رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

بررسی انیمیشن خرگوشک و مخملی

خرگوشک و مخملی

شبکه پویا

رها ماهرو : متاسفانه مطالب زیادی درباره انیمیشن قدیمی خرگوشک و مخملی پیدا نکردم . این انیمیشن هم اکنون از شبکه کودک در حال پخش است . لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره انیمیشن جالب خرگوشک و مخملی برای سایت بزرگ رها ماهرو بفرستید.


:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

لیست قسمت های انیمیشن خرگوشک و مخملی

خرگوشک و مخملی: سفینه فضایی   
خرگوشک و مخملی
سفینه فضایی   
 
   
خرگوشک و مخملی: قانون نیوتن   
خرگوشک و مخملی
قانون نیوتن   
 http://img1.tebyan.net/Big/1392/03/104251128648977247611862031301291765614378.jpg
   
خرگوشک و مخملی: کندوی زنبور عسل   
خرگوشک و مخملی
کندوی زنبور عسل   
 
خرگوشک و مخملی: پف فیل   
خرگوشک و مخملی
پف فیل   
 
 خرگوشک و مخملی

در این کارتون زیبا خرگوشک و مخملی می خوان بفهمن که چرا برگ درختان در پاییز شروع به ریختن می کنه ......
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 02:19 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

چند خبر قدیمی قدیمی


مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بسط سینمای مستند و استفاده از قابلیت های موجود در این عرصه، بویژه در حوزه های خاص، از فیلمسازان حرفه ای و دارای قابلیت ارتباط و تولید در خارج از کشور حمایت بعمل می آورد. اولویت های مضمونی که برای حمایت از تولید فیلم در خارج از کشور در نظر گرفته شده، بر این منوال است:1- پاسخگویی و رفع شبهات موجود در مورد دین مبین اسلام،2- تحلیل نظام لیبرال - دموکراسی،3- نقد بحران های معرفتی - هویتی انسان امروز در دنیای غرب. گفتنی است علاقه مندان جهت ارائه طرح های خود می توانند به معاونت فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند.




گزارشی از دنیای سینما در کشور هفتاد و دو ملت;
بالیوود رقیب سرسخت هالیوود

هند سالانه بیش از 900 فیلم می سازد، صنعت سینمایی هند، رقیب سرسخت هالیوود و یکی از بزرگترین تولید کنندگان سینمایی جهان، سالانه بیش از 900 فیلم می سازد. به گزارش فارس، صنعت فیلمسازی هند از نظر تعداد تولیدات سالانه در دنیا اول است. سال گذشته (2005) در این کشور بیش از هزار فیلم ساخته شد ولی این تعداد فیلم تنها یک درصد از میزان درآمد کل سینمای جهان را به خود اختصاص داده است. سینمای هند بانام بالیوود سالهاست با تولیدات فراوان خود سعی در کسب مخاطب خاص خود است که البته تا حدود بسیاری موفق نیز بوده است، آنچنانکه در بسیاری از کشورها گوی سبقت را از هالیوود ربوده است. مرکز فیلم سازی هند که بالیوود نام دارد، سالانه بیش از 900 فیلم سینمایی که اکثر آنها سه ساعته هستند را روانه بازار می کند. بالیوودتاریخچه صد و چند ساله دارد. مردم هند به تماشای فیلم های سینمایی کشور خود علاقه و دلبستگی ویژه ای دارند، آنچنانکه علی رغم فقر شدید اقتصادی، مردم این کشور درآمد ساعت ها تلاش و کارگری خود را در پایان روز، صرف رفتن به سینما و دیدن فیلم مورد علاقه خود می کنند. روزنامه «دیلی استار» نیز درباره تولید فیلم های بالیوودی نوشت: به ازای هر روز ، در هند یک فیلم ساخته می شود و مردم این کشور با علاقه و عشق به تماشای فیلم ها می پردازند. امروزه دولت هند، بالیوود را به قطب صنعت گردشگری خود تبدیل کرده است. روزنامه «ایندیا اکسپرس» نیز به نقل از یکی ازمسئولان وزارت گردشگری هند می نویسد: می خواهیم فیلم سازان خارجی را به سوی بالیوود بکشانیم ، تا برای کار و فیلمبرداری از مناظر زیبای کشور هند استفاده کنند. همچنین دولت هند نیز دریافت مجوز فیلمبرداری از این کشور راآسان کرده است تا فیلم سازان اروپایی و آمریکایی به هند بیایند و از تسهیلات بالیوود به راحتی استفاده کنند. با تمامی این سیاست ها، سینمای هند علی رغم تولیدات فراوان خود، تنها یک درصد از کل درآمد گیشه سینمای جهان را در اختیار خود دارد.
تاریخچه سینمای هند: اولین تصویرهای سینمایی در هند در سال 1896 به نمایش درآمد زمانی که «برادران لومیر»، شش فیلم صامت تهیه کردند که یک نسخه از این فیلم ها به بمبئی رفت و برروی پرده سینمای آپاراتی نشان داده شد و تعجب همگان را برانگیخت. اولین فیلم کوتاه هندی در سال 1899 توسط «هاریش چاندرا» ملقب به «سیودادا» تهیه و به روش شهر فرنگ «توماس ادیسون» به نمایش درآمد. او دستگاهی که شبیه شهر فرنگ بود درست کرد که تصاویر با حرکت سریع دست حرکت می کرد و اجسام متحرک به نظر می آمد. با ساخت این دستگاه سه فیلم کوتاه هندی به نمایش درآمد که مورد استقبال فراوان مردم قرار گرفت. پیشکسوتان سینمای هند «میرالال سن» و «تالا والا» بودند، این دو در سال1900 به تهیه فیلم های کوتاه درکلکته و بمبئی پرداختند. در این میان در سال1902 «جی. اف. مادان» و «عبدالله اسوفالی» فیلم های خارجی وارد هند کردند. در سال1912 «چی چیتر» و «ری جی تورنی» برای فیلمبرداری از کشور بریتانیا از هندخارج شدند. آنان می خواستند با نشان دادن این تصاویر کشور بریتانیا را به مردم هند بشناساننaد. در واقع تولد صنعت سینمای هند از سال1913 آغاز شد. «داندیراج فالک» که به «داداصابح» معروف بود با راه اندازی یک موسسه فیلم سازی به طور جدی صنعت فیلم هند را افتتاح کرد. اولین فیلم هندی با نام «راجا» سوم می1913 در سینمای کرونیشن بمبئی روی پرده رفت. در سال1917 در بنگال اولین فیلم سینمایی بلند به نمایش درآمد. «مدرس » سومین شهری بود که سال1919 در آن سینما راه اندازی شد و مردم با علاقه و تعجب به تماشای صفحه بزرگ سینما مشغول شدند و در سال1920 بود که صنعت سینمای هند به شکل جدیدی ، راه اندازی شد. چند کمپانی فیلم سازی تاسیس شدند که ازسوی انگلیسی ها، تغذیه می شد. اولین فیلم صداگذاری شده هندی به نام «آلام آرا» محصول کمپانی «امپریال فیلم» به کارگردانی «اردرشیر» در 14 مارس1931 در سینما ماجستیک بمبئی روی پرده اکران رفت. این فیلم انقلاب بزرگی در صنعت سینمای هند به وجود آورد. در این سال تئاتری های هند دست به اعتراض زدند زیرا مردم به تئاتر نمی رفتند و فیلم های سینمایی جذابیت بیشتری برایشان داشت. مردم هند از همان روزهای اول افتتاح سینمای هند جذب آن شدند و حتی حاضر نبودند به خانه خود بروند. از صبح تا شب درسینماها تجمع می کردند و به تماشای فیلم های سینمایی می پرداختند. در سال1952 ، اولین فستیوال فیلم های هندی در بمبئی برگزار شد و جزو معروف ترین فستیوال های جهانی نام گرفت. در سال1955 «پاتر پنج علی» راه را برای صادر کردن فیلم های هندی به جهان باز کرد. درهمین زمان بود که «مادر هند» در سال1957 به کارگردانی «محبوب خان »به نمایش درآمد. این فیلم یکی از شاهکارهای بی نظیر عرصه سینمای هند بوده و هست. «ساتیاجیت رای »، «ریت ویک قاتاک» و «مرینال سن» بنیانگذار و پدر سینمای نوین هند بودند و آن ها از ابتدا مسائل خانوادگی و عاطفی در مضمون فیلم های هندی را گنجانند. در این دوران فیلم های مستند از زندگی روستاییان ،حیوانات و سنت های هندی ها تهیه شد. گفتنی است که سینمای هند در دهه هفتاد دربین افراد روشنفکر جایگاه پایینی داشت. اما ازنظر مردم کوچه و خیابان یکی از تاثیر گذارترین سینماها در تاریخ به حساب می آمد. در اوایل دهه هفتاد، هالیوود در لس آنجلس دچار رکود در فروش شد. در همین دوران فیلم های سینمای هند فروش خوبی داشت زیرا فیلم های هندی به دلیل بار عاطفی و خانوادگی بودنش طرفداران زیادی نه تنها در هند، بلکه در کشورهای دیگر آسیایی و حتی اروپا و آمریکا پیدا کرده بود و به زبان های گوناگون ترجمه می شد. در سال1990 یونیسف به دلیل ساخت و تهیه فیلم های عاطفی و خانوادگی و آموزنده هندی به انجمن سینمای هند جایزه و تقدیر نامه اهدا کرد. در فیلم های دهه90 هند، غرب نفوذ زیادی یافت به نحوی که موضوعات فیلم ، لباس ها و مدل مو و آرایش هنرپیشه ها از غرب تاثیر گرفته بود.کم کم سایه غرب ، در فیلم های عاطفی و رنگ ولعابدارهندی افتاد. اما سینمای هند برای پیشی گرفتن از هالیوود تصمیم گرفت به تقلید از هالیوود برای مرکز فیلم سازی اش نامی تعیین کند. از این رو نام «بالیوود» بر وزن «هالیوود» را برای خودانتخاب کرد. به گفته ای بالیوود برگرفته از نامB اول نام کشور بریتانیا است. اما عده ای از کارشناسان سینمای هند معتقدند برای هم وزن بودن باهالیوود این نام را برگزیده اند. با فرا رسیدن قرن بیست و یکم فیلم های بالیوودی بیشتر به سوی غرب رو آورد تا حدی که دیگر نمی توان هنرپیشه های هندی را با هنرپیشه های اروپایی و آمریکایی تشخیص داد و فرقی بین آنان گذاشت. دیگر از لباس های ساری و زیور آلات زنان هندی و خال های قرمز روی پیشانی مردان و زنان به ندرت دیده می شود. هالیوود، بالیوود را رقیب خود می داند وبالیوود توانسته تا حد زیادی خود را به هالیوود برساند. شبکهZDF در گزارشی در مورد سینمای هند گفت: از زمانی که مردم آلمان متقاضی تماشای فیلم های هندی شده اند، هالیوود نگران شده و بالیوود را یک رقیب سر سخت خود می داند. اکنون بالیوود در بمبئی و هالیوود درلس آنجلس مانند دو رقیب حرکت می کنند. سینما به عنوان مهمترین هنر و صنعت امروز دنیا در طول تاریخ صد ساله خودش دارای بیشترین روند رو به رشد نسبت به سایر هنر ها بوده است.به فرض تغییراتی راکه سینما از فیلم صامت، ناطق، رنگی، سه بعدی و... داشته است است نقاشی در طول چند هزار سال تاریخ خود نداشته است واین رشد خود مبین محبوبیت بسیار این هنر در میان مردم است که هر نسل به فراخور رشد فکری اجتماعی وصنعتی انتظارات بیشتری از سینما را طلبیده است.



آثاری از «پابلو پیکاسو» در تهران

نقاشی های بهمن محصص، از گنجینه موزه جهان نما کاخ نیاوران خارج و جایگزین آثار مارک شاگال - هنرمند هنجارشکن روس - می شوند. مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در این باره به ایسنا، گفت: شش اثر موزه ای این هنرمند نقاش و مجسمه ساز پیشرو، متعلق به دهه 40 ایران، در نمایشی سه ماهه عرضه خواهد شد. مسعود صالحی، با اعلام تمدید یک ماهه نمایشگاه آثار مارک شاگال توضیح داد که پیشتر می خواستند نمایشگاه آثار محصص را اول ماه مهر برپا کنند، اما به خاطر هم زمانی با ماه مبارک رمضان و احتمال کاهش بازدید کننده موزه، ترجیح داده اند گشایش این نمایشگاه با عید سعید فطر همراه باشد. وی همچنین اعلام کرد موزه جهان نما کاخ نیاوران نوروز سال 1386 نمایشگاه آثاری از "پابلو پیکاسو" را برپا می کند. بنا بر این گزارش، در گنجینه موزه جهان نما کاخ نیاوران آثاری از هنرمندان نامی و شهیری چون، آمادئو مودیلیانی، پابلو پیکاسو، پل گوکن، کامیل پیسارو، لویی والتا، ادگار دگا، خوان میرو، آگوست رنوار، سالوادور دالی، مارک شاگال، آلبرتو جاکومتی و نیز هنرمندان نوگرای ایران، حسین زنده رودی، پرویز تناولی، بهمن و اردشیر محصص، پرویز کلانتری، مسعود عربشاهی، سهراب سپهری، ژازه طباطبایی، آیدین آغداشلو، منوچهر یکتایی، پروانه اعتمادی و... وجود دارد. پیشتر قرار بود آثار بهمن محصص به موزه هنر ملل کاخ ملت در مجموعه سعدآباد ،برای نمایش امانت داده شود، اما گویا این موزه از برپایی نمایشگاه منصرف شده است. بهمن محصص، هنرمند آوانگاردی است که گفته می شود آن قدر پیشرو بود که هیچ کس نتوانست ادامه دهند ه راهش باشد. وی را گرچه تحت تاثیر پیکاسو می دانند، اما منتقدان اذعان دارند نقاشی ها و مجسمه هایش بی شک از روحیه یک نقاش ایرانی خبر می دهند.



گزارشی از رویدادهای هنرهای تجسمی در ایران و جهان;
پاییز فصل هنرهای تجسمی

حسین سینجلی - گویا از خبرهایی که به گوش می رسد پاییز امسال به نوعی فصل علاقه مندان هنرهای تجسمی است و علاقه مندان، هنرمندان و دانشجویان این حوزه از هنر می توانند دلی از عزا در بیاورند. البته فصل پاییز نه فقط در ایران بلکه در اکثر نقاط دنیا، فصل برپایی نمایشگاه ها، گالری ها، بی ینال ها، مسابقات و ... هنرهای تجسمی است و چند صباحی است که به همت هنرمندان ایرانی که توانسته اند در چند سال اخیر با ارایه و خلق آثار ارزشمند هنری سر و صدایی در دنیا راه بیاندازند، پاییز ما هم تبدیل به پاییزی با حال و هوای هنرهای تجسمی شده است. با این حال بهتر است به سراغ رویدادهای پاییزی این حوزه از هنر برویم و ببینیم که در کشورمان و آن طرف آبها چه می گذرد. اول خبر اینکه 35 اثر از پوسترهای رضا عابدینی از پنجشنبه ششم مهرماه به مدت یک هفته در گالری ویژه به معرض نمایش مخاطبان گذاشته می شود. عابدینی که اخیرا طراحی پوستر جشنواره بین المللی خیال ایرانی را به پایان برده، در این نمایشگاه 35 اثر از پوسترها و طرح های گرافیکی خود را به معرض نمایش گذاشته است. خبر بعدی اینکه شش عنوان کتاب مرتبط با جنگ تحمیلی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، در حاشیه برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این هفته منتشر می شود. از این شش عنوان، سه عنوان به شعر و ترانه، دو عنوان نمایش نامه و یک عنوان هم به مقوله عکس پرداخته است. دفتر آبی (مجموعه سرودها و ترانه های ابوالفضل سپهر)، شعری برای جنگ (کتابی به کوشش علی داوودی مشتمل بر گزیده ای از شعرهای شاعران معاصر مرتبط با دفاع مقدس) و کتاب در سایه های سیمرغ (پیرامون حماسه های شاهنامه فردوسی به تالیف یوسفعلی میرشکاک) عنوان سه جلد کتابی است که با همت فرهنگسرای پایداری منتشر می شوند. ازسوی دیگر، در میان این شش کتاب، کتاب "مجموعه عکس های لشگر 27" مشتمل بر عکس های منتشرنشده از هشت سال جنگ تحمیلی است که عملکرد این لشگر را در طول سال های دفاع مقدس به نمایش می گذارد. همچنین گفتنی است نخستین جشنواره «برای فردا»، با هدف تولید آثار هنری فاخر و با محوریت رهنمودهای مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در دو ماه آینده برگزار می شود. موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی - برگزارکننده جشنواره - در فراخوانی از عموم هنرمندان و استادان هنری برای تولید آثار در رشته های انیمیشن (تصاویر متحرک)، کمیک استریپ (داستان مصور)، نماآهنگ، طنز و شعر دعوت کرده است. این جشنواره در دو بخش اصلی کتاب و کتابخوانی و ویژه; کتاب قرآن، با محورهای انیمیشن، کمیک استریپ، نما آهنگ، شعر و طنز برگزار می شود و مهلت ارسال آثار تا پایان آبان ماه 85 اعلام شده است. لازم به گفتن است که هم زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، نمایشگاهی از آثار حجم "محمدرضا لاهوتی" در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا شد. 24 اثر حجم پلکسی گلاس با الهام از مضامین معنوی و خطوط کوفی این هنرمند معاصر به نمایش گذاشته شده که تا پایان مهرماه جاری برپاست. محمدرضا لاهوتی، سردبیر فصلنامه هنر و سردبیر نیم سالانه زیباشناخت است که تاکنون در سه نمایشگاه انفرادی آثار فتوگرافیک، با عنوان های از "نقطه تا نور"، از "صحیفه تا عرش" و "حا - میم - عشق; فرازهایی از عشق" برگزار کرده است. دیگر خبر اینکه تعدادی از هنرمندانی که آثار آنها در نمایشگاه "مشرق خیال" به نمایش درآمده هفته آینده با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران در جلسات پرسش و پاسخ شرکت می کنند. روز شنبه هشتم مهرماه بابک اطمینانی، دوشنبه دهم مهرماه کاظم چلیپا و چهارشنبه دوازدهم مهرماه نصرت اله مسلمیان ساعت 15/30 با حضور در گالری شش موزه در فضایی صمیمانه با علاقمندان آثار خود دیدار می کنند و به پرسش های آنان پاسخ می دهند. اطمینانی گواهینامه طراحی گرافیک از دانشگاه برکلی کالیفرنیا دارد، چلیپا فوق لیسانس رشته نقاشی دانشگاه تربیت مدرس است و مسلمیان نقاشی را در دانشکده هنرهای زیبای تهران آموخته است. خبر بعدی از این قرار است که سومین کارگاه عکاسی خبری ایسنا با حضور "کاوه کاظمی" -عکاس چند رسانه خبری بین المللی- برگزار می شود. این کارگاه فردا، از ساعت 9 تا 12 با عنوان "فتو ژورنالیسم و برد آن در مطبوعات" در محل تالار شهید محمدحسن قریب این خبرگزاری برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان در این کارگاه می توانند نمونه هایی از عکس های مستند اجتماعی و خبری خود را به صورت پرینت رنگی و یا سیاه وسفید در ابعاد A4 همراه داشته تا بررسی و تحلیل شوند. کاوه کاظمی رشته عکاسی را در کالج هنر و طراحی "ساری غربی" در انگلیس تحصیل کرد; مهرماه 1357 به ایران بازگشت و کارش را در اوج انقلاب اسلامی آغاز کرد. طی 28 سال به عنوان عکاس آزاد برای نشریات بین المللی کار کرد و عکس هایش در مجلاتی چون تایم، نیوزویک، نیویورک تایمز، استرن، اشپیگل، فوکوس، پاری ماچ، اکسپرس، فیگارو، لوپئن، ژئو و ... چاپ شده و می شود. هفتمین خبر این حوزه مربوط به مراسم "شب سفید" می شود که امسال با حضور هنرمندان ایرانی نیمه مهرماه در شهر پاریس و مجموعه آرشیو تاریخی این کشور برپا می شود. امسال نیز به همت رایزنی فرهنگی ایران و فرانسه برای نخستین بار، ایران نیز در این مراسم شرکت خواهد کرد و مجموعه تاریخی عظیم «کلکسیون» که در قلب پاریس قرار دارد و امروزه به عنوان آرشیو ملی پاریس مورد استفاده است، در اختیار هنرمندان ایرانی برای اجرای برنامه هایشان قرار می گیرد. این مجموعه تاریخی که در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده، یکی ازاستثنایی ترین نمونه های معماری این دوران است و قرار است در روز هفتم اکتبر در آن برنامه های هنری، آتلیه خوشنویسی، نقاشی، موسیقی کلاسیک ایران و موسیقی سنتی برپا شود. در نمایشگاه خوش نویسی و نقاشی، هنرمند ایرانی "توحیدی طبری" در کنار "ژاک سیمون" نقاش فرانسوی و نیز خوش نویسان چینی، آثارشان را عرضه می کنند. در بخش موسیقی نیز اجرای آثار هنرمند فقید "جواد معروفی" با تکنوازی ویولون و پیانو بر پا می شود. همچنین در بخش موسیقی سنتی ایران، ارکستر، به سرپرستی سهیل امین زاده قطعاتی را در دستگاه افشاری اجرا می کند. در بخش دیگری از محوطه آرشیو ناسیونال چادر عشایر به همراه موسیقی محلی و آیین های مردم نواحی برپا می شود. در آمریکا هم هنرمندی به نام "ست ویتز" اثر هنری مدرن و عجیبی ساخته که گفته می شود توجه جهان تکنولوژی را به خود جلب کرده است. در این اثر هنری، تنگ ماهی به یک جفت چرخ و یک کامپیوتر متصل شده است و به ماهی قرمزی شانس حضور در یک گردش فوق العاده را می دهد. یک دوربین در بالای سر این ماهی تعبیه شده است که جهش های ماهی را ثبت می کند و از طریق فرستنده های بی سیم این اطلاعات به چرخ ها منتقل می شود و باعث حرکت این وسیله به جلو می شود. گرچه به دلیل تقعر تنگ، بینایی ماهی کاهش می یابد و نمی تواند این تجربه را درک کند، اما این موضوع باعث کم شدن محبوبیت او در سایت های اینترنتی و وبلاگ های مرتبط با این موضوع نشده است. همچنین این اثر هنری در گالری هنری اگزیت در شهر نیویورک به نمایش در می آید. و آخرین خبر هم اینکه موزه تاریخ و هنر "آنتاریو" کانادا، نمایشگاهی را با عنوان بزرگداشت روز مرگ در آمریکای لاتین را برگزار کند. دیلی بولیتین نوشت، در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان محلی که با موضوع مرگ به نمایش درخواهند آمد. این نمایشگاه تا پنجم نوامبر 14 - آبان ماه جاری - برپا خواهد بود. در آخر گفتن این نکته خالی از فایده نیست که حتما سعی کنید از این موقعیت و برنامه ها با یک برنامه ریزی دقیق بهترین استفاده را ببرید، و قلب و روحتان را با هنر صیقلی بدهید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد