رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

انیمیشن کوکی از شبکه پویا

کوکی

شبکه پویا

رها ماهرو : مطلبی در اینترنت درباره کارتون یا انیمیشن کوکی که از شبکه پویا پخش می شود نبود . بنابراین از شما می خواهم اگر اطلاعات یا نظری درباره برنامه کوکی از شبکه پویا دارید برایمان بفرستید تا دیگر خوانندگان وبلاگ رها ماهرو از آن استفاده کنند.


نام کارتون: جک پسری با قلب کوکی | ژانر: درام، ماجراجویی | محصول فرانسه و بلژیک

مدت زمان: 92 دقیقه | زبان: دوبله فارسی (سورن) | زیرنویس فارسی: ندارد

خلاصه داستان:
“جک” پسری است که در سردترین روز اسکاتلند در قرن 19 چشم به جهان می‌گشاید اما به علت سرمای زیاد، قلبش از کار می افتد و تنها مامایی که در آنجا حضور داشته قلب او را با ساعتی زنگدار و فاخته عوض می‌کند و این کار باعث می شود تا او به زندگی خود بتواند ادامه می‌دهد…
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
» نام انیمیشن : جک و قلب کوکی – Jack and the Cuckoo-Clock Heart
» سال تولید: ۲۰۱۳
» کارگردان: Stéphane Berla, Mathias Malzieu
» شرکت تولید کننده: EuropaCorp, Duran, France 3 Cinéma
» کشور تولید کننده: فرانسه، بلژیک
» زمان: ۹۴ دقیقه
http://baranmedia.ir/wp-content/uploads/2015/07/Jack-and-the-Cuckoo-Clock-Heart.jpg
خلاصه انیمیشن :  داستان انیمیشن به کشور اسکاتلند در سال ۱۸۷۴ بازمی‌گردد، جایی که در آن جک  در یکی از روزهای سرد زمستانی چشم به جهان گشود اما به خاطر سرمای بیش از اندازه آن روز قلب جک از تپیدن ایستاد و…
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
جک” پسری است که در سردترین روز اسکاتلند در قرن ۱۹ چشم به جهان می‌گشاید اما به علت سرمای زیاد، قلبش از کار می افتد و تنها مامایی که در آنجا حضور داشته قلب او را با ساعتی زنگدار و …
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.



نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 02:16 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

چند خبر قدیمی قدیمی

درگذشت «شوهی ایمامورا» کارگردان برجسته ژاپنی

«شوهی ایمامورا»، کارگردان ژاپنی برنده دو جایزه نخل طلایی در سن 79 سالگی درگذشت. به گزارش فارس، «ایمامورا»، پس از «آکیرا کروساوا»، بزرگ ترین کارگردان سینمای ژاپن محسوب می شود. وی برای اولین بار در سال 1982 برای فیلم «افسانه نارایاما» و برای دومین و آخرین بار در سال 1998 برای فیلم «مارماهی» برنده جایزه نخل طلایی جشنواره بین المللی فیلم کن شد. «ایمامورا» همچنین در سال 1989 فیلم مشهور «باران سیاه» را درباره عواقب بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا جلوی دوربین برد.



ژول ورن

"ژول ورن" نویسنده شهیر فرانسوی است که از او و "اچ جی ولز" با عنوان پدر داستان های علمی، تخیلی یاد می شود. داستان های "ژول ورن" رده سنی خاصی نمی شناسد و نوجوانان و بزرگسالان همگی از داستان های او که روح متهورانه قرن نوزدهم را در خود دارد لذت یکسان می برند، داستان هایی که از شیدایی و افسون پیشرفت های علمی بشر و اختراعات باور نکردنی او حکایت می کنند. اغلب آثار "ژول ورن" در قالب یک سفرنامه روایت می شود و خوانندگانش را گاهی "از زمین تا ماه" و گاهی به "سفر به اعماق زمین" رهنمون می شود و در خلال این داستان ها بسیاری از اختراعات بشری را پیشگویی می کند. در میان بهترین آثار کلاسیک "ژول ورن" اما داستان "دور دنیا در هشتاد روز" از اهمیت و محبوبیت بالاتری برخوردار است. "ژول ورن" در 8 فوریه 1828 در بندر "نانت" چشم به جهان گشود و تا دوران جوانی در زادگاه خود اقامت داشت. او که فرزند وکیلی متمول بود برای تحصیل به پاریس عزیمت کرد و به مطالعه در زمینه حقوق و وکالت اهتمام ورزید. در خلال دوران اقامتش در پاریس به کمک عموی خود با چندین دایره ادبی آشنا شد و تحت تاثیر آثار "ویکتور هوگو" و "الکساندر دوما" به نمایشنامه نویسی پرداخت و در سن 22سالگی اولین نمایشنامه اش که ساختاری طنز آمیز داشت با نام "فی های شکسته" به روی صحنه رفت. او که به تدریج اشتغالش به نوشتن بیشتر می شد موفق شد تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان برساند. در سال1854 "چارلز بودلر" چندین اثر از "ادگار آلن پو" نویسنده آمریکایی را به فرانسه برگرداند و "ژول ورن" به یکی از طرفداران و ستایشگران این نویسنده بزرگ بدل شد و تحت تاثیر او اولین رمان علمی تخیلی خود با عنوان "سفر با بالن" را به رشته تحریر درآورد. درحالی که شغل نویسندگی "ورن" به تدریج در حال پیشرفت بود او برای امرار معاش به بازار بورس روی آورد و تا زمانی که آثار بسیار موفقش از قبیل "پنج هفته پرواز با بالن" و مجموعه داستان های "سفرهای خارق العاده اش" را نوشت به آن شغل اشتغال داشت. او در سال 1862 با "پیر ژولز هتزل" ملاقات کرد که ناشر و نویسنده داستان های کودکان بود و پس از آن آشنایی این دو به یک همکاری مادام العمر بدل شد و تا زمان مرگ "ژول ورن" ادامه داشت. در سال 1863 با انتشار مجموعه داستان های "سفرهای خارق العاده" یا "سفرهای باورنکردنی" دیری نپایید که "ژول ورن" صاحب شهرت و محبوبیتی جهانی شد. هر روز خوانندگان بیشتری به خواندن آثار علمی تخیلی و پرماجرای "ژول ورن" رو می آوردند و این درحالی بود که او هیچ تحصیلات علمی و تجربه مسافرت و جهانگردی نداشت. آثار او برخلاف آثار "لوئیس کارول" صاحب اثر "آلیس در سرزمین عجایب" بسیار واقع گرایانه و در عین حال در شرح جزئیات بسیار دقیق و علمی سخن می گفت. او در حین سال ها "دور دنیا در هشتاد روز" را براساس داستان سفر "جورج فرانسیس ترین" آمریکایی به دور دنیا نوشت. داستانی متهورانه و پرهیجان اما بسیار واقع گرایانه. پس از آن "سفر به اعماق زمین" را خلق کرد که مورد انتقاد بسیاری از دانشمندان زمین شناس قرار گرفت. در این هنگام داستان فوق العاده "بیست هزار فرسنگ زیر دریا" را خلق کرد و قهرمانی افسانه ای به نام "کاپیتان نمو" و زیردریایی پیشرفته اش با نام "ناتیلوس" را به خوانندگانش معرفی کرد. داستان "جزیره اسرارآمیز" هم اثر بعدی است که بارها در سینما بر روی پرده رفت و در آن "ژول ورن" دانش بشری و اکتشافات عظیم او را در خلال یک داستان با ضرباهنگ تند روایت کرد. جالب است بدانید اولین زیردریایی که در سال 1886 توسط دو انگلیسی ساخته شد و همچنین اولین زیردریایی با سوخت هسته ای ساخته شده به سال 1955 به یاد "ژول ورن"، "ناتیلوس" نامگذاری شد. "ژول ورن" برای مدتی بیش از 40سال، حداقل سالی یک اثر منتشر کرد و بسیار جالب است که این همه تصور و تخیل در باب سفر و اکتشاف و علم درحالی اتفاق می افتاد که او بسیار کم به سفر رفته بود و تنها یک پرواز 24 دقیقه ای با بالن داشت. ژول ورن در 24 مارس 1905 چشم از جهان فرو بست.


خبر کده
دکترصادقی با دو نمایش از «هاینر مولر»

مایشنامه های "نبرد" و "مده آ" نوشته "هاینر مولر" درام نویس بزرگ آلمانی به کارگردانی قطب الدین صادقی در خانه کوچک نمایش روی صحنه می رود. صادقی در گفت وگو با ایرنا، افزود: این دو نمایشنامه از دو دوره تاریخی زندگی مولر انتخاب شده است که یکی در ابتدای فعالیت درام نویسی وی و دیگری در ردیف آثار متاخر این نویسنده قرار دارد. وی، به برخی مشخصه های تکنیکی و محتوایی آثار مولر اشاره کرد و افزود: نگاه او باالهام از "برشت" نویسنده صاحب سبک آلمانی و بنیانگذار سبک فاصله گذاری (اپیک) است. کارگردان نمایش "آرش" تصریح کرد: از آنجایی که نمایشهای نبرد و مده آ، آثاری آموزشی هستند در اجرای آنها از بازیگران دانشجو استفاده می شود. نمایشنامه های "نبرد" و "مده آ" آبان ماه در خانه کوچک به نمایش در می آید.




نماینده ایران برای حضور دربزرگترین جشنواره سینمای جهان انتخاب می شود;
مسافر ایرانی اسکارکیست؟

حسین سینجلی- چند سالی است که برای تماشاگران و علاقه مندان ایرانی هنر- صنعت سینما شنیدن خبر حضور فیلم های ایرانی در جشنواره ها و فسیتیوالهای مختلف داخلی، خارجی و بین المللی و دست یابی به جوایز وتندیس های مختلف تقریبا امری عادی شده و به همین دلیل به نوعی توقع تماشاگران و علاقه مندان هم از فیلم ها و سینماگران برای رسیدن به مقامهای بالاتر بیشتر شده است. البته در این یادداشت قصد بررسی چگونگی شرکت در این فستیوالها و اینکه چه نوع فیلم هایی باید در آن شرکت کنند و اینکه بعضی ها فقط برای جایزه در فستیوال های خارجی فیلم می سازند و ... رانداریم، که این امر نیازمند بحث های مفصل تری است که در این مقال نمی گنجد. اما در میان این همه فستیوال های ریز و درشت خارجی، هنوزیک فستیوال مهم است که متاسفانه سینمای ما هنوز نتوانسته بیش از یکبار در آن شرکت کند، چه برسد که بخواهد به مقامی در آن برسد. فکر کنم حدس زده باشید که منظور کدام فستیوال است ؟ بله «اسکار» همان جائی است که حتی ورود به آن موجب حرکت های بسیار زیادی در سینمای ما می شود و آخرین خاکریز برای اثبات حقانیت سینمای ما را به دنیا ثابت می کند. هر سال دست اندرکاران سینمای ما با تشکیل کمیته ای از متخصصین امر، فیلمی را از میان فیلم های اکران شده در داخل کشور برای معرفی به آکادمی اسکار و برای حضور در بخش فیلم های غیر آمریکایی معرفی می کنند. که متاسفانه این انتخاب ها تاکنون نتوانسته که نظر مثبت اسکاری ها را برای حضور در مراسم اصلی جلب کند. امسال هم این کمیته برای انتخاب نماینده ایران در اسکار هفتاد و نهم با هماهنگی بنیاد سینمایی فارابی و خانه سینما انتخاب شدند. این کمیته که متشکل از یازده عضو از میان سینماگران کشور هستند از هفته سوم شهریور ماه کار بررسی و انتخاب فیلم اسکاری را آغاز کرده اند و قرار است تا دهم مهرماه سال جاری فیلم منتخب را معرفی کنند. امیر اسفندیاری، سیروس الوند، رویا تیموریان، احمدرضا درویش، محمدرضا سکوت، مرتضی شایسته، مجید مجیدی، رضا درستکار، منوچهر محمدی، سید ضیا» هاشمی و محمدرضا هنرمند اعضا این کمیته هستند. این کمیته تاکنون باتوجه به برگزاری چندین جلسه هنوز فیلم منتخب را معرفی نکرده و حتی در جلسه روز گذشته که گمانه زنی ها حاکی از آن بود که فیلم منتخب اعلام می شود ولی باز هم سیروس الوند سخنگوی کمیته اعلام کرد که فیلم منتخب در همان دهم مهر اعلام می شود. به هر حال یکی از مهمترین دلایل برای حضور هرچه شایسته تر در اسکار علاوه بر برتری های فنی و محتوایی نیازمند تعامل همه صنوف سینمائی کشور است. فیلمی که از ایران به عنوان نماینده سینمای ما قرار است به اسکار معرفی شود قطعا باید شان نمایندگی سینمای ما را داشته باشد. اگر اثر سینمایی معرفی شده باتوجه به پیشینه و پشتوانه سینمای ایران تمام خصوصیات استاندارد یک فیلم سینمایی را داشته باشد مطمئنا جای مطرح شدن را دارد، همچنین گفتن این نکته ضروری است که حضور گسترده نمایشی و توفیق مالی و قدرت برقراری ارتباط وسیع با مخاطبان و حمایت های پخش کننده جهانی تاثیر زیادی بر امکان حضور یک فیلم در میان پنج فیلم خارجی زبان برگزیده نهایی اسکار را دارد. ضمنا فیلم منتخب حتما باید رنگ و بوی ایرانی و در عین حال حرفه ا ی و دارای قدرت بسیار برای تاثیر بر مخاطب را داشته باشد. سینمای ایران پس از تثبیت کامل و حل مشکلاتش می تواند به دلیل امکان ارتباط با مخاطب و سطح بالای حرفه ای در مراسم اسکار بدرخشد.لازم به ذکر است که مضمون های تازه و غیر تکراری و ساختار استاندارد هم از دیگر شرایط موفقیت نماینده ایران است. و در آخر به عنوان نمونه، حداقل نتیجه موفقیت در اسکار را اگر بدست آوردن بازار سینمای آمریکای شمالی و جلب نظر منتقدان و تماشاگران آن منطقه بدانیم کمک اقتصادی این موفقیت به سینمای ما، با توجه به اقتصاد متزلزل آن بسیار حائز اهمیت است. گفتنی است که سال گذشته فیلم «خیلی دور- خیلی نزدیک» به اسکار معرفی شد که متاسفانه نتوانست راهی بخش نهایی مراسم بشود.





خبر کده
برگزاری سمینار« سینما و معنویت»

سمینار «سینما و معنویت» با حضورکمال تبریزی (کارگردان)،زاون قوکاسیان (نویسنده و منتقد سینما) ودکترشهروز یوسفیان (نویسنده و پژوهشگر سینما) به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از امروز به مدت دو روز در مشهد برگزار می شود. به گزارش ایسنا، در این سمینار سخنرانی زاون قوکاسیان با موضوع معنویت در سینمای ایران، میزگرد نقد و بررسی فیلم یک تکه نان، میزگرد نسبت مذهب و عرفان و سینمای معناگرا ، میزگرد بررسی مبانی تئوری حضور سینما در هنر هفتم و سخنرانی شهروز یوسفیان با موضوع معنا گرایی و جایگاه آن در ادبیات انتقادی سینمای ایران به همراه چند سخنرانی دانشجویی برپا می شود. همچنین در این سمینار فیلم سینمایی «یک تکه نان» آخرین ساخته کمال تبریزی و برنده جایزه بخش معناگرا بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در می آید.



آماده باش به «هامون بازان»

بعد از هیجده سال که از نمایش فیلم "هامون" به کارگردانی داریوش مهرجویی می گذرد، مانی حقیقی کارگردان سینما از عاشقان و حتی کسانی که از این فیلم متنفر هستند خواست تا درساخت فیلم مستندی درباره این فیلم با او همکاری کنند.به گزارش ایسنا در یک فراخوان که از سوی مانی حقیقی منتشر شده است، آمده :
" هامون بازان" جهان کجایید؟
"فقط در دو حالت این ستون را بخوانید:اگر جزو عاشقان فیلم "هامون" هستید، یا اگر از آن متنفرید.در غیر این دو صورت ادامه خواندن این مطلب نه به کار شما می آید نه ما.مانی حقیقی در حال ساختن مستندی درباره هامون است و مهم ترین موضوع درباره این فیلم این است که معلوم شود چرا "هامون" چنین تاثیری روی مخاطبانش داشته است.قرار است به کشف این نقطه کلیدی برسیم که حرف حساب "هامون بازان" چیست و چرا فکر می کنند این ساخته داریوش مهرجویی شاهکار است.در مقابل، مخالفان جدی و پروپاقرص فیلم هم حتما دلایل مختلفی برای تنفرشان دارند.خلاصه به قول حمید هامون:"باید تیکه های زندگی مو کنار هم بذارم تا ببینم از کجا شروع شد؟ " این فراخوان برای هر دو گروه، به قصد تکمیل فیلم مان است.پس همین الان کاغذ و قلم بردارید و ویژه ترین و کلیدی ترین دلایل عشق یا نفرت تان را در یک صفحهA4 بنویسید.یادتان باشد که این دلایل باید با حرف های تکراری مرسوم درباره این فیلم فرق داشته باشد.قرار بر این است که چند نفر از بین نویسندگان این یادداشت ها انتخاب شوند و حرف ها و دلایل شان را جلوی دوربین این مستند بگویند و جزئی از آن باشند (درست شنیدید:حضور در مقابل دوربین فیلمی درباره هامون. ) نوشته یک صفحه ای تان را به شماره 22566404 فکس کنید یا به نشانی com.gmail;hamoonfilm بفرستید. تا پانزده مهر بیش تر فرصت ندارید وگرنه دیگران جای شما را در این فیلم خواهند گرفت.به فکر دوری و نزدیکی نباشید.هر جای ایران یا جهان که کسی حرف اساسی و مهمی داشته باشد، دوربین مستند هامون به سراغش خواهد رفت.بالاخره همه ما یک روز باید تکلیف مان را با "هامون" روشن کنیم و بفهمیم چرا این فیلم "یه چیزیه پر از درد و رمز و راز و عشق".جواب این سوال حتما پیش شماهاست. یادتان نرود که مهلت فرستادن این نوشته ها فقط تا پانزدهم مهر است. " این ساخته داریوش مهرجویی در سال 69 به نمایش درآمد و توانست از هشتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین را دریافت کرد. در خلاصه داستان هامون آمده است:حمید هامون که با همسرش دائم کشمکش دارد، زندگی کابوس گونه خود را مرور می کند. او که مشغول نوشتن رساله اش درباره عشق و ایمان است در پی دوست قدیمی و مرادش علی عابدینی می گردد.خانه و کاشانه اش را ترک می کند و دست به اعمال دیوانه واری می زند.او در حالتی پریشان، در پی شکست هایش خود را به امواج دریا می سپارد، اما علی عابدینی او را نجات می دهد.




خبر کده
جشنواره کن نمی تواند به ایران بی توجه باشد

ابتکار - نماینده مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفت وگو با مدیر بخش "تمام سینمای جهان" جشنواره بین المللی فیلم کن، نسبت به عدم حضور فیلم های برجسته سینمای ایران، به ویژه فیلم های کوتاه و آثار سینمایی اول و دوم فیلمسازان جوان ایرانی در این جشنواره، ابراز نارضایتی کرد. تمام آثار سینمای جهان عنوان بخش جدید و مستقلی درجشنواره کن است که پیرامون معرفی سینمای نوین کشورهای جهان و به صورت موازی با بخش های رسمی جشنواره، فیلم های کوتاه و بلند منتخب را به نمایش در می آورد. مسعود بخشی نماینده این مرکز طی ملاقاتی با مدیر بخش تمام سینمای جهان، ضمن ارائه گزارشی کوتاه از روند رو به رشد سینمای پیشرو و اندیشمند ایرانی و بویژه حضور نسل جوان در صف اول فیلمسازی، یادآور شد که تنها در طی سه سال گذشته، بیش از 3000 فیلم کوتاه در ایران تولید شده و جشنواره کن نمی تواند نسبت به این جریان نوین و بالنده بی توجه باشد. این گزارش می افزاید که مسوولان بخش تمام سینمای جهان نیز اظهار امیدواری و علاقه کردند تا فیلم های ایرانی، بخصوص فیلم های کوتاه در سال های آینده در جشنواره کن به نمایش درآید.



خبرکده
آغداشلو رئیس هیات داوران جشنواره هنرهای تجسمی

ابتکار - آیدین آغداشلو ریاست هیات داوران جشنواره هنرهای تجسمی که 9 تا 16 تیر به همت شرکت دامون فر در فرهنگ سرای نیاوران برپا می شود را پذیرفت. سیف الله پویا راد مدیر جشنواره هنرهای تجسمی با اعلام خبر فوق گفت: این نخستین حضور جدی یک بخش خصوصی در برپایی جشنواره حرفه ای در بخش هنرهای تجسمی است لذا سعی خواهیم کرد از برجستگان و پیشگامان این هنر در کشور کمک بگیریم تا رویدادی درخور شان شکل بگیرد. پویا راد افزود: سایر اعضای هیات داوری جشنواره با نظر آقای آغداشلو انتخاب و به زودی معرفی خواهند شد. مدیر شرکت دامون فر خاطرنشان کرد: تماس های تلفنی بسیار فراوان جوانان علاقه مند از سراسر کشور حتی از دور افتاده ترین روستاها و شهرها و مناطق محروم بیانگر استقبال شگرف این عزیزان از این جشنواره است که امیدواریم در سایه حضور بزرگان هنر تجسمی ایران، بتوانیم پاسخی مناسب به این اشتیاق بدهیم. گفتنی است جشنواره هنرهای تجسمی در زمینه های نقاشی، طراحی، پوستر و تصویرسازی برای جوانان زیر 25 سال طراحی شده است و علاقمندان می توانند 16 تا پایان خرداد آثار خود را تحویل دبیرخانه جشنواره (فرهنگسرای نیاوران) نمایند.




خبرکده
هشت فیلم کوتاه در جشنواره ملل اتریش

ابتکار - 8 فیلم کوتاه به بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره ملل اتریش راه یافتند. فیلم های کوتاه "یو" و "مرا در دوردست ها متولد کن" ، "با او" ، "تیرک چوبی"، "یک شب میهمانی"، "روایت شتابزده یک ..."، "اطاق جیغ" و "نجوای زمین" در بخش مسابقه جشنواره ملل در کشور اتریش شرکت خواهند کرد. جشنواره ملل از تاریخ 27 خرداد تا 4 تیر در شهر "ابن زه" اتریش برگزار می گردد و جزو مهمترین جشنواره های فیلم کوتاه است.



موسسه فرهنگی هنری صبا با هدف نگاهداشت و ارائه دستاوردهای درخشان دو قرن، معماری اصیل ایرانی بخش ویژه ای را در نمایشگاه "مروری بر هنرهای تصویر سده های 12 و 13" خواهد داشت. این مرکز با هدف نگاهی پژوهشی به معماری کهن ایران به مثابه یکی از جلوه های چشمگیر فرهنگ ملی، هویت تاریخی و میراث معنوی و نمودی از روح تمدن ایرانی، یکی از بخش های اصلی نمایشگاه "مروری بر هنرهای تصویری سده 12 و 13" را به این موضوع اختصاص خواهد داد. موسسه فرهنگی صبا با امضای تفاهم نامه ای با دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی بخش معماری نمایشگاه "هنرهای تصویری سده های 12 و 13" را با مشارکت و همکاری آن مرکز برگزار می کند.
ارسال نظر




با تهیه تعدادی کتب مرجع سینمایی همچون در جستجوی سینما (برت کاردولو)، هنر فیلم (بوردول)، بازیگری در فیلم (پاملارآب) و مخاطب شناسی سینما، تعداد منابع آموزش مجازی سینما افزایش یافت. "علی صداقت کریمی" معاون آموزش و پژوهش حوزه هنری استان خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: این منابع همه مربوط به سال 2004 - 2005 و به زبان اصلی است که هم اکنون بخشی از فصل های این کتاب ها در حال ترجمه است. صداقت کریمی در ادامه افزود: تعداد فیلم های ارجاعی در فصل اول و دوم آموزش مجازی سینما نیز اکنون به 100 نسخه رسیده است که همگی جزو فیلم های مطرح تاریخ سینما است. قسمتی از این فیلم ها جهت تبیین مسائل موجود در این آموزش ادیت و در نرم افزار آموزش مجازی مورد استفاده قرار می گیرد.





سینما فرهنگ تهران در ایام سوگواری سالگرد ارتحال امام راحل به نمایش فیلم های مذهبی و فرهنگی می پردازد. به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، با هماهنگی های بعمل آمده با اداره کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کسب مجوز از این اداره کل، روزهای 14 و 15 خرداد سینما فرهنگ سه فیلم سینمایی را نمایش می دهد. بر پایه این گزارش، فیلم های باغ های کندلوس، به آهستگی و یک تکه نان در طول این دو روز در سالن های نمایش شماره 1و 2 سینما فرهنگ به روی پرده می روند.





مرکز آفرینش های هنری نوجوانان وابسته به مرکز فرهنگی هنری نوجوانان شهر تهران، مرحله اول عضوگیری، کانون های هنری خود را آغاز کرده است. این مرکز با هدف فراهم ساختن شیوه های مفید برای نوجوانان در آموزش هنر، هدفمند کردن برنامه های آموزشی، ایجاد فرصت برای رشد و پرورش خلاقیت هنری و ارائه برنامه های متنوع هنری، اقدام به عضوگیری رایگان نوجوانان در 4 کارگاه و کانون هنری کانون تماشا (فعالیت های تئاتری) کانون نگاه (فعالیت های سینمایی) کانون آهنگ (فعالیت های موسیقی) کانون نگاره (فعالیت های تجسمی) کرده است.





مغولستان برای اولین بار شاهد اجرای اپرا به سبک راک بوده است. این اپرا که در بزرگداشت چنگیز خان تهیه شده در اولان باتور، پایتخت این کشور، به روی صحنه رفته است. اپرای چنگیز خان یکی از سلسله برنامه های هنری - فرهنگی است که به مناسبت هشتصدمین سالگرد پایه گذاری مغولستان برگزار شده است."دوجپالم گانزوریگ"، ترانه سرای این اپرا، می گوید که با نوشتن این اپرای راک می خواسته چهره ای دیگر از چنگیز خان، بنیانگذار مغولستان که جهانیان عمدتا او را فاتحی بی رحم می دانند، نشان دهد.گانزوریگ گفت: "چنگیز خان برای همسرش شوهری خوب، برای پدر و مادرش فرزندی خوب و برای دوستانش، دوستی خوب بوده و من می خواستم که این چهره را نشان دهم، نه فردی ستمگر و یا شخصیتی منفور که تصور برخی هاست."در اولین اپرای راک مغولستان، چنگیز خان فردی است که توانسته قبائل مغول را متحد کند و بر خلاف انتظارها رهبری آنها را برعهده بگیرد.در این اثر، آواز اپرا با ضرب موسیقی راک آمیخته شده اما از عناصر موسیقی سنتی مغولستان، که اصوات ناشی از ارتعاش حنجره از جمله آنهاست، نیز استفاده شده است.دوچپالم گانزوریگ، که در یک گروه راک به نام "گرگهای سیاه" گیتار می زند، اپرای راک را "بالاترین سطح از موسیقی راک" توصیف می کند و می گوید: "نواختن موسیقی راک همراه با یک ارکستر کامل خیلی رضایتبخش است. برای من موسیقی ساخته شده از مخلوط راک و اپرا یعنی موسیقی واقعی."





سیروس نیرو معتقد است: ترانه امروز پشتوانه چندانی ندارد و به این دلیل هر چیز دم دستی در آن می آید. این شاعر به ایسنا، گفت: ما در گذشته شاعران قوی داشتم، به این دلیل ترانه هایی که در گذشته سروده می شدند، بیشترشان ماندگار شدند و خوانندگان زیادی نیز در آن زمان مطرح بودند، ولی امروز کسانی که به ترانه سرایی رو می آورند، از نظر شعری چیزی بلد نیستند و حتی وزن و قافیه را به درستی نمی شناسند. وی گفت: ترانه سرایان جوان امروز بدون توجه به اصول شعری، ترانه هایی را می سازند که هیچ کدام ماندگار نخواهند بود; تنها مدتی کوتاه زمزمه و بعد به فراموشی سپرده می شوند. نیرو ادامه داد: جوانان امروز جوانانی مایوس هستند; چگونه از آن ها می توان انتظار داشت ترانه ای شاد بسازند؟ طبیعی است که آن ها غم و اندوه و شرایط نامناسب اجتماعی را در ترانه هایشان انعکاس دهند.وی اعتقاد دارد: اگر ترانه های گذشته گویای غم و اندوهی بود، لااقل از نظر اصول شعری، درست بود و در پایان نیز در آن ها نوعی امید وجود داشت، ولی ترانه های امروز فاقد این ویژگی ها هستند. او همچنین گفت: بسیاری از ترانه های گذشته هنوز در ذهن بسیاری از ما ماندگار شده و زمزمه می شوند، ترانه های رهی معیری، ملک الشعرای بهار و ...; ولی شما کدام ترانه را که امروز سروده شده، حتی بعد از چند سال می توانید به خاطر آورید؟




پس از انتشار گزیده و تحلیل "هشت کتاب" سهراب سپهری، "چرند و پرند" علی اکبر دهخدا و "یکی بود، یکی نبود" محمدعلی جمالزاده، انتشارات کتاب گویا آثار دیگری را در لس آنجلس منتشر می کند. به گزارش ایسنا، این ناشر که در سال 2005 گزیده و تحلیل آثار نامبرده را به قلم احمد کریمی حکاک منتشر کرده بود، از مجموعه 10تایی انتشار آثار قرن بیستم فارسی زبان، قرار است "داستان های کوتاه" و "بوف کور" صادق هدایت، مجموعه شعرهای نیما یوشیج، مهدی اخوان ثالث، احمد شاملو و "شعر و نگرش فروغ فرخزاد" را نیز منتشر کند که برخی از آن ها در دست تولیداند. کریمی حکاک که این آثار را به زبان فارسی منتشر می کند، همچنین از آثار کلاسیک فارسی نیز گزیده و تحلیل "شاهنامه" فردوسی، "کلیله و دمنه"، "هفت پیکر" نظامی، "ویس و رامین"، "منطق الطیر" عطار نیشابوری، "گلستان" سعدی، دیوان سنایی غزنوی، "مثنوی معنوی"، "بهارستان" جامی و شعرهایی از کلیم کاشانی را برای انتشار برگزیده است. او ترجمه آثار شعری مجموعه یادشده را به زبان انگلیسی نیز در دست انجام دارد. کریمی حکاک همچنین در حال مذاکره با چند ناشر آمریکایی است تا برای نسل دوم ایرانی - آمریکایی، یک سلسله کتاب های ادبیات فارسی را تالیف و منتشر کند.





نمایشگاهی با عنوان "هنر معاصر ارامنه ایران" در گالری برونئی دانشگاه لندن تا نهم مردادماه برپاست. به گزارش فارس، در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار هنری ارامنه ایرانی به نمایش گذاشته شده است. عبدلله گیویان عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما و یکی از اعضای برگزارکننده این نمایشگاه دراین باره گفت:این نمایشگاه در بخش های نقاشی،سینمایی،گرافیک،عکاسی وباحضور هنرمندان اقلیت ارمنی ایرانی به مدت دوماه در دانشگاه لندن برگزار می شود. گیویان هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی زندگی و آثار هنری اقلیت ارمنی درایران برشمرد وگفت:دراین نمایشگاه هرمینه کشیش،هنریک خاچاطوریان،رافی آوانسیان، واراند و آناهید آباد به ترتیب به عنوان نقاش،گرافیست،عکاس و شاعر آثار هنری خود را به نمایش گذاشته اند. فیلم مستند"لالایی" ساخته عبدالله گیویان و ورونیکا کاسترو درباره مردم شناسی بصری زندگی ارامنه نیز درکنار برگزاری این نمایشگاه به نمایش درمی آید.این فیلم درباره پنجاهمین سال برگزاری زیارت قره کلیسا ساخته شده است. گیویان همچنین درخصوص انگیزه برگزاری این نمایشگاه گفت:تعداد قابل توجهی از ارامنه در انگلستان زندگی می کنند که بخشی از آنان ارامنه ایرانی هستند و هیچ گونه شناختی از وضعیت زندگی ارامنه ایرانی ندارند و این نمایشگاه به منظور شناخت بیشتر آثار وفعالیت های ارامنه ایرانی برگزار شده است. هنریک خاچاطوریان که آثار خود را در زمینه گرافیک وپوستر دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته است درباره این نمایشگاه گفت:این نمایشگاه بخشی از یک پروژه بزرگ تحقیقاتی درباره ارامنه ایران است که با برنامه های متنوع سخنرانی،نمایش فیلم،موسیقی و... همراه است.




نمایشگاه عکس های کاوه کاظمی در گالری اعتماد برپا می شود. به گزارش ایسنا، این نمایشگاه در برگیرنده عکس های این مستندنگار و مدرس دانشگاه از سرزمین و مردم ایران است که از 17 تا 24 خرداد برپا می شود. کاوه کاظمی رشته عکاسی را درکالج هنر و طراحی سوری غربی در انگلیس تحصیل کرد; مهرماه 1357 به ایران بازگشت و کارش را با اوج انقلاب اسلامی آغاز کرد. طی 25 سال به عنوان عکاس آزاد برای نشریات بین المللی کار کرده و عکس هایش در مجلاتی چون تایم، نیوزویک، نیویورک تایمز، استرن، اشپیگل، فوکوس، پاریس مچ، اکسپرس، vsb ، فیگارو، لوپون، مجله بین المللی کوریه و ...چاپ شده و می شود. یکی از عکس هایی که در سطح جهانی به شهرت رسید، "سربازی در حال گریه" است که در نخستین سفرش به جبهه غربی و آغاز جنگ با عراق آن را گرفت.این تصویر به عکس کلاسیک جنگی تبدیل و از سوی تشکل های عکاسی بسیاری در جهان پذیرفته شد. نخستین بار در سال 1984 زمانی که به پاریس عزیمت کرد، کارش در سطح بین المللی را آغاز شد، چهار سال در پاریس ماند و در سال 1988 به ایران بازگشت. ایرلند شمالی، نیکاراگوئه، کوبا، قبرس، لبنان، سوریه، افغانستان، اندونزی و آمریکا، کشورهایی است که کاظمی به آن ها سفر کرده و هرکدام برای او دستاوردی داشته است. سال 1991 در جریان جنگ خلیج، سه هفته در بغداد ماند و به دیدن و عکس گرفتن از صحنه هایی پرداخت که از شبکه TV Live پخش می شد. پس از سقوط صدام، درماه مه سال 2003 نیز بار دیگر به عراق رفت. خودش می گوید که اکنون محل اقامت دائمی اش ایران است، در این جا زندگی می کند درس می دهد و عکاسی از جریان های خبری را پوشش می دهد.





دانه نهفته

من آن دانه نهفته زیر خاک بودم،
تنها تو بودی که مرا آب دادی
باران،
تنها تو بودی که مرا گرما بخشیدی
خورشید،
تنها تو بودی که مرا با آوازت نوازش دادی
پرستو،
در سراسر شب ترا خورشید صدا خواهم زد
در سراسر آسمان ترا باران صدا خواهم زد
در سراسر بهار ترا پرستوی زیبا صدا خواهم زد
و تو در روی شاخ و برگ من
لانه خواهی ساخت
نیکو ندیم



جشنواره عروسکی تهرانو 100 متقاضی خارجی

ابتکار - براساس اعلام کمیته بین الملل جشنواره عروسکی تهران، بالغ بر 40 فیلم نمایش عروسکی خارجی به این کمیته ارسال شده است. محمد اطبایی با اعلام این خبر افزود: براساس مکاتبات انجام شده، پیش بینی می شود علاوه بر فیلم های رسیده که عمدتا از کشورهای آسیایی و اروپایی است، تا پایان مهلت ارسال آثار بخش بین الملل - پایان تیرماه - تعداد آثار متقاضی شرکت در جشنواره امسال به عدد صد نزدیک شود که از این بین ، انتخاب 10 اثر خارجی کار سختی خواهد بود. یازدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران از 12 تا 18 شهریورماه در تهران و با حضور گروه های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد