رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم دختر شاه پریون ساخته کامران قدکچیان

رها ماهرو : فیلم دختر شاه پریون به کارگردانی کامران قدکچیان یک فیلم کمدی رمانتیک است.

داستان فیلم درباره یک دختر دزد است که با فقر زندگی می کند و کلی مشکلات دارد اما آقای ارژنگ که در آستانه جدایی از همسرش است و شرکت بیمه کلی نقشه برایش کشیده است یک آدم پولدار است که بر حسب "تصادف" با دختر فقیر قصه ما آشنا می شود و آن دو عاشق هم می شوند و ...

از نظر کارگردانی باید بگویم عالی بود و بازیگران بازی متوسطی از خودشان ارائه داده بودند . فیلمبرداری و تدوین آن هم عالی بود ولی موضوع فیلمنامه بدیع و نو نبود و اقتباسی از داستان های کلاسیک دخترانه یک فیلم یک عوام پسند است با این حال جزو سینمای بدنه حساب نمی شود . این فیلم شاخص نیست . ولی در عین حال مانند فیلم هایی که جدیدا به آن ها شاخص می گویند و به روح و روان بیننده ضربه می زنند نیست و تماشاگر پس از پایان احساس راحتی می کند که کارگردان به بهانه رئال کردن فیلمش سکانس پایانی را غم انگیز تمام نکرده است .

در کل نمره ی من به این فیلم 17 از 20 است .

___________________________________


فیلم سینمایی «دختر شاه‌پریون» به کارگردانی کامران قدکچیان و به تهیه‌کنندگی مؤسسه پویا فیلم در گروه عصر جدید به نمایش درخواهد آمد. 



فیلم سینمایی «دختر شاه‌پریون» به کارگردانی کامران قدکچیان اواخر خردادماه در گروه سینمایی عصر جدید اکران خواهد شد. 



آنونس فیلم توسط کارگردان ساخته شده و هم‌اینک در سینماهای تهران به نمایش گذاشته شده است. 


«دختر شاه پریون» در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآمد. 


«دختر شاه‌پریون» داستان مرد ثروتمندی به نام ارژنگ را روایت می‌کند که بعد از افسردگی با دختر شاه پریون آشنا می‌شود... 

در این فیلم بازیگرانی چون رامبد جوان، نیوشا ضیغمی، علیرضا خمسه، مریم سلطانی ، مهران رجبی ، سعید چنگیزیان ، نازنین کریمی به ایفای نقش می‌پردازند.



موضوع : طنز، اجتماعی

مدت زمان: 90 دقیقه

محصول : ایران

سال ساخت : 1389

کارگردان : کامران قدکچیان

 

بازیگران : رامبد جوان، نیوشا ضیغمی، مریم سلطانی، مهران رجبی، علیرضا خمسه و…


این فیلم با مضمونی اجتماعی با بازی رامبد جوان، نیوشا ضیغمی، علیرضا خمسه، نازنین کریمی، مهران رجبی، سعید چنگیزیان، مریم سلطانی، فرناز احمدی، شاه علی سرخانی درباره مرد ثروتمندی است که در یک تصادف به جای دزد و جیب بر، وارد خانواده دختر شاه پریون میشود و گرفتاری هایی برایش پیش میآید.



سایر عوامل این فیلم عبارتند از:

تهیه کنندگان: عبدالله علیخانی، حسین فرح بخش / نویسنده فیلمنامه: احمد رفیع زاده / مدیر فیلمبرداریک کامیار فاروقی / طراحی چهره پردازی: عبدالله اسکندری / تدوین: مستانه مهاجر / صدابردار همزمان: بابک اخوان / صداگذاری و میکس: حسین ابوالصدق / طراح صحنه و لباس: نازی پرتوزاده / برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: علی افشین راد / اجرای چهره پردازی: مسعود افشار، سارا نوری جاه / عکاس: سیامک قدکچیان / مدیر تدارکات: حمید پرهیز / جانشین تولید: پیمان حمیدی / مدیر تولید: حسین فرح بخش.محصول: موسسه سینمایی پویا فیلم


g7uud3kno69o7gc0wb.jpg


حسین فرح بخش از جمله تهیه کنندگان فعال و خوب سینمای بدنه می باشد. کسی که اغلب کارهایش با فروش خوب مواجه شده و نام او در تیتراژ می تواند تضمین خوب بودن فیلم باشد. داستان فیلم می توان گفت در سینمای حال حاضر عامه پسند داستان جدیدی است.و برعکس اغلب فیلم های این نوع سینما در سال های اخیر سوژه تکراری ندارد. بازی بازیگزان نیز بد نیست هرچند رامبد جوان می توانست بهتر بازی کند و از شیطنت های خاص خود در این فیلم بیشتر استفاده کند . شاید نخواسته یا نظر کارگردان این فیلم نبوده ولی بازی نیوشا ضیغمی در این فیلم تحسین برانگیز است. جدید بودن داستان فیلم را نمی توان موجب دلچسب بودن زیاد یا کامل فیلم دانست.داستان با معیار های سلیقه ای جامعه امروز کمی فاصله دارد . اگر بین دو شخصیت اصلی فیلم یعنی افسانه و ارژنگ دیالوگ های بیشتر عاشقانه گفته می شد اگر فیلم موزیک زنده شاد مثلاً در یک رستوران را داشت قطعاً به دل بیشتر می نشست. به هر حال بیننده امروز شادی می خواهد و می خواهد دقدقه ها و گرفتاری های خود را ساعتی با دیدن فیلم هایی از این قبیل فراموش کند و آرامش را بیشتر در دل خود میهمان کند.به هر حال من نسبت به این فیلم گرایش بیشتری داشتم تا فیلم های عامه پسند دیگر همزمانش.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد