتا با هزینه همراه بود. بنا شد هر عضوی مبلغی را به عنوان ماهانه جهت پوشش هزینه ها بدهند خوب خیلی از آنهایی که شاید با نگاه نفع مساوی مشارکت نموده بودند جا ماندند. بدیهی است هر چقدر تعداد اعضا کم می شد هزینه ها بر دوش آنهایی که مانده بودند بیشتر می شد. به هر طریق در نقطه ای از شهر(میدان امام و...) جائی را به صورت اجاره ای در اختیار گرفتیم، یادم میآید که هر کدام از اعضا از خانه خود بخشی از اسباب را آوردند و بدین صورت با حداقل امکانات، فعالیت شروع شد.
در ابتدا فعالیت شما در چه حوزه هایی بود؟
یکی از مشکلاتی که مردم سمنان به خصوص علاقمندان به فعالیت های فرهنگی و هنری با آن مواجه بودند عدم وجود ابزار مورد نیاز برای این نوع فعالیت ها بود لذا اولین اقدام این بود که اقلام فعالیت های فرهنگی هنری در حوزه های موسیقی، نقاشی، خوشنویسی و... را برای این اقشار تهیه کنیم و بدین ترتیب فروشگاه کوچکی شکل گرفت، بعضی از رشته های هنری به دلیل نبود استاد در سمنان و شهرهای اطراف فعال نبود، با دعوت از اساتید این نوع کلاس ها را در بخش آموزشی ترتیب دادیم.
راجع به مجموعه ای که ساخته شده است توضیحاتی بدهید؟
در زمانی که آفرینش های هنری فعالیت خود را آغاز کرد به لحاظ سخت افزاری در سمنان سالنی که اختصاصا به فعالیت های فرهنگی هنری بپردازد وجود نداشت و یکی دوتا سالن که وجود داشت در مالکیت ارگان ها و اداراتی بود که حوزه فرهنگ و هنر دغدغه اصلی آنها نبود و ارشاد خودش دارای سالن اختصاصی نبود. از طرفی آفرینش ها به دلیل این که مستاجر بود هر یک دو سالی که یک جا مستقر می شد به دلیل نیاز صاحبخانه مجبور به انتقال به مکان دیگری می شد. در کنار اینها فعالیت های آفرینش در حال گسترش بود و از طرفی به فضای بیشتری برای تولید نیاز داشت، همه اینها به مکان و فضای جدیدی نیاز داشت که می بایست اقدام می شد و این مجموعه حاصل این نگاه و نیاز است.
از این مجموعه چه سالی بهره برداری شد؟
می دانید که ساخت مجموعه ای که اقتصادی نیست یعنی نه تنها درآمد زایی برای آن مقدور نیست بلکه مدام باید هزینه برای آن پرداخت کرد بسیار سخت و دشوار است برای همین به صورت مرحله ای ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت. ابتدا بخش آموزش مجموعه تکمیل شد و در سال 1382 افتتاح گردید در فاز دوم تالار آفرینش هر چند با کمبود هایی مورد بهره برداری قرار گرفت و در فاز سوم و در سال 1389 کل مجموعه تکمیل گردید.
به نظر میآید که با افتتاح مجموعه ساختمان آفرینش های هنری فعالیت های شما هم وارد مرحله جدیدی شد؟
بله، همین طور است ما در آفرینش های هنری نیازهای یک فعالیت موثر فرهنگی هنری را تواما در اختیار داریم یعنی اگر بپذیریم که برای یک فعالیت هنری باید عواملی در آن دخیل باشند تا یک اثر به مردم عرضه شود این عوامل را ما به صورت کامل در اختیار داریم. همه اینها را اگر به صورت یک بسته فرهنگی و هنری در نظر بگیریم در آفرینش های هنری جمع است. بدین لحاظ آنچه که مربوط به آفرینش های هنری می شود می توانم ادعا کنم که در هر زمینه ای ما می توانیم آثاری در خور تولید و عرضه نماییم. خیلی از شهروندان سمنان با فعالیت های ما آشنایی کافی و وافی دارند اما بحث دوم که مربوط به ما نمی شود بحث مادی قضیه است. واقعیت آن است که فعالیت در این حوزه به ویژه تولید و عرضه آثار همراه با هزینه هایی است که ما در حد توان قدرت تامین آن را داریم و البته تا جایی که بتوانیم ادامه می دهیم.
مشکلاتی که آفرینش ها با آن روبه رو است از جمله در مورد تعطیلی دو ساله آفرینش توضیح بدهید؟
مشکلات که فراوان است بعضی از آنها عمومی و مربوط به حوزه فرهنگ و هنر است و بعضی خاص یعنی ویژه آفرینش های هنری;
الف: هیئت دولت مصوبه ای دارد که اگر سالنی ساخته شود به اندازه زیر بنای تالار باید شهرداری مجوز فضای تجاری بدون دریافت یک ریال بدهد. شهرداری تا کنون ضمن دریافت مبالغ کلانی که از ما گرفته است زیر بار این مصوبه نمی رود و هر روز به بهانه ای درخواست پول بیشتری می کند برای پایان کار،جالب این که بانک هم این مصوبه را قبول ندارد.
ب: بانک صادرات مبلغ 95/000/000 را به صورت قطره ای در عرض دو سال به ما پرداخت کرده است اما مبلغ 4200/000/000 ریال را از ما پس می گیرد و در حال، غیر از آن که 250/000/000 ریال نقدا داده ا یم هر ماه 53/000/000 ریال به مدت 6 سال باید پرداخت نمائیم (شاید بناست سو استفاده اخیر از این بانک را ما جبران نمائیم)
ج: همین الان که با شما صحبت می کنم مالیات قطعی برای مجموعه ما صادر شده است برای سال 1386 به مبلغ حدود 40/000/000 ریال ،هر چه داد می زنیم که حوزه فرهنگ و هنر لاغر است و مردنی به خرجشان نمی رود. به مسئول مالیاتی گفتم اگر ما اینقدر سود داشتیم که این مبلغ مالیات آن است پس با این حساب ادارات و وزارت ارشاد که در سطح کلان فعالیت می کنند نه تنها نباید هیچ گونه بودجه ای از دولت بگیرند بلکه باید بودجه سایر دستگاه ها را هم بدهند. دریغا یک ذره منطق.
با این حساب شما خیلی پوست کلفتید که همچنان در این حوزه ماندگار شدید؟
پوست کلفت و پررو. تازه این را هم اضافه کنید که هر از گاهی باید منتظر حوادث عجیب و غریبی باشی که ممکن نیست 2 سال مجموعه شما را ببندند و تمام برنامه های شما را بهم بریزند.
راستی این موضوع پلمپ آفرینش ها هم حکایتی است، چرایی آن را توضیح دهید؟
به نظرم باید این قضیه را در دو بخش مد نظر قرار بدهیم.
الف: این که مجموعه به هر دلیلی بسته شده است که من قصد ندارم وارد جزئیات آن بشوم برای آن که نه سیخ بسوزد نه کباب می گویم سالن را به گروهی اجاره دادیم که از دید بعضی ها نبایست بدیم.
ب: اما خطرناک تر از عمل پلمپ مجموعه این سیستم ناکارآمد اداری حاکم است که دو سال طول می کشد تا به یک موضوع رسیدگی شود و هیچ به حقوق افراد توجه نمی شود و وقتی هم مشخص می شود که کار از اول اشتباه بوده هیچ گونه عذرخواهی خشک و خالی نمی شود چه برسد به جبران مافات.
چله: به عنوان آخرین سوال فکر می کنید آفرینش ها باز هم جا برای گسترش فعالیت ها دارد ، به سخن دیگر آیا آفرینش های هنری در صدد گسترش فعالیت های خود می باشد؟
به نظرم می رسد جای خالی یکی از رشته های موثر هنری در آفرینش ها احساس می شود و آن هم حوزه سینما و فیلم است. به همین جهت طی درخواستی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم خواسته ایم که تالار را با هدف استفاده به عنوان سینما هم مد نظر قرار دهند خوشبختانه کارشناسان اعزامی از تهران با این درخواست موافقت نموده اند و موضوع در حال پیگیری است.
همچنین آموزش فیلمسازی و تشکیل آموزشگاه مجزای سینمایی نیز در دستور کار است که با امید خدا در حال پیگیری آن هستیم.
همچنین بالاخره روزی مشارکت بخش خصوصی به ویژه تعاونی را در فعالیت های فرهنگی هنری به رسمیت خواهند شناخت. ما با توجه به این که پتانسیل بسیاری داریم می توانیم موثر و مفید باشیم، اگر این مهم صورت بگیرد به عنوان کارگزار دولت می توان برای سالن های هنری برنامه ریزی داشت و کلیه سالن های شهر را فعال نمود.
با سپاس از شما و به امید پایایی حرکت ارزنده تان و تلاش هنرمندان این مرز و بوم .


خبر کده
برگزاری آیین بزرگداشت استاد پایور

بتکار - آیین بزرگداشت استاد پایور به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای هنر برگزار می شود. این سازمان در راستای تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان عرصه هنر، مراسم بزرگداشتی جهت تجلیل از استاد فرامرز پایور برگزار می کند. مراسم بزرگدشت استاد پایور که توسط موسسه نغمه شهر وابسته به معاونت هنری سازمان برگزار می گردد در نظر دارد از استاد ابوالحسن صبا نیز تجلیل به عمل آورد.همچنین در این مراسم استاد محمد اسماعیلی و سعید ثابت به اجرای دو نوازی، تنبک و سنتور خواهند پرداخت. مراسم بزرگداشت استاد پایور و ابوالحسن صبا روز چهارشنبه 24 خرداد از ساعت 17/30 تا 20/30 در فرهنگسرای هنر (ارسباران) برگزار می شود.


خبر کده
غریب پور مهرماه در تالار چهارسو

نمایش قصه تلخ طلا به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور مهرماه آینده در تالار چهارسو در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود. به گزارش مهر، قصه تلخ طلا نمایشی موزیکال است که بر اساس افسانه های ایرانی به نگارش درآمده است. داستان این نمایش درباره ماهیگیری است که با طلسم دریا رو به رو شده و برای به چنگ آوردن ماهی دچار گرفتار مشکلاتی می شود. غریب پور این نمایشنامه را حدود 20 سال پیش نوشته و امسال با رویکرد کشاندن تماشاگرعام و خاص به تالارهای نمایشی آن را بازنویسی کرده است. گروهی از بازیگران پیشکسوت و جوان در نمایش قصه تلخ طلا به کارگردانی غریب پور بازی می کنند. این نمایش 20 بازیگر دارد که ایرج راد و نسیم ادبی نقش های اصلی آن را بر عهده دارند.



خبر کده
ما ایرانی ها توانایی خلق رمان نداریم

نویسنده به ازای شناختی که از انسان معاصر دارد، کالای مورد نیاز خواننده را که داستان کوتاه است تولید می کند; نه رمان. قاسم کشکولی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب، تصریح کرد: این که رمان این روزها خلق نمی شود، جهانی است. امروز دیگر رمان های چندجلدی مثل "برادران کارامازوف"، "بینوایان" و... نداریم که این موضوع به دو عامل بازمی گردد; یکی موقعیت و شرایط زیستی انسان معاصر است و این که این آدم برخلاف یک انسان قرن نوزدهمی، که زمان اضافه می آورد، زمان کم می آورد. کشکولی گفت: شاید ما ایرانی ها توانایی خلق رمان نداریم، که این موضوع احتمالا به صبغه تاریخی ما بازمی گردد. "هزار و یک شب" را که نگاه می کنیم، می بینیم آن داستان ها را در زمره داستان کوتاه می توان گنجاند.


دسموند دکر درگذشت

دسموند دکر، خواننده موسیقی رگه، در سن 64 سالگی و بر اثر حمله قلبی درگذشت. به گزارش ایلنا، درولی ویلیامز، مدیر روابط عمومی او در این باره گفت: روز قبل که او را دیدم، حالش کاملا خوب بود و هرگز فکر نمی کردم که فردایش چنین خبری را بشنوم. دوی ارنی، دی جی موسیقی رگه هم درباره این خواننده جامائیکایی گفت: به هر کتابی درباره تاریخ موسیقی رگه نگاهی بیندازی، نام دسموند دکر را در آن می بینی. با افرادی مثل او فقط یک بار در زندگی می توان برخورد کرد. او یکی از پیشگامان این عرصه بود و جایگاه وی در تاریخ این موسیقی فراموش نشدنی است. مارک لامار، مجری رادیویی بی بی سی نیز درباره او گفت: او شاید نخستین سوپر استار رگه بود که ترانه های پر فروشش را در خارج از جامائیکا و در آمریکا و انگلیس نیز به همه شناساند; هزاران بار اجرای زنده او را دیدم و همه در نوع خود شاهکار بودند. ویلیامز همچنین گفت: این دکر بود که راه را برای ستارگانی هم چون باب مارلی هموار کرد. باور کنیم یا نه، او نخستین اسطوره بود.


چهارمین افتتاحیه پرفروش تاریخ سینما

فیلم "مردان ایکس:آخرین جایگاه" با 107 میلیون دلار فروش طی سه روز اول اکران خود در مقام چهارم پرفروش ترین افتتاحیه های تاریخ سینما قرار گرفت. به گزارش فارس فیلم "مردان ایکس 3" که بازیگرانی چون "هالی بری"، "هاگ جکمن" و "ربکا رومیجن" در آن ایفای نقش کرده اند; محصول کمپانی فیلمسازی "فاکس قرن بیستم" است. این فیلم در سه هزار و 690 سالن نمایش اکران شده و به طور میانگین در هر سالن 28 دلار و 997 سنت فروش کرد. "مردان ایکس" با غلبه بر فیلم "رمز داوینچی"، پس از سه فیلم "مرد عنکبوتی"، "جنگ ستارگان 3" و "شرک 2" در مقام چهارم جدول پرفروشترین افتتاحیه های تاریخ سینما قرار گرفت. میزان فروش "رمز داوینچی" طی سه روز اولیه اکران این فیلم، 77 میلیون دلار فروش کرد.



ماندنی ها
هربرت فون کارایان

ربرت فون کارایان در 5 آوریل 1908 در زادگاه موزارت، سازبورگ به دنیا آمد. موسیقی را با فراگیری ساز پیانو در آکادمی موسیقی موتزارتئم نزد فرانس لدوینکا آغاز کرد. در سال 1917 در حالی که فقط 9 سال داشت برای اولین بار در یک کنسرت که به مناسبت بزرگداشت موزارت برگزار می شد شرکت کرد و آثاری را اجرا نمود. پس از پایان دوره تحصیلی در موتزارتئم در دانشکده فنی وین و نیز در آکادمی موسیقی وین به تحصیل پرداخت. کارایان ابتدا تصمیم داشت به عنوان پیانیست فعالیت کند اما به رهبری ارکستر تمایل پیدا کرد و الهام بخش او در این زمینه توسکانینی بود. کارایان با دیدن اجرای اپرایی از دونیزتی تحت رهبری توسکانینی بسیار تحت تاثیر قرار گرفت و تصمیم گرفت رهبر ارکستر شود. دکتر ارنست فون کارایان پدر هربرت جراح مشهوری در شهر سالزبورگ بود و خود ساز کلارینت مینواخت. اجداد خانواده کارایان یونانی و نام اصلی آنها کارایانیس بوده است. هربرت اولین بار با ارکستری که پدرش به طور خصوصی اجاره کرد رهبری نمود. اولین شغل او در این زمینه در شهر اولم آلمان بود. مکان بعدی شهر آخن بود که وی به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک این شهر انتخاب شد و در این مقام ارکستر های زیادی را در آلمان رهبری کرد. در سال 1935 به عنوان ریاست موسیقی آلمان به جامعه هنری معرفی شد و میتوان گفت او جوانترین رهبری است که به این مقام رسید. در سال 1946 رهبری ارکستر فیلارمونیا در لندن را به عهده گرفت و هم زمان با شرکت صفحه پرکنی کلمبیا قرار دادی برای ضبط صفحه بست و اولین صفحه را به بازار عرضه نمود. این طور به نظر میرسید که وی دنیای موسیقی در قاره سبز را در اختیار دارد و بر آن سلطنت میکند. در زمینه وسیع فعالیت او به عنوان رهبر سرپرستی ارکستر فیلارمونیک برلین یکی از برجسته ترین مشاغل بود و نام وی به همراه فیلارمونیک برلین به صورت یک پدیده خاص هنری در جامعه موسیقی نیمه دوم قرن بیستم درآمد. همکاری کارایان با ارکستر فیلارمونیک برلین از سال 1955 و بلا فاصله پس از درگذشت ویلهلم فورت ونگلر آغاز گشت و او به عنوان رهبر دائمی این ارکستر به دنیا معرفی شد کارایان با این ارکستر به اکثر نقاط جهان برای اجرای برنامه های متنوع سفر کرد. کارایان به استعدادهای جوان توجه زیادی داشت. آن سوفی موتر ویولنیست مطرح از جمله استعدادهای کشف شده توسط کارایان است که کارایان از وی حمایت بسیار کرد و آثاری بسیاری از جمله کنسرتو ویولن بتهوون، کنسرتو ویولن چایکوفسکی و. . . را با او اجرا و ضبط کرد. در سال 1968 بنیاد هربرت فون کارایان را تاسیس کرد که هدف آن حمایت و پرورش از استعدادهای جوان بود. کاریان شخصیت بسیار پیچیده و مشکلی داشت و به همین دلیل انتقادهای بسیاری از وی شد . اما همین منتقدین نمیتوانستند به آثار او گوش فرا ندهند ویا به کنسرت های او نروند. پنج آوریل 1989 کارایان هشتاد و یکمین سال زندگی اش را جشن گرفت. در این زمان مشغول آماده کردن خود برای افتتاحیه سالزبورگ با اپرای بالماسکه از وردی بود اما در شانزده جولای1989 و فقط یازده روز قبل از افتتاح فستیوال در هنگام تمرین اپرا با یک ایست قلبی زندگی را بدرود گفت و دنیای موسیقی را در ماتم فرو برد.





برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی از 3 تا 7 مهرماه سال 91 در مریوان برگزار می شود.
مجید امرایی دبیر هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: گروه های تئاتر خیابانی طبق فراخوان اعلا م شده باید قبل از اجرا در جشنواره در هر یک از شهرهای خود اجرای عمومی بروند و اجرایشان به تایید اداره کل آن استان نیز رسیده باشد.
آثار تهرانی هم باید به تایید دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی برسد. وی افزود: فراخوان جشنواره برای مراکز تئاتر خارج از کشور هم از طریق امور بین الملل مرکز هنرهای نمایشی ارسال شده است. در واقع گروه های خارجی امور خارجی از طریق ارسال فیلم اثرشان می توانند شرایط حضورشان را مهیا کنند.
امرایی در پایان از انتشار دو کتاب پژوهشی و مجموعه مقالا تی با موضوع تئاتر خیابانی در سال 91 خبر داد.

تشکیل شورای عالی برای برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران
شورای عالی به منظور برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر ایران تشکیل می شود.
اتابک نادری مدیر هماهنگی امور استان های مرکز هنرهای نمایشی گفت: به پیشنهاد حمید شاهآبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلا می و محمد دشنگلی سرپرست مرکز هنرهای نمایشی قرار است یک شورای عالی را متشکل از مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، یکی از اعضای خانه تئاتر و چند تن از پیشکسوتان تئاتر برای برگزاری و تصمیم گیری در خصوص برگزاری جشن در اردیبهشت تئاتر تشکیل دهیم.
وی با بیان این که اردیبهشت تئاتر ایران با همکاری ادارات کل استان ها و انجمن هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: جشن باید در تمام استان ها برگزار شود و هر استان با توجه به نظرات و برنامه ریزی هایشان میزبان جشن اردیبهشت تئاتر ایران خواهند بود.
نادری تصریح کرد: برگزاری این جشن به یک عادت پسندیده و سالانه تبدیل شده و هر ساله این جشن در فصل بهار با حضور تئاتری ها برپا می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات شورای عالی، زمان برگزاری جشن مشخص خواهد شد و همانند سال های گذشته نیز اختتامیه ای را در تهران برگزار خواهیم کرد.
گفتنی است، امسال نیز استان های کشور از 9 اردیبهشت تا دوم خرداد ماه میزبان برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر ایران بودند.

آزاده صمدی در مشروطه بانو
آزاده صمدی پس از جشنواره تئاتر فجر درباره بازی در نمایش مشروطه بانو به کارگردانی حسین کیانی را ادامه می دهد.
وی گفت: اجرای نمایش مشروطه بانو قبل از جشنواره تئاتر فجر آغاز شد و تا شروع جشنواره نیز چندین اجرا داشت که در کنار بازیگرانی مثل بهزاد فراهانی، هومن سیدی و... بازی داشتم.
مشروطه بانو در ایام جشنواره اجرا نداشت و از دوم اسفند هم اجرای مجدد آن آغاز شد اما با این تفاوت که بعضی از بازیگران آن به دلیل مشغله کاری جای خود را به بازیگران جدیدی دادند.
بازیگر سریال گاو صندوق بازی در مجموعه حیرانی به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علی محمدی را نیز به پایان برده که تکلیف پخش آن هنوز مشخص نشده است. او درباره بازی در این سریال نیز افزود: در حیرانی نقش کوتاهی را بازی کرده ام که گویا با آماده شدن قرار است روی آنتن شبکه اول برود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد