رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال پایتخت 4

تصویربرداری سری چهارم سریال «پایتخت» به کارگردانی سیرس مقدم اوایل اردیبهشت در شیرگاه مازندران آغاز می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما، طبق آخرین خبرها قرارداد بازیگران اصلی کار منعقد شده است و ترکیب این تیم تقریبا همان گروه ثابتی است که در سه مجموعه گذشته پایتخت حضور داشته اند البته در سری جدید مهران احمدی حضور نخواهد داشت.

«پایتخت 4» هم اکنون در مرحله پیش تولید به سر می برد و تا چند روز آینده تست گریم بازیگران پایان می یابد و به طور رسمی تصویربرداری از اوایل اردیبهشت کلید خواهد خورد.

بن مایه داستان این مجموعه در درون خانواده نقی معمولی اتفاق می افتد و طبق پیش بینی های انجام شده این سریال قرار است در 26 قسمت برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما تهیه شود.

روز گذشته خبری درخصوص آغاز تصویربرداری این سریال در برخی رسانه ها منتشر شده بود که در گفت‌وگو با الهام غفوری تهیه کننده سریال پایتخت 4 ، این خبر تکذیب شد.



-----------------------------



یک خبر/
زمان‌پخش سریال پایتخت‌4
خبر خوشی که محسن تنابنده بازیگر ، طراح و نویسنده این سریال در برنامه ی نوروزی شبکه سیما از آن پرده برداشت ، نمایش "پایتخت 4" در ماه مبارک رمضان است
به گزارش پارسینه ، ساخت سریال پر مخاطب پایتخت که 3 سال مهمان نوروزی خانه های ایرانیان بود ، به خاطر حواشی به وجود آمده و اعتراض های صورت گرفته با صلاح دید مسئولان وقت صدا و سیما متوقف شد ، تا در سال 94 خبری از"پایخت 4" نباشد.

این سریال مورد توجه بسیاری از مخاطبین صدا و سیما قرار گرفته بود ،تا جایی که رهبری  پایتخت‌ را اثری ایرانی دانستند و فرمودند که راوبط سالم خانواده‌های ایرانی و فرهنگ ایرانی در این اثر به خوبی دیده می‌شود .
و اما خبر خوشی که محسن تنابنده بازیگر ، طراح و نویسنده این سریال در برنامه ی نوروزی شبکه سوم سیما از آن پرده برداشت ،  نمایش "پایتخت 4" در ماه مبارک رمضان است .
مطالب مرتبط
زمان‌پخش سریال پایتخت‌4
دانش آموز کلیپ "شیب بام" بازیگر فیلم پایتخت میشود
احسنت به کلاه قرمزی!
آقای وزیر ، در متن بمانید و نه "در حاشیه"
در حاشیه مهران مدیری به بازبینی و اما و اگر افتاد
پاسخ معاون سیما به نامه وزیر بهداشت درباره سریال مهران مدیری
سنتی که در تلویزیون احیا شد
نوروز 95 «پایتخت» داریم
ساخت سریال نوروزی شبکه دو منتفی شد
آتیلا‌پسیانی و مهران‌احمدی در سریال‌نوروزی
معرفی سریال های نوروزی سیما
معرفی بهترین بازیگر منتخب مرد از سریالهای نوروزی
امین حیایی: مردم نقش‌ لاتی ام را دوست دارند
برنده ها و بازنده های تلویزیون در نوروز93 +تصاویر
تنها برنامه‌ی خوب نوروز «کلاه قرمزی» بود؟
گزارشی از پشت صحنه «خوب، بد، زشت»
برچسب ها: پارسینه ، تلویزیون ، پایتخت 4 ، محسن تناینده ، پایتخت ، سیروس مقدم ، تلویزیون ، نظر رهبری ، احمد مهرانفر ، پایتخت 4



--------------------------


داستان سریال پایتخت ۴ + عکس های پشت صحنه سریال پایتخت ۴

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

پس از پایان یافتن سریال پایتخت ۳ به تهیه کنندگی الهام غفوری و کارگردانی همسرش سیروس مقدم زمزمه هایی برای ساخت سریال پایتخت ۴ آغاز شد. سریال پایتخت یک تا سه که در ایام تعطیلات نوروزی سال های ۹۰ ،۹۲ و ۹۳ از شبکه اول سیما پخش شده بود آن چنان محبوبیت و رضایتی را برای بینندگان رقم زده بود که بارها از شبکه های مختلف سیما به بازپخش آن پرداختند. محسن طنابنده نویسنده سریال پایتخت بارها اعلام کرده بود که به دلیل استحکام و قوام شخصیت ها و موضوع داستان امکان ساخت سریال پایتخت تا سری ۱۰۰۰ هم وجود دارد.
پایتخت یک

پایتخت یک روایت خانواده نقی معمولی بود که به دلیل تحصیل همسرش در یکی از  دانشگاه های تهران مجبور شده بودند که از علی آباد به تهران مهاجرت کنند که در این بین مسائل و مشکلات گوناگونی برای آنها رقم خورد که بر جذابیت داستان می افزود . لهجه شیرین مازنی نقی معمولی ، پسر خاله اش ارسطو و پدرش بابا پنجعلی در سریال پایتخت یک سبب شد تا تکه کلام های زیادی از جمله زنته ، لیلائه ، حساس نشوو و …. در جامعه رواج بگیرد.

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

یک روز قبل از شروع سریال پایتخت یک
پایتخت دو

ماجرای پایتخت ۲ اینگونه روایت شد که ارسطو پسر خاله ی نقی معمولی با بازی احمد مهرانفر با کامیونش تصادف کرده و دچار مشکلات روحی شده بود و نقی هم در یک کارگاه گنبد و گلدسته سازی مشغول به کار بود تا اینکه یک بار گنبد و گلدسته برای نصب در شهرستان قشم به ارسطو داده شد و خانواده نقی هم در این سفر با ارسطو همراه شدند و پس از عبور از شهر های مختلف از جمله تهران گنبد و گلدسته را به قشم بردند.
پایتخت سه

پایتخت سه با عروسی ارسطو با یک دختر تهرانی آغاز شد که در شب عروسی سقف خانه نقی که محل برگزاری عروسی بود ریزش کرد و عروسی بهم خورد و کلیپ عروسی ارسطو باعث مسخره شدن او در همه جا شد. در بخشی از سریال بهبود شوهر خواهر نقی که در محیط بانی مشغول خدمت بود از ناحیه کمر مجروح شد و همچنین حضور نقی در مسابقات کشتی بزرگسالان داستان هایی بود که روند داستان در سریال پایتخت سه را جلو می برد. رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال در جام جهانی ، ازدواج ارسطو با یک خانم چینی به اسم چوچانگ ، اوس موسی از داستان های فرعی بودند که به جذابیت داستان می افزودند.
داستان پایتخت چهار

همانطور که همه ما می دانیم به دلیل تقارن نوروز ۹۴ با ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) امکان ساخت و پخش سریال پایتخت ۴ در تعطیلات نوروزی ۹۴ نبود و این موضوع از زبان عوامل سریال پایتخت بارها عنوان شده بود ولی چیزی که از ظاهر امر پیداست قرار بر این است سریال پایتخت چهار در ماه بندگی خدا ماه رمضان میهمان ما شود. سریالی که برای اولین بار در تاریخ تلویزیون برای چهارمین بار رقم خواهد خورد شاید پیش از این سریال های به فصل سوم رسیدن ولی موفق نبوده اند ولی پایتخت تجربه موفقی را رقم زده است. باید سری چهارم آن را با تمامی تغییرات احتمالی مشاهده کرد و نظر داد.
مهران احمدی و پایتخت چهار

در زمان ساخت سریال پایتخت سه احمد مهرانفر بازیگر نقس ارسطو به علت حضور در پروژه شاهگوش تصمیم گرفته بود که در سریال پایتخت بازی نکند که ممکن بود تاثیر بدی روی داستان سریال بگذارد که خوشبختانه این موضوع حل و ارسطو در سریال بازی کرد ولی این روزها زمزمه عدم حضور مهران احمدی بازیگر نقش بهبود به علت بازی در فیلم در نرگس آبیار به گوش می رسد بهبود یکی از شخصیت های کلیدی پایتخت سه بود و به گفته محسن طنابنده حذف بهبود به دلیل عدم توانایی حضور در هر دو کار براساس یک تصمیم جمعی بوده است.

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

مهران احمد فر , محسن تنابنده و مهران احمدی در شب عروسی ارسطو در سریال پایتخت ۳
بیژن استرس و پایتخت چهار

لحظاتی مانده به آغاز سال ۹۴ بود که در برنامه بهار نارنج احسان علیخانی محسن طنابنده از ساخت سریال پایتخت ۴ برای ماه رمضان ۹۴ خبر داد در سکانس بعدی برنامه احسان علیخانی از بیژن استرس که کلیپ خنده دارش در بین ایرانیان بسیار رد و بدل شده بود دعوت کرد و بیژن که یک جوان شمالی هست از درد ها و مشکلاتش در پی پخش کلیپ اش گفت در همین حین بود که محسن تنابنده از بیژن خواست که یک پیشنهاد به او بدهد و بیژن هم قبول کند . محسن تنابنده بازیگر نقش نقی معمولی و نویسنده سه گانه پایتخت از بیژن خواست تا در سریال پایتخت ۴ نقش پسر بهبود رو که از سربازی برگشته است بازی کند تا اندکی از درد ها و آلامش کم شود و بیژن این پیشنهاد رو پذیرفت.

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4کلیپ معروف بیژن استرس
دوقلو ها و پایتخت چهار

سارا و نیکا فرقانی اصل دوقلوهایی که از سری اول سریال پایتخت نقش دختر های نقی معمولی را بازی می کردند هم ظاهرا در سریال پایتخت چهار حضور ندارند . الهام غفوری تهیه کننده سریال در این باره می گوید : سارا و نیکا در پایتخت سه هم در آخرین لحظات به مجموعه اضافه شدند و از آنجایی که آنها در سوئد زندگی می کنند و درس می خوانند و الان هم فصل امتحانات شون هست امکان حضور در پایتخت چهار را ندارند و ما قویا به دنبال دوقلو همسان هستیم.

چندی قبل احمد مهرانفر هم در صفحه شخصی اینستاگرام خود برای انتخاب دوقلو همسان ۱۰ تا ۱۲ ساله  و گرفتن تست از آنها اطلاعیه داده بود.

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

سارا و نیکا فرقانی اصل دوقلو های همسان سریال پایتخت در سوئد
زمان پخش سریال پایتخت ۴

همان طور که از قبل اعلام شده بود سریال پایتخت ۴ در ماه رمضان از شبکه یک پخش خواهد و الهام غفوری تهیه کننده این کار هم در مصاحبه ای اعلام کرده است که این سریال در ۲۶ قسمت برای شب های ماه مبارک رمضان از ابتدای اردیبهشت ماه تولید خواهد شد و گروه در حال حاضر مراحل تست گریم و پیش تولید را سپری می کنند.
بازیگران سریال پایتخت ۴

در سری چهارم سریال پایتخت همانند سه گانه قبلی پایتخت بازیگران ثابتی همچون علیرضا خمسه ( بابا پنجعلی)، محسن تنابنده ( نقی معمولی) ، احمد مهرانفر (ارسطو) و ریما رامین‌فر (هما) حضور دارند.

این پست به محض انتشار مطالب جدید بروزرسانی خواهد گردید.
 عکس های جدید از پشت صحنه سریال پایتخت چهار

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

تست گریم سریال پایتخت ۴

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

مهران احمد فر بازیگر نقش ارسطو

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

ارسطو عامل در سریال پایتخت ۳

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

خانوم چوچانگ زن ارسطو در پایتخت ۳  یا خانوم فدوی دختر مورد علاقه ارسطو در پایتخت ۲

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

نقی در مسابقه کشتی با حریف روس در سریال پایتخت سه

  سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4
بازیگران سریال پایتخت ۴   سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4
پشت صحنه سریال پایتخت ۴

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

ریما رامین فر,علیرضا خمسه ,ﻣﻨﮓ ﻫﺎﻥ ﮊﺍﻧﮓ

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4 ارسطو و خانم راحله چوچانگ در چین

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

احمد مهرانفر در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۹۴ با انتشار عکسی در اینستاگرام خود نوشت من و دوست پر حاشیه ی چینیم پکن یهویی

سریال پایتخت 4,داستان سریال پایتخت 4 , عکس های پشت صحنه سریال پایتخت 4

محسن تانبنده با انتشار این عکس در اینستاگرام خود از آغار فیلم برداری پایتخت در چین خبر داد.
سریال پایتخت ۴
داستان سریال پایتخت 4 پشت صحنه

------------------------------------------






اخبار جدید از داستان و عکس های ساخت سریال پایتخت ۴

محسن تنابنده ,عکس محسن تنابنده ,محسن تنابنده 93 ,مصاحبه با محسن تنابنده ,سریال پایتخت 4, ساخت پایتخت 4

خیلی از طرفداران سریال پایتخت میخواهند بدانند آیا سری چهارم این مجموعه ساخته خواهد شد یا نه ؟ که در این مقاله مصاحبه ایی رو با محسن تنابنده انجام دادیم که متن کامل آن به شرح زیر است

پایتخت ۳ برای سومین بار پربیننده ترین سریال نوروزی شد؛ سریالی روستایی که کار خود را با چند بازیگر تئاتری شروع کرد اما خیلی زود توانست جای خود را میان مردم باز کند. محسن تنابنده نقش بسیاری در این موفقیت دارد. او که فیلمنامه این سریال را نوشته، وظیفه انتخاب بازیگران را هم برعهده داشته است.علاوه بر این نقی معمولی را تبدیل به یکی از ماندگارترین شخصیت های تلویزیونی کرد. به همین بهانه با او گفتگویی کردیم. او از رمز موفقیت پایتخت و تغییراتی که به مانا بودن این سریال کمک کرد گفت تا سختی که برای کم کردن وزن خود و کشتی گیر شدن کشیده است.

شخصیت های سریال پایتخت به خصوص کاراکتر نقی در سری سوم این سریال تغییرات بسیاری داشتند. این بار نقی حسود شده بود و اصرار داشت به قول خودش «هد فامیل» باشد. این تغییرات از کجا می آید؟

اگر این تغییرات به وجود نمی آمد، کسی آن را تماشا نمی کرد. پایتخت ۲ هم با سری اول آن تفاوت داشت.

اما تغییرات سری سوم سریال نسبت به سری قبل خیلی بیشتر بود.یعنی معتقدید پایتخت ۲ نسبت به پایتخت ۱ مخاطبان کمتری داشته و شما برای اینکه در سری سوم سریال بتوانید ریزش مخاطب را جبران کنید، این تغییرات عمده را در کاراکترها ایجاد کردید.
– شاکله کاراکترها تغییر چندانی نکرده. مهمترین تفاوت هر سری «پایتخت» موقعیت های متفاوت است که کاراکترها در آن قرار می گیرند. این موقعیت ها هستند که شخصیت های سریال را به لحاظ روحی، روانی و اخلاقی دچار تغییر می کند. موقعیت شغلی ارسطو تغییر کرده، بنابراین انگلیسی صحبت می کند، خوش تیپ تر شده و یک همسر خارجی پیدا کرده است. نقی شکست بزرگی در زندگی خورده، خانه اش را از دست می دهد بنابراین دیگر اعتماد به نفس ندارد. بد اخلاق و حساس تر شده است. حتی آنقدر فشار به او آمده که موهایش سفید شده و مجبور است آنها را رنگ کند. بقیه شخصیت ها هم به همین منوال تغییر پیدا کردند.

درباره الزام به وجود آمدن تغییرات گفتید اما این تغییرات چطور به ذهن تان رسید؟ در سری سوم پایتخت کاراکترهایی مثل اوس موسی به قصه اضافه شدند و با اینکه حذف شدنشان لطمه ای به قصه نمی زد تا پایان ماندند.
– تغییراتی که در شخصیت قصه هایم به وجود می آورم را از اتفاقاتی که در پیرامونم افتاده، می گیرم. بعد از پایتخت ۲ تصادفی برای بچه ها اتفاق افتاد و دوتا از آنها با وضعیت اسفناکی به دفتر کار می آمدند. پلاتین در پایشان بود و با عصا راه می رفتند. تماشای آنها در عین دردناک بودن خنده دار هم بود. به این فکر می کردم اگر یک شب موقع کار، دزد به دفتر بیاید چه کارت می کنند. خیلی خنده دار است که همه می توانند فرار کنند اما آنها تا به خودشان بجنبند، یک عصا را از یک جا و عصای دیگر را از جای دیگر پیدا کنند، دزد همه چیز را جمع کرده و برده. شخصیت اوس موسی از همین جا شکل گرفت. دو دست او در گچ است و طبیعتا وقتی آدم دست نداشته باشد حتی برای رفتن به دستشویی محتاج دیگران می شود.

تغییر وضعیت زندگی شخصیت های قصه، طوری بود که باید رفتار آنها هم تغییر می کرد.

– بله. تغییر رفتار آنها به شکل جدید قصه و پیشبرد آن کمک می کرد. کاراکترها را باید در موقعیت هایی که در آنها قرار می گیرند، سنجید. مثلا نقی در مسابقه کشتی شکست خورده، ساختمانی هم که سال ها برایش زحمت کشیده ریخته است. وضعیت خوبی ندارد. برای آدمی که در چنین موقعیتی قرار گرفته، نصیحت تعبیر دیگری دارد. برای من فیلمنامه یک جورهایی ریاضی است.

ریاضی که از آن می گویید کاملا عیان است. در سری آخر سریال بیشتر از آنکه دیالوگ ها قصه را پیش ببرند، موقعیت ها و رفتارها این کار را می کنند.
– پایتخت در هر سری یک استراتژی متفاوتی داشته است. تنها اشتراک آنها با یکدیگر قصه محور بودنشان است. بنابراین در چنین سریالی نویسنده باید موقعیت زمانی و همینطور شرایط جامعه را در نظر بگیرد. یعنی یک جورهایی نیاز به سیاست و تیزهوشی دارد. درباره پایتخت ۳ این برایمان مهم بود که قصه شوخ طبعانه تر و شیرین تر از سری های قبل باشد.

محسن تنابنده ,عکس محسن تنابنده ,محسن تنابنده 93 ,مصاحبه با محسن تنابنده ,سریال پایتخت 4, ساخت پایتخت 4

چطور به این نتیجه رسیدید؟ بازخوردهایی که از پایتخت ۲ گرفتید نشان داد مخاطب نیاز بیشتری به شیرین تر بودن کار دارد؟

– نه، می خواستیم مدل های مختلف را تجربه کنیم. فکر کردیم شاید این شکل کار بیشتر به درد جامعه امروز می خورد و الحق و الانصاف خیلی هم به درد خورد. یک جاهایی شخصیت بر قصه می چربد. شخصیت خوب و محکم مثل یک زمین حاصلخیز است که در آن می توانی یک سال یک بذری بپاشی و برداشت کنی و سال دیگر بذر دیگر را امتحان کنی اما اگر این زمین شوره زار باشد سریال در همان قسمت یک عقیم می شود و همانطور هم می ماند.

در سریال نوروزی برداشت محصولی که می گویید سریع تر از هر زمان دیگری امکانپذیر است. بازخوردها بلافاصله بعد از ساخت سریال دیده می شود. می توان گفت این تغییر جهت دادن ها در ساخت هر سری از پایتخت یک جورهایی محک زدن خودتان برای سنجش توانایی هایتان است؟
– نویسنده محکوم به تغییر جهت دادن است. اگر بخواهید اثری خلق کنید که مانا باشد باید در کارتان تغییر جهت دهید. جالب اینجاست که در ساخت سری دوم پایتخت همه مخالف بودند. می گفتند هیچ کاری وجود ندارد که سری دوم آن هم به اندازه سری اول بیننده داشته باشد اما ما ساختیم و موفق بود.

با موفقیت پایتخت ۲ این تفکر از بین رفت و همه با ساخت سری سوم آن موافق بودند؟

– اتفاقا در سری سوم همه با ما دشمن شده بودند. می گفتند ما خیر شما را می خواهیم. این کار را نکنید. البته پایتخت ۳ را ۱۲ دی کلید زدیم و فرصت زیادی نداشتیم و همه می گفتند اگر شروع کنید با کله می خورید زمین. فقط سه نفر با ساخت پایتخت ۳ موافق بودند، من، سیروس مقدم و الهام غفوری. حتی بازیگرها هم مخالف بودند ولی ما ساختیم و شد. من خیلی از بازیگرها ممنونم که آنقدر بزرگوار بودند که به من اعتماد کردند. خدا می داند کی من اینها را می برم ته چاه!

جا برای این تغییرات آنقدر هست که پایتخت در سال های آینده هم ادامه داشته باشد؟

– پایتخت تا ۱۰۰۰ هم می تواند ساخته شود. به دلیل استحکام و قوام شخصیت ها هیچ محدودیتی وجود ندارد اما نمی دانم سال آینده چه اتفاقی می افتد.

سیروس مقدم آنقدر کارگردان معتبر و برندی بود که می توانست از بازیگران معروف و محبوبی در کارش استفاده کند. در مرحله انتخاب بازیگر چطور به این کَست رسیدید؟
– من قبل از پایتخت چند همکاری با سیروس مقدم داشتم که آخرین همکاریمان در سمت کارگردان و نویسنده، سریال «چاردیواری» پربیننده ترین سریال نوروزی شد. در طی این سال ها آرام آرام سلیقه هایمان به هم نزدیک شد و در مورد «پایتخت» به این نتیجه رسیدیم که قصه از هر چیزی مهمتر است. البته منظورم این نیست که بازیگر مهم نیست.

اگر بازیگر باتجربه و مستعد داشته باشی با قصه خوب خیلی کارها می توان کرد. مثل فیلم سینمایی طلا و مس که دو بازیگر غیرچهره داشت اما آنقدر قصه خوب بود که فیلم پرمخاطبی شد. از طرفی باورپذیری قصه برایمان خیلی مهم بود و اگر از بازیگرانی که مردم آنها را می شناختند استفاده می کردیم، مخاطب، شهرستانی بودن آنها را باور نمی کرد. مسلط بودن این بازیگران بر لهجه هم اهمیت زیادی داشت.

محسن تنابنده ,عکس محسن تنابنده ,محسن تنابنده 93 ,مصاحبه با محسن تنابنده ,سریال پایتخت 4, ساخت پایتخت 4

یعنی از بازیگران برای لهجه تست گرفتید؟

– نه، به هرحال من کستینگ و بازیگردانی را برعهده داشتم. قصه را هم خودم نوشته بودم. بنابراین آنقدر از بازیگران شناخت داشتم که بدانم چه کسی از عهده این کار برمی آید. وقتی بازیگران مورد نظر انتخابی ام را با سیروس مقدم در میان گذاشتم، او خیلی استقبال کرد. در حالی که شاید کارگردانان دیگر چنین ریسکی نمی کردند و ترجیح می دادند از بازیگران مطرح تری استفاده کنند به خصوص آنکه در آن زمان بازیگران اکثر سریال ها ستاره بودند.

حتی این رقابت در حضور بازیگران ستاره برای مدیر شبکه ها هم جدی شده بود. حالا در کنار نداشتن بازیگر چهره این را هم در نظر بگیرید که قصه ما حالت روستایی داشت. یعنی ریسک اندر ریسک شده بود! ولی در نهایت اعتمادی که مدیر شبکه یک به ما کرد و تلاشی که بچه های گروه کردند جواب همه ریسک ها و نگرانی ها را داد. در عمل دیدیم که شاید گستاخانه و بی پروا پیش رفتیم اما خیلی هم فکرمان پرت و پلا نبود.

کمی درباره سکانس های کشتی بگویید. می توان گفت برای اولین بار بود که سکانس های اینچنین جدی گرفته می شود.
– باورپذیر بودن این سکانس ها بیشتر از هر چیز برای ما اهمیت داشت. می شد با حجم و هزینه کمتر این سکانس ها را جمع کرد. اگر قرار بود همان نقی قبل را تکرار کنم بازی کردن در آن نقش برایم جالب نبود اما نقش نقی برایم چالش برانگیز است. برای بازی در سری سوم پایتخت وزن کم کردم و زیر نظر کشتی گیران حرفه ای فنون کشتی را یاد گرفتم.

نگذاشتم حتی یک فریم را بدلکار بازی کند. البته مشاور اصلی کشتی مجید خدایی بود. کشتی گیرهای باسابقه بسیاری به ما برای این سکانس ها کمک کردند، رسول خادم، رضا لایق، قاسم رضایی و … می توانم بگویم ورزشکارها خیلی پیوسته تر و منسجم تر به پایتخت کمک کردند تا سینمایی ها و بچه های تلویزیون.

——————————————————————————-

اخبار و عکس های سریال پایتخت ۴ در ادامه ببینید

——————————————————————————-

 

۱۸ فروردین ۹۴ : محسن تنابنده سرپرست نویسندگان سریال پایتخت ۴ در این مورد داستان سریال گفت :

مهران احمدی بدلیل اینکه مشغول بازی در فیلم خانم نرگس آبیار است نمیتواند در سریال پایتخت ۴ حضور داشته باشد، بر این اساس نبود وی در سری چهارم «پایتخت» طی یک توافق جمعی صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که او نمیتواند هر دو کار را همزمان باهم داشته باشد. محسن تنابنده در پاسخ به اینکه با حذف شخصیت بهبود در پایتخت ۴ تکلیف قولی که به بیژن (پسری که به سوال‌ های معلمش جواب‌ های نادرستی داده بود و این معلم پس از چند سال فیلم او را در فضای مجازی پخش کرد) برای ایفای نقش پسر بهبود داده چه می‌شود ؟ گفت: باید ببینیم چه پیش می‌آید. اکنون مشغول نگارش سریال پایتخت ۴ هستیم تا بتوانیم کار را به پخش برسانیم. با توجه به پخش پایتخت ۴ در ماه رمضان امسال، کارمان خیلی سخت شده است و تایم زیادی برای تولید نداریم. در مورد ماهیت اصلی قصه ی پایتخت ۴ با توحه به اینکه سریال در حال نگارش است با گذشت زمان در ادامه مطلب در جریان قرار خواهید گرفت

 
زمان پخش سریال پایتخت ۴

همانطور که اطلاع دارید این سریال در ماه رمضان سال ۹۴ و از پنجشنبه ۲۸ خرداد ۹۴ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. الهام غفوری تهیه‌ کننده این سریال گفت : سری چهارم سریال پایتخت در ۲۶ قسمت ساخته می ‌شود و عوامل مرحله پیش تولید آن را از ابتدای سال ۹۴ شروع کرده‌ اند.
اسامی بازیگران پایتخت ۴ :

محسن تنابنده، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، ریما رامین فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی، محمدرضا علیمردانی، علی سلیمانی، سلمان خطی، علی درویش، مجتبی بلال حبشی، مصطفی بلال حبشی، مهین رحیمی، الهه جباری، سکینه خاتون شفافی، بیژن اشکور کیایی، دامون فلاح. بازیگران خردسال: سارا فرقانی اصل، نیکا فرقانی اصل، بازیگر نوزاد: رهام عباسپور، بازیگران چینی:  ژانگ منگ هان، چی وی فاٌ، وین گان چا، یوان چی ژأن حضور دارند و به زودی هدایت هاشمی هم جلوی دوربین می رود.
عکس های بازیگران سریال پایتخت ۴
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
عکس احمد مهران فر
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
یک اتفاق جالب در مورد سارا و نیکای پایتخت

 احمد مهرانفر بازیگر سریال پایتخت ۴ در صفحه شخصی خودش

در اینستاگرام گفته :  «به دلیل سفر «سارا و نیکا»

به خارج از ایران، برای ساخت سری چهارم سریال پایتخت

به دوقلو دختر همسان حدود سن ۱۲-۱۰ نیازمندیم…»
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , مازندران
کارگردان و بازیگران سریال پایتخت ۴ در شهر شیرگاه
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , مازندران
گریم بازیگران سریال پایتخت ۴
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , مازندران
بازیگران سریال پایتخت ۴ , داستان سریال پایتخت ۴
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , مازندران
بازیگران سریال پایتخت ۴ , داستان سریال پایتخت ۴
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
ارسطو و نقی معمولی در چین !
عکس احمد مهران فر در کنار مجید استرس
فیلمبرداری سریال پایتخت ۴ در کشور چین شروع شد

از جمع بازیگران اصلی تا امروز احمد مهرانفر و ژانگ منگ هان (چوچانگ)
عکس احمد مهران فر در کنار مجید استرس
تا امروز در چین جلوی دوربین سیروس مقدم رفتند و گروه تا یک هفته دیگر

در پکن کار خواهند داشت. تصویربرداری

سریال پایتخت ۴ از اوایل اردیبهشت ماه ۹۴ در مازندران ادامه پیدا خواهد کرد.
سریال پایتخت 4 , حضور بهبود در پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4

عکس یادگاری محسن تنابنده بازیگر نقش نقی معمولی در چین

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , ارسطو و برادر زن های چینی اش
ارسطو در چین
سریال های رمضان ۹۴

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , پشت صحنه سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4
احمد مهرانفر در مورد عکس بالا گفته :

 تو خیابونای پکن که می چرخم می بینم از ماشینای بی کیفیت چینی که این روزا تو خیابونای تهران و شهرای دیگه ی کشورم زیاد دیده می شه و روز به روز هم بیشتر می شه خبری نیست.اینجا اکثر ماشینایی که سوار می شن ماشینای روز و باکیفیت اروپایی و ژاپنی و کره ایی هستن،ماشینای چینی هم زیادن امااونام ماشینای با کیفیتی هستن که کاملاًبا نمونه های خارجی قابل رقابتن… براستی چرا از اون ماشیناو جنسای بی کیفیت تو کشور من زیاده ولی اینجا نیست یا اگه هست خیلی کمه؟
سریال پایتخت 4 , پشت صحنه سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4

اخ اخ اخ اخ عجب جایی اومدیم

عکس سلفی ارسطو و راحله در پایتخت ۴ روی دیوار بزرگ چین

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4

خشایار الوند نویسنده سریال پایتخت: نگارش ۷ قسمت از پایتخت ۴ تمام شد.

نویسنده سریال پایتخت ۴ نیز در این باره گفت: هفته آینده اولین سکانس سریال در داخل کشور، در شمال کلید خواهد خورد. وی افزود: هم اکنون سناریو برای ۷ قسمت این سریال به پایان رسیده است و به احتمال قوی سکانس شروع این فیلم در شمال آغاز می شود. بیشتر صحنه و فضای سریال در شمال کشور می گذرد.وی در ارتباط با حضور بیژن «شیب بام» گفت: کاراکترهای گوناگونی در فیلمنامه وجود دارد که سیروس مقدم و محسن تنابنده باید ببینند از حضور وی در این فیلم چگونه استفاده کنند یا اصلا شرایط برای بازی بیژن با چنین وضعیت روحی که دارد، مناسب تلقی می شود؟

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4

احمد مهران فر بازیگر پایتخت ۴ در چین

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4

داستان و عکس های بازیگران سریال پایتخت ۴

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4

چون سریال پایتخت ۴ قرار است در ماه رمضان پخش شود

قصه آن هم در همین ماه اتفاق می‌افتد و خانواده نقی به

دلیل روزه ‌داری به سفر نمی ‌روند و همه ماجراهای قصه در شمال رخ می‌ دهد

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4

داستان و عکس های بازیگران سریال پایتخت ۴

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4

تمام بازیگران این سریال در شیرگاه در حال بازی این سریال هستند – اردیبهشت ۹۴
این طور که مشخص است ارسطو (پسر خاله نقی معمولی) یکی از پرسرو صداترین کاراکتر‌ های پایتخت ۴ است. ارسطو که در سری سوم پس از دردسرهای فراوان با چوچانگ ازدواج کرد در سری چهارم به چین می‌رود و در مسیری مستند گونه به نحوی به معرفی چین می‌پردازد. ارسطو یکی از کاراکتر های اصلی این مجموعه است که ابتدای سری اول حضور پررنگی در قصه داشته است.

در دو سری اول، بخش قابل توجهی از زمان سریال به ماجرای خواستگاری های ارسطو اختصاص داشت و سرانجام در سری سوم از همسر چینی او رونمایی شد اما حالا در قسمت در چهارم مجموعه قرار است بحث پدرشدن ارسطو مطرح شود.در حال حاضر تمام بازیگران این سریال در شیرگاه در حال بازی این سریال هستند.این طور که مشخص است ارسطو (پسر خاله نقی معمولی) یکی از پرسرو صداترین کاراکتر‌های پایتخت ۴ است. ارسطو که در سری سوم پس از دردسر های فراوان با چوچانگ ازدواج کرد در سری چهارم به چین می‌رود و در مسیری مستند گونه به نحوی به معرفی چین می‌ پردازد. ارسطو یکی از کاراکتر های اصلی این مجموعه است که ابتدای سری اول حضور پررنگی در قصه داشته است. در دو سری اول، بخش قابل توجهی از زمان سریال به ماجرای خواستگاری های ارسطو اختصاص داشت و سرانجام در سری سوم از همسر چینی او رونمایی شد اما حالا در قسمت چهارم مجموعه قرار است بحث پدر شدن ارسطو مطرح شود.
خبر جدید : سارا و نیکا در سریال پایتخت ۴ هستند

سارا و نیکا پایتخت 4

همانطور که قبلا گفته بودیم به دلیل سفر سارا و نیکا به خارج کشور حضور این دو بازیگر نوجوان در سریال پایتخت ۴ منتفی بود تا اینکه سارا و نیکا که مقیم کشور سوئد هستند، از این کشور به تهران سفر کردند تا در سریال پایتخت ۴ حضور داشته باشند ! گروه تولید این سریال که پیشتر از این در گفت‌وگو با رسانه‌های بسیاری اعلام کرده بودند که این دو قلو به دلیل پرداختن به درس و از این قبیل موارد نمی‌توانند در سری چهارم پایتخت حضور پیدا کنند، به یکباره تصمیم بر این گرفتند که از سارا و نیکا در این سریال استفاده کنند. گروه سازنده پایتخت قبل از این اعلام کرده بودند از یک دو قلوی مازنی برای حضور در این سریال استفاده می‌کنند.

نسرین نصرتی , پایتخت 4

نسرین نصرتی در سریال پایتخت که در نقش فهمیه همسر بهبود و خواهر نقی معمولی رو برعهده دارد در مورد سری چهارم پایتخت به خبرنگار خبرگزاری فارس میگوید:حدود ۲۰ روز است که در شیرگاه و در منطقه‌ای به نام زیرآب مشغول تصویربرداری هستیم. در سری چهارم مهران احمدی که نقش همسر من را در سریال ایفا می‌کرد، حضور ندارد و ما می‌بینیم که در قصه به ماموریت رفته، اما آنطور که شنیدم امیدوارم ایشان تا پایان تصویربرداری به ما ملحق شوند. نسرین نصرتی در ادامه گفت:  به دلیل عدم حضور بهبود، من همراه با پسر شش ماهه‌ ام به نام بهروز که از بین بومی‌ های همین شهر انتخاب شده است، در کنار خانواده نقی زندگی می‌کنیم.

عکس های جدید از پایتخت ۴

سریال پایتخت 4 , پشت صحنه سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4

احمد مهران فر : قبل از گریم با بچه های دوست داشتنی گروه گریم

سریال پایتخت 4 , پشت صحنه سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4

خانه ارسطو در پایتخت ۴

سریال پایتخت 4 , پشت صحنه سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4

در اتاق گریم
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , پشت صحنه سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4

سریال پایتخت 4 , ارسطو و برادر زن های چینی اش

جناب ارسطو و برادر زن های چینی اش “هان” و “چی”
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , حضور بهبود در پایتخت 4

حضور مهران احمدی احتمالا در قسمت های پایانی پایتخت ۴

بهبود فریبا در قسمت های پایانی سریال پایتخت ۴ ایفای نقش خواهد کرد. این بازیگر سینما و تلویزیون که پیش از این اعلام کرده بود به دلیل بازی در فیلم جدید نرگس آبیار نمی‌تواند با «پایتخت»ی‌ها همکاری کند، اعلام کرد: همان‌طور که تهیه‌کننده سریال «پایتخت» – خانم الهام غفوری – درباره حضورم در «پایتخت ۴» اطلاع‌رسانی کرده، قرار است در سری چهارم این مجموعه باشم و تا به حال هم یکسری صحبت‌هایی شده است.

وی افزود: همان‌ طور که خانم غفوری اعلام کرده‌ اند ممکن است در قسمت‌ های پایانی پایتخت، «بهبود» را از سفر بازگردانند. برای حضور قطعی‌ام در «پایتخت ۴» باید یکسری هماهنگی‌هایی انجام شود، به دلیل اینکه من همچنان در فیلم خانم آبیار مشغول بازی هستم. بازیگر نقش بهبود در سریال «پایتخت» در پایان خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که در «پایتخت ۴» هم حضور خواهم داشت؛ چراکه «پایتخت» سریال خوبی است و همه مردم آن را دوست دارند، بنابراین آنچه مردم دوست دارند من هم دوست دارم.
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
عکس احمد مهران فر در کنار مجید استرس

عکس احمد مهران فر در کنار بیژن
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
فیلمبرداری پایتخت ۴ در لوکشینهایی واقع در مازندران همچنان ادامه دارد

که هرازگاه تصاویری از فیلم در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
 سریال پایتخت 4 , مازندران

فیلمبرداری پایتخت ۴ در مازندران
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , مازندران
…………..
عکس های جدید از پشت صحنه پایتخت ۴ – خرداد ۹۴
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4

پایتخت ۴ داستان خانواده معمولی را روایت می کند که این بار به چین سفر می کنند. لوکیشن سری چهارم سریال پایتخت در مازندران فیلمبرداری شده است. البته تنها لوکیشن پایتخت ۴ در مازندارن نیست بلکه در شیرگاه، سی کیلومتری شهر مازندران و همچنین در شهر پکن چین نیز سکانس هایی فیلمبرداری میشود .
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4

از ویژگی های مجموعه پایتخت ۴ می توان به همدلی، مهربانی، احترام به بزرگتر و ایجاد فضای شاد و مفرح پی برد . از دیگر ویژگی های این سریال این است که اولین سریالی است که به مجموعه چهارم خود می رسد و این نشان دهنده محبوبیت این سریال در بین خانواده های ایرانی می باشد . محسن تنابنده، علیرضا خمسه، احمد مهران فر و ریما رامین فر بازیگران اصلی سریال پایتخت هستند .در ادامه با ما همراه باشد تا پشت صحنه پایتخت ۴ را مروری کنیم و عکس های پشت صحنه این سریال را با هم نظاره کنیم.
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4

عکس پشت صحنه سریال پایتخت ۴
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4

گزارش از پشت صحنه پایتخت در رمضان ۹۴

پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4

عکس ریما رامین فر با سارا و نیکا
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4

عکس محسن تنابنده با سارا و نیکا
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4

عکس پشت صحنه پایتخت ۴
پشت صحنه پایتخت 4 , عکس های پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4

پشت صحنه سریال پایتخت ۴
پشت صحنه پایتخت 4 , عکس های پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4

پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 , عکس های پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4

عکس لوکیشن پایتخت ۴
پشت صحنه پایتخت 4 , عکس های پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 ,پایتخت 4,عکس های پشت صحنه پایتخت 4

………………………….

گروه پایتخت این روزها در شیرگاه و زیرآب استان مازندران کماکان در حال کار هستند و پیش ‌بینی می شود که تا پایان ماه مبارک رمضان تصویربرداری سریال ادامه داشته باشد. تا امروز ( ۲۰ خرداد ۹۴ ) تصویر برداری نیمی از سریال به پایان رسیده و حدود ۱۰ قسمت از سریال مونتاژ شده که مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد.

پشت صحنه پایتخت 4 , عکس های پایتخت 4

صحنه ایی از پایتخت ۴

پشت صحنه پایتخت 4 , عکس های پایتخت 4

پشت صحنه پایتخت 4 , عکس های پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت 4 , عکس های پایتخت 4

الهام غفوری تهیه کننده پایتخت در گفتگویی با ایسنا آخرین اخبار و اطلاعات سریال را عنوان کرد : قسمت اول پایتخت ۴ پنجشنبه – ۲۸ خرداد ۹۴ با انتخاب بازیگر نقش هما (ریما رامین فر) در شورای شهر آغاز می‌شود. پایتخت ۴ اتفاقات و قصه ‌های متفاوت و ویژه‌ای دارد که امیدوارم سری جدید این مجموعه نیز همچون سری‌ های قبل مورد اقبال تماشاگران تلویزیون قرار گیرد.

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4

الهام غفوری اضافه کرد: قصه سریال پایتخت ۴ همچنان در حال نگارش است. تا پایان ماه مبارک رمضان درگیر تصویربرداری هستیم و بر مبنای قصه احتمال دارد تغییر لوکیشن هم داشته باشیم و بازیگران دیگری نیز به کار اضافه شوند اما فعلا در همان شیرگاه مازندران مشغول به کار هستیم

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت ۴

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
پشت صحنه پایتخت ۴

سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
سریال پایتخت 4 , بازیگران سریال پایتخت 4 , داستان سریال پایتخت 4
ماجرای حضور بیژن در پایتخت ۴ را اینجا بخوانید

….
محسن تنابنده





-------------------------------------------



پسر ریما رامین فر و پایتخت 4 + تصاویر
ریما رامین فر و محسن تنابنده
ریما رامین فر و محسن تنابنده
ریما رامین فر بازیگر نقش هما در پر مخاطب سریال پایتخت 3 ایفای نقش میکند او میگوید پسرش مخالف بازی اش در پایتخت 4 است.
بازدید : 102235 نفر

سریال نوروزی پایتخت 3 به کارگردانی سیروس مقدم برای نوروز 93 آماده میشود و هر شب در ایام نوروز از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.
سریال پایتخت 3
سریال پایتخت 3

 

ریما رامین فر بازیگر نقش هما در سریال «پایتخت» درباره سری سوم این سریال اظهار کرد: هما در این سری تغییر خاصی نمی کند اما موقعیت های جدیدی در قصه شکل گرفته که این شخصیت را هم درگیر خود می کند. سری سوم سریال ما انس زیادی با زندگی مردم و مشکلاتشان دارد و حضور ارزش ها در آن، کمک می کند مخاطب قصه ما را راحت تر باور کند.
ریما رامین فر در سریال پایتخت 3
ریما رامین فر در سریال پایتخت 3


وی با ابراز امیدواری نسبت به ماندگار شدن این سری از سریال، در این باره که آیا «پایتخت» سری چهارم خواهد داشت یا خیر؟ این موضوع را بسته به خواست مردم دانست و در عین حال در خصوص سختی های تولید کار تصریح کرد: آیین پسرم می گفت دیگر «پایتخت 4» را بازی نکن! او نقطه پایان کار من را مشخص کرده است.
محسن تنابنده و ریما رامین فر در پایتخت 3
محسن تنابنده و ریما رامین فر در پایتخت 3

 

بازیگران: محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین فر، سارا و نیکا فوقانی اصل و علیرضا خمسه، بازیگران مهمان: مهران احمدی، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و جمعی از بازیگران تئاتر.
احمد مهرانفر و محسن تنابنده در سریال پایتخت 3
احمد مهرانفر و محسن تنابنده در سریال پایتخت 3

نظرات 8 + ارسال نظر
diana پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:33 ب.ظ

واقعا خییییلی خییییلی ممنون وسپاسگزاریم از تمامی بازیگران ودست اندر کاران این سریال جذاب ودوست داستنی.به جرات میشه گفت بهترین سریال وبهترین فیلمی که تا حالا از صدا وسیما پخش شده همینه.که توی دل مردم شادی ونشاط ومیذاره وصمیمیت ومهمون خونه ها میکنه خدا خیرتون بده.ما از وقتی این فیلم ودیدیم اتفاقا نظر خییییلی خوبی به مازندرانیای عزیز پیدا کردیم.به نظرم همشون ماهن.

زهیر سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 03:41 ب.ظ http://zoheir.general@gmail.com

من اهل مازندران هستم و به شدت این سریال آموزنده و خانواده محور را دوست دارم و بارها و بارها شاهد تأثیر مثبت و ایجاد فضای شاد و مفرح این سریال در فضای جامعه و خانواده بوده ام. بنده این سریال زیبا و پرطرفدار که حتی در تمامی دنیا هوادار دارد را از سری اول تا حال ضبط کرده و اگر بگویم هرشب بی شک غلو نکرده ام هر شب من و همسرم آن را می بینیم و این سریال را یکی از بی نظیرترین سریال های صدا و سیما می دانم و به ان افتخار میکنم. ساده زیستی ، خانواده محوری، احترام به بزرگتر، صفا و صمیمیت در عین مشکلات ریز و درشت برجسته نمودن معنویت و توکل برخدا داشتن و نکات آموزنده بسیار زیاد دیگری که در این مجال نمی گنجد همه و همه باعث جذب طرفداران بسیار در بین تمامی ایرانیان شده است. زنده باد بر محسن تنابنده سیروس مقدم و دیگر دست اندرکاران این اثر زیبا و بی بدیل.
امیدوارم این هنرمندان عزیز به تولید و ساخت سری های بعدی پایتخت نیز همت بنهند چرا که واقعا خانواده آقای معمولی و خاندانش را همچون خانواده خودم می دانم و دوستشان دارم
ارادتمند

با سلام
نوشته زیبای شما را آقا زهیر بر روی وبلاگ رها ماهرو می گذارم
منتظر مطالب دیگر شما هستم

احمد دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:00 ق.ظ

سلام .. روزبخیر .. اختیار دارین خانم... خوشحال میشم در کنار دوستان و همچنین شما مطالب تازه ای یاد بگیرم .. ضمنا اسم کامل من احمد آگه هستش .. بازم ممنون... روز خوش

سلام آقای آگه
متشکرم از نقد های پخته و خوب شما
پس از این بعد نوشته هایتان را با اسم کاملتان در وبلاگ رها ماهرو خواهم گذاشت .
منتظر نقد های زیبای شما هستم .

نیما دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 03:56 ق.ظ

نامه سرگشاده به محسن تنابنده، سیروس مقدم ، الهام غفوری و تمامی عوامل سریال پایتخت
بارها گفته ایم و اکنون نیز می گوییم ظرفیت ما مازندرانی ها بالا است که شما تاکنون توانسته اید مجموعه سریال های پایتخت را بسازید و این را نیز اعلام می کنیم در صورتی که از مازندران سریال غیر طنز با زبان مازنی نه سبک صحبت عوامل پایتخت برای کل کشور پخش می شد آن وقت نگرانی ما در مورد ساخته های شما کمتر بود اما در این میدان خالی که فقط پایتخت در حال معرفی مازندرانی ها به کل کشور می باشد ما نگران هستیم، نگران اینکه این فرهنگ غنی و این مردمان دوست داشتنی چقدر خوار و سخیف به کل کشور معرفی شوند.
آنچه برای ما بسیار عجیب است اصرار شما برای ادامه این سریال است خودتان بهتر از هر کس دیگر می دانید که تاکنون مخالفت های بسیار زیادی با سریال پایتخت شده است اما شما به طرز مشکوکی همچنان به ساخت آن ادامه می دهید مگر نمی گویید هنرمند دوست مردم است چرا به صدای آن بخشی از جامعه که مخالف ساخت این سریال می باشند توجه نمی کنید هنری که بخواهد جامعه را دو دسته کند دیگر نمی توان آن را هنر نامید.
باید گفت که مولفه‌های مثبت سریال ، صرفاً در روبنا قرار گرفته و آن‌چه در ذهن مخاطب می‌ماند زیرمتن و فکر اثر است وقتی سریال مشمول گذر زمان می‌شود سکانس‌های مثبت روبنایی آن در ذهن مخاطب کم رنگ می شوند و تصاویری از شخصیت هایی ساده ، بی‌فکر و لجوج از کاراکترهایی مازندرانی در ذهن مخاطب به‌جا می‌ماند.
این چگونه سریالی است که پس از 4 مجموعه آن هنوز بخش قابل توجهی از مردم کشور متوجه این موضوع نشده اند که مازندران دارای یک زبان مستقل می باشد و این ذهنیت در آن ها بوجود آمده که نحوه صحبت کردن عوامل این سریال همان زبان مازندرانی است باید یادآور شویم که این زبان مختص مازندران نیست بلکه روستاهای شمال تهران، کرج، بخش هایی از گلستان و سمنان را نیز شامل می شود .
این گونه سریال ها در فضای کنونی جنبه تخریبی داشته و باعث افزایش احساسات قومی و کم رنگ شدن احساسات ملی می شود اگر فضای کشور بدانگونه بود که فیلم های متعددی برای اقوام کشور ساخته می شود و فرهنگ هر قومی بخوبی و به درستی به بقیه مردمان کشور معرفی می شد آن وقت می توانستیم سریال های این چنینی را تحمل کنیم.
در حالی که اقوام کشور آشناییت خاصی نسبت به فرهنگ یکدیگر ندارند بهتر است فرهنگی خوب معرفی شود یا اصلا معرفی نشود چونکه دوباره ساختن و اصلاح نگرش های غلط بسیار دشوار تر از معرفی اولیه است.
باید اشاره کرد که آیتم‌هایی وجود دارد که به عنوان شعار در متن گنجانده شده است. مانند احترام به بزرگتر، خانواده دوستی، مهمان‌نوازی، حفظ محیط زیست و مواردی از این دست. اما معادل آن، برخی رفتارهای زشت و پرخاشگرانه، توهین، حسادت و بی احترامی های مکرر فامیل نسبت به یکدیگر نیز وجود دارد اگر به اصول فیلم سازی توجه شود این سریال در بسیاری از قسمت های آن عملا و بوضوح تمسخر را در پیش گرفته است.
بیان این استدلال که همچین افرادی در مازندران وجود دارند ضعیف ترین استدلال در حمایت از این سریال است ما می دانیم و شما هم بهتر از ما می دانید که هر فرهنگی نقاط ضعف و قوت خود را دارد اما وقتی بصورت انحصاری شروع به نمایش نقاط ضعف یک فرهنگ می کنید و همه مردمان آن فرهنگ را بدین گونه معرفی می کنید آنوقت ما چه انتظاری از یک بیننده نا آشنا داشته باشیم.
وقتی چند سری از سریالی به نام «پایتخت» ساخته می‌شود و تاکید می‌شود که همه مازندرانی هستند و در دیالوگ‌ها به طور مداوم نام مازندران تکرار می‌شود و اثراتی از مازندرانی در سراسر آن موج می زند ، «نقی» دیگر فرد نیست بلکه نماد مردم مازندران است.
اینکه برای خنده بخشی دیگری از جامعه را از خود برنجانیم لطیفه و طنز نیست بلکه معنی مسخره کردن را دارد و همانطور که خودتان می دانید این اتفاق متاسافانه برای برخی از اقوام دیگر کشور افتاده و هر جامعه شناسی این نوع لطیفه و طنز که بر مبنای تمسخر می باشد را رد کرده و آن را سمی برای کشور می داند اکنون سریال شما هم به این مرحله رسیده و در حال ایجاد ذهنیتی منفی از مردمان مازندران در بقیه اذهان کشور است.
محکوم کردن صدا و سیمای مازندران نیز به نوعی سفسطه و پرت کردن افکار از موضوع است، ما بخوبی می دانیم که ساخته های آنها گاهی اوقات بسیار ضعیف است اما هر چه که بسازند و هر چه قدر هم که ضعیف باشد به زبان مازندرانی است و برای مردم این خطه پخش می شود و یک فرد نا آشنا به مازندران اصلا نمی تواند زبان آن را متوجه بشود اما سریال پایتخت دقیقا در نقطه مقابل قرار می گیرد .
کدام طنز ساز حرفه ای کشور تاکنون چنین سریال هایی ساخته است و کدام کارگردان با وجود این همه مخالفت بر ساخت فیلم خود تا این حد اصرار کرده است طنز هایی بوده که شبهاتی را داشته اند ولی تابحال هیچ طنزی این گونه یک قومیتی را نشانه نگرفته بود حتی در آزاد ترین کشورهای دنیا نیز پس از اکران یک فیلم در صورت وجود مخالفت هایی در حد سریال پایتخت ساخت سری های بعد آن توسط خود کارگردان و تهیه کننده جهت احترام به مخالفان و رعایت اخلاق فیلم سازی قطع می شود نه به زور نهاد های حکومتی.
در مجموع باید گفت در این سریال صداقت و سادگی، بهانه‌ای شد تا یک سری آدم‌های‌ «نافرم» به عنوان شخصیت مازندرانی معرفی شوند. آدم هایی که در اکثر لحظات داستان ، مصداق هایی روشن از بلاهت را به همراه داشته و امروز پس از پخش چهار فصل از این سریال، در پیامک ها ، بلوتوث ها و در محاورات روزمره مردم ، تصویری کاریکاتور گونه از مازنی ها را تداعی می کنند.
ما در پایان اعلام می کنیم همانطور که هر پدیده ای مطلقا بد نیست در سریال پایتخت نیز جنبه های مثبت فراوانی هست، به طبع آن بدلیل ضعف بنیادی در فیلم نامه آن، در بسیاری از قسمت های آن بوضوح به قومیت مازندرانی توهین شده است ما نه از صدا و سیما و نه از مسئولان مربوطه بلکه از عوامل این سریال درخواست می کنیم جهت احترام به نظرات مخالفان، ساخت این مجموعه سریال ها را متوقف کنند.
گروه مخالفان ساخت و پخش سریال پایتخت

https://www.facebook.com/groups/mokhalefan.paytakht/

با سپاس از مطلب شما
این نوشته را با نام شما بر روی صفحه اصلی وبلاگم قرار می دهم .
از گروه شما متشکرم . امیدوارم مدیران صدا و سیما نوشته شما را خوانده و به آن توجه لازم را بنمایند .
رها ماهرو

احمد یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 08:56 ب.ظ

سلام .. اساسا 4 مجموعه پایتخت به دلیل اینکه یک فضای صمیمی و مردمی رو ایجاد کرده مورد استقبال خیلیا قرار گرفته از جمله خود من که هر شب دنبال میکنم .. به نظر من وقتی بیننده یه سریالی رو که خودش و زندگیش و اونطوری که هست تو اون سریال میبینه قطعا جذب سریال خواهد شد . و فک میکنم پایتخت این حسن و داره که زندگی عادی مردم رو اونطوری که هست با یه زبان ساده و روان داره نشون میده .. همین باعث شده مردم بیشتر بپسندن ... اساسا مردم مجموعه هایی که زیاد تجملات رو نشون نمیده و بیشتر حوالی کوچه پس کوچه های پایین شهر و یا یه قشر هم تراز خودشون رو میبینن بیشتر استقبال میکنن. مجموعه پایتخت همیشه فضای نوروز و عید داشته و به خاطر همین ضبط 13 الی 14 قسمت بسیار کار و قویتر از ضبط مثلا 1 ماهه میکنه .. پایتخت 4 طاهرا برخلاف 3 مجموعه دیگه زیاد حرفی واسه گفتن نداره و تا الان داستان روال عادی خودشو در قالب یک زندگی ساده و روزمره البته با چاشنی طنز داره پیش میبره( خصوصا کل کل نقی و ارسطو) و فعلا بیننده نتیجه خاصی از این مجموعه نگرفته .. شایدم بخاطر اینه که مدت ضبط بیشتر شده و یدفه از فضای عید به فضای ماه رمضان تغییر کرده .. باید منتظر بمونیم قسمتهای بعدی چه پیامدی رو واسه مخاطبین خودش داره ...

آقای احمد آگاه خیلی ممنون از نکاتی که یادآوری فرمودید این متن شما را هم با نام احمد بر روی سایت می گذارم . راستی اجازه می دهید اسم شما را کامل در کنار نقدهایتان بگذارم ؟ باز هم منتظر نظرات خوب شما هستم .
رها ماهرو

نگین یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 02:13 ب.ظ

واقعا خیلی سریال جذاب و دیدنی هستش.....ولی در فیلم نامه ی پایتخت 4 مشکی هست اینکه در این فیلم همه ی مردهایی که ایفای نقش می کنند بیکار اند و شغل دارند از جمله نقی که تا لنگه ظهر می خوابه و خانومش صبح زود بلند میشه و می ره سر کار و این نقطه ی ضعف این فیلم رو نشون می ده.واینکه نقی در این فیلم به همسرش اصلا احترام نمی گذاره و سعی میکنه خودش رو در همه ی امور دخالت بده.

میثم پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:00 ب.ظ

کجاش مزخرفه برو یه دقیقه ببینیش بعد بیا قدقد بکن

وحید سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 02:35 ق.ظ

سریال بسیار مزخرفی هستش از همان سری اول تا الان . من هرچی سعی میکنم ببینم نمیتونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد