رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال شمعدونی

 اعتراض گسترده مخاطبان مجموعه شمعدونی


  رها ماهرو : سریال شمعدونی که انتظار می رفت با کارگردانی سروش صحت به جایگاه موفقی در بین تماشاگران دست پیدا کند اما مخاطبان پر و پا قرص سریال های تلویزیونی و سروش صحت کارگردان موفق سریال های ساختمان پزشکان و پژمان را ناامید کرد . این سریال که از چند ماه قبل با تبلیغاتی خبر ساختش منتشر شده بود و همه انتظار دیدن یک سریال به یاد ماندنی و آموزنده را داشتند متاسفانه نتوانست رضایت مخاطبان را بدست آورد و باعث اعتراض آن ها نسبت به این سریال شده است .





بخشی از نظرات ارسال شده برای رها ماهرو درباره سریال شمعدونی :



جز توهین به بزرگتر وبی احترامی چیز دیگه ای این فیلم نداشته است

مهدی
پنج‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:11 ق.ظ



واقعا سریال ضعیف و بی مزه ای هستش

علی
جمعه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 04:44 ب.ظ



Golzar

سارا
شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:48 ق.ظ



این فیلم هیچ چیز آموزنده ای نداره فقط توهین و بی احترامیه امیدوارم تو انتخاب سریال ها بیشتر دقت و توجه به عمل آید

سارا
شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:50 ق.ظ



واقعا برای صدا و سیما متاسفم سریالی در حال پخشه که نه تنها طنز نیست خیلی بیخود، ضعیف و پر از بی احترامیه!!!! واقعا که متاسفم

خسرو
شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:38 ب.ظ



چطور میتوان به بد بختی و بدبیاری مداوم یک خانواده محترم خندید علیرغمً بازی بسیار خوب بازیگران و کارگردانی قوی، داستان سریال بیشتر شبیه یک تراژدی است تا طنز، بیننده در حین و بعد از تماشای سریال اندوه گین شده و لبخندی بر لبانش نمیباشد.

کیا
یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 01:09 ق.ظ



هر موفع این سریال رو می بینم نا خودآگاه عصبانیت ، ناراحتی ، حرص ، حسادت می آد تو ذهنم...
این سریال بوئی از فرهنگی خانواده ایرانی نبرده...

متاسفم واسه سازندگان این سریال بی نهایت ابتدایی

مهدی
یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:22 ق.ظ



واقعا ساخت همچین سریال مزخرف و فوق العاده ضعیفی از کارگردان توانایی مثل آقای سروش صحت بسیار بعید و دور از انتظار بود .
آقای صحت بعد از کارهای زیبایی مثل ساختمان پزشکان و پایتخت دیدن سریال شمعدانی واقعا حالمونو گرفت .
این سریال جز رواج بی ادبی و بی احترامی به دیگران چیز دیگری ندارد . در ضمن بازی خیلی ضعیف و بی مزه آقای نادری هم نقش بازیگران توانایی مثل خانم فقیه نصیری را تحت شعاع قرار داده . تو رو خدا پخش این سریال رو ادامه ندهید و بیشتر از این اعصابمونو به هم نریزید .
ممنون . منتظر کارهای خوب شما هستیم.

بیتا
یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:04 ق.ظ



از آقای صحت به خاطر سریال به این خوب و قوی تبریک می گویم.
برای بعضی ها متأسفم که غیر واقع بینانه حرف میزنند.
قطعأ یکی از بهترین کارهای آقای صحت همین شمعدونی است.

مهدی
http://www.mehditalebian.blogfa.com
یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:44 ب.ظ



با این نظر که در این سر یال :
جز توهین به بزرگتر وبی احترامی چیز دیگه ای این فیلم نداشته است
کاملا" مـــــــــــــــــــــــوافــــــــــــــــــق ام.
واین خیلی بده که از سیما پخش شود.

رضا
یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:17 ب.ظ

http://doorbiin.blogsky.com/1394/02/07/post-76




نظرات 51 + ارسال نظر
نازنین جمعه 23 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 04:50 ب.ظ

به نظر منم جز رواج بی ادبی و بی احترامی به بزرگتر هاس ، برادر من از شخصیت عرشیا یاد گرفته و مدام حرف ها و کارهای عرشیا را تکرار میکنه

حمیدرضا پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:23 ب.ظ

جالبه. یه مدت اون اولا آقایون به سریال اعتراض میکردند که چرا اینقدر مردای فیلم زن ذلیلن و خانوما از فیلم دفاع میکردند. حالا خانوما با دیدن شخصیت زیبا مخالف فیلم شده اند و به آن خرده میگیرند. ول کنید این صحبت های بچگانه رو. سریال طنز یعنی همین دیگه. چقدر کم جنبه شدیم بعضیامون. سریال طنز باید بخندونه که الحمدلله میخندوند. شما باهاش نمی خندیدید؟ خب هیچ اشکالی نداشت میزدید یه کانال دیگه. اصلا میزدید شبکه آموزش که کلی هم بار آموزشی داشت براتون(!).ضمنا اگر سریال باعث ایجاد حالت تهوع در شما شد نباید صفت تهوع آور رو به اون نسبت بدین.ممکنه یه غذایی هم واسه شما حالت تهوع به وجود بیاره دلیل نمیشه بگید اون غذا تهوع آوره. نخیر با شما سازگار نیست. من و خیلیای دیگه سریال رو دیدیم و نه تنها حالت تهوع نگرفتیم بلکه کلی هم لذت بردیم و خندیدم. به بازی بسار خوب آقای ایزدی و آقای معجونی و آقای نادری، به تیپ بسیار بامزه و بانمک آقای نعمتیان، به تنبلی و خونسردی سعید، حتی به کار های آقای مشیری کلی خندیدیم و این یعنی سریال به عنوان یه سریال کمدی کاملا موفق بوده.

با تشکر از نظر خوب شما
نظرتان را بر روی وبلاگم به عنوان یک پست می گذارم تا همه بینندگان وبلاگم آن را بر روی سایت هم بخوانند خوشحال می شوم نظرات خوب و کامل شما را باز هم ببینم و بخوانم

تینا دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:49 ق.ظ

آقای صحت متاسفم براتون
چون به همه دخترای پاک سرزمینمون توهین کردین
دخترا تنها آرزوشون شوهرکردن نیست
متاسفم برای صدا و سیما که اجازه پخش این سریال تهوع آورو داده

شقایق دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:33 ق.ظ

بنظرمن سریال خیلی خوبی بود.
گاهی لازمه ما ببینیم توهین چقدر بده.یا اشتباهات دیگه مونو ببینیم...
فکر میکنم چیزایی که تو این سریال مطرح شد تو همه ی خانواده ها وجود داشته باشه.
کسایی که نمیخوان قبول کنن این خانواده اغراق آمیز شده ی یه خانواده ایرانیه چشم و گوششونو بستن.شایدم تو این کشور زندگی نمیکنن!
سریالی مثل پایتخت هم مشکلات و بدبیاری های پی در پی یه خانواده بود.
بنظرم مخالفت با این سریال ولی قبول داشتن پایتخت و ساختمان پزشکان و پژمان مسخرست.

حمیدرضا دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 08:39 ب.ظ

توضیح:احتمالا دارم آلزایمر میگیرم.چون هیچ یادم نمی آید که کسی را مورد خطاب مستقیم قرار داده باشم.

لاله دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:56 ب.ظ

آقای محترم, آقا حمید رضا, من هیچوقت از سریال در حاشیه حرف نزدم که داری میگی فقط اون به دردم میخوره. هیچ ناله ای هم در مورد این که "وای من چه قدر حرص میخورم" نکردم و به جنون نکشیدم و نه ممنون, هیچکدوممون به قرص آرام بخش احتیاج نداریم. (کوتاه تر عبارتی که نوشتم: حرف دهنتو بفهم)
دوست عزیز, شما که انقدر طرفداری زهره رو میکنی چرا اینو یادت نمیاری که این که نمیدونست طرف برادرش باشه یا شوهرش؟ یا این که سعی میکرد اصلا تو بیشتر موضوع ها دخالت نکنه؟ (وای خدای من چه نقش نمونه ای!) یا این که توی بیشتر اتفاق هایی که تو سریال افتاد اون هنوز تو بانک بود؟ یا این که تو نصف سریال سعی میکرد دنبال یه دلیل برای رو کم کردن معاون بانک باشه؟ یا این که موقعی که هوشنگ گفت میخوام آقای ترابی رو با سارا آشنا کنم هیچ اقدام جدیی نکرد؟ یا این که انقدر بیخیال بود که اصلا حواسش نبود که شوهرش یه بار اخراج شده؟ یا موقعی که همه از "مدرک نداشتن" دخترش حرف میزدن ازش دفاع نمیکرد؟ یا تنها اقدام درست و حسابیی که کرد بعد عروسی بود؟(از نظر من فقط بعد عروسی بود که یه ذره شخصیت پیدا کرد. اگه یادتون بیاد اون قضیه ی در خونه رو بستن هم مال بعد از عروسی بود که تازه فهمیده بود خانوادش چه وضعیت خرابی داره)
بابا "نقش اصلی را در تحکیم بنیان خانواده"!!!!
بعدشم, این جور شخصیتی مثه هوشنگ (به اندازه استن لورل در عین حماقت فوق العاده در حین دعوا تا این حد باهوش) تو ناصر (ساختمان پزشکان) و حتی تو *سرفه*پاتریک ستاره از باب اسفنجی*سرفه* هم پیدا میتونیم بکنیم!!! (LOL)
و بعدشم, این که شیرین و هوشنگ هر بهونه ای پیدا میکردن که بگن عطا معتاده خیلی خنده دار بود؟ یا سو استفاده ی جهانگیر از خانواده ی اونا برای پس دادن ماشین خیلی قهقه آور بود؟ یا این که عطای بیچاره داشت برای از دست رفتن ماشینش سکته میکرد خیلی صحنه ی خنده آوری بود؟اگه برای شما این طوریه که من متاسفم براتون.
شما مثل این که از جوک "ده بار کتک زدن دزد" و "ده بار سعی به اجرای خواستگاری آقای ترابی و سارا" که فقط تکرار میشدن هم خیلی لذت بردین نه؟
به این که کارگردان حوصلش نمیکشیده که اون پنج دقیقه ی آخر قسمت ها رو یه جوری پر کنه هم خندیدین نه؟ (مثال: اون جایی که تا پنج دقیقه ی متوالی هوشنگ از سعید میپرسید: تو درخت دوست داری؟)
به این که قسمت آخر (که بیشترش تو اتوبوس بود) و یه فیلری بیش نبود تا به اون زمینا برسن هم قهقه زدین آره؟
اگه شما این سریال رو دوست دارین اشکالی نداره. اگه فکر میکنین برای شما این اغراق نیست که "بهترین سریال کمدی غیر اپیزودیکی" باشه همون بهتر که به نظرات مردم اهمیت ندین (که اصلا حرمت نمیزارین)
(سخن آخر:*Pocker face*)

حمیدرضا یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:03 ب.ظ

دوستان عزیز جوری بند کرده اند به اخلاقیات و مسائل انسانی که گویا قرار است هر فیلم کمدی ای کلاس اخلاق باشد.این همه سریال بی روح و بی محتوا در این رسانه ملی میبنیم و چیزی نمی گوییم اما در مقابل یک سریال کمدی که انصافا از لحاظ خلق موقعیت کمدی بدون توسل بیش از اندازه به شوخی های کلامی برترین کار سروش صحت و گواهی محکم بر پییشرفت او در امر فیلمسازی و شناخت کمدیست چنین عجولانه اتخاذ موضع میکنیم.جالبتر کسانی اند که از آشغالی که «در حاشیه» نام داشت حمایت میکردند و شمعدونی را ضعیف میدانستند.
اما در مورد شخصیت پردازی باید گفت که تمام شخصیت ها نسبتا خوب از آب در آمده اند و البته برخی جای کار بیش تری داشتند.اینکه شما از دیدن رفتار هوشنگ حرص میخورید طبیعی است و به این دلیل است که او ذاتا انسان حرص درآریست و با وجود حدود پنجاه سال سن هنوز در موارد بسیاری از خود رفتار کودکانه ای بروز میدهد. و این یعنی شخصیت پردازی. و من افرادی نظیر هوشنگ را در واقعیت دیده ام.البته شکی نیست که شخصیت او غلو آمیز و دارای اغراق است که البته هیچ اشکالی ندارد؛چه اینکه این ذات کار کمدیست. مثلا شما کدام آدمی را میشناسید که به اندازه استن لورل در عین حماقت فوق العاده در حین دعوا تا این حد باهوش باشد؟ و اما کسانی که هوشنگ را احمق و بی مصرف توصیف میکنند و با دیدن رفتار او تا مرز جنون میروند بهتر است از داروهای آرامبخش استفاده کرده و تا زمان بهبودی سراغ فیلم های کمدی نروند.
بازی های سریال بسیار یکدست هستند که بخشی از آن به توانایی بالای سروش صحت و بخش دیگر به تئاتری بودن گروه بازیگری فیلم باز میگردد چرا که اساسا بازیگری تئاتر سخت ترین نوع بازیگریست.
لحن فیلم و جنس شوخی ها دارای ثبات بسیاریست و باعث میشود تا بدانیم که با سریال شمعدونی طرفیم نه سریالی دیگر.
نکته مثبت دیگر توانایی بالای نویسندگان سریال در استخراج شوخی و خلق موقعیت های کمدی بسیار متنوع از یک داستان به هم پیوسته است.اغراق نیست اگر بگوییم شمعدونی بهترین سریال کمدی غیر اپیزودیکی است که در تمام این سال ها از تلویزیون شاهد پخشش بودیم.
و اما میرسیم به مساله اخلاقیات که مشکل اصلی بینندگان با سریال و علت نادیده گرفته شدن زحمات فراوان گروه فیلمسازی در خلق یک کمدی نوآور و بدیعست.
بر خلاف عده ای که شمعدونی را مروج بی اخلاقی و بی احترامی میدانند پیام های اخلاقی نیز در فیلم به چشم میخورد.البته آنقدر درشت نیستند که هر چشمی آنها را ببیند. به عنوان مثال بی تربیتی عرشیا را میبینیم اما علتش را در شخصیت مادر او جستو جو نمی کنیم.
نمونه ای دیگر: زهره به عنوان یک مادر و یک همسر نقش اصلی را در تحکیم بنیان خانواده ایفا میکند.نماد آن سکانسیست که خانواده برای خرید زمین میروند و یادشان میرود در خانه را ببندند. این جا زهره است که به یاد این موضوع می افتد و لنگ لنگان می آید و در را میبندد و به این ترتیب از خانه حفاظت میکند.
برای سروش صحت آرزوی موفقیت دارم.او در حال تبدیل شدن به بهترین کارگردان کمدی ایرانیست.
و توصیه ام به کسانی که با دیدن اینگونه فیلم ها به جای خندیدن حرص میخورند اینست: خونسرد باشید و سعی کنید به راحتی بخندید.فقط همین.
و اما سخن آخر:کسانی که شمعدونی را نمیپسندند و نمی فهمند همان بهتر است که بروند در حاشیه!

فاطمه شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:46 ب.ظ http://funnytext.blogfa.com

این فیلم داشت واقعیت های جامعه رو نشون میداد که بزرگتری و کوچکتری داره بی معنا میشه به این قسمتش هم فکر کنید
من که خیلی دوسش داشتم

لاله شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:29 ب.ظ

با سلام,
(طرفداران سریال شمعدونی لطفا ادامه رو نخونن)
سروش صحت... بابا تو که سریال محبوب من "ساختمان پزشکان" رو درست کردی آخه چرا این... این.... چییییزو درست کردی؟ (بله, من فک میکنم ساختمان پزشکان سریال خوبی بود... حداقل در مقایسه با این "چیز")
این سریال از نظر من نه تنها خنده دار نبود بلکه خیلی خیلی خسته کننده بود, یا یه ماجرا رو فقط کش میدادن (مثال: سعید میخواد باغبون بشه... خب که چیییی؟ برو سر خود داستان!) یا یه جوک لامصصصصصصب رو ده دفعه تکرار میکردن. به طوری که اگه 10 قسمت رو هم نمیدیدی باز هم چیز زیادی از دست نمیدادی (من با لحن تمسخر: تو رو خدا چند بار دزدیده شدن ماشین یه نفر خنده دار ترین چیزی نیس که تا حالا دیدین؟ هر هر هر)
توی این سریال مشکل اینجاس که دلت برای هیچکی نمیسوزه و با هیچکی احساس همدردی آنچنانی نمیتونی بکنی. خود داستان به طرز شگفت آوری مسخره و توهین آمیز بود که "مثلا" خواسته بود نشون بده مشکلات خانواده های الان چیه ولی با زیاده روی و اغراق و "تکرار" گند زده بود تو همه چی. (بچه ها و کودکای عزیز ایرانی! از این به بعد هر کار بدی که عشقتون کشید بکنین چون هیچکی به خاطر سن کمتون اهمیت نمیده! هر هر هر)
و حالا شخصیت ها: هوشنگ یکی از بی مصرف ترین, احمق ترین, خیانتکار ترین و عذاب آور ترین .... چیزاییه که من تا حالا دیدم (حتی نمیخوام از کلمه ی شخصیت برای این یارو استفاده کنم) ,
سعید نقش فیلر داره (یعنی یا هیچ کاری نمیکنه یا به همه چی گند میزنه)
عطا یه زن ذلیل عروسی- خراب-کن به درد نخوره که حتی از حق خودش هم نمیتونه دفاع کنه (مثال: هوشنگ مییییکشمت)
شیرین یک نمونه ی وحشتناک از یه عروس تو خانواده ی شوهر و یه الگوی مادرانه ی "اهریمنی" هست که انگار رسما از دماغ فیل افتاده (زبان انگلیسی و بخور بخورش هم تو حلقش)
من با عرشیا کاری ندارم چون اگه به خاظر اون "مثلا مادر" نبود این طور بی ادب نمیشد.
سارا هم که به جز نقش یه دختری که به خاظر مدرک تحصیلیش هی سر کوفت میخوره نقش دیگه ای نداشت.
زهره یه شخصیت کاملا کمرنگ و بی تاثیر و بی توجه به چیزای دور و برش و مخصوصا به اون شوهر بی عرضشه که تقریبا نصف سریال با نوز نوز ها و شکایت های اون از "معاون بانک" میگذره (ما فهمیدیم که زهره معاون نشده! باشه کارگردان؟ انقدر رو اونا تمرکز نکن!!!)
دوست سارا و بابا رضا هم دو تا شخصیت بیخود هستن که هیچ تاثیری رو خود داستان نداشتن و آقا دزده ی قصه ی ما هم زیادی روش تمرکز شد و همین باعث شد که اونم یه شخصیت مسخره بشه که فقط به درد کش دادن داستان بخوره.
و آخر داستان, واااااااااااااااااااااااااای آخر داستان!
با این که به بعضی از آخرین قسمت بعضی سریال ها نمیرسه (من خودم به شخصه از آخر سریال پنجمین خورشید متنفر بودم ولی حالا این مهم نیس) ولی بازم خیلی نزدیک به عنوان "ضایع ترین پایان سریال های ایران" هست.
میدونین, سریال "دودکش" یه ابهت خاصی داشت و برای من مهمترین دلیل ابهتش انتخاب اسم "دودکش" برای سریال بود که چطور تو نوشته ی آخر سریال اومد:
"آرزو میکنم هیچوقت دودکش زندگی شما گرفته نشه"
ولی این چیزی مسخره نه تنها گند زد به حوصله ی همه ی کسایی که تا این جا داشتن این سریال رو دنبال میکردن بلکه معلوم شد اسم "شمعدونی" مال سریال فقط به خاطر یه شمعدونی بود که سعید تو خاک خشک زمین های "بی مصرف" باباش کاشت.... WHAT؟
نه واقعا... چی؟ :|

سیما جمعه 29 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:52 ق.ظ

سلام
به نظر می رسه آقای صحت قصد داشتند در قالب این سریال خصوصیات رفتاری انسانهایی رو نمایش بدهند که سست عنصر هستند و رفتار اونها واقعا روی روان ما تأثیر گذار هست هر چند ما متوجه تأثیر آنها و در نهایت تقلید از انها نیستیم .
یکی از انها بی ملاحظه بودن ادمها است که نمی دونند هر کاری زمان و مکان خودش را دارد و دیگر اینکه هر حرفی نباید بر زبان جاری کرد .
یکی دیگر اینکه در بعضی از خانواده ها دخالت اطرافیان و در واقع اجازه دخالت دادن به انها به جایی می رسد که در نهایت لجام گسیخته وارد خلوت وزندگی إنسان شده و تمام ارزش ها رو نا دیده می گیرند .
حریم خصوصی أفراد دار ای احترام نبوده و این خود بوده که با نقض حریم دیگران به طور ضمنی مجوز دخالت انها را صادر کرده و در نهایت غیر قابل کنترل می شود .
با توجه به اینکه کودک خردسال با عدم رعایت أصول أخلاقی والدین در حال یادگیری هنجارهای اجتماعی است هیچ توقعی از او در رعایت اداب اجتماعی نمی توان داشت چون رفتار درست از نظر او والدین هستند و در واقع درکی از رفتار درست ندارد .
متاسفانه در جامعه بارها شاهد چنین بی منطقی بوده اما به جای اینکه به أصل ماجرا پرداخته با بی منطقی نه تنها دنبال راه حل نبوده بلکه باعث معظلات خانوادگی شده و تعداد دعاوی خانوادگی نیز بیشتر انها از همین مساله نشأت می گیرد .
متاسفانه در جامعه أفراد یا به یکدیگر اعتماد نداشته یا در بسیاری موارد فریب اعتماد خود باعث دردسرهای بسیاری شده که در نهایت موجب بی اعتمادی بیشتر شده و این خلاف واقع عنوان کردن مسائل گاهی از ترس و همچنین عدم عزت نفس بوده و گاهی عدم تربیت و یادگیری أصول اخلاقی از خانواده و اجتماع می بأشد .
در این سریال به واقعیت دردناک جامعه پرداخته شده و همین طور که انسانهای شریف جامعه با دیدن انها دچار تشویش و نگرانی اینده می شود .
هر چند این سریال به صورتی طراحی شده که إنسان به مزموم بودن این رفتار پی برده و هر انسانی با ندای وجدان این گونه رفتار را زشت انگاشته و باعث می شود حتی تماشای فیلم نیز با عدم تمایل صورت گیرد اما واجد نکاتی بوده که با ارزیابی ان می توان در زندگی به کار گرفت .

سپیده پنج‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:34 ب.ظ

سلام.من با نظر سایر دوستان موافقم و به عقیده ی من بیشترین نقدی که بهش وارده ،نحوه ی نگاه کردنش به یک خانم مجرده.خصوصا طرز صحبت کردن عروس خانواده با زیبا.دوست داشتم آقای صحت تمام نظرات رو میخوندن و از جانب خودم به ایشون میگم متاسفم.همچنین برای تمام افرادی که به این طنز سبک میخندند هم متاسفم.خوبه که در طرز فکرهامون نسبت به بعضی مسائل تغییر به وجود بیاریم.

مجید پنج‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:10 ق.ظ

بد ترین رفتار های اخلاقی توی این فیلم به بچه ها آموزش داده میشه
مثه دروغ گویی فال گوش وایسادن خود رو به خواب زدن و گوش ددادن حف بزر گ ترها
بی احترامی به بزرگ تر و...
برای تلوزیون جمهوری اسلامی واقعا متاسفم

باران چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:27 ب.ظ

من وقتی دیدم کارگردانش همون کارگردان ساختمان پزشکان آقای صحته،کلی امیدوار شدم ولی با دیدنش حالم از هرچی فیلمه به هم خورد.بابام هوش سیاهو نمیذاشت نگاه کنیم می گفت خشنه،شمعدونی رو نذاشت گفت محتوای بدی داره،ستایشو هم خودم نگاه نکردم چون با دیدنش خودم افسردگی می گرفتم.

نوید چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:21 ب.ظ

واقعا سریال بیخودی بود اوج اون هم قسمت آخرش بود

مخاطب چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:02 ب.ظ

واقعا افتضاح بود.
من نگاه میکردم ببینم تا کجا میخاد ادامه بده!!!
همش جیغ و داد و توهین بود.پدر خانواده رو کاملا له کردن!!!!
گند زدن به دخترای ازدواج نکرده
همه ی دیالوگ ها و سکانس ها تکراری بود
10 شب درمیون هم که میدیدی همشو میتونستی حدس بزنی و بفهمی
حتی بدون صدا هم نگاه میکردم سردرد و عصبی میشدم!
اگر قصدشون خندوندن بود که اصلا موفق نبودن اما اگر قصدشون عصبی کردن و توهین کردن بود واقعا موفق بودن !!!!!

آیدا سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:00 ب.ظ http://dootbiin.blovsky.com

با سلام و خسته نباشید ....واقعا از آقای صحت بعید بود که این چنین سریالی رو بسازند ؛سریالی که محتوایی
جز بی احترامی به یکدیگر و بزرگترها هیچ چیز آموزنده ای نداشت ..امیدوارم پس از این دقت بیشتری شود

نوید سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:18 ق.ظ

من و خانوادم هر وقت این سریال رو می بینیم سر درد میگیریم و اعصابمون میریزه به هم، شخصیت هوشنگ به عنوان پدر خانواده بسیار بی شخصیت لوده و احمق نوشته شده و با بازی لوس و کلمات تکراری و بی مزه ( تبریک به خودم تبریک به شما ...) سعید که واقعا یک ادم اعصاب خورد کن و لج در اره، و تمام این سریال در جیغ و داد و فریاد میگذره، فکر کنم سروش صحت میخواسته با این سریال اعصاب جامعه رو به هم بریزه و همه رو حرص بده

الهه سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:19 ق.ظ

واقعا از اقای صحت همچین سریالی بعید بود به معنای واقعی افتضاح بود همش بی احترامی بود مخصوصا رفتار کودک خردسال. از شبکه سه بعید بود

مصطفی دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:00 ب.ظ

من موندم. صدا وسیما با چه هدفی این سریالا رو پخش میکنه واقعا دردناک بود

مرضیه هاشمی یکشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:12 ق.ظ

باسلام و خسته نباشید. واقعا از صمیم قلب متاسفم برای سازندگان این سریال و برای اصحاب رسانه و مهمترازآن برای مردم......... خیلی به شعور و درک مردم توهین میشود وقتی چنین سریالی ساخته میشود. چه کسی سناریوی اینکار را تصویب کرده است؟ چرا اهمیتی به سواد و فهم مردم نداده اند ؟ فقط متاسفم.......

امیر شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 05:39 ب.ظ

بسیار سریال مزخرف و چرتی است

شعمدونی= خردونی شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:45 ب.ظ

تاسف بر خانواده های ایرانی اگر بخواهند یک دقیقه از این فیلم را ببینند ...همش توهین همش زد و خورد همش مسخره کردن همدیگر همش خود را به خری زدن .....

مینا شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:02 ق.ظ

قشنگه که. ای بابا حداقل مثل سریالای دیگشون اشک آدمو درنمیاره.درمورد رفتارهای خانوادگیشونم با اینکه اغراق شده ولی واقعیتیه تو خانواده های ایرانی که به شکل طنز عنوان شده..

azar جمعه 22 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:11 ب.ظ http://jikila.blogfa.com

سلام سریال شمعدونی واقعا لحن صحبت بدی رو استفاده کردن.کل دیالوگ ها با صدای فریاد گفته میشه.از نظر تربیتی افتضاح .

سعیده یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:57 ق.ظ

آقای صحت گند زدی به تلویزیون ما
برنامه ای که ساختین نه تنها خانواده ایرانی رو نشون نمیده سرشار از بد آموزیه
خانواده ای رو نشون میده که چند دست مبل دارن، هرشب دارن از بیرون غذا سفارش میدن و با این وجود همچنان از فشار می نالن شما از سطح اقتصادی جامعه ما خبر داری؟؟
علاوه بر این هیچ احترامی بین اعضای خانواده وجود نداره
این فیلم با ساختمان پزشکان فرق نداره عجب که مردم از ساختمان پزشکان راضی بودن اگه دقت کنین هوشنگ تو این فیلم همون نقش نیما افشار رو داره و مدام در حال بدبختی کشیدن و ضایع شدنه درست مثل نیما
پسر خانواده(سعید) یه عنصر بی خاصیته که هیچ تلاشی واسه آیندش نمی کنه
لابد جوونای ما باید از سعید الگو بگیرن؟؟
و مثل شیرین فرزندشون رو تربیت کنن!!!!
زهره هم که هیچ حمایتی از شوهر احمقش نمی کنه و با دیدن این فیلم نه تهنا هیچ آرامشی نداری مدام باید از دیدنش حرص بخوری
تورو خدا قبل پخش سریال محتواشو بررسی کنین.....

الهه جمعه 15 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:49 ب.ظ

این پسر عرشیا خییییییییییییلی بیتر بیته .








من پنج‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:35 ب.ظ

از درحاشیه که بهتر بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در

سحر دوشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:28 ب.ظ

شخصیت عطا خیلی اعصاب خردکنه و اگه عطا نبود فیلم خیلی بهتر می شد و نباید اینقدر مقام پدر رو خرد کنه،شخصیت سارا و سعید هم افتضاحه و حال به هم زنه، لوس و پررو،فقط بلدن جلوی باباشون وایسن و بی ادبی کنن،اگه این سه تا مورد درست می شد فیلم خیلی بهتری بود ولی الانم من و خانواده می بینیم و لذت می بریم و حسابی می خندیم،مخصوصا نعمتیان ها که عالین.این سریال برعکس درحاشیه که خودتو می کشتی یه لبخند هم نمی تونستی بزنی و فوق العااااااااااده بی مزه بود وواقعا هیچی نداشت،خیلی بامزه و خنده داره و من خیلی دوستش دارم.
(اتفاقا از سروش صحت هم خوشم نمی یاد،ساختمان پزشکان رو هم دوست نداشتم اما شمعدونی بامزه س)در حاشیه افتضاح بود،من بدم میاد بازیگر شخصیت خودشو زیرپا بذاره و خودشو کوچیک کنه تا مردم بخندن.من که توی کل قسمتا یه لبخند هم نزدم،فقط شخصیت هاله خوب بود و تیتراژ اول با موسیقی وودی آلن و اون اسکلتا،وگرنه خود فیلم مفت هم نمی ارزید.

ناشناس یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:50 ب.ظ

ولى من خیلى دوست دارم این سریال و بعد کلى کار شب میام واسه شمعدونى..
مزخرف اون سریال چرت مهران مدیرى بود..این سریال یکى از بهترین سریالایه که تو این چند وقته من دیدم

سید عباس جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:33 ب.ظ

سلام طنز ب معنای بیان مشکلات وتنگناه جامعه ب زبان و گویش خنده می باشد در صورتی که متاسفانه این سریال این مورد را ندارد و بی احترامی ب همدیگه دیده میشود
و این رفتار خانواده ها را تحت شعاع قرار میدهد

مصطفی جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:56 ب.ظ

سریالی بی نهایت ضعیف و بی مزه
در حالیکه سریال ((درحاشیه)) با اون همه نقد درست بوسیله عده ای قلچماق و از دماغ فیل افتاده متوقف شد و پایانش به خواست اون عده بد شد
این سریال مسخره از سریال های GEM TV ,و FARSI1 فقط صحنه های مبتذل کم داره

سلنا چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:57 ب.ظ

خیلی مسخره بود زمانی که خانواده دور هم جمع میشن فیلم اموزنده و خوب نشون بدن فیلم به این مزخرفی که فقط توهین بی احترامی نشون میده لطفا اونایی که او این فیلم خوشون اومده به نظرات بقیه احترام بگذارند

م چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:43 ب.ظ

با سلام دست اقای سروش درد نکنه خسته نباشند به راحتی هر چه تمام ریشه حرمت و فرنگ و احترام تو این فیلم از ریشه زدن
دیروز دقتی دخترم به من گفت ایننننن فهمیدم این فیلم چه تاثیری گذاشته
واقعااااا متاسفم که تو این فیلم هیچی نگه نداشتن

حسن یکشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:31 ق.ظ

واقعا یک سریال بی محتوا بی ادبانه و مزخرف که وقت مردم رو گرفته و بدنبال ترویج بی ادبی گستاخی در خانواده است، لوس کردن بچه ای که به همه توهین میکنه و کسی حق نداره به اون چیزی بگه. مردی که حسابداره ولی همه چیزش قرضیه برادری که معتاد بوده زنشو طلاق داده و خانواده اون با زن اولش در ارتباطه (این واقعا خیلی فضاییه) یا در یک قسمت که پدر و بچه درباره زن گرفتن با هم صحبت میکنن اون بچه به طور وقیحانه ای از ازدواج دوم و سوم حرف میزنه در این سریال هیچ خانواده ای ثبات اخلاقی نداره و دائما همدیگر رو مسخره می کنن و با این کار خیال میکنن که خیلی بامزه شده درصورتی که هیچ جذابیتی نداره . واقعا برای صدا و سیمنا که برای وقت مردم هیچ ارزشی قائل نیستند و کارگردان و عوامل فیلم متاسفم که یک اثر بی محتوا و سخیف رو ساختن و به زور به خورد ملت دارن میدن

ali یکشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:52 ق.ظ

باسلام و ادب
خدایی از پخش همچین سریال مزخرفی که فقط نتیجه آن زیر پا گذاشتن حریم خانواده و احترام به یکدیگر هست خجالت میکشم.
در ساعتی که بهترین موقع برای با هم بودن در کنار خانواده است سریالی پخش میشود که تمامی موازین خانواذه را در هم شکسته و بی احترامی به پدر و مادر (و بخصوص تحقیر پدر به عنوان رکن پایدار خانواده) در آن موج میزند. عبارتهایی بی ادبانه که دائما تکرار میشوند مانند" به توربطی نداره، به توچه مربوط، من خودم بلدم، تو ساکت باش، و .... "
چطور تاکنون مشاورین خانواده هیچ عکس العملی نشان نداده اند؟
در حالیکه تمامی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تیشه به ریشه خانواده میزنند، پخش چنین سریالی واقعا نوبرانه است. به نطر اینجانب بهتر است در این ساعتها سریالی پخش شود که مبنای خانواده را تحکیم بخشیده و به فرزندان ما احترام به والدین را بیاموزد

nooshin شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:34 ب.ظ

به نظرمن فیلمش قشنگه چرا هر فیلمی پخش میشه ایراد میگیرین کلافیلم واقعیتهای جامعه رو میگه.قبول دارم یه جاهای فیلم باید بهترساخته میشد ولی درکل خوبه

احسان شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:48 ب.ظ

متنفرم از این سریال. هیچ چیز نداره. کاش یه چیزی از تهش درمیومد. فقط بی ادبی لودگی و بیمزگی دوتا ادم بزرگ. کاش یکم حداقل سرگرم کنند ه بود. متاسفم برای بیت المال. توروخدا تمومش کنین

منیره جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:28 ق.ظ

واقعا فیلم مزخرف و بی مزه و بی معنی است حتی ارزش یه دقیقه وقت رو نداره

امیر پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:41 ب.ظ

بینهایت متاسفم برای سازندگان این فیلم بدآموز و بی محتوی و به معنای واقعی کلمه "مزخرف"....

ببینید پول بیت المال رو صرف خرید چه سریال هایی می کنند... منکه راضی نیستم

هرمان چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 03:26 ب.ظ

خاک عااالم توو سرشون با این فیلم افاضاح اشغال

خواهش می کنم کمی خودار باشید
نقد کنید و نه ...
متشکرم

ریحانه سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:34 ق.ظ

نظرات دوستان تا حدودی صحیح است اما بدبینی صرف درست نیست. شاید هنوز خانواده های ایرانی به این مرحله از بی احترامی نرسیده باشند ولی باید توجه کنیم که نسبت به ده سال پیش بنیان خانواده ضعیف تر شده است و در سراشیبی بدی افتاده است پس هیچ بعید نیست که تا چند سال اینده به چنین وضعی دچار شویم هر چند که خانواده هایی هستند که هنوز تصور این اوضاع برایشان کامل دشوار است ولی این دلیل نمی شود که برای حفظ ارزش هایی که هر روز کمرنگ تر از روز قبل می شوند جوری وانمود کنیم که همه چیز خوب است.. سکوت در این شرایط و خوب جلوه دادن شرایط هیچ چیز را حل نخواهد کرد.

تینا دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:35 ب.ظ

این سریال نه داستان داره و نه هدف خاصی رو دنبال میکنه ...میخواد چی رو برسونه به مخاطب، چه نتیجه ای میخواد بگیره؟
خواستن چیزی مثل ساختمان پزشکان درست کنن اما این کجا و اون کجا؟ ساختمان پزشکان رو ده بار دیدیم و هنوزم لذت میبریم

نیر یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:36 ب.ظ

سریال شمعدانی خیلی خیلی خیلی ضعیف بوده و با پخش این سریال بی ادب و بی محتوا فقط آنتن را چون بیشتر برنامه های بی محتوای تلویریون پر می کنند

بابک شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 07:19 ب.ظ

به غایت احمقانه ترین سریالی هس که تو این چند سال پخش شده...
یک توهین آشکاااار به شعور بیننده و دیگر هییییچ.

فهیم شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 02:47 ق.ظ

سریالی بشدت اعصاب خورد کن و نا امید کننده با رواج بی ادبی و توهین به اطرافیان و خانواد، رواج بی اخلاقی و خودخواهی و تمام ویژگی های مقارن با فرهنگ و اخلاق ایرانی . بسیار تاسف برانگیز. لطفا پخش این سریال را متوقف کنید.

فرزاد جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:53 ب.ظ

واقعا سریال مزخرفی هست ! بیشتر آدم حرص میخوره تا بخنده..! بازی ضعیف فیلمنامه ضعیف بد آموزی توهین به شعور بیننده ها ... خلاصه سرتاسر ایراده واقعا متاسفم که به خاطر نبودن برنامه خوب مجبوریم وقتمون رو با این سریالهای بی محتوا پرکنیم.

محسن چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 07:45 ق.ظ

سلام.واقعا مزخرف هست.دیکه راحت دارن بی احترامی به بزرکتر وبدرومادر رو یادمیدن.نمدونم جرا سیما قطعش نمیکنه این مزخرفات رو.بابا اصلابجای این مزخرفات که خنده هم حتی نداره بخدا برفک بخش کنید راضی هستیم

جوادی دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 03:10 ب.ظ

واقعا سریال مسخره است که جز توهین به همدیگر چیزی نداره

roozbeh دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 02:23 ب.ظ

شما دقت کنید چقدر توی این سریال به بزرگتر بی احترامی میشه و این پدیده رو خیلی عادی داره نشون میده و بی احترامی یک بچه شش ساله به بزرگترش باعث خنده ما میشه!!!!! و در جایی دیگه همین بچه شش ساله درباره ازدواج با دو تا زن و بچه دار شدن و نام بچه هاش با پدرش در یک فضای کاملا جدی مشغول صحبته ولی دریغ از یک فضای جدی که اشتباهات و بی ادبی های این بچه رو بهش تذکر بده و رفتار صحیح رو بهش آموزش بده.

سروش چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 03:32 ق.ظ

جز اسراف پول و تلف کردن وقت و انرژی و افسرده کردن هیچ چیز دیگه نداشت

شیدا سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 03:34 ب.ظ

به نظر من که سریال خوبیه.بر عکس سریال درحاشیه که افتضاح بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد