رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال شمعدونی

نظرات پیرامون سریال شمعدونی به کارگردانی سروش صحبت همچنان ادامه دارد و افراد با تخصص های گوناگون درباره آن نظر می دهند. باید اعتراف کنم هیچکدام از نقدهایی که تا به امروز نوشته ام ، به اندازه نقد بر سریال شمعدونی پر مخاطب نبوده است. حال آنکه من فقط تیتر مطلبم نقد این سریال بود و متن آن فقط چند خبر درباره این سریال بود و در واقع نقد توسط خود مردم صورت گرفت که انصافا نقدهای دلسوزانه در بین آنها بسیار بود و به قول بزرگترین فیلسوف تاریخ ایران "حکیم ارد بزرگ" : « نقد بی کینه دیگران بر کار ما ، پاداشی است ، که ارزش آن را باید دانست . » امیدوارم آقای سروش صحت از اعتراضات مردم و نظرات گاها تند آنها در وبلاگ من زیاد ناراحت نشده باشند. چون خود من هم در عالم تصویر در حال کار کردن هستم و می توانم تا حدودی شرایطی که ایشان در آن بسر می برند را درک کنم سه نقد از مخاطبین وبلاگم بر سریال شمعدونی را تقدیم شما همراهان همیشگی وبلاگم می کنم .



سیما در نظر خود نوشته :

سلام

به نظر می رسه آقای صحت قصد داشتند در قالب این سریال خصوصیات رفتاری انسانهایی رو نمایش بدهند که سست عنصر هستند و رفتار اونها واقعا روی روان ما تأثیر گذار هست هر چند ما متوجه تأثیر آنها و در نهایت تقلید از انها نیستیم .
یکی از انها بی ملاحظه بودن ادمها است که نمی دونند هر کاری زمان و مکان خودش را دارد و دیگر اینکه هر حرفی نباید بر زبان جاری کرد .
یکی دیگر اینکه در بعضی از خانواده ها دخالت اطرافیان و در واقع اجازه دخالت دادن به انها به جایی می رسد که در نهایت لجام گسیخته وارد خلوت وزندگی إنسان شده و تمام ارزش ها رو نا دیده می گیرند .
حریم خصوصی أفراد دار ای احترام نبوده و این خود بوده که با نقض حریم دیگران به طور ضمنی مجوز دخالت انها را صادر کرده و در نهایت غیر قابل کنترل می شود .
با توجه به اینکه کودک خردسال با عدم رعایت أصول أخلاقی والدین در حال یادگیری هنجارهای اجتماعی است هیچ توقعی از او در رعایت اداب اجتماعی نمی توان داشت چون رفتار درست از نظر او والدین هستند و در واقع درکی از رفتار درست ندارد .
متاسفانه در جامعه بارها شاهد چنین بی منطقی بوده اما به جای اینکه به أصل ماجرا پرداخته با بی منطقی نه تنها دنبال راه حل نبوده بلکه باعث معظلات خانوادگی شده و تعداد دعاوی خانوادگی نیز بیشتر انها از همین مساله نشأت می گیرد .
متاسفانه در جامعه أفراد یا به یکدیگر اعتماد نداشته یا در بسیاری موارد فریب اعتماد خود باعث دردسرهای بسیاری شده که در نهایت موجب بی اعتمادی بیشتر شده و این خلاف واقع عنوان کردن مسائل گاهی از ترس و همچنین عدم عزت نفس بوده و گاهی عدم تربیت و یادگیری أصول اخلاقی از خانواده و اجتماع می بأشد .
در این سریال به واقعیت دردناک جامعه پرداخته شده و همین طور که انسانهای شریف جامعه با دیدن انها دچار تشویش و نگرانی اینده می شود .

هر چند این سریال به صورتی طراحی شده که إنسان به مزموم بودن این رفتار پی برده و هر انسانی با ندای وجدان این گونه رفتار را زشت انگاشته و باعث می شود حتی تماشای فیلم نیز با عدم تمایل صورت گیرد اما واجد نکاتی بوده که با ارزیابی ان می توان در زندگی به کار گرفت .



منتقد شمعدونی در نظر خود نوشته :

این سریال بسیار به دختران متین ایرانی توهین کرده است .همین دختران جوان که ازدواج نگرده اند به اندازه کافی از دست متلکهای دیگران تحت فشار عصبی هستند همین مانده بود رسانه هم زحمت بکشد رویش به این موضوعات که تحقیر دختران و زنان است باز شود حتما دگر ازین به بعد صدا و سیما تصمیم دارد که دختران ازدواج نگرده را سوژه خنده خود کند . برای کسانی که مجوز پخش این سریال را دادند متاسفم



نازنین در نظر خود نوشته :

بازم میگم شمعدونی عالیه واسه خنده..ضمنا یه طوری میگین توهین شده انگار چه خبررررررررره.... هیچ توهینی نشده و مثل بقیه ی فیلم های اقای صحت خیلیییی خنده داره.من که خیلی دوستش دارم.بخصوص شخصیت هوشنگ و سعید... ما ایرانی ها دنبال طنز هستیم..چیزایی مثل چارلی چاپلین که بنظرم اصلا خنده دار نیست یا لورل هاردی. حالا هم یکی طنز باحال میسازه همش میبرینش زیر سوال..حتی اونایی که اینجا دم از طفداری مدیری میزنین، کجای در حاشیه خنده دار بود.خیلی هم بی مزه و مزخرف بود



لینک نوشته های دیگر درباره نقد سریال شمعدونی :

نقد سریال شمعدونی به کارگردانی سروش صحت

نقد سریال شمعدونی

سریال شمعدونی

انتقادات گسترده نسبت به سریال شمعدونی

نقد سریال شمعدونی همچنان مهمترین دلیل بازدید از وبلاگ رها ماهرو

نقدی بر سریال شمعدونی از طرف یکی از خوانندگان رها ماهرو

اعتراض به سریال شمعدونی همچنان ادامه دارد

نقد سریال شمعدونی , نقد شمعدونی , انتقاد از سریال شمعدونی



واژه های سرچ شده توسط مخاطبین سایت : نقد سریال شمعدونی , نظرات درموردسریال شمعدونی , انتقادات سریال شمعدونی , انتقاد بر سریال شمعدونی , نقد سریال شمعدونی , نظرات مردم درموردسریال شمعدونی , نقد و بررسی سریال شمعدونی , شهین تسلیمی وای چیه , پذیرایی ساده , سریالهای تاریخی درحال ساخت , انتقاد به شمعدونی , ساحل بکرانی , انتقادات از شمعدونی , سریال دردسر های عظیم دو کی پخش می شود , نقدهای شمعدونی , پذیرایی ساده موضوع , بازیگرنابلد درشمعدونی , فیلم هندی بیلو , نقد شمعدونی , آیا سریال شمعدونی آدامه دارد یا نه?  , نقد فیلم تلویزیونی شمعدونی , فیلم شمعدونی وانتقادات , انتقاد از فیلم شمعدانی , درموردسریال شمعدونی , سریال مضخرف شمعدونی , فیلم شمعدونی ادامه دارد , اعتراض به سریال شمعدونی , نظرسنجی سریال شمعدونی , نظر مردم درباره ی سریال شمعدانی


نظرات 1 + ارسال نظر
باران سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:14 ب.ظ

واقعا برای دست اندرکاران متاسفم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد