رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

دوستان ماشینی ساخته کارلس و گری مه یر

دوستان ماشینی

مایلز، جانی، کالی، پروفسور و... دوستان ماشینی هستند. آنها در شهری که تمامی شهروندانش همگی انواع خودرو هستند زندگی می‌کنند. در این شهر هر روز اتفاقات جدیدی برای دوستان ماشینی می‌افتد.
جانی یک ماشین شجاع و جسور است، او همیشه دلش میخواهد در میان دوستانش بهترین باشد بنابراین سعی میکند با سایر دوستانش مسابقه بگذارد تا برتری خود را ثابت کند. برعکس، مایلز همیشه تلاش میکند که از لحاظ اخلاقی خیلی خوب باشد. او هیچ وقت نمیخواهد خود را به دیگران ثابت کند اما سعی میکند با کارهای خوبش خوب بودن را نیز به دیگران بیاموزد.
مجموعۀ «دوستان ماشینی» با نام اصلی Auto-B-Good در دو فصل 36 و 26 قسمتی برای گروه سنی کودک تولید شده که از این تعداد، 59 قسمت آمادۀ پخش می‌باشد. این مجموعه تاکنون توانسته موفق به دریافت سه جایزۀ «شفق قطبی» Aurora Awards و چهار جایزۀ «اِمی» Emmy Awards شود. کتاب‌ها، بازی‌های کامپیوتری و اسباب بازی‌هایی نیز بر اساس شخصیت‌های این مجموعه وارد بازار شده است.


رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی انیمیشن دوستان ماشینی ساخته کارلس میر و گری میر که در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید


اطلاعات تکمیلی

    کارگردان: کارلس مه یر و گری مه یر
    نویسنده: جان اینگلین
    انیماتور: Joth Loder, Charles Meyer, Matthew Meyer, Mark Dunshee, Thomas Bremer, Mason Mastroianni,…
    موسیقی: فیل آرون
    تکنیک: سه بعدی کامپیوتری
    تعداد قسمت: 59
    مدت: 15 دقیقه‌ای
    کشور سازنده: امریکا
    سال ساخت: 2003
    شرکت سازنده: Wet Cement Productions, Rising Star Studios
http://www.pooyatv.ir/media/k2/items/cache/f7448c3dd4569c99871b6e25a3d1fd6a_XL.jpg
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

لیست قسمت ها

دوستان ماشینی: قدرت برتر   
دوستان ماشینی
قدرت برتر   
 
   
دوستان ماشینی: هیچ جا مثل خونه خودت نمیشه   
دوستان ماشینی
هیچ جا مثل خونه خودت نمیشه   
 
   
دوستان ماشینی: بیلی   
دوستان ماشینی
بیلی   
 
دوستان ماشینی: همکاری   
دوستان ماشینی
همکاری   
 
   
دوستان ماشینی: مجمسه گمشده   
دوستان ماشینی
مجمسه گمشده   
 
   
دوستان ماشینی: مجسمه گم شده   
دوستان ماشینی
مجسمه گم شده   
 
دوستان ماشینی: استعداد گلف   
دوستان ماشینی
استعداد گلف   
 
   
دوستان ماشینی: آرزو   
دوستان ماشینی
آرزو   
 
   
دوستان ماشینی: شجاعت واقعی   
دوستان ماشینی
شجاعت واقعی   
 
دوستان ماشینی: پرش نهایی   
دوستان ماشینی
پرش نهایی   
 
   
دوستان ماشینی: فیلم اس ایکس   
دوستان ماشینی
فیلم اس ایکس   
 
   
دوستان ماشینی: کشف صداقت   
دوستان ماشینی
کشف صداقت   

:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.



نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 02:01 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

چند خبر قدیمی قدیمی



بخارا

پنجاهمین شماره در سال نهم زندگی مجله بخارا با سردبیری علی دهباشی منتشر شد. در این شماره، در بخش نشر و فرهنگ مقاله دکتر حسن کامشاد درباره «کتاب و این همه کتاب» و نوشته دکتر عزت ا... فولادوند «دو پیشنهاد اساسی به نویسندگان و مترجمان جوان و ناشران تازه کار» خواندنی است. «جشن نامه رضا سید حسینی» بخش دیگری از این شماره بخارا را به خود اختصاص داده است که علاوه بر کتابشناسی سید حسینی مقالاتی از مهشید نونهالی، عبدالحسین آذرنگ و سید علیرضا میرعلی نقی درباره زندگی و آثار وی آمده است. همچنین چند صفحه از خاطرات منتشر نشده رضا سید حسینی در این بخش گنجانده شده است. در بخش ایرانشناسی مباحثی به قلم ایرج افشار، همایون صنعتی، تورج دریایی، هاشم رجب زاده و جلال ستاری در موضوعات ایران شناسی آمده و همچنین گزارش سفر منصور اوجی به جشنواره شعر پاریس درج شده است. در این شماره بخارا قسمتی به معرفی و بررسی آثار شاعر ایرانی الاصل آلمانی زبان، سعید میرهادی، به همراه نمونه هایی از سروده های او، اختصاص یافته است.



بیوگرافی جالب و کامل از حمید لولایی

متولد 1334 در محله عشرت آباد تهران.
اصالتا شمالی است اما بزرگ شده محله عشرت آباد است متاهل و دو دختر به نام های مریم و سارا دارد.
از کودکی عاشق بازیگری بود و با استفاده از جعبه های پودر لباس شویی و چسباندن عکس و گویندگی بچه های محل را دور خود جمع می کرد.
با پول های عیدی خود به سینما می رفت. بهترین تفریح زمان کودکی اش سینما رفتن بود.
عشق به بازیگری در 15 سالگی او را به کلاس های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشاند.
دوره کلاس های هنرهای زیبا را به صورت شبانه گذراند.
کار تئاتر را به طور جدی در سال 1358 با بازی در نمایشی به کارگردانی مرحوم رضا ژیان و سیاوش طهمورث شروع کرد.
«پیکرتراش» فیلم سینمایی بود که از آن به عنوان کار دوم خود یاد می کند اما این فیلم به اکران عمومی در نیامد و هیچ وقت دیده نشد.
در آغاز جنگ در فیلم سربداران هم نقش کوتاهی را ایفا کرد که این آخرین فیلم او قبل از شروع جنگ تحمیلی بود.
با شروع جنگ تحمیلی به مدت شش سال از عرصه هنر دور ماند.
در زمان خدمت سربازی همچنان به کار تئاتر مشغول بود «سبزه دوست بچه ها» تئاتری بود که او در این دوران به همراه مرحوم رضا ژیان برای بچه ها اجرا می کرد.
در سال 69 در کلاس مدیریت سینما شرکت کرد و پذیرفته شد و مدیریت سینما عصر جدید را به عهده گرفت.
مدیریت سینما آزادی او را دوباره به دوستان قدیمی اش رساند که این دیدار مجدد موجب روی آوردن دوباره لولایی به بازیگری شد.
«فراموشخانه» مجموعه ای بود که با آن کار و بارش رونق یافت به همین خاطر از مدیریت سینما استعفا داد و به بازیگری روی آورد.
بهترین فیلمی که در هنگام مدیریتش در سینما اکران شد «مادر» بود که همیشه از آن به خوبی یاد می کند.
سال 1372 از مدیریت سینما آزادی استعفا داد و دقیقا یک سال و نیم بعد، سینما آزادی دچار آتش سوزی شد.
عشق و علاقه او به بازیگری حتی در زمان مدیریت سینما لحظه ای او را رها نمی کرد به طوری که هرگاه فرصتی به دست می آورد زود جیم می زد و خود را به سر صحنه می رساند.
با ساعت خوش قدم به عرصه طنز گذاشت. داریوش کاردان اولین کسی بود که قابلیت های او را در این وادی کشف کرد.
در ساعت خوش بیشتر از همه عوامل با مهران مدیری و رضا عطاران رابطه بهتری داشت.
مدیریت سینما مانع از حضور مدام او در سریال ساعت خوش می شد. به همین دلیل بازیگری را به مدیریت سینما ترجیح داد.
با خشایار مستوفی حسابی گل کرد و خود را به جامعه طنز معرفی کرد.
در بازیگری تنها مشوق خود را مادرش معرفی می کند و همیشه به خاطر صداقت و روراستی اش زبانزد خاص و عام است.
نقاشی تنها هنری است که به بازیگری نزدیک می داند او عاشق کارهای آنتوان چخوف است.
صبر و تحمل زیادی دارد و بسیار کم حرف است اما خودش را هیچ وقت دست کم نمی گیرد.
خودش معتقد است حمید لولایی آدم بی آزاری است. اخلاق او در منزل بسیار عالی است.
بسیار دل رحم و مهربان است و بسیار علاقه دارد به دیگران ابراز محبت کند.
عاشق سوارکاری است و فوتبال را خیلی دوست دارد.
عاشق بازی چارلی چاپلین است. در بچگی برای دیگران ادای چارلی چاپلین را در می آورد.
به بازی پرویز پرستویی علاقه فراوانی دارد و از عطاران به عنوان آدم خوش فکر و بسیار فروتن یاد می کند.
از تلخ ترین خاطره های زندگی اش فوت مادرخانمش بود که روی او تاثیر زیادی داشت.
تعصب خاصی روی دو تیم پرسپولیس و استقلال ندارد اما به بازی مهدی مهدوی کیا در تیم ملی علاقه مند است.



معرفی اعضای کمیته بین الملل جشنواره عروسکی

ابتکار- اعضای کمیته بین الملل جشنواره عروسکی تهران معرفی شدند.براساس اعلام "محمد اطبایی" دبیر این کمیته اردشیر کشاورزی، فرشته صدرعرفایی و هما جدیکار اعضای کمیته بین الملل جشنواره یازدهم عروسکی تهران خواهند بود.این شورا موظف است از میان آثار خارجی متقاضی حضور در جشنواره امسال، آثار صحنه ای و خیابانی عروسکی کشورهای مختلف را گزینش و انتخاب کند.یازدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران نیمه دوم شهریورماه سال جاری در تالارهای نمایشی شهر تهران با حضور گروه های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.



فیلم سینمایی «پذیرایی ساده» ساخته مانی حقیقی در جشنواره بین المللی فیلم برلین در بخش فوروم برنده جایزه NETPAC (بهترین فیلم آسیایی بخش فوروم جشنواره برلین) شد.
مانی حقیقی که همراه بازیگر فیلمش ترانه علیدوستی روزهای آخر برگزاری جشنواره به برلین سفر کرد، این جایزه را دریافت کرد. فیلم حضورهای بین المللی خود را از برلین و با موفقیت آغاز کرد و برای حضور در چندین جشنواره و مجامع بین المللی سینمایی دیگر هم دعوت شده است.«پذیرایی ساده» چهارمین فیلم بلند سینمایی حقیقی بعد از «آبادان»، «کارگران مشغول کارند» و «کنعان» است که در جشنواره فیلم فجر هم نمایش موفقی داشت و در رشته های بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. منتقدان و کارشناسان سینمایی هم از فیلم استقبال خوبی کردند و در فهرست های برگزیدگان نشریات تخصصی و غیر تخصصی در رتبه های بالای جدول جا گرفت.
حقیقی در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت کرد، اما نه برای این فیلم، بلکه به خاطر ساخت مستند بلند «مهرجویی: کارنامه چهل ساله» که در بخش مسابقه مستند حضور داشت.

فیلم سینمایی «برف روی کاج ها» دوشنبه در سینما قلهک به نفع کودکان نیازمند روی پرده می رود
اولین اکران خصوصی فیلم سینمایی «برف روی کاج ها» به کارگردانی پیمان معادی و تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان در سینما قلهک برگزار می شود و عواید حاصل از این اکران به کودکان نیازمند مستعد بنیاد خیریه کودک اهدا می شود.
این برنامه با حضور عوامل و بازیگران فیلم سینمایی «برف روی کاج ها» از ساعت 17 تا 19 روز دوشنبه هفته آینده در سینما قلهک برگزار می شود. «برف روی کاج ها» در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران را دریافت کرد و مهناز افشار دیپلم افتخار بازیگری بخش نگاه نو را برای بازی در فیلم دریافت کرد.

یدالله صمدی به ابهامات داوری جشنواره پاسخ داد
سینمای ما- سمیه علیپور: یکی از اعضای هیئت داوران سینمای ایران سی امین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد هیچ یک از فیلم ها در داوری ها کنار گذاشته نشدند و آن ها که نامزد نشدند رای نیاوردند. ید الله صمدی در مورد جلسات هیئت داوران و نحوه تعامل در این نشست ها گفت: «اینکه چرا فلان فیلم رای آورده و یا نه، بحث های پنهان داوری است که باز کردن و تشریح کردن آن الان زود است، هنوز مدت زیادی از پایان کار جشنواره نگذشته است.» او ادامه داد: «هیئت داوران خوشبختانه متشکل از افرادی با نگاه های متفاوت بود. در میان بحث ها و جلسات گاه کار به مشاجره لفظی کشیده می شد، اما در مجموع جلسات صمیمانه بود و به تعامل می رسیدیم و به نقطه برآیندهایی رسیدیم که رای ها براساس آن اعلام شد.»
این عضو هیئت داوری اظهار داشت: «هیچ کس در میان داوران نمی توانست آرا را وتو کند و بحث ها بسیار سنگین و متعصبانه بود. ما زمانی به نتیجه ای می رسیدیم که بیشترین آرا در رشته ای به دست می آمد.» صمدی در پاسخ به این پرسش که گویا اسامی مریلا زارعی و مهدی هاشمی بعد از راه یافتن به بخش نامزدها از فهرست حذف شده، اظهار داشت: «شاید این عناوین در رای گیری اولیه در میان نامزدها بودند، زیرا انتخاب نامزدها در سه چهار مرحله صورت گرفت که ممکن است تعدادی اسم در مراحل اولیه بودند و بعد پس از دیدن سایر فیلم ها و کار دیگر هنرمندان اسامی دیگری به فهرست راه یافته و نام های قبلی خارج شده باشند.» این کارگردان گفت: «هیچ حب و بغضی در داوری ها وجود نداشت و همه چیز براساس تحلیل داوران و نگاه کارشناسی آنان پیش رفت. البته منظور این نیست که کار مهدی هاشمی و یا مریلا زارعی بد بوده، اما حتی ممکن است فقط با اختلاف یک رای نام فردی از فهرست نامزدها حذف شده باشد.» او در مورد اینکه شنیده می شود احتمالا «بی خود و بی جهت» ساخته عبدالرضا کاهانی داوری نشده، گفت: «من رضا عطاران را دوست دارم و معتقدم او از پدیده های سینمای ایران است. با اینکه عطاران را دوست دارم و تمایل داشتم او برای «خوابم می آد» و «بی خود و بی جهت» نامزد دریافت جایزه می شد، اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد.» این داور جشنواره فیلم فجر گفت: «دلیل نامزد نشدن او برای «بی خود و بی جهت» به این معنا نیست که کار دیده نشده، اتفاقا در مورد آن فیلم بحث زیادی هم صورت گرفت، اما آرای فیلم در حدی نبود که در میان نامزدها قرار بگیرد.»
صمدی همچنین داوری نشدن «بی خود و بی جهت» را شایعه ای دانست که غیر از نیت شر چیزی را دنبال نمی کند و گفت: «این شایعات مزاحم سینمای ایران است، ما همه فیلم ها را دیدیم و آن هایی که در میان نامزدها نبودند قطعا رای نیاوردند.»

آنا نعمتی
اگرچه بعد از نمایش «یکی می خواد باهات حرف بزنه» به او گفتند سرد بود و باید با احساس تر بازی می کرد، ولی می شود حدس زد که آناهیتا نعمتی کنترل حس خوبی روی نقش لیلا در این فیلم داشته است. او با سریال مسافر به چهره ای شناخته شده در عرصه بازیگری تبدیل شد اما در فیلم های سینمایی زیادی نقش آفرینی کرد ازجمله زن دوم، دعوت، شغال، پارک وی، آل، یکی از میان ما، شش و بش، پایان دوم، در امتداد شهر و... او امسال با فیلم های «یکی می خواد باهات حرف بزنه» و «پنهان» در جشنواره حضور دارد.
خانم نعمتی شخصیت لیلا کاراکتر بسیار حسی بود که اتفاقا چنین کنترل حسی برای بازیگر سخت است. چطور به حس این کاراکتر رسیدید؟
من تلاش کردم خیلی بیننده را اذیت نکنم. نود دقیقه فیلم بود نود دقیقه لیلا که از پلان اول حرکت دارد تا پلان آخر. ما قرار است از دقیقه 15 این شخصیت را در لحظات حسی ببینیم و به همین دلیل سعی کردم حسم را کنترل کنم با کارگردان قبل از شروع فیلمبرداری شخصیت را طراحی کردیم. این که احساسات لیلا خیلی زیاد نباشد چون مسلما تماشاچی را آزار می داد و در جریان واقعی زندگی هم زنی با شرایط لیلا وجود دارد. وقتی قرار است شوهرش را پیدا کند تا برای آخرین بار فرزندش را ببیند لزومی ندارد با آه و ناله خیلی زیادی همراه باشد. من در طول مدت این کار قوز کرده بودم و تا یک ماه پس از فیلمبرداری درگیر درمان این قوز از طریق فیزیوتراپی بودم. این قوز به این دلیل بود که این زن با اتفاقی که برای دخترش افتاد از هم پاشید. حالا برخی بازی من را سرد حس می کنند و برخی هم آنقدر ارتباط برقرار کردند که گریه کردند. در هر حال شیوه ارتباط مخاطب با نقش سلیقه ای است اما خوشحالم که این شخصیت دافعه نداشت و بیننده را اذیت نکرد، چرا که فکر می کردم خیلی ها اذیت می شوند و از یک جایی از قصه سالن را ترک می کنند اما دیدم مخاطبان ارتباط خوبی برقرار کردند.

«ملکه» بهترین ساخته کارگردانش
محمدعلی باشه آهنگر علیرغم ارزش های مضمونی- ساختاری و ارائه تصویری کاملا مدرن از دفاع مقدس مورد توجه هیات داوران جشنواره سی ام فیلم فجر قرار نگرفت و همین مساله سبب ساز ناراحتی شدید آهنگر و عدم پاسخگویی وی به سوالات خبرنگاران درباره این موضوع گردید. در این رابطه حمید سلیمی که از جمله مشاوران نگارش فیلمنامه این کار بوده دلایل اصلی عدم توجه جشنواره سی ام به «ملکه» را توضیح داد: آیا حق «ملکه» نبود که در بخش بهترین کارگردانی یا بهترین فیلم، سیمرغ یا حداقل دیپلم افتخار بگیرد؟
همین طور است. به نظر میرسد یک تعمد عجیب و غیرقابل توجیه در نادیده گرفتن «ملکه» وجود داشت و متاسفانه به نگاه جدیدی که فیلم نسبت به دفاع مقدس داشت هیچ توجهی نشد. ارزش های محتوایی فیلم نادیده گرفته شد ضمن اینکه عدم توجه به فیلمبرداری متبحرانه علیرضا زرین دست، فیلمنامه سرشار از جزییات کار و کارگردانی درخشان باشه آهنگر هم یک نادیده انگاری تعمدی بود!
چرا فکر میکنید این نادیده انگاری، تعمدی بود؟
از برخی اظهارنظرات چنین برمیآید. گروهی خاص به شانتاژ این ماجرا پرداختند که «ملکه» یک اثر ضدجنگ است اما نه تنها این گونه نبود که این فیلم تصویری درست از دفاع مقدس ما را به مخاطبان ارائه میکرد. یادمان نرود جنگ، قابل دفاع نیست و دفاع مقدس است که به شدت ارزشمند است و «ملکه» هم بهترین تصویر را از دفاع رزمندگان غیور ایرانی در برابر دشمن متجاوز به نمایش گذاشت. «ملکه» بهترین تقدیر از دفاع مقدس است.
البته شیوه داوری در جشنواره به جز «ملکه» گریبان فیلمی مانند «تهران 1500» را هم گرفت؟
متاسفانه شیوه عجیب و غریب داوری در جشنواره امسال لطفش شامل حال «ملکه» هم شد اما مسلما مخاطبان سینما و تاریخ، بهترین داوران هستند برای رد یا تایید ارزش های فیلم.
منظورتان از شیوه عجیب و غریب داوری را واضح تر بیان کنید؟
همین قدر بدانید که این فیلم از جمله آثار مطرح سینمای ایران در بخش بین الملل بود اما نسخه بدون زیرنویس آن برای هیات داوران به نمایش درآمد آن هم در حالی که اعضای هیات داروان بخش بین الملل اغلب غیرایرانی بودند. البته «ملکه» به لحاظ تصویری آن قدر قابلیت داشت که حتی بدون زیرنویس هم مورد توجه قرار گیرد.همین طور است اما این را هم در نظر بگیرید که در بسیاری از بخش های فیلم دیالوگ هایی که مابین کاراکترهای مختلف رد و بدل می شود است که سبب ساز تفهیم مخاطب نسبت به فضای حاکم بر کار می شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد